Auteur
|
Bericht
|
Tombo
Forum berichten: 95
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 20 mei 2008 10:49
|
|
Ik verwacht dat MvB hem net als bij het Nederlands elftal gaat gebruiken als middenvelder en ik denk dat hij daar uit kan groeien tot een zeer nuttige speler! Ik ben er dus voor om hem zeker nog een kans te geven volgend seizoen maar dan wel als middenvelder en niet als linksback!!!!
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Di 20 mei 2008 10:56
|
|
[size=150">Leonardo Vitor Santiago[/size">
Hij is klaar bij Ajax. Werd gehaald als nummer 1 linksbuiten onder Henk ten Cate, maar heeft het niet echt waar kunnen maken. Heeft natuurlijk te kampen met aardig wat blessures, maar voldoet gewoon niet. Is veel te min, heeft wel genoeg creativiteit, maar is in mijn ogen geen Ajax-speler. Zeker met de toekomstige versterking Miralem Sulejmani (als het doorgaat) mag hij in mijn ogen vertrekken. Adios Amore Adios, jij moet niet huilen.!
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Di 3 jun 2008 13:33
|
|
Citaat: Drie aanvallers weg bij Ajax
dinsdag 03 juni
De Telegraaf meldt dat Marco van Basten geen prijs stelt op de aanwezigheid van Nicolae Mitea, Edgar Manucharyan en Leonardo. De drie aanvallers mogen komende zomer uitkijken naar een andere club.
De 23-jarige Mitea staat al sinds de zomer van 2004 onder contract in Amsterdam. In zijn eerste seizoen kwam hij nog tot 21 wedstrijden, maar daarna kwam hij mede vanwege blessures nog maar weinig in actie.
De 21-jarige Manucharyan speelt sinds 2005 in het shirt van Ajax. In zijn vaderland Armenië geldt hij als een groot talent, maar in Nederland kwam dit er voorlopig nog niet uit.
De 25-jarige Leonardo speelt het kortst voor Ajax. In de winterstop van het seizoen 2006-2007 kwam de kleine Braziliaan over van NAC Breda. Over belangstelling hoeft hij waarschijnlijk niet te klagen. Onder meer NEC wil de rappe aanvaller vastleggen.
Ajax Showtime
Het staat inderdaad zo in de Telegraaf. Op zich verrast het me wel dat Manucharyan weg mag. Ik vind dat jongens als Luque en Rommedahl veel hogere prioriteit zouden moeten hebben op de exit-list.
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Di 3 jun 2008 15:07
|
|
dinsdag 03 juni
De Telegraaf meldt dat Marco van Basten geen prijs stelt op de aanwezigheid van Nicolae Mitea, Edgar Manucharyan en Leonardo. De drie aanvallers mogen komende zomer uitkijken naar een andere club.
De 23-jarige Mitea staat al sinds de zomer van 2004 onder contract in Amsterdam. In zijn eerste seizoen kwam hij nog tot 21 wedstrijden, maar daarna kwam hij mede vanwege blessures nog maar weinig in actie.
De 21-jarige Manucharyan speelt sinds 2005 in het shirt van Ajax. In zijn vaderland Armenië geldt hij als een groot talent, maar in Nederland kwam dit er voorlopig nog niet uit.
De 25-jarige Leonardo speelt het kortst voor Ajax. In de winterstop van het seizoen 2006-2007 kwam de kleine Braziliaan over van NAC Breda. Over belangstelling hoeft hij waarschijnlijk niet te klagen. Onder meer NEC wil de rappe aanvaller vastleggen.
Ajax Showtime
Het staat inderdaad zo in de Telegraaf. Op zich verrast het me wel dat Manucharyan weg mag. Ik vind dat jongens als Luque en Rommedahl veel hogere prioriteit zouden moeten hebben op de exit-list.
Zal Revo leuk vinden over Manu. Ik vind het ook raar, want die paar keer dat hij speelde vond ik hem toch zeer aansprekelijk. Maar goed we hebben nog niets officieels gehoord.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Di 3 jun 2008 15:08
|
|
Nog een optie om wat geld te vangen.
Hoop het niet, want het is een goede vervanger voor steek.
Maar gentenaar naar Red bull salzburg. (kunnen we toch ook een paar mil voor vragen, denk ik) die club heeft geld zat.
-Luque ook op die lijst
Over Urby heb ik mn twijfels nog, Voor een mooi bedrag 5-6 mil mag hij wel weg.
- Rommedahl behouden (maar voor een mooie prijs ook weg)
-Bakkie choco ook op die lijst.
-Als aanvallers behouden: Suarez, Huntelaar, Cvitanich, (mss nog een ervaren breekijzer optie kluivert), Martina en Goosens, + het feit dat sulejmani dan nog komt. das zat in de aanval
Verder zijn er natuurlijk al een aantal weg he: Heijblok, urzaiz, davids, heitinga, poepon
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Wo 4 jun 2008 00:20
|
|
dinsdag 03 juni
Ajax Showtime
Zal Revo leuk vinden over Manu. Ik vind het ook raar, want die paar keer dat hij speelde vond ik hem toch zeer aansprekelijk. Maar goed we hebben nog niets officieels gehoord.
Het zou vooral jammer voor Ajax zelf zijn als ze definitief afscheid nemen van hem. Juist komend seizoen zou je eindelijk eens het echte rendement van hem kunnen zien. De Telegraaf is een redelijk betrouwbaar medium op vlak van sporttransfers maar niet alles is natuurlijk waar of klopt volledig. Voorlopig neem ik dit bericht zeker serieus, wat er echter niet in staat in welke zin spelers wegmoeten. Het kan ook zo zijn dat ze Manucharyan willen verhuren (gezien z'n contract tot 2011). Wat de overige namen betreft, het lag voor mij in de lijn der evrwachtingen. In zekere zin kun je vraagtekens hebben bij de mensen op rechts (Rommedahl en Kennedy), opvallend dat geen van beide namen genoemd worden.
Waar ik dan een beetje op speculeer is het volgende:
Op de linksbuiten hebben we voldoende namen: Sulejmani/Suarez terwijl Suarez ook op rechts nog kan. Het bericht dat Ajax zich terugtrok bij de transfer van Sektiou (als dat klopt), wijst er ook weer op dat Sulejmani misschien binnenkort toch naar Ajax komt. Net zoals het feit dat met Leo, Manu en Luque de mensen die vooral ook linksbuiten zijn, afvallen.
Dario Cvitanich werd door Van 't Schip vooral geklassifiseerd als nieuwe spits. Cvita kan nog steeds op de rechtsbuiten daar wordt het dan wel druk wetende dat ook Suarez (die zal niet op de bank gaan), Rommedahl, Martina en Kennedy nog in aanmerking komen voor die positie. Afgeleide daarvan is dan weer dat er voor Ajax niet in directe zin een man overboord is wanneer Huntelkaar vertrekt want dan neemt Cvitanich zijn positie over. Wat Ajax dan nog nodig heeft is een spits daar achter maar dat is net wat minder cruciaal.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Wo 4 jun 2008 09:42
|
|
Eerst even kort ingaan op de namen die de revue zijn gepasseerd:
* Delorge: eens;
* Ogararu: eens;
* Luque: eens;
* Leonardo: eens;
* Mitea: eens;
* Urby: niet eens, tenzij er een top bod komt;
* Rommedahl: niet eens! Klopt het is geen geweldige voetballer maar wel een echte buitenspeler met veel snelheid. Bovendien iemand die nooit zeurt en wel altijd inzet toont (dit zou eigenlijk vanzelfsprekend moeten zijn bij iedereen). Kortom een nuttige speler om nog in de slectie te houden gezien zijn specifieke kwaliteiten.
Mijn nominaties:
Schilder: Typisch geval van 'net niet'. Goede speler voor een Heracles, leuke speler voor een Vitesse maar komt tekort voor Ajax. Hoewel hij zelf vindt van niet, mede door zijn ervaring
Krohn Deli: Tja, woorden zijn overbodig denk ik, wat doet deze man nog bij Ajax? Danny bel maar met Sparta, deze Deen is gratis op te halen.
Kennedy: Heeft bewezen net het stapje niet te kunnen maken, zonde want ik had wel verwachtingen bij zijn entree. Is gebleken dat hij niet de meest symphatieke persoon is zodra hij op de bank beland. Aangezien dat komend jaar het hoogst haalbare is voor hem lijkt me een transfer naar een subtopper of een club in het buitenland de best optie. Bovendien zijn zijn posities al goed bezet mist Sulejmani ook nog komt en Dennis blijft voor de breedte.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 4 jun 2008 10:49
|
|
Citaat: Rommedahl: niet eens! Klopt het is geen geweldige voetballer maar wel een echte buitenspeler met veel snelheid. Bovendien iemand die nooit zeurt en wel altijd inzet toont (dit zou eigenlijk vanzelfsprekend moeten zijn bij iedereen). Kortom een nuttige speler om nog in de slectie te houden gezien zijn specifieke kwaliteiten.
Rommedahl is me eigenlijk nog meegevallen, maar hij is in mijn ogen vooral en alleen nuttig vanwege z'n snelheid. Z'n overzicht, techniek in de kleine ruimte, passeervermogen, inzicht en voorzet zijn allemaal matig, waardoor ik verwacht dat een snelle jeugdspeler als Martina zijn rol ook nog wel kan overnemen. En die kost veel en veel minder salaris.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Wo 4 jun 2008 11:06
|
|
Anders Sarpong wel. Die lijkt me even wat beter dan Martina. Of nog beter: Sulejmani.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 4 jun 2008 11:07
|
|
Zeker, maar ik verwacht dat Sarpong komend seizoen nog op verschillende posities gebruikt zal worden. Daar waar hij nodig is dus. En ik neem aan dat Suárez en Sulejmani in principe altijd spelen.
|
Bertje
|
Geplaatst: Wo 4 jun 2008 11:08
|
|
Uh, prima, maar dan kun je hem dus nog wel in de rol van Rommedahl gebruiken.
|
El Chícharito
|
Geplaatst: Wo 4 jun 2008 11:08
|
|
Ik moet hier toch met Bertje meegaan, Sarpong zou ik ook liever op de positie zien dan Martina.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 4 jun 2008 11:09
|
|
Was iets te laat met m'n edit, maar ik denk dat Sarpong op die positie op weinig speeltijd kan rekenen. In principe spelen Suárez en Sulejmani natuurlijk altijd. Rommedahl was dit seizoen zelfs nog erg vaak basisspeler, maar dat kan de speler die komend seizoen zijn rol vervult wel vergeten. En aangezien Sarpong weldegelijk een jongen is die komend seizoen veel moet spelen, denk ik dat hij vaker in aanmerking komt voor een plek op het middenveld.
|
El Chícharito
|
Geplaatst: Wo 4 jun 2008 11:13
|
|
Wie speelt er dan bij blessure Suarez op rechts? Cvita? Martina? Sarpong?
|
Bertje
|
Geplaatst: Wo 4 jun 2008 11:17
|
|
Citaat: Was iets te laat met m'n edit, maar ik denk dat Sarpong op die positie op weinig speeltijd kan rekenen. In principe spelen Suárez en Sulejmani natuurlijk altijd. Rommedahl was dit seizoen zelfs nog erg vaak basisspeler, maar dat kan de speler die komend seizoen zijn rol vervult wel vergeten. En aangezien Sarpong weldegelijk een jongen is die komend seizoen veel moet spelen, denk ik dat hij vaker in aanmerking komt voor een plek op het middenveld.
Uh, Rommedahl speelt doorgaans in plaats van één van de andere aanvallers. Maar goed, als je Sulejmani al hebt staan is dat dus niet meer nodig. Zo ingewikkeld is het volgens mij niet.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 4 jun 2008 11:19
|
|
En dus gaat de speler in de Rommedahl-rol dit seizoen zelden tot nooit spelen. Vandaar dat ik liever zie dat Sarpong zich concentreert op een andere plek in het elftal.
|
Bertje
|
Geplaatst: Wo 4 jun 2008 11:26
|
|
Uh, waarom schuif je dan Martina naar voren?
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 4 jun 2008 11:28
|
|
Om aan te geven dat een goedkope en niet ontzettend talentvolle jeugdspeler de rol van Rommedahl ook makkelijk kan invullen.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 4 jun 2008 11:37
|
|
Citaat: Ook Van Basten heeft Luque niet nodig bij Ajax
04/06/2008 09:20
Ajax wil meewerken aan een vertrek van Albert Luque. Ook Edgar Manucharyan, Nicolae Mitea en Robbert Schilder hebben te horen gekregen dat de nieuwe trainer Marco van Basten ze niet nodig heeft.
'Het is niet zo dat deze jongens weg móéten, ze mogen alleen weg als er een prijs wordt betaald die marktconform is', verduidelijkt technisch manager Danny Blind in de nieuwe Voetbal International.
Blind voerde gesprekken met Luque, Manucharyan, Mitea en Schilder naar aanleiding van de bevindingen van Van Basten, die de huidige Ajax-selectie heeft doorgelicht. De dure Luque kwam afgelopen seizoen nauwelijks aan spelen toe, Manucharyan en Mitea kenden de afgelopen jaren veel blessureleed en Schilder werd tot twee keer toe verhuurd aan Heracles Almelo.
Ook met Leonardo voerde Blind een gesprek over de rol van de Braziliaan. 'Hij kan nog steeds van waarde zijn voor Ajax, maar ik heb hem eerlijk verteld dat we nog op zoek gaan naar versterking in de aanval.' Leonardo was vanwege een ernstige knieblessure lang uit de roulatie en slaagde er na zijn rentree niet in een basisplaats te veroveren.
VI.nl
Verhuur Manucharyan nou maar gewoon nog een jaartje. Ik zal echt balen als die jongen straks elders de sterren van de hemel speelt.
|
Wij zijn Ajax
Forum berichten: 2337
|
Geplaatst: Wo 4 jun 2008 11:43
|
|
Peter, over Rommedahl: ¿dan moet Ikedia jouw droomspeler zijn voor een buitenspeler. Nog sneller, beter passeervermogen en zou ook vast niet klagen als bankzitter..
Dat kan toch niet de maat zijn, het draait juist om de kwaliteit dat je kan zorgen voor een goed vermogen. Snelheid en passeervermogen zijn kwaliteiten om jezelf een goede mogelijkheid te geven om iets te doen, maar het draait dan om het vermogen om daarna iets goed te doen. Koelheid om dan het goed te doen: afwerken, een goede voorzet, een goede legpass, dat is waar het om draait waardoor je een klassevolle buitenspeler bent. En Rommedahl heeft een zware tekortkoming in die aspecten, want het is allemaal niet prachtig of krachtig(behalve zijn sprints, maar dat moet ook niet worden overdreven(zelfs Engelaar liep hem een keer eruit in een sprintduel)). Dus hij is niet goed genoeg om een Ajaxshirt te mogen dragen: EXIT!
Luque die heeft dat dan weer wel, dus die mag blijven in mijn ogen. Al moet hij wel werken aan de fase tot het punt waar je jouw waarde moet hebben, zijn passeervermogen(handigheid) en snelheid mag absoluuut beter. En dat kan ook beter worden gemaakt.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Wo 4 jun 2008 11:45
|
|
Dat van Manu vind ik jammer(ik zag het echt in hem zitten) en dat van Luque is begrijpelijk aangezien hij niet super ligt in de groep door zijn irritatiewekkende instelling. Al zou ik liever hebben dat je hem zo beinvloed dat het team en hij naar behoren kunnen functioneren.
|
El Chícharito
|
Geplaatst: Wo 4 jun 2008 11:48
|
|
Mitchell Donald
Niets tegen jou WZA, maar hij mag van mij vertrekken. 19 jaar en het woord techniek nog steeds niet gehoord. Is totaal geen aanvaller of aanvallende middenvelder en zal het niet waarmaken, helaas. Maar niet getreurd! Anita, Sarpong, De Jong, Van der Heijden staan klaar om dat over te nemen.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Wo 4 jun 2008 12:10
|
|
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Wo 4 jun 2008 12:59
|
|
Rommedahl zie ik dan ook puur als speler voor de breedte, niets meer en niets minder. Daarvoor is hij best geschikt. Luque daarentegen weer absoluut niet, ook al verdiende ie 5 ton dan had ie van mij nog steeds exit gemogen. Vroeger een begenadigd voetballer, nu een overgewaarderde pseudovedette.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Wo 4 jun 2008 13:04
|
|
Citaat: Rommedahl zie ik dan ook puur als speler voor de breedte, niets meer en niets minder. Daarvoor is hij best geschikt. Luque daarentegen weer absoluut niet, ook al verdiende ie 5 ton dan had ie van mij nog steeds exit gemogen. Vroeger een begenadigd voetballer, nu een overgewaarderde pseudovedette.
Een toenmalige wereldspeler die in de knoop ligt is allerminste slechte voetballer. Rommedahl mist het belangrijkste dus die moet ik niet.
|