Auteur
|
Bericht
|
Wij zijn Ajax
Forum berichten: 2337
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Zo 27 apr 2008 15:04
|
|
Ik zou Anita en Donald zou ik iig wegen en dan kijken of ze op dit moment al hun mannetje kunnen staan in Ajax 1, anders idd een verhuur. Sarpong heeft brengt in mijn ogen al genoeg om in het eerste te mogen spelen.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Zo 27 apr 2008 15:06
|
|
Citaat: Ik denk dat Siem de Jong de voorkeur krijgt en dat Siem misschien al geen basisspeler is en het zou zonde zijn als of Siem of Sarpong minder speeltijd zou krijgen dus één van de twee moet verhuurd worden.
Stel dat De Zeeuw erbij komt en Davids, Donald (voor goed) en Anita (tijdelijk) vertrekken. Dan heb je de volgende invulling:
Lindgren/De Jong/Sarpong/Vertonghen----Gabri/De Jong/Sarpong/Lindgren
-----------------------------------De Zeeuw/Lindgren
Ik zie daar nog best mogelijkheden liggen voor Sarpong en De Jong hoor. Zoals ik al zei, ik verwacht dat Van Basten geen ontzettende fan van Gabri is.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Zo 27 apr 2008 15:08
|
|
Citaat: Ik denk dat Siem de Jong de voorkeur krijgt en dat Siem misschien al geen basisspeler is en het zou zonde zijn als of Siem of Sarpong minder speeltijd zou krijgen dus één van de twee moet verhuurd worden.
Stel dat De Zeeuw erbij komt en Davids, Donald (voor goed) en Anita (tijdelijk) vertrekken. Dan heb je de volgende invulling:
Lindgren/De Jong/Sarpong/Vertonghen----Gabri/De Jong/Sarpong/Lindgren
-----------------------------------De Zeeuw/Lindgren
Ik zie daar nog best mogelijkheden liggen voor Sarpong en De Jong hoor. Zoals ik al zei, ik verwacht dat Van Basten geen ontzettende fan van Gabri is.
Geen Ajax-waardig middenveld in mijn ogen, veelste weinig klasse. Ik begin me zorgen te maken!
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Zo 27 apr 2008 17:55
|
|
Citaat: Geen Ajax-waardig middenveld in mijn ogen, veelste weinig klasse. Ik begin me zorgen te maken!
Maar wel het middenveld waarmee je moet spelen als je speelt met Cvitanich, Suarez en Sulejmani.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Zo 27 apr 2008 18:14
|
|
Citaat: Geen Ajax-waardig middenveld in mijn ogen, veelste weinig klasse. Ik begin me zorgen te maken!
Maar wel het middenveld waarmee je moet spelen als je speelt met Cvitanich, Suarez en Sulejmani.
Mischien, maar dan speel je niet meer als team dominant. En dat past niet bij Ajax. En trouwens hoeft dat niet, je kan ook 4-2-3-1 spelen. Maar dan moet je wel een spelmaker voor de nummer 10 positie erbij halen. Dan kan je weer dominant spelen. Maar het dit verre van een ideaal systeem, ik hoop dat MvB het niet zo ziet.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Zo 27 apr 2008 18:40
|
|
Citaat: Mischien, maar dan speel je niet meer als team dominant. En dat past niet bij Ajax. En trouwens hoeft dat niet, je kan ook 4-2-3-1 spelen. Maar dan moet je wel een spelmaker voor de nummer 10 positie erbij halen. Dan kan je weer dominant spelen. Maar het dit verre van een ideaal systeem, ik hoop dat MvB het niet zo ziet. 4-3-3 met een punt naar achter is in het hedendaagse voetbal de indeale formatie. De middenvelders moeten wel allen over een goed loopvermogen beschikken en minsten één van de middenvelders moet sterk in de verdedigende duels zijn. 4-3-3 is handig als je over veel aanvallende middenvelders becshikt maar Cvitanich, Suarez en Sulejmani (mocht die komen) zijn aanvallers geen aanvallende middenvelders waardoor het elftal geen cohesie zou hebben. Als je met een '10' speeld een twee vleugel spelers heet dat 4-3-3 geen 4-2-3-1 maar in het voetbal van vandaag de dag werk een '10' niet op tot niveau.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Zo 27 apr 2008 18:55
|
|
Citaat: Mischien, maar dan speel je niet meer als team dominant. En dat past niet bij Ajax. En trouwens hoeft dat niet, je kan ook 4-2-3-1 spelen. Maar dan moet je wel een spelmaker voor de nummer 10 positie erbij halen. Dan kan je weer dominant spelen. Maar het dit verre van een ideaal systeem, ik hoop dat MvB het niet zo ziet. 4-3-3 met een punt naar achter is in het hedendaagse voetbal de indeale formatie. De middenvelders moeten wel allen over een goed loopvermogen beschikken en minsten één van de middenvelders moet sterk in de verdedigende duels zijn. 4-3-3 is handig als je over veel aanvallende middenvelders becshikt maar Cvitanich, Suarez en Sulejmani (mocht die komen) zijn aanvallers geen aanvallende middenvelders waardoor het elftal geen cohesie zou hebben. Als je met een '10' speeld een twee vleugel spelers heet dat 4-3-3 geen 4-2-3-1 maar in het voetbal van vandaag de dag werk een '10' niet op tot niveau.
Laat ik even schetsen waardoor een 4-2-3-1 wel ideaal kan zijn:
- Je speelt backs: in balbezit de linkervleugel bezet en uit balbezit pakken ze achterin een mannetje op
- Je speelt met 2 compensators: in balbezit op de linkervleugel en zonder balbezit als balwinners op het middenveld
- De midmid hoeft zich enkel te richten op het veldspel van de ploeg en niet te verdedigen(10)
- Je speelt met 2 smaakmakers in de vrije rol: dan kan je daar het beste handige binnenspelers bij zetten
- Je speelt met 1 spits in de punt van de aanval
Dus het enige verschil is dat je de buitenspelers ver terughaalt en dat je het middenveld dan kan ondersteunen met 2 defensieve krachten. Het creatieve schaaltje hoeft niet defensief te denken en daardoor krijg je soms een meer hoogstaand creatief veldspel.
Ik zeg niet dat 4-3-3 niet ideaal is, alleen in dat plaatje is het verre van ideaal. De 2 smaakmakers en de binnenspelers(ook smaakmakers) lopen elkaar in de weg en dan kan je moeilijk een dynamisch veldspel hebben. Als die binnenspelers aan de zijkant staan dan gebruik je ze niet goed. Die hebben juist ruimte nodig om hun creativiteit te laten zien. Zo krijg je dat het middenveld geen vrijheid heeft om in de buurt van de spits te komen. Bovendien kunnen Bruno Silva en Vertonghen(die eigenlijk in mijn ogen ook geen linker wingback is) niet de vrijheid om in balbezit aanvallend te denken in balbezit. Het is dus verre van ideaal.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Zo 27 apr 2008 19:03
|
|
Citaat: Laat ik even schetsen waardoor een 4-2-3-1 wel ideaal kan zijn:
- Je speelt backs: in balbezit de linkervleugel bezet en uit balbezit pakken ze achterin een mannetje op
- Je speelt met 2 compensators: in balbezit op de linkervleugel en zonder balbezit als balwinners op het middenveld
- De midmid hoeft zich enkel te richten op het veldspel van de ploeg en niet te verdedigen(10)
- Je speelt met 2 smaakmakers in de vrije rol: dan kan je daar het beste handige binnenspelers bij zetten
Dus het enige verschil is dat je de buitenspelers ver terughaalt en dat je het middenveld dan kan ondersteunen met 2 defensieve krachten. Het creatieve schaaltje hoeft niet defensief te denken en daardoor krijg je soms een meer hoogstaand creatief veldspel Je kijkt teveel naar de 'smaakmakers' en 'spelmakers' en dat soort dingen. Met Sulejmani, Suarez en Cvitanich plus een spits (Huntelaar) in een 4-2-3-1 systeem heb je een elftal dat geen enkele cohesie heeft met 4 spelers die nooit mee zullen verdediger en dan leunt je hele elftal kwa verdediging en opbouw op de twee middenvelders en af en toe op de opkomende backs backs. Als je met een midmid speeld betekend dit al dat je géén 4-2-3-1 speeld maar 4-3-3. 4-2-3-1 kan alleen gespeel worden als je met drie aanvallende middenvelders speeld en niet als je met drie van nature spitsen speeld (Cvitanich, Suarez en Sulejmani).
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Zo 27 apr 2008 19:12
|
|
Citaat: Laat ik even schetsen waardoor een 4-2-3-1 wel ideaal kan zijn:
Dus het enige verschil is dat je de buitenspelers ver terughaalt en dat je het middenveld dan kan ondersteunen met 2 defensieve krachten. Het creatieve schaaltje hoeft niet defensief te denken en daardoor krijg je soms een meer hoogstaand creatief veldspel Je kijkt teveel naar de 'smaakmakers' en 'spelmakers' en dat soort dingen. Met Sulejmani, Suarez en Cvitanich plus een spits (Huntelaar) in een 4-2-3-1 systeem heb je een elftal dat geen enkele cohesie heeft met 4 spelers die nooit mee zullen verdediger en dan leunt je hele elftal kwa verdediging en opbouw op de twee middenvelders en af en toe op de opkomende backs backs. Als je met een midmid speeld betekend dit al dat je géén 4-2-3-1 speeld maar 4-3-3. 4-2-3-1 kan alleen gespeel worden als je met drie aanvallende middenvelders speeld en niet als je met drie van nature spitsen speeld (Cvitanich, Suarez en Sulejmani).
Dat bedoel ik eigenlijk helemaal niet. Dat creatieve schaaltje dat bestaat uit spelmakers en smaakmakers, dus ook bij die 3 met de vrije rol. Want Sulejmani, Suarez en Cvitanovic zijn geen van allen spelmakers, dus 1 van die 3 zal dus niet spelen. Of Cvitanovic in de spits, maar dan heb je niet iemand die vast in de punt speelt. Dat zal het team minder goed georganiseerd maken, maar dus ook moeilijker om je ertegen te organiseren. Dat kan dus goed of slecht uitpakken, het is kop of munt. Dus onvoorspelbaar.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Zo 27 apr 2008 19:14
|
|
Citaat: Dat bedoel ik eigenlijk helemaal niet. Dat creatieve schaaltje dat bestaat uit spelmakers en smaakmakers, dus ook bij die 3 met de vrije rol. Want Sulejmani, Suarez en Cvitanovic zijn geen van allen spelmakers, dus 1 van die 3 zal dus niet spelen. Of Cvitanovic in de spits, maar dan heb je niet iemand die vast in de punt speelt. Dat zal het team minder goed georganiseerd maken, maar dus ook moeilijker om je ertegen te organiseren. Dat kan dus goed of slecht uitpakken, het is kop of munt. Dus onvoorspelbaar. Zelfs met twee vrijespelers als Suarez en Sulejmani heeft een elftal geen gehesie als er niet drie verdedigend ingestelde middenvelders achter staan. De vroegere buitenspelers van Ajax gingen af en toe mee in de verdedeginge Suarez en Sulejmani doen dat nooit.
----- Sulejmani ------------------------------ Luís Suarez -----
----------------------------- Cvitanich ------------------------------
-------------------------------------------------------------------------
---------------------------- S. de Jong -----------------------------
-------- Lindgren ----------------------------- Gabri -------------
Vertonghen -- Vermaelen --- Aankoop ----- Bruno Silva
-------------------------- Stekelenburg ---------------------------
Zo zou het elftal in voledige cohesie zijn met Siem de Jong als echte midmid (en niet als 10). Hij is dan wel niet verdedigend ingesteld maar is een allround middenvelder. Je zou hem ook achter Gabri en Lindgren kunnen tekenen of er tussen maar hij moet vooral het spel verdelen als middenpunt zonder dat hij eigenlijk veel hoeft te bewegen. Als iedereen in de aanval is staat hij net daar iets achter en als Gabri en Lindgren in de verdediging zijn staat hij er net iets voor.
In de aanval:
Vertonghen ---------------------------------------- Bruno Silva
---------------- Vermaelen ---------- Aankoop -----------------
Normaal:
In de verdediging:
Siem de Jong is dus altijd het middenpunt wat hij geweldig zou kunnen doen aangezien hij een goed inzicht heeft en een goede techniek. Siem speelt dus als een echte spelverdeler en de twee spelers naast hem moeten over een goed loopvermogen beschikken, wat in dit geval met Gabri en Lindgren wel het geval is. En zoals Cruijff het wilt zijn overal driehoekjes te zien en ruitjes wat prefect werkt voor snel en technisch voetbal.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Zo 27 apr 2008 19:40
|
|
Een middelpunt hoort dominant te spelen. We hebben het al over Siem de Jong gehad, hij is niet een sturende speler in mijn ogen. Hij is goed als hij in balbezit met zijn intelligentie kan sluipen tussen de linies en zo zijn waarde hebben, maar hij kan niet constant in de bal komen en het spel verleggen. Zo'n type is het dus in mijn ogen niet. Dus Ajax moet een nummer 10 aankopen, want die is heel belangrijk voor een team. Met Siem de Jong als midmid redt je het niet hoor.
Hij is in mijn ogen of een vleugelspits(a là Litmanen, Bergkamp, VD Vaart of Perez)- maar dan speel je met 2 draaischijven erachter die de bal laten gaan- of als links- of rechtshalf. En bij dat eerste zijn ineens Lindgren en De Zeeuw wel interessant, maar dat vindt ik niet ideaal. Want dan hebben jouw backs niet de zekerheid(dus vrijheid) om naar voren te kunnen gaan, ze zijn dan geen compensators maar echte middenvelders. En dan wordt het veld niet optimaal gebruikt, de vleugels worden niet benut. Dus ik zou het zo niet neerzetten, maar ik denk dat dat dan de aankoop van De Zeeuw zou verklaren. Ik hoop het niet.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Zo 27 apr 2008 22:39
|
|
Citaat: Een middelpunt hoort dominant te spelen. We hebben het al over Siem de Jong gehad, hij is niet een sturende speler in mijn ogen. Hij is goed als hij in balbezit met zijn intelligentie kan sluipen tussen de linies en zo zijn waarde hebben, maar hij kan niet constant in de bal komen en het spel verleggen. Zo'n type is het dus in mijn ogen niet. Dus Ajax moet een nummer 10 aankopen, want die is heel belangrijk voor een team. Met Siem de Jong als midmid redt je het niet hoor.
Je hebt juist een speler nodig die weet waar hij moet staan en waar hij de bal kwijt kan. Een speler die goed kan diribbelen is leuk voor de show en de verassing in het spel maar een jonge als Siem kan makkelijker een spel openbreken door een mooie steekpass. Ik probeer je juist uit te leggen dat Ajax geen '10' nodig heeft en dat ze juist een draaischrijf moeten hebben die zelf niet te lang aan de bal moet zijn maar wel het spel te verdelen. Een speler die lang aan de bal is kan nooit het spel verdelen maar moet bijna altijd zelf aangezet worden. (Sneijder was een geweldige uitzondering).
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Ma 28 apr 2008 12:06
|
|
Citaat: Een middelpunt hoort dominant te spelen. We hebben het al over Siem de Jong gehad, hij is niet een sturende speler in mijn ogen. Hij is goed als hij in balbezit met zijn intelligentie kan sluipen tussen de linies en zo zijn waarde hebben, maar hij kan niet constant in de bal komen en het spel verleggen. Zo'n type is het dus in mijn ogen niet. Dus Ajax moet een nummer 10 aankopen, want die is heel belangrijk voor een team. Met Siem de Jong als midmid redt je het niet hoor.
Je hebt juist een speler nodig die weet waar hij moet staan en waar hij de bal kwijt kan. Een speler die goed kan diribbelen is leuk voor de show en de verassing in het spel maar een jonge als Siem kan makkelijker een spel openbreken door een mooie steekpass. Ik probeer je juist uit te leggen dat Ajax geen '10' nodig heeft en dat ze juist een draaischrijf moeten hebben die zelf niet te lang aan de bal moet zijn maar wel het spel te verdelen. Een speler die lang aan de bal is kan nooit het spel verdelen maar moet bijna altijd zelf aangezet worden. (Sneijder was een geweldige uitzondering).
Ja, oke ik begrijp je denk ik. Maar als je zonder een dominante draaischijf speelt zou de bal ook niet gemakkelijk rondt gaan, want de lijnen in het spel zijn per speler in het hoofd verschillend. Met als gevolg dat het positiespel niet top is en dat je vaak niet dominant kan spelen. Een draaischijf moet constant zorgen dat de medespelers constant de juiste oplossing zien. Dus voor de medespelers, die vaak wat minder overzicht hebben, wordt het gemakkelijker gemaakt en dan draait het voor die spelers alleen om de kwaliteiten om iets te kunnen uitvoeren(die ze bij Ajax allemaal horen te bezitten).
Voor wat Van Basten van plan is heb ik alleen dit te zeggen: als je met een vleugelspits speelt dan moeten de links en rechtshalf genoeg zien wat er moet gebeuren, waarin ik Lindgren en De Zeeuw geen toppers in vind. Ik zie persoonlijk meer in dat een as-speler het spel maakt. Dus als je kiest voor een schaduwspits dan moet de nummer 4 het spel maken. Alleen dan je de backs oplaten komen, dan laat je de links en rechthalf de verantwoordelijkheden overnemen van de rechtsback en linksback. Dan krijg je een completer teamplaatje. Het kan zo als Marco van Basten denkt, maar dan denk ik dat buitenlandse clubs minder moeite hebben met Ajax ivm de minder samenhangende lijnen van het positiespel. Ik ben benieuwd of ik Van Basten doorheb en of mijn visie daarover zo blijkt te kloppen. Want je merkt het pas in de praktijk, al klinkt het theoretisch goed. Ben benieuwd.
|
Oscarito
Forum berichten: 435
|
Geplaatst: Ma 28 apr 2008 14:16
|
|
Had Scheringa vorige week niet aangegeven dat een vertrek van toppers uit Alkmaar onbespreekbaar is?
edit:
Citaat: Scheringa: ‘Vertrek toppers onbespreekbaar’
Tevreden met de zojuist geboekte overwinning, maar teleurgesteld over het verloop van het seizoen stond voorzitter Dirk Scheringa na afloop van AZ - Sparta Rotterdam (1-0) de pers te woord. Hij blikte kort terug, keek vooruit en gaf een kijkje in de ‘transferkeuken’ van AZ. “Volgend seizoen willen we weer bij de beste vijf eindigen.”
“Gelukkig hebben we de laatste wedstrijd met winst kunnen afsluiten”, sprak Scheringa na afloop in de mixed zone. “We hebben tien punten gepakt uit de laatste vier wedstrijden, dat is niet slecht.”
Scheringa: “Hopelijk gaat het volgend seizoen beter. We hebben met elkaar de oorzaken van het huidige seizoen geanalyseerd. Daar gaan we de komende maanden mee aan de slag. Natuurlijk hebben we bepaalde wensen en ideeën, maar het is gebleken dat het heel ingewikkeld is om ‘de top’ naar AZ te halen. We zullen het dus weer van slimme aankopen moeten hebben. Verder hebben we besloten dat de bepalende spelers niet verkocht worden. Dat is echt onbespreekbaar, daarin zullen we strikter zijn dan de afgelopen jaren.”
‘Europees voetbal’
Scheringa sloot af met een kleine voorbeschouwing: “Volgend seizoen willen we weer bij de beste vijf ploegen te eindigen en ons te plaatsen voor Europees voetbal.”
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 28 apr 2008 14:17
|
|
Ach, uiteindelijk loopt dat wel los. Als Ajax maar bereid is om genoeg te betalen. En juist daar ben ik dus bang voor, dat Ajax relatief gezien veel teveel gaat betalen.
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Ma 28 apr 2008 14:21
|
|
Heb je het over een type Jonk?
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Di 6 mei 2008 15:16
|
|
Op AN meldt ene 'Daveen' dat Ajax eruit is met De Zeeuw. Alleen met AZ dient nog onderhandelt te worden.
|
Benji
Forum berichten: 785
|
Geplaatst: Di 6 mei 2008 15:21
|
|
Dan is het makkelijkste dus al gebeurd...
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Di 6 mei 2008 15:24
|
|
Citaat: Heb je het over een type Jonk? Ik ben te jong om Jonk echt te hebben mee gemaakt en te hebben geanaliseerd maar ik bedoel het type Pirlo. Ik weet dat niet snel zo'n speler kunnen vinden met die klasse maar het lijkt me perfect voor Ajax.
|
breukie nr. 1
Forum berichten: 48
|
Geplaatst: Di 6 mei 2008 15:25
|
|
Citaat: Op AN meldt ene 'Daveen' dat Ajax eruit is met De Zeeuw. Alleen met AZ dient nog onderhandelt te worden.
Daar doet Ajax dan goed aan. De Zeeuw had ik graag bij PSV gezien. Ik verwacht niet dat hij mag vertrekken van AZ dus het zal wel de hoofdprijs worden die ze gaan vragen.
Wie moet er bij Ajax plaats maken voor de Zeeuw?
|
Scio
|
Geplaatst: Di 6 mei 2008 15:27
|
|
Citaat: Op AN meldt ene 'Daveen' dat Ajax eruit is met De Zeeuw. Alleen met AZ dient nog onderhandelt te worden.
Daar doet Ajax dan goed aan. De Zeeuw had ik graag bij PSV gezien. Ik verwacht niet dat hij mag vertrekken van AZ dus het zal wel de hoofdprijs worden die ze gaan vragen.
Hopelijk Delorge . Maar even serieus. Wat is de kans dat hij komt? AZ laat z'n spelers niet zomaar gaan. Volgens mij is dit bijna onhaalbare kaart of er moeten bedragen ala Sulejmani op tafel komen!
|
Eto'o
|
Geplaatst: Di 6 mei 2008 15:30
|
|
Citaat: Daar doet Ajax dan goed aan. De Zeeuw had ik graag bij PSV gezien. Ik verwacht niet dat hij mag vertrekken van AZ dus het zal wel de hoofdprijs worden die ze gaan vragen.
In principe niemand, aangezien Davids wel zal stoppen bij Ajax, waardoor Lindgren linkshalf kan gaan spelen en De Zeeuw in de punt naar achter terechtkomt. Persoonlijk verwacht ik dat Gabri komend seizoen geslachtofferd wordt ten koste van een jongen als De Jong of Sarpong, maar dat is puur mijn eigen inschatting van Van Basten.
Maar Benji heeft natuurlijk gelijk, dat akkoord met De Zeeuw lag voor de hand. Nu nog een akkoord met AZ. Ajax gaat natuurlijk al snel teveel betalen, maar hopelijk laat men zich geen poot uitdraaien. Met een bedrag rond de 6 miljoen kan ik leven. Alles daar (ver) boven is veel teveel.
|
Scio
|
Geplaatst: Di 6 mei 2008 15:34
|
|
Citaat: Daar doet Ajax dan goed aan. De Zeeuw had ik graag bij PSV gezien. Ik verwacht niet dat hij mag vertrekken van AZ dus het zal wel de hoofdprijs worden die ze gaan vragen.
In principe niemand, aangezien Davids wel zal stoppen bij Ajax, waardoor Lindgren linkshalf kan gaan spelen en De Zeeuw in de punt naar achter terechtkomt. Persoonlijk verwacht ik dat Gabri komend seizoen geslachtofferd wordt ten koste van een jongen als De Jong of Sarpong, maar dat is puur mijn eigen inschatting van Van Basten.
Maar Benji heeft natuurlijk gelijk, dat akkoord met De Zeeuw lag voor de hand. Nu nog een akkoord met AZ. Ajax gaat natuurlijk al snel teveel betalen, maar hopelijk laat men zich geen poot uitdraaien. Met een bedrag rond de 6 miljoen kan ik leven. Alles daar (ver) boven is veel teveel.
Met Lindgren en De Zeeuw op links en in het midden en op rechts De Jong of Sarpong loop je niet over van de creativiteit. Of je moet 3-4-3 gaan spelen met Cvitanitch cq Perez als aanvallende middenvelder/nummer 10. Om al je creativiteit van De Jong of Sarpong af te laten hangen lijkt me gewaagd.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Di 6 mei 2008 15:36
|
|
Ajax heeft geen middenvelders nodig als Sarpong en Siem de Jong niet worden verhuurd. Gabri, Sarpong, Siem de Jong, Perezm Lindgren, Vertonghen, v.d. Heijden, Anita, Donald en Delorge. Met die negen spelers heeft Ajax genoeg kwaliteid op het middenveld en zou het dom zijn om een dure middenvelder te kopen die niet van wereldklasse is. Mocht een speler als Gourcuff of Thiago komen dan is het natuurlijk wat anders.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Di 6 mei 2008 16:00
|
|
Ik moet hem niet hebben bij Ajax.
------------De Zeeuw--------------------Lindgren-----------------
--------------------------Perez/De Jong-----------------------------
Dit is Ajax onwaardig, zo niet beschamend. Ik hoop dat ik de kans krijg om dit Marco uit te leggen.
|