Auteur
|
Bericht
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 4200
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 12 mei 2008 17:02
|
|

Naam; Erik Pieters
Contract: Juni 2011
Leeftijd: 19 jaar (07-08-198
Lengte: 1,84m
Voorkeursbeen: links
Posities: linksback en linker centrale verdediger
Bekend van: Het Nederlands Jeugd Elftal, Winnaar met Oranje U21. (8 interlands)
Interesse: hertha BSC deed hem enkele weken terug een aanbieding, Pieters vond het te vroeg voor het buitenland en sprak z'n ambitie uit om eerst nationaal naar een topclub te gaan.
Aankoopprijs: Gezien de situatie dat z'n contract nog tot 2011 loopt en Utrecht nu met een nieuwe sterke man achter zich niet direct het geld nodig heeft, zou Pieters wel eens aan de dure kant kunnen zijn. Dan bedoel ik transfersommen die richting de 3 Miljoen Euro gaan of meer. Zelf zou ik 2,5 Miljoen acceptabel vinden, maar veel verder moet Ajax niet gaan.
Citaat: Seizoen Club Competitie Wedstrijden Doelpunten
2006/07 FC Utrecht Eredivisie 20 0
2007/08 FC Utrecht Eredivisie 30 2
Totaal 50 2
Meer informatie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Erik_Pieters
Reden van deze topic
Laat ik voorop stellen dat we nog altijd het beleid hebben dat we niet voor elke lukrake speler een topic openen. Omdat er momenteel heel veel signalen zijn dat de naam Erik Pieters bij Ajax speelt, deze topic. Het is bekend dat Ajaxscouts op de tribune hebben gezeten in de wedstrijd Utrecht - Groningen.
Criticus van AN heb ik zelf even persoolijk gesproken, ik heb ook de afspraak dat ik deze qoutes hier zo mag plaatsen. Ik duid z'n informatie als betrouwbaar.
Criticus schreef:
Er zou al geinformeerd zijn bij Utrecht en de zaakwaarnemer van Pieters naar zijn contract en de wil om te komen. Dat zat wel snor, maar Ajax wilt eerst Sulejmani en de CV(Douglas) afronden.
De informatie die AjaxShowtime eerder gaf (en dit keer in de betrouwbare zone) dat Ajax twee namen deze week zal presenteren wordt wat wat logischer. Als dit klopt zou het best eens om Pieters en Sulejmani kunnen gaan om maar een dwarsstraat te noemen.
Anyway aan een ieder hier de oproep om dus on-topic te blijven : Wat vinden we van Pieters en welke rol moet hij krijgen mocht hij komen.
|
Bertje

Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Ma 12 mei 2008 17:04
|
|
Ik vind Pieters in Nederland de beste optie voor het centrum. Daarnaast is hij natuurlijk ook als linksback goed in te zetten. Ik vergelijk hem enigszins met Mathijsen. Hij is kopsterk, behoorlijk snel, geconcentreerd, fysiek goed, heeft een fatsoenlijke inspeelpass, kan vooruit verdedigen en is bovenal positioneel erg goed.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Ma 12 mei 2008 17:10
|
|
Citaat: Ik vind Pieters in Nederland de beste optie voor het centrum. Daarnaast is hij natuurlijk ook als linksback goed in te zetten. Ik vergelijk hem enigszins met Mathijsen. Hij is kopsterk, behoorlijk snel, geconcentreerd, fysiek goed, heeft een fatsoenlijke inspeelpass, kan vooruit verdedigen en is bovenal positioneel erg goed.
De eerste keer dat Pieters mij opviel was tijdens het jeugdEK 2007. We weten allemaal nog wel dat Drenthe zo'n 'exceptioneel' toernooi had toen, maar in z'n schaduw op links viel vooral Pieters op als no-nonsens speler. In zekere zin heeft Pieters een groot voordeel op Vertonghen en dat is z'n snelheid, dat gecombineerd met z'n positioneel inzicht betekent het dat hij prima in staat moet zijn om bv. in te schuiven of door te dekken. Verder vind ik Pieters 1 op 1 dus sterk als linksback, hij is daarin bijvoorbeeld beweeglijker dan veel van z'n collega's. Ook Jelle Van Damme was bijvoorbeeld sterk en redelijk snel alleen bij hem was z'n balbehandeling ontzettend beroerd. Dat is iets waar Pieters zich dus wel staande op houdt, hij is niet houterig. Wat je van Pieters niet moet gaan verwachten zijn solo's ala Trabelsi of Ogararu, daar is het de speler niet voor.
M.a.w. ik juich het toe wanneer Ajax hem aantrekt, ook vanwege z'n multifunctionaliteit.
|
Eto'o

Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Ma 12 mei 2008 17:11
|
|
Binnen Nederland lijkt Pieters mij inderdaad een uitstekende optie en complimentair aan de groep. Zoals bekend kan hij links centraal en als linksback uit de voeten en dat is wat we (naast een type als Douglas) zoeken. Het lijkt me inderdaad het meest voor de hand liggen dat de speler die naast Sulejmani gepresenteerd gaat worden Pieters of misschien De Zeeuw is. Douglas speelt komende zondag immers tegen Ajax en ik verwacht dat een eventuele deal met Utrecht over Pieters een stuk makkelijker af te ronden zal zijn dan een deal met AZ over De Zeeuw. Utrecht is helemaal uitgespeeld, heeft geld nodig en heeft geen Scheringa als voorzitter. Ik neem aan dat wanneer Ajax concreet wordt, Pieters voor 2,5-3 miljoen over valt te nemen.
Ik ben het grotendeels met Revo en Bert eens wat Pieters z'n kwaliteiten betreft. Volgens mij kan hij trouwens nog wel wat doen aan z'n snelheid op de eerste meters, maar ik kan me vergissen. Qua opbouwend vermogen vind ik hem secuur, met een aardige passing en een goede balbehandeling. Verwacht inderdaad niet regelmatig solo's of crosspasses over veertig meter.
|
Jobo

Forum berichten: 673
|
Geplaatst: Ma 12 mei 2008 17:20
|
|
Hij zal er in ieder geval voor zorgen dat Emanuelson niet meer linksback hoeft te spelen. Dat doet hij dan al erg goed.
Hij heeft er al 2 seizoen bij utrecht opzitten terwijl hij nog 19 is. Dat is best goed.
Verder is zijn transfersom niet heel erg hoog en heeft hij wel iets met Ajax(las ik een keer in een interview).
Samen met Douglas toch wel een verbetering van de achterhoede. Al zie ik dan liever nog 1 CV erbij komen naast Douglas en Pieters.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Ma 12 mei 2008 17:30
|
|
Citaat: Hij zal er in ieder geval voor zorgen dat Emanuelson niet meer linksback hoeft te spelen. Dat doet hij dan al erg goed.
Hij heeft er al 2 seizoen bij utrecht opzitten terwijl hij nog 19 is. Dat is best goed.
Verder is zijn transfersom niet heel erg hoog en heeft hij wel iets met Ajax(las ik een keer in een interview).
Samen met Douglas toch wel een verbetering van de achterhoede. Al zie ik dan liever nog 1 CV erbij komen naast Douglas en Pieters.
Dat zien we allemaal graag maar ik denk niet dat dat er voorlopig inzit. Douglas zal bv. ook niet zomaar komen als hij weet dat er naast Van der Wiel nog een concurrent bijkrijgt.
|
Eto'o

|
Geplaatst: Ma 12 mei 2008 17:34
|
|
Mwah, met alle respect, maar we kunnen het ook overdrijven. Als Ajax straks voor de achterste linie van links naar rechts Emanuelson, Vertonghen, Pieters, Vermaelen, Van der Wiel, Douglas, Silva en Colin onder contract heeft staan dan is dat al een ontzettende luxe. Lindgren zou er in geval van nood ook nog kunnen spelen. We zijn geen Chelsea dat vier top centrumverdedigers onder contract kan hebben.
Heb je dat stuk waarin Pieters aangeeft een zwak voor Ajax te hebben nog ergens, Jobo?
|
Jobo

Forum berichten: 673
|
Geplaatst: Ma 12 mei 2008 17:51
|
|
Nee bewaar de VI nooit. Hij zei daarin iets met de strekking dat hij voor ajax was in zijn jeugd.
Silva--Van der Wiel---douglas---Pieters
(colin)---(vermaelen)--(Vertonghen)
Kuffour gaat wel weg neem ik aan. Emanuelson neem ik niet op voor de verdediging. Dat is veel te riskant. Op het middenveld en linksbuiten kan het net. Emanuelson wordt een bankzitter bij ajax. Voorhoede komt hij niet te spelen en op het middenveld gaat hij ook de concurrentieslag niet winnen.
Denken jullie dat we er met deze verdediging op vooruit gaan t.o.v de huidige verdediging. Gezien het aantal tegendoelpunten dit jaar ligt daar wel de achilleshiel.
Begin seizoen:
ogararu/Colin----------Stam-----Heitinga------Emanuelson
Na winterstop
Silva------------Heitinga------Vermaelen-------Vertonghen
|
JS

Forum berichten: 741
|
Geplaatst: Ma 12 mei 2008 18:26
|
|
De komst van Pieters juich ik zeker toe. Of hij op dit moment een verbetering is t.o.v Vertonghen en Vermaelen durf ik niet met zekerheid te zeggen. Wel is hij Nederlands, goedkoop (denk ik) , multifunctioneel en pas 19 (!) jaar.
Voor de linkerkant van de verdediging acht ik hem op dit moment zeker het grootste talent van Nederland. In potentie vind ik hem beter dan Vertonghen en ik denk ook Vermaelen. Goed dat hij multifunctioneel is, met Vertonghen, Vermaelen, Emanuelson (bij nood) en Pieters heb je LCV en LB zeker goed bezet. Verder kunnen Lindgren en een van de RCV's er ook wel spelen.
|
Khalid Boulahrouz

Forum berichten: 320
|
Geplaatst: Vr 16 mei 2008 09:08
|
|
Maar is de interesse concreet, of blijft het bij interesse?
|
BoudStyle

Forum berichten: 25
|
Geplaatst: Vr 16 mei 2008 09:15
|
|
Ik denk dat de aankoop van Pieters voor Ajax prioriteit nummer 1 moet zijn.
Met Pieters heb je meer opties in de verdediging, en als je nog een sterke en fysieke cv erbij haalt dan is je verdediging praktisch klaar. En je kan een eventuele blessure makkelijk opvangen.
|
Eto'o

|
Geplaatst: Vr 16 mei 2008 10:17
|
|
Citaat: Maar is de interesse concreet, of blijft het bij interesse?
Als we ons nieuwe lid Criticus mogen geloven, dan is er concrete interesse.
Citaat: Ik denk dat de aankoop van Pieters voor Ajax prioriteit nummer 1 moet zijn.
Met Pieters heb je meer opties in de verdediging, en als je nog een sterke en fysieke cv erbij haalt dan is je verdediging praktisch klaar. En je kan een eventuele blessure makkelijk opvangen.
Prioriteit nummer 1 is wellicht wat overdreven, omdat er genoeg alternatieven voor Pieters bestaan. Binnen Nederland vind ik hem voor de rol die ik voor ogen heb de beste optie. Doe mij op dit moment echter maar eerst Sulejmani en die rechter centrale verdediger.
|
Peter79

Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Vr 16 mei 2008 10:32
|
|
Na een drukke periode met als gevolg inactiviteit op de diverse fora me hier maar eens ingeschreven aangezien deze site me in een oogwenk al veel meer bevalt dan het slappe en kinderachtrige geneuzel op AN .
Citaat:
Prioriteit nummer 1 is wellicht wat overdreven, omdat er genoeg alternatieven voor Pieters bestaan. Binnen Nederland vind ik hem voor de rol die ik voor ogen heb de beste optie.
Wat vind je van Edson Braafheid? Gold jaren als talent maar was vaak beetje druistig en wisselvallig. Hij schijnt het erg goed te doen bij Twente maar ik heb hem te weinig in hele wedstrijden aan het werk gezien om zijn huidige niveau en ontwikkeling te kunnen beoordelen.
|
Eto'o

|
Geplaatst: Vr 16 mei 2008 10:37
|
|
Welkom op AF, Peter!
Braafheid vind ik een aardige speler. Erg atletisch en snel, waar Rutten van houdt. Past inderdaad ook wel in het plaatje van een linker centrale verdediger die ook als linksback uit de voeten kan. Er is alleen één groot probleem met Braafheid: hij speeld inmiddels voor Twente en niet voor FC Utrecht. Als Ajax Braafheid had willen halen had men hem transfervrij over willen nemen. Dat vond ik destijds al een goede deal. Nu heeft hij een langdurig contract bij een subtopper en is hij het geld dat je voor hem gaat betalen absoluut niet waar. Bij Ajax moeten dit soort aankopen niet ontzettend duur zijn en bovendien veel potentie hebben om door te groeien.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Vr 16 mei 2008 10:52
|
|
Citaat: Na een drukke periode met als gevolg inactiviteit op de diverse fora me hier maar eens ingeschreven aangezien deze site me in een oogwenk al veel meer bevalt dan het slappe en kinderachtrige geneuzel op AN  .
Citaat:
Prioriteit nummer 1 is wellicht wat overdreven, omdat er genoeg alternatieven voor Pieters bestaan. Binnen Nederland vind ik hem voor de rol die ik voor ogen heb de beste optie.
Wat vind je van Edson Braafheid? Gold jaren als talent maar was vaak beetje druistig en wisselvallig. Hij schijnt het erg goed te doen bij Twente maar ik heb hem te weinig in hele wedstrijden aan het werk gezien om zijn huidige niveau en ontwikkeling te kunnen beoordelen.
Ik vond hem vroeger nooit zoveel, ik vermoedde dat het een Tiendalli part two zou worden. Ten Cate was wel gecharmeerd van hem en wilde hem twee zomers eigenlijk aantrekken, iets wat afsprong. Braafheid heeft zich ondanks z'n geringe lengte (relatief gezien) goed ontwikkeld als centrale verdediger. Zelfs Ramon Zomer (zag ik een tijdje terug nog als een veelbelovend talent) uit de basis gespeeld. Toch blijft Braafheid natuurlijk wel redelijk klein, iets wat je niet in elke situatie kan compenseren. Ik vind Braafheid eigenlijk precies op z'n plek bij Twente. Hij is alweer 25, dus spectaculaire ontwikkelingen hoef je niet meer te verwachten. Braafheid en Twente hebben een goed jaar nu, maar dat hebben we wel met meerdere eredivisiespelers
[size=150">Edson Braafheid[/size">

Lengte 1.76m
Voorkeursvoet: links
Posities: linksback/linkscentraal
Contract: tot 2010
Leeftijd: 25 jaar.
Ik zou persoonlijk liever de andere verdediger van Twente (Douglas) hebben. Het is een speler die puur in verdedigend opzicht meer z'n mannetje staat, Braafheid moet vooral hebben van goed positie kiezen en timing bij het koppen.
De vier redenen waarom ik Braafheid niet interessant vind:
1. tweejarig contract dus nog steeds duur
2. 25 jaar alweer, geen jong talent dat nog echt kan groeien
3. 1.76, gezien het feit dat we met Vermaelen en Van der Wiel al meer van dit type verdedigers hebben, betekent het dat Braafheid minder vereist.
4. Het wordt kiezen voor Ajax Douglas of Braafheid, Twente verkoopt ze je natuurlijk alletwee, dan kies ik zeker voor Douglas.
Ik vermoed dat de volgende naam ook wel weer in het geruchtencircuit zal opduiken. Beschouw zoiets in Sportweek maar als een open sollicitatie. Persoonlijk vind ik hem nog veel te grillig.
Citaat: 15/5/2008 - Gibril Sankoh ziet o.a. Feyenoord als stap hogerop
(Gepost door KC)
FEYENOORD NETWERK
Gibril Sankoh wil deze zomer graag een stap hoger op. De 25-jarige verdediger van FC Groningen ziet alleen Feyenoord, PSV, AZ of Ajax als stap omhoog in Nederland, zegt Sankoh in Sportweek. "Er wordt veel over mij gezegd. Tot nu toe zijn het alleen maar geruchten, maar ik heb wél zo mijn ambities. Ik wil hogerop. En in Nederland kan dat alleen door naar Ajax, Feyenoord, PSV of AZ te gaan." Ook het buitenland zou tot de mogelijkheden behoren [reageer">
|
Peter79

Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Vr 16 mei 2008 10:52
|
|
Helemaal mee eens, ik was destijds ook voorstander van zijn komst. Als je een jeugdinternational met veel potentie, die op de in Nederland dunst bezette posities kan spelen, gratis kunt ophalen moet je het altijd doen. Blijkbaar durfden ze de gok niet aan of waren ze zeer gecharmeerd van Urby. Mijns inziens een gemiste kans, nu zal hij idd een aardige duit kosten.
Heeft wel als pluspunt dat het een Nederlander is en hij met 25 een mooie leeftijd heeft (gezien de leeftijdsopbouw in de selectie). Het lijkt me dat hij nog lang niet aan zijn plafond zit maar ik heb hem dit jaar te weinig in hele wedstrijden gezien om een echt oordeel over hem te vellen. Pieters is een stuk jonger en goedkoper maar ook een iets ander soort voetballer; wat houteriger en langzamer vooral. Bovendien doet ie me qua uitstraling en voorkomen wat denken aan Vermaelen en dat bedoelde ik niet als compliment.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Vr 16 mei 2008 11:02
|
|
Citaat: Ik denk dat de aankoop van Pieters voor Ajax prioriteit nummer 1 moet zijn.
Nu Slijngard mogelijk ook nog de kans krijgt ben ik benieuwd wat er straks gebeurt. De linksbackpositie wordt dan bedeeld aan: Slijngard, Vertonghen en Emanuelson (en dan mogelijk nog Pieters?). Pieters blijft een optie voor linkscentraal natuurlijk, persoonlijk juich ik z'n komst natuurlijk nog altijd toe. Punt is alleen dat Ajax langer dan vandaag ken en dubbele kwalitatieve bezetting vaak een utopie is.
Toch zou ik er maar wat blij mee zijn mocht dit gebeuren:
Pieters
Sulejmani
Vukojevic/De Zeeuw
Een goede rechter centrale verdediger
Off topic. die avatar blijft boemlauw om in jouw termen te spreken.
|
BoudStyle

Forum berichten: 25
|
Geplaatst: Vr 16 mei 2008 11:20
|
|
Citaat:
Pieters
Sulejmani
Vukojevic/De Zeeuw
Als dit gebeurd, dan zie ik de toekomst zeer zonnig in.
Zoniet, dan bereid ik me alvast voor op weer een jaar verliespunten thuis tegen clubs alla vvv en heracles.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Vr 16 mei 2008 11:26
|
|
Citaat:
Pieters
Sulejmani
Vukojevic/De Zeeuw
Als dit gebeurd, dan zie ik de toekomst zeer zonnig in.
Zoniet, dan bereid ik me alvast voor op weer een jaar verliespunten thuis tegen clubs alla vvv en heracles.
Ach zo zwart wit is het waarschijnlijk niet. Als ik naar dit seizoen kijk dan zie ik dat Ajax best redelijk kan voetballen ook tegen sterke tegenstanders. Het grote probleem van dit seizoen is het gebrek aan didactische en motivatieve aspecten in het management. Dat heeft ons denk ik deels opgebroken. Hoewel we nog geen garanties hebben, ziet het plaatje er op dat punt al een stuk beter uit. Het wordt echter tijd dat Ajax de ambitie op voetbalgebied ook weer eens gaat uitstralen, de wil naar het beste materiaal is dan natuurlijk een prima signaal naar de eigen spelers. Het geeft indirect aan dat blijven best gunstig kan zijn om te blijven en er goede ontwikkelingsmogelijkheden liggen. Slechte factoren kunnen ons in een bepaalde spiraal brengen, maar het omgekeerde kan natuurlijk ook gebeuren.
|
Tombo

Forum berichten: 95
|
Geplaatst: Vr 16 mei 2008 12:14
|
|
Wat ik me afvraag betreffende Pieters? Zijn er echt geluiden binnen Ajax dat Ajax van plan is om Pieters aan te trekken of is het vooral een wens van vele op dit forum?
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Vr 16 mei 2008 12:17
|
|
Citaat: Wat ik me afvraag betreffende Pieters? Zijn er echt geluiden binnen Ajax dat Ajax van plan is om Pieters aan te trekken of is het vooral een wens van vele op dit forum?
Welkom Tombo. Om op je vraag antwoord te geven, ik geloof Criticus wel, die eerder in dit topc z'n informatie poste. Maar opnieuw ik raad aan een ieder aan om zelf een afweging te maken van wat je geloofwaardig vindt en wat niet.
Wat natuurlijk sowieso bekend is is dat er scouts van Ajax aanwezig waren bij Utrecht-Groningen.
|
Tombo

Forum berichten: 95
|
Geplaatst: Vr 16 mei 2008 13:57
|
|
Citaat: Wat ik me afvraag betreffende Pieters? Zijn er echt geluiden binnen Ajax dat Ajax van plan is om Pieters aan te trekken of is het vooral een wens van vele op dit forum?
Welkom Tombo. Om op je vraag antwoord te geven, ik geloof Criticus wel, die eerder in dit topc z'n informatie poste. Maar opnieuw ik raad aan een ieder aan om zelf een afweging te maken van wat je geloofwaardig vindt en wat niet.
Wat natuurlijk sowieso bekend is is dat er scouts van Ajax aanwezig waren bij Utrecht-Groningen.
Ja ik begrijp wel wat je bedoeld. Maar wat ik veel merk op de diverse fora is dat als er ooit om wat voor reden dan ook een naam in verband wordt gebracht met Ajax dat een eigen leven gaat lijden! Valt me nog mee dat er nergens berichten staan dat Deco deze kant op komt nu hij te kennen heeft gegeven weg te gaan bij Barca ;)
Maar ff ontopic. Persoonlijk ben ik nog niet echt overtuigd van Pieters. Je hoort mij absoluut niet zeggen dat het een slechte voetballer is maar af en toe krijg ik de indruk dat veel mensen hier denken dat hij er meteen zal staan en meteen een meerwaarde voor Ajax 1 kan zijn. Voor sommige jonge spelers geldt dat natuurlijk wel maar Pieters heeft mij nog niet dusdanig kunnen overtuigen dat ik hem in dat rijtje schaar.
Overigens moet ik ook zeggen dat het een kwaaltje is van ons Ajax-supporters in het algemeen dat we nogal snel veel van iemand verwachten en dat we hem door tegenvallende resultaten ook weer net zo snel afschrijven.
|
Wij zijn Ajax

Forum berichten: 2337
|
Geplaatst: Vr 16 mei 2008 14:25
|
|
Wensenlijstje:
Douglas voor centraal achterin
Boulahrouz/Bouma voor centraal achterin
Vieira/Edmilson op 4
Goede spelmaker op 10(Aissati)
Goede smaakmaker
Sulejmani
Goede nummer 6(Bradley en/of Vormer)
Hoogstwaarschijnlijk/misschien nodig:
Vervanger Davids(Matuidi of miss Dono/Vertonghen daaro neerzetten)
Vervanger Huntelaar(Berg)
Dan zie ik het zonnig in. Pieters kan een aankoop zijn voor de instroom, maar op dit moment niet een prioriteit. Zou geeneens verzekert zijn van een basisopstelling, maar zou wel de lat(vereiste kwaliteit) omhoog brengen. Dus ik zeg geen nee, maar hieraan moet het budget niet worden verspilt(dus alleen als het geen belangrijke aankopen belemmert).
|
Eto'o

|
Geplaatst: Vr 16 mei 2008 14:28
|
|
Dat is alleen al vanwege het aantal aankopen een onrealistisch lijstje, Wza. Maar goed, laten we dit soort wenslijstjes bespreken in de [color=red">Suggesties-topic[/color">.
|
yk_93

Forum berichten: 546
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Vr 16 mei 2008 14:29
|
|
Citaat: Vieira/Edmilson op 4
Bedoel je types als Vieira/Edmilson of die spelers zelf. Vieira/Edmilson acht ik namenlijk niet haalbaar voor Ajax. Of het moet ze weer heel veel geld kosten. En ze zijn al oud dus echt lang kan je er ook niet van profiteren.
|