Auteur
|
Bericht
|
Wij zijn Ajax
Forum berichten: 2337
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Zo 25 mei 2008 15:11
|
|
Pfff, over een paar jaar moet Ajax weer miljoenen dokken: wanbeleid. Echt een talent, zou ik knap vinden van Roda als ze hem strikken.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Zo 25 mei 2008 16:51
|
|
Ajax heeft met Anita, Blind en v.d. Heijden drie spelers met meer talent dan Vormer. Hij heeft nu een seizoen lekker gespeeld maar de kans dat hij dat kan volhouden is erg klein. Gabri, Lindgren, Anita, v.d. Heijden en Donald zijn spelers die Ajax volgend seizoen bij de selectie kan hebben voor de twee controlerende middenvelder posities. Ik ga er vanuit dat één a twee spelers van hen worden verhuurt en Ajax moet dan dus nog een speler bijkopen.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Zo 25 mei 2008 16:52
|
|
Van wat ik van Van der Heijden en Donald heb gezien zijn die twee stukken minder talentvol dan Vormer. Blind ken ik niet goed genoeg. Anita en Bonevacia lijken me wel spelers die het in de toekomst goed gaan doen op die positie.
|
JS
Forum berichten: 741
|
Geplaatst: Zo 25 mei 2008 16:53
|
|
Citaat: Ajax heeft met Anita, Blind en v.d. Heijden drie spelers met meer talent dan Vormer. Hij heeft nu een seizoen lekker gespeeld maar de kans dat hij dat kan volhouden is erg klein. Gabri, Lindgren, Anita, v.d. Heijden en Donald zijn spelers die Ajax volgend seizoen bij de selectie kan hebben voor de twee controlerende middenvelder posities. Ik ga er vanuit dat één a twee spelers van hen worden verhuurt en Ajax moet dan dus nog een speler bijkopen.
Want....?
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Zo 25 mei 2008 17:06
|
|
Hij is niet zo talentvol als veel mensen denken en zo geweldig heeft hij ook niet gespeeld dit seizoen. Ik zou eerder voor een jongen als Roorda (oké totaal ander type maar toch) gaan.
Je ziet te vaak dat een speler een minder tweede seizoen heeft dan eerste en minder dan dit vind ik veel te weinig. Vergeet niet hij speelde bij de club die 11de (ofzo) is geworden en hij was daar niet eens een van de betere.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Zo 25 mei 2008 17:08
|
|
Een stelling als 'niet zo talentvol als mensen denken' is makkelijk geplaatst, maar is het ook ergens op gebaseerd?
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Zo 25 mei 2008 17:10
|
|
Citaat: Een stelling als 'niet zo talentvol als mensen denken' is makkelijk geplaatst, maar is het ook ergens op gebaseerd? Op de wedstrijden die ik hem dit seizoen bij het eerste en de vorige seizoenen in de jeugd van AZ heb zien spelen.
|
Bertje
|
Geplaatst: Zo 25 mei 2008 17:11
|
|
Dat mag je wel wat verduidelijken. Wat mist hij? Wat kan hij wel? Hier kan ik namelijk echt niets mee.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Zo 25 mei 2008 17:11
|
|
Ik vind Vormer bewuster spelen dan Blind en Arie tegelijk hoor.. Speelt dominant, is tweebenig, speelt toch ff De Zeeuw weg uit de as. Dus ik denk dat hij op dit moment verder is dan die 2. Ik zeg niet wie meer in zich heeft, want daarover weet ik te weinig. Al vind ik Arie nog te veel als postbode spelen(misschien net als Sneijder om zichzelf uit te dagen op een laag niveau) en niet als dirigent, Daley Blind moet nog omschakelen omdat hij vrijwel altijd in of vlak voor de defensie heb gespeeld en heeft dus tijd nodig om zich goed in de rol te gaan manifesteren. De Zeeuw zou ik een hele matige aankoop vinden als ik eerlijk ben hoor..
Anita is zo'n afbluffer a là Davids, met techniek. Alleen iets minder door wat er moet gebeuren, maar ook een flink talent(ik zeg niet op het niveau van Davids voor de duidelijkheid). Maar dus niet een spelmaker, maar een defensieve extra kracht. In Donald zie ik een defensieve kracht voor het hart van de defensie(op 4). Is dus in mijn ogen geen nummer 4. Volgens een aantal is Lindgren ook eigenlijk een nummer 4, ik zie ook dat hij daarvoor geschikter is dan als een spelmaker voor het middenveld(maar ook niet ideaal). Gabri is geen spelmaker, hetzelfde geval als Davids en Anita zijn. Dus al deze spelers zijn in mijn ogen niet concurrenten voor de 6-positie.
Eerst zei ik dat het voor opstopping zou kunnen zorgen in de ontwikkeling, maar toen had ik ook Bradley als aankoop in mijn plaatje staan. Die zou dan grotendeels speeltijd krijgen ten koste van de anderen. Nu krijg je toch een beetje een faire strijd: 3 ongeveer gelijkwaardige talenten, dan kan je moeiteloos een speler stimuleren om beter te worden, dan kan je spelers in rust zich laten ontwikkelen(kijken wie het meest er klaar voor is), dan kan je ook nog talenten verhuren als je dat ziet als de beste oplossing. Uiteindelijk zou de beste bovendrijven en de minste ook niet een hopeloos geval zijn, die komt dan vanzelf ook op zijn plek terecht. Dat zou dus het spelniveau opkrikken. Ik zie alleen een win-winsituatie hoor.
|
JS
Forum berichten: 741
|
Geplaatst: Zo 25 mei 2008 17:12
|
|
JohnDylan
Citaat: Hij is niet zo talentvol als veel mensen denken en zo geweldig heeft hij ook niet gespeeld dit seizoen. Ik zou eerder voor een jongen als Roorda (oké totaal ander type maar toch) gaan.
Je ziet te vaak dat een speler een minder tweede seizoen heeft dan eerste en minder dan dit vind ik veel te weinig. Vergeet niet hij speelde bij de club die 11de (ofzo) is geworden en hij was daar niet eens een van de betere.
Dan praat je jezelf tegen als je nu zegt dat hij niet zo geweldig gespeeld heeft dit seizoen... Want in je post daarboven zei je dit:
Citaat: Hij heeft nu een seizoen lekker gespeeld
Verder ben ik het wel met je eens, ik ben ook niet zo van hem onder de indruk. Maar de kans klein is dat hij het " lekkere " (of was het nou niet zo geweldige?) spel niet langer kan volhouden vind ik onzin.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Zo 25 mei 2008 17:18
|
|
Citaat: Dan praat je jezelf tegen als je nu zegt dat hij niet zo geweldig gespeeld heeft dit seizoen... Want in je post daarboven zei je dit: Lekker en geweldig zijn niet hetzelfde. Lekker is goed voor een speler van zijn leeftijd geweldig is goed voor een speler van elke leeftijd.
Citaat: Verder ben ik het wel met je eens, ik ben ook niet zo van hem onder de indruk. Maar de kans klein is dat hij het " lekkere " (of was het nou niet zo geweldige?) spel niet langer kan volhouden vind ik onzin. Zo veel spelers hebben een lekker eerste seizoen en zakken dan terug. Vormer speelde in de jeugd altijd heel onconstant en ik zie dat straks bij Roda ook weer gebeuren.
Dit was wat ik had te zeggen want dit blijft het 'Demy de Zeeuw topic'.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Zo 25 mei 2008 17:19
|
|
Tja, ik zie het dus wel zitten in hem en ik vind hem een groot talent. Bovendien is hij transfervrij, wat is het probleem?
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Zo 25 mei 2008 17:26
|
|
Citaat: Tja, ik zie het dus wel zitten in hem en ik vind hem een groot talent. Bovendien is hij transfervrij, wat is het probleem? Hij neemt de positie in van Anita, v.d. Heijden, Donald en mogenlijk Siem de Jong plus hij brengt niets extra's met zich mee. Maar dit was dan écht mijn laatste woord over hem aangezien hij toch naar Roda gaat.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Zo 25 mei 2008 18:20
|
|
Citaat: Tja, ik zie het dus wel zitten in hem en ik vind hem een groot talent. Bovendien is hij transfervrij, wat is het probleem? Hij neemt de positie in van Anita, v.d. Heijden, Donald en mogenlijk Siem de Jong plus hij brengt niets extra's met zich mee. Maar dit was dan écht mijn laatste woord over hem aangezien hij toch naar Roda gaat.
Dat rijtje(exclusief Arie) komt niet in aanmerking voor de nummer 6 positie(als spelmaker) in aanmerking. Dus ik snap jouw probleem niet.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Zo 25 mei 2008 18:34
|
|
Citaat: Dat rijtje(exclusief Arie) komt niet in aanmerking voor de nummer 6 positie(als spelmaker) in aanmerking. Dus ik snap jouw probleem niet. Het gaat mij niet om labels het gaat er mij om dat Ajax 3 posities op het middenveld heeft en met Gabri. Lindgren, v.d. Heijden, Donald, Anita, Sarpong, de Jong, Perez minstens 8 spelers die daar kunnen spelen. Als er dan een speler bijkomt moet die duidelijk beter zijn en dat is Vorm niet.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Zo 25 mei 2008 18:38
|
|
Donald heeft nog geen moment laten zien het niveau van Ajax 1 aan te kunnen. Van der Heijden heeft me ook nog niet overtuigd. Perez toont al het hele seizoen aan geen middenvelder te zijn. Sarpong zal komend seizoen wel veel door het elftal zwerven en dus ook als aanvaller spelen.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Zo 25 mei 2008 18:41
|
|
Citaat: Donald heeft nog geen moment laten zien het niveau van Ajax 1 aan te kunnen. Van der Heijden heeft me ook nog niet overtuigd. Perez toont al het hele seizoen aan geen middenvelder te zijn. Sarpong zal komend seizoen wel veel door het elftal zwerven en dus ook als aanvaller spelen. Vormer heeft mij niet meer kunnen overtuigen dan Donald en v.d. Heijden en waarom een speler halen die niet duidelijk iets toevoegt? Misschien heeft hij jullie wel meer kunnen overtuigen maar als hij jullie heeft kunnen overtuigen beter te zijn dan Gabri, Lindgren, Sarpong en Siem de Jong zijn jullie gek. En dan heb je alsnog 4 spelers die beter zijn en dan moet Vormer misschien wel op de tribune plaatsnemen wat hij niet wilt etc. etc.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Zo 25 mei 2008 18:44
|
|
Laat ik daarover maar me duidelijk uitspreken: ik vind Vormer meer bij Ajax thuishoren dan het gros van dat rijtje. Dan hebben we het over geschiktheid en dan hebben we het over (haalbaar) niveau. Ik denk zelfs dat hij in de basis zou spelen als hij naar Ajax zou komen: als midmid. Verder is hij gratis. Je hebt gelijk: kwantiteit is niet belangrijk. Maar ik vind hem nu zelfs al een kwaliteitsinjectie voor Ajax en dan ook nog is gratis op te halen. Onbegrijpelijk vind ik het. En ik denk dat iedereen dat binnen 2 jaar ook gaat inzien. En dan is hij niet meer gratis.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Zo 25 mei 2008 18:44
|
|
Citaat: Vormer heeft mij niet meer kunnen overtuigen dan Donald en v.d. Heijden en waarom een speler halen die niet duidelijk iets toevoegt? Misschien heeft hij jullie wel meer kunnen overtuigen maar als hij jullie heeft kunnen overtuigen beter te zijn dan Gabri, Lindgren, Sarpong en Siem de Jong zijn jullie gek. En dan heb je alsnog 4 spelers die beter zijn en dan moet Vormer misschien wel op de tribune plaatsnemen wat hij niet wilt etc. etc.
Zullen we opmerkingen als 'jullie zijn gek' achterwege laten?
Lindgren is overtuigend en een speler waar we op kunnen bouwen. Gabri zou wat mij betreft af kunnen vallen wanneer Ajax goed doorselecteert. Ik denk dat Vormer de potentie heeft om (een stuk) beter te worden dan Gabri. Sarpong zal zoals ik al zei ook veel in de aanval gebruikt worden en Siem de Jong is op dit moment één van de weinige aanvallende middenvelders die we hebben.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Zo 25 mei 2008 18:49
|
|
Citaat: Zullen we opmerkingen als 'jullie zijn gek' achterwege laten? Dat heb ik noot gezegt het Thomas, ik zij dán (altans ... met een voorwaarde) zijn jullie gek. Toch een behoorlijk belangrijk verschil lijkt mij .
Ik heb Vormer vaak genoeg zien voetballen in de jeugd en hij heeft me nooit kunnen overtuigen. Misschien gebeurt dan nog eens maar ja op dit moment zie ik liever de eigen jeugd een kans kijgen. Ik vind dat alleen alleen talenten moet halen die veel beter zijn dan de eigen talenten en met Vormer vind ik dat niet het geval. Ik geef toe hij is beter dan Donald maar niet veel beter en misschien is hij verder dan Anita maar Anita heeft veel meer talent. V.d. Heijden is meer linksmid en niet midmid. Sarpong kan door het hele elftal zweven zoals je zegt Thomas maar met Suarez, Cvitanich, Huntelaar etc. denk ik dat hij meer kans maakt als middenvelder.
|
Bertje
|
Geplaatst: Zo 25 mei 2008 18:50
|
|
Wat maakt een jongen als Donald in hemelsnaam beter dan Vormer, JD?
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Zo 25 mei 2008 18:51
|
|
Citaat: Wat een jongen als Donald in hemelsnaam beter dan Vormer, JD? Dat heb ik nergens gezegt dus ik hoop dat ik het niet moet gaan bewijzen . Ik zeg alleen dat als een speler niet veel beter is dan de ter hande talenten hij niet gehaalt moet worden.
Maar please laten we deze discussie afsluiten want dit is één een gepasseert stadion en twee niet het topic daarvoor.
|
Bertje
|
Geplaatst: Zo 25 mei 2008 18:52
|
|
Citaat: Vormer heeft mij niet meer kunnen overtuigen dan Donald
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Zo 25 mei 2008 18:54
|
|
Hij mag toch wel uitten dat hij dat belachelijk vind? Maar dan wil ik graag de beargumentatie zien, want ik kan me er totaal niet in vinden.
Ik vind Vormer een toekomstige klasbak op midmid en ik zie niet in een Siem de Jong de nieuwe Litmanen/VDV(al kan hij ook behoorlijk voetballen), ik zie niet in Gabri een Davids en ik zie niet in Lindgren de nieuwe Vieira of Chivu op 4(want ik was het er inmiddels mee eens dat hij niet thuishoort op het voetbaltechnische middenveld bij Ajax, zelfs op de overige posities ben ik geen voorstander van hem). Alleen in Sarpong zie ik een bijzondere speler a là Seedorf, al was Seedorf nu al veel verder in zijn carriere, maar Sarpong heeft een extra wapen in de explosiviteit, wat hem ook in aanmerking laat komen voor de aanval maar dat is een verkeerde inschatting van de coach. Dus ik zie niet in waarom die spelers meer het wit-rood-wit verdienen dan hem.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Zo 25 mei 2008 18:54
|
|
Citaat: Vormer heeft mij niet meer kunnen overtuigen dan Donald Aha dat betekent niet dat hij beter is. Ik vind alleen dat hij me niet meer heeft kunnen overtuigen dan hij bij Ajax hoort te spelen. Ik drukte me een beetje verkkeert uit maar ik bedoelde het niet zo. Ik vind Vormer beter dan Donald ik vind alleen niet dat Vormer gehaald moet worden op te spelen in plaats van Donald. Ik vind sowiezo niet dat Donald moet spelen bij Ajax maar dat hij als een back-up van een back-up wel geschikt is.
Citaat: Maar please laten we deze discussie afsluiten want dit is één een gepasseert stadion en twee niet het topic daarvoor.
|