Auteur
|
Bericht
|
Wij zijn Ajax
Forum berichten: 2337
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Zo 25 mei 2008 19:02
|
|
VD Wiel is een libero en geen linksmid. Donald is een verdedigende kracht voor het middenveld en geen spelmaker. Anita is een pittige balafpakker voor het middenveld met techniek en inzicht die ook aan de zijkanten de zone van de backs kan invullen(dus een concurrent van Gabri). En Sarpong vervuld dezelfde rol als die binnenspelers, als smaakmakers. Dus het zou onverstandig zijn om ze beiden te laten spelen, het is een ander type invuller van de rol, dus hij is concurrent en dus niet dat hij elders op het veld meer kans maakt op spelen(of de samenstelling klopt niet).
Tja, verkeerde zone klopt. Maar dat maakt het niet oninteressant om erover te praten, want hij is in mijn ogen(en van meerdere personen) een goede optie en daarom is het zonde dat Ajax niet profiteert.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Vr 30 mei 2008 17:37
|
|
Ajax slaapt en nu is het te laat. Wel apart dat hij de stap terugmaakt, blijkbaar voelde hij zich bij AZ niet thuis. En nu ga ik erover kappen, want de toekomst zou alles wel uitwijzen. Maar las je naar Roda gaat dan ben je in ieder geval niet ambitieus, of er moet een normale clausule instaan.
Citaat: Transfer Vormer naar Roda JC beklonken
Ruud Vormer vertrekt transfervrij bij AZ. De 20-jarige middenvelder gaat vanaf komend seizoen aan de slag bij Roda JC. De jeugdinternational ondertekende een vierjarig contract bij de Kerkradenaren.
Vormer doorliep de jeugdopleiding bij AZ. Sinds het seizoen 2006/2007 maakt hij deel uit van de A-selectie. De voorbije competitie speelde de middenvelder mee in zeventien competitiewedstrijden.
Vormer kon het met AZ niet eens worden over een nieuw contract.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Wo 4 jun 2008 10:44
|
|
Ik heb de papieren versie van de Vi zelf nog niet gezien maar kwam op het web een voorproefje tegen van een interview met De Zeeuw waarin hij stelt dat hij open staat voor Ajax:
http://www.ajaxlife.nl/nieuws/detail/2093
Lijkt mij dat er dus absoluut wat speelt anders doe je als AZ-speler niet zulke uitspraken gezien de Calimero gedachte van de supporters daar t.o.v. alles wat uit Amsterdam komt.
|
Tombo
Forum berichten: 95
|
Geplaatst: Wo 4 jun 2008 10:50
|
|
Citaat: VD Wiel is een libero en geen linksmid. Donald is een verdedigende kracht voor het middenveld en geen spelmaker. Anita is een pittige balafpakker voor het middenveld met techniek en inzicht die ook aan de zijkanten de zone van de backs kan invullen(dus een concurrent van Gabri). En Sarpong vervuld dezelfde rol als die binnenspelers, als smaakmakers. Dus het zou onverstandig zijn om ze beiden te laten spelen, het is een ander type invuller van de rol, dus hij is concurrent en dus niet dat hij elders op het veld meer kans maakt op spelen(of de samenstelling klopt niet).
Tja, verkeerde zone klopt. Maar dat maakt het niet oninteressant om erover te praten, want hij is in mijn ogen(en van meerdere personen) een goede optie en daarom is het zonde dat Ajax niet profiteert.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik vaak de ballen van je posts staps. Zelfs na herhaaldelijk lezen. Ik begin ook af en toe het gevoel te krijgen dat dit voor meerdere mensen op het forum geldt. Niet als kritiek bedoeld maar zou je hier een beetje op kunnen letten.
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Wo 4 jun 2008 11:03
|
|
Haha, tja dat is WZA. Heb je zijn boek nog niet gekocht met de gebruikte benamingen, Tombo? Moet je toch echt doen, anders kun je niet op zijn niveau inhaken
Nee, tja, het is een beetje als WZA iets ziet dan blijft hij ervan overtuigd. Hij dramt door en is een beetje eigenwijs haha. Krijg je er toch niet uit Tombo, dus we respecteren hem maar
|
Tombo
Forum berichten: 95
|
Geplaatst: Wo 4 jun 2008 11:11
|
|
Ow ik respecteer hem ook zeker hoor!!! Alleen denk ik niet dat ie veel mensen in een discussie met zich mee krijgt zo!
|
El Chícharito
|
Geplaatst: Wo 4 jun 2008 11:13
|
|
Citaat: Ow ik respecteer hem ook zeker hoor!!! Alleen denk ik niet dat ie veel mensen in een discussie met zich mee krijgt zo!
Dat zeker
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Wo 4 jun 2008 11:27
|
|
Citaat: Ik moet eerlijk bekennen dat ik vaak de ballen van je posts staps. Zelfs na herhaaldelijk lezen. Ik begin ook af en toe het gevoel te krijgen dat dit voor meerdere mensen op het forum geldt. Niet als kritiek bedoeld maar zou je hier een beetje op kunnen letten. Waarschijnlijk moet je dan eerst een stukje terug gaan en daar de posts lezen want hij reageerde op een domme fout van mijn kant (v.d. Wiel zei ik in plaats van v.d. Heijden).
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Wo 4 jun 2008 11:36
|
|
Op AN staat nu ook dat De Zeeuw inderdaad in de VI heeft gezegd dat hij openstaat voor Ajax. Ik ben benieuwd naar het interview. Is hem bijv. specifiek gevraagd naar Ajax of kwam hij er uit zichzelf mee?
|
El Chícharito
|
Geplaatst: Wo 4 jun 2008 11:44
|
|
Ik heb Vi nog niet , maar heb ook geen scanner maar zal wel wat interessante stukjes neerzetten straks.
Edit: Ligt in de brievenbus, ga hem nu lezen. Jullie horen het nog.
|
El Chícharito
|
Geplaatst: Wo 4 jun 2008 11:57
|
|
10 vragen aan Demy de Zeeuw
En na het toernooi ga je met Van Basten mee naar Amsterdam?
'Daarover zijn nog geen contacten geweest, maar het zijn speculaties die nu gemakkelijk de ronde doen. Van Basten laat me bij het Nederlands elftal vaak spelen en gaat komend seizoen bij Ajax aan de slag. Ik snap dat mensen dan een optelsom gaan maken, maar op dit moment speelt er helemaal niks. Mijn streven is om me tijdens het Europees kampioensschap in de kijker te spelen. En als Ajax komt, dan sta ik daarvoor open. Als je bij de nummer elf van Nederland speelt, heb je natuurlijk altijd oren naar een andere club. En zeker Ă©Ă©n van dat kaliber. Ik denk dat iedere speler van AZ wel hogerop wil.
Bron: de VI
|
Peter79
|
Geplaatst: Wo 4 jun 2008 12:07
|
|
Citaat: Op AN staat nu ook dat De Zeeuw inderdaad in de VI heeft gezegd dat hij openstaat voor Ajax. Ik ben benieuwd naar het interview. Is hem bijv. specifiek gevraagd naar Ajax of kwam hij er uit zichzelf mee?
Was ik niet geloofwaardig genoeg
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 4 jun 2008 12:08
|
|
Natuurlijk wel, maar je zei zelf dat je de papieren versie van VI niet zelf had gezien.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Wo 4 jun 2008 12:26
|
|
Ik ben niet te beroerd om het uit te leggen hoor, ik zou het proberen iets duidelijker te brengen in de toekomst. En ik ben niet doof voor goede kritiek, integendeel. Alleen ik laat me niet dingen wijsmaken die niet kloppen in mijn ogen, dus ik ben idd eigenwijs. I'm not easy!
|
Marnix
Forum berichten: 2786
|
Geplaatst: Wo 4 jun 2008 23:46
|
|
'' Ik denk dat iedere speler van AZ wel hogerop wil. ''
Dat vind ik wel behoorlijk veel zeggen, volgens mij wilt hij wel (graag) naar Ajax komen.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Do 5 jun 2008 00:19
|
|
Altijd leuk om even [color=red">de reacties op AZ fanpage[/color"> te lezen na zo'n uitspraak van De Zeeuw. Hij was al niet populair, maar inmiddels hopen ze dat hij weg gaat rotten in het tweede. Ik moet ook zeggen dat ik vind dat De Zeeuw als een olifant in een porceleinwinkel tekeer gaat, de laatste tijd. Het lijkt wel alsof het hem niets kan schelen dat hij ruzie krijgt met mensen van de club of dat de supporters hem zullen uitkotsen. Ik vind het maar verdacht gedrag. Volgens mij is die jongen uit op een breuk.
|
Peter79
|
Geplaatst: Do 5 jun 2008 08:14
|
|
Citaat: Natuurlijk wel, maar je zei zelf dat je de papieren versie van VI niet zelf had gezien.
Ik loop je maar te stangen Thomas, maar je hapt wel makkelijk
|
Jeroen
Forum berichten: 672
|
Geplaatst: Di 24 jun 2008 15:20
|
|
Na het EK nogmaals bevestigd in m'n vermoedens over de kwaliteiten van deze speler. Vind het een enorme spelvertrager, zoals El Ahmadi, met als kanttekening dat De Zeeuw niet over diens techniek beschikt. Hij probeert het regelmatig open te breken met enkele dieptepasses, dus in dat opzicht is het een speler die meer toevoegt en durft dan die andere beoogde aankoop, Orlando Engelaar (mijn hemel, wat een ramp aan de bal is dat). Als men tegenwoordig al content is met een speler die de bal 'zo goed in de voeten van een andere speler kan plaatsen', dan houd ik m'n hart vast voor het niveau dat bij Ajax aanwezig is na alle saneringen en reorganisaties.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Di 24 jun 2008 15:22
|
|
El Ahmadi een spelvertrager? Is De Zeeuw natuurlijk ook niet, maar El Ahmadi al helemaal niet.
|
Jeroen
Forum berichten: 672
|
Geplaatst: Di 24 jun 2008 15:26
|
|
Let maar eens eens op hoe snel de manier van handelen van El Ahmadi is na een spelhervatting. Het middenveld van Feyenoord gaat volgend seizoen zo lopen als stroop. Neemt niet weg dat als ik zou kunnen kiezen tussen De Zeeuw en El Ahmadi ik altijd voor laatstgenoemde ga, want hij blijft enorm getalenteerd. Oppassen alleen dat het geen gevalletje Cziommer wordt; leuk voor de subtop.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Di 24 jun 2008 15:31
|
|
Aan spelers die alles in sneltreinvaart en de vijfde versnelling willen doen heb je ook niets, want dat leidt vrijwel altijd tot veel balverlies. El Ahmadi en De Zeeuw zijn in goede doen juist secuur in de passing.
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 24 jun 2008 15:34
|
|
Ben het niet met je eens Jeroen. El Ahmadi is zeker geen spelvertrager, hij heeft juist een uitstekende handelingssnelheid die ook toereikend is voor de top in Nederland. Over Orlando Engelaar ben ik het ook niet met je eens. Juist in balbezit komen de kwaliteiten van Engelaar naar voren, in balverlies daarentegen en controlerend is ie niet zo sterk en dan komen ook z'n zwaktes naar voren.
|
wwe-marijn
Forum berichten: 559
|
Geplaatst: Di 24 jun 2008 20:47
|
|
De Zeeuw hoef ik niet zo zeer. Het mooiste zou zijn als De Jong terug zou keren, maar dat zit er niet in. Ajax kan vast wel andere spelers halen.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Di 24 jun 2008 21:00
|
|
Citaat: De Zeeuw hoef ik niet zo zeer. Het mooiste zou zijn als De Jong terug zou keren, maar dat zit er niet in. Ajax kan vast wel andere spelers halen.
De jong zal (helaas) nog niet terugkeren. Verder is de Zeeuw wel een aardige speler, maar er lopen volgens mij er al genoeg rond die zijn kwaliteiten binnen de selectie ook bezitten, of nog kunnen groeien tot een hoger niveau (omdat ze nog niet definitief doorgebroken zijn)
|
Eto'o
|
Geplaatst: Di 24 jun 2008 21:07
|
|
Ajax heeft juist weinig spelers met het tactisch inzicht van De Zeeuw en weinig middenvelders die de balcirculatie kunnen verhogen en de diepgang hebben zoals De Zeeuw dat heeft.
De Jong is een stuk slimmer geworden sinds z'n Ajax-periode, maar is eerder een betere versie van Gabri. Daar heeft Ajax juist minder behoefte aan.
|