Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Spelers » Spelers met een eindigende toekomst bij Ajax
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Spelers met een eindigende toekomst bij Ajax
Maker: PushkinBekeken: 45029
Status: InactiefBerichten: 616
+ Nieuw bericht <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 4200
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Zo 4 mei 2008 11:05
Als tegenhanger van de transferbeleidsectie hier de ruimte om aan te geven in welke spelers jij geen toekomst ziet bij Ajax. Beperk je in deze topic niet slechts tot namen maar geef ook je mening waarom een speler beter kan vertrekken.

- Bespreek hier spelers die in de A-selectie zitten of daarin binnenkort zullen opgenomen worden. Voor jeugdspelers die mogen vertrekken verwijzen we naar de jeugdsectie.
- Bespreek hier alleen spelers, geen mensen van de technische staf
- Informeer je over de speler, wanneer je bv. informatie over looptijd van een contract aanhaalt zorg dan dat die accuraat is.
- Beperk je in de discussie tot de spelers waarvan voorlopig nog niet zeker is wat er met hen in de toekomst gaat gebeuren. Voor bv. Heijblok, Krohn Dehli, Nicolae Mitea, Poepon, Schilder is dat inmiddels wel duidelijk.
- Geef argumenten: dit kunnen zowel praktische, voetbaltechnische als financiele redenen zijn.
- Geef altijd aan waarom de desbetreffende speler niet in jouw visie past voor de selectie. Geef daarom bijvoorbeeld ook aan waarom iemand niet op een bepaalde positie kan spelen. Verduidelijk verder je visie op het systeem dat Ajax moet spelen in jouw ogen.
- Geef aan wat je verwacht van Ajax komend seizoen en waarom spelers wel of niet in dat ambitieniveau passen.
- Wanneer je al een mogelijke vervanger ziet binnen Ajax (2), voor een speler die je wil zien vertrekken, geef dit dan aan.
- Post in deze topic geen spelers die nog niet onder contract van Ajax staan, daarvoor is de transferbeleidsectie.

[size=150">De selectie[/size">

Doel:

Maarten Stekelenburg (contract t/m 2012)
Dennis Gentenaar (contract t/m 2009)
Kenneth Vermeer (contract t/m 2010, keert terug van verhuur aan Willem II)

Verdediging:

Bruno Silva (contract t/m 2012)
John Heitinga (contract t/m 2011)
Thomas Vermaelen (contract t/m 2012)
Urby Emanuelson (contract t/m 2011)
George Ogararu (contract t/m 2010)
Gregroy van der Wiel (contract t/m 2011)
Jurgen Colin (contract t/m 2008, optie + 2 jaar)
Samuel Kuffour (contract t/m 2008, optie + 2 jaar)
Jan Vertonghen (contract t/m 2011)

Middenveld:

Laurent Delorge (contract t/m 2009)
Gabri (contract t/m 2011)
Mitchell Donald (contract t/m 2011)
Jeffrey Sarpong (contract t/m 2011)
Vurnon Anita (contract t/m 2011)
Rasmus Lindgren (contract t/m 2012)
Kenneth Perez (contract t/m 2009)
Siem de Jong (contract t/m 2013)
Jan-Arie van der Heijden (contract t/m 2013)

Aanval:

Kennedy Bakircioglu (contract t/m 2011)
Klaas-Jan Huntelaar (contract t/m 2010)
Dario Cvitanich (contract t/m 2013)*
Albert Luque (contract t/m 2010)
Leonardo (contract t/m 2009)
Luis Suarez (contract t/m 2012)
Dennis Rommedahl (contract t/m 2010)
Edgar Manucharyan (contract t/m 2011)

Spelers die komende zomer op stage mogen bij de A-selectie

Javier Martina (contract t/m 2010)
Dylon Claasen (contract t/m 2012) [size=75">*niet geheel zeker[/size">

Spelers waar al van bekend is dat ze wegmogen/vertrekken

Nicolae Mitea (contract t/m 2009)
Rydell Poepon (contract t/m 2010, verhuurd aan Willem II)
Robbert Schilder (contract t/m 2009, Heracles Almelo)
Erik Heijblok (contract t/m 2008, optie + 2 jaar)
Michael Krohn-Dehli (contract t/m 2009)
Ismail Urziaz (contract t/m 200
Edgar Davids (contract t/m 200 [size=75">* geeft zelf 2% kans dat hij blijft[/size">
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Zo 4 mei 2008 11:50
Laat ik mijn eerste nominatie dan alvast maar uitbrengen: [size=150">Laurent Delorge[/size">

Mijn visie:
1. Ajax moet komend seizoen 4-3-3 spelen, bij voorkeur met de punt naar achter
2. Ajax moet met haar ambitieniveau naar omhoog, in die zin dat Ajax behoefte heeft aan concurrentiewaardige spelers binnen de selectie. Dit zodat kampioensambities en CL ambities (tweede ronde) nagestreefd kunnen worden.
3. Ajax heeft behoefte aan goed voetballende middenvelders, die technisch voldoende onderlecht zijn.
4. De enige spelers die in mijn ogen nog niet direct het topniveau mogen hebben zijn de spelers onder 22, zij hebben de leeftijd om daar nog naartoe te groeien.

Conclusie: Laurent Delorge past niet in mijn profiel. Hij is in eerste instantie te oud, dus we kunnen niet verwachten dat hij nog naar een hoger niveau zal toegroeien. Ten tweede hebben we gezien dat deze speler ook bij Coventry City en Anderlecht, clubs van gemiddeld niveau zich niet kon ontpoppen tot belangrijke speler. De reservestatus van Delorge vereist op z'n minst beschikbaarheid wanneer anderen niet fit zijn. We hebben bij Delorge veel blessures gezien in z'n carriere bij Coventry en nu ook weer bij Ajax. Delorge zet daar weinig tegenover. Als rechtermiddenvelder, de enige positie waar hij nog voor in aamerking komt, ontbreekt hem technisch vernuft en basisvaardigheden voor het typische ajaxspelletje. Delorge heeft een ondermaatste balaanname, is qua overzicht niet echt een groot licht. Z'n enige echte kwaliteit, het afjagen cq. draven is te karig voor een selectiespeler van Ajax. Immers houdt deze man een vacature bezet voor jeugdspelers die mogelijk een stuk talentvoller zijn.

Oordeel: transfervrij laten vertrekken
yk_93

Forum berichten: 546
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Zo 4 mei 2008 12:01
Citaat:

Oordeel: transfervrij laten vertrekken

Juiste conclusie vind ik.
Eto'o

Forum berichten: 11824
Geplaatst: Zo 4 mei 2008 12:04
Delorge zou ik echt niet transfervrij laten vertrekken hoor. Je hebt hem transfervrij opgehaald en alles wat je er voor krijgt is dus winst. Daarnaast ligt mijn prioriteit absoluut niet bij het lozen van Delorge. Hij zal immers veel minder verdienen dan stuntelaars als Rommedahl, Luque en Ogararu en heeft bovendien wel goede wedstrijden in Ajax 1 gespeeld. Als het team een beetje draaide kon hij best mee, al had hij nog wel wat moeite met het tempo. Z'n dynamiek kon me in ieder geval wel bekoren, alsmede de aansluiting bij de rechtsbuiten die beter was dan dat van Gabri.

Maar goed, ik zou er uiteraard niet rouwig om zijn als hij wel vertrekt. Zoals je al aangeeft sluiten er komend seizoen weer wat talenten aan en met Gabri, De Jong, Sarpong en Claasen die in aanmerking komen voor die positie is het al snel zonde om Delorge speeltijd te geven.
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Zo 4 mei 2008 12:10
Citaat:
Delorge zou ik echt niet transfervrij laten vertrekken hoor. Je hebt hem transfervrij opgehaald en alles wat je er voor krijgt is dus winst. Daarnaast ligt mijn prioriteit absoluut niet bij het lozen van Delorge. Hij zal immers veel minder verdienen dan stuntelaars als Rommedahl, Luque en Ogararu en heeft bovendien wel goede wedstrijden in Ajax 1 gespeeld. Als het team een beetje draaide kon hij best mee, al had hij nog wel wat moeite met het tempo. Z'n dynamiek kon me in ieder geval wel bekoren, alsmede de aansluiting bij de rechtsbuiten die beter was dan dat van Gabri.

Maar goed, ik zou er uiteraard niet rouwig om zijn als hij wel vertrekt. Zoals je al aangeeft sluiten er komend seizoen weer wat talenten aan en met Gabri, De Jong, Sarpong en Claasen die in aanmerking komen voor die positie is het al snel zonde om Delorge speeltijd te geven.

Ik ken Delorge al sinds z'n debuut bij Genk Thomas, misschien dat wat verklaart. Ik ken die jongen z'n carriere en je hebt hier gewoon het schoolvoorbeeld van een speler die weinig bij Ajax te zoeken heeft: Lindenbergh Part Deux. Delorge heeft nog het betrekkelijke geluk gehad dat de wedstrijden waarin hij speeltijd kreeg, Ajax nog redelijk dominant was waardoor z'n mankementen niet opvielen. Mara zo heb ik ook Anthony Obodai wel eens een goede wedstrijd zien spelen. Het gaat voor mij om het totale plaatje en dan is voor mij delorge de eerste keus om af te vallen. M'n volgende namen zullen volgen.
Eto'o

Geplaatst: Zo 4 mei 2008 12:17
Ik presenteer de eerste doorn in m'n oog van de huidige selectie:

[size=150">Albert Luque[/size">

Een niet presterende has been en primadona. Heeft nog een contract tot 2010 en verdient een absoluut vermogen. Ajax was de enige club in Europa die gek genoeg was om voor zoveel geld toe te happen toen Luque werd aangeboden (zal wel te maken hebben met de bekende Spaanse zaakwaarnemer) en naar aanleiding van dit seizoen zullen er niet veel clubs zijn die die fout weer maken. Volgens mij moet Ajax hopen op een club uit Qatar die Luque puur op basis van naam naar de zandbak wil halen. Als dat niet het geval is zou ik proberen z'n contract af te kopen. Ajax heeft helemaal niets meer aan deze speler en ik weet wel zeker dat het het type speler is waar Van Basten zich aan zal ergeren.
Jobo

Forum berichten: 673
Geplaatst: Zo 4 mei 2008 12:18
Emanuelson

Lijdt aan zelfoverschatting en heeft een concentratiegebrek. Maakt teveel fatale fouten en voegt door zijn angstige spel niets toe. Een transferbedrag van 5 miljoen met het bedingen van een dooverkooppercentage van 30% lijkt mij fantastisch.

Het wordt tijd dat ajax voor de prijzen gaat en dan ken je geen jongens gebruiken die altijd maar weer een mannetje laten lopen en staan te slapen.
yk_93

Forum berichten: 546
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Zo 4 mei 2008 12:24
Citaat:
Emanuelson

Lijdt aan zelfoverschatting en heeft een concentratiegebrek. Maakt teveel fatale fouten en voegt door zijn angstige spel niets toe. Een transferbedrag van 5 miljoen met het bedingen van een dooverkooppercentage van 30% lijkt mij fantastisch.

Het wordt tijd dat ajax voor de prijzen gaat en dan ken je geen jongens gebruiken die altijd maar weer een mannetje laten lopen en staan te slapen.

Ik vind niet dat Ajax emanuelson nu al moet laten gaan. Hij is nog jong, moet ook nog veel leren. Ik zou hem dit seizoen nog een keer willen zien concuren met eventueel Pieters. Ik zie emanuelson nog wel een groeien en beter worden.
Eto'o

Geplaatst: Zo 4 mei 2008 12:26
Emanuelson is bovendien over de gehele linker flank inzetbaar. Als linksbuiten vind ik hem vaak erg degelijk spelen en hij kan alleen nog maar groeien in die rol. Z'n contract loopt ook nog tot 2011 en je weet bij Ajax-talenten dat je ze na een goed seizoen tegenwoordig voor de hoofdprijs verkoopt.
Jobo

Geplaatst: Zo 4 mei 2008 12:29
Ja maar hoeveel prijzen moet het nog kosten voor hij doorheeft dat ie een keer scherp moet zijn.
Bertje

Forum berichten: 9427
Geplaatst: Zo 4 mei 2008 12:48
Net alsof dat allemaal aan Emanuelson ligt. Kom op, zeg.
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Zo 4 mei 2008 12:51
Citaat:
Ja maar hoeveel prijzen moet het nog kosten voor hij doorheeft dat ie een keer scherp moet zijn.

De laksheid van Emanuelson zorgt bij iedereen voor irritatie Jobo, dat vooropgesteld. Maar ik vind het een beetje te kort door de bocht om hem nu al te laten vcertrekken. Komend seizoen hebben we Marco van Basten als trainer, en bij hem heb ik er vertrouwen in dat hij Emanuelson wel van die concentratieproblemen kan afhelpen. Wat Emanuelson bijvoorbeeld voor heeft om iemand zoals Delorge is dat hij wel al bewezen heeft dat hij ook gewoon meerdere wedstrijden van goed niveau kan spelen.
Wij zijn Ajax

Forum berichten: 2337
Geplaatst: Zo 4 mei 2008 12:52
Laurent Delorge kan je gebruiken als ruilmiddel met subtoppers, waar hij wel dragend kan spelen. Luque heeft een belevingsprobleem, maar verder zie ik hem als een voorbeeld voor Goossens: overbrengen en behouden! Emanuelson mist een beetje het gogme, maar verder heeft hij de voetbaltechnische kwaliteiten om een back van formaat te worden: aanleren en behouden!

Mijn verdere nominaties gaan uit naar:
George Ogararu
Kennedy
Rommedahl
Lindgren

George Ogararu bezit zowel niet de voetbaltechnische kwaliteiten om Ajax verder te helpen, bovendien mist hij het defensieve gogme en de daadkracht. De uitleg van Van Geel was passend: hij zal niet snel naar een Europese topclub vertrekken, dus hem kunnen we lang voor de selectie behouden. Behalve dat hij bij ons ook niet ons plafond kan aanraken, maar uiteraard kan dat in topcompetities ook niet.

Kennedy mist vooral de mentaliteit van 'wie maakt mij wat'. Hij heeft een aardig goede trap, maar kan dat niet laten zien omdat hij een last op zijn heupen voelt. Dus dan toont dat aan dat hij op zijn tenen loopt bij Ajax, ik zou hem als ruilmiddel gebruiken in de onderhandelingen mety Twente.

Rommedahl mist gewoon de voetbaltechnische kwaliteiten. Hij treert op zijn atletische vermogen, maar hij mist te veel. Bovendien valt counteren niet positief bij ons en hoogstwaarschijnlijk ook niet bij MvB. Bovendien maakt hij als basisspeler totaal geen indruk. Conclusie van mij: hij past niet bij Ajax.

Lindgren die is een spelmaker, een nummer 6. Maar hij mist de brutaliteit, de dominantie. Zijn voetballende kwaliteiten zijn oke, maar niet waar Ajax ver mee komt in Europa en zelfs in NL wordt Ajax af en toe overklast door andere ploegen. Vergeet niet dat de taakomschrijving van spelmaker bij Ajax de belangrijkste positie is. Als ik moet afgaan op mijn vertrouwen, dan wordt ik niet niet vrolijk als ik komend jaar dit middenveld voorzie:
---------------------perez/ de jong---------------------
----------lindgren-------------------de zeeuw---------
Ik hoop dat jullie dit ook niet zien als het gewenste niveau, anders dan geeft dit de neerwaartse spiraal weer. Nee: Lindgren is niet een speler van het kaliber die ik graag bij Ajax zie. Hetzelfde geldt voor De Zeeuw trouwens.
Jobo

Geplaatst: Zo 4 mei 2008 12:53
Nou helemaal wil ik niet zeggen maar wel voor een goed gedeelte. Dat gedeelte moeten we nu eens los gaan laten. Ik snap best dat Ajax een leerschool is maar er moet wel in een bepaald tempo geleerd worden want anders doe je gewoon niet mee om de prijzen.

Ik vind emanuelson vanaf zijn debuut tot nu niet beter geworden. Misschien wel slechter zelfs. Hij laat dus absoluut geen enige vorm van progressie zien.

Dit gekoppeld aan zijn zelfoverschatting vind ik het tijd om afscheid te nemen. Dit is mijn mening over deze voetballer. Jullie mening kan anders zijn. Alleen ik zeg als hij blijft dat ik jullie regelmatig in het emanuelson topic terug zal vinden waar jullie zijn blunders zullen bespreken tegen pakweg aankomend heerenveen/twente of in de voorronde cl.
Wij zijn Ajax

Forum berichten: 2337
Geplaatst: Zo 4 mei 2008 13:03
Citaat:
Nou helemaal wil ik niet zeggen maar wel voor een goed gedeelte. Dat gedeelte moeten we nu eens los gaan laten. Ik snap best dat Ajax een leerschool is maar er moet wel in een bepaald tempo geleerd worden want anders doe je gewoon niet mee om de prijzen.

Ik vind emanuelson vanaf zijn debuut tot nu niet beter geworden. Misschien wel slechter zelfs. Hij laat dus absoluut geen enige vorm van progressie zien.

Dit gekoppeld aan zijn zelfoverschatting vind ik het tijd om afscheid te nemen. Dit is mijn mening over deze voetballer. Jullie mening kan anders zijn. Alleen ik zeg als hij blijft dat ik jullie regelmatig in het emanuelson topic terug zal vinden waar jullie zijn blunders zullen bespreken tegen pakweg aankomend heerenveen/twente of in de voorronde cl.

Emanuelson is speltechnisch zeker beter geworden Jobo. Het probleem is dat hij zijn zwakke punt niet(amper) heeft verbeterd terwijl je nu een stabielere speler gaat verwachten, hij heeft nog steeds niet goed door hoe je de tegenstander moet bespelen. En ik denk dat je een speciale speler hiervan kan maken, indien hij maar dat gogme krijgt. Anders dan zal hij de top nooit halen. Het wordt tijd dat hij wel daarin verbeterd en het kan niet eeuwig zo blijven. Maar ik heb er vertrouwen in dat hij het gaat halen, als hij het niet haalt dan vind ik het een teken van zwakte van alle trainers die met hem hebben gewerkt. Maar zo'n ruwe diamand weggooien lijkt mij totaal geen goed plan.
El Chícharito

Forum berichten: 3036
Geplaatst: Di 6 mei 2008 12:20
[size=150">George Ogararu[/size">

Toen hij basisspeler bij Ajax werd, viel hij wekelijks door de mand. Opbouwend erg leuk, maar verdedigend zo zwak en zo wattig. Deze jongen schat ik nog minder in dan Colin en voor hem zul je waarschijnlijk ook geen geld krijgen, alhoewel misschien in Roemenië ze nog gek zijn van hem. Strik erom en wegwezen, Bruno is een held en Colin heeft verlengd.

Conclusie: Matigste back óóit in een Ajax-shirt.
Marnix

Forum berichten: 2786
Geplaatst: Zo 11 mei 2008 20:17
Citaat:

Toen hij basisspeler bij Ajax werd, viel hij wekelijks door de mand. Opbouwend erg leuk, maar verdedigend zo zwak en zo wattig. Deze jongen schat ik nog minder in dan Colin en voor hem zul je waarschijnlijk ook geen geld krijgen, alhoewel misschien in Roemenië ze nog gek zijn van hem. Strik erom en wegwezen, Bruno is een held en Colin heeft verlengd.

Conclusie: Matigste back óóit in een Ajax-shirt.

Helemaal mee eens, ik zie ook echt geen toekomst meer voor hem in het Ajax-shirt of hij de matigste is weet ik niet, maar hij mag wel weg inderdaad!
Eto'o

Geplaatst: Zo 11 mei 2008 20:23
[size=150">Dennis Rommedahl[/size">

Doet het voor zijn kunnen eigenlijk nog wel aardig, maar komt toch zwaar tekort voor Ajax. Z'n overzicht en voorzet zijn erg matig waardoor hij amper rendement haalt uit z'n grootste wapen, namelijk z'n snelheid. Mist ook gewoon voetbalintelligentie en is op leeftijd, dus zal geen progressie meer boeken. Komend seizoen zou zijn rol sowieso overgenomen kunnen worden van een snelle buitenspeler uit de jeugd. Martina bijvoorbeeld. Ik verwacht niet dat die het met hetzelfde aantal geboden kansen als Rommedahl slechter zou doen. Rommedahl is Deens international, heeft Ajax weinig gekost en is fysiek verder nog in orde, dus ik neem aan dat Ajax hem wel ergens voor een zacht prijsje kan slijten. Sympathieke jongen verder, maar ik acht hem gewoon niet goed genoeg.
Wessel

Forum berichten: 31
Geplaatst: Ma 12 mei 2008 18:45
Citaat:

Doet het voor zijn kunnen eigenlijk nog wel aardig, maar komt toch zwaar tekort voor Ajax. Z'n overzicht en voorzet zijn erg matig waardoor hij amper rendement haalt uit z'n grootste wapen, namelijk z'n snelheid. Mist ook gewoon voetbalintelligentie en is op leeftijd, dus zal geen progressie meer boeken. Komend seizoen zou zijn rol sowieso overgenomen kunnen worden van een snelle buitenspeler uit de jeugd. Martina bijvoorbeeld. Ik verwacht niet dat die het met hetzelfde aantal geboden kansen als Rommedahl slechter zou doen. Rommedahl is Deens international, heeft Ajax weinig gekost en is fysiek verder nog in orde, dus ik neem aan dat Ajax hem wel ergens voor een zacht prijsje kan slijten. Sympathieke jongen verder, maar ik acht hem gewoon niet goed genoeg.

Met alle aankopen voor de voorhoede voor volgend jaar is er inderdaad geen plaats voor hem, maar van mij had hij anders niet weggemoeten. Hij scoort vaak en heeft een hoog rendement. Jongen met een goede mentaliteit en had hem liever niet zien gaan maar heeft inderdaad niet het niveau. Meer hadden we niet van hem kunnen verwachten vind ik persoonlijk
Scio

Forum berichten: 1939
Geplaatst: Ma 19 mei 2008 17:08
Citaat:
Kuffour stopt bij Ajax

Amsterdam, 19 mei 2008
Samuel Kuffour en Ajax gaan komend seizoen niet met elkaar door. Dat hebben de speler en de club in goed overleg besloten. In zijn half jaar als Ajacied kwam Kuffour twee keer in actie voor het eerste elftal.
Kuffour tekende in januari een overeenkomst voor een half jaar. De Ghanees kwam transfervrij over van AS Roma. Ajax had de mogelijkheid in het contract opgenomen om hem nog twee jaar langer te houden, maar deze optie is niet gelicht.

De 31-jarige Kuffour debuteerde 2 maart in de thuiswedstrijd tegen Excelsior (4-0) in Ajax 1. In diezelfde maand kwam hij nog een keer kort in actie tegen sc Heerenveen.

http://www.ajax.nl/web/show/id=154417/contentid=66529
nr23

Forum berichten: 443
Geplaatst: Ma 19 mei 2008 18:10
Namen als Laurent Delorge spreken voor zich.

Ik ben het eens ook met de nominaties Kennedy en Emanuelson.

Kennedy komt tekort en heeft niets extra's, zoals bijvoorbeeld Rommedahl wel heeft. Rommedahl is ook niet echt een topspeler, maar heeft in ieder geval nog een specifieke kwaliteit, zijn snelheid. Die snelheid kan in bepaalde wedstrijden goed van pas komen. Helaas stond een tijd terug op AN dat Marco Kennedy nog een kans wilde geven. Ik heb liever dat Rommedahl dan blijft. Want Kennedy die heeft echt niks extra's. Kennedy is echt een speler gebleken die ruimte nodig heeft om te kunnen renderen. Zijn voorzet is wel aardig (al merk je dat niet bij stilstaande situaties, die meestal ergens aan de overkant bij de cornervlag belanden. Bij ons in het vak werd op een gegeven moment al gegrapt, van ik zou bij de cornervlag gaan lopen, iedere keer als Kennedy een corner of vrije bal vanaf de zijkant nam), maar hij mist gewoon de actie, met name door zijn gebrek aan explosiviteit. Daardoor komt hij geen man voorbij, en hoewel zijn voorzet aardig is is die niet van het kaliber Beckham. Als hij zijn man niet voorbij komt komt hij dus ook niet aan een voorzet toe. Vrijwel nooit dus. Door zijn gebrek aan snelheid / explosiviteit voegt hij ook verdedigend niks toe. Hoewel hij wel de inzet en inzicht heeft om mee te verdedigen word hij er simpelweg door iedere back die mee op wilt komen uitgelopen. Dus in verdedigend opzicht heeft hij ook al geen meerwaarde. Kortom, hij heeft eigenlijk helemaal niets. Prima zaalvoetballer waarschijnlijk, maar op topniveau op het veld komt hij(handelings)snelheid tekort. Gezien het aantal vleugelspelers dat we al hebben, én gezien het feit dat ik hem eigenlijk het minste van het hele zooitje vind, is er dus geen ruimte meer voor hem.

Dan Emanuelson. Zoals al door anderen gezegd, deze jongen leert nooit. Als back is hij gewoon te laconiek, te dromerig. Heb altijd het idee alsof ie net wat joints heeft lopen smoken, hij is altijd in dromenland. En hij leert gewoon niet. Het is al jaren hetzelfde. Nu we met Verthongen eindelijk een betere hebben zie ik ook niet in waarom we Urby nog zouden moeten houden. Een linksbuiten is hij natuurlijk gewoon niet, en als linkshalf ben ik nog niet helemaal over hem uit, maar ik zou hem niet zomaar als vaste basisspeler daar neer willen zetten. Urby heeft natuurlijk wel een paar seizoenen terug een goed jaar gehad en daar kan Ajax nog de vruchten van plukken. Urby heeft daardoor een bepaalde transferwaarde opgebouwd, en het zou zonde zijn om die op de bank te laten afbreken. Voor een vrij nuttelloze speler kan Urby best nog wat opbrengen, alleen maar extra reden om hem te verkopen.

Dan nog twee twijfelgevallen; Luque en Ogararu.

Luque ben ik persoonlijk erg gecharmeerd van, vind hem een typische Ajax speler. Koster mocht hem gewoon niet. Na de wedstrijd bij Feyenoord heeft hij geen kans meer gehad. Dat terwijl hij juist in die wedstrijden daarvoor begon te renderen. Van mij mag hij nog een kans krijgen. Daarentegen bij aankoop van nog een vleugelspeler (Sulejmani bv), is er ook voor hem geen plek meer.

Ogararu heeft echt een dramatisch seizoen gespeeld en ik was ook helemaal klaar met hem. Daarentegen zitten we bij Ajax altijd met blessures. We moeten ook een behoorlijke bank hebben willen we meedoen om de prijzen. Ogararu kan denk ik nog wel van waarde zijn als wisselspeler. Volgens mij heeft hij in de tweede seizoenshelft ook nog een wedstrijd gespeeld, bij een schorsing van Silva, en toen speelde hij al een stuk beter dan daarvoor. Wellicht dat hij die prikkel nodig had. Mocht Ogararu nog een leuk bedrag opleveren (rond de €4m of meer) natuurlijk verkopen, want Silva is #1. Is dat niet het geval kan hij als bankzitter ook nog wel zijn waarde hebben denk ik.
Eto'o

Geplaatst: Ma 19 mei 2008 18:12
Ogararu zal flink verdienen en heeft al lang en breed aangetoond het niveau bij Ajax niet aan te kunnen. Colin heeft tenminste nog zo'n drie tot vier prima wedstrijden in Ajax gespeeld. Relatief gezien zal dat een stuk meer zijn dan Ogararu.

Luque is ook overpaid en fysiek gewoon op. Daarnaast beschikt hij over een slechte mentaliteit. Laten we alsjeblieft niet gaan denken dat er een kans is dat dit goed gaat komen, want we hebben het hier over een jongen die al drie jaar helemaal niets laat zien en er zelf voor zorgt dat hij geen kansen krijgt. Of denken we dat Kluivert er ook weer bovenop komt?
mike_zuid2

Forum berichten: 590
Geplaatst: Di 20 mei 2008 10:01
Van mij mag Urby wel blijven, blijft voor mij een speler uit de eigen jeugd en dus zie ik hem liever dan veel gekochte spelers (Ogararu, Delorge, Kennedy, Rommedahl, Kuffour en dat soort figuren).
Eto'o

Geplaatst: Di 20 mei 2008 10:42
Wat mij betreft blijft hij ook. Jongens uit de opleiding bij Ajax worden altijd voor veel geld verkocht en laten we niet vergeten dat iedere cent die wordt verdiend aan een jeugdspeler zowat winst is. Ik zou hem laten verlengen. Bij een goede organisatie en met kwaliteit achterin kan hij ondanks z'n concentratiestoornis ook als linksback spelen. Van Bronckhorst heeft het als zwakke schakel ook jarenlang gedaan in het succesvolle Barcelona.
Bertje

Forum berichten: 9427
Geplaatst: Di 20 mei 2008 10:44
En Urby kan wel even wat beter ballen dan Bronko.
+ Nieuw bericht <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.888
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.414.540 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Spelers » Spelers met een eindigende toekomst bij Ajax
Ga
Zoeken: