Auteur
|
Bericht
|
Peter79
Forum berichten: 1624
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 26 aug 2008 13:38
|
|
Citaat: Kennedy heeft opties. Hij kan naar de Turkse competitie. Verder hoor ik er niets over. Ik verwacht er ook niet veel van. Luque en Ogararu raak je sowieso niet kwijt.
Phoe dat valt me toch een beetje tegen gezien de lijst (Delorge, Kennedy, Rommedahl, Leonardo, Mitea, Krohn Deli, Manu, Luque, Ogararu, Schilder, Perez). Tis te hopen dat er na Colin nog wat spelers een leuke club kunnen vinden.
|
Jeroen
Forum berichten: 672
|
Geplaatst: Wo 27 aug 2008 04:54
|
|
Ogararu, Leonardo, Kennedy en zelfs Rommedahl zijn bruikbare spelers. Mooi meegenomen als je ze nog voor de deadline kan slijten, maar het hoeft ook geen ramp te zijn om het nog een jaartje uit te zingen met deze spelers. Tussen zware (Europese) wedstrijden in zijn ze moeiteloos in te passen. Sowieso verwacht ik een overbruggingsjaar en is elk duel in de Uefa Cup na de groepsronde een bonus. Het is niet reeel om te denken dat Ajax even 8 spelers kan wegsaneren.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Wo 27 aug 2008 11:22
|
|
De plek van Rommedahl kan in onze selectie met gemak ingenomen worden door andere jongens met snelheid. Dan denk ik aan Martina maar vooral aan Sarpong.
Leonardo en Kennedy zijn op zich nog bruikbaar, maar uitgerekend zij zijn spelers die als ze willen nog wel een aardige club kunnen vinden. En waar Ajax dus nog wat zakgeld aan kan verdienen.
Ogararu is nutteloos. Hoef ik nooit meer in het eerste te zien. Wordt aan alle kanten voorbij gelopen en is een softie.
Mocht Perez geen andere club vinden, dan zou ik hem een bruikbare selectiespeler vinden. Probleem is alleen zijn gedrag en de daaropvolgende behandeling van Van Basten. Het lijkt mij dat er geen weg terug is. Als aanvaller had ik Perez tegen clubs als ADO en Willem II nog wel een goaltje of 7 zien maken.
Colin is al weg en Luque zie ik niet meer terugkeren bij de A-selectie. Die valt zelf nog bij Jong Ajax in negatieve zin op. Delorge zie ik later in het jaar nog wel aansluiten bij de selectie, wanneer hij weer fit is.
Nr. 10 wees me via PM trouwens op deze post, die ik kort na de aanstelling van Van Basten schreef:
Citaat: Hebben jullie Van Basten nog horen zeggen dat hij zich nu niet wilde uitlaten over de versterkingen die hij zoekt voor deze selectie, omdat dat onrust zou zaaien? Als ik Van Basten een beetje kan inschatten denk ik dat Luque, Perez, Ogararu en Rommedahl het onder hem kunnen schudden.
Ik kan me dus best goed vinden in de keuzes van Van Basten.
|
Peter79
|
Geplaatst: Vr 29 aug 2008 08:51
|
|
Citaat:
NEC wordt eindelijk concreet voor Leonardo
Geschreven op vrijdag, 29 augustus om 08:05
Met het aftesten van de proefspelers Ryan Smith en Predrag Pavlovic moet NEC als de wiedeweerga op zoek naar alternatieven. Trainer Mario Been heeft zijn belangstelling voor Ajacied Leonardo nooit onder stoelen of banken gestoken, maar tot een concreet aanbod is het nooit gekomen. Nu is dat wel het geval. ”NEC had eerder, in een heel vroeg stadium, al belangstelling voor 'Leo' en die is nu heel concreet”, zegt manager technische zaken van de Amsterdammers, Danny Blind, in De Telegraaf. “De speler heeft nog een contract voor een jaar en wij willen hem alleen verkopen. Het gaat enkel nog om de transfersom.”
Waar andere overbodige spelers als Kennedy Bakircioglu, Dennis Rommedahl, Albert Luque en eerder ook Jürgen Colin voor niets weg mochten, dient er voor de 25-jarige Braziliaanse aanvaller wél betaald te worden. “We zien in hem nog steeds een goede vervanger voor een van de buitenspelers. Hij mag weg, maar niet ten koste van alles”, aldus Blind.
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=65163
Lijkt me toch dat je wel wat tonnetejs kunt vangen voor een Rommedahl en kennedy, die hoeven toch niet gratis de deur uit te wandelen? Alhoewel ze nog steeds een rugnummer bij Ajax hebben natuurlijk.....
|
Eto'o
|
Geplaatst: Vr 29 aug 2008 11:58
|
|
Ik gaf het zonet al aan in de Leonardo-topic, Peter. Ik vind het echt belachelijk dat bij Ajax de spelers op de transferlijst opeens allemaal voor niets de deur uit zouden moeten lopen. Sinds wanneer is dat de normaalste zaak van de wereld?
|
Peter79
|
Geplaatst: Vr 29 aug 2008 12:41
|
|
Citaat: Ik gaf het zonet al aan in de Leonardo-topic, Peter. Ik vind het echt belachelijk dat bij Ajax de spelers op de transferlijst opeens allemaal voor niets de deur uit zouden moeten lopen. Sinds wanneer is dat de normaalste zaak van de wereld?
Idd, hoe bedoel je kapitaalvernietiging? Kijk dat je dure jongens op leeftijd als Perez en Luque gratis laat vertrekken daar kan ik me iets bij indenken. Hetzelfde geldt voor spelers met 0,0 kans op speelminuten als Mitea en Krohn Deli. Verder zijn we natuurlijk geen filantropische instelling.....
Ik heb overigens ergens gelezen dat Ajax nog 2,5 ton voor Colin gevangen had (waar weet ik niet meer en of het waar is ook niet).
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Za 30 aug 2008 11:33
|
|
Citaat: Ik gaf het zonet al aan in de Leonardo-topic, Peter. Ik vind het echt belachelijk dat bij Ajax de spelers op de transferlijst opeens allemaal voor niets de deur uit zouden moeten lopen. Sinds wanneer is dat de normaalste zaak van de wereld?
Ergens wle en ergens ook niet. Het is het gevolg van de saneringsactie die Ajax pleegt. Het vervelende aan deze spelers is dat ze om welke reden dan ook een maatje te klein bevonden zijn voor Ajax. Ze zijn destijds wle gehaald en hebben een Ajax A-selectie salaris van eerste schaal tot tweede schaal. Omdat Ajax ze nu ook gewoon afschrijft op vlak van hun prestaties devalueert dat hun waarde enorm. Clubs van de grote van Ajax qua salarissen zullen dan niet snel meer de spelers willen. Dus komt het aan op clubs die een treedje onder Ajaxz zitten. Probleem daarvan is vaak dat ze de spelers niet kunnen inpassen zonder met hun salarisgebouw te rommelen want ook voor hen is het een risico. De consequentie is dus dat dit soort spelers als je je niet heel schappelijk opstelt lang bij de Ajax blijven hangen en hun salaris blijven opstrijken. Spelers zoals Witschge en Babangida hadden ook niet zo snel een andere club.
Colin verdiende iets van 5 Ton, Ogararu tussen de 5,5 en 7 Perez zal ook wel zo rond de 7 ton gezeten hebben. Over Luque wil ik het niet eens hebben die moet helemaal een dito salaris hebben. Krohn Dehli zal ook wel zo rond de 2-3 ton zitten. Tel eht allemaal op en je bespaart i.i.g. al erg op salariskosten.
Het lijstje tot nu toe:
Colin (Gijon)
Krohn Dehli (Brondby)
Ogararu (Steau Boekarest)
Perez (Twente)
Leonardo (Misschien naar NEC)
Luque (Mogelijk Malaga)
Rommedahl (transfer naar nec afgekest)
Mitea (overgang naar Standaard Luik en Lazio afgekest, gaat tekenen in Boekarest)
Schilder (interesse van Nac, maar Ajax houdt de bood af, Nac heeft nu interesse voor Tommie Van der Leegte)
Met een beetje schrapen wordt straks misschien toch nog iets mogelijk.
|
Jeroen
|
Geplaatst: Za 30 aug 2008 14:13
|
|
Voor Bakircioglu schijnt er belangstelling uit Noorwegen te bestaan. Is nooit concreet geworden, het lijkt aannemelijk dat Kennedy nog een jaar in Amsterdam blijft ballen. Ook rond Delorge en Manucharyan is het stil. Delorge zou voor elke degradatiekandidaat een nuttige speler zijn. Voor Manucharyan's ontwikkeling is het een pre om voor de deadline nog een club te vinden waar hij een jaar gestald kan worden.
|
Peter79
|
Geplaatst: Ma 1 sep 2008 16:04
|
|
Stellisti, welke over het algemeen goed ingevoerd is m.b.t. Roemeense voetbal, meldt dat Ogararu VERHUURD is voor 1 jaar aan Steaua en dat Ajax daar 3,5 ton voor vangt.
Als we hem mogen geloven is Ajax dus nog niet definitief van hem af, kan jij dit beamen Revo?
|
Jeroen
|
Geplaatst: Ma 1 sep 2008 16:20
|
|
Heb het gelezen op AN. Ajax had waarschijnlijk geen andere optie meer. Ik had echter liever gezien dat hij in dit geval in Amsterdam was gebleven gezien de magere bezetting op de rechtsbackpositie.
|
JS
Forum berichten: 741
|
Geplaatst: Ma 1 sep 2008 16:52
|
|
Ik vind het best een aardige oplossing. Ik ben zn eerste jaar nog niet vergeten, waarin hij het best aardig deed. Het liefst zie ik natuurlijk dat hij verkocht zou worden, maar verhuren is (zeker als je er nog 3.5 ton voor vangt) geen slecht alternatief.
|
skieto
Forum berichten: 803
|
Geplaatst: Ma 1 sep 2008 23:01
|
|
Maar wie hebben we dan na Silva nog meer op rechtsback?
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Ma 1 sep 2008 23:03
|
|
Citaat: Maar wie hebben we dan na Silva nog meer op rechtsback?
vd Wiel, Oleguer en eventueel Anita kunnen er nog spelen. Maar dit zijn geen "pure rechtsbacks"
|
skieto
|
Geplaatst: Ma 1 sep 2008 23:09
|
|
Klopt, Oleguer zal er sowieso niet spelen. Die hebbben we echt centraal achter nodig. Van der Wiel zou opzicht wel kunnen, dat zelfde geld voor Vuron Anita. Maar een echte pure rechtsback, zoals jij het zegt, hebben we na Silva niet meer. Ogararu zou goed zijn als back up. Maar zo'n grote drama word het niet, hoop ik, rechtsachter.
|
Peter79
|
Geplaatst: Di 2 sep 2008 10:00
|
|
Helaas hoort Luque ook nog op deze pagina thuis aangezien hij slechts verhuurt is aan Malaga. Hopelijk doet hij het daar zo goed dat we die zakkenvuller komende zomer definitief kwijt raken aan een club. Ik verwacht echter dat hij komende zomer weer bij Jong Ajax mag beginnen.....
|
Paultje99
Forum berichten: 27
|
Geplaatst: Di 2 sep 2008 11:37
|
|
Citaat: Klopt, Oleguer zal er sowieso niet spelen. Die hebbben we echt centraal achter nodig. Van der Wiel zou opzicht wel kunnen, dat zelfde geld voor Vuron Anita. Maar een echte pure rechtsback, zoals jij het zegt, hebben we na Silva niet meer. Ogararu zou goed zijn als back up. Maar zo'n grote drama word het niet, hoop ik, rechtsachter.
Als er echt hoge nood is dan zou Gabri er ook nog kunnen spelen, dat heeft hij ook in zijn tijd bij Barca gedaan.
|
skieto
|
Geplaatst: Di 2 sep 2008 12:45
|
|
Citaat: Helaas hoort Luque ook nog op deze pagina thuis
Hij staat er ook op, paar paginas terug.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Di 2 sep 2008 13:19
|
|
Die kameroener is toch ook een rechtsbenige defensieve middenvelder, kan hij daar ook niet spelen eventueel, of om toveren tot rb. Dit is met meerdere spelers gelukt
|
Eto'o
|
Geplaatst: Di 2 sep 2008 13:39
|
|
Citaat: Klopt, Oleguer zal er sowieso niet spelen. Die hebbben we echt centraal achter nodig. Van der Wiel zou opzicht wel kunnen, dat zelfde geld voor Vuron Anita. Maar een echte pure rechtsback, zoals jij het zegt, hebben we na Silva niet meer. Ogararu zou goed zijn als back up. Maar zo'n grote drama word het niet, hoop ik, rechtsachter.
Van der Wiel is een betere centrumverdediger dan Oleguer en Oleguer kan minder kwaad als rechtsback. Je moet gewoon aankopen doen daar waar nodig is. Een dure aankoop alsnog rechtsback zetten komt niet geweldig over, maar het zij zo.
Anita kan er inderdaad ook spelen. Ik heb liever Oleguer of Anita dan Silva, van wie ik in januari al de hoop uitsprak dat Ajax hem niet zou halen.
|
skieto
|
Geplaatst: Di 2 sep 2008 15:14
|
|
Sirieus? Had jij Silva liever niet zien komen?
Ik wel eigenlijk, ik vond het een uitstekende rechtsback voor Ajax. Ik moet zeggen dat hij mij ook niet zo erg heeft overtuigd sinds hij bij Ajax zit.
Ik vind inderdaad ook dat Oleguer rechtsback kan spelen hoor, maar liever centraal achterin omdat Ajax daar gewoon simpelweg zwak is. Zeker voor Europees voetbal, dat bleek tegen Arsenal. Ik ben ook ontevreden over het verdediging, want daar moet het een en ander aan gedaan worden. Sterker nog, ik wil het liefst 3 nieuwe verdedigers:
-Rechtsback
-Linksback
-Centraal verdediger.
Urby kan je verkopen wat mij betreft. SInds het vertrek van Ryan Babel, komt Urby niet meer in zijn topniveau.
Maar zoals het nu is, zou ik onze Ajax verdediging zo opstellen:
------------Stekelenburg--------------
Silva----vd Wiel-----Oleguer-----Emanuelson
Van der Wiel is er voor de toekomst, al kan hij een basisplaats bij Ajax nu ook wel aan.
Silva en Urby t wisselvallig, beide zijn geen zekerheid meer voor Ajax. En Oleguer ik wat mij betreft goed genoeg.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Di 2 sep 2008 15:23
|
|
Emanuelson zou van mij bij een goed bod ook weg mogen. Dan zit ik te denken aan zo'n 7/8 miljoen. Ik heb nog altijd vertrouwen in het talent van Emanuelson, maar heb het gevoel dat de wake up call die hij nodig heeft bij Ajax niet meer gaat komen. Met dat geld zou je dan in twee plekken achterin kunnen investeren. Ik zou het vooral fijn vinden als er een sterke mandekker en een linksback bij zou komen. Maar goed, dat is allemaal zorg voor latere transferperiodes.
Silva zag ik inderdaad niet graag komen. Ik had een jongere, betere en goedkopere Argentijn op de korrel, maar die zit nu bij Porto.
|
skieto
|
Geplaatst: Di 2 sep 2008 15:35
|
|
Ik heb zo'n gevoel dat Ajax spelers uit Zuid-America niet durft te kopen ofzo. Want wij snoepen ze uit onze eigen Eredivisie. (Suarez, Silva, Leonardo) In het verleden deed Ajax dat wel, toch? Maxwell en verder weet ik het effe niet meer
Bij Emanuelson denk ik ook aan een bod van 7 a 8 Miljoen. Ook ik denk dat Emanuelson zijn ''wake up call'' niet meer gaat komen. Talent was hij zeker, jammer dat hij niet verder is ontwikkeld. Toen Babel er nog was, ging het goed. Sinds Babel bij Liverpool zit, ging het minder met Urby. Hij kom het op voetbalgebied dus goed met Babel vinden.
Met het verkoopgeld van Ubry, zou Ajax inderdaad een echte mandekker moeten kopen. Ik zag jouw, Thomas, in een ander onderwerp, zeggen dat je Oleguer het liefst rechtsback ziet. Mijn vraag is, wie wil je dan centraal achter? Van der Wiel en Vermaelen? Ik heb er dan mijn twijfels in. Ik heb eerder al aangegeven dat ik het liefst Silva-vdWiel-Oleguer-Urby zie.
Ubry verkopen, dan een mandekker halen, linksback en als er eventueel wat overblijft kan je een rechtsback proberen te kopen of nog een centraal verdediger. Dan kan Oleguer rechtsback, want ik denk dat jij wel beter weet dan mij, hoe je spelrs moet opstellen.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Di 2 sep 2008 15:45
|
|
Tsja, achterin komen we nu eenmaal niet aan een ideale samenstelling. Vandaar dat ik het liefst kies voor wat meer defensieve zekerheid op rechtsback en een sterk opbouwende centrumverdediger. Spelen met twee wingbacks gaat immers niet werken. Probleem is wel dat Vermaelen en Van der Wiel allebei niet geweldig zijn in de lopende duels en dat Vermaelen niet geweldig speelt in de ruimte die Emanuelson achter zich laat.
|
Peter79
|
Geplaatst: Di 2 sep 2008 15:47
|
|
Citaat:
Anita kan er inderdaad ook spelen. Ik heb liever Oleguer of Anita dan Silva, van wie ik in januari al de hoop uitsprak dat Ajax hem niet zou halen.
Toen ik in een grijs verleden, lees begin dit jaar, nog op AN postte was ik ook 1 van de weinigen die Silva liever niet wilde halen. Meeste jochies daar (sommigen dachten dat ze God waren geloof ik) zagen echter alleen zijn aanvallende acties en zijn soms spijkerharde tackles. Natuurlijk is dat het enige wat een vleugelverdediger moet kunnen
|
Maurice
Forum berichten: 2062
|
Geplaatst: Di 2 sep 2008 15:47
|
|
Citaat: Met het verkoopgeld van Ubry, zou Ajax inderdaad een echte mandekker moeten kopen. Ik zag jouw, Thomas, in een ander onderwerp, zeggen dat je Oleguer het liefst rechtsback ziet. Mijn vraag is, wie wil je dan centraal achter? Van der Wiel en Vermaelen? Ik heb er dan mijn twijfels in. Ik heb eerder al aangegeven dat ik het liefst Silva-vdWiel-Oleguer-Urby zie.
Thomas ziet het het liefst zo achterin: Oleguer, Vd Wiel, Vermaelen, Emanuelson
Vertonghen staat er niet tussen omdat die de rol van verdedigende middenvelder moet spelen.
Het lijkt een beetje op mijn favourite achterhoede, alleen zie ik wel graag vertonghen als back. Niet omdat ik geen vertrouwen in Jan op het middenveld heb, maar omdat ik Emanuelson gewoon liever niet meer op de back positie zie. Hij is gewoon veel te onstabiel en levert te vaak in.
Ik zie graag Oleguer als back ipv Silva, omdat Silva, net als Urby, Totaal niet kan verdedigen...zijn voetballend vermogen is leuk, maar niet goed genoeg om zijn tekort komingen te compenseren.
Het centrum duo vd Wiel/Vermaelen zou het in mijn ogen fantastisch kunnen doen. Je moet hier een beetje denken aan het duo Bahia Landzaat, alleen dan vele malen beter. Vermaelen is een zeer goede, talentvolle mandekker, en vd Wiel kan redelijk goed de bal van achteren naar het middenveld brengen, en ook nog eens regelmatig de oversteek maken. Bovendien is vd Wiel een goede verdediger, in tegenstelling tot Lanzaat.
|