Auteur
|
Bericht
|
El Chícharito

Forum berichten: 3036
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 6 mei 2008 12:13
|
|
Na de winst van gisteren op Heerenveen, kunnen we het beste weer vooruit kijken. Dé twee belangrijkste wedstrijden van het jaar wederom, deze moeten we winnen vind ik. Ik ben alleen bang dat we het zónder Suarez moeilijk krijgen, omdat Koster Rennis dan opstelt. Verder denk ik wel dat we Twente kunnen pakken. Voetballend leuk team, maar niet veel fysieke kracht en dat is toch echt nodig in het dagelijks voetbal.
Boschker
Wilkshire Wielaert Douglas Braafheid
Hersi Engelaar El Ahmadi
Denneboom N'Kufo Elia
Zo zal FC Twente waarschijnlijk gaan spelen tegen Ajax. Vooral bij Hersi valt veel winst te halen, veeeeel te min mannetje natuurlijk.
Verder hoop ik dat Ajax zo gaat spelen, indien Suarez er niet bij is en Davids ook niet.
Stekelenburg
Silva Heitinga Vertonghen Emanuelson
----- Gabri ---------- Lindgren
-------------Siem--------------------------
Perez Huntelaar Sarpong
Sarpong was beslissend en vooral zijn explosiviteit vind ik een groot wapen. Daarintegen vind ik Wilkshire meer een schupper, dus Sarpong kan hem op bepaalde momenten zeker hebben. Ook schuift Luke graag in, daar waar Sarpong heerlijk kan afwachten.
Verder vind ik Perez op het middenveld te slap spelen, maar hij voelt Klaas wel goed aan. Daarom zou ik hem graag op 7 zien, om zijn mooie trap op Huntelaar te kunnen geven. Siem is een slimme spelers en kun je constant bij Hersi laten. Wel moet Siem op de goede momenten mee op gaan en de spitsen ondersteunen. Vertonghen had het in A'dam wel moeilijk met N'Kufo, maar Heitinga moet hem oppakken en Vertongen rugdekking aan Urby geven. Bruno maak ik me niet meer druk om.
So that's the way the cookie crumbles.
|
ghostwriter

Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Di 6 mei 2008 14:36
|
|
Ajax zal het erg moeilijk krijgen tegen FC Twente, dat tegen Ajax altijd beter presteert dan Heerenveen. Ik heb goede hoop op Suarez en Davids en een kleine hoop op Vermaelen maar het moet kunnen dat ze allen fit zullen zijn voor zaterdag. Sarpong speelde lekker de laatste wedstrijd, Perez is de laatste twee weken in een goede vorm en Lindgren speeld bijna elke wedstrijd top. Als iedereen fit is heeft Ajax dus een luxeprobleem.
-------------------------------------- Stekelenburg --------------------------------------
-------------------------- Heitinga ----------------- Vermaelen -----------------------
Bruno Silva ------------------------- Lindgren ------------------------ Vertonghen
----------------------- Gabri ------------------------------- Davids ---------------------
----- Suarez ----------------------------------------------------------------- Perez -----
---------------------------------------- Huntelaar -----------------------------------------
Zo moet Ajax volgens mij spelen als iedereen fit is. Als Vermaelen niet fit is (waarop de kans groot is) moet Ajax zo spelen:
-------------------------------------- Stekelenburg --------------------------------------
Bruno Silva ---------- Heitinga ----------------- Lindgren --------- Vertonghen
-------------------------- Gabri ------------------------ Davids -------------------------
----- Suarez ------------------------- Sarpong ------------------------- Perez ------
---------------------------------------- Huntelaar ----------------------------------------
En als Suarez én Vermaelen niet fit zijn dan moet Ajax zo spelen:
-------------------------- Heitinga ----------------- Vertonghen ----------------------
Bruno Silva ------------------------- Lindgren ---------------------- Emanuelson
----------------------- Gabri ------------------------------- Davids ---------------------
----------------------- Sarpong --------------------------- Perez -----------------------
---------------------------------------- Huntelaar ----------------------------------------
Mocht Vermaelen wel fit zijn en Suarez niet dan moet Ajax dus zo spelen:
-------------------------- Heitinga ----------------- Vermaelen -----------------------
Bruno Silva ------------------------- Lindgren ------------------------ Vertonghen
----------------------- Sarpong --------------------------- Perez -----------------------
Ajax heeft dus genoeg opties maar ik hoop toch op de bovendste opstelling aangezien die volgens mij duidelijk het beste is voor een uitwedstrijd tegen FC Twente.
|
El Chícharito

|
Geplaatst: Do 8 mei 2008 12:49
|
|
Zou Jeffrey Sarpong weer spelen?
|
Eto'o

Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Do 8 mei 2008 12:53
|
|
Ik neem aan van wel. Er is geen enkele reden om die jongen er naast te zetten ten koste van Rommedahl of zo. Ik maak me meer zorgen over het wel of niet meedoen van Suárez.
|
D_skilled

Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Do 8 mei 2008 14:28
|
|
Citaat: Ik neem aan van wel. Er is geen enkele reden om die jongen er naast te zetten ten koste van Rommedahl of zo. Ik maak me meer zorgen over het wel of niet meedoen van Suárez.
Het is inmiddels bekend dat Suárez mee kan doen.
|
El Lute

Forum berichten: 3606
|
Geplaatst: Do 8 mei 2008 18:51
|
|
Wanneer zijn deze wedstrijden?
|
Bertje

Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Do 8 mei 2008 18:57
|
|
De eerste wedstrijd is zaterdag.
|
El Lute

Forum berichten: 3606
|
Geplaatst: Vr 9 mei 2008 04:52
|
|
Citaat: De eerste wedstrijd is zaterdag.
Gracias!
|
Marnix

Forum berichten: 2786
|
Geplaatst: Vr 9 mei 2008 10:47
|
|
Pff Twente uit gaat toch wel heel lastig worden denk ik, maar ik veracht twee leuke wedstrijden, aangezien beide ploegen (redelijk) in vorm zijn! Het is te hopen dat we daar wegkomen met minimaal een gelijkspel!
We zien het morgen wel!
Nog 2 wedstrijden bikkelen dit seizoen, KOMOP! :)
|
El Chícharito

|
Geplaatst: Vr 9 mei 2008 12:34
|
|
Citaat: Ik neem aan van wel. Er is geen enkele reden om die jongen er naast te zetten ten koste van Rommedahl of zo. Ik maak me meer zorgen over het wel of niet meedoen van Suárez.
Adrie heeft dit seizoen al vaker voor Rommedahl gekozen en het zal met niet verbazen als hij Suarez-Huntelaar-Rommedahl laat spelen. Sarpong durft hij (denk ik) nog niet op het middenveld te plaatsen. Ik weet het niet, het is in Emmen. Tja, geen sfeer.
|
Eto'o

|
Geplaatst: Vr 9 mei 2008 12:37
|
|
Sarpong speelde maandag ook gewoon, omdat hij het zo goed had gedaan. Dan is er na Ajax-Heerenveen volgens mij geen reden bijgekomen om nu opeens Rommedahl weer op te stellen. Ik zou het in ieder geval erg laf vinden. Maar goed, Sarpong lijkt niet te gaan spelen, aangezien Koster niet met drie aanvallers wil spelen:
Citaat: Zaterdag versterkt middenveld Ajax
Vrijdag 9 mei 2008
Ajax begint zaterdag tegen FC Twente in de finale van de play-offs om een plaats in de voorronde van de Champions League waarschijnlijk met een versterkt middenveld.
Coach Adrie Koster kiest vermoedelijk in de middenlinie voor Edgar Davids, Kenneth Perez, Rasmus Lindgren en Gabri. "We moeten FC Twente op het middenveld het voetballen onmogelijk maken", aldus Koster.
Koster vindt Twente een goede ploeg. "We hebben dit seizoen nog niet van ze gewonnen. Dat zegt voldoende. Toch zie ik wel kansen voor ons. De spelers zijn klaar voor twee zware duels. "
AT5
|
ME

Forum berichten: 3
|
Geplaatst: Vr 9 mei 2008 21:10
|
|
Ik denk een 1-2 overwinning. :)
Opstelling Ajax: (3-5-2)
--------------------Stekelenburg-------------------
---------Silva-------Heitinga---Verthongen------
---------------Gabri--------Davids------------------
----------Perez----Lindgren----Emanuelson----
-----------------------Suarez-----------------------
---------------------Huntelaar----------------------
Doelpunten: Huntelaar, N'Kufo, Perez
|
Wij zijn Ajax

Forum berichten: 2337
|
Geplaatst: Za 10 mei 2008 13:16
|
|
Onbegrijpelijk dat Luque en Leonardo niet in de selectie zitten. Ze trainden donderdag echt ijzersterk en ik snap niet wat ze meer kunnen doen dan dit. Rommedahl en Kennedy speelden weer heel simpel en als ik dan zie dat zij er wel bij zitten dan denk ik dat Leo en Luque in dezelfde isolatiezone zitten als Albelda etc etc bij Koemans' Valencia zaten. Echt onbegrijpelijk dit.
|
Ad

Forum berichten: 2481
|
Geplaatst: Za 10 mei 2008 13:32
|
|
Citaat: Onbegrijpelijk dat Luque en Leonardo niet in de selectie zitten. Ze trainden donderdag echt ijzersterk en ik snap niet wat ze meer kunnen doen dan dit. Rommedahl en Kennedy speelden weer heel simpel en als ik dan zie dat zij er wel bij zitten dan denk ik dat Leo en Luque in dezelfde isolatiezone zitten als Albelda etc etc bij Koemans' Valencia zaten. Echt onbegrijpelijk dit.
Helemaal mee eens !! Luque en met name Leonardo worden door Koster als idioten gebruikt, terwijl die 2 slapjanussen inderdaad wel bij de groep zitten.
Van Rommelaar is nog nooit iemand onder de indruk geweest en hetzelfde geldt voor Bakircoglu. Naar mijn mening zou je mensen als Leonardo nog weleens hard nodig kunnen hebben tegen die Tukkers, maar nu komt er natuurlijk weer een of andere tactische uitleg waar ik helemaal niks aan heb.
Voetbal is een simpel spelletje en juist daarom zouden Luque en Leonardo van veel meer waarde zijn dan die 2 miskopen van Ten Cate.
|
Wij zijn Ajax

|
Geplaatst: Za 10 mei 2008 13:48
|
|
Citaat: Onbegrijpelijk dat Luque en Leonardo niet in de selectie zitten. Ze trainden donderdag echt ijzersterk en ik snap niet wat ze meer kunnen doen dan dit. Rommedahl en Kennedy speelden weer heel simpel en als ik dan zie dat zij er wel bij zitten dan denk ik dat Leo en Luque in dezelfde isolatiezone zitten als Albelda etc etc bij Koemans' Valencia zaten. Echt onbegrijpelijk dit.
Helemaal mee eens !! Luque en met name Leonardo worden door Koster als idioten gebruikt, terwijl die 2 slapjanussen inderdaad wel bij de groep zitten.
Van Rommelaar is nog nooit iemand onder de indruk geweest en hetzelfde geldt voor Bakircoglu. Naar mijn mening zou je mensen als Leonardo nog weleens hard nodig kunnen hebben tegen die Tukkers, maar nu komt er natuurlijk weer een of andere tactische uitleg waar ik helemaal niks aan heb.
Voetbal is een simpel spelletje en juist daarom zouden Luque en Leonardo van veel meer waarde zijn dan die 2 miskopen van Ten Cate. 
Tja, Koster die stoot af bij irritatie. Hij moet ze in de juiste banen leiden waardoor ze van grote waarde gaan worden, blijkbaar is dat voor hem een mission imposible. Een kwakzalver is het: wij moeten het doen met de brave maar armoedige spelers. Wij willen klassespelers zien verdomme!
|
Marnix

|
Geplaatst: Za 10 mei 2008 17:06
|
|
Tja, Koster die stoot af bij irritatie. Hij moet ze in de juiste banen leiden waardoor ze van grote waarde gaan worden, blijkbaar is dat voor hem een mission imposible. Een kwakzalver is het: wij moeten het doen met de brave maar armoedige spelers. Wij willen klassespelers zien verdomme!
Aan de andere kant hij kan ze wel bij de selectie doen, maar als hij ze toch nooit opstelt heeft het ook geen zin natuurlijk..
Nog een paar uur, ben echt benieuwd wat het wordt!
|
Wij zijn Ajax

|
Geplaatst: Za 10 mei 2008 17:17
|
|
Citaat:
Aan de andere kant hij kan ze wel bij de selectie doen, maar als hij ze toch nooit opstelt heeft het ook geen zin natuurlijk..
Pfff, dat is toch mijn punt. Dat hij ze totaal niet gebruikt, dus als ze bij de selectie komen dan heb je tenminste nog kans op meer mogelijkheden. Maar hij negeert ze gewoon.
Niet zenuwachtig worden: 1-2!
|
Marnix

|
Geplaatst: Za 10 mei 2008 17:28
|
|
Citaat:
Pfff, dat is toch mijn punt. Dat hij ze totaal niet gebruikt, dus als ze bij de selectie komen dan heb je tenminste nog kans op meer mogelijkheden. Maar hij negeert ze gewoon.
Niet zenuwachtig worden: 1-2!
OK, waar haal jij trouwens de definitieve selectie vandaan dan voor vanavond?
|
Eto'o

|
Geplaatst: Za 10 mei 2008 18:04
|
|
Dit wordt dus de opstelling:
Stekelenburg
Silva, Heitinga, Vertonghen, Emanuelson
Lindgren
Gabri, Davids
Perez
Huntelaar, Suárez
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Za 10 mei 2008 19:12
|
|
Lekker. Vertonghen geel en dus in de return er niet bij.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Za 10 mei 2008 19:27
|
|
gvd, wat een zak, die Haverkort!
|
Bart

Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Za 10 mei 2008 19:31
|
|
0-1 Suarez
|
Leonel

Forum berichten: 2494
|
|
|
yes SUAREZ!!!!!!!
0-1 ajax
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
|
|
YES!!! Wie anders!!
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Za 10 mei 2008 19:33
|
|
Het enige gevaar voor AJAX is Haverkort.
|