Auteur
|
Bericht
|
skieto
Forum berichten: 803
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 2 sep 2008 15:52
|
|
Landzaat is eigen een middenvelder.
Heeft Oleguer vroeger als rechtsback gespeeld? Jullie hebben er vertrouwen in.
Vermaelen en Van der Wiel kunnen het wel goed doen, in de Eredivisie. Maar Ajax moet ook in de Uefa Cup spelen. En daar zijn ze nog niet goed genoeg voor. Ajax moest het verdedigend goed in orde stellen. Ze zijn te veel met aanvallers bezig geweest.
|
Maurice
Forum berichten: 2062
|
Geplaatst: Di 2 sep 2008 15:55
|
|
Citaat: Landzaat is eigen een middenvelder.
Weet, daarom schat ik ons duo ook veel hoger in.
Citaat: Heeft Oleguer vroeger als rechtsback gespeeld? Jullie hebben er vertrouwen in.
Yep, hij speelde , als ik het me goed herinner, een prima CL finale tegen Arsenal als Back...
Citaat: Vermaelen en Van der Wiel kunnen het wel goed doen, in de Eredivisie. Maar Ajax moet ook in de Uefa Cup spelen. En daar zijn ze nog niet goed genoeg voor
Maar Ajax heeft voor de rest niet zo heel veel mogelijkheden. Tuurlijk hoop je op goeie verdedigers, maar beter dan Vermaelen en Vd Wiel vind je niet voor onder de 7/8 miljoen.
Bovendien zijn veel mensen vd Wiel door zijn blessure uit het oog verloren, maar vergeet niet dat hij een zeer goeie periode had on ten Cate. Vermaelen zie je ook met het jaar groeien, en is een bovengemiddelde verdediger voor Eredivisie Niveau.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Di 2 sep 2008 15:55
|
|
Oleguer heeft in het Champions League winnend elftal van Barcelona veel als rechtsback gespeeld. Hij op rechts als doorsluitende back en Van Bronckhorst als opkomende back op links. Was destijds ook een behoorlijke trend.
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 2 sep 2008 17:26
|
|
Citaat: Yep, hij speelde , als ik het me goed herinner, een prima CL finale tegen Arsenal als Back
Nee, Belleti stond toch rechtsback? Hij scoorde zelfs nog.
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Di 2 sep 2008 17:30
|
|
Citaat: Yep, hij speelde , als ik het me goed herinner, een prima CL finale tegen Arsenal als Back
Nee, Belleti stond toch rechtsback? Hij scoorde zelfs nog.
Belleti kwam er 100% zeker in, hij was wisselspeler.
|
TvP
Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Di 2 sep 2008 17:35
|
|
Precies! Belleti viel in de 71e minuut in voor Oleguer.
Bron: Wikpedia
|
Nr.10
|
Geplaatst: Di 2 sep 2008 17:44
|
|
Excusez-Moi.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 3 sep 2008 01:49
|
|
Belletti en Oleguer speelden om en om als rechtsback. En wanneer Belletti als rechtsback speelde stond Oleguer vaak in het centrum opgesteld. Marquez speelde dat seizoen namelijk over het algemeen als controleur.
|
skieto
Forum berichten: 803
|
Geplaatst: Wo 3 sep 2008 16:12
|
|
Aha, dan hebben we inderdaad bij Ajax geen problemen in onze rechtsbackpositie. En het is mooi dat Oleguer op 2 posities sowieso bruikbaar is. Maar ik denk niet dat Van Basten Oleguer rechtsback zal opstellen.
Maurice, ik ben in iedergeval niet vegeten hoe Van der Wiel speelde. Hij maakte een zeer sterke indruk, en dat word zeker weten ee grote topverdediger. Maar of Ajax het nu met hem gaat redden? Ik weet het niet, ik hoop van wel. Tegen de winter kunnen we er meer over zeggen.
Vermaelen vind ik wisselvallig, al is het een prima verdediger hoor.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Wo 3 sep 2008 16:14
|
|
Citaat: Aha, dan hebben we inderdaad bij Ajax geen problemen in onze rechtsbackpositie. En het is mooi dat Oleguer op 2 posities sowieso bruikbaar is. Maar ik denk niet dat Van Basten Oleguer rechtsback zal opstellen.
Maurice, ik ben in iedergeval niet vegeten hoe Van der Wiel speelde. Hij maakte een zeer sterke indruk, en dat word zeker weten ee grote topverdediger. Maar of Ajax het nu met hem gaat redden? Ik weet het niet, ik hoop van wel. Tegen de winter kunnen we er meer over zeggen.
Vermaelen vind ik wisselvallig, al is het een prima verdediger hoor. V.d. Wiel zal dit seizoen veel speeltijd moeten pakken om zich verder te kunnen ontwikkelen en dan zou hij inderdaad een goede verdediger kunnen worden. Geen wereldtopper maar wel een prima speler voor Ajax of andere Europese subtop clubs.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Zo 16 nov 2008 23:55
|
|
[size=150">De selectie[/size">
Doel:
Maarten Stekelenburg (contract t/m 2012)
Dennis Gentenaar (contract t/m 2009)
Kenneth Vermeer (contract t/m 2010, keert terug van verhuur aan Willem II)
Verdediging:
Bruno Silva (contract t/m 2012)
Oleguer Presas (contract t/m 2011)
Thomas Vermaelen (contract t/m 2012)
Urby Emanuelson (contract t/m 2011)
George Ogararu (contract t/m 2010)
Gregroy van der Wiel (contract t/m 2011)
Jan Vertonghen (contract t/m 2013)
Robbert Schilder (contract t/m 2009)
Middenveld:
Laurent Delorge (contract t/m 2009)
Gabri (contract t/m 2011)
Mitchell Donald (contract t/m 2011)
Jeffrey Sarpong (contract t/m 2011)
Vurnon Anita (contract t/m 2011)
Rasmus Lindgren (contract t/m 2012)
Siem de Jong (contract t/m 2013)
Jan-Arie van der Heijden (contract t/m 2013)
Ismael Aissati (contract t/m 2012)
Evander Sno (contract t/m 2011)
Eyong Enoh (contract t/m 2010)
Aanval:
Kennedy Bakircioglu (contract t/m 2011)
Klaas-Jan Huntelaar (contract t/m 2010)
Dario Cvitanich (contract t/m 2013)
Miralem Sulejmani (contract t/m 2013)
Albert Luque (contract t/m 2010)
Leonardo (contract t/m 2009)
Luis Suárez (contract t/m 2012)
Dennis Rommedahl (contract t/m 2010)
Edgar Manucharyan (contract t/m 2011)
Javier Martina (contract t/m 2010)
De spelers zonder wedstrijden in het eerste van Ajax heb ik er voor het gemak even uit gelaten. Jongens als Claasen, Bodul en andere jeugdspelers hebben dus wel contracten, maar zijn voor deze lijst van minder belang.
Mijn conclusie: snel de contracten van Emanuelson, Vermeer, Van der Wiel, Sarpong en Enoh verlengen.
Huntelaar zal wel niet te behouden zijn. Wellicht een idee om hem alsnog in de winter te verkopen. Suárez is toe aan een flinke salarisverhoging. Kan je meteen kijken of je hem nog met 1 of 2 jaar kan laten verlengen.
Daarnaast moet je voor de gein eens kijken wat er overblijft wanneer de spelers vertrekken die Van Basten waarschijnlijk wil doorselecteren.
|
Ad
Forum berichten: 2481
|
Geplaatst: Ma 17 nov 2008 00:08
|
|
Daar sluit ik me bij aan Thomas, hoewel de geruchten gaan dat meneer vd Wiel pertinent niet wil bij tekenen ..........Maar goed dat de contracten van Urby, Enoh en Sarpong verlengt moeten worden lijkt me duidelijk.
Ik ben ook geen tegenstander van een verkoop van The Hunter MITS de prijs natuurlijk rond de 30 miljoen ligt. Komende zomer gaat hij zowiezo en dan zouden we nu in de winterstop Berg van Groningen kunnen halen, terwijl we Cvitanich nog hebben.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Ma 17 nov 2008 00:12
|
|
Berg is veel te duur. (15 miljoen). We hebben al genoeg geld aan die knakkers gegeven. Laat AJAX maar goed scouten.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Ma 17 nov 2008 00:20
|
|
Berg lijkt me ook niet echt het type dat we zoeken.
|
TvP
Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Ma 17 nov 2008 11:09
|
|
We hebben toch Cvitanich, waarom zou je dan Berg gaan halen? Achter Cvitanich kunnen we Bodul en Castillion zetten, denk ik zo. Haal anders maar een talent, een speler als Ricky van Wolfswinkel, maar geef alsjeblieft geen 15 miljoen uit aan een speler die, mits hij zijn vorm doortrekt, hooguit twee jaar te behouden valt voor Ajax.
Laatst las ik in het PSV topic trouwens dat PSV ruim 10 miljoen had geboden op een spits in de Eredivisie, dat werd geweigerd omdat ze het jaar daarop 20 miljoen konden verdienen. Toen werd gezegt dat dit om Dembele ging, maar volgens mij hebben ze toch echt ruim 10 miljoen op Berg geboden.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Ma 12 jan 2009 16:48
|
|
Leuk om deze topic weer een schop te geven. Op de eerste pagina zijn wat namen genoemd over spelers die mochten vertrekken.
Ikzelf heb Delorge toen genomineerd en godzijdank is hij nu naar Roda. Pablo nomineerde Ogararu en die is verhuurd aan Steau. Thomas nomineerde Luque die verhuurd is aan een Spaanse middenmotor. Ik denk dat de mensen die Emanuelson nomineerden wel op hun woorden moeten terugkomen, doet het nu toch aardig onder Van Basten.
Om nu de knopen door te hakken voor de huidige selectie:
Ajax moet een goede linksback halen en dan Schilder laten gaan naar bv. Nac.
Gentenaar; heeft een aflopend contract juni 2009.
Kennedy; interesse van Turkse en Duitse clubs
Rommedahl; kan naar Nec
Verder zou ik Martina proberen te verkopen en ook Sno zou van mij andere oorden mogen opzoeken.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 12 jan 2009 18:39
|
|
Als die Rus voldoet zou Ajax Schilder mooi kunnen laten vertrekken. Verlies je waarschijnlijk geen geld aan ook. Daarnaast zijn Alderweireld en Blind nu doorgeschoven naar het eerste, dus dat is ook een manier om door te selecteren op de selectieplekjes van bijv. Sno en Schilder. Van Basten is lekker bezig met snijden.
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Di 13 jan 2009 09:29
|
|
Ik heb het idee dat er 2 keer hetzelfde nieuws stond op de voorpagina. Eerst zie je dit bericht gisteren, en vandaag dit bericht. Ik weet niet waar het moet en ik vond dit wel mooi passen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Di 13 jan 2009 09:39
|
|
Klopt. En wie was de eerste?
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Di 13 jan 2009 10:29
|
|
Citaat: Klopt. En wie was de eerste?
Die halve belg uit Hulst aka 343 .
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Di 13 jan 2009 10:43
|
|
|
Nr.10
|
Geplaatst: Za 17 jan 2009 18:42
|
|
Ik denk dat deze namen in de toekomst af zullen vallen:
De Jong, Leonardo, Martina, Rommedahl, Kennedy, Schilder, Oleguer, Sno, Gentenaar, Gabri en Silva. Dit zijn dus gewoon elf selectiespelers mensen. Van Basten wilt met een kleinere groep werken, de breedte spelers posities zullen voortaan ingenomen worden door jeugdspelers is de schatting. Dus is er nog heel veel geld over voor absolute topaankopen en versterkingen, een goed vooruitzicht dus.
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Za 17 jan 2009 18:49
|
|
Inderdaad er kunnen een hoop aantal speler vertrekken. Er schijnt een goede lichting jeugspelers aan te komen en die kunnen dan mooi de breedte plekken invullen of misschien een enkeling in de basis. Deze spelers zijn qua salaris ook nog eens goedkoper waardoor er echte toppers kunnen komen.
Het toekomstplaatje ziet er goed uit voor Ajax.
|
iamsterdam
Forum berichten: 305
|
Geplaatst: Za 17 jan 2009 18:54
|
|
Citaat: Ik denk dat deze namen in de toekomst af zullen vallen:
De Jong, Leonardo, Martina, Rommedahl, Kennedy, Schilder, Oleguer, Sno, Gentenaar, Gabri en Silva. Dit zijn dus gewoon elf selectiespelers mensen. Van Basten wilt met een kleinere groep werken, de breedte spelers posities zullen voortaan ingenomen worden door jeugdspelers is de schatting. Dus is er nog heel veel geld over voor absolute topaankopen en versterkingen, een goed vooruitzicht dus.
Gabri ??
De laatste weken vind ik dat hij prima speelt, zou toch proberen hem te behouden. |