Auteur
|
Bericht
|
Marnix

Forum berichten: 2786
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Zo 11 mei 2008 08:49
|
|
Na de 2-1 nederlaag van gisteren, is de return wedstrijd natuurlijk nog niet gespeeld, maar lastig wordt het wel!
Zondag 18 mei, weten we of we weer mogen strijden in de voorrondes van de Champions League of dat Twente daarin zit !
Geschorsten:
Ajax: Vertonghen
Twente: Denneboom dus
(als ik het goed heb)..
Hebben we er nog vertrouwen in?
|
Wij zijn Ajax

Forum berichten: 2337
|
Geplaatst: Zo 11 mei 2008 10:30
|
|
Engelaar... Ik dacht Denneboom. Ajax moet is goed gaan bedenken hoe je een team samenstelt want dit slaat natuurlijk helemaal nergens op. Schandalig!
|
Eto'o

Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Zo 11 mei 2008 10:48
|
|
Denneboom is inderdaad geschorst. Engelaar is er gewoon bij.
Ik ben er bloednerveus over omdat er zoveel op het spel staat. En dan heb ik het nog niet eens over het geld dat de Champions League in het laatje brengt, maar de spelers die wellicht niet meer willen komen/blijven als er geen Champions League wordt behaald. Ajax heeft dit seizoen in drie wedstrijden pas 1 puntje behaald en er staat zondag ontzettend veel druk op. Hopelijk bezwijkt Twente, maar onze eigen ploeg blinkt natuurlijk ook niet uit in mentale weerbaarheid. Op zich heeft Ajax natuurlijk wel eens voor hetere vuren gestaan. Van Heerenveen (1-0) en AZ (2-1) werd vorig jaar ook verloren in de uitwedstrijd van de play-offs. 1-0 was een nog mindere uitslag en dat AZ schat ik toch nog wel wat hoger in dan dit Twente.
|
XxX-AJAX-XxX

Forum berichten: 83
|
Geplaatst: Zo 11 mei 2008 11:18
|
|
Ik ben niet zo bloednerveus haha...
Ajax wint wel in de Arena maar of ze doorgaan weet ik niet.
Winnen wel doorgaan weet ik niet.
55% kans op doorgaan.
45% kans op FALEN.
|
Marnix

|
Geplaatst: Zo 11 mei 2008 11:55
|
|
Citaat: Ik ben niet zo bloednerveus haha...
55% kans op doorgaan.
45% kans op FALEN.
Het maakt jou allemaal niets uit ofzo?
|
Wij zijn Ajax

|
Geplaatst: Zo 11 mei 2008 12:38
|
|
Ik denk dat ik beter het even over kan nemen van Koster. Dan winnen we wel, ben ik van overtuigd. Want een slechtere samenstelling kan je niet maken!
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Zo 11 mei 2008 12:38
|
|
Slechtere wissels ook niet.
|
Wij zijn Ajax

|
Geplaatst: Zo 11 mei 2008 12:40
|
|
Citaat: Slechtere wissels ook niet.
Tja, dat is vaak een verbetering van de samenstelling. Dus dat valt samen.
|
XxX-AJAX-XxX

Forum berichten: 83
|
Geplaatst: Zo 11 mei 2008 13:18
|
|
Citaat: Ik ben niet zo bloednerveus haha...
55% kans op doorgaan.
45% kans op FALEN.
Het maakt jou allemaal niets uit ofzo?
Het maakt mij wel uit... Alleen Twente of Ajax... Als Twente beter is verdienen ze het toch.
Kijk Psv is onterrecht kampioen geworden in mijn ogen dat zou Ajax moeten zijn.
Ik had het vermoeden al voor de wedstrijd.
Twente en Ajax zijn gewoon de beste dit seisoen.
Dus het wordt een keiharde eindstrijd waar beiden het verdienen in mijn ogen.
Tuurlijk hoop ik op Ajax.
|
ME

Forum berichten: 3
|
Geplaatst: Zo 11 mei 2008 13:27
|
|
Vorig jaar verloren we het eerste duel ook met 2-1 van AZ, dus ik denk niet dat er veel aan de hand is. Wel balen dat Verthongen geschorst is. Speelt Emanuelson op zijn plaats?
|
ghostwriter

Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Zo 11 mei 2008 13:55
|
|
Emanuelson zal wel weer als linksback spelen nu Vertonghen geschorst is maar dat is verder geen ramp. Sarpong zal dan mogen spelen op de positie van Perez en Perez als linksbuiten. Huntelaar en Suarez in de spits en het middenveld weer met Davids en Gabri. Ajax moet gokken op de 1-0 en dan met Romedahl erin in plaats van Huntelaar want dan heeft Ajax met Sarpong en Rommedahl twee snelle spelers voor de counter.
|
Bertje

Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Zo 11 mei 2008 14:05
|
|
Je gaat natuurlijk nooit je enige (redelijke) aanspeelpunt eraf halen als je wilt counteren. Ten eerste krijgen we de bal dan niet meer bij de zogenaamde snelle jongens, omdat ze minder ruimte krijgen. Ten tweede kun je dan de wedstrijd niet meer rustig uitspelen, omdat je niemand hebt die de bal in de ploeg kan houden.
|
Ad

Forum berichten: 2481
|
Geplaatst: Zo 11 mei 2008 14:12
|
|
Citaat: Ik denk dat ik beter het even over kan nemen van Koster. Dan winnen we wel, ben ik van overtuigd. Want een slechtere samenstelling kan je niet maken!
Misschien moet je dat inderdaad maar doen ja, want ook Huntelaar had weer kritiek op de speelwijze en hij heeft gelijk. Ik heb me dit seizoen wel zo vreselijk veel geergerd aan dit Ajax, dat wil je niet weten en nu op het beslissende moment zul je zien dat ze het hele seizoen nog naar de klote helpen ook, stelletje klootzakken.
Het bevestigd mijn mening alleen maar dat er aan het eind van het seizoen een mannetje of 8 op moet pleuren........teveel middelmaat en geen mentaliteit.
Je hebt het ook gisteren weer gezien......het staat erbij en kijkt ernaar. Ik begrijp de hosanna verhalen rondom mensen als Vermaelen, Vertonghen en Lindgren dan ook nooit, want dit zijn gewoon hele middelmatige spelers.
|
Eto'o

|
Geplaatst: Zo 11 mei 2008 14:13
|
|
Van Vermaelen ben ik ook niet echt gecharmeerd. Vertonghen en Lindgren doen het naar behoren op posities die niet hun eigen zijn. Zowel Lindgren en Vermaelen beschikken overigens over meer verdedigend inzicht dan Heitinga, die hier dan wel weer op handen wordt gedragen. Alles is blijkbaar relatief.
|
Ad

|
Geplaatst: Zo 11 mei 2008 14:23
|
|
Citaat: Van Vermaelen ben ik ook niet echt gecharmeerd. Vertonghen en Lindgren doen het naar behoren op posities die niet hun eigen zijn. Zowel Lindgren en Vermaelen beschikken overigens over meer verdedigend inzicht dan Heitinga, die hier dan wel weer op handen wordt gedragen. Alles is blijkbaar relatief.
Nou Thomas.....ik ben het met je eens dat de hele Heitinga mythe dit seizoen wel een beetje overdreven word. Dit seizoen speelt hij geweldig, maar in voorgaande seizoenen gaf ik er geen cent voor en vond ik hem af en toe zelfs dramatisch.
Al met al vind ik het een grof schandaal dat een club als Ajax 3 keer tegen dat kut Twente speelt en daar 1 schamel puntje uit haalt........een aanfluiting van de bovenste plank en ik geloof dan ook niet in een goede afloop volgende week Zondag.
Ik hou me alleen maar vast aan de uitspraak van Gert Jan Verbeek dat je na zoveel nederlagen steeds dichter bij het moment komt dat je van ze gaat winnen en die gedachte alleen al is Ajax onwaardig.
Ik ben echt bang dat deze catastrofe verstrekkende gevolgen gaat hebben en dan bedoel ik de transfer van Sulejmani en andere eventuele gegadigden. Het zag er even allemaal hoopgevend uit, maar het huidige stelletje klootzakken heeft nog een keer laten zien totaal ongeschikt te zijn voor de top en daarmee eigenlijk al een bom gelegd onder het komende seizoen...... De "heren" worden weer bedankt.
|
Marnix

|
Geplaatst: Zo 11 mei 2008 15:55
|
|
Citaat: Van Vermaelen ben ik ook niet echt gecharmeerd. Vertonghen en Lindgren doen het naar behoren op posities die niet hun eigen zijn. Zowel Lindgren en Vermaelen beschikken overigens over meer verdedigend inzicht dan Heitinga, die hier dan wel weer op handen wordt gedragen. Alles is blijkbaar relatief.
Nou Thomas.....ik ben het met je eens dat de hele Heitinga mythe dit seizoen wel een beetje overdreven word. Dit seizoen speelt hij geweldig, maar in voorgaande seizoenen gaf ik er geen cent voor en vond ik hem af en toe zelfs dramatisch.
Al met al vind ik het een grof schandaal dat een club als Ajax 3 keer tegen dat kut Twente speelt en daar 1 schamel puntje uit haalt........een aanfluiting van de bovenste plank en ik geloof dan ook niet in een goede afloop volgende week Zondag.
Ik hou me alleen maar vast aan de uitspraak van Gert Jan Verbeek dat je na zoveel nederlagen steeds dichter bij het moment komt dat je van ze gaat winnen en die gedachte alleen al is Ajax onwaardig.
Ik ben echt bang dat deze catastrofe verstrekkende gevolgen gaat hebben en dan bedoel ik de transfer van Sulejmani en andere eventuele gegadigden. Het zag er even allemaal hoopgevend uit, maar het huidige stelletje klootzakken heeft nog een keer laten zien totaal ongeschikt te zijn voor de top en daarmee eigenlijk al een bom gelegd onder het komende seizoen...... De "heren" worden weer bedankt.
Ik ben het er ook mee eens dat als we de (voorrondes) Champions League niet halen het grote gevolgen kan/gaat hebben..
Laat ze AUB gewoon winnen zondag met het liefst 2 doelpunten verschil, het maakt me nu echt even niet uit hoe, ALS het maar gebeurt!
|
Wessel

Forum berichten: 31
|
Geplaatst: Zo 11 mei 2008 17:52
|
|
Citaat: Na de 2-1 nederlaag van gisteren, is de return wedstrijd natuurlijk nog niet gespeeld, maar lastig wordt het wel!
Zondag 18 mei, weten we of we weer mogen strijden in de voorrondes van de Champions League of dat Twente daarin zit  !
Geschorsten:
Ajax: Vertonghen
Twente: Denneboom dus
(als ik het goed heb)..
Hebben we er nog vertrouwen in?
Twente is moeilijk gebleken dit jaar, wat raar is omdat ajax vaker moeite heeft met stugge ploegen dan voetballende ploegen. daarom denk ik dat als wij initiatief nemen het geen probleem hoeft te zijn. Was ook duidelijk te zien in de uit-wedstrijd dat we er redelijk makkelijk doorheen kwamen, op momenten dat wij initiatief namen. Er moet meer bewogen worden van de bal of, vooral op het middenveld en Huntelaar moet zich meer gaan betrekken bij het spel dan in de uit-wedstrijd.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Zo 11 mei 2008 18:06
|
|
Welkom, Wessel!
|
Bertje

|
Geplaatst: Zo 11 mei 2008 18:12
|
|
Mooie afbeelding, Wessel!
|
Eto'o

|
Geplaatst: Zo 11 mei 2008 18:14
|
|
Citaat: Twente is moeilijk gebleken dit jaar, wat raar is omdat ajax vaker moeite heeft met stugge ploegen dan voetballende ploegen. daarom denk ik dat als wij initiatief nemen het geen probleem hoeft te zijn. Was ook duidelijk te zien in de uit-wedstrijd dat we er redelijk makkelijk doorheen kwamen, op momenten dat wij initiatief namen. Er moet meer bewogen worden van de bal of, vooral op het middenveld en Huntelaar moet zich meer gaan betrekken bij het spel dan in de uit-wedstrijd.
Welkom, Wessel.
Ik ben het met je eens. Je zag gisteravond ook dat het helemaal mis ging toen bepaalde spelers vooral achteruit gingen lopen in plaats van druk naar voren te zetten. In de eerste helft speelde Ajax ook niet geweldig, maar had het voor het overgrote gedeelte de zaakjes onder controle. Met name Davids pikte veel afvallende ballen op en zette snel druk.
Huntelaar is de laatste weken absoluut niet in goede doen en speelt regelmatig verstoppertje, maar gisteravond gebeurde er wel wat op die zeldzame momenten dat hij aan de bal kwam. Ik herinner me nog een paar kaatsen, die geweldige bal achter z'n standbeen langs op Gabri , die kopbal op de voorzet van Perez en die korte kap in de zestien en het schot in het zijnet. Ajax moet hem meer opzoeken. Het probleem is dat we naast Suárez amper een creatieve speler in goede doen in de ploeg hebben. Alleen Luis zoekt hem regelmatig op (en Perez wanneer hij weer eens zin heeft). Ik had het er gisteravond ook met Bert over: je merkt ook dat Huntelaar op een goede dag beter als aanspeelpunt gaat fungeren wanneer hij tegenover een mandekker speelt. Dan gaat hij niet lopen draaien en allerlei dingen proberen die hij niet kan wanneer hij in balbezit komt.
|
Bertje

|
Geplaatst: Zo 11 mei 2008 18:20
|
|
Je bedoelt dat ik dat zei.
|
Wij zijn Ajax

|
Geplaatst: Zo 11 mei 2008 18:41
|
|
Wat een pessimisme hiero. Heitinga schakelde de tweede helft gewoon Hersi uit hoor.. En de eerste helft heb ik Kufo ook niet gezien. Duys dat massale agkraken vand e selectie is zinloos, de samenstelling is verkeerd waardoor de individuen niet goed kunnen presteren. Dat is het geval!
|
Ad

|
Geplaatst: Zo 11 mei 2008 18:43
|
|
Citaat: Wat een pessimisme hiero. Heitinga schakelde de tweede helft gewoon Hersi uit hoor.. En de eerste helft heb ik Kufo ook niet gezien. Duys dat massale agkraken vand e selectie is zinloos, de samenstelling is verkeerd waardoor de individuen niet goed kunnen presteren. Dat is het geval!
Dan zal het zo zijn
|
Wessel

Forum berichten: 31
|
Geplaatst: Zo 11 mei 2008 18:51
|
|
Citaat: Wat een pessimisme hiero. Heitinga schakelde de tweede helft gewoon Hersi uit hoor.. En de eerste helft heb ik Kufo ook niet gezien. Duys dat massale agkraken vand e selectie is zinloos, de samenstelling is verkeerd waardoor de individuen niet goed kunnen presteren. Dat is het geval!
Ben het volledig met je eens dat het afkraken van de spelers niet de oplossing is, maar denk wel dat op bepaalde posities tekort schieten om weer de top te bereiken. De kracht van een team is vaker hun zwakke punten erkennen dan hun sterke. De enige manier dat ajax weer top wordt is als we niet genoegen nemen met minder. Vind Heitinga een topjog maar hij is niet wereldtop en daar zijn genoeg voorbeelden voor te noemen
|
Eto'o

|
Geplaatst: Zo 11 mei 2008 18:57
|
|
En ook daar ben ik het mee eens. Kijk, Ajax zal nooit meer pertinent tot de wereldtop behoren. Financiëel en qua competitie kunnen we niet jaar in jaar uit mee met clubs als Chelsea en Real Madrid. Daar moeten me mee leren leven. Maar wat PSV kan, moeten wij ook kunnen. Ik vind Ooijer bijvoorbeeld een betere verdediger dan Heitinga, maar Ooijer was bij PSV bijv. jarenlang waterdrager. Heitinga is bij Ajax één van de sterren. Tsja, dan weet je dat het mis zit. Jongens als Heitinga zouden qua niveau ingedeeld moeten worden in de categorie goede waterdragers. En jongens als Vermaelen zouden speler moeten zijn van de eerste 18, maar geen onbetwiste basisspeler achterin. De verhoudingen kloppen voor geen meter. Met goed beleid maak je van Ajax weer de beste club van Nederland, speel je ieder jaar Champions League en kan er af en toe een mooie uitschieter naar boven plaatsvinden in Europa.
|