Auteur
|
Bericht
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Zo 29 aug 2010 22:02
|
|
Lindgren is een goed backup. Zeker. Alleen is hij wel veel te vaak geblesseerd. Bonevacia gewoon naar voren schuiven en Lindgren laten gaan.
|
Vienna
Forum berichten: 493
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 30 aug 2010 13:15
|
|
Citaat: Jeroen Verhoeven 30 juni 2012
Thimothée Atouba 30 juni 2011
Oleguer Presas Renom 30 juni 2011
Rob Wielaert 30 juni 2011
Ismaïl Aissati 30 juni 2012
Mitchell Donald 30 juni 2011
Jan-Arie van der Heijden 30 juni 2013
Rasmus Lindgren 30 juni 2012
Jeffrey Sarpong 30 juni 2011
Evander Sno 30 juni 2011
Darko Bodul 30 juni 2011
Bruno Silva S.C. Internacional 30 juni 2012
Deze 12 wil ik nog zo snel mogelijk zien vertrekken aangezien ik denk dat ze absoluut niets toevoegen aan Ajax.
Kan je met recht zeggen dat je dit jaar nog een anker achter je aan sleept. Feitelijk heb je na dit seizoen als het meezit en de optie op Aissati wordt gelicht nog maar drie probleemgevallen met doorlopende contracten over: Silva, Cvitanich en Sulejmani. Dit seizoen Champions League, misschien komend seizoen weer in combinatie met een transferklapper en het zonnetje begint door te breken.
Alleen van types als Verhoeven vind ik het spijtig dat zodra zo'n jongen binnen is hij gelijk op lijstjes komt te staan van mensen die weer mogen oprotten, zo ook nu met Graafland. Je weet waarvoor ze gehaald worden en wat hun rol wordt maar daar moet dan zogenaamd 'een talent' zitten. Alsof die per definitie beter zijn dan mensen die tien jaar betaald voetbal achter hun naam hebben staan. Donald en Sarpong waren ook ooit talenten, is ook niet helemaal geworden wat we ervan gehoopt hadden. Je ziet aan Feyenoord dat het geen positie is waar je een risico'tje wil incalculeren.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Ma 30 aug 2010 13:19
|
|
Citaat: Kan je met recht zeggen dat je dit jaar nog een anker achter je aan sleept. Feitelijk heb je na dit seizoen als het meezit en de optie op Aissati wordt gelicht nog maar drie probleemgevallen met doorlopende contracten over: Silva, Cvitanich en Sulejmani.
Als het even meezit dan worden de opties in de contracten van Cvitanich en Silva ook gelicht en heb je alleen Sulejmani over en als die de lijn omhoog waarin hij nu zit doorzet dan heb je geen probleem gevallen meer over na dit seizoen behalve V.d. Heijden, Lindgren en Verhoeven.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Ma 30 aug 2010 13:28
|
|
Silva wil nu al terug en Cvita doet het ook niet geweldig, geloof ik. Verwacht daar dus niet te veel van.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Ma 30 aug 2010 14:25
|
|
Doe ik ook niet, ik zei dan ook als het even mee zit ingaand op zijn reactie.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 30 aug 2010 20:51
|
|
http://www.ajaxfans.net/nieuws-6365_Aja ... -doen.html
|
AFCA Niels
Forum berichten: 2138
|
Geplaatst: Ma 30 aug 2010 20:59
|
|
Misschien wel beter voor Blind, want Jol heeft zijn posities al dubbelbezet en lijkt in hem (nog) geen vertrouwen te hebben.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Ma 30 aug 2010 21:28
|
|
Wel behoorlijk triest hoe Ajax/Jol handelt. Er was deze transferperiode meerdere keren interesse van Vitesse en FC Groningen voor Blind en dan op de laatste dag nog proberen te verhuren.
|
Raaijkeweske
Forum berichten: 124
|
Geplaatst: Ma 30 aug 2010 21:36
|
|
Misschien is dit wel een goede les voor Blind, hij komt er nou wel achter dat in de voetbalwereld niet alles komt aanwaaien, en je je eigen 110% moet geven om een echte topper te worden. Er zal heus wel een plan achter zitten waarom ze zo met Blind omgaan.
|
Vienna
Forum berichten: 493
|
Geplaatst: Ma 30 aug 2010 21:43
|
|
Citaat: Wel behoorlijk triest hoe Ajax/Jol handelt. Er was deze transferperiode meerdere keren interesse van Vitesse en FC Groningen voor Blind en dan op de laatste dag nog proberen te verhuren.
Groningen hielden ze bewust af, en terecht. Die hoeven nu niet in ene op volledige medewerking te rekenen alsof er nooit wat gebeurt is.
Neemt niet weg dat de conclusie dat in Blind geen rechtsachter schuilt al lang en breed was getrokken en ze nu alsnog met'm moeten gaan lopen leuren. Slechte zaak.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Ma 30 aug 2010 21:45
|
|
Ajax moet niet naar de club kijken waar die heengaat, maar naar de speler wat het beste voor zijn ontwikkeling. Dat is duidelijk niet gebeurt bij Blind.
|
Raaijkeweske
Forum berichten: 124
|
Geplaatst: Ma 30 aug 2010 22:06
|
|
Of ze hebben Blind als wisselgeld achter de hand willen houden, opzich ook wel een slimme keus van het bestuur (want Blind staat te boek als talent), maar een beetje lullig voor die jongen.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Di 31 aug 2010 00:46
|
|
Ajax wil simpelweg een redelijke huursom ontvangen.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Di 9 nov 2010 12:09
|
|
Als ik het bij Ajax voor het zeggen had zou ik deze zomer de bezem door Ajax heen halen en dus ook veel spelers laten vertrekken.
Stekelenburg (15+ miljoen), Verhoeven (transfervrij), Ooijer (transfervrij), Oleguer (transfervrij), Atouba (transfervrij), Enoh (2.5+ miljoen), Lodeiro (2.5+ miljoen), Lindgren (1+ miljoen), Tainio (transfervrij), Donald (transfervrij), Sulejmani (2.5+ miljoen), El Hamdaoui (5+ miljoen), Suarez (25+ miljoen), Suk (transfervrij), Mido (transfervrij), Bodul (transfervrij), Bizot (transfervrij), Kappelhof (transfervrij), V.d. Meulen (transfervrij) en Overtoom (transfervrij) mogen van mij allen vertrekken.
Daarmee haal je minimaal 50 miljoen euro mee op, en waarschijnlijk wel wat meer, wat je aan jonge talentvolle spelers kan besteden. Ik zou bijvoorbeeld Krul halen als vervanger van Stekelenburg en misschien kan Ajax ook Van Aanholt van Chelsea huren met een optie tot koop.
|
guy_ajax
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Di 9 nov 2010 12:51
|
|
Waarom zou je Enoh en Lodeiro weg doen? Enoh is nog niet uitgeleerd hier en nog niet toe aan de volgende stap. Maar als hij in vorm is is het gewoon een goede/nuttige speler voor ons. En Lodeiro nu al weg doen zal ik belachelijk vinden. Hij zit er nog niet eens een jaar. Hij is geblesseerd geweest en maar 3 hele maanden fit bij Ajax geweest. Vewacht je van een zo'n jongen uit Zuid-Amerika dat hij er meteen staat? Never change a winning team. De Jong scoorde aan de lopende band.
Verder klinkt het logisch wat je zegt. Maar ik zie het niet gebeuren. Martin ''Mafiosi'' Jol heeft de touwtjes in handen en hij wil meteen presteren. Het liefst met oude spelers van Raiola die over the hill (of nooit goed genoeg) zijn.
Als Jol oprot (iemand anders het beleid laten voeren zie ik hem niet doen) en Cruijff het voor het zeggen gaat heb ik er wel vertrouwen in.. Mits er een trainer komt als Olson of Rijkaard ofzo.
Overigens zal ik Sulejmani ook niet weg doen. Als Suárez en El-Hamdaoui weg gaan is er absoluut ruimte voor hem om te exaleren.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Di 9 nov 2010 13:01
|
|
Omdat ik denk dat Ajax helemaal vanaf 0 moet beginnen en dat daarbij hoort alle niet zelfopgeleiden of niet Nederlandse spelers weg te doen. Lodeiro is een relatief dure speler en Enoh vind ik helemaal niets. Sulejmani zou ik weg doen omdat hij net als Suarez niet in het systeem past.
|
hannes
Forum berichten: 895
|
Geplaatst: Di 9 nov 2010 13:30
|
|
Citaat: Als ik het bij Ajax voor het zeggen had zou ik deze zomer de bezem door Ajax heen halen en dus ook veel spelers laten vertrekken.
Stekelenburg (15+ miljoen), Verhoeven (transfervrij), Ooijer (transfervrij), Oleguer (transfervrij), Atouba (transfervrij), Enoh (2.5+ miljoen), Emanuelson (transfervrij), Lodeiro (2.5+ miljoen), Lindgren (1+ miljoen), Tainio (transfervrij), Donald (transfervrij), Sulejmani (2.5+ miljoen), El Hamdaoui (5+ miljoen), Suarez (25+ miljoen), Suk (transfervrij), Mido (transfervrij), Bodul (transfervrij), Bizot (transfervrij), Kappelhof (transfervrij), V.d. Meulen (transfervrij) en Overtoom (transfervrij) mogen van mij allen vertrekken.
Daarmee haal je minimaal 50 miljoen euro mee op, en waarschijnlijk wel wat meer, wat je aan jonge talentvolle spelers kan besteden. Ik zou bijvoorbeeld Van Wolfswinkel van FC Utrecht graag naar Amsterdam zien komen. Verder zou ik ook Krul halen als vervanger van Stekelenburg en misschien kan Ajax ook Van Aanholt van Chelsea huren met een optie tot koop.
Behoorlijk eens met je lijstje, maar Sulejmani zou ik behouden. Mannen als Stekelenburg, Lindgren, Suarez etc bedanken voor bewezen diensten en een mooie transfer gunnen. De rest weg voor appel en ei.
Sulejmani heeft totnogtoe alleen maar in de schaduw gestaan van Suarez en nu ook nog eens El Hamdaoui. Ik denk dat 'in de schone lei' en mooie plek vrij is voor Sulejmani. Al vraag ik mij ook af waarin de vrede Zeegelaar is gebleven? Haakt ie af?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Za 13 nov 2010 15:52
|
|
Wegsaneren/of gaat weg:
- Oleguer Presas
- Hyun Suk|
- Timothee Atouba
- Urby Emanuelson
- Andre Ooijer
- Jordy Deckers
- Ronald Graafland
- Mitchell Donald
- Jan Arie Van der Heijden (heeft nog een contract tot 2012)
- Bruno Silva (contract tot 2012)
- Tom Overtoom
- Johan Kappelhof
- Teemu Taino
- Timothy Van der Meulen
- Bryan Ottenhof
- Evander Sno
- Marco Bizot
- Rob Wielaert
- Dario Cvitanich (al vertrokken)
- Osei Kofi (al vertrokken)
- Jeffrey Dekker
- Rodney Sneijder
- Darko Bodul
- Lorenzo Ebicilio
Laatste kans
- Aras Ozbiliz
- Marvin Zeegelaar|
- Geoffrey Castillon
- Rik Schouw
- Burnet
- Mido
- Ismael Aissati
Verlengen voor langere tijd (meer dan 1 jaar)
- Bonevacia
- Van Rhijn
Vertrekken bij een redelijk bod
- Demy De Zeeuw
- Miralem Sulejmani
Vertrekken bij een goed bod
- Van der Wiel
- Stekelenburg
- Jan Vertonghen
Lindgren gaat een positie naar achteren en wordt een back-up als centrale verdediger, Lodeiro moet gewoon zijn kans krijgen als hij fit is. Qua talent de beste creatieve middenvelder.
Ghostwriter ik veronderstel dat je namen zoals Sno, Deckers, Graafland, Ottenhof vergeten bent in je lijst. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je daar wel verder mee wil.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Za 13 nov 2010 15:56
|
|
Haha, ja die was ik inderdaad vergeten, er zijn ook zo gvd veel spelers die weg moeten dat het moeilijk is om ze allemaal te onthouden.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Za 13 nov 2010 16:01
|
|
Dat is voor mij ook de reden dat we niet tot op het bot hoeven te saneren, met mijn sanering (zonder bv. Lodeiro) neem je ook al afscheid van een man of twintig met enkele grote contracten.
|
chrisje110
Forum berichten: 267
|
Geplaatst: Za 13 nov 2010 22:07
|
|
Ik zit eens te denken he...
Als Oleguer nou een redelijk deel van zijn salaris in zou willen leveren, dan zou ik hem best willen houden als back up voor onze centrale verdedigers.
|
RogerGarcia
Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Za 13 nov 2010 22:09
|
|
Oleguer gaat echt niet van 2.2 miljoen naar 220.000. Daarboven is hij het namelijk niet waard.
|
Boris_AFCA
Forum berichten: 291
|
Geplaatst: Za 13 nov 2010 23:49
|
|
Citaat: Omdat ik denk dat Ajax helemaal vanaf 0 moet beginnen en dat daarbij hoort alle niet zelfopgeleiden of niet Nederlandse spelers weg te doen. Lodeiro is een relatief dure speler en Enoh vind ik helemaal niets. Sulejmani zou ik weg doen omdat hij net als Suarez niet in het systeem past.
Sorry hoor, maar ik vind als je vanaf 0 wilt beginnen dat je spelers wegdoet die :
A; niet bij de club passen
B; het vereiste niveau niet hebben
Je kan makkelijk zeggen, we doen iedereen weg die niet bij Ajax is opgeleidt. Maar welke topspelers zijn de laatste drie seizoenen nog doorgebroken?
Vanaf 0 beginnen is naar mijn idee, spelers weg doen die niet het niveau hebben en/of niet bij de club passen. Je jeugdopleiding op orde krijgen en spelers laten doorstromen. Doorgaan de komende twee seizoenen met wat je hebt en tijdelijk aanvullen met jongens die prestatiecontracten willen tekenen.
Alles wat van buitenaf is gekomen eruit gooien en maar verkopen helpt naar mijn idee niet. Je moet spelers hebben die het vereiste niveau hebben, niet die perse uit eigen jeugd komen. Okee als deze uit eigen jeugd het niveau hebben, dan heb je gelijk, maar er zijn genoeg jongens uit eigen jeugd die het niveau niet hebben. Anita, Emanuelson, De Jong, enz.
Het gaat om kwaliteit van jeugdspelers, niet om kwantiteit!
Gaan we weer trots roepen dan, ja maar ons hele elftal bestaat uit eigen kweek, en dan wel rond de 10e plaats eindigen omdat de kwaliteit er niet is. Volgens mij is die club uit rotjeknor daar nu mee bezig, vanuit WANHOOP!
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Zo 14 nov 2010 02:46
|
|
Citaat: Sorry hoor, maar ik vind als je vanaf 0 wilt beginnen dat je spelers wegdoet die :
A; niet bij de club passen
B; het vereiste niveau niet hebben
Kijk eens welke spelers ik weg zou doen. Ze passen of niet bij de club of hebben niet het juiste niveau of zijn geen basisspelers terwijl ze wel het salaris van een basisspeler hebben.
|
Boris_AFCA
Forum berichten: 291
|
Geplaatst: Zo 14 nov 2010 03:39
|
|
Stekelenburg, Suarez, El Hamdoui, Lodeiro, Enoh
Passen deze allen volgens jouw niet bij de club of hebben niet het niveau?
El Hamdoui kan ik nog bij inkomen, omdat hij niet het type diepe spits is wat Ajax zoekt. Maar de rest heeft toch echt wel recht op een verder verblijf bij Ajax, afgezien of ze dat doen wegens, bij sommige, intresse van grote clubs. Ik weet niet waarom je zo anti-Enoh bent, maar die jongen in zijn vorm van vorig seizoen, SMULLEN! Als die nog een seizoen zo draait dan is die weg hoor, Engeland of Italie! Die jongen is zo goed, en okee hij is technisch minder, maar hij is qua werklust en inzet een perfecte stofzuiger. Dit soort jongens heb je ook nodig, en een Enoh in vorm is een van de beste stofzuigers van Europa!
|