| | |
Forum
Onderwerp: Play-offs Champions League: Ajax - FC Twente
Maker: MarnixBekeken: 8418 Status: InactiefBerichten: 156
|
Auteur
|
Bericht
|
Wij zijn Ajax

Forum berichten: 2337
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Zo 11 mei 2008 21:46
|
|
Nou Ooijer vind ik veel slechter. Heitinga die heeft zijn mindere kanten(aanvallers op hem afkomen(vannuit stand verdedigen)), maar dat is tenminste een speciale verdediger. Ooijer is zo'n degelijke simpele speler. Het is maar net waar je van houdt. Al vraag ik me dan af waarom je niet voor PSV bent als je dat speciale niet herkent. Ik vind het onterecht dat Heitinga nu wordt ondergewaardeerd omdat het team minder heeft gespeeld. Verwacht je van hem dta hij het spel gaat maken ofzo. Hij heeft zijn taak gewoon prima uitgevoerd. Sterker nog; hij is een voorbeeld voor de groep. In mijn ogen aanvoerder, achter Davids dan wel.
Inderdaad mag je kritisch kijken naar de kwaliteiten van een speler, maar dan moeten de opmerkingen wel goed overwogen(ingebeeld/geplaatst) zijn. Want elke speler is niet opeens te slecht na een slechte wedstrijd. En dan moet je nog in gedachte hebben dat de samenstelling totaal niet klopte en dan mag je zelfs een beetje tevreden zijn als je kijkt naar de eerste helft. Dus ik vind het een ongenuanceerde stemming hiero.
|
El Lute

Forum berichten: 3606
|
Geplaatst: Zo 11 mei 2008 22:01
|
|
Citaat:
Zondag 18 mei, weten we of we weer mogen strijden in de voorrondes van de Champions League of dat Twente daarin zit  !
Geschorsten:
Ajax: Vertonghen
Twente: Denneboom dus
(als ik het goed heb)..
Hebben we er nog vertrouwen in?
Zondag 18 mei, ongelooflijk dat er meer dan 1 week tussen zit, nergens voor nodig.
Maar heb er alle vertrouwen in.
Dit is de makkelijkste wedstrijd van het jaar, je hoeft niet uit te leggen waar het om gaat, je hoeft de spelers niet te motiveren. Wat kan er nog mis gaan, niets!
|
Eto'o

Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Zo 11 mei 2008 22:11
|
|
Citaat: Nou Ooijer vind ik veel slechter. Heitinga die heeft zijn mindere kanten(aanvallers op hem afkomen(vannuit stand verdedigen)), maar dat is tenminste een speciale verdediger. Ooijer is zo'n degelijke simpele speler. Het is maar net waar je van houdt. Al vraag ik me dan af waarom je niet voor PSV bent als je dat speciale niet herkent. Ik vind het onterecht dat Heitinga nu wordt ondergewaardeerd omdat het team minder heeft gespeeld. Verwacht je van hem dta hij het spel gaat maken ofzo. Hij heeft zijn taak gewoon prima uitgevoerd. Sterker nog; hij is een voorbeeld voor de groep. In mijn ogen aanvoerder, achter Davids dan wel.
Inderdaad mag je kritisch kijken naar de kwaliteiten van een speler, maar dan moeten de opmerkingen wel goed overwogen(ingebeeld/geplaatst) zijn. Want elke speler is niet opeens te slecht na een slechte wedstrijd. En dan moet je nog in gedachte hebben dat de samenstelling totaal niet klopte en dan mag je zelfs een beetje tevreden zijn als je kijkt naar de eerste helft. Dus ik vind het een ongenuanceerde stemming hiero.
Ten eerste weet je dondersgoed dat ik Heitinga al tijden zwaar overschat vind. Opbouwend sterk, maar amper verdedigend inzicht, een enorme hype en geen topper in wording. Heitinga is op z'n best wanneer hij niet teveel moet denken en teert op z'n inzet en passie.
Ten tweede heb ik liever niet dat jij gaat aangeven voor welke club ik zou moeten zijn. Ik ben al m'n hele leven Ajacied en heb heel wat over voor m'n club. Ik lijk eigenlijk nog wel gek dat ik uitleg aan je ga geven, maar goed. Ik vind Heitinga geen bijzondere verdediger en Ooijer een stuk beter. En dat doet niets af aan mijn Ajacied zijn hoor. Dat heeft er gewoon mee te maken dat ik graag de beste spelers voor iedere specifieke rol in het elftal bij Ajax zien. Heitinga is een prima speler, maar het is van de gekke dat die jongen één van de sterren van het huidige Ajax is.
|
Wessel

Forum berichten: 31
|
Geplaatst: Ma 12 mei 2008 11:55
|
|
Citaat: Nou Ooijer vind ik veel slechter. Heitinga die heeft zijn mindere kanten(aanvallers op hem afkomen(vannuit stand verdedigen)), maar dat is tenminste een speciale verdediger. Ooijer is zo'n degelijke simpele speler. Het is maar net waar je van houdt. Al vraag ik me dan af waarom je niet voor PSV bent als je dat speciale niet herkent. Ik vind het onterecht dat Heitinga nu wordt ondergewaardeerd omdat het team minder heeft gespeeld. Verwacht je van hem dta hij het spel gaat maken ofzo. Hij heeft zijn taak gewoon prima uitgevoerd. Sterker nog; hij is een voorbeeld voor de groep. In mijn ogen aanvoerder, achter Davids dan wel.
Het kan inderdaad niet dat Heitinga een ster is uit het huidige Ajax. Tuurlijk is hij een voorbeeld voor de rest van het team, maar dan wel vanwege zijn hart en instelling. Heitinga is niet slecht na een slechte wedstrijd, het is gewoon gebleken dat deze jongen over het algemeen aan verdedigend inzicht en met een aanvaller voor zich te kort schiet. In mijn ogen ben je dan niet compleet, en dat moeten we hebben...........niet half maar complete voetballers
|
Wij zijn Ajax

|
Geplaatst: Ma 12 mei 2008 12:10
|
|
Citaat:
Ten eerste weet je dondersgoed dat ik Heitinga al tijden zwaar overschat vind. Opbouwend sterk, maar amper verdedigend inzicht, een enorme hype en geen topper in wording. Heitinga is op z'n best wanneer hij niet teveel moet denken en teert op z'n inzet en passie.
Ten tweede heb ik liever niet dat jij gaat aangeven voor welke club ik zou moeten zijn. Ik ben al m'n hele leven Ajacied en heb heel wat over voor m'n club. Ik lijk eigenlijk nog wel gek dat ik uitleg aan je ga geven, maar goed. Ik vind Heitinga geen bijzondere verdediger en Ooijer een stuk beter. En dat doet niets af aan mijn Ajacied zijn hoor. Dat heeft er gewoon mee te maken dat ik graag de beste spelers voor iedere specifieke rol in het elftal bij Ajax zien. Heitinga is een prima speler, maar het is van de gekke dat die jongen één van de sterren van het huidige Ajax is.
Mag ik jou erop wijzen dat Stam het slechter deed dan Heitinga. Stam die had het al moeilijk genoeg met het organiseren dat hij vaak genoeg daardoor defensief een steek liet vallen, Heitinga die draagt het team en maakt bijna geen fouten. Ja, tegen Sibon 1 keer, maar de rest van de wedstrijd heb ik Sibon niet gezien. Ja, thuis nog een 'fout' vanwege een misverstand met Gentenaar, maar normaal gesproken rost hij de bal weg als Steek roept ruimen. Maar zeg nou eerlijk dat Heitinga dit jaar van grootse waarde is geweest voor Ajax.
Heitinga die kan super goed doordekken, kan behoorlijk goed als een libero spelen, kan goed mandekken ver van de goal af. Dat hij dan rondom de goal wat minder gemakkelijk de tegenstander kan afstoppen heeft te maken met 2 dingen. Ten eerste kan je in jouw verdedigende acties minder risico leggen omdat die dicht bij de goal vaak worden afgestraft. Ten tweede heeft het te maken met dat hij nog niet de juiste manier van verdedigen heeft gevonden. Als hij graag 'lopende duels' wil dan dwing je een speler een kant op en dan moet je snel bij de bal komen, als hij graag wil dat de tegenstander niet op snelheid is dan zak je door jouw knieeen om duel uit te lokken. En dan moet je heel gericht jouw been kunnen uitsteken naar bal, dat moet dus vol overtuiging. En als je tegenover een technische speler staat dan moet je niet de neiging hebben om op elk moment de bal af te pakken, dan moet je het moment herkennen dat die speler versloomd(geen mogelijkheid meer heeft om iets eruit te gooien) en toeslaan. Dus die handigheid daarin kan beter. Voetballend is Heitinga goed: herkent wat er moet gebeuren(goed inzicht(zeker voor een verdediger)). Dat hij dan ook nog die beleving en leiderschap op de mat kan brengen dat maakt hem in mijn ogen gewoon een speciale wereldverdediger.
Dat je Ooijer dan beter vind is in mijn ogen onbegrijpelijk. Hij is zo simpel: heeft zo weinig extra's in zich en is totaal geen persoon die het team kan dragen. Hij speelt op degelijkheid, concentratie en risicoloos. Net als Lindgren(en eigenlijk ook Perez, alleen die heeft ook genialiteit), daar was je toch ook een voorstander van? Dus mijn vraag is: welke binding heb je met Ajax? Als je zo'n voorstander bent voor de eenvoud, de functionaliteit sluit dat niet aan bij de klasse, de speciaalheid, de risicovolle manier van spelen van Ajax. Dat vind ik merkwaardig en dat zeg ik dan ook. Ik zeg niet dat je voor PSV bent, dan je praat(en waardeert) niet zoals een Ajacied dat doet. Ik probeer dus jou te stimuleren Ajaxgevoel bij jou te vatten, ik probeer je niet af te kraken voor de duidelijkheid.
|
Wessel

|
Geplaatst: Ma 12 mei 2008 12:26
|
|
Citaat: Mag ik jou erop wijzen dat Stam het slechter deed dan Heitinga. Stam die had het al moeilijk genoeg met het organiseren dat hij vaak genoeg daardoor defensief een steek liet vallen, Heitinga die draagt het team en maakt bijna geen fouten. Ja, tegen Sibon 1 keer, maar de rest van de wedstrijd heb ik Sibon niet gezien. Ja, thuis nog een 'fout' vanwege een misverstand met Gentenaar, maar normaal gesproken rost hij de bal weg als Steek roept ruimen. Maar zeg nou eerlijk dat Heitinga dit jaar van grootse waarde is geweest voor Ajax.
Heitinga die kan super goed doordekken, kan behoorlijk goed als een libero spelen, kan goed mandekken ver van de goal af. Dat hij dan rondom de goal wat minder gemakkelijk de tegenstander kan afstoppen heeft te maken met 2 dingen. Ten eerste kan je in jouw verdedigende acties minder risico leggen omdat die dicht bij de goal vaak worden afgestraft. Ten tweede heeft het te maken met dat hij nog niet de juiste manier van verdedigen heeft gevonden. Als hij graag 'lopende duels' wil dan dwing je een speler een kant op en dan moet je snel bij de bal komen, als hij graag wil dat de tegenstander niet op snelheid is dan zak je door jouw knieeen om duel uit te lokken. En dan moet je heel gericht jouw been kunnen uitsteken naar bal, dat moet dus vol overtuiging. En als je tegenover een technische speler staat dan moet je niet de neiging hebben om op elk moment de bal af te pakken, dan moet je het moment herkennen dat die speler versloomd(geen mogelijkheid meer heeft om iets eruit te gooien) en toeslaan. Dus die handigheid daarin kan beter. Voetballend is Heitinga goed: herkent wat er moet gebeuren(goed inzicht(zeker voor een verdediger)). Dat hij dan ook nog die beleving en leiderschap op de mat kan brengen dat maakt hem in mijn ogen gewoon een speciale wereldverdediger.
Dat je Ooijer dan beter vind is in mijn ogen onbegrijpelijk. Hij is zo simpel: heeft zo weinig extra's in zich en is totaal geen persoon die het team kan dragen. Hij speelt op degelijkheid, concentratie en risicoloos. Net als Lindgren(en eigenlijk ook Perez, alleen die heeft ook genialiteit), daar was je toch ook een voorstander van? Dus mijn vraag is: welke binding heb je met Ajax? Als je zo'n voorstander bent voor de eenvoud, de functionaliteit sluit dat niet aan bij de klasse, de speciaalheid, de risicovolle manier van spelen van Ajax. Dat vind ik merkwaardig en dat zeg ik dan ook. Ik zeg niet dat je voor PSV bent, dan je praat(en waardeert) niet zoals een Ajacied dat doet. Ik probeer dus jou te stimuleren Ajaxgevoel bij jou te vatten, ik probeer je niet af te kraken voor de duidelijkheid.
Moeders moeten hun kinderen speciaal vinden, in de voetbalwereld moet je het gewoon 'goed' doen. Ik houd niet van voetballers die voor degelijkheid gaan, maar wel van voetballers die gewoon week in week uit in ieder geval degelijk zijn. We zijn Ajaxfans, niet van Top Os. Ik ga dan dus ook niet spelers in bescherming nemen om dat ik het een goede kerel vind, hij schiet te kort en dat is ook af te leiden uit je eigen stuk. Je noemt zelf al een lijst fouten Tuurlijk zoeken we bij Ajax dat beetje extra, 'speciaal' noem jij het, maar het is geen 'trial and error'.
|
Wij zijn Ajax

|
Geplaatst: Ma 12 mei 2008 12:42
|
|
Citaat:
Moeders moeten hun kinderen speciaal vinden, in de voetbalwereld moet je het gewoon 'goed' doen. Ik houd niet van voetballers die voor degelijkheid gaan, maar wel van voetballers die gewoon week in week uit in ieder geval degelijk zijn. We zijn Ajaxfans, niet van Top Os. Ik ga dan dus ook niet spelers in bescherming nemen om dat ik het een goede kerel vind, hij schiet te kort en dat is ook af te leiden uit je eigen stuk. Je noemt zelf al een lijst fouten Tuurlijk zoeken we bij Ajax dat beetje extra, 'speciaal' noem jij het, maar het is geen 'trial and error'.
Klopt dat ze het goed moeten doen. Maar ga mij niet vertellen dat Heitinga het dit jaar niet goed heeft gedaan. Hij heeft het team op sleeptouw nemen, is tweede geworden terwijl het team super slecht was samengesteld. Ik ben kritisch, maar wel genuanceerd. Ik zeg waarin hij kan en moet groeien, maar als ik kijk naar wat hij wel heeft dan mag je hem speciaal noemen. En dat het normale verdedigen niet top is kenmerkt ook het gebrek aan individuele aandacht(niet alleen bij hem, maar ook bij Urby etc) in de zin van gogme. Ik neem hem niet in bescherming, ik zeg dat de kritiek fair moet zijn. En zie jij Ooijer ook als een betere verdediger? Ik kan je verzekeren dat hij finaal door de mand gaat vallen bij Ajax, dat normaal gesproken ver van de goal afdekt dus niet de tegenstander laat komen, dat is zijn zwakke punt dat hij dat niet kan. En dit jaar heeft Johnny fouten gemaakt, maar hij heeft het verreweg overschaduwd met een flinke bijdrage en dat wordt niet gezegd. En zo zal hij overal zijn meerwaarde hebben, itt Ooijer. Hij mag nog geeneens de veters strikken van Johnny, dat ik hem nog met hem vergelijk. En als jij Johnny te veel tekortkomingen vind hebben voor Ajax dan streep je in mijn ogen ook Stam door en dan vraag je iets buitenwerelds. Is dat fair?
|
Wessel

|
Geplaatst: Ma 12 mei 2008 13:30
|
|
Citaat:
Klopt dat ze het goed moeten doen. Maar ga mij niet vertellen dat Heitinga het dit jaar niet goed heeft gedaan. Hij heeft het team op sleeptouw nemen, is tweede geworden terwijl het team super slecht was samengesteld. Ik ben kritisch, maar wel genuanceerd. Ik zeg waarin hij kan en moet groeien, maar als ik kijk naar wat hij wel heeft dan mag je hem speciaal noemen. En dat het normale verdedigen niet top is kenmerkt ook het gebrek aan individuele aandacht(niet alleen bij hem, maar ook bij Urby etc) in de zin van gogme. Ik neem hem niet in bescherming, ik zeg dat de kritiek fair moet zijn. En zie jij Ooijer ook als een betere verdediger? Ik kan je verzekeren dat hij finaal door de mand gaat vallen bij Ajax, dat normaal gesproken ver van de goal afdekt dus niet de tegenstander laat komen, dat is zijn zwakke punt dat hij dat niet kan. En dit jaar heeft Johnny fouten gemaakt, maar hij heeft het verreweg overschaduwd met een flinke bijdrage en dat wordt niet gezegd. En zo zal hij overal zijn meerwaarde hebben, itt Ooijer. Hij mag nog geeneens de veters strikken van Johnny, dat ik hem nog met hem vergelijk. En als jij Johnny te veel tekortkomingen vind hebben voor Ajax dan streep je in mijn ogen ook Stam door en dan vraag je iets buitenwerelds. Is dat fair?
Nou ik reageer tog maar, alhoewel ik moet zeggen dat je vergelijking met Stam nergens opslaat. Heitinga moet nu aan het pieken zijn terwijl Stam duidelijk aan het einde van zijn rit was. Veel blessures en daarbij ook nog persoonlijke problemen, dat was de hele reden waarom hij weer in Nederland kwam ballen. Hoe van Geel het zei 'het is een eer om Jaap Stam in een Amsterdam te hebben zien voetballen' maar hij was duidelijk niet meer wat hij was geweest. Ik vraag dus niet iets buitenwerelds, ik vraag een fitte mentaal sterke verdediger die wat completer is dan Heitinga.........moet te doen zijn !
|
Eto'o

|
Geplaatst: Ma 12 mei 2008 13:45
|
|
Citaat: Mag ik jou erop wijzen dat Stam het slechter deed dan Heitinga. Stam die had het al moeilijk genoeg met het organiseren dat hij vaak genoeg daardoor defensief een steek liet vallen, Heitinga die draagt het team en maakt bijna geen fouten. Ja, tegen Sibon 1 keer, maar de rest van de wedstrijd heb ik Sibon niet gezien. Ja, thuis nog een 'fout' vanwege een misverstand met Gentenaar, maar normaal gesproken rost hij de bal weg als Steek roept ruimen. Maar zeg nou eerlijk dat Heitinga dit jaar van grootse waarde is geweest voor Ajax.
Stam deed het dit seizoen inderdaad slechter dan Heitinga, ja. Maar dat had meer met het gebrekkige fysiek van Stam te maken dan met Heitinga hoor. Begrijp me niet verkeerd, dit was met afstand het beste seizoen van Heitinga's loopbaan, maar er ging nog heel wat mis hoor. Onze verdediging was niet voor niets de achilleshiel van de ploeg. Ik kan me bijvoorbeeld ook nog een fout tegen NAC herinneren, waarbij Heitinga de bal wil aannemen op z'n dijbeen.
Citaat: Heitinga die kan super goed doordekken, kan behoorlijk goed als een libero spelen, kan goed mandekken ver van de goal af. Dat hij dan rondom de goal wat minder gemakkelijk de tegenstander kan afstoppen heeft te maken met 2 dingen. Ten eerste kan je in jouw verdedigende acties minder risico leggen omdat die dicht bij de goal vaak worden afgestraft. Ten tweede heeft het te maken met dat hij nog niet de juiste manier van verdedigen heeft gevonden. Als hij graag 'lopende duels' wil dan dwing je een speler een kant op en dan moet je snel bij de bal komen, als hij graag wil dat de tegenstander niet op snelheid is dan zak je door jouw knieeen om duel uit te lokken. En dan moet je heel gericht jouw been kunnen uitsteken naar bal, dat moet dus vol overtuiging. En als je tegenover een technische speler staat dan moet je niet de neiging hebben om op elk moment de bal af te pakken, dan moet je het moment herkennen dat die speler versloomd(geen mogelijkheid meer heeft om iets eruit te gooien) en toeslaan. Dus die handigheid daarin kan beter. Voetballend is Heitinga goed: herkent wat er moet gebeuren(goed inzicht(zeker voor een verdediger)). Dat hij dan ook nog die beleving en leiderschap op de mat kan brengen dat maakt hem in mijn ogen gewoon een speciale wereldverdediger.
Het is inderdaad belangrijk dat Heitinga vooruit durft te verdedigen en goed kan opbouwen. Bij dat vooruitverdedigen maakt hij trouwens nog wel eens de fout dat hij te snel voor z'n aanvaller duikt. Het gaat wel steeds beter hoor, want vroeger was die timing bij hem echt dramatisch. De reden dat Heitinga positiever aan het licht komt naarmate hij verder van de goal afspeelt is omdat het een intuïtieve verdediger is. Hij maakt dus ook fouten van de goal af, aangezien je meer foutjes maakt naarmate je minder nadenkt en je intuïtie je zo nu en dan in de steek laat. Ver van de goal af krijgt John echter nog de kans om een en ander te herstellen. En aangezien het hem aan inzet en passie niet ontbreekt lukt het hem dat nog regelmatig ook. In de zestien is het verfijndere verdedigen vereist en daar zie je dat hij meerdermaal dekkingsfouten maakt. Hetzelfde geldt voor het koppen. Aanvallend gezien is hij positioneel sterk bij het koppen, maar in de eigen zestien laat hij zich toch regelmatig aftroeven. Nogmaals, ik vind Heitinga opbouwend sterk en qua passie en inzet blinkt hij ook zeker uit. Qua verdedigend inzicht vind ik hem niet speciaal. Heitinga is geen denker, maar een doener.
Citaat: Dat je Ooijer dan beter vind is in mijn ogen onbegrijpelijk. Hij is zo simpel: heeft zo weinig extra's in zich en is totaal geen persoon die het team kan dragen. Hij speelt op degelijkheid, concentratie en risicoloos. Net als Lindgren(en eigenlijk ook Perez, alleen die heeft ook genialiteit), daar was je toch ook een voorstander van? Dus mijn vraag is: welke binding heb je met Ajax? Als je zo'n voorstander bent voor de eenvoud, de functionaliteit sluit dat niet aan bij de klasse, de speciaalheid, de risicovolle manier van spelen van Ajax. Dat vind ik merkwaardig en dat zeg ik dan ook. Ik zeg niet dat je voor PSV bent, dan je praat(en waardeert) niet zoals een Ajacied dat doet. Ik probeer dus jou te stimuleren Ajaxgevoel bij jou te vatten, ik probeer je niet af te kraken voor de duidelijkheid.
Ooijer beschikt ook over een goed inzicht, is opbouwend prima, beschikt over meer verdedigend inzicht dan Heitinga en kan als doorsluitende rechtsback ook uitstekend uit de voeten. Concentratie, degelijkheid en verdedigend inzicht zijn nu eenmaal belangrijk voor een verdediger. Ik kijk ook liever naar een jongen als Van der Wiel, maar ook van hem eis ik dat hij de verdedigende foutjes niet opstapelt.
Kijk, je kan niet met vier Heitingas achterin en drie Sneijders op het middenveld spelen. De degelijke waterdragers zorgen er voor dat de Sneijders en Sulejmani's in je elftal kunnen excelleren. Kijk maar naar Real Madrid van een paar jaar terug, waar een topcontroleur als Makélélé (jij zou hem simpel noemen omdat hij in de as staat en aan de bal weinig brengt) vervangen werd door nog meer aanvallende sterren en het elftal vijf jaar lang niets meer won. Ik kijk als Ajacied en voetballiefhebber dus ook het liefst naar de geweldig sierlijke aanvallende spelers, maar ik geniet ook van -en waardeer de stille krachten in een team.
[color=blue">Verder wil ik je nog een keer vragen om, of je het nu slecht bedoelt of niet, er meer op te letten niet zo denigrerend te doen over andermans mening. Vergelijkingen met PSV-supporters maken e.d. voegen niets toe aan de discussie. Laten we het inhoudelijk houden.[/color">
|
Wij zijn Ajax

|
Geplaatst: Ma 12 mei 2008 14:24
|
|
Citaat:
Nou ik reageer tog maar, alhoewel ik moet zeggen dat je vergelijking met Stam nergens opslaat. Heitinga moet nu aan het pieken zijn terwijl Stam duidelijk aan het einde van zijn rit was. Veel blessures en daarbij ook nog persoonlijke problemen, dat was de hele reden waarom hij weer in Nederland kwam ballen. Hoe van Geel het zei 'het is een eer om Jaap Stam in een Amsterdam te hebben zien voetballen' maar hij was duidelijk niet meer wat hij was geweest. Ik vraag dus niet iets buitenwerelds, ik vraag een fitte mentaal sterke verdediger die wat completer is dan Heitinga.........moet te doen zijn !
Stam had moeite met het organiseren van de ploeg en uitschakelen van zijn mannetje. Zijn mindere prestaties kwamen door niks anders. Hij kon het ook niet allemaal, mijn punt is dat je zelden een speler krijgt die zo compleet is als Heitinga. Hij heeft alleen het verdedigen rondom de 16 niet super goed onder de knie, bij Ajax krijg je normaal gesproken ook niet vaak te maken met druk van de tegenstander. Dan is het logisch dat dat zijn mindere kant is. En zelfs dat kan nog groeien bij een ander team, hij wordt echt een goede verdediger: let maar op dat hij gewoon terugkomt bij Ajax a là Stam.
|
Wij zijn Ajax

|
Geplaatst: Ma 12 mei 2008 15:01
|
|
Citaat:
Stam deed het dit seizoen inderdaad slechter dan Heitinga, ja. Maar dat had meer met het gebrekkige fysiek van Stam te maken dan met Heitinga hoor. Begrijp me niet verkeerd, dit was met afstand het beste seizoen van Heitinga's loopbaan, maar er ging nog heel wat mis hoor. Onze verdediging was niet voor niets de achilleshiel van de ploeg. Ik kan me bijvoorbeeld ook nog een fout tegen NAC herinneren, waarbij Heitinga de bal wil aannemen op z'n dijbeen.
Die fout die kan ik mij niet meer herinneren dus daarop geef ik geen commentaar. Dat van Stam klopt niet helemaal, natuurlijk had hij niet meer de fysiek van een 27-jarige maar daarmee redt je het normaal gesproken wel nationaal. Zijn probleem was dat hij nu voor het eerst het team moet organiseren terwijl juist zijn kracht ligt op de focus om zijn tegenstander uit te schakelen. En dat Heitinga dat op 24jarige leeftijd al wel onder de knie heeft is wel bijzonder.
Citaat:
Het is inderdaad belangrijk dat Heitinga vooruit durft te verdedigen en goed kan opbouwen. Bij dat vooruitverdedigen maakt hij trouwens nog wel eens de fout dat hij te snel voor z'n aanvaller duikt. Het gaat wel steeds beter hoor, want vroeger was die timing bij hem echt dramatisch. De reden dat Heitinga positiever aan het licht komt naarmate hij verder van de goal afspeelt is omdat het een intuïtieve verdediger is. Hij maakt dus ook fouten van de goal af, aangezien je meer foutjes maakt naarmate je minder nadenkt en je intuïtie je zo nu en dan in de steek laat. Ver van de goal af krijgt John echter nog de kans om een en ander te herstellen. En aangezien het hem aan inzet en passie niet ontbreekt lukt het hem dat nog regelmatig ook. In de zestien is het verfijndere verdedigen vereist en daar zie je dat hij meerdermaal dekkingsfouten maakt. Hetzelfde geldt voor het koppen. Aanvallend gezien is hij positioneel sterk bij het koppen, maar in de eigen zestien laat hij zich toch regelmatig aftroeven. Nogmaals, ik vind Heitinga opbouwend sterk en qua passie en inzet blinkt hij ook zeker uit. Qua verdedigend inzicht vind ik hem niet speciaal. Heitinga is geen denker, maar een doener.
Nouja, ik vind dat hij het geduld mist rondom de zestien bij het verdedigen, wat daar wordt afgestraft. Johnny is niet een denker in de manier van verdedigen, maar hij zet het wel goed neer. En hij staat helemaal niet vaak verkeerd opgesteld, alleen soms verdedigd hij iets te overenthousiast(naief). Maar nogmaals: wanneer heeft hij geleerd om rondom de zestien te verdedigen terwijl de tegenstander het initiatief in handen heeft?
Citaat:
Ooijer beschikt ook over een goed inzicht, is opbouwend prima, beschikt over meer verdedigend inzicht dan Heitinga en kan als doorsluitende rechtsback ook uitstekend uit de voeten. Concentratie, degelijkheid en verdedigend inzicht zijn nu eenmaal belangrijk voor een verdediger. Ik kijk ook liever naar een jongen als Van der Wiel, maar ook van hem eis ik dat hij de verdedigende foutjes niet opstapelt.
Kijk, je kan niet met vier Heitingas achterin en drie Sneijders op het middenveld spelen. De degelijke waterdragers zorgen er voor dat de Sneijders en Sulejmani's in je elftal kunnen excelleren. Kijk maar naar Real Madrid van een paar jaar terug, waar een topcontroleur als Makélélé (jij zou hem simpel noemen omdat hij in de as staat en aan de bal weinig brengt) vervangen werd door nog meer aanvallende sterren en het elftal vijf jaar lang niets meer won. Ik kijk als Ajacied en voetballiefhebber dus ook het liefst naar de geweldig sierlijke aanvallende spelers, maar ik geniet ook van -en waardeer de stille krachten in een team.
Je hoeft niet te zeggen hoe ik het zou noemen en al helemaal niet als het niet klopt. Ik waardeer de stille krachten ook, Makelele speelde achter het middenveld en is in mijn ogen daarom niet te vergelijken met Lindgren. Bovendien was het veldspel van Real in die tijd ook niet indrukwekkend hoor. Niemand die de dominantie op zich nam, dus het was niet een verzorgd veldspel maar een situatie veldspel. Lindgren die is wel een spelmaker en die speelt niet dominant genoem om Ajax hoogstaand voetbal te laten spelen. En ik ben geen afkraker van hem, ik vind hem gewoon niet passen bij Ajax.
Ooijer heeft in mijn ogen wel het overzicht, maar niet het inzicht. Dus hij is niet de persoon die de opbouw initieert, dat doet de midmid. Heitinga daarentegen weet iig wel het spel vanuit achteruit te verzorgen met eigen inzichten. Tuurlijk zijn dat plussen voor een verdediger, maar ik mis de klasse bij hem. Hij is fysiek niet sterk genoeg voor de top, atletisch niet sterk genoeg en voetballend ook niet indrukwekkend genoeg om speciaal te zijn, alleen hij kan handig de tegenstander afstoppen. Maar dat is in mijn ogen niet genoeg, je moet een tegenstander kunnen aftroeven. En dan vind ik zo'n speler wel een klasbak, omdat die defensief dat een rots in de branding is. Maar dat is het ook niet. En als rechtsback mist hij handigheid(techniek en creativiteit) en nog is het atletische en fysieke vermogen om een topper te worden. Dus waarom verdient hij een hoger status dan Heitinga? Ik wil hem echt niet bij Ajax zien, hij is niet voor niks weggestuurd. Hij past gewoon niet bij Ajax.
Citaat:
[color=blue">Verder wil ik je nog een keer vragen om, of je het nu slecht bedoelt of niet, er meer op te letten niet zo denigrerend te doen over andermans mening. Vergelijkingen met PSV-supporters maken e.d. voegen niets toe aan de discussie. Laten we het inhoudelijk houden.[/color">
Ik probeer je te laten nadenken over jouw opstelling, ik ben niet denigrerend maar kritisch. Ik vind het een merkwaardige meningsvorming. Dus ik hoop dat je mijn vraag wilt beantwoorden.
|
Eto'o

|
Geplaatst: Ma 12 mei 2008 15:40
|
|
Citaat: Die fout die kan ik mij niet meer herinneren dus daarop geef ik geen commentaar. Dat van Stam klopt niet helemaal, natuurlijk had hij niet meer de fysiek van een 27-jarige maar daarmee redt je het normaal gesproken wel nationaal. Zijn probleem was dat hij nu voor het eerst het team moet organiseren terwijl juist zijn kracht ligt op de focus om zijn tegenstander uit te schakelen. En dat Heitinga dat op 24jarige leeftijd al wel onder de knie heeft is wel bijzonder.
Ik help je wel even herinneren hoor. [color=red">Zie hier, bij 2:18.[/color">.
En wat ik over Stam zeg klopt gewoon. Het was inderdaad geen jongen die gewend was om de verdediging neer te zetten, maar de hoofdreden voor z'n dramatische 2007/2008 was z'n fysieke gesteldheid. Hij heeft het immers niet voor niets om die reden opgegeven. In 2006/2007 speelde hij nog een sterke eerste seizoenshelft en een redelijke tweede seizoenshelft.
Hoe je er bij komt dat Heitinga een team weet te organiseren is me een raadsel. Ik heb zelden zo'n dramatische verdedigende organisatie bij Ajax gezien als dit jaar.
Citaat: Je hoeft niet te zeggen hoe ik het zou noemen en al helemaal niet als het niet klopt. Ik waardeer de stille krachten ook, Makelele speelde achter het middenveld en is in mijn ogen daarom niet te vergelijken met Lindgren. Bovendien was het veldspel van Real in die tijd ook niet indrukwekkend hoor. Niemand die de dominantie op zich nam, dus het was niet een verzorgd veldspel maar een situatie veldspel. Lindgren die is wel een spelmaker en die speelt niet dominant genoem om Ajax hoogstaand voetbal te laten spelen. En ik ben geen afkraker van hem, ik vind hem gewoon niet passen bij Ajax.
Lindgren is evenals Makélélé een controleur. Vandaar dat ik het nooit met je eens ben geweest. Omdat jij hem afkraakte op basis van zijn prestaties als spelmaker. Dat is hij niet en daar is hij ook niet voor gehaald. Bij Ajax wist men vooraf prima wat voor speler Lindgren was hoor. Bij Groningen missen ze nu bijv. nog een controleur ter vervanging van Lindgren. Ze speuren heel de wereld af naar z'n vervanger, maar zo'n speler vind je niet snel voor dat geld.
Citaat:
Ik probeer je te laten nadenken over jouw opstelling, ik ben niet denigrerend maar kritisch. Ik vind het een merkwaardige meningsvorming. Dus ik hoop dat je mijn vraag wilt beantwoorden.
Je manier van posten komt inderdaad denigrerend over. Kijk, ik trek me er weinig van aan, maar er zijn mensen die dat wel doen. Het was dan ook geen verzoek om te letten op de manier waarop je omgaat met de mening van anderen, maar meer een opdracht. Ik waardeer de intensiteit waarop je hier een discussie aan wil gaan met mensen, maar ik zou de mening van anderen toch wat aandachtiger lezen en ook wat meer respecteren. Je hoeft je dus niet af te vragen waarom ik voor Ajax ben en je hoeft me ook niet te laten nadenken over mijn opstelling. Ik hoop dat je inziet hoe zulke opmerkingen overkomen bij mensen.
|
Wessel

|
Geplaatst: Ma 12 mei 2008 17:03
|
|
Citaat:
Stam had moeite met het organiseren van de ploeg en uitschakelen van zijn mannetje. Zijn mindere prestaties kwamen door niks anders. Hij kon het ook niet allemaal, mijn punt is dat je zelden een speler krijgt die zo compleet is als Heitinga. Hij heeft alleen het verdedigen rondom de 16 niet super goed onder de knie, bij Ajax krijg je normaal gesproken ook niet vaak te maken met druk van de tegenstander. Dan is het logisch dat dat zijn mindere kant is. En zelfs dat kan nog groeien bij een ander team, hij wordt echt een goede verdediger: let maar op dat hij gewoon terugkomt bij Ajax a là Stam.
Ik heb zelden in mijn leven een ultieme prof als Jaap Stam gezien en snap niet hoe jij zijn talent en professionaliteit zo durft te onderschatten als je aan het doen bent. Jaap Stam heeft is in de grootste competities succesvol geweest, dus dan denk ik dat het aan zijn fysiek moet liggen en niet dat het opeens een slechte verdediger is geworden na al die jaren. En ben het volledig met Thomas eens. Organisatief is onze verdediging een drama. Dat is niet Heitinga's fout, maar laten we ook niet zeggen dat hij het goed organiseerd haha
|
Wij zijn Ajax

|
Geplaatst: Ma 12 mei 2008 20:09
|
|
Nou oke, dat was gewoon een fout Thomas: als je die bal zou wil aannemen dan doe je dat met jouw linker dijbeen. Maar dan zie je wel weer de wil om een bal aan te nemen zodat er weer kan worden gevoetbald. Maarja, dat kan dan ook soms misgaan.
Ik denk dat Jaap fysiek nog geeneens het onderspit heeft gedeld(behalve tegen Dembele) nationaal en ik denk zelfs internationaal nieteens. Alleen hij is iemand die zich moet focussen op zijn eigen taak, niet op dat anderen hun taak juist uitvoeren. Als je dit als een belediging van Stam vindt dan doe je dat maar: ik verwacht dat Heitinga hetzelfde helden-status heeft bij de terugkeer bij Ajax als Stam. Ik vind dat realistisch.
Ik vind dat Johnny een ware leider is in het veld die alles bijstuurd. Dan kan je wel zeggen: zie ik aan het aantal tegendoelpunten.. Is dat fair, als het team een jaar lang niet compleet (kon worden/werd) samengesteld? Ik denk dat Johnny elke wedstrijd zo'n beetje heeft laten zien dat hij de dragende speler was, of ben ik nu aan het overdrijven. Volgens mij niet.
Lindgren mist tov Makelele het aftroevingsvermogen voor een defensieve kracht. Hij heeft dan wel het brein ervoor(waardoor ik hem zie als een spelmaker), maar een tegenstander is niet onder de indruk tegenover Lindgren. Van mij mag Groningen hem nu weer ophalen: hij mist vereiste kwaliteiten. En al helemaal in de rol zoals jij dat ziet.
Tja, hoe het overkomt vind ik jammer, maar zo heel veel kan ik er helaas niet meer aan veranderen. Ik zeg dingen bewust(vrijwel nooit met negatieve gedachtes) en vol overtuiging, ik probeer jou op een kritische manier positief te beinvloeden en jij staat daar blijkbaar niet voor open. Jij lijkt een Ajacied die niet weet wat je nou zo mooi vind van Ajax, je mist het gevoel in mijn ogen. En dat jij daar niet op in wil gaan lijkt erop dat je zelf niet weet hoe je daarop moet reageren, dat vind ik jammer. Want dat is het stukje persoonlijkheid die ik van iedereen die aangeeft dat die voor Ajax is verwacht.
|
Bart

Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Ma 12 mei 2008 20:42
|
|
Citaat:
Lindgren mist tov Makelele het aftroevingsvermogen voor een defensieve kracht. Hij heeft dan wel het brein ervoor(waardoor ik hem zie als een spelmaker), maar een tegenstander is niet onder de indruk tegenover Lindgren. Van mij mag Groningen hem nu weer ophalen: hij mist vereiste kwaliteiten. En al helemaal in de rol zoals jij dat ziet.
Lindgren is gewoon een hele goede controlerende middenvelder die zijn taken goed uitvoert en een hele goede transfer is geweest
|
Wij zijn Ajax

|
Geplaatst: Ma 12 mei 2008 20:57
|
|
Citaat:
Lindgren is gewoon een hele goede controlerende middenvelder die zijn taken goed uitvoert en een hele goede transfer is geweest
Ik denk niet dat hij de klasse bezit om Ajax naar een hoger niveau te brengen, maar meekomen en bruikbaar is hij voor dit Ajax zeker. Maar ik kijk niet naar verbeteringen, maar naar oplossingen. Pas als de samenstelling van het team compleet is ga je kijken naar kwaliteitsinjecties. En hij maakt het misschien iets beter, maar nogsteeds niet op het gewenste platform. Of vind jij Lindgren de gedroomde aanwinst?
|
Bart

Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Ma 12 mei 2008 21:02
|
|
Citaat:
Ik denk niet dat hij de klasse bezit om Ajax naar een hoger niveau te brengen, maar meekomen en bruikbaar is hij voor dit Ajax zeker. Maar ik kijk niet naar verbeteringen, maar naar oplossingen. Pas als de samenstelling van het team compleet is ga je kijken naar kwaliteitsinjecties. En hij maakt het misschien iets beter, maar nogsteeds niet op het gewenste platform. Of vind jij Lindgren de gedroomde aanwinst?Nee niet de gedroomde aanwist maar zorgt voor veel balans in het team wat ook belangrijk is.Je kunt niet allemaal super voetballers in je team hebben maar je moet ook voor balans zorgen.
|
Eto'o

|
Geplaatst: Ma 12 mei 2008 21:04
|
|
Laten we ook hier weer on-topic gaan, Wza [size=75">en Bart.[/size">
Terug naar Ajax-Twente dus. Lindgren en Heitinga kunnen in hun spelerstopics besproken worden.
|
Wij zijn Ajax

|
Geplaatst: Ma 12 mei 2008 21:23
|
|
Ik zou dit doen:
----------------------------stekelenburg-------------------------
-------------------------------heitinga----------------------------
---bruno silva---------------kuffour-----------emanuelson---
--------------------gabri-----------------davids-----------------
-----------------------------krohn-dehli-------------------------
-----------------suarez---------------------leonardo----------
------------------------------huntelaar--------------------------
Het is een verrassing: KrohnDehli is in mijn ogen, hoe raar het ook klinkt, de beste spelmaker op 10 van Ajax. Ik kijk naar de samenstelling en je mist een type-Sneijder om het te laten kloppen, dan moet je maar genoegen nemen met de tweede in de pikorde. Het is niet het gedroomde, maar Ajax heeft niet goed gehandeld dus dan moet je moet je genoegen nemen met de speler die niet het gewenste niveau heeft. Want de samenstelling moet goed zijn. Als er een week zou mogen worden geslepen dan weet ik zeker dat dit team Twente kan overklassen, ook omdat dit een heel andere wending geeft aan het team. In het transfer hoop ik op een klasse injectie op 10, is echt nodig voor dit Ajax.
|
D_skilled

Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 12 mei 2008 22:50
|
|
Krohn Dehli is geen spelmaker.
|
Eto'o

|
Geplaatst: Di 13 mei 2008 13:39
|
|
Citaat: Van der Wiel traint weer vol mee
Zo aan het eind van het seizoen eindelijk goed nieuws over Gregory van der Wiel. De jonge verdediger is eindelijk hersteld van zijn hardnekkige knieblessure. Hij trainde vandaag volledig met de groep mee. Of hij eventueel zou kunnen spelen tegen FC Twente valt nog te bezien. De verdediger heeft een groot gebrek aan wedstrijdritme.
AN
Helaas lijkt het me niet bepaald verantwoord om Van der Wiel zondag te laten spelen, maar ik denk ik meld het toch maar even.
|
Wij zijn Ajax

|
Geplaatst: Di 13 mei 2008 15:26
|
|
Citaat: Krohn Dehli is geen spelmaker.
Heeft alles om het te zijn: dynamisch, goede trap, goed overzicht en inzicht. Het enige wat hij mist is persoonlijkheid, maar dat komt doordat hij een heel laag status heeft. Nogmaals: ik zie in hem een spelmaker. Alleen geen groots talent, maar we hebben simpelweg geen betere in de club en dan moet je maar voor de best optie kiezen. Je kan wel een betere speler daar opstellen, maar daardoor kunnen individuele kwaliteiten niet optimaal worden benut in het team. Dus ik blijf bij mijn opstelling. Een kwaliteitsinjectie is genoodzaakt op die posityie om internationaal ook weer wat voor te stellen: Aissati.
Mooi voor die VD Wiel dat hij eindelijk weer fit is, Ajax heeft hem gemist. Maarja, Johnny is de betere van de 2 en dan ga je geen onnodig risico nemen: hij heeft zelfs geeneens met Jong Ajax meegedaan. Maar een goede verdediger, typisch uit de Ajax school. Zullen we volgend jaar veel aan hebben.
|
D_skilled

Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 13 mei 2008 15:44
|
|
Wat versta je onder spelmaker? Iemand die het spel verdeelt, de tempo aangeeft en het spel dirigeert. Is Krohn Dehli zo'n type? Ik dacht het niet. Ajax heeft geen spelmaker in de selectie.
|
Wij zijn Ajax

|
Geplaatst: Di 13 mei 2008 15:53
|
|
Citaat: Wat versta je onder spelmaker? Iemand die de spel verdeelt, de tempo aangeeft en het spel dirigeert. Is Krohn Dehli zo'n type? Ik dacht het niet. Ajax heeft geen spelmaker in de selectie.
Ik vind hem wel een type die het in zich heeft om uit te voeren. Iemand die constant ballen opvraagt om te zorgen dat het juiste gebeurd, handig daarin is. Hij is dynamisch, technisch en heeft overzicht en nog belangrijker voetbalinzicht. Nogmaals: qua voetbaltalent niet de gedroomde speler voor Ajax, maar wel de schakel die ontbreekt om het team goed te laten draaien.
Nu kiest hij voor Perez(in mijn ogen een schaduwspits) terwijl de flanken onvoldoende worden benut, het spel niet door de 2 middenvelders erachter worden gemaakt door spelers die daarvoor geschikt zijn(terwijl dat ookal niet ideaal is), het spel dus te statisch wordt omdatr het juiste niet gebeurd en dan is het hopen op een ingeving van Suarez of Perez, die Huntelaar bedient. Nogmaals: er klopt hé-lè-máál niks van de samenstelling! Logisch dat niet alleen het spel tegenvalt, maar ook de resultaten. Volgend jaar moet anders: 100%.
|
El Chícharito

Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Di 13 mei 2008 16:30
|
|
Citaat: Ik zou dit doen:
----------------------------stekelenburg-------------------------
-------------------------------heitinga----------------------------
---bruno silva---------------kuffour-----------emanuelson---
--------------------gabri-----------------davids-----------------
-----------------------------krohn-dehli-------------------------
-----------------suarez---------------------leonardo----------
------------------------------huntelaar--------------------------
Het is een verrassing: KrohnDehli is in mijn ogen, hoe raar het ook klinkt, de beste spelmaker op 10 van Ajax. Ik kijk naar de samenstelling en je mist een type-Sneijder om het te laten kloppen, dan moet je maar genoegen nemen met de tweede in de pikorde. Het is niet het gedroomde, maar Ajax heeft niet goed gehandeld dus dan moet je moet je genoegen nemen met de speler die niet het gewenste niveau heeft. Want de samenstelling moet goed zijn. Als er een week zou mogen worden geslepen dan weet ik zeker dat dit team Twente kan overklassen, ook omdat dit een heel andere wending geeft aan het team. In het transfer hoop ik op een klasse injectie op 10, is echt nodig voor dit Ajax.
Dit is het onnozelste wat ik ooit heb gezien. Een half meter vlees zonder fysieke kracht en enig voetballend vermogen op 10 zetten. Verder zou ik zo al hélémaal niet in de belangrijkste wedstrijd van het jaar spelen. Gewoon beetje afwachten en kijken wat Twente doet. Daarna voor rust de 1-0 forceren en niet achterover gaan leunen, dan gaat het tegen dit Twente toch fout.
Stekelenburg
BS Heitinga Vermaelen Emanuelson
Gabri Perez Lindgren
Suarez Huntelaar Sarpong
Zo spelen en punten pakken.
|
| | | |
|
|
|