Auteur
|
Bericht
|
Benji
Forum berichten: 785
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Wo 20 aug 2008 14:12
|
|
Citaat:
El holandés Colin, nuevo fichaje rojiblanco
Escrito por Dept. Prensa
Miércoles, 20 de Agosto de 2008 12:45
El Sporting ha cerrado el fichaje del central Jürgen Romero "Colin", proveniente del Ajax. Llega por una temporada y es esperado mañana jueves en Gijón con vistas a ser presentado el viernes.
Nació el 20 de enero de 1981 en Utrecht. Antes de llegar al Ajax jugó en el HMS (aficioando), PSV Eindhoven (Jolanda), KRC Genk (Bélgica), NAC Breda (Holanda), Norwich City (Inglaterra) y Ajax (Holanda).
Aunque es central, también puede actuar de lateral derecho.
Vertaalt dat zich niet als aankoop? Dat zou in ieder geval betekenen dat Ajax er iets voor gevangen heeft i.p.v. transfervrij.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Wo 20 aug 2008 14:13
|
|
Nee, el fichaje betekent meer de 'gecontracteerde'.
|
skieto
Forum berichten: 803
|
Geplaatst: Wo 20 aug 2008 14:20
|
|
Citaat: Ik hoop dat Mitea blijft maar in Leonardo zie ik geen toekomst meer !
In Leonardo zie ik wel toekomst. Heel bruikbaar voor Ajax. Mitea is een heel ander verhaal. Niet dat hij slecht is, maar te vaak gebleseert, voor een lange tijd. Dat is zonde van het geld. Ik denk dat Mitea het prima zal doen in een ander Eredivisie club. Misschien moet Ajax Mitea, net als Manuchariyan verhuren aan een Eredivisie club.
|
skieto
|
Geplaatst: Wo 20 aug 2008 14:29
|
|
Citaat:
Michael Krohn-dehli
Nicolae Mitéa
Jurgen Colin
Laurent Delorge
Albert Luque
Kenneth Perez
Dennis Rommedahl
Kennedy Bakircioglu
George Ogararu
Leonardo
Michael Krohn-dehli, Collin en Delorge mogen per direct weg. Ik snap niet waarom Ajax ze ooit haalde. Mitea weg doen of verhuren. Ogararu is inderdaad Eredivisiewaardig, en wellicht ook Europees. Met Steaua Boekarest bereikte hij de halve finale van de Uefa Cup.
Kennedy is een twijfelgeval, bij Twente was hij de spelmaker, maar bij Ajax lukt haast niets bij hem. Ik geef hem het voordeel van de twijfel.
Leonardo is gewoon goed bruikbaar voor Ajax. Perez zou ik bij Ajax I houden, maar wel als wisselspeler. Rommedahl verkopen, en nu waar iedereen het niet met me eens zullen zijn: Luque houden, en een basisplaats, en dan zullen we zien dat hij nog altijd kan voetballen en Ajaxwaardig is. Europees zal hij ook erg belangrijk voor ons zijn.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 20 aug 2008 14:40
|
|
Ogararu is misschien wel de slechtste rechtsback die ik ooit in Ajax 1 heb gezien. Die gozer kan er he-le-maal niets van.
Perez als wisselspeler bij Ajax 1 houden gaat niet werken, denk ik. Ik schat dat dat ook de overweging van Van Basten is geweest.
|
Maurice
Forum berichten: 2062
|
Geplaatst: Wo 20 aug 2008 14:43
|
|
Citaat: Ogararu is misschien wel de slechtste rechtsback die ik ooit in Ajax 1 heb gezien. Die gozer kan er he-le-maal niets van.
Hij kan een halve schaar!!!
Citaat: Perez als wisselspeler bij Ajax 1 houden gaat niet werken, denk ik. Ik schat dat dat ook de overweging van Van Basten is geweest.
De grap is dat dat direct nadat hij is terug gezet is bewezen. Perez en co stappen naar de pers en moeten de hele wereld laten weten hoe slecht en oneerlijk het is Als hij het hele seizoen op de bank zou moeten zitten dan krijg je zelfde taferelen, alleen dat binnen je team, wat de sfeer niet ten goede komt.
|
Jeroen
Forum berichten: 672
|
Geplaatst: Wo 20 aug 2008 15:14
|
|
Kom kom, bij Ogararu is het er inderdaad niet uitgekomen maar om hem nu meteen te vergelijken met John Veldman en Ferdi Vierklau. Een Bruno Silva is even kwetsbaar. Ogararu heeft hetzelfde probleem als Luque, de ideale rol voor hem bestaat niet binnen Ajax. Heeft een behoorlijke techniek (doet absoluut niet onder voor Silva) en een goede sliding, van enige chemie met Gabri is jammer genoeg geen sprake. Silva gaat geen heel seizoen spelen en Oleguer hebben we veel te hard nodig in het centrum, vandaar dat ik m'n reserveringen heb wat betreft het wegsturen van deze speler.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 20 aug 2008 19:59
|
|
Citaat: Ajacieden vechten op zijspoor
Door NIK KOK
AMSTERDAM - Acht spelers zegde Marco van Basten ruim twee weken geleden de wacht aan. Vier van hen verbande de nieuwe trainer naar Jong Ajax, ook de anderen hebben nauwelijks meer perspectief in Amsterdam.
Kennedy, Leonardo, Rommedahl en Ogararu maken nog wel deel uit van de hoofdmacht maar mogen vertrekken. Ze leven in elk geval in de wetenschap dat ze nauwelijks aan spelen toe zullen komen. Hun hoge salaris staat een overgang naar een andere Nederlandse club in de weg. Maar daar denken de vier nog niet aan, de wil om te slagen bij Ajax is namelijk onverminderd groot.
KENNEDY BAKIRCIOGLU
Enthousiast stapte Kennedy Bakircioglu na de eerste training van het seizoen uit de kleedkamer. Hij had er zin in. Alles was nieuw bij Ajax, was hem opgevallen. Een nieuwe trainersstaf, nieuwe medespelers en nieuw elan.
Hijzelf was ook ‘nieuw’ zo zei hij. Vol overgave vertelde hij te willen afrekenen met de vorige jaargang. Toen raakte hij vroeg in het seizoen geblesseerd en kwam hij niet meer op zijn oude niveau.
De Zweedse dadendrang werd door Marco van Basten twee weken geleden in de kiem gesmoord. Zaakwaarnemer Chiel Dekker zei eerder al dat hij vier weken te kort vond om een nieuwe club te zoeken. Nu zijn dat er nog twee. ,,We gaan niets overhaasten,’’ zegt Dekker. ,,Er is geen enkele club geweest die concrete belangstelling heeft getoond. Wij houden alle opties open maar in principe blijft hij gewoon bij Ajax.’’
LEONARDO
Op de vraag die hem in de eerste week van de voorbereiding het meest werd gesteld, had Leonardo steevast hetzelfde antwoord klaar: ,,Situatie? Welke situatie?’’
Ook de Braziliaan heeft een seizoen achter de rug om snel te vergeten. Na lang blessureleed zat hij onder Adrie Koster voornamelijk op de bank. De mededeling van Van Basten was dus niet eens zo verrassend.
Maar Leonardo wil nog altijd door in Amsterdam. ,,De mededeling van Van Basten heeft hij gelaten over zich heen laten gaan,’’ vertelt manager Hans Coret. ,,Er is hem verteld dat ze zeker niet ontevreden over hem zijn maar dat de selectie veel aanvallers heeft.’’
Mogelijk ligt Leonardo’s toekomst in Nijmegen. NEC hengelt al langer naar zijn diensten. Trainer Mario Been kent Leonardo nog uit zijn Feyenoord-tijd en denkt dat de clubs er wel uitkomen.
Carlos Aalbers, technisch directeur van NEC, wil wachten tot het laatste moment. En volgens Coret is er niets concreet. ,,Leonardo speelt bij Ajax een goede voorbereiding. Het gaat goed met hem.’’
DENNIS ROMMEDAHL
Wie hem op het trainingskamp in De Lutte en in Engeland bezig zag met zijn ploeggenoten wist één ding: Met het humeur van Dennis Rommedahl is vaak weinig mis. Of zijn grappen en grollen nog steeds voor vertier binnen de spelersgroep zorgen is de vraag. Ook hij kreeg van Van Basten te horen, dat er weinig speeltijd inzit.
De Deense voetballer van het jaar, net als de andere drie een aankoop van de uitgezwaaide technisch directeur Martin van Geel, gaat rustig om met zijn situatie, zo zegt hij zelf in de Deense pers. ,,Van Basten heeft mij niets schokkends gezegd. Hij kon mij gewoon geen garanties geven. Ik snap het wel, er zijn twee aanvallers gehaald voor veel geld. De club is in tegenstelling tot Perez eerlijk met mij omgegaan. Ik wil in ieder geval in Nederland blijven want mijn familie is happy hier.’’
,,Hij gaat voor zijn kansen bij Ajax,’’ benadrukt ook manager Sören Lerby.
GEORGE OGARARU
Net als Rommedahl verblijft George Ogararu deze week in zijn vaderland. Hij werd opgeroepen voor het Roemeense team. Met het arbeidsethos van de verdediger is weinig mis. Hij werkt hard voor een plaatsje in de selectie.
Op het netvlies staat echter vooral zijn prestatie tijdens de afscheidswedstrijd van Jaap Stam. Van zijn 35-jarige tegenstander Marc Overmars zag de Roemeen die natte avond in Zwolle vooral zijn hielen. Maar net als zijn drie ploeggenoten strijkt Ogararu een hoog salaris op. Op veel belangstelling van Nederlandse clubs hoeft de rechtsback daarom niet te rekenen.
AD.nl
|
skieto
|
Geplaatst: Wo 20 aug 2008 20:04
|
|
opvallend dat er niks over Luque staat.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 20 aug 2008 20:05
|
|
Het gaat hier over de vier spelers die niet teruggezet zijn naar het tweede, Skieto.
Wat ik het meest opvallend vind is dat Rommedahl het heeft over Perez die niet eerlijk behandeld zou zijn.
|
skieto
|
Geplaatst: Wo 20 aug 2008 20:12
|
|
Sorry, leesfout.
Rommedahl geeft dus wel toe, dat er niet eerlijk met Perez om is gegaan.
Ikzelf vind het lullig voor Perez, maar Ajax heeft toch zeker wel eerlijk gehandeld.
Mijn complimenten trouwens voor Dennis Rommedahl, hij reageerd het aller sportiefst van hun allemaal. Ik begrijp de frustraties, maar ondertussen weet iedereen wel hoe hard het voetbalwereldje is. Ook Luque, Leonardo en Kennedy. En toch zeker ook Perez. Als ze bereid zijn om hun salariseisen te verminderen dan vinden ze heus wel een geschikt Eredivisieclub.
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Wo 20 aug 2008 21:47
|
|
Leonardo zou je evt nog kunnen gebruiken als je Huntelaar verpatst en geen opvolger haalt en Rommedahl ook wel. Kennedy mag vertrekken samen met George.
|
Jeroen
|
Geplaatst: Do 21 aug 2008 17:07
|
|
Rommedahl reageert het sportiefst omdat Rommedahl natuurlijk de grootste anti-voetballer is die er bij Ajax rondloopt. Heeft het minst te zoeken in de selectie, dan heeft hij inderdaad weinig aanleiding om met een gezicht als een oorwurm rond te lopen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Do 21 aug 2008 22:06
|
|
Citaat: Rommedahl reageert het sportiefst omdat Rommedahl natuurlijk de grootste anti-voetballer is die er bij Ajax rondloopt. Heeft het minst te zoeken in de selectie, dan heeft hij inderdaad weinig aanleiding om met een gezicht als een oorwurm rond te lopen.
Mwoah het minst te zoeken in de selectie vind ik ietwat overdreven. Het probleem van Rommedahl is dat z'n speelstijl enorm vloekt met hetgeen Ajax voor staat. Het is zoiets als een schilderij van Piet Mondriaan hangen tussen een Rembrandt en Van Gogh in. Dan vloekt de compositie. En om de vergelijking verder door te trekken, de stijl van voetballen is net zoals dat schilderij van Mondriaan meer minimalistisch. Echter verstaat Rommedahl i.i.g. nog z'n kunst en dat is z'n snelheid, en een voordeel daarvan is. Voor snel rennen ben je niet vormafhankelijk en dat kan je tegen iedere tegenstander. Rommedahl schikt zich in z'n rol van reserve, zorgt niet voor onrust en is in die zin nog ergens acceptabel.
|
Jobo
Forum berichten: 673
|
Geplaatst: Vr 22 aug 2008 08:42
|
|
Ik denk niet dat Ajax nog voor 31 augustus van Luque, kennedy enz. afkomt. Ze willen allemaal hun Ajax salaris opstrijken. Geef ze eens ongelijk.
|
methodmich
Forum berichten: 787
|
Geplaatst: Vr 22 aug 2008 19:28
|
|
Citaat: Ogararu is misschien wel de slechtste rechtsback die ik ooit in Ajax 1 heb gezien. Die gozer kan er he-le-maal niets van.
Slechter dan een Chris Kanu of John Nieuwenburg?
|
Eto'o
|
Geplaatst: Vr 22 aug 2008 20:30
|
|
Vooruit, hij heeft wat stevige concurrentie.
Hoeveel heeft Nieuwenburg gekost? Dat mag immers ook wel in beschouwing genomen worden. Ogararu heeft gewoon ruim 4 miljoen euro gekost. Dat kunnen we van Chris Kanu noch van Nieuwenburg zeggen, geloof ik.
|
methodmich
|
Geplaatst: Vr 22 aug 2008 20:32
|
|
Ik weet dat John lange tijd de recordtransfer van Sparta was met zo'n zes miljoen gulden. Emnes ging daar overheen deze zomer. Wel goedkoper dan Ogararu dus.
Kanu kwam via zijn broer toch?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Vr 22 aug 2008 20:43
|
|
Citaat: Vooruit, hij heeft wat stevige concurrentie.
Hoeveel heeft Nieuwenburg gekost? Dat mag immers ook wel in beschouwing genomen worden. Ogararu heeft gewoon ruim 4 miljoen euro gekost. Dat kunnen we van Chris Kanu noch van Nieuwenburg zeggen, geloof ik.
Volgens mij was Ogararu iets van 3,5 Miljoen Euro, ik zal het nazoeken. Net zoals dat van Nieuwenburg. Chris Kanu vind ik persoonlijk de slechtste speler die ik in 15 jaar Ajax meer dan 5 wedstrijden heb zien pakken. Ja ik vond hem zelfs slechter dan Gabrich. Hij kwam van de jeugd van Inter Milan waar hij destijds zat toen z'n broer er nog speelde.
Hier trouwens een artikeltje met de Sparta verkopen, wel boeiend om te lezen. Nieuwenburg staat er voor 2,7 Miljoen op
http://www.sportwereld.nl/voetbal/clubd ... kenen.html
|
methodmich
|
Geplaatst: Vr 22 aug 2008 21:06
|
|
Wel, 2,7 miljoen euro vind ik omgerekend wel zo'n 6 miljoen gulden, dus dat kan goed kloppen.
Overigens, Chris Kanu was niet best, maar er waren toch nog wel wat mindere spelers te bedenken?
Ik noem een Mariano Juan.
|
Jeroen
|
Geplaatst: Ma 25 aug 2008 01:52
|
|
Juan heeft te weinig gespeeld in Ajax 1 om goed de vergelijking te kunnen maken, al kon je constateren dat hij steevast in de voorbereiding het niveau niet aankon. In de goeie periode bij Ajax liepen er dan ook wat klasbakken op het trainingsveld.
Chris Kanu heeft meer wedstrijden op zijn naam staan en er ook een hoop voor ons vergald. Het is eigenlijk ongelofelijk hoe hij tijdens verdedigende situaties omsprong met de bal. En dan bracht hij ook nog eens zijn medespelers in gevaar door wild om zich heen te schoppen. In retroperspectief een wonder dat Ajax een notering bij de 1e vijf haalde.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 25 aug 2008 09:49
|
|
Citaat: Wel, 2,7 miljoen euro vind ik omgerekend wel zo'n 6 miljoen gulden, dus dat kan goed kloppen.
Overigens, Chris Kanu was niet best, maar er waren toch nog wel wat mindere spelers te bedenken?
Ik noem een Mariano Juan.
Mariano Juan was als aankoop vooral een teleurstelling en speelde ook niet best. Echter is mijn theorie dat je aan de carriere van een speler altijd wel kunt zien wat z'n normale niveau is als je naar z'n volgende clubs kijkt(afgezien van blessures en mentale uitspattingen). Zowel Ivan Gabrich als Juan hebben een paar stappen terug moeten zetten, echter was het nergens zo erg als bij Christopher Kanu. Overgens met enig zoeken blijkt Juan afgelopen seizoen z'n laatste jaren in de Secunda Division te slijten. http://nl.wikipedia.org/wiki/Mariano_Juan
Christopher Kanu's carriere ging van Peterborough (Engelse derde divisie) naar degradatiekandiaten in Noorwegen naar momenteel de laatste jaren een middenmotor in Nigeria. Niemand in de afgelopen decennia heeft zulke stappen terug genomen, op Arno Splinter misschien na.
Kiran Bechan was natuurlijk ook niet veel maar die speelde vrijwel niet.
|
methodmich
|
Geplaatst: Ma 25 aug 2008 14:56
|
|
Daar zit wel wat in. Juan werd ook met teveel bombarie gepresenteerd denk ik. Was de Argentijnse Danny Blind geloof ik, zoals ze dat destijds zeiden.
Kanu had ook de pech dat zijn broer zo goed was, al is dat misschien ook juist wel zijn geluk geweest, want op basis daarvan zal hij bij menig club zijn binnengehaald. Net als Ibrahim Babangida, die ook nog een tijdje bij Volendam liep, maar stukken minder was dan Tijjani.
Arno Splinter zat vorig jaar op de bank bij Bennekom. Maar die heeft het zelf laten lopen door een ietwat andere levensstijl aan te nemen op het moment dat hij bij De Graafschap en Haarlem kwam. Als hij serieuzer gebleven was, had hij langer prof kunnen zijn denk ik. Iets dat ook gezegd kan worden van pakweg Mendel Witzenhausen, Rody Turpijn (al koos die bewust voor een maatschappelijke loopbaan volgens mij) en Robert Gehring.
Ook altijd opvallend vind ik het feit dat "de Gouden A1" van een jaar of tien geleden eigenlijk massaal is tegengevallen bij de senioren. Alleen Andy van der Meyde heeft echt een goede loopbaan opgebouwd, al is daar de laatste jaren ook geen sprake meer van.
Maar de rest? De meesten lopen nog wel als prof rond, maar ver weg van het voorspelde niveau. Pascal Heije zou ook de natuurlijke opvolger van Blind worden, Kevin Bobson en Brutil Hosé werden als geniaal gezien....
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Di 26 aug 2008 10:33
|
|
Citaat:
Echter is mijn theorie dat je aan de carriere van een speler altijd wel kunt zien wat z'n normale niveau is als je naar z'n volgende clubs kijkt(afgezien van blessures en mentale uitspattingen).
Dit vind ik wel een interessante theorie waar ik het mee eens ben. Zo kreeg ik wel gefronste wenkbrauwen toen onze miljoenen- en geflopte aankoop Kinkladze, een jaar of 3 na zijn vertrek naar Derby, ineens op Cyprus opdook. Moet toen toch pas een jaar of 30 geweest zijn.
Overigens nog zo'n "vergeten talent" uit de 'Juan-tijd': Andrei Demtsjenko. Zou een fantastische voetballer zijn met een fluwelen linkerbeen. Hij is in Nederland alleen opgevallen door zijn zwijgzaamheid en zijn groeiende corpulentie.
On Topic: Het is toch te hopen dat er nog wat "junk" van de pay-roll verdwijnt voor het 2 september is. Iemand nog nieuwtjes/ geruchten hieromtrent?
|
Eto'o
|
Geplaatst: Di 26 aug 2008 12:45
|
|
Kennedy heeft opties. Hij kan naar de Turkse competitie. Verder hoor ik er niets over. Ik verwacht er ook niet veel van. Luque en Ogararu raak je sowieso niet kwijt.
|