Auteur
|
Bericht
|
Wij zijn Ajax

Forum berichten: 2337
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Vr 16 mei 2008 14:15
|
|
Als hij Lindgren en Heitinga opstelt tegenover Kufo dan kan je net zo goed gelijk stoppen, die scoort dan 2 keer. Zet gewoon Kuffour op Kufo en Heitinga als rugdekker(extra defensieve kracht) voor waar het nodig is in de achterhoede of tussen de linies. Dit mag niet verneukt worden. Ik hoop dat Koster eindelijk het is een keer goed samenstelt en dat het opeens loopt, maar dat zou vast niet zo zijn. Dan maar op individuele kracht, als het maar gebeurd. Komend seizoen zou het allemaal anders zijn..
|
yk_93

Forum berichten: 546
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Vr 16 mei 2008 14:24
|
|
Is het trouwens nog steeds onzeker of N'kufo wel meedoet zondag?
|
El Ch�charito

Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Vr 16 mei 2008 14:35
|
|
Citaat: Als hij Lindgren en Heitinga opstelt tegenover Kufo dan kan je net zo goed gelijk stoppen, die scoort dan 2 keer. Zet gewoon Kuffour op Kufo en Heitinga als rugdekker(extra defensieve kracht) voor waar het nodig is in de achterhoede of tussen de linies. Dit mag niet verneukt worden. Ik hoop dat Koster eindelijk het is een keer goed samenstelt en dat het opeens loopt, maar dat zou vast niet zo zijn. Dan maar op individuele kracht, als het maar gebeurd. Komend seizoen zou het allemaal anders zijn..
Normaal gesproken heeft Bruno Silva, Johnny Heitinga en dan linksback Slijngard een man tegen Twente. Silva zal zich moeten vastbijten in Huysegems, Slijngard in Elia en 'Heit' in N'Kufo. Als Johnny er gewoon voor zorgt dat N'Kufo onschadelijk gemaakt wordt, is er niets aan de hand. En dat kan hij, want volgens jou is dit een regelrechte topper. We zullen het dus zien zondag.
|
Eto'o

Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Vr 16 mei 2008 14:45
|
|
Om de vraag van Yoeri te beantwoorden:
Citaat: N'Kufo doet mee tegen Ajax
AMSTERDAM - Trainer Fred Rutten van FC Twente, dat zondag met Ajax strijdt voor een plaats in de CL een voorsprong van 2-1 verdedigt, kan gewoon een beroep doen op Blaise N'Kufo.
De Zwitser heeft een beetje last van zijn lies maar verzekerde vrijdag dat hij kan starten. Stein Huysegems vervangt de geschorste Romano Denneboom.
„We hebben dit seizoen drie keer tegen Ajax gespeeld en nul keer verloren”, verklaarde Rutten. „Dat bewijst dat we moeilijk zijn te verslaan door Ajax. Hopelijk kunnen we dat zondag om kwart over vier nog een keer zeggen.”
Telegraaf.nl
Goh, wat verrassend.
|
El Ch�charito

|
Geplaatst: Vr 16 mei 2008 14:48
|
|
Inderdaad, totaal niet verwacht.
Verder begin ik er steeds minder vertrouwen in te krijgen, omdat ik Twente in staat acht gelijkwaardig te zijn aan Ajax en ze een goal kunnen maken in de ArenA. Als Ajax er vervolgens minimaal 2 maakt, hoor je mij natuurlijk niet klagen.
|
Wij zijn Ajax

|
Geplaatst: Vr 16 mei 2008 15:02
|
|
Heitinga heeft als mandekker wel wat zwakke kanten, zeker in de geslepenheid in de manier van verdedigen. Hij is beter als libero of als 4 voor de verdediging, dan krijg je meer extra's in de ploeg dan met Lindgren. Dus ik zou een centrum samenstellen met 1 handige robuuste mandekker(Kuffour/Wormgoor/Alderweireld) en met Heitinga in de zone als versterking daaro. En hoe hij zich opstaat ligt aan waar hij zich het meest van waarde voelt, dat kan hij wel uitstekend inschatten. En zo heb je het veel beter staan.
Nogmaals: dit centrum is allerminst waterdicht en hiermee ga je minimaal 1-2 de boot in. Koster wees alstublieft wijs, dit is voor groots clubbelang. Dan verdien je bij mij heel veel respect. Eigenlijk vreemd, want dit is maar 1 linie. Maar beter iets dan niets(zoals de laatste tijd).
|
El Ch�charito

|
Geplaatst: Vr 16 mei 2008 15:09
|
|
Citaat: Heitinga heeft als mandekker wel wat zwakke kanten, zeker in de geslepenheid in de manier van verdedigen. Hij is beter als libero of als 4 voor de verdediging, dan krijg je meer extra's in de ploeg dan met Lindgren. Dus ik zou een centrum samenstellen met 1 handige robuuste mandekker(Kuffour/Wormgoor/Alderweireld) en met Heitinga in de zone als versterking daaro. En hoe hij zich opstaat ligt aan waar hij zich het meest van waarde voelt, dat kan hij wel uitstekend inschatten. En zo heb je het veel beter staan.
Nogmaals: dit centrum is allerminst waterdicht en hiermee ga je minimaal 1-2 de boot in. Koster wees alstublieft wijs, dit is voor groots clubbelang. Dan verdien je bij mij heel veel respect. Eigenlijk vreemd, want dit is maar 1 linie. Maar beter iets dan niets(zoals de laatste tijd).
Wat nu als Lindgren, iets wat zijn specialiteit, zo opstelt dat er uberhaupt geen aanvoer bij N'Kufo kán komen?
|
Tombo

Forum berichten: 95
|
Geplaatst: Vr 16 mei 2008 15:22
|
|
Citaat: Heitinga heeft als mandekker wel wat zwakke kanten, zeker in de geslepenheid in de manier van verdedigen. Hij is beter als libero of als 4 voor de verdediging, dan krijg je meer extra's in de ploeg dan met Lindgren. Dus ik zou een centrum samenstellen met 1 handige robuuste mandekker(Kuffour/Wormgoor/Alderweireld) en met Heitinga in de zone als versterking daaro. En hoe hij zich opstaat ligt aan waar hij zich het meest van waarde voelt, dat kan hij wel uitstekend inschatten. En zo heb je het veel beter staan.
Wat nu als Lindgren, iets wat zijn specialiteit, zo opstelt dat er uberhaupt geen aanvoer bij N'Kufo kán komen?
Amen :)
Klinkt misschien heel ouderwets maar je zal toch het spel moeten gaan maken en ervoor zorgen dat die bal niet eens bij Kufo komt! En laat dat nou net de specialiteit zijn van Lindgren!
Verder denk ik dat Ajax met gemak minimaal 2 keer moet kunnen scoren! KJH zal ENORM gebrand zijn en Suarez is ook in vorm. Laat hem maar acties maken! 8 keer mislukt het maar de 9de keer zet ie of iemand vrij of rond ie het zelf af!
|
Wij zijn Ajax

|
Geplaatst: Vr 16 mei 2008 15:29
|
|
Waarom is Lindgren dan geen verdediger geworden als dat zijn specialiteit is? Ik geloof daar dus niks van. Hij stelt zich aardig slim op, maar zijn kracht licht in het organiseren. Bovendien haalde hij de lijn naar Huysegums er ook niet uit, maar dit is misschien een beetje flauw. Maar hij kan dat aardig, maar op dat vlak acht ik Heitinga(en anders VD Wiel) hoger in. En het gaat om de sterkste samenstelling, dus zou ik hem niet opstellen.
|
Tombo

Forum berichten: 95
|
Geplaatst: Vr 16 mei 2008 15:34
|
|
Citaat: Waarom is Lindgren dan geen verdediger geworden als dat zijn specialiteit is? Ik geloof daar dus niks van. Hij stelt zich aardig slim op, maar zijn kracht licht in het organiseren. Bovendien haalde hij de lijn naar Huysegums er ook niet uit, maar dit is misschien een beetje flauw. Maar hij kan dat aardig, maar op dat vlak acht ik Heitinga(en anders VD Wiel) hoger in. En het gaat om de sterkste samenstelling, dus zou ik hem niet opstellen.
Ik zeg ook niet dat verdedigen zijn sterke kant is. Maar juist wat jij zegt het organiseren van het middenveld, veel arbeid verrichten en daarbij ook nog beschikken over goede, functionele techniek.
Voor een centrale verdediger is het moeilijk om de toevoer naar de spitsen af te stoppen, dit is meer een taak van de controlerende middenvelders in mijn ogen. Daarbij was dit in de 2de helft tegen Twente erg moeilijk omdat er zoveel mensen terug liepen dat Twente massaler en massaler naar voren rukte en er eigk te veel lijnen ontstonden om eruit te halen
|
El Ch�charito

|
Geplaatst: Vr 16 mei 2008 15:36
|
|
Amen :)
Klinkt misschien heel ouderwets maar je zal toch het spel moeten gaan maken en ervoor zorgen dat die bal niet eens bij Kufo komt! En laat dat nou net de specialiteit zijn van Lindgren!
Verder denk ik dat Ajax met gemak minimaal 2 keer moet kunnen scoren! KJH zal ENORM gebrand zijn en Suarez is ook in vorm. Laat hem maar acties maken! 8 keer mislukt het maar de 9de keer zet ie of iemand vrij of rond ie het zelf af!
Kijk, met jou kan ik praten. Heerlijk dat er nog aanhangers zijn van die straatschoffies die de acties opzoeken en waarbij het vaak fout gaat, maar áls het goed gaat... Verder klinkt het ook erg handig wat ik zeg, maar ik geloof er heilig in. Waarom speelde Lindgren in Heerenveen tegen een zelfde soort spits (Gerald Sibon) ook zo sterk dan?
Verder is de enige manier voor een behoud van Klaas-Jan deze wedstrijd winnen. Anders vertrekt de topper zoiezo.
|
El Ch�charito

|
Geplaatst: Vr 16 mei 2008 15:39
|
|
Citaat: Waarom is Lindgren dan geen verdediger geworden als dat zijn specialiteit is? Ik geloof daar dus niks van. Hij stelt zich aardig slim op, maar zijn kracht licht in het organiseren. Bovendien haalde hij de lijn naar Huysegums er ook niet uit, maar dit is misschien een beetje flauw. Maar hij kan dat aardig, maar op dat vlak acht ik Heitinga(en anders VD Wiel) hoger in. En het gaat om de sterkste samenstelling, dus zou ik hem niet opstellen.
Niet opstellen zelfs. De ex-aanvoeder van Groningen moet hier op de bank zitten. Laat me niet lachen. Sorry WZAWZDB. Lindgren is een, op dit moment, haast onmisbare schakel. Hij is van belang met zijn constante intercepties en positioneel en tactisch sterk verdedigen. Je hoort hier ook niemand zeggen dat verdediger zijn Lindgren zijn specialiteit is, hij beheerst het alleen wel zodanig goed dat het voor een paar keer wel gaat. Als ik in iemand vertrouwen heb zondag is het die nuchtere Zweed wel...
|
Criticus

Forum berichten: 40
|
Geplaatst: Vr 16 mei 2008 15:47
|
|
Zie het achterin toch vrij somber in.
De afgelopen jaren is meneer B. N`Kufo aardig trefzeker tegen ons aller Ajax. Wat je als ontwikkeling hierin ziet, is dat hij in elk onderling duel tegen Heitinga gescoord heeft. Vorig jaar, in de wedstrijd uit bij Twente, stond Van der Wiel op N`Kufo en hij speelde hem helemaal de wedstrijd uit.
De wedstrijden tegen Twente laten mij altijd zien dat Heitinga nog helemaal niet klaar is voor de top. Blaise N`Kufo overklast Johnny al jaren met gogme, door de lucht en over de grond.
Pas als N`Kufo en Engelaar de wedstrijd uitgespeeld worden, zullen wij zondag de vCL halen. Ik zou wel eens willen weten hoe Kuffour het doet op de trainingen, want ik heb meer vertrouwen in hem tegen N`Kufo dan Heitinga.
|
El Ch�charito

|
Geplaatst: Vr 16 mei 2008 15:54
|
|
Klopt, Criticus. Het is een feit dat enkel Gregory van der Wiel een gepaste methode gevonden leek te hebben om N'Kufo te bestrijden. En dan moet je je bedenken dat Heitinga er al 3 jaar lang tegen speelt. Johnny zal het nu toch langzamerhand wel weten? We gaan gewoon maar duimen en afwachten. Hopelijk kan ik ons volgend jaar in het Emirates Stadion begroeten, daar waar wij ons aller Ajax aanmoedigen om een plaats in de tweede ronde van de Champions League.
|
Wij zijn Ajax

|
Geplaatst: Vr 16 mei 2008 16:07
|
|
Luister, ik heb het willen uitleggen. In de zone Emanuelson(was ff verdwaald, kan een mod die ff verplaatsen naar de topic Lindgren?) nog verder uitgelegd voor de geinteresseerden. Dat er wordt gedaan alsof ik onzin praat vind ik raar, ik heb zelfs het onderbouwd. In mijn ideale 11 op dit moment speelt hij niet bij mij, mag dat? Als je kijkt naar de dingen waarmee je het eens bent dan ben je verkeerd bezig, je mioet kijken naar wat klopt. En je hoort je mening verstelbaar op te stellen, als je jezelf had ingebeeld in mijn tekst dan was de toon wel anders geweest. Maar dat is maar een tip.
Zaterdag mogen we veel Tukkers in de Arena verwachten, de Ticketbox in Enschede wordt overlopen. FF dat jullie het weten.
|
Eto'o

Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Vr 16 mei 2008 16:10
|
|
Citaat: En je hoort je mening verstelbaar op te stellen, als je jezelf had ingebeeld in mijn tekst dan was de toon wel anders geweest. Maar dat is maar een tip.
Misschien hebben ze dat wel gedaan en zijn ze het alsnog gewoon niet met je eens. Dat kan natuurlijk prima.
|
El Ch�charito

|
Geplaatst: Vr 16 mei 2008 16:11
|
|
Citaat: Luister, ik heb het willen uitleggen. In de zone Emanuelson(was ff verdwaald, kan een mod die ff verplaatsen naar de topic Lindgren?) nog verder uitgelegd voor de geinteresseerden. Dat er wordt gedaan alsof ik onzin praat vind ik raar, ik heb zelfs het onderbouwd. In mijn ideale 11 op dit moment speelt hij niet bij mij, mag dat? Als je kijkt naar de dingen waarmee je het eens bent dan ben je verkeerd bezig, je mioet kijken naar wat klopt. En je hoort je mening verstelbaar op te stellen, als je jezelf had ingebeeld in mijn tekst dan was de toon wel anders geweest. Maar dat is maar een tip.
Zaterdag mogen we veel Tukkers in de Arena verwachten, de Ticketbox in Enschede wordt overlopen. FF dat jullie het weten.
Haha, dat respecteer ik natuurlijk. Jou mening mag jij altijd vormen. Als jij vindt dat Lindgren er niet in thuis hoort, jou goed recht. Alleen dat jij vervolgens met namen als Krohn-Dehli komt, doet mijn broek van afzakken. Natuurlijk is je mening leuk onderbouwd, maar om in zo'n wedstrijd beroep te doen op rare namen, niet echt mijn ding. Ik ben in ieder geval er grandioos van overtuigd dat Lindgren prima is, voor welke positie zondag dan ook.
|
Wij zijn Ajax

|
Geplaatst: Vr 16 mei 2008 16:35
|
|
Citaat: Luister, ik heb het willen uitleggen. In de zone Emanuelson(was ff verdwaald, kan een mod die ff verplaatsen naar de topic Lindgren?) nog verder uitgelegd voor de geinteresseerden. Dat er wordt gedaan alsof ik onzin praat vind ik raar, ik heb zelfs het onderbouwd. In mijn ideale 11 op dit moment speelt hij niet bij mij, mag dat? Als je kijkt naar de dingen waarmee je het eens bent dan ben je verkeerd bezig, je mioet kijken naar wat klopt. En je hoort je mening verstelbaar op te stellen, als je jezelf had ingebeeld in mijn tekst dan was de toon wel anders geweest. Maar dat is maar een tip.
Haha, dat respecteer ik natuurlijk. Jou mening mag jij altijd vormen. Als jij vindt dat Lindgren er niet in thuis hoort, jou goed recht. Alleen dat jij vervolgens met namen als Krohn-Dehli komt, doet mijn broek van afzakken. Natuurlijk is je mening leuk onderbouwd, maar om in zo'n wedstrijd beroep te doen op rare namen, niet echt mijn ding. Ik ben in ieder geval er grandioos van overtuigd dat Lindgren prima is, voor welke positie zondag dan ook.
Ik probeer mijn mening dagelijks bij te stellen, dat merk je ook aan mijn toon. Maar ik heb het gevoel dat een aantal personen daar niet voor open staan, dat ze zoeken naar de fouten om het als onzin te mogen interpeteren.
Bij Krohn Dehli heb ik iemand gezocht naar iemand die de gemiste schakel is in het de samenstelling. Ik vind hem niet beter dan de bankzitters bij Ajax, maar toch geschikter. Snap je? Al begin ik nu flink te twijfelen tussen Anita en hem, ik wist niet dat dat zijn kwaliteit was want ik zag in hem een type-Davids en Gabri. Maar ik verander het niet omdat ik in hem nooit zo heb gezien en ingeschat. In mijn ogen denkt hij te kleinschaling terwijl het veldspel groots moet worden verzorgd door de spelmaker(dirigent). En ik kijk dus naar een complementaire samenstelling waardoor de individuele kwaliteiten er volop uit zullen komen. En trouwens zou Lindgren ook niet in de 11 van de beste voetballers bij mij staan, nog eerder Arie dan Lindgren zelfs.
|
El Lute

Forum berichten: 3606
|
Geplaatst: Vr 16 mei 2008 21:04
|
|
Ik heb nog steeds dezelfde mening en dat is dat dit de makkelijkste wedstrijd van het seizoen is.
Men weet wat er moet gebeuren dus niemand hoeft gemotiveerd te worden.
Erin knallen tegen die Rukkers, bedoel Tukkers en met rust al met 3-0 voorstaan.
Moet toch niet zo moeilijk zijn.
Winst mañana en niets anders verdikkeme.
Hup Ajax!
|
Bertje

Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Za 17 mei 2008 11:26
|
|
In het AD staat dat Sarpong en Slijngard zullen spelen. Het zal dus zoiets worden:
Sarpong, Huntelaar, Suárez;
Davids, Perez, Gabri;
Slijngard, Lindgren, Heitinga, Silva;
Stekelenburg;
|
El Ch�charito

|
Geplaatst: Za 17 mei 2008 13:34
|
|
Aardige opstelling en nu maar hopen dat deze jongens het kunnen volbrengen. Zou een enorme kater zijn, mochten we het niét halen.
|
ghostwriter

Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Za 17 mei 2008 13:42
|
|
Ajax moet proberen de 1-0 te forceren en dan Huntelaar eruit halen en (jawel: schokkend) Rommedahl erin zetten zodat Ajax met een snelle counter voorhoude kan spelen, Sarpong - Suarez - Rommedahl. Ik hoef geen mooi voetbal te zien maar ik wil Ajax volgend seizoen onder Marco de CL zien spelen.
|
El Ch�charito

|
Geplaatst: Za 17 mei 2008 13:46
|
|
Citaat: Ajax moet proberen de 1-0 te forceren en dan Huntelaar eruit halen en (jawel: schokkend) Rommedahl erin zetten zodat Ajax met een snelle counter voorhoude kan spelen, Sarpong - Suarez - Rommedahl. Ik hoef geen mooi voetbal te zien maar ik wil Ajax volgend seizoen onder Marco de CL zien spelen.
Dat bedoel ik. Mooi voetbal doe maar volgend jaar.
|
Bertje

Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Za 17 mei 2008 14:00
|
|
Ook als je wilt counteren moet je een aanspeelpunt hebben. Sowieso niet Huntelaar wisselen.
|
Marnix

Forum berichten: 2786
|
Geplaatst: Za 17 mei 2008 14:08
|
|
We moeten gewoon ''gedoceerd'' (als ik dat goed schrijf) aanvallen zoals dat zo mooi heet. Het is belangrijk om een doelpunt te maken uiteraard, maar een tegen doelpunt is ''killing''..
Best een lastige situatie eigenlijk..
Mocht het later in de wedstrijd nogsteeds 0-0 staan dan kan je alles of niets gaan spelen!
Toch heb ik er vertrouwen in, nog ongeveer 24 uur..
|