Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Technische Staf & Het Bestuur » Danny Blind: technisch manager
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Danny Blind: technisch manager
Maker: BartBekeken: 24055
Status: InactiefBerichten: 280
+ Nieuw bericht <<<   <   3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9  |  10  |  11   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Koen_Ajax

Forum berichten: 3310
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Di 26 mei 2009 18:51
Volgens NOS Teletekst worden Van 't Schip en Blind inderdaad de assistenten. Dan zou het ineens niet zo raar zijn als Blind over 3 jaar de trainer wordt. Jol is gewoon de absolute baas met Van den Boog daarboven waar Jol aan moet rapporteren.
Rein

Forum berichten: 1735
Geplaatst: Di 26 mei 2009 23:35
Het plan is inderdaad het plan dat Martin Jol nu 3 jaar als hoofdtrainer van AJAX zal zijn, met de assistenten John van 't Schip en Danny Blind. En dan willen ze Danny Blind over 3 jaar als hoofdtrainer aanstellen, en Martin Jol in de functie van Technisch Directeur.

Wat ik er van begrepen en gehoord heb, is dit het plan. Je weet natuurlijk nooit hoe het gaat lopen in de voetballerij. Voor hetzelfde geldt is Martin Jol na volgend seizoen alweer vertrokken, maar ze hebben i.i.g. plannen.
Eto'o

Forum berichten: 11824
Geplaatst: Wo 27 mei 2009 00:39
Hoe minder verantwoordelijkheid hoe beter, op dit moment. Ik ben alleen een beetje bang voor een teveel kapiteins op één schip scenario.
ghostwriter

Forum berichten: 5481
Geplaatst: Wo 27 mei 2009 00:41
Citaat:
Hoe minder verantwoordelijkheid hoe beter, op dit moment. Ik ben alleen een beetje bang voor een teveel kapiteins op één schip scenario.

Volgens mij wordt het heel duidelijk, Blind word het hulpje van Jol op het veld maar ook in het kantoor. Boven Jol staat alleen Rik v.d. Boog en het kan lijkt me niet duidelijker.
Marco

Forum berichten: 4289
Geplaatst: Do 28 mei 2009 18:07
De loyaliteit zelve aan het woord over zijn zoveelste functie bij Ajax:
[list">Blind: Prachtige baan

AMSTERDAM - Danny Blind is volgend seizoen behalve technisch manager van Ajax ook de eerste assistent van de nieuwe hoofdtrainer Martin Jol. „Ja, ik krijg het inderdaad druk”, stelde de oud-aanvoerder van de Amsterdamse club in een eerste reactie. „Maar zo voel ik dat niet. Ik vind het fantastisch om weer op het veld te staan. Daarnaast blijf ik ook bij de jeugdopleiding actief. Ik vind het erg leuk dat Jol mij heeft gevraagd.”

Blind zal in de praktijk vaak in de ochtend met het eerste elftal op het trainingsveld staan. „Daarna zal ik aan de slag gaan met de jeugd”, verklaarde hij. „Jol heeft de zeggenschap over de aan- en verkopen. Wellicht dat ik hem daarbij soms moet assisteren. Of het klopt dat ik Jol over drie jaar ga opvolgen? Dat is een mogelijkheid. Maar in de voetballerij is het moeilijk plannen. Voorlopig is Jol drie jaar hoofdtrainer. Stel nou eens dat hij drie keer op rij kampioen wordt. Dan moet Ajax in mijn ogen niets veranderen.”

Blind volgde in het voorjaar van 2005 Ronald Koeman op als hoofdtrainer van Ajax. Hij moest in de zomer van 2006 wijken voor Henk ten Cate. Blind werd technisch directeur van Sparta maar vertrok weer naar Ajax toen hij daar vorig jaar als technisch manager aan de slag kon.

# bron: Telesport[/list">
Bart

Forum berichten: 4810
Geplaatst: Di 28 jul 2009 12:29
Citaat:
Blind alleen nog assistent

Danny Blind is geen manager technische zaken meer bij Ajax. Die functie heeft hij neergelegd nu hij assistent is geworden van trainer Martin Jol.

Onder Marco van Basten was Blind de uitvoerende kracht bij het aansturen van de scouting, jeugdopleiding en het aan- en verkoopbeleid.

Van Basten was verantwoordelijk voor het werk van Blind, al vielen de taken van de 47-jarige Zeeuw sinds begin dit jaar onder de verantwoordelijkheid van algemeen directeur Rik van den Boog.

Bij de entree van Jol in de Arena is een nieuwe constructie ontstaan. Aanvankelijk zou Blind zijn werk als manager technische zaken combineren met zijn functie als assistent van Jols eerste elftal, maar dat bleek niet haalbaar.

De taken van Blind worden onder verschillende mensen verdeeld. Blind zelf blijft een deel van zijn vroegere werk uitvoeren, maar ook hoofd scouting Hennie Spijkerman en Jols broer en persoonlijke assistent Cock Jol zullen delen van de functie manager technische zaken op zich nemen.

Hoofdtrainer Jol is verantwoordelijk voor de herverdeling van de functie, zoals hij verantwoordelijk is voor alle voetbalzaken bij Ajax.

Parool.nl
Eto'o

Geplaatst: Di 28 jul 2009 12:32
Cock gaat zich dus met de transfers bemoeien. Tsja...
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Di 28 jul 2009 14:33
Zal misschien wat uitvoerende taakjes worden....
Seduction

Forum berichten: 1354
Geplaatst: Di 28 jul 2009 14:35
Begrijp niet waarom er zo krampachtig wordt vastgehouden aan de persoon Blind op het technische vlak. In mijn ogen is hij absoluut niet de gewezen man om Ajax op technische vlak te gaan leiden in de toekomst.

Absoluut een echte Ajacied en als speler vond ik hem geweldig, maar qua trainerscapaciteiten moet ik het allemaal nog maar zien.
Bertje

Forum berichten: 9427
Geplaatst: Di 28 jul 2009 16:24
Citaat:
Cock gaat zich dus met de transfers bemoeien. Tsja...

Dat staat er volgens mij niet.
Eto'o

Geplaatst: Di 28 jul 2009 16:42
Zo ging het bij HSV ook. En aangezien hij daar ervaring mee heeft, lijkt het mij logisch dat hij zich bij Ajax dan ook met het technisch beleid zal bemoeien.
Marco

Geplaatst: Di 28 jul 2009 19:31
Wat moet ik me daar bij voorstellen?

Citaat:
Blind alleen nog assistent

Klinkt goed.
Geraldo

Forum berichten: 643
Nieuws reacties: 2
Geplaatst: Ma 19 apr 2010 20:51
Volgens Johan Derksen in het programma Voetbal International is Danny Blind niet de beoogde opvolger van Marcel Brands maar staat hij op het lijstje van nieuwe trainers van AZ.
Wanneer Verbeek niet zou ingaan op een bod van AZ zou Blind dus wel eens de opvolger kunnen worden van Advocaat.
ghostwriter

Geplaatst: Ma 19 apr 2010 20:55
Blind hoort bij Ajax en moet lekker de rest van zijn carriere in de een of andere rol bij Ajax actief zijn. Zoals nu als assistent-trainer vind ik hem prima op zijn plaats.
Marco

Geplaatst: Ma 19 apr 2010 20:56
Eerder sijpelden berichten door dat Blind niet zo happy was in zijn huidige rol, toch?
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Ma 19 apr 2010 21:01
Citaat:
Wanneer Verbeek niet zou ingaan op een bod van AZ zou Blind dus wel eens de opvolger kunnen worden van Advocaat.

Waarom niet! Koeman was een groot succes en Blind is ook een garantie voor succes en fantastische aankopen! Hij is een assistentje. Verder niets.
Geraldo

Forum berichten: 643
Nieuws reacties: 2
Geplaatst: Ma 19 apr 2010 21:21
Achja AZ lijkt aan een geheel nieuw team te gaan bouwen, spelers als El Hamdaoui en Dembele worden in de etalage gezet en jonge spelers van Sparta worden in verband gebracht met AZ..
Daar hoort natuurlijk ook een jonge onervaren nieuwe trainer bij;)
Bart

Geplaatst: Ma 19 apr 2010 21:22
Als Blind de kans krijgt om bij een goede club hoofdtrainer te worden moet die dat zeker doen. Bij Ajax heeft die het ook helemaal slecht gedaan door de play-offs te winnen plus de beker. Zo kan Jol ook zijn eigen assistent halen.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 742
Nieuws reacties: 3
Geplaatst: Ma 19 apr 2010 21:29
Maar was het niet de bedoeling dat Blind Martin Jol uiteindelijk zou opvolgen als hoofdtrainer? En dat hij dus eerst als assistent van Jol zou groeien in het vak?
Bart

Geplaatst: Ma 19 apr 2010 21:44
Dat hebben ze toen zo naar buiten gebracht. Maar Ajax moest iets met Blind die toen door van Basten werd binnen gehaald voor de technische zaken. Jol wou meer de touwtjes in handen hebben bij Ajax dus was er geen plaats voor Blind als technische man. Ik ben zelf geen voorstander om een assistent trainer als hoofdtrainer te maken omdat die dan al zo lang voor de groep heeft gestaan. De chemie is na een tijdje ook uitgewerkt, al zijn er natuurlijk uitzonderingen.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 4200
Geplaatst: Za 20 nov 2010 01:45
Als de druk op Jol te groot wordt zie ik good old Danny B. er straks zomaar weer inspringen.
ghostwriter

Geplaatst: Za 20 nov 2010 02:59
Het is altijd handig om een assistent-trainer te hebben die de spelersgroep door en door kent en ik denk dat Danny Blind daar de juiste man voor is. Blind moet niet weer hoofdtrainer worden en technisch directeur maar als assistent-trainer zie ik hem graag tot zijn pensioen bij Ajax actief zijn.
Leonel

Forum berichten: 2494
Geplaatst: Za 20 nov 2010 03:51
Nou, ik durf mijn loon te wedden dat wanneer Blind de kans krijgt om hoofdtrainer te zijn hij het meteen doet. Ik zie hem niet blijven als assistent.
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Za 20 nov 2010 13:24
Inderdaad. Als hij echt van AJAX houdt dan blijft hij assistent.
PSJ23

Forum berichten: 11
Geplaatst: Za 20 nov 2010 14:54
Danny Blind heeft zijn status hoofdzakelijk te danken aan het verleden. Op technische gebied heeft ie weinig tot niets laten zien.
Of ie dan een waardeloze hoofdtrainer is denk ik niet. het had ook met de groep en de tijd te maken.
Wat ie wel heel goed begrepen heeft is de "hulp" van de supporters opzoeken.
De uitspraak van de supporters zijn Ajax heeft hem voor vele onsterfelijk gemaakt. Voor zover hij dat al niet was na zijn imposante carrière als speler.
Hij zat toen op de wip en mede door die uitspraak werd het hele gebeuren verlegt richting het bestuur. terwijl Ajax gewoon slecht was op dat moment en Blind toch echt als trainer van het eerste elftal verantwoordelijk was voor de behaalde resultaten...
+ Nieuw bericht <<<   <   3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9  |  10  |  11   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.888
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.315.496 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Technische Staf & Het Bestuur » Danny Blind: technisch manager
Ga
Zoeken: