Auteur
|
Bericht
|
DIMC85
Forum berichten: 1585
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Wo 1 apr 2009 20:58
|
|
Citaat: Wat een krediet hebben spelers tegenwoordig zeg, via Feyenoord en Celtic bij Ajax terecht komen en vervolgens wil niemand hem meer hebben. Sno is niet goed genoeg voor Ajax, maar bij een andere club kan hij zich zeker wel in de basis werken, daar ben ik van overtuigd. Al denk ik dat Sno sowieso nog wel even bij Ajax wil blijven om zichzelf te bewijzen. De concurrentie is echter moordend, dus hoop ik dat Evander verstandig is en (tijdelijk) vertrekt.
gaat niet alleen om zijn spelniveau...
Citaat: Dat Sno iets kan en dat clubs daar iets aan kunnen hebben, geloof ik wel, maar ik geloof ook dat er clubs zijn die zijn reputatie als een obstakel zien. Eigengereide jongen, die Evander.. Bij Ajax lijkt ie toch wel klaar.
dit speelt namelijk ook mee denk ik idd!
|
Ajacied
Forum berichten: 143
|
Geplaatst: Wo 1 apr 2009 22:29
|
|
Er mag flink worden door geselecteerd van de zomer.
Ik zou Donald, Van der Heijden en De Jong verhuren. Ze moeten speelminuten maken en dat zie ik niet bij Ajax 1 gebeuren.
Weg mogen:
Gentenaar (wil zelf weg)
Stekelenburg (wil zelf weg)
Silva (Geen 433 back want hij kan niet 1-op-1 verdedigen)
Ogararu (Geen 433 back want hij kan niet 1-op-1 verdedigen)
Schilder (is al verkocht, helaas, prima back-up)
Oleguer (gebrek aan techniek)
Gabri (gebrek aan techniek en inzicht)
Sno (mentaliteitsprobleem, te lage handelingssnelheid)
Leonardo (gebrek aan techniek)
Luque (mist explosiviteit en techniek)
Kennedy (mist explosiviteit, matige voetballer)
Emanuelson (economisch reden, 2-jarig contract, past niet in het systeem)
Zo een hele rits namen zoals jullie kunnen zien. Helaas is het niet anders er moet worden door geselecteerd willen we naar een hoger niveau.
|
skieto
Forum berichten: 803
|
Geplaatst: Wo 1 apr 2009 22:32
|
|
Maar nu maak je het alleen maar moeilijker voor Ajax.
Gabri, Oleguer, Leonardo, Emanuelson en eventueel Luque zijn gewoon een aanwinst voor Ajax. Ze hebben allemaal hun minpunten, maar als je hun verkoopt dan moet je daarvoor ook weer nieuwe mensen halen. Alleen dat gaat niet altijd zo eenvoudig. Zeker niet nu er clubs zijn die met geld smijten.
|
DIMC85
Forum berichten: 1585
|
Geplaatst: Wo 1 apr 2009 22:54
|
|
Citaat: Er mag flink worden door geselecteerd van de zomer.
Ik zou Donald, Van der Heijden en De Jong verhuren. Ze moeten speelminuten maken en dat zie ik niet bij Ajax 1 gebeuren.
Weg mogen:
Gentenaar (wil zelf weg) [color=red">mee eens[/color">
Stekelenburg (wil zelf weg) [color=red">mee eens[/color">
Silva (Geen 433 back want hij kan niet 1-op-1 verdedigen) [color=red">goede reserve[/color">
Ogararu (Geen 433 back want hij kan niet 1-op-1 verdedigen) [color=red">mee eens[/color">
Schilder (is al verkocht, helaas, prima back-up) [color=red">helaas? ik vind het niet echt jammer.[/color">Oleguer (gebrek aan techniek)
Gabri (gebrek aan techniek en inzicht) [color=red">niet mee eens[/color">
Sno (mentaliteitsprobleem, te lage handelingssnelheid) [color=red">mee eens[/color">
Leonardo (gebrek aan techniek) [color=red">houden pinch-hitter[/color">
Luque (mist explosiviteit en techniek)
Kennedy (mist explosiviteit, matige voetballer) [color=red">is tegen vallen sinds hij bij Ajax speelt, had misschien wel vertrouwen verdient[/color">
Emanuelson (economisch reden, 2-jarig contract, past niet in het systeem) [color=red">qua contract mee eens, verlengen ook goede optie![/color">
Zo een hele rits namen zoals jullie kunnen zien. Helaas is het niet anders er moet worden door geselecteerd willen we naar een hoger niveau.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Wo 1 apr 2009 23:37
|
|
Citaat: Maar nu maak je het alleen maar moeilijker voor Ajax.
Gabri, Oleguer, Leonardo, Emanuelson en eventueel Luque zijn gewoon een aanwinst voor Ajax. Ze hebben allemaal hun minpunten, maar als je hun verkoopt dan moet je daarvoor ook weer nieuwe mensen halen. Alleen dat gaat niet altijd zo eenvoudig. Zeker niet nu er clubs zijn die met geld smijten.
Gabri is met Lindgren en Enoh volledig overbodig.
Leonardo blijft gewoon reserve en dat wilt hij niet. Gaat weg. Luque? Van Basten wil hem niet. Ze kunnen allen gemist worden. Wie zegt mij dat Zeegelaar het niet beter zal doen dan Leonardo? Liever nieuw bloed dan dat 26-jarige eeuwige talent.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Do 2 apr 2009 10:43
|
|
Waarom denken mensen nu opeens dat Luque iets zou toevoegen aan Ajax? Door dat positieve stukje in de VI? Jullie hebben hem vorig jaar toch allemaal zien spelen, of niet?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Do 2 apr 2009 10:52
|
|
Inderdaad. Hij geeft zelf al aan dat hij beter aardt in Spanje en dat hij dicht bij zijn familie wilt zijn.
Plus hij is ONGESCHIKT voor AJAX!! Vergeet hem gewoon. Van Basten wil hem niet, dus het is sowieso geen optie!
|
Ajacied
|
Geplaatst: Do 2 apr 2009 16:36
|
|
Citaat: Maar nu maak je het alleen maar moeilijker voor Ajax.
Je moet investeren in jonge talenten of gewoon in de eigen jeugd kijken. Zo moeilijk is het niet als je gewoon serieus gaat scouten. En ja we moeten echt vooruit met onze selectie willen we ten minste een hoog niveau halen elke wedstrijd. Straks is Suarez aan het begin van het seizoen geblesseerd en is het meteen einde verhaal titelaspiraties, bijvoorbeeld.
Citaat:
Voor het tweede ja. Hij kan Van der Wiel nooit vervanger. Ik zie het liefst een rechtsbenig verdediger die komen die zowel rechtsback als centraal in de verdediging uit de voeten kan.
Citaat: .
Schilder is nu een goede reserve. Hij liet tegen Marseille zien prima mee te kunnen. Hij voegde niks toe maar viel ook niet door de mand.
Citaat:
Want?
Citaat:
Hetzelfde als Luque en Kennedy. Hij is niet goed genoeg. We moeten nu al een vervanger voor Suarez halen zodat hij kan wennen. Als Suarez dan in 2010 vertrekt staat zijn vervanger al klaar. Dat is beleid.
Citaat:
Zie Leo.
Citaat:
Emanuelson is een prima voetballer maar hij past niet in het systeem. Het beste vind ik hem als middenvelder maar daarvoor hebben we met Sarpong, Aissati, Anita, Enoh en Lindgren betere opties. Als je Emanuelsons contract verlengt wordt hij een van de topverdieners dus zou een basisplaats niet meer dan logisch zijn maar ik denk eerder dat hij op de reservebank zal komen. Mochten we nu bovendien voor hem een redelijk bedrag opstrijken kunnen we dat geld goed gebruiken voor in de aanval.
Citaat: Inderdaad. Hij geeft zelf al aan dat hij beter aardt in Spanje en dat hij dicht bij zijn familie wilt zijn.
Plus hij is ONGESCHIKT voor AJAX!! Vergeet hem gewoon. Van Basten wil hem niet, dus het is sowieso geen optie!
Klopt. Het is geen type buitenspeler wat we willen zien. We hebben iemand met snelheid en een actie in de huis nodig. Op zijn traptechniek na kan hij sowieso bijna niks meer, ten minste wat ik er vorig seizoen van heb gezien.
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Do 2 apr 2009 16:45
|
|
Dennis Gentenaar, Bruno Silva, Rob Wielaert/Oleguer Presas, Robbert Schilder, Donovan Slijngard, Gabri Garcia, Mitchell Donald, Kennedy Bakircioglu, Leonardo Vitor Santiago, Javier Martina en Albert Luque. (Misschien vergeet ik er een paar). Ook Maarten Stekelenburg mag in dit rijtje, mits hij niet als 2de keeper wil fungeren en er een goede transfersom op tafel komt.
Aankopen: Tweede/Derde Doelman, Calvin MacIntosh laten instromen, Aankoop linksback en Lorenzo Burnet laten meetrainen, Dusan Tadic(Ga ik op geruchten en Pushkin af), Ricky van Wolfswinkel en dan Florian Josefzoon en Marvin Zegelaar laten meetrainen met A-selectie.
|
Ajacied
|
Geplaatst: Do 2 apr 2009 16:48
|
|
Citaat: Dennis Gentenaar, Bruno Silva, Rob Wielaert/Oleguer Presas, Robbert Schilder, Donovan Slijngard, Gabri Garcia, Mitchell Donald, Kennedy Bakircioglu, Leonardo Vitor Santiago, Javier Martina en Albert Luque. (Misschien vergeet ik er een paar). Ook Maarten Stekelenburg mag in dit rijtje, mits hij niet als 2de keeper wil fungeren en er een goede transfersom op tafel komt.
Aankopen: Tweede/Derde Doelman, Calvin MacIntosh laten instromen, Aankoop linksback en Lorenzo Burnet laten meetrainen, Dusan Tadic(Ga ik op geruchten en Pushkin af), Ricky van Wolfswinkel en dan Florian Josefzoon en Marvin Zegelaar laten meetrainen met A-selectie.
Waarom Van Wolfswinkel halen als je Castillion heb? De vleugels vind ik te zwak bezet. Josefzoon en Zeegelaar zijn nog te jong om op te kunnen bouwen. Er moeten minstens twee vleugelspelers bijkomen. Als je ook ziet dat we het dit jaar met Kennedy, Leonardo, Martina en weet ik veel allemaal op de vleugel hebben moeten doen is dat gewoon Ajax onwaardig.
|
El Chícharito
|
Geplaatst: Do 2 apr 2009 16:58
|
|
Omdat er een groot gat zit tussen Dario Cvitanich en Geoffrey Castillion. Die gozer speelt in de A1. Wat als Dario (weer) geblesseerd raakt? Inderdaad, dan heb je Ricky nog! Verder hebben Josefzoon en Zegelaar de potentie om Ajax waardige spelers te worden, dus laat ze maar snel wennen. Ook heb ik Tadic (zoals je ziet) in het lijstje ingevuld en die zou op de linkervleugel gebruikt kunnen worden.
|
Rinus
Forum berichten: 1713
|
Geplaatst: Do 2 apr 2009 16:59
|
|
Citaat: Inderdaad. Hij geeft zelf al aan dat hij beter aardt in Spanje en dat hij dicht bij zijn familie wilt zijn.
Jij hebt echt iets tegen Luque heh..
|
El Chícharito
|
Geplaatst: Do 2 apr 2009 17:02
|
|
Volgens mij heeft Toby het over Albert Luque, de primadonna van Malaga.
|
Ajacied
|
Geplaatst: Do 2 apr 2009 17:03
|
|
Citaat: Omdat er een groot gat zit tussen Dario Cvitanich en Geoffrey Castillion. Die gozer speelt in de A1. Wat als Dario (weer) geblesseerd raakt? Inderdaad, dan heb je Ricky nog! Verder hebben Josefzoon en Zegelaar de potentie om Ajax waardige spelers te worden, dus laat ze maar snel wennen. Ook heb ik Tadic (zoals je ziet) in het lijstje ingevuld en die zou op de linkervleugel gebruikt kunnen worden.
De volgorde voor de spitspositie lijkt mij Cvitanich / Bodul / Castillion. Bodul traint al een half jaar mee met het eerste. Het lijkt mij als hij over voldoende potentie beschikt, volgens de technisch staf, dat hij volgend jaar klaar is om als stand-in te fungeren voor Cvitanich. En Cvitanich moet er volgend jaar gewoon staan. Ik verwacht en eis daar volgend jaar veel van.
Tadic ken ik niet vandaar dat ik hem niet als buitenspeler aanmerkte. ;)
|
El Chícharito
|
Geplaatst: Do 2 apr 2009 17:05
|
|
Darko Bodul is niet klaar om Dario op te volgen, mochten we hem voor lange tijd kwijt zijn. Dan heb je een probleem. Of je moet Suarez in de spits zetten, Sulejmani links en Urby naar rechts (zoals het nu staat). Maar ik denk dat je met Bodul niet om de titel meespeelt. Ook moeten we kijken of Luis Suarez volgend jaar nog wel hier is... Het worden zware tijden, daarom zou ik Ricky snel vastleggen. Toptalent!
|
Rinus
Forum berichten: 1713
|
Geplaatst: Do 2 apr 2009 17:10
|
|
Citaat: Volgens mij heeft Toby het over Albert Luque, de primadonna van Malaga.
Haha, inderdaad, al gewijzigd.;)
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Do 2 apr 2009 18:29
|
|
Waarom nog over Luque praten? Hij is geschiedenis. Ik heb niets tegen de mens Luque, maar de voetballer Luque past niet bij AJAX. Leuk dat hij het kennelijk goed doet bij Malaga. Misschien krijgt AJAX er nog een leuk zakcentje voor ook.
|
Marnix
Forum berichten: 2786
|
Geplaatst: Do 2 apr 2009 18:34
|
|
Citaat: Waarom denken mensen nu opeens dat Luque iets zou toevoegen aan Ajax? Door dat positieve stukje in de VI? Jullie hebben hem vorig jaar toch allemaal zien spelen, of niet?
Ik heb hem zien spelen ja, alleen ik was 1 wedstrijd van hem onder de indruk. Ik moet zeggen dat ik hem dit seizoen niet heb gevolgd, maar voor wie zou hij in het elftal plaats moeten maken?
|
skieto
Forum berichten: 803
|
Geplaatst: Wo 8 apr 2009 09:48
|
|
Het is geen geheim dat ik wel nog fan van Luque ben. Bij Ajax heeft hij te weinig kansen gehad, met name door de vertrekt van Ten Cate en de komst van Koster.
Nu doet ie het prima bij Malaga, en heeft ie zich deels bewezen. Ik zie hem graag weer terug komen.
Marnix, als Sulejmani blijft spelen zoals ie nu doet, dan mag Miralem de bank warm houden en Luque lekker spelen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Wo 8 apr 2009 09:54
|
|
Zelfs een Sulejmani op halve sterkte is nog bruikbaarder voor AJAX dan Luque. Luque had zich al bewezen bij Deportivo. Hij is niet geschikt voor AJAX, omdat zijn mentale en fysieke kwaliteiten bijkans nog zwakker zijn dan die van Sulejmani. Verder heeft Luque na dit seizoen nog een (zeer duur) contract voor 1 jaar. Dus Sulejmani passeren voor Luque zou ook nogeens kapitaalsvernietiging betekenen.
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Wo 8 apr 2009 11:36
|
|
Je moet Sulejmani niet op de bank zetten en al helemaal niet voor Luque. Sulejmani heeft de potentie om 1 van de beste van de wereld te worden. Als hij vertrouwen krijgt, betaalt hij dat in de toekomst met minimaal gelijke munt terug. Het is een gevoelige jongen, hij voelt wanneer hij vertrouwen krijgt en dat is voor hem ontzettend belangrijk.
Ik vind Luque een prima speler en hij zou best wat voor Ajax kunnen betekenen, maar als hij te duur is gaat het over.
|
AFCA Niels
Forum berichten: 2138
|
Geplaatst: Ma 20 apr 2009 23:49
|
|
Ikzelf heb ook zeker mijn lijstje klaar hoor, maar is het niet vreemd dat Ajax de laatste paar seizoenen onder verschillende trainers de beste spelers had, maar resultaten uitbleven. Dan kun je de zwarte schapen er wel tussenuit halen, maar ik denk dat je de oplossing van het probleem dan nog bij lange na niet hebt gevonden. Zoals Cruijff aan het begin van het seizoen al zei ligt het probleem vooral bij de (jeugd)trainers. Allemaal ondergeschoold. De grote schoonmaak is elk seizoen weer in de spelersselectie, maar doe dat eens een keer bij de mensen binnen Ajax. En dan heb ik het niet over grootheden als Piet Keizer (SCHANDE!).
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Ma 20 apr 2009 23:59
|
|
Citaat: Darko Bodul is niet klaar om Dario op te volgen, mochten we hem voor lange tijd kwijt zijn.
Bodul is er nog niet klaar voor maar MacIntosh in laten stromen? Welke wereld leef jij man? Volgens mij kan MacIntosh net het niveau van Jong Ajax aan
|
Spoon
Forum berichten: 152
|
Geplaatst: Wo 13 mei 2009 18:21
|
|
Als er ieder jaar een nieuwe trainer aan het roer staat dan wil die gene ook weer andere spelers. Hierdoor verandert het team steeds en krijgt hij te maken met andere aangekochte spelers van zijn voorganger.
Neem van Basten bijvoorbeeld, die kwam met Sno. Vervolgens gebruikt hij hem zelden, laat staan zijn opvolger. Onder Ten Cate kwamen Colin, Rommedahl en Kennedy maar ook voor hen geldt hetzelfde.
|
Marnix
Forum berichten: 2786
|
Geplaatst: Wo 13 mei 2009 20:47
|
|
Citaat: Als er ieder jaar een nieuwe trainer aan het roer staat dan wil die gene ook weer andere spelers. Hierdoor verandert het team steeds en krijgt hij te maken met andere aangekochte spelers van zijn voorganger.
Neem van Basten bijvoorbeeld, die kwam met Sno. Vervolgens gebruikt hij hem zelden, laat staan zijn opvolger. Onder Ten Cate kwamen Colin, Rommedahl en Kennedy maar ook voor hen geldt hetzelfde.
De afgelopen jaren zijn er veel te veel trainers gekomen en gegaan. Het aantal spelers dat komt en gaat neemt dan automatisch ook weer toe, aangezien elke coach zijn ''wensen'' heeft. Op deze manier komt er nooit een ingespeeld team tot stand. Desondanks moet er toch weer flink huisgehouden worden in de selectie daar ontkomen we niet aan. Wat ik dus echt hoop is dat er nu echt een aantal versterkingen komen die ook echt hun stempel op dit Ajax kunnen drukken. En dat er niet weer een vijftal spelers is (waarvan vier aankopen) die volgend seizoen het veld moeten ruimen.
|