Auteur
|
Bericht
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Zo 20 jul 2008 09:02
|
|
Blind maakt vrij duidelijk dat Ajax het liefst nog twee verdedigers haalt. Meer kunnen we niet vragen, volgens mij.
Oleguer zelf wil weg, maar de clubs en ook de speler en Ajax moeten er nog uit komen, volgens Blind. Henrique lijkt zoals we al een aantal dagen weten een moeilijke zaak te worden.
|
Jobo
Forum berichten: 673
|
Geplaatst: Zo 20 jul 2008 11:55
|
|
Citaat: Ogararu hoort zeker op dit lijstje thuis. Rommedahl ook, maar Ajax kan niet 15 spelers vervangen. Voor het aanblijven van Delorge en Colin valt nog wat te zeggen en dat zijn ook goedkope spelers.
De wedtrijden die delorge speelde vond ik hem ook zeker geen slechte indruk maken.
Ja Colin vind ik gewoon niet zo veel. Tegen noordwijk laat ie hun linksbuiten ook gewoon een voorzet geven zonder in te grijpen. Dat doet ie vrijwel altijd. Gaat ie op 2 meter afstand staan van geef nou die voorzet want dalijk moet ik je nog gaan verdedigen.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Zo 20 jul 2008 11:58
|
|
Colin deed daar alles goed, Jobo. Er dient iemand in zijn rug te komen voor rugdekking. Op dat moment kan hij zelf instappen om de voorzet te blokken. Anders kan die speler hem zo voorbij lopen. De echte fout lag natuurlijk in het centrum en aan de linkerkant, aangezien Vertonghen tegenover twee man stond.
|
Jobo
|
Geplaatst: Zo 20 jul 2008 12:06
|
|
Ik mag toch verwachten dat als je tegen zo een tegenstander speelt als back je het wel zelf kan oplossen zonder rugdekking. Als back moet je ook wel wat kunnen zonder constante rugdekking.
Ja wat vermaelen en vertongen in het centrum deden sloeg ook nergens op bij die goal... Totaal geen oog voor de lopende spelers.
|
Bertje
|
Geplaatst: Zo 20 jul 2008 12:12
|
|
Je mag van een back als Colin - een speler die in de mandekking uit de voeten kan - verwachten dat hij ver van zijn doel één op één kan spelen. Niet rond zijn eigen zestienmetergebied. Daar heb je namelijk niet meer de mogelijkheid om te herstellen op snelheid. In de buurt van het eigen doel moet er altijd rugdekking zijn, zonder uitzonderingen.
Als Colin hier had ingestapt, was hij waarschijnlijk uitgespeeld en kon de speler van Noordwijk zo op Gentenaar af/de meerderheid in mensen uitspelen. Colin moet wel een afwachtende houding aannemen, omdat hij niet gesteund wordt. Dat benadrukt wat mij betreft dan ook nogmaals dat het onnoemelijk belangrijk is dat er een organisatie komt te staan achterin.
|
Jobo
|
Geplaatst: Zo 20 jul 2008 12:16
|
|
Rommedahl stond wel praktisch naast colin. Tekent ook hun onvermogen in de communicatie.
Maar zoals jij zegt de verdediging staat niet. We missen in de verdediging tactisch inzicht zoals een frank de boer altijd had. Het goed organiseren van de verediging helpt al een hele boel tegengoals voorkomen.
|
Bertje
|
Geplaatst: Zo 20 jul 2008 12:18
|
|
Rommedahl deed niets (nuttigs). Hij loopt mee, maar houdt de speler van Noordwijk niet voor zich. Dan had Rommedahl kunnen ingrijpen en Colin rugdekking kunnen geven. Nu voegt hij verdedigend niets toe en haalt hij de diepte uit de aanval. Belachelijke actie van Rommedahl. Blijft staan: de fout van Colin is het niet.
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Zo 20 jul 2008 12:21
|
|
Citaat: Rommedahl stond wel praktisch naast colin. Tekent ook hun onvermogen in de communicatie.
Maar zoals jij zegt de verdediging staat niet. We missen in de verdediging tactisch inzicht zoals een frank de boer altijd had. Het goed organiseren van de verediging helpt al een hele boel tegengoals voorkomen.
Moeten we vooral een Catelaan gaan kopen.... Ik pleit voor een NL verdediger met leiders capaciteiten. Hij hoeft voor mij niet eens een geweldoge topper zijn als hij maar de jonkies goed begeleid en goed positioneerd. Maar goed, dan beperken we ons in een heel selectief gezelschap. Klinkt vreemd, maar ik zou kiezen voor Wielaart.
|
TvP
Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Zo 20 jul 2008 12:21
|
|
Citaat: Ik mag toch verwachten dat als je tegen zo een tegenstander speelt als back je het wel zelf kan oplossen zonder rugdekking. Als back moet je ook wel wat kunnen zonder constante rugdekking.
Ja wat vermaelen en vertongen in het centrum deden sloeg ook nergens op bij die goal... Totaal geen oog voor de lopende spelers. Vermaelen en Vertonghen hebben niet samengespeeld, deze wedstrijd.
Rommedahl was de schuldige aan het doelpunt, Colin deed het inderdaad gewoon goed, door niet in te stappen. En Schilder, volgens mij, laat daarna die spits veel te makkelijk lopen, waardoor Vertonghen tegenover 2 man komt te staan.
|
TvP
|
Geplaatst: Zo 20 jul 2008 12:22
|
|
Trouwens is dit niet meer iets voor het topic: VV Noordwijk - Ajax?
|
Jobo
|
Geplaatst: Zo 20 jul 2008 12:23
|
|
Ik zag schilder dan waarschijnlijk aan voor vermaelen.
|
Jobo
|
Geplaatst: Zo 20 jul 2008 12:27
|
|
Citaat: Rommedahl stond wel praktisch naast colin. Tekent ook hun onvermogen in de communicatie.
Moeten we vooral een Catelaan gaan kopen.... Ik pleit voor een NL verdediger met leiders capaciteiten. Hij hoeft voor mij niet eens een geweldoge topper zijn als hij maar de jonkies goed begeleid en goed positioneerd. Maar goed, dan beperken we ons in een heel selectief gezelschap. Klinkt vreemd, maar ik zou kiezen voor Wielaart.
Op een ander forum werd Wielaert al tijden terug getipt. Die persoon heeft het wel bij het rechte eind gehad gezien de prestaties van wielaert bij Twente.
De enige speler in de verdediging van wie ik denk dat hij tactisch sterk is, is naar mijn mening van Der Wiel.
Silva, vermaelen en vertongen hebben niet zo een goed inzicht. Ik denk alleen dat het wat teveel gevraagd is om van der Wiel te vragen om de verdediging te leiden. Ajax kan er voor kiezen om Lindgren achterin te zetten. Deze beschikt juist wel over veel inzicht en leiderscapaciteiten. Ik denk echter dat deze jongen ook heel erg nodig is op het middenveld.
|
TvP
|
Geplaatst: Zo 20 jul 2008 12:29
|
|
Vertonghen coacht de verdediging wel, heb ik gezien. Hij roept dan van alles, maar zelf staat hij nog niet goed. Ik zie Vertonghen echter liever op het middenveld, hij mag van mij wel ruilen met Lindgren. Lindgren, linkscentraal. Vertonghen links op het middenveld.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 4 aug 2008 11:31
|
|
Citaat: Van Basten krimpt selectie deze week in
AMSTERDAM - 'Ik heb er wel een goed gevoel over,'' zei Klaas-Jan Huntelaar over de schifting die Van Basten deze week gaat maken. ''Ik hoop dat ik erbij zit." Waar sleutelspelers als Huntelaar, Gabri en Maarten Stekelenburg zich wel een kwinkslag kunnen veroorloven, zijn de eerste drie weken van de voorbereiding voor voetballers als Vurnon Anita, Leonardo en Albert Luque spannender geweest.
Jonge spelers als Anita konden een plekje verdienen en meer ervaren krachten als Leonardo en Luque moesten met alle offensieve versterkingen hun best doen om niet af te vallen.
Van de jonge talenten maakte Anita de meeste indruk. Leonardo lijkt af te vallen. En als Luque al mag blijven, zal hij dit seizoen waarschijnlijk nauwelijks aan spelen toekomen.
Naar Groot-Brittannië had Van Basten 26 spelers meegenomen, twee geblesseerde krachten (Delorge en Van der Heijden) revalideerden in Amsterdam en in China bivakkeren nog vier olympiërs: Urby Emanuelson, Kenneth Vermeer, Jan Vertonghen en Thomas Vermaelen. Doel is om de 32-koppige selectie uiteindelijk terug te brengen naar zo'n 25 man. Daarbij is elke positie dubbel bezet en herbergt elke linie één extra speler.
Los van de huidige spelers is het 'wenselijk' dat er ook nog een verdediger wordt aangetrokken. ''Maar dat is geen halszaak,'' aldus Van Basten. ''En het hangt ook af van de transferopbrengsten van spelers die weggaan. Er zijn afspraken gemaakt over het geld dat we daarvan mogen herinvesteren."
Grote vraag is wat Van Basten wil doen met de overbodige spelers. Het is niet waarschijnlijk dat ze worden ondergebracht bij Jong Ajax, want trainer Adrie Koster heeft daarover nog niet met Van Basten besproken. ''Ik weet niet wat er gaat gebeuren,'' zei Koster gisteren.
Bij zijn aantreden heeft Van Basten de kleedkamer van de Arena laten vergroten. Misschien deed hij dat om te voorkomen dat hij net als Co Adriaanse in het verleden de overbodige voetballers in kleedkamer twee moet onderbrengen.
In de meest wenselijke situatie worden alle Ajacieden die de schifting van Van Basten niet overleven echter direct ondergebracht bij een nieuwe club. Daarbij is een prominente rol weggelegd voor Danny Blind, die bij Ajax verantwoordelijk is voor de afhandeling van transfers. Waar Leo Beenhakker moest puinruimen voor Adriaanse moet Blind dat nu doen voor Van Basten.
Jonge spelers verhuren moet niet zo moeilijk zijn, maar dure selectiespelers van de hand doen is lastiger. Mocht Luque bijvoorbeeld buiten de boot vallen, dan zal hij met veel geestdrift wijzen op zijn contract. De Spanjaard staat nog tot 2010 op de loonlijst voor een geschat jaarsalaris van 2,3 miljoen euro.
Ook voor spelers als Leonardo (contract tot 2009) en Kenneth Perez (2009) geldt dat bij een eventueel gedwongen afscheid dat Ajax een gouden of een zilveren handdruk zal moeten uitreiken.
Maar Van Bastens wil is bijna wet in de Arena. Als hij de overbodige spelers vanwege hun negatieve invloed op het groepsproces niet meer op het veld wil zien, zullen ze verdwijnen. De manager voetbalzaken heeft voor een recordbedrag van 27 miljoen euro uitgegeven aan transfers en het mag ook best wat kosten om spelers eruit te krijgen. (JOP VAN KEMPEN)
Parool
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 4 aug 2008 12:02
|
|
Citaat: Los van de huidige spelers is het 'wenselijk' dat er ook nog een verdediger wordt aangetrokken. ''Maar dat is geen halszaak,'' aldus Van Basten. ''En het hangt ook af van de transferopbrengsten van spelers die weggaan. Er zijn afspraken gemaakt over het geld dat we daarvan mogen herinvesteren."
Geldt dat ook voor de VDV-percentage? Het wordt in ieder geval een interessante week.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Ma 4 aug 2008 13:54
|
|
Citaat: Los van de huidige spelers is het 'wenselijk' dat er ook nog een verdediger wordt aangetrokken. ''Maar dat is geen halszaak,'' aldus Van Basten. ''En het hangt ook af van de transferopbrengsten van spelers die weggaan. Er zijn afspraken gemaakt over het geld dat we daarvan mogen herinvesteren."
Geldt dat ook voor de VDV-percentage? Het wordt in ieder geval een interessante week.
Ik denk ook dat dat invloed za hebben ja. Verder lijkt het mij het meest logisch dat Marco vooral doelt op spelers die een groot salaris verdienen en de evt verkoop hiervan.
|
Janta
Forum berichten: 243
|
Geplaatst: Di 5 aug 2008 12:16
|
|
Marco zet Blind wel aan het werk! Eerst spelers nieuwe spelers aantrekken en nu moet hij het oude zooi van het vorig bestuur/techn.staf weer in de verkoop doen. F.noord sla je slag bij deze winkeldochters, mischien zit er dan wel een 2e plaats in het verschiet.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Di 5 aug 2008 14:39
|
|
Citaat: Blind hoopt op nog een verdediger
dinsdag 05 augustus, door Bakelsevv, Amsterdam, 13:29u, SBS6
Danny Blind heeft zojuist op SBS6 bekend gemaakt dat Ajax in de komende weken nog een verdediger aan zal trekken. Wie dit zal zijn daar deed hij nog geen uitspraken over. Hij vertelde wel dat Rob Wielaert een moeilijke zaak zal worden aangezien FC Twente en Ajax nog ver uit elkaar liggen.
Ook probeert Ajax nog een oplossing te zoeken voor de spelers die gisteren terug zijn gezet naar Jong Ajax. Het gaat hier om Kenneth Perez, Albert Luque, Jurgen Colin en Laurent Delorge.
Verder zal Danny Blind zich na deze drukke transferperiode bezig gaan houden met de scouting en de jeugdopleiding. Zoals hij zelf al zijn: "Veel mensen verwachten dat ik een kantoorbaantje heb, maar na de transferperiode is het alleen maar voetbal, voetbal en nog eens voetbal!".
Ajax Showtime
|
Jobo
|
Geplaatst: Di 2 dec 2008 22:14
|
|
op ajax.nl zegt Blind dat er geen vervanger voor Huntelaar komt. Wellicht wel een aanvallend ingestelde speler maar dat is ook erg onzeker. Hieruit kunnen we wel concluderen dat Blind redelijk blind is wat technisch beleid betreft.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Di 2 dec 2008 22:17
|
|
Citaat: op ajax.nl zegt Blind dat er geen vervanger voor Huntelaar komt. Wellicht wel een aanvallend ingestelde speler maar dat is ook erg onzeker. Hieruit kunnen we wel concluderen dat Blind redelijk blind is wat technisch beleid betreft. Hoezo Ajax heeft met Cvitanich, Leo en Bodul drie spelers die Huntelaar kunnen opvolgen. Cvitanich is daar voor gehaald en koste 6.4 miljoen euro dus waarom hem er niet in zetten.
|
Jobo
|
Geplaatst: Di 2 dec 2008 22:21
|
|
Bodul is er nog niet klaar voor. Ik heb die jongen zien spelen en hij heeft potentie maar moet nog zeker een jaar in het tweede spelen. Komt ook nu pas net weer terug van een blessure.
Suarez en Sulejmani zijn geen aanspeelpunten. Blijft over dat alle druk op Cvitanisch komt te liggen. Die jongen is al lange tijd geblesseerd geweest. Afwachten hoe hij zich gaat manifesteren. We krijgen dus weer heel vaak Sno in de spits. Heel mooi.
Verder ben ik van mening dat ajax 2 goede centrale aanvallers binnen de selectie moet hebben.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 3 dec 2008 01:16
|
|
Cvitanich wordt eerste spits. Dat is geheel conform het beleid, want Cvitanich werd gehaald als spits achter Huntelaar. Wat mij betreft zou het nu logisch zijn om er een jonge, niet al te dure spits bij te halen die eventueel ook op de flanken uit de voeten kan, maar Ajax zie blijkbaar genoeg heil in het aanwezige materiaal. Vergeet niet dat Cvitanich, Suárez, Sulejmani en Bodul fysiek klaar zijn voor topvoetbal en de positie van centrumspits op een bepaalde manier kunnen invullen.
Als die Van Wolfswinkel echt zo goed is als men zegt zou ik van die 20 miljoen hem, een niet nader te noemen toptalent voor centraal achterin en een andere goede centrale verdediger halen (die ook als back uit de voeten kan).
|
Benji
Forum berichten: 785
|
Geplaatst: Do 4 dec 2008 13:08
|
|
'Een niet nader te noemen toptalent voor centraal achterin...', doel je hier specifiek op die speler waarvan jij meldde dat Ajax er van de zomer geinteresseerd in was?
|
Eto'o
|
Geplaatst: Zo 7 dec 2008 20:53
|
|
Nee. Dat vind ik wel een goede speler, maar deze jongen is echt een van de grootste talenten van zijn land. Heeft z'n debuut in het eerste nog niet gemaakt. Maar goed, Ajax kent die jongen niet hoor.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Zo 22 feb 2009 21:07
|
|
Citaat: Blind spart geregeld met Van Basten
Danny Blind: "Kwaliteit zit niet alleen in je benen, maar ook in je hoofd. En het hoofd van een voetballer gaat vaak beter functioneren naarmate hij ouder wordt." foto Ron Pichel
AMSTERDAM - Danny Blind is manager technische zaken bij Ajax. Hij faciliteert hoofdtrainer Marco van Basten, die de voetbalbaas is in de Arena. Blind: "Als mijn input gewenst is, ben ik er. Maar mijn taken en verantwoordelijkheden zijn duidelijk."
Er is net weer een transferperiode afgesloten. Tevreden?
" Redelijk. Voor Dennis Rommedahl en John Goossens hebben we een oplossing gevonden. Zij spelen nu voor NEC. Rommedahl is verhuurd. Goossens is verkocht, maar voor hem hebben we een terugkoopregeling gesloten met NEC. Net als voor Rydell Poepon, die nu bij Sparta speelt. Als die jongens zich goed ontwikkelen en wij zouden ze terug willen halen naar Ajax, hebben wij het eerste recht op koop voor een vastgesteld bedrag."
Welke spelers hadden jullie zelf nog op een verlanglijstje staan?
"Rob Wielaert, en hij is gekomen. Eljero Elia wilden we ook graag halen, maar dat is niet gelukt. Vervolgens heeft Marco van Basten gezegd dat hij met deze groep het seizoen afmaakt."
Hoe is je werkrelatie met Van Basten?
"Wij sparren geregeld, zitten elke week bij elkaar voor structureel overleg. Met Marco kun je uitstekend discussiëren over voetbalzaken. Dat doet hij niet alleen met mij, maar ook met zijn assistenten John van 't Schip en Rob Witschge. Soms laat hij zich overtuigen en stelt hij zijn standpunt bij, soms blijft hij bij zijn eigen ideeën. Met elkaar kom je tot een bepaald inzicht."
Zo'n periode met drie nederlagen en een gelijkspel, kun je daarin iets voor de trainer betekenen?
"Niet specifiek. Je praat even met elkaar na de wedstrijd, maar vanwege de teleurstelling is het daar eigenlijk niet het moment voor."
Jij had als trainer van Ajax Martin van Geel als technisch directeur boven je. Nu ben jij meer de rechterhand van de trainer. Hoe voelt dat?
"Voor dat model is bewust gekozen. Als mijn input gewenst is, ben ik er, maar mijn taken en verantwoordelijkheden zijn duidelijk. Mijn mening doet er wel toe, ik ben onderdeel van het team. Maar ik weet mijn rol. Afstand is een koud woord, want ik loop zonder gêne de kamer van de trainers binnen als het nodig is. Ze geven mij en anderen de indruk dat we dat moeten blijven doen. Deze staf is ontzettend toegankelijk. Waar ik denk: hier moeten jullie het met elkaar doen, ben ik er niet."
Jullie vormen een team?
"We zijn samen iets aan het doen. Iedereen is bezig met het resultaat van het eerste elftal. Als dat resultaat goed is, hebben we daar allemaal een bijdrage aan geleverd. Nu staan we derde, twaalf punten achter AZ, dat doen we ook samen."
Rik van den Boog (algemeen directeur) heeft gesproken met Van Basten over zijn manier van leiding geven. Van Basten zegt nu dat hij zich meer moet verplaatsen in zijn spelers. Negen van de tien trainers zouden daar niet zo openhartig over zijn.
" Nee, en dat komt uit hem zelf. Niemand heeft gezegd wat wel en niet naar buiten zou worden gebracht uit die gesprekken. Marco is daar heel open in, geestelijk onafhankelijk."
Hoe dicht zit jij op het team en het teamproces?
"Daar zit ik te weinig op, maar mijn rol is niet primair het eerste elftal. Ik zou graag wat meer trainingen willen zien, maar ik kom er niet aan toe."
Ajax heeft in het begin van het seizoen veel blessures gehad en nu is dat aantal opnieuw opgelopen tot elf. Hoe kan dat?
"Als zaken structureel mis zijn, kun je daar de vinger op leggen. Maar ik weet niet of het structureel mis is. We hebben vier spelers met een hamstringblessure gehad. Toevallig vier nieuwelingen: Miralem Sulejmani, Oleguer, Dario Cvitanich en Eyong Enoh. Die laatste twee zijn nu weer geblesseerd. We hebben gesproken over het feit dat we in samenwerking met de medische staf preventieve maatregelen moeten nemen om blessures bij deze twee spelers in de toekomst te voorkomen."
Sulejmani heeft zestien miljoen euro gekost. Dat is een forse investering. Baart het zorgen hoe hij zich tot op heden manifesteert?
" Nee, omdat hij voor zichzelf de norm heeft gezet bij Heerenveen en in een behoorlijk aantal duels heeft laten zien welke potentie hij heeft. Maar hij is twintig jaar en maakt nu een sprongetje van subtop naar top, in alle facetten. Uiteraard hoopt en verwacht het publiek, en wij ook, dat hij de lijn kan voortzetten, maar hij is een jonge speler en heeft wat tijd nodig."
Is Sulejmani representatief voor de huidige staat van Ajax?
" Van Basten heeft al vaak gezegd: we hebben een ontzettend jonge ploeg. Negentig procent is onder de 22 jaar, schat ik. Dan ben je niet evenwichtig. Dat de potentie er is, daarvan zijn we overtuigd. Maar kwaliteit zit niet alleen in je benen, maar ook in je hoofd. En het hoofd van een voetballer gaat vaak beter functioneren naarmate hij ouder wordt. In die laatste categorie hebben we niet veel spelers."
Wielaert is daarvoor aangetrokken, maar voor hem is dit verschrikkelijk binnenkomen.
"Je moet het voor hem positief vertalen. Hij maakt op dertigjarige leeftijd een prima transfer. Hij moet niet te veel nadenken over wat er nu gebeurt, maar zich focussen op de doelen: in elk geval voorronde Champions League halen en zoveel mogelijk duels winnen."
Wat bevalt jou aan Ajax?
"Het is niet aan mij om naar buiten toe over spelers te spreken. Ik vind wel dat we heel veel kwaliteit hebben, maar dat moet worden vertaald naar teamprestaties. Het is een geruststellende gedachte dat het vrijwel allemaal jonge spelers zijn met langlopende contracten. Ze kunnen beter worden en dus ook meer waard. Maar die langlopende contracten zijn toch ook bedoeld om de groep wat langer bij elkaar te houden. Het ligt eraan wat we daar met elkaar uit halen. De laatste weken is het wisselvallig. Tegen NEC (2-4-winst) stond er een team. De nederlagen tegen FC Groningen en Heerenveen waren niet te wijten aan de teamprestatie. Jammer dat de individuele kwaliteiten in die duels dan niet de doorslag gaven, zoals tegen NEC."
Hoe verklaar jij de 4-1-nederlaag tegen Vitesse?
"Als de vorm er niet is, is het belangrijk dat je zoveel mogelijk de dingen blijft doen die je moet doen. Maar in die wedstrijd zag je heel veel spelers afwijken van hun patroon, hun taken verwaarlozen. Als je niet je normale niveau haalt, maar geen rare dingen doet, kun je nog best aardige resultaten halen."
Zoals AZ?
"Bij AZ zie ik toch een aantal spelers dat, ondanks hun jonge leeftijd, toch weet hoe een team moet functioneren en wat een wedstrijd nodig heeft om het resultaat te beïnvloeden. Daarbij speelt die ploeg vanuit een iets afwachtende houding en dat is gemakkelijker en minder kwetsbaar."
Wat kunnen we van Van Basten verwachten als trainer?
"Wat hij nu doet, is een groot verschil met zijn werk bij het Nederlands elftal. Marco moet nu processen in met spelers: begeleiden, vallen, opstaan, prikkelen, schofferen. Daarvan zie je pas veel later het rendement. Ik vind dat Marco goed kan luisteren naar én praten met spelers. Hij is goed geïnformeerd over wat zich afspeelt rondom het elftal, rondom het voetbal in zijn algemeenheid, maar ook rondom zijn spelers. Dat is heel belangrijk tegenwoordig."
Sulejmani woont samen in een appartement met Darko Bodul, spits van het tweede elftal. De één is twintig, de ander negentien. Wat vinden jullie daarvan?
" Het schijnt dat Bodul goed kan koken. Maar zonder gekheid: natuurlijk houden we dat goed in de gaten. En als er aanleiding is om te praten, of in te grijpen, doen we dat ook."
Dat na het vertrek van Klaas-Jan Huntelaar geen tweede spits is gekomen, betekent dat er vertrouwen is in Bodul?
"Marco zegt dat Luis Suarez een goede tweede keus is achter Cvitanich. Er waren nog twee andere mogelijkheden: of we hadden een totaal ander type spits gehaald, complementair aan Cvitanich. Of een jonge spits die op termijn misschien weer de vervanger kan zijn van Cvitanich. En die moet dan ook beter kunnen worden dan de jonge jongens die we zelf al in huis hebben, zoals Bodul en Geoffrey Castillion. Er zijn namen genoemd, er zijn spelers bekeken, maar we kwamen tot de conclusie dat we het niet moesten doen."
PZC
90% van de selectie jonger dan 22? Zonder het na te lopen weet ik zeker dat dit onzin is. Zo vervelend dat men denkt dat supporters niet beter weten of zo.
|