Auteur
|
Bericht
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Za 10 jul 2010 21:15
|
|
Jeroen Verhoeven 30 juni 2012
Thimothée Atouba 30 juni 2011
Oleguer Presas Renom 30 juni 2011
Rob Wielaert 30 juni 2011
Ismaïl Aissati 30 juni 2012
Mitchell Donald 30 juni 2011
Jan-Arie van der Heijden 30 juni 2013
Rasmus Lindgren 30 juni 2012
Jeffrey Sarpong 30 juni 2011
Evander Sno 30 juni 2011
Darko Bodul 30 juni 2011
Bruno Silva S.C. Internacional 30 juni 2012
Deze 12 wil ik nog zo snel mogelijk zien vertrekken aangezien ik denk dat ze absoluut niets toevoegen aan Ajax. Er zitten met Oleguer, Wielaert, Atouba, Sno en Aissati een paar echte topverdieners tussen die samen zeker zo'n 5 miljoen euro verdienen. De andere spelers in dit rijtje zullen samen ook wel zo'n 5 miljoen verdienen dus als je al deze spelers kwijt raakt bespaar je zo'n 10 miljoen euro in 2011 en nog een paar miljoen euro in 2012 en 2013.
|
RogerGarcia
Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Za 10 jul 2010 21:19
|
|
Maar de salarissen van nieuwe spelers moeten dan ook betaald worden als deze vertrekken.
|
Dijk
Forum berichten: 951
|
Geplaatst: Za 10 jul 2010 21:20
|
|
Als je deze spelers allemaal kwijt raakt dan heb je wel een heel krappe selectie die je niet allemaal kan opvangen met jeugdspelers. Het mooie is wel dat veel grootverdieners die niet goed genoeg zijn komend jaar het contract afloopt.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Za 10 jul 2010 21:24
|
|
Citaat: Maar de salarissen van nieuwe spelers moeten dan ook betaald worden als deze vertrekken.
Voor geen van deze 12 spelers hoeft voor mij een vervanger te worden gehaald.
Citaat: Als je deze spelers allemaal kwijt raakt dan heb je wel een heel krappe selectie die je niet allemaal kan opvangen met jeugdspelers. Het mooie is wel dat veel grootverdieners die niet goed genoeg zijn komend jaar het contract afloopt.
Jeroen Verhoeven -> Padt
Thimothée Atouba -> Blind
Oleguer Presas Renom -> Van Rhijn/Kappelhof/Boilesen
Rob Wielaert -> Van Rhijn/Kappelhof/Boilesen
Rasmus Lindgren -> Bonevacia
Ismaïl Aissati -> Eriksen
De rest was vorig seizoen verhuurt en daarvoor hoeven dus sowieso geen vervanger gehaald te worden.
|
RogerGarcia
|
Geplaatst: Za 10 jul 2010 21:28
|
|
Ga weg joh, je houdt een basisselectie over van 13/14 spelers dan, nee met die jeugdspelers alleen kan het niet en dat weet Jol ook.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Za 10 jul 2010 21:38
|
|
Citaat: Ga weg joh, je houdt een basisselectie over van 13/14 spelers dan, nee met die jeugdspelers alleen kan het niet en dat weet Jol ook.
Keepers:
Maarten Stekelenburg
Kenneth Vermeer
Sergio Padt
Verdedigers:
Toby Alderweireld
Vurnon Anita
Daley Blind
Jan Vertonghen
Gregory van der Wiel
Ricardo van Rhijn
Nicolai Boilesen
Johan Kappelhof
Middenvelders:
Eyong Enoh
Christian Eriksen
Siem de Jong
Nicolás Lodeiro
Demy de Zeeuw
Roly Bonavacia
Aanvallers:
Luis Suárez
Miralem Sulejmani
Urby Emanuelson
Hyun Jun Suk
Aras Ozbiliz
Florian Jozefzoon
Dat zijn 23 spelers plus nog een spits die Ajax moet halen maakt 24, een aardig aantal voor een selectie lijkt me dat. Als er dan per sé een speler moet blijven dan zou ik Lindgren behouden aangezien je die als middenvelder kan gebruiken maar ook als centrale verdediger.
|
RogerGarcia
|
Geplaatst: Za 10 jul 2010 21:48
|
|
Citaat: Ga weg joh, je houdt een basisselectie over van 13/14 spelers dan, nee met die jeugdspelers alleen kan het niet en dat weet Jol ook.
Keepers:
Maarten Stekelenburg
Kenneth Vermeer
Sergio Padt
Verdedigers:
Toby Alderweireld
Vurnon Anita
Daley Blind
Jan Vertonghen
Gregory van der Wiel
Ricardo van Rhijn
Nicolai Boilesen
Johan Kappelhof
Middenvelders:
Eyong Enoh
Christian Eriksen
Siem de Jong
Nicolás Lodeiro
Demy de Zeeuw
Roly Bonevacia
Aanvallers:
Luis Suárez
Miralem Sulejmani
Urby Emanuelson
Hyun Jun Suk
Aras Ozbiliz
Florian Jozefzoon
Dat zijn 23 spelers plus nog een spits die Ajax moet halen maakt 24, een aardig aantal voor een selectie lijkt me dat. Als er dan per sé een speler moet blijven dan zou ik Lindgren behouden aangezien je die als middenvelder kan gebruiken maar ook als centrale verdediger.
En 15 daarvan zijn rijp voor Ajax 1. Je hebt er daar minimaal 18/19 van nodig en dan mogen er 3/4 plekken worden aangevuld door spelers als Suk, Bonevacia, Josefzoon en Boilesen etc. Met zo'n dunne selectie aan spelers die rijp zijn voor Ajax 1 word je echt geen kampioen.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Za 10 jul 2010 21:49
|
|
Ik vind Bonevacia niet minder dan Lindgren en beter dan V.d. Heijden en Donald dus waarom zou die wel klaar zijn voor het eerste en Bonevacia niet. Hetzelfde geld voor Padt in vergelijking met Verhoeven, ik vind Padt een betere keeper. Ook vind ik Jozefzoon een betere rechtsbuiten dan Kennedy en die laatste was dan zeker wel rijp voor het eerste?
En nogmaals je moet er ook nog een extra spits bij optellen.
Jeroen Verhoeven 30 juni 2012 - 0 wedstrijden
Thimothée Atouba 30 juni 2011 - 1 wedstrijd
Oleguer Presas Renom 30 juni 2011 - 6 wedstrijden
Rob Wielaert 30 juni 2011 - 3 wedstrijden
Ismaïl Aissati 30 juni 2012 - 14 wedstrijden
Mitchell Donald 30 juni 2011 - 5 wedstrijden
Jan-Arie van der Heijden 30 juni 2013 - 0 wedstrijden
Rasmus Lindgren 30 juni 2012 - 6 wedstrijden
Jeffrey Sarpong 30 juni 2011 - 0 wedstrijden
Evander Sno 30 juni 2011 - 0 wedstrijden
Darko Bodul 30 juni 2011 - 0 wedstrijden
Bruno Silva 30 juni 2012 - 0 wedstrijden
Van al die spelers heeft dus alleen Aissati een echte rol gespeelt bij Ajax afgelopen seizoen en die is inmiddels door Lodeiro, De Jong en Eriksen totaal overbodig gemaakt.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Di 13 jul 2010 03:07
|
|
Citaat: Lindgren wil niet vertrekken bij Ajax: 'Ik heb het hier naar mijn zin'
Rasmus Lindgren heeft niet de intentie om te vertrekken bij Ajax. De Zweed leek in het vorige seizoen al afgeschreven te zijn, maar wist in de winterstop te overtuigen en kwam nog even in het basiselftal van Martin Jol terecht. Een knieblessure verpestte vervolgens het restant van het seizoen, maar nu Lindgren weer fit is, wil hij vechten voor zijn kans.
Het Deense Brøndby IF zou volgens berichten belangstelling hebben voor de middenvelder, maar Lindgren staat niet te springen. “Het zou kunnen dat Brøndby interesse heeft, maar ik heb geen idee of het waar is”, zei hij tegen Ajax Life. “Echt niet. Het maakt ook niet zoveel uit. Ik heb het naar mijn zin en wil niet weg bij Ajax.”
De 25-jarige Lindgren is bezig aan zijn tweede periode in Amsterdam, nadat hij 2,5 jaar geleden werd teruggehaald van FC Groningen. Onder Martin Jol kwam de middenvelder vorig seizoen tot zes competitiewedstrijden, waarvan vijf als basisspeler. Hij scoorde nog in zijn eerste duel van het voetbaljaar, uit bij NAC Breda (1-1).
Mocht Lindgren blijven, en zelf zou ik dat zonde van het geld vinden, dan hoop ik dat hij word gebruikt als back-up van Alderweireld zodat Bonevacia als back-up van Enoh kan fungeren. Met De Zeeuw, Enoh, Lodeiro, De Jong, Bonevacia en Eriksen heeft Ajax alle posities op het middenveld dubbel bezet dus Lindgren is als middenvelder overbodig maar vertrekt Oleguer dan zou Lindgren zijn rol als back-up centrale verdediger kunnen overnemen en dan bespaart Ajax weer wat geld.
|
De Dominee
Forum berichten: 283
|
Geplaatst: Di 13 jul 2010 11:04
|
|
Lindgren is een ideale 12e man. Verdient ook niet de hoofdprijs volgerns mij. Zeurt niet, op veel plaatsen inzetbaar en scoort als hij speelt vrijwel altijd een voldoende.
|
N*E*R*D
Forum berichten: 232
|
Geplaatst: Di 13 jul 2010 12:03
|
|
Helemaal mee eens met wat De Dominee zegt! Al helemaal omdat Gabri nu weg is. Ik vind het trouwens echt jammer dat Gabri op het einde alleen maar gebleseerd was want ik was echt een grote fan van hem.
|
AFCA Niels
Forum berichten: 2138
|
Geplaatst: Vr 30 jul 2010 16:32
|
|
Hmmm... Op de spelerspagina van Ajax.nl staat geen nieuwe foto van Aissati (terwijl hij wel bij de fotodag was) en is Zeegelaar bij het eerste elftal weggehaald (terwijl hij er eerst wel tussen stond). Zal het iets betekeken? Hopelijk wordt Zeegelaar verhuurd.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Vr 30 jul 2010 23:27
|
|
Ik zal er niet te veel conclusies uit halen, voorlopig doet Zeegelaar gewoon mee tegen FC Twente en speel je mee dan kom je vanzelf weer met je foto in de selectie. Oude foto van Aissati inderdaad (misschien vond hij de nieuwe lelijk)
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Do 12 aug 2010 22:57
|
|
ajaxnetwerk
Ajax kan weer een niet-EU speler van de loonlijst schrappen. Straks meer.
Ik ben benieuwd wie!
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Do 12 aug 2010 23:01
|
|
Daylon Claassen.
|
Maurice
Forum berichten: 2062
|
Geplaatst: Do 12 aug 2010 23:03
|
|
Waar gaat hij heen dan? Jammer dat zijn talent er nooit is uitgekomen, kwam toch met aardig wat bombarie naar Ajax.
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
|
Geplaatst: Do 12 aug 2010 23:08
|
|
Lierse SK.
|
Maurice
Forum berichten: 2062
|
Geplaatst: Do 12 aug 2010 23:52
|
|
Ja, inmiddels het persbericht gezien.
Volgens mij denken zei dat ze de nieuwe Kaka binnen hebben gehaald, en dat Ajax de Europese top is:
Citaat: Hij komt uit de jeugdopleiding van Ajax Amsterdam en speelde daarvoor bij het Zuid-Afrikaanse Ajax Cape Town. Daar werd hij beschouwd als een van de beste spelers van zijn groep, en zelfs van zijn generatie. Hij heeft voor zijn land een hele reeks jeugdinterlands gespeeld.
De beste positie van Claasen is links midden, type Pienaar. Als alles goed gaat, wordt vrijdagochtend het contract tussen de speler en Lierse ondertekend.
CEO Neel De Ceulaer: “Daylon is inderdaad onze tweede Zuid-Afrikaan, na Lance. Dat kan zijn aanpassing alleen maar ten goede komen. Hij is een snelle en sterke middenvelder, een echte spelmaker, die echter bij Ajax Amsterdam moest opboksen tegen veel te zware concurrentie op die positie. Het is een echt talent. Dat was zo bij het Zuid-Afrikaanse Ajax Cape Town, en zeker ook bij Jong Ajax Amsterdam.”
|
Mars_R
Forum berichten: 58
|
Geplaatst: Do 26 aug 2010 09:19
|
|
Er bestaat een kans dat Ajax nog een speler kwijt gaat raken voor het einde van de transfermarkt. Volgens Levante-EMV heeft Villareal interesse in Urby Emanuelson. De club uit Spanje is in gesprek met Juventus over de verkoop van Joan Capdevilla. Als dat door gaat dan ziet Villareal in de multifunctionele speler van Ajax een ideale opvolger.
De Oude Dame zou voor de 32-jarige Spanjaard zeven miljoen euro over hebben en Villareal wil daarna vijf miljoen euro aan de Amsterdammers overmaken voor de diensten van Emanuelson. De kans is groot dat Ajax wel mee wil werken aan een transfer, want het contract van de Nederlander loopt al over één jaar af.
Emanuelson werd in het seizoen 2004/2005 door Ronald Koeman naar het eerste elftal gehaald. Hij speelde vanaf dat moment 154 wedstrijden voor de topclub en maakte daarin zestien doelpunten.
Van mij mag Emanuelson wel verkocht worden hoor, anders is AJAX hem volgend jaar gratis kwijt..
Een opvolger is ook niet nodig want Anita op de linksback en voor het middenveld zijn er nog zat andere opties.
mijn excuses... bron http://www.soccernews.nl/news/99181
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Do 26 aug 2010 09:21
|
|
Bron, Mars_R? Altijd erbij zetten.
Ik hoop het. Desnoods gratis of geld erbij. Ik ben die gast zo ongelooflijk beu.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Zo 29 aug 2010 17:38
|
|
Ik vind dat zo ongelofelijk overtrokken 'geld bij', Emanuelson heeft zijn nut nog wel voor Ajax itt de categorie Wielaert en Kennedy.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Zo 29 aug 2010 20:33
|
|
Mee eens, tegen Groningen speelde hij Kieftenbeld behoorlijk zoek, en nu schiet hij er ook weer een vrije trap in. Urby heeft zijn waarde voor Ajax, haalt ook punten voor Ajax wanneer niemand het verwacht, maar heeft helaas ook zijn slaap momenten, en zijn mindere wedstrijden. Het is daarom ook één van de meest wisselvallige spelers die ik ken.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Zo 29 aug 2010 20:48
|
|
Citaat: Jeroen Verhoeven 30 juni 2012
Thimothée Atouba 30 juni 2011
Oleguer Presas Renom 30 juni 2011
Rob Wielaert 30 juni 2011
Ismaïl Aissati 30 juni 2012
Mitchell Donald 30 juni 2011
Jan-Arie van der Heijden 30 juni 2013
Rasmus Lindgren 30 juni 2012
Jeffrey Sarpong 30 juni 2011
Evander Sno 30 juni 2011
Darko Bodul 30 juni 2011
Bruno Silva S.C. Internacional 30 juni 2012
Deze 12 wil ik nog zo snel mogelijk zien vertrekken aangezien ik denk dat ze absoluut niets toevoegen aan Ajax. Er zitten met Oleguer, Wielaert, Atouba, Sno en Aissati een paar echte topverdieners tussen die samen zeker zo'n 5 miljoen euro verdienen. De andere spelers in dit rijtje zullen samen ook wel zo'n 5 miljoen verdienen dus als je al deze spelers kwijt raakt bespaar je zo'n 10 miljoen euro in 2011 en nog een paar miljoen euro in 2012 en 2013.
Volgens mij is dit rijtje al behoorlijk opgeruimd.
Wielaert - verhuurd aan Roda JC
Sarpong - verhuurd aan Real Sociedad?
En daarna verloopt hun contract!
Verder zijn ook Aissatti (met optie tot koop), Cvitanich, van der Heijden en Silva (met optie tot koop) verhuurd, daar zit volgens mij ook een vergoeding bij, of misschien wordt zelfs wel het salaris overgenomen.
Aissatti - verhuurd aan Vitesse
van der Heijden - verhuurd aan Willem II
Bruno Silva - verhuurd aan S.C. Internacional
Cvitanich - verhuurd aan Pachuca
Wat ik me wel afvraag is wat we nu moeten met Sno, Bodul en Donald, dat is echt geen Ajaxwaardig materiaal, maar hebben we straks wel weer een jaar onder contract staan (goed er zijn nog 2 dagen). De waarde van Oleguer vind ik ook moeilijk in te schatten nu we ook Ooijer hebben gehaald. Atouba raak je met zijn blessure natuurlijk niet kwijt en Lindgren vind ik persoonlijk nog best nuttig voor de selectie, mits fit.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Zo 29 aug 2010 21:54
|
|
Sarpong is verkocht aan Sociedad voor 200,000 Euro.
Het is zeker positief dat er een hoop is opgeruimd bij Ajax. Er zitten nog steeds wel overbodige spelers bij Ajax en dan vooral in Jong Ajax. Gelukkig is het beleid een beetje veranderd door niet te snel een jeugdspeler een contract te geven.
|
JustFerro
Forum berichten: 499
|
Geplaatst: Zo 29 aug 2010 22:00
|
|
Ik neem aan dat ook die laatste overbodige spelers voor elk bod mogen vertrekken. Zeker Sno en Bodul. Van Donald kan ik me nog voorstellen dat ze hem liever nog een jaartje verhuren. Lindgren vind ik een ander verhaal. Dit is namelijk de eerste stand-in voor de Zeeuw/Enoh. Lijkt me ook een prima backup daarvoor, dus die mag zeker niet weg.
|