Auteur
|
Bericht
|
Wij zijn Ajax
Forum berichten: 2337
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Vr 16 mei 2008 16:46
|
|
Citaat: Grootste kwalieit van de Zeeuw vind ik dat hij het voetbal simpel kan houden en dat is iets wat tegenwoordig schijnbaar heel moeilijk is. Met de Zeeuw ben je "verzekerd" van een hoog baltempo vanuit het middenveld alleen ben ik ook bang dat hij in grote wedstrijden "kopje onder" zal gaan tegen fysiek sterke middenvelders. Wellicht kan hij met zijn spelintelligentie deze tekortkomingen compenseren
Maar ik vind dat hij niet groot genoeg denkt. Voor een spelmaker is dat een vereiste. Maar anders een bruikbare schakel, maar voor andere taken mist hij ook allemaal een essentiele kwaliteit.
|
Tombo
Forum berichten: 95
|
Geplaatst: Vr 16 mei 2008 17:08
|
|
Citaat: Grootste kwalieit van de Zeeuw vind ik dat hij het voetbal simpel kan houden en dat is iets wat tegenwoordig schijnbaar heel moeilijk is. Met de Zeeuw ben je "verzekerd" van een hoog baltempo vanuit het middenveld alleen ben ik ook bang dat hij in grote wedstrijden "kopje onder" zal gaan tegen fysiek sterke middenvelders. Wellicht kan hij met zijn spelintelligentie deze tekortkomingen compenseren
Maar ik vind dat hij niet groot genoeg denkt. Voor een spelmaker is dat een vereiste. Maar anders een bruikbare schakel, maar voor andere taken mist hij ook allemaal een essentiele kwaliteit.
Uhm om in even in jou termen te blijven...ik zie de Zeeuw ook niet als DE spelmaker. Hij verdeelt het spel goed maar is voor mij niet de man van de beslissende splijtende pass. Eerder iemand die veel nuttig werk verricht op het middenveld en met zijn functionele techniek gewoon voor een hoog baltempo zorgt!
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Vr 16 mei 2008 17:13
|
|
Citaat:
Uhm om in even in jou termen te blijven...ik zie de Zeeuw ook niet als DE spelmaker. Hij verdeelt het spel goed maar is voor mij niet de man van de beslissende splijtende pass. Eerder iemand die veel nuttig werk verricht op het middenveld en met zijn functionele techniek gewoon voor een hoog baltempo zorgt!
Dit zie ik als het plaatje van Marco en ik wordt er niet vrolijk van :cry: :
-------------------de jong-----------------------
-------lindgren---------------de zeeuw-------
En voor die rol mist hij te veel. En als je hem rechts zet in de punt naar achteren dan mist hij de handigheid(creativiteit, maar vooral de bijzonder techniek en dan nog gogme) om van grote waarde te zijn. Het loopvermogen heeft hij wel trouwens.
|
Tombo
|
Geplaatst: Vr 16 mei 2008 17:17
|
|
Citaat:
Dit zie ik als het plaatje van Marco en ik wordt er niet vrolijk van :cry: :
-------------------de jong-----------------------
-------lindgren---------------de zeeuw-------
En voor die rol mist hij te veel. En als je hem rechts zet in de punt naar achteren dan mist hij de handigheid(creativiteit, maar vooral de bijzonder techniek en dan nog gogme) om van grote waarde te zijn. Het loopvermogen heeft hij wel trouwens.
Dat lijkt me sterk dat dat het middenveld gaat worden. Ik denk toch dat van Basten kiest voor een creatievere middenvelder erbij en ik denk niet dat Lindgren en de Zeeuw beide op gaan stellen. Ik denk dat iedereen de intentie van Basten wel door heeft (aanvallend voetbal) maar ik denk dat niemand dat kan vertalen in namen die wel of niet gaan spelen!
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Vr 16 mei 2008 17:21
|
|
Het werd laatst al ergens door iemand anders geopperd, maar ik denk eerder dat het zoiets gaat worden:
-------------Huntelaar
Sulejmani--aanv.mid.--Suárez
--------Lindgren--De Zeeuw
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Vr 16 mei 2008 17:42
|
|
Door mij. Als je kijkt klopt dat taktisch totaal niet, heb ik eigenlijk al een keer uitgelegd. Maar als je toelichting wil dan kan ik het wel geven.
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Vr 16 mei 2008 17:43
|
|
Geef maar een toelichting waarom het niet tactisch niet klopt.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Vr 16 mei 2008 17:51
|
|
Als je speelt met een schaduwspits(smaakmaker) dan moet je zorgen dat de vleugels bezet zijn en dat kan in 4-2-3-1 alleen door wingbacks op te stelen en in balbezit de 2 extra defensieve krachten in de zone van de backs gaan spelen. Die 3 van 4-2-3-1 zijn het eigenlijke middenveld. Doe je dat niet dan heb je geen goede veldverdeling.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Vr 16 mei 2008 18:04
|
|
Als je De Zeeuw haalt, ga je natuurlijk gewoon met de punt naar achteren spelen.
Ik verwacht zoiets:
X, De Zeeuw, X;
Lindgren zal dan links- of rechtshalf worden.
|
Tombo
|
Geplaatst: Vr 16 mei 2008 18:30
|
|
Citaat: Als je speelt met een schaduwspits(smaakmaker) dan moet je zorgen dat de vleugels bezet zijn en dat kan in 4-2-3-1 alleen door wingbacks op te stelen en in balbezit de 2 extra defensieve krachten in de zone van de backs gaan spelen. Die 3 van 4-2-3-1 zijn het eigenlijke middenveld. Doe je dat niet dan heb je geen goede veldverdeling.
Komen we weer op de discussie van jou begrippenkeuze...waarom moet je met een "smaakmaker" zorgen dat de vleugels bezet zijn. Begrijp me niet verkeerd...ik ben een voorstander van vleugelbezetting...maar in dit type concept met deze type spelers (Micky en Suarez) is dat niet per se noodzakelijk!!!! Ze zullen namelijk nooit statisch naast elkaar spelen en zullen nou juist extra gevaarlijk zijn met hun kwaliteiten als ze ruimtes hebben op de vleugels waar ze keer op keer in kunnen duiken!
|
Eto'o
|
Geplaatst: Vr 16 mei 2008 19:12
|
|
Citaat: Als je speelt met een schaduwspits(smaakmaker) dan moet je zorgen dat de vleugels bezet zijn en dat kan in 4-2-3-1 alleen door wingbacks op te stelen en in balbezit de 2 extra defensieve krachten in de zone van de backs gaan spelen. Die 3 van 4-2-3-1 zijn het eigenlijke middenveld. Doe je dat niet dan heb je geen goede veldverdeling.
Ik ben het niet eens met je toelichting. Als er ergens problemen liggen in de opstelling die ik geef, dan zijn dat problemen op defensief vlak, aangezien je met vier jongens speelt die het gewend zijn om als pure aanvaller te spelen. In aanvallend opzicht zijn de vleugels juist uitstekend bezet.
En even voor de duidelijkheid: dit was niet per definitie mijn opstelling. Ik opperde het alleen omdat ik dacht dat het wellicht zou zijn wat Van Basten voor ogen heeft.
Citaat: Als je De Zeeuw haalt, ga je natuurlijk gewoon met de punt naar achteren spelen.
Ik verwacht zoiets:
X, De Zeeuw, X;
Lindgren zal dan links- of rechtshalf worden.
Zo vanzelfsprekend is dat niet. De Zeeuw is een oogappel van Van Basten en wordt de laatste tijd eigenlijk altijd zo gebruikt als ik aangaf.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Vr 16 mei 2008 19:22
|
|
Citaat:
Komen we weer op de discussie van jou begrippenkeuze...waarom moet je met een "smaakmaker" zorgen dat de vleugels bezet zijn. Begrijp me niet verkeerd...ik ben een voorstander van vleugelbezetting...maar in dit type concept met deze type spelers (Micky en Suarez) is dat niet per se noodzakelijk!!!! Ze zullen namelijk nooit statisch naast elkaar spelen en zullen nou juist extra gevaarlijk zijn met hun kwaliteiten als ze ruimtes hebben op de vleugels waar ze keer op keer in kunnen duiken!
Omdat die speler creatieve ruimte heeft richting de spits. Bovendien wordt het spel gemaakt door de 2 middenvelders achter de schaduwspits(waar ik geen voorstander van ben), dus dan hebben de backs niet de vrijheid om in basis te vleugelen. En Suarez em Sulejmani moeten ook uiteindelijk richting de spits bewegen. Mijn punt: trechtervoetbal. Dat kan af en toe goed uitpakken, maar het is verre van ideaal dus tegen topploegen wordt het echt afgestraft. En als die ruimte al wordt ingevuld dan zorgt het in de ruimte duiken van Sulejmani en Suarez(ook smaakmakers, alleen dan binnespelers, dus met 3 smaakmakers centraal maakt de optimale veldbezetting(4-3-3) onmogelijk omdat er geen spelmaker bij de creatieve driehoek zit) voor het verassingselement man-meer. Dus ik zou nooit zo spelen.
|
Bertje
|
Geplaatst: Vr 16 mei 2008 20:07
|
|
Citaat: Zo vanzelfsprekend is dat niet. De Zeeuw is een oogappel van Van Basten en wordt de laatste tijd eigenlijk altijd zo gebruikt als ik aangaf.
Neuh, De Zeeuw speelt altijd in zijn eentje centraal voor de verdediging. Bronko speelt linkshalf.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Vr 16 mei 2008 20:09
|
|
Die 2 spelmakers spelen naast elkaar:
-------++++++++++++--------------------+++++++++++------------------+++++++++++++--------
---------------------------van bronkhorst------------------de zeeuw-------------------------------
En bij Ajax zou Lindgren naast De Zeeuw gaan spelen als zijn plannen uitkomen. Scheringa: safe us!!
|
Eto'o
|
Geplaatst: Vr 16 mei 2008 20:23
|
|
Citaat: Zo vanzelfsprekend is dat niet. De Zeeuw is een oogappel van Van Basten en wordt de laatste tijd eigenlijk altijd zo gebruikt als ik aangaf.
Neuh, De Zeeuw speelt altijd in zijn eentje centraal voor de verdediging. Bronko speelt linkshalf.
En wie speelt er dan rechtshalf, in jouw ogen?
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Vr 16 mei 2008 20:36
|
|
Je hebt gelijk Thomas.
|
Bertje
|
Geplaatst: Vr 16 mei 2008 20:38
|
|
Citaat: En wie speelt er dan rechtshalf, in jouw ogen?
Sneijder of Vaart.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Vr 16 mei 2008 20:39
|
|
Sneijder of Vaart.
Zo heeft Van Basten het niet neergezet in 4-2-3-1.
|
Bertje
|
Geplaatst: Vr 16 mei 2008 20:42
|
|
Lijkt mij dat Van Basten het neerzet zoals ze op het veld spelen. Al die papiertjes en mooie opstellingen van SBS zeggen mij niets.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Vr 16 mei 2008 20:51
|
|
Sneijder of Vaart.
De laatste maanden niet hoor. Sneijder speelde constant vanaf de zijkant en Van der Vaart achter de spits(en) of ook vanaf de zijkant.
|
Bertje
|
Geplaatst: Vr 16 mei 2008 21:03
|
|
Rechts centraal, ja. De Zeeuw was de enige speler op het middenveld die echt puur centraal speelde.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Vr 16 mei 2008 21:11
|
|
Ok, dan worden we het niet eens. Ik zeg Sneijder vanaf de zijkant constant naar binnen trekken. Van Bronckhorst en De Zeeuw speelden controlerend in de as.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Za 17 mei 2008 18:43
|
|
Dus jij beweert dat ze met de punt naar achteren spelen?
|
JS
Forum berichten: 741
|
Geplaatst: Ma 19 mei 2008 16:47
|
|
Die ene Daveen, die eerder datgene melde wat hier op pagina 5 gequote staat, meldde gister dat de onderhandelingen tussen Douglas/Twente en Ajax vandaag zouden starten... En wat blijkt (als de geruchten kloppen) dat het waar is. Lijkt me dus dat hij daadwerkelijk te vertrouwen is.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 19 mei 2008 17:43
|
|
Citaat: 19/5/2008 - De Zeeuw ontkent interesse Ajax
(Gepost door HT)
BRON: Sportweek
Demy de Zeeuw ontkent in de nieuwe Sportweek dat Ajax in hem geïnteresseerd is. "Ik snap de optelsom die sommige mensen maken. Omdat ik basisspeler ben van Oranje en de bondscoach na het EK naar Ajax gaat, schrijven mensen dat ik ook naar Ajax ga. Iedereen neemt dat gerucht over, maar er speelt helemaal niks rond mij vanuit Amsterdam."
AN
|