Auteur
|
Bericht
|
10Oele
Forum berichten: 386
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Wo 7 apr 2010 14:46
|
|
Staan beide al enige tijd te boek als talent, maar beide hebben zelden of nooit echt een goede pot afgeleverd in Ajax 1. Ik zou het dan ook geen slechte zet vinden om ze van de hand te doen als er nog een fatsoenlijk bedrag op tafel komt. Je kan natuurlijk geen bedragen van boven de 5 miljoen gaan verwachten, maar voor iets van 3 miljoen per stuk zou ik ze verkopen. Het enige wat ik niet zou doen is ze aan een concurrent verkopen. Een andere optie zou nog zijn om beiden te verhuren, mochten ze dan nog opbloeien, waar ik inmiddels de hoop heb opgegeven bij beide spelers, dan kun je ze alsnog terughalen. Het zou natuurlijk wel heel erg klote zijn als Ajax deze spelers verkoopt en elders in 1 keer de sterren van de hemel gaan spelen.
|
Vienna
Forum berichten: 493
|
Geplaatst: Wo 7 apr 2010 14:55
|
|
Over Sulejmani: pijnlijk maar sportief gezien verreweg de beste oplossing, eindelijk. Het is onzin jezelf te blijven wijsmaken dat je'm aan het oppoetsen bent opdat-ie er in 2013 eens een keer kan staan. Hij heeft al zoveel meer krediet dan welke andere selectiespeler dan ook, alleen vanwege die €16m. Komt bij dat-ie het op een sporadische bevlieging na (PSV-thuis niet eens meegerekend) nooit heeft waargemaakt. Slappe voetballer.
Anderzijds: Jol met z'n 'project Sulejmani' toen-ie Elia op een paar ton liet afketsen... We hebben het gezien. En als Ajax zijnde zou je er alles aan gelegen moeten zijn zo'n jongen te laten slagen, zowel binnen als buiten het veld. Of dat is gebeurt...
Citaat: Ja, maar dat waren spelers die voor een schijntje werden gehaald door hun vorige club.
Daarbij gaat Twente z'n salaris nooit willen overnemen.
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Wo 7 apr 2010 14:59
|
|
Ik ben even naar een boekenwinkel gefietst waar ze de Sportweek verkopen en even dat stuk doorgelezen. Er staat dat Oleguer, Wielaert en Sno voor elk bedrag mogen vertrekken en dat Aissati en Sulejmani niet veel in de weg wordt gelegd als ze willen vertrekken. Er komt verder niemand van Ajax aan het woord. Ook staat er dat Ajax Beerens of Stoch wil hebben voor op de vleugels.
Het is maar een stukje van nog geen eens één pagina, dus ik ben benieuwd of er iets van waar is.
|
El ninho
Forum berichten: 5
|
Geplaatst: Wo 7 apr 2010 22:10
|
|
Beerens & Stoch vindt ik echt niet Ajax waardig.
Sulejmani zal ik gewoon houden, die jongen kan echt wel voetballen.
Sulejmani meschien verhuren maar zeker niet aan een concurent.
Aissati is gewoon fysiek veel te licht.
Vorig seizoen was Aissati wel nog belangrijk onder van Basten maar dit seizoen zeker niet.
|
ssvoogel
Forum berichten: 908
|
Geplaatst: Wo 7 apr 2010 22:54
|
|
Ik vind de topic titel een beetje verwarrend. Als ze weggaan hebben ze toch geen toekomst bij Ajax? Dan is het toch een eindigende periode bij Ajax?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Wo 7 apr 2010 23:37
|
|
Lees de eerste post, Steven.
|
ssvoogel
Forum berichten: 908
|
Geplaatst: Do 8 apr 2010 02:37
|
|
Toch klopt het niet. Een eindigende toekomst is iets wat niet bestaat. Een toekomst is iets wat nog niet is geweest en iets wat eindigend is, moet al begonnen zijn.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Vr 9 apr 2010 14:52
|
|
In de zomer van 2011 zal Ajax echt kunnen gaan bezuinigen als de contracten van onder andere Wielaert, Sno, Atouba, Kennedy, Manucharyan en Oleguer aflopen. Dan bespaar je snel zo'n 7 miljoen, ongeveer 14.5 procent van de totale loonkosten, op 5 spelers die gemiddeld iets minder dan 4 wedstrijden per persoon hebben gespeelt voor Ajax in dit seizoen.
Rommedahl 900.000, Gabri 1.000.000, Atouba 1.400.000, Oleguer 2.200.000, Wielaert 1.000.000, Sno 1.100.000, Manucharyan 500.000, Ogararu 700.000, Aissati 1.000.000, Kennedy 800.000, Sulejmani 1.800.000. Het is natuurlijk belachelijk dat Ajax per seizoen zo'n 12.5 miljoen euro, wat 26 procent van de totale loonkosten is, aan deze spelers betaalt.
Ajax zou, in mijn ogen, de komende jaren moeten gaan naar een salaris huis van rond de 40 miljoen wat betekend dat ze dus zo'n 8 miljoen, iets minder dan 17% van de totale loonkosten, moeten bezuinigen.
Als je Rommedahl, Sno, Wielaert, Manucharyan Atouba, Kennedy en Oleguer allen uiterlijk in de zomer van 2011 kwijt raakt dan bespaar je dat bedrag bijna al. En dan heb je ook nog spelers als V.d. Heijden, Donald, Sarpong, Martina, Bodul en wat andere die je makkelijk kan missen.
Als spelers als Gabri, Sulejmani, Stekelenburg en Emanuelson die nu veel meer verdienen dan ze waard zijn genoegen nemen met een iets lager salaris of een salaris dat meer gericht is op prestaties dan is Ajax binnen no-time financieel weer op en top gezond.
|
AFCA_MT
Forum berichten: 27
|
Geplaatst: Di 11 mei 2010 18:26
|
|
Spelers die volgens mij geen toekomst hebben? Dan kom ik toch als eerste uit bij Kennedy (omdat ik me afvraag of die jongen wel kan voetballen) Luque (gelukkig gaat die al weg) Silva/Ogararu (1 van die 2, met Vd wiel, Blind hebben we volgens mij al betere opties) Wielaert (die het simpelweg gewoon niet lijkt te kunnen in een Ajax shirt) en Manucharayan die net zo veel speelt als Mitea deed..
En als je het salaris omlaag wilt hebben zal ik beginnen met jongens als Oleguer, Atouba en Luque. Die allemaal (al kan je bij Atouba je vraagtekens zetten omdat hij geblesseert is) hun verwachte niveau bij lange na niet haalde.
Ook hoopte ik dat Ajax in de winterstop Sulejmani naar Heracles gestuurt hadden, Verbeek had er (lijkt mij) vast wel oren naar en als er iemand was die hem weer aan het voetballen kreeg was hij het wel, om Sulejmani nu naar Alkmaar te sturen vind ik onbespreekbaar.
Dan zou ik nog op het middeveld een stapje terug willen doen door een paar (in mijn ogen) breedte spelers weg te doen. Volgend jaar hebben we op het middeveld Aisatti, Donald, Lindgren, Gabri, de Jong, de Zeeuw, Sno, Enoh en van der Heijden. En dan noem ik niet de spelers die daar ook kunnen spelen als Emanuelson, Eriksen, Lodeiro, Sarpong en misschien ook Vertonghen (al zie ik die liever achterin staan)
Ideale opstelling lijkt mij (zonder aankopen) voor volgend seizoen als niemand vertrekt (muv aflopende contracten):
----------Stekelenburg
vd Wiel--Toby--Jan--Anita
----Enoh----de Zeeuw
---------De Jong
--Eriksen-----Suarez
------????????
En dan een diepe spits..Suggesties?
|
yb4
Forum berichten: 14
|
Geplaatst: Di 11 mei 2010 23:12
|
|
Suk misschien of Lodeiro?
|
RodneyAFCA
Forum berichten: 334
|
Geplaatst: Wo 12 mei 2010 15:34
|
|
Citaat: Suk misschien of Lodeiro?
Hoe kom je erbij om Suk al in de basis te zetten? Wanneer heeft ie bewezen om bij Ajax als basispeler te spelen? Hij zit 9 van de 10 keer niet eens bij de selectie dus zo,n stomme reactie van jou.
Lodeiro als diepe spits? Haha die jongen is een type Eriksen, hij kan goed als valse linksbuiten en Lodeiro kan goed achter de spitsen spelen.
Volg jij Ajax eigenlijk wel?
|
yb4
Forum berichten: 14
|
Geplaatst: Wo 12 mei 2010 15:35
|
|
Hij vraagt toch een opstelling zonder aankopen. Wie zou jij dan in de spits zetten?
|
RodneyAFCA
|
Geplaatst: Wo 12 mei 2010 16:00
|
|
Citaat: Hij vraagt toch een opstelling zonder aankopen. Wie zou jij dan in de spits zetten?
Ik zou commentaar geven op zijn reactie.
Van bijvoorbeeld: Misschien kan je beter Suarez in de spits zetten, Eriksen kan niet op rechts dus die op links zetten en dan op rechts Rommedahl. Dat kan je zeggen je toch?
Of van AJAX is genoodzaakt om een spits aan te trekken als Pantelic weggaat, dus kan je beter zeggen van haal dat zonder aankopen weg, want AJAX moet wel een spits of rechtsbuiten halen als Pantelic weggaat, simpel toch.
Maar je moet niet zeggen Suk of Lodeiro dat slaat nergens op. En ik schat Castillion ook een stukje hoger in dan Suk.
|
AFCA_MT
|
Geplaatst: Wo 12 mei 2010 23:19
|
|
Muv aflopende contracten is toch ook zonder Rommedahl of vergis ik me nu..?
Ja dat zou kunnen ja..Ik heb het idee dat we toch een diepe spits missen!
|
RodneyAFCA
|
Geplaatst: Do 13 mei 2010 14:11
|
|
Citaat: Muv aflopende contracten is toch ook zonder Rommedahl of vergis ik me nu..?
Ja, zijn contract loopt af, maar AJAX wilt wel verder gaan met Rommedahl en Rommedahl wilt ook bij AJAX blijven dus dat komt wel goed. Er is alleen een klein probleem want Rommedahl wil een 2-jarig contract, maar AJAX wilt hem een 1-jarig contract geven, maar ze komen er wel uit denk ik.
Helaas moet AJAX wel het contract verlengen van Rommedahl, want AJAX is tegenwoordig ook niet meer de rijkste en ik zie het somber in als we de CL mislopen. Spelers als Rommedahl zijn AJAX onwaardig, ik hoop echt dat we over paar jaar weer een normaal AJAX hebben dat op Europees niveau meetelt en dat vaak kampioen wordt.
|
RodneyAFCA
|
Geplaatst: Do 13 mei 2010 17:28
|
|
De volgende spelers van het huidige AJAX vindt ik AJAX onwaardig en mogen in mijn ogen deze zomer vertrekken:
Verhoeven: Als Stekelenburg of Vermeer weggaat, dan zou ik hem houden als tweede keeper, maar blijven ze allebei waar ik van uitga dan mag Verhoeven vertrekken, het is een redelijke keeper, maar we kunnen beter een jongen uit Jong AJAX gebruiken als derde keeper, dat scheelt enorm veel salaris.
Oleguer: De laatste wedstrijden die hij speelde liet hij een goede indruk achter, maar hij heeft genoeg duels gehad waar hij als een amateur speelde zoals tegen Anderlecht in de Europa League, van mij mag Oleguer vertrekken, ook al vind ik hem niet heel slecht, maar hij verdient veels te veel geld, dus kunnen we beter iemand anders halen.
Atouba: De wedstrijden die hij speelde, leek het net op clown en volgens mij is deze jongen ook niet van plan om zijn manier van spelen te veranderen, want in interviews van hem vertelt ie dat hij veel trucjes probeert te doen om het publiek te vermaken, maar dat mag ie van mij dan ergens lekker anders doen. Atouba verdient ook teveel voor zijn kunnen en mag van mij ook vertrekken.
Wielaert: Bij Twente een fantastische verdediger, maar bij AJAX keihard gefaald. Mag dus vertrekken.
Ogararu: Hoef ik geen woorden vuil aan te maken. Mag vertrekken, contract loopt ook af, dacht ik.
Bruno Silva: Ik zei altijd dat al dat deze jongen naar AJAX moest komen, maar hij heeft de pech gehad dat van der Wiel is uitgegroeid tot een fantastische speler en Silva verdient teveel om als wisselspeler te houden en we kunnen beter jongens uit eigen land nemen dan, die ook veel minder verdienen.
Lindgren: Aardige speler, maar AJAX onwaardig. Wel altijd goede inzet, ook een echte prof, maar hij mag vertrekken.
Sno: Hoef ik geen woorden aan vuil te maken.
Aissati: Had veel van hem verwacht, maar heeft het niet kunnen waarmaken, al helemaal niet onder Jol. Aissati heeft in zijn eerste jaar bij AJAX wel goed gespeeld, maar de mentaliteit van deze jongen is matig, we moeten bij Ajax winners hebben, geen mietjes, dus mag vertrekken. Ik zou Aissati niet verkopen aan een Nederlandse club, want ik heb wel zo,n gevoel dat ie bij een club als Twente toch weer gaat opleven.
Sarpong: Aardige voetballer, maar komt tekort voor AJAX.
Kennedy: Hoef ik geen worden aan vuil te maken, mag vertrekken.
Rommedahl: Redelijke speler, een echte prof, maar niet AJAX waardig. Mag dus vertrekken, contract loopt af, maar AJAX gaat deze wel verlengen.
Bodul: Heeft niets gepresteerd bij Sparta, dus snel weg ermee. Contract loopt volgens mij af.
Luque: Verdient veels te veel en is niet goed genoeg voor AJAX, mag vertrekken, contract loopt af.
Cvitanich: Leuke speler, maar dan zie ik toch liever een Castillion of een Dost bij AJAX in het eerste, scheelt ook salaris. Cvitanich altijd een leuke speler gevonden, maar mag weg.
Dus de volgende spelers mogen zoiezo vertrekken bij AJAX van mij:
Verhoeven, Oleguer, Atouba, Wielaert, Ogararu, Bruno Silva, Lindgren, Sno, Aissati, Sarpong, Kennedy, Rommedahl, Bodul, Luque en Cvitanich.
Dit scheelt alweer een hele hoop salaris en ellende. Nu moet je deze spelers vervangen voor een goede speler in de jeugd met de potentie om een basisklant te worden in het eerste. Ik weet ook dat we ze niet allemaal kunnen vervangen voor jeugdspelers dus dan moet AJAX nog even wat spelers aantrekken en geen paniek aankopen als Luque, Delorge etc.
Over de volgende spelers twijfel ik of ze AJAX iets extra,s kunnen geven:
Gabri: Uitstekende speler, maar is te vaak geblesseerd en verdient ook aardig wat geld. Overigens we hebben al genoeg middenvelders voor op deze positie en Donald keert ook terug, dus weer een extra optie.
de Jong: Misschien verbaast het jullie dat ik over de Jong twijfel, ik zeg eerlijk hij presteert de tweede seizoenshelft ongelooflijk goed en hij scoort superveel, maar ik vond de Jong eigenlijk nooit echt een speler die wat aan AJAX toevoegt en ik ben er dan ook niet gerust op dat de Jong dit niveau aankan. Ik zou de Jong overigens wel in de selectie laten want dat verdient hij zeker, maar ik denk gewoon dat hij dit niet vol gaat houden.
De rest van de huidige selectie zou ik zeker behouden.
Wat moeten we met de volgende huurlingen, want ik twijfel met name aan van der Heijden en Donald.
Blind: Terughalen en een vaste plek in de selectie geven.
van der Heijden: Zou ik verkopen, want ik zie niet echt veel potentie in hem. Ik weet het van der Heijden is een goede voetballer, maar komt tekort voor AJAX vindt ik.
Donald: Zou ik terughalen, want ik zou Lindgren zoiezo verkopen en over Gabri twijfel ik, dus ik zou Donald terughalen. Deze jongen heeft de potentie om door te breken in het eerste.
Ik weet ook wel dat deze jongens niet allemaal deze zomer zullen vertrekken, maar in dit topic wordt gevraagd naar spelers met eindigende toekomst bij AJAX en ik heb de spelers opgenoemd die daar bij horen in mijn ogen.
Zometeen komt er een nog een lange post van mij, een soort van deel II, dat gaat over de vervangers etc. Ik post dat deel in aankoopsuggesties bij transferbeleid.
Ik hoop op veel reacties!
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Do 13 mei 2010 17:50
|
|
Allemaal leuk en aardig dat ze weg "mogen", maar dan moet er wel een club geinteresseerd zijn..
Kan het wel vinden in de meeste echter zou ik Gabri wegdoen en Oleguer houden. Op het middenveld heb je genoeg keuze's en achterin zit je vrij krap. Oleguer is een prima verdediger en stand-in voor onze Belgen.
|
RodneyAFCA
|
Geplaatst: Do 13 mei 2010 17:52
|
|
Citaat: Allemaal leuk en aardig dat ze weg "mogen", maar dan moet er wel een club geinteresseerd zijn..
Ja dat snap ik, maar ik had gewoon alle spelers opgenoemd die AJAX onwaardig zijn en die mogen dus dan vertrekken. En deze spelers zou je niet allemaal in deze zomer al kunnen verkopen, want er moeten natuurlijk wel clubs voor hun komen.
|
AFCA_MT
|
Geplaatst: Wo 19 mei 2010 11:53
|
|
Dat lijkt inderdaad het grootste probleem te zijn..Is er wel een club die die jongens met hun salaris wil? Ik ben wel blij dat we Luque nu kwijt zijn, jeetje wat verdiende die gozer veel en wat heeft hij weinig waar kunnen maken..
|
J.G
Forum berichten: 3
|
Geplaatst: Ma 24 mei 2010 20:31
|
|
Spelers die geen toekomst hebben bij ajax:
Wielaert
Evander Sno
Kennedy
Luque
Bruno Silva
Martina
Verhoeven
Donald
Jan Arie vd Heijden
Aissati
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Di 6 jul 2010 14:14
|
|
Plaats hier Danilo ook maar bij
Bron: Ajaxlife.nl
[list">Danilo staat sinds 1 juli niet meer onder contract bij Ajax. Het staat hem vrij te vertrekken naar een andere club. Dit bevestigde de persdienst tegenover Ajaxlife.nl. Danilo kwam de laatste seizoenen uit in Jong Ajax en trainde op zijn tijd mee met het eerste.
Belangstelling
De zoon van Wamberto was wel aanwezig tijdens de eerste training, maar dat was puur omdat deze training in juli viel en hij toen dus nog wel onder contract stond. Volgens Belgische media heeft Standard Luik interesse in zijn diensten
[/list">
|
Ad
Forum berichten: 2481
|
Geplaatst: Di 6 jul 2010 15:02
|
|
Mag ik hier ook onze mega miskoop Sulejmani bij zetten?.............kan niet wachten tot hij opgerot is.
|
AFCA Niels
Forum berichten: 2138
|
Geplaatst: Di 6 jul 2010 15:06
|
|
Mits Suarez blijft bij Ajax dit seizoen zou ik toch proberen Mickey een jaar te verhuren.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Di 6 jul 2010 18:34
|
|
Citaat: Plaats hier Danilo ook maar bij
Bron: Ajaxlife.nl
[list">Danilo staat sinds 1 juli niet meer onder contract bij Ajax. Het staat hem vrij te vertrekken naar een andere club. Dit bevestigde de persdienst tegenover Ajaxlife.nl. Danilo kwam de laatste seizoenen uit in Jong Ajax en trainde op zijn tijd mee met het eerste.
Belangstelling
De zoon van Wamberto was wel aanwezig tijdens de eerste training, maar dat was puur omdat deze training in juli viel en hij toen dus nog wel onder contract stond. Volgens Belgische media heeft Standard Luik interesse in zijn diensten
[/list"> Gelukkig maar dat die geen nieuw contract heeft gekregen. Komt op alle posities te kort waar die kan spelen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4733
|
Geplaatst: Do 8 jul 2010 00:32
|
|
Laat ik mijn lijstje ook maar even posten,
Definitief weg:
Rob Wielaert: Schiet verdedigend duidelijk te kort, en ook nog eens teveel loon.
Jeffrey Sarpong: Heeft de échte stap naar het eerste nooit kunnen maken, dus vertrekken.
Aissatti: Spreekt voorzich, komt kracht en kwaliteit te kort voor Ajax.
Thimothée Atouba: We hebben met Anita een goede linksback, en als vervanger staat Daley Blind paraat. Is ook met zijn salaris van 1,4 miljoen euro per jaar véél te duur.
Twijfelgevallen:
Rasmus Lindgren: Rol lijkt uitgespeeld voor hem, bezit goede kwaliteiten maar heeft teveel concurrentie en blessureleed om echt van toepassing te zijn voor Ajax.
Toch zou ik Rasmus Lindgren het voordeel van de twijfel willen geven, en hem nog een jaartje houden want hij kwam aan het begin van de 2e seizoenshelft toch nog aardig van pas!
Miralem Sulejmani: Tja, wat moet ik hier nog over zeggen, met 16,25 miljoen de grootste transfer ooit in de geschiedenis van Ajax, maar is hopeloos geflopt.. En dan is het de keuze, blijven, verhuren of oprotten? Ik zeg, tot de winterstop aankijken en daarna kijken wat te doen.
Urby Emanuelson, toch nog een zak(je?) geld voor vangen, alsnog verlengen of behouden en nog een jaar plezier aan beleven. Ja natuurlijk het liefst verlengen, maar als hij dat niet doet, zou ik hem toch verkopen met Lodeiro nog op de bank, laat Lodeiro zichzelf maar lekker bewijzen.
|