Auteur
|
Bericht
|
Jobo
Forum berichten: 673
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 27 mei 2008 08:43
|
|
Belangstelling, belangstelling. Maar nog weinig definitief helaas.
We wachten maar weer af.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 27 mei 2008 08:53
|
|
Ja, AJAX wacht ook af, zodat de prijzen weer lekker hoog zullen zijn...
|
TvP
Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Di 27 mei 2008 09:18
|
|
Douglas lijkt mij een prima versterking voor Ajax. Als je ziet wat voor progressie deze jongen heeft gemaakt in het afgelopen jaar.
Als Ajax hem haalt, lijkt het me slim om hem inderdaad niet gelijk in de basis op te stellen, laat hem eerst maar een half seizoen met Frank de Boer meetrainen en breng hem langzaam. Frank de Boer lijkt mij op dit moment een ideale trainer voor Douglas. Opbouwend kan hij veel van hem leren. Want als hij ook dat onder de knie heeft is het een topverdediger.
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 27 mei 2008 09:23
|
|
Helemaal niet langzaam inbrengen. Als je een verdediger haalt moet ie er meteen kunnen staan, dat geldt ook voor Douglas. Straks gaat ie nog naar Feyenoord en tekent Sulejmani misschien wel ergens anders en dan blijf je daar met lege handen.
Misschien dat Ajax naar VDVaart moet luisteren, want zijn opmerking in de media snijdt hout.
Citaat:
'Ajax moet er sneller bij zijn'
dinsdag 27 mei, door HSAjax, Groningen, 09:43u, Ajax Life
Het missen van de landstitel doet Rafael van der Vaart pijn, maar dat de Amsterdammers Europees slecht presteerden vindt hij nog erger. De spelmaker van HSV heeft ook een oplossing om in de toekomst weer structureel successen te kunnen boeken.
‘Ajax zal er gewoon sneller bij moeten zijn,’ aldus de 24-jarige middenvelder in Ajax Life. ‘Overal waar je kijkt, kun je goed talent ophalen. Ik denk sowieso dat de komst van Marco van Basten een hoop gaat veranderen. Veel talenten willen graag onder hem werken.’ (Bron: Sportweek)
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Di 27 mei 2008 14:21
|
|
Tja, heb het ook gelezen in de VI. Rafael heeft gewoon gelijk. Maar hij heeft ook gelijk dat veel talenten onder Marco willen werken, en hopelijk zijn Douglas en Sulejmani er daar 2 van
|
JS
Forum berichten: 741
|
Geplaatst: Zo 8 jun 2008 11:35
|
|
Even een stukje van www.voetbalzone.nl :
Citaat: Volgens Munsterman is een vertrek van verdediger Douglas niet aan de orde. "Die gaat onder geen beding weg bij ons." De jonge Braziliaanse centrumverdediger werd de afgelopen weken aan clubs als Ajax en ook Schalke 04 gelinkt
Jammer, ik ben nog steeds voor zijn komst. Deze jongen speelt over een paar bij de top van Europa. Haal je deze jongen, dan ga je er verdedigend ten opzichte van Heitinga op vooruit. Zet VD Wiel er naast, dan heb je een ongelofelijk onervaren centrum, maar wel eentje die elkaar aanvult. Douglas is in staat een aanvaller 90 minuten uit de wedstrijd te houden, VD Wiel zorgt wat meer voor de opbouw. Ook is het een centrum met ongelofelijk veel potentieel. Maargoed als we dit bericht mogen geloven komt hij niet.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Zo 8 jun 2008 12:39
|
|
Als Douglas inderdaad die clausule in z'n contract heeft staan dan heeft Munsterman natuurlijk niets te zeggen.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Zo 8 jun 2008 12:46
|
|
Ook al heeft die geen clausule in zijn contract staan elke speler heeft zijn prijs
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Ma 16 jun 2008 17:13
|
|
Citaat: Douglas twijfelt over aanbod Ajax
FC Twente-verdediger Douglas Franco Teixeira twijfelt of hij naar Ajax wil vertrekken. Hij vindt toch dat de Tukkers hem een kans hebben geboden in Europa en wil ze niet zomaar verlaten.
Ajax heeft nog wel concrete belangstelling voor de centrumverdediger.
Ajaxshowtime.com
|
JS
|
Geplaatst: Ma 16 jun 2008 17:19
|
|
Ik pleit voor z'n komst. Met Boulahrouz en Douglas is iniedergeval het centrum van de verdediging rond. Al heb je dan alleen met VD Wiel een verdediger die opbouwend goed is.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Ma 16 jun 2008 17:19
|
|
Met Douglas zou ik nou echt enorm blij zijn. Nog niet zo ver in zijn ontwikkeling als een alternatief als Pieters, maar Douglas wordt een geweldenaar.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Di 17 jun 2008 01:26
|
|
Citaat: Ik pleit voor z'n komst. Met Boulahrouz en Douglas is iniedergeval het centrum van de verdediging rond. Al heb je dan alleen met VD Wiel een verdediger die opbouwend goed is.
Laat ik vooropstellen dat ik betwijfel dat Ajax Boulahrouz én Douglas zal halen.
Maar jij zou dan overwegen om met drie man achterin te gaan spelen, JS? Zou kunnen, maar ik weet nog niet in hoeverre Douglas sterk is in het uitstappen naar de zijkant en in hoeverre hij in de mandekking zou kunnen spelen tegen een hele snelle buitenspeler. Van der Wiel kan natuurlijk wel uitstekend rugdekking geven en Boulahrouz lijkt me daar wel geschikt voor.
|
Bertje
|
Geplaatst: Di 17 jun 2008 11:12
|
|
Centrum Boulahrouz/Douglas lijkt me wel wat, hoor. Urby linksback en Colin/BS rechtsback.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Di 17 jun 2008 11:18
|
|
Dan ga je dus wel constant via de backs opbouwen. Ik vind een centrale verdediger die kan opbouwen toch wel ideaal wil je een goed voetballend geheel vormen.
|
Ajaciedjuh
Forum berichten: 272
|
Geplaatst: Di 17 jun 2008 11:19
|
|
Citaat: Centrum Boulahrouz/Douglas lijkt me wel wat, hoor. Urby linksback en Colin/BS rechtsback.
In dit centrum zit toch totaal geen opbouw!? Ik zou liever de combinatie Ooijer / Boulah of Douglas zien. Dan kan v/d Wiel zich rustig ontwikkelen in de schaduw van Ooijer.
|
Bertje
|
Geplaatst: Di 17 jun 2008 11:24
|
|
Boulahrouz en Douglas kunnen best een middenvelder inspelen. En die pass kunnen ze ook best nog verbeteren. Opbouwen via de backs moet je sowieso niet doen. Dat kan alleen direct na de omschakeling.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Di 17 jun 2008 11:26
|
|
Citaat: Centrum Boulahrouz/Douglas lijkt me wel wat, hoor. Urby linksback en Colin/BS rechtsback.
In dit centrum zit toch totaal geen opbouw!? Ik zou liever de combinatie Ooijer / Boulah of Douglas zien. Dan kan v/d Wiel zich rustig ontwikkelen in de schaduw van Ooijer.
Inderdaad maar dan heb je nog het probleem van 2 rechtsbenige spelers in het centrum, ik zie liever een links en een rechtspoot.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Di 17 jun 2008 11:41
|
|
Citaat: Boulahrouz en Douglas kunnen best een middenvelder inspelen. En die pass kunnen ze ook best nog verbeteren. Opbouwen via de backs moet je sowieso niet doen. Dat kan alleen direct na de omschakeling.
Precies.
En dat Douglas en Boulahrouz een middenvelder kunnen inspelen zal best (Boulahrouz is opbouwend behoorlijk zwak hoor), maar hebben we wel de middenvelders die op die manier ingespeeld kunnen worden? Hebben we wel genoeg aan twee centrale verdedigers die de bal slechts over een meter of 15 fatsoenlijk in kunnen spelen?
|
Bertje
|
Geplaatst: Di 17 jun 2008 11:45
|
|
Dat hangt af van de manier waarop je de rest van je ploeg samenstelt. Als je met Gabri en Davids op je middenveld speelt, kun je zo niet spelen. Speel je met Lindgren en De Jong, is dat weer een heel ander verhaal.
|
JS
|
Geplaatst: Di 17 jun 2008 12:09
|
|
Citaat: Ik pleit voor z'n komst. Met Boulahrouz en Douglas is iniedergeval het centrum van de verdediging rond. Al heb je dan alleen met VD Wiel een verdediger die opbouwend goed is.
Laat ik vooropstellen dat ik betwijfel dat Ajax Boulahrouz én Douglas zal halen.
Maar jij zou dan overwegen om met drie man achterin te gaan spelen, JS? Zou kunnen, maar ik weet nog niet in hoeverre Douglas sterk is in het uitstappen naar de zijkant en in hoeverre hij in de mandekking zou kunnen spelen tegen een hele snelle buitenspeler. Van der Wiel kan natuurlijk wel uitstekend rugdekking geven en Boulahrouz lijkt me daar wel geschikt voor.
Nee gewoon met 4 verdigers ik bedoelde dat we dan maar één centrumverdediger in de selectie hebben die goed kan opbouwen..
Ik zou proberen Lindgren iets te laten inzakken (en daarmee bedoel ik niet meteen als verdediger laten spelen) en hem de opbouw laten verzorgen.
Met drie verdedigers spelen is ook nog niet zo'n slecht idee, alleen zie ik in Douglas inderdaad ook niet iemand die echt aan de zijkant van de verdediging staat en een snelle buitenspeler opvangt. Dan kan je het misschien nog beter met Vermaelen (of Vertonghen) proberen ipv van een van Boulahrouz/VD Wiel/Douglas . Laat ze eerst nog maar is komen iniedergeval, ik schat de kans op allebei niet heel erg hoog.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Di 17 jun 2008 12:11
|
|
Vermaelen zou juist totaal niet aan de zijkant van een driemansverdediging kunnen spelen. Hij is niet snel genoeg, niet goed genoeg in de lopende duels en is onbeheerst bij het uitstappen naar de zijkanten.
|
JS
|
Geplaatst: Di 17 jun 2008 12:17
|
|
Het was ook meer een noodoplossing, al heeft hij als ik me niet vergis toch ook wel is op linksback gespeeld?
Nee ik ben zo goed als altijd een voorstander van een viermans verdediging. En als Marco dat ook is kan hij beter Douglas óf Boulahrouz kopen en dan nog iemand die opbouwend sterker is.
|
Bertje
|
Geplaatst: Di 17 jun 2008 12:18
|
|
Daarnaast: een speler (Lindgren) dichtbij de verdediging zetten bevordert de opbouw niet, dat maakt de ruimtes juist claustrofobisch klein.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Di 17 jun 2008 15:51
|
|
Citaat: Het was ook meer een noodoplossing, al heeft hij als ik me niet vergis toch ook wel is op linksback gespeeld?
Nee ik ben zo goed als altijd een voorstander van een viermans verdediging. En als Marco dat ook is kan hij beter Douglas óf Boulahrouz kopen en dan nog iemand die opbouwend sterker is.
Vermaelen heeft wel eens als linksback gespeeld maar echt een topoplossing was dat niet. Hij is te houterig voor die plek om hem daar als structurele oplossing te zien.
|
Nander
Forum berichten: 13
|
Geplaatst: Wo 18 jun 2008 18:23
|
|
Wat is de mening van de mensen hier, over Dorin Goian van Roemenie? Vind het wel een type a la Douglas. Zou mij een mooi alternatief lijken mocht Douglas ervoor kiezen bij Twente te blijven? Echter wel al wat concurrentie:
Real Betis denkt aan Dorin Goian. De Andalusiërs zien in de verdediger van Steaua Boekarest een welkome aanvulling voor de selectie van Paco Chaparros. Ook Werder Bremen, Lazio en Aston Villa zitten achter de Roemeens international aan. (Marca)
|