Auteur
|
Bericht
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 13 mei 2008 11:02
|
|
Persoonlijk heb ik de afgelopen jaren toch wel een afkeer ontwikkeld tegen Portugezen, dus die mogen van mij zo snel mogelijk afgaan. Tot nu toe is Cristiano Ronaldo in mijn ogen nog niet echt een toernooi-voetballer gebleken, dus dat lijkt me een goed teken. Het Turkse elftal heb ik de afgelopen kwalificatiereeks weinig zien spelen. Is er iemand die wat kan vertellen over de Turken?
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Za 7 jun 2008 21:49
|
|
Eerste helft net afgelopen. Portugal had moeten uitlopen naar een 2-0 voorsprong. De Turken hebben zoals ik had voorspeld te weinig stootkracht voorin om het de Portugezen echt moeilijk te maken. Servet de centrale verdediger van Turkije is een regelrechte drama, niet wendbaar, moeilijk bewegend en nog eens zéér langzaam. Als ik Turkije was zou ik Arda Turan erin gooien, misschien minder sterk dan Colin Kazim maar technisch superieur. Overigens opvallend dat Portugal geen enkele linkspoot in het elftal heeft.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Za 7 jun 2008 22:05
|
|
Hamit Altintop heeft het tot nu toe erg moeilijk tegen Cristiano Ronaldo, alhoewel Altintop weer geen rechtsback van nature is. Ik heb Portugal getipt als Europees kampioen dus ik mag hopen dat ze winnen van de Turken.
Bosingwa - toekomstige speler van Chelsea - maakt vooralsnog een goede indruk. Vooral verdedigend een stuk beter dan Miguel.
1-0 Portugal, Pepe. Ole, ole ole ole. Een stam-achtige rush mee naar voren en krijgt de bal terug en rond hem goed af. Knappe goal.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Za 7 jun 2008 22:18
|
|
Wat is Ricardo toch een grabbelaar en een clown. Je kan als defensie nooit op zo'n keeper vertrouwen. Maakt de meest krankzinnige keuzes en komt allerminst overtuigend over.
|
JS
Forum berichten: 741
|
Geplaatst: Za 7 jun 2008 22:41
|
|
Mooie wedstrijd, althans mooie wedstrijd van Portugal. Heb ze in de poule hier ingevuld als EK winnaar, en daar heb ik voorlopig geen spijt van.
Heb me wel dood lopen ergeren aan Deco, koos keer op keer voor eigen succes, en keer op keer ging dit fout. Verder ben ik erg onder de indruk van Pepe, wat een klasbak. Mooie goal ook.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Za 7 jun 2008 22:46
|
|
Joao Moutinho is gewoon een toppertje, draaide prachtig weg van die trage centrale verdedigers en legde prima af. Joao vind ik van het niveau Luka Modric, absoluut.
|
JS
Forum berichten: 741
|
Geplaatst: Za 7 jun 2008 22:47
|
|
Heb hem niet vaak aan het werk gezien, maar vond hem zeker goed spelen. Al speelde hij vandaag, behalve op het eind, wat controlerender dan hij normaal doet toch?
Verder was ik niet zo onder de indruk van Simao, zet dan die Quaresma erin.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Za 7 jun 2008 22:51
|
|
Bij Sporting Lissabon is hij de grote man. Op het einde wou Portugal niet meer en was het tevreden met die 1-0.
|
Wij zijn Ajax
Forum berichten: 2337
|
Geplaatst: Za 7 jun 2008 23:47
|
|
Maar 5 punten .
|
Eto'o
|
Geplaatst: Zo 8 jun 2008 02:50
|
|
Citaat: Als ik Turkije was zou ik Arda Turan erin gooien, misschien minder sterk dan Colin Kazim maar technisch superieur. Overigens opvallend dat Portugal geen enkele linkspoot in het elftal heeft.
Kazim was in mijn ogen toch wel de sterkst acterende Turk. Voor de rest speelden die jongens vrij weinig klaar. Portugal stond daarentegen sterk georganiseerd en gecontroleerd. Het had vanavond ook zo 5-0 kunnen eindigen.
Citaat: Heb hem niet vaak aan het werk gezien, maar vond hem zeker goed spelen. Al speelde hij vandaag, behalve op het eind, wat controlerender dan hij normaal doet toch?
Verder was ik niet zo onder de indruk van Simao, zet dan die Quaresma erin.
Moutinho geldt als het grootste talent van de Portugese competitie. Ik vond hem vandaag ook vrij sterk spelen. Hij speelde een beetje zoals Deco zou moeten spelen en zorgde voor veel aansluiting bij de spitsen. Daarnaast waren die aanname en dat wegdraaien bij de 2-0 natuurlijk fenomenaal.
Citaat: Mooie wedstrijd, althans mooie wedstrijd van Portugal. Heb ze in de poule hier ingevuld als EK winnaar, en daar heb ik voorlopig geen spijt van.
Heb me wel dood lopen ergeren aan Deco, koos keer op keer voor eigen succes, en keer op keer ging dit fout. Verder ben ik erg onder de indruk van Pepe, wat een klasbak. Mooie goal ook.
Deco lijkt de lijn van het seizoen 2007/2008 bij Barcelona inderdaad moeiteloos door te trekken naar dit EK. Het was behoorlijk dramatisch. Tijd voor Deco om wat minder te feesten en wat scherper voor de dag te komen.
Van Pepe wist ik dat het een jongen was die ook vrij veel wil betekenen in aanvallend opzicht, maar ik twijfelde vooraf toch enigszins aan z'n fysieke gesteldheid. Ik moet wel zeggen dat hij vandaag samen met Carvalho en Bosingwa echt uitstekend stond te verdedigen. Als de organisatie bij Portugal er zo uit blijft zien als vandaag dan voorspel ik ook op het gebied van kaarten weinig problemen voor Pepe (hij staat toch wel enigszins bekend als een kaartenverzamelaar). Z'n optreden van vanavond was in ieder geval ijzersterk.
Citaat: Maar 5 punten .
Even voor de duidelijkheid: het is niet de bedoeling dat we hier de EK-pool gaan bespreken.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Zo 8 jun 2008 11:46
|
|
Als Moutinho de lijn van Sporting Lissabon zou weten door te trekken dan kan ie weleens de revelatie worden van het toernooi. Heeft nog altijd z'n accurate en venijnige afstandschot die hij eens per wedstrijd etaleert vanaf de tweede lijn.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Zo 8 jun 2008 11:56
|
|
Ik heb gisteravond weinig tot geen indrukwekkende afstandsschoten gezien hoor. Sowieso vond ik dat er nog genoeg mis ging bij Moutinho. Weliswaar lang niet zoveel als bij Deco, maar toch. Je zag ook dat Petit de zaak niet helemaal leek te vertrouwen. Die hing wel heel erg dicht op z'n verdediging.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Zo 8 jun 2008 12:17
|
|
Rustig. Toernooi is pas begonnen.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Zo 8 jun 2008 12:42
|
|
Ik vond Mehmet Aurelio gisteren de beste Turk, die knapte veel verdedigend werk op. Sowieso is zo'n jongen in je team goud waard. Die weet precieus wanneer het gevaar op de loer ligt en ruimt ook voortijdig op. Al was die charge op Nani natuurlijk schandalig.
Colin Kazim vond ik maar irritant bezig. Als de scheidsrechter volgens het boekje zou hebben gefloten dan zou Colin Kazim de wedstrijd nog eens af hebben kunnen maken. Zoals gezegd, sterk en snel, maar je ziet toch wel dat ie nog de nodige moeite heeft om een bal pam klaar te controleren. De Portugezen speelde ook slim op het fysiek van Colin Kazim door na elke fysieke contact gretig naar de grond te duiken. Dat werkt alleen maar in je nadeel. Met Arda Turan heb je een behendige speler met een actie en ook creatief, dat zorgt nog altijd voor meer gevaar.
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Zo 8 jun 2008 12:44
|
|
In mijn ogen niet echt een favoriet Portugal, want ze hebben geen afmaker. Die Nuno Gomes speelde wel aardig, maar die kansen die hij krijgt moeten gewoon hangen punt. Verder denk ik dat dit in de wedstrijd tegen Italie zwaar zal wegen, eerder ging Portugal ook al met 3-1 op zijn bek tegen de Italianen. Verder vond ik Turkijke naar hun mogelijkheden spelen, alleen die Emre word ik doodziek van. Wat zo'n goede voetballer zou moeten zijn/worden, is allerminst gebleken.
Verder vond ik de tweede goal van Portugal van échte schoonheid, zaalvoetbaltreffer. En helaas voor hun, vind ik ze ook meer een zaalvoetbalteam hebben...
|
D_skilled
|
Geplaatst: Zo 8 jun 2008 12:56
|
|
De kopbal van Nuno Gomes had er ook net zo goed in kunnen gaan, dat is dan de pech die je op dat moment hebt. Portugal heeft natuurlijk genoeg klasse en scorend vermogen in de ploeg en hoeft dus gelukkig niet te teren op hun spits.
Portugal heeft mooie voetballers voor wie je naar het stadion komt, absoluut. Al vind ik het team allemaal uit individualisten bestaan. Eigenlijk de enige voetballer die echt in dienst van het efltal speelt is Petit.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Zo 8 jun 2008 13:24
|
|
Die Tuncay vind ik overigens ook een vervelende speler. Veel balverlies, veel verkeerde keuzes, matig inzicht. Overschatte speler, mijns inziens. Was gisteravond de slechtste man aan de kant van Turkije.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Zo 8 jun 2008 13:28
|
|
Komt ook totaal niet uit de verf in Engeland bij Middlesbrough. Bij Fener kon hij nog redelijk goed renderen omdat ie twee van die ijzervreters achter zich had, Appiah en Aurelio.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Zo 8 jun 2008 14:51
|
|
Citaat: Portugal maakt indruk met verdiende zege op Turkije
Portugal meldde zich als favoriet. De ploeg van bondscoach Luis Felipe Scolari was veel beter dan Turkije, en boekte een dikverdiende 2-0 overwinning dankzij goals van Pepe en Raúl Meireles.
Die marge van twee goals had veel groter kunnen uitvallen. Zo kopte Gomes op de lat, schoot diezelfde aanvoerder van de Portugezen leep tegen de paal en tikte keeper Volkan Demirel met zijn vingertoppen nog nét de bal tegen de paal na een effectvolle vrije trap van Cristiano Ronaldo.
Mede hierdoor bleef de schade voor Turkije beperkt tot twee tegentreffers, waarvoor Pepe en Raul Meireles tekenden. Pepe rukte in de zestigste minuut over de as op, speelde een mannetje uit en ging een één-twee aan met Nuno Gomes. Zo belandde de centrale verdediger in de zestien waar hij uithaalde en de bal fortuinlijk via de voet van Emre Asik over doelman Demirel tegen het net zag ploffen: 1-0.
Al kwam de Portugese voorsprong ietwat gelukkig tot stand, verdiend was-ie wel. Portugal domineerde het gehele duel, had volop balbezit en creëerde een handvol kansen, terwijl Turkije nimmer echt gevaarlijk werd. Doelman Ricardo hoefde geen redding te verrichten.
Maar bondscoach Scolari zag dat ondanks het overwicht Portugal tot het einde moest oppassen, omdat de voorsprong minimaal bleef. Tót de derde minuut van blessuretijd, waarin de Portugezen via Cristiano Ronaldo en João Moutinho de bal bij invaller Meireles bezorgden, die in een leeg doel schoot: 2-0.
In de slotfase ontsnapte de Braziliaanse Turk Mehmet Aurelio nog aan de rode kaart. Hij raakte de doorgebroken Nani met een vliegende tackle op een kuit, maar scheidsrechter Herbert Fandel zag er geen overtreding in.
Vi.nl
|
muhaha
Forum berichten: 496
|
Geplaatst: Zo 8 jun 2008 15:47
|
|
Wat een krachteloos elftal dat Turkije, die vielen me behoorlijk tegen.
Die Mevlut en Tuncay blonken vooral uit in het maken van de verkeerde keuzes en knullig balverlies. Ook die Kazim vind ik trouwens niet zoveel bijzonders, al herstelde hij z'n matige 1ste helft wel in de 2de helft. De speler die me bij Turkije wél in positieve zin opviel was, naast dat ik vond dat Volkan vrij aardig stond te keepen bij vlagen, Mehmet Aurelio. Turkije mag z'n handen dichtknijpen dat die Braziliaan zich heeft willen laten naturaliseren. Toch zijn ze nog niet kansloos, voor Turkije draait het puur om de wedstrijden tegen Tjechie en Zwitserland natuurlijk.
Dat duel tegen de Zwitsers kan nog wel pikant worden denk ik, in eerste instantie gezien de voorgeschiedenis van die wedstrijd toen voor de WK-kwalificatie maar ook omdat er bij Zwitserland allerlei genaturaliseerde Turken rondlopen zoals Yakin, Derdiyok en Inler.
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Zo 8 jun 2008 16:07
|
|
Turkije viel erg tegen. Had ook veel meer van Nihat Kahveci en Emre verwacht maar ze waren echt onzichtbaar gisteren!
|