Auteur
|
Bericht
|
winnieajax

Forum berichten: 17
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 21 apr 2008 15:00
|
|
Citaat: Ajax en Heerenveen treffen elkaar mogelijk dit weekend al in play-offs
21-04-08
Voor Ajax en sc Heerenveen beginnen de play-offs mogelijk dit weekend al. De twee clubs spelen samen met FC Twente en NAC Breda om een ticket voor de voorronde van de Champions League. Op 1 mei staat het treffen tussen Heerenveen en Ajax in Friesland gepland. Vervolgens zou op 4 mei de return in Amsterdam moeten plaatsvinden.
AjaxF-side.NL
De gemeente Amsterdam wil echter niet dat er dan in de hoofdstad gespeeld wordt, vanwege de activiteiten op De Dam rondom de dodenherdenking. De KNVB overweegt daarom om het eerste duel tussen Ajax en Heerenveen aankomende zondag al plaats te laten vinden. Of dit duel dan in het Abe Lenstra Stadion of in de Amsterdam ArenA gespeeld moet worden is vooralsnog niet duidelijk.
Vorig seizoen streden Ajax en Heerenveen in de eerste ronde van de play-offs voor een Champions League-ticket ook al tegen elkaar. Ajax verloor het eerste duel nog wel met 1-0, maar de return werd in eigen huis met 4-0 gewonnen.
AjaxF-side.NL
update: Ajax begint de play-offs donderdag 1 mei met een uitwedstrijd tegen sc Heerenveen. De return in Amsterdam vindt maandagavond 5 mei plaats.
De wedstrijd op 1 mei wordt gespeeld in het Abe Lenstra Stadion en begint om 14.30 uur. Het thuisduel in de ArenA begint ’s avonds om 20.15 uur.
De toegangsbewijzen voor de thuiswedstrijd kosten tussen de 10 en de 20 euro. De kaarten gaan zo spoedig mogelijk in de vrije verkoop. Meer informatie volgt zo snel mogelijk.
|
Wij zijn Ajax

Forum berichten: 2337
|
Geplaatst: Ma 21 apr 2008 15:08
|
|
Ik ga er niet emer naartoe, ik hoop dat het hele stadion leegblijft. Juist nu moet je als supporters een statement maken, de beslissing over de play-offs is nog niet genomen. Iedereen die wel gaat is niet principueel of is een sensatiezoeker. Ook werd ik gek van die mensen die zondag vervroegd weggingen, Johnny verdiende een waardig afscheid en die wegliepen zijn gewoon gloriehunters!
|
joerileenders

Forum berichten: 9
|
Geplaatst: Ma 21 apr 2008 16:21
|
|
ik denk dat wij gewoon naar de champions leage gaan daar hoeven we denk ik niet over te discusseren WijZijnAjaxWijZijnDeBeste je hebt gelijk dat de play offs afgeschaft moeten worden maar massaal bij een wedstrijd wegblijven komt ook niet echt over denk ik en juist nu moet je de spelers steunen :!: verder denk ik dat we het ver gaan schoppen volgend jaar in champions leage en heel mischien in de uefa cup met van basten gaat het wel goed komen denk ik ik hoor en zie nu al veel goede dingen van hem :!: :!: :!:
|
H+10

Forum berichten: 377
|
Geplaatst: Ma 21 apr 2008 18:03
|
|
Citaat: Ik ga er niet emer naartoe, ik hoop dat het hele stadion leegblijft. Juist nu moet je als supporters een statement maken, de beslissing over de play-offs is nog niet genomen. Iedereen die wel gaat is niet principueel of is een sensatiezoeker. Ook werd ik gek van die mensen die zondag vervroegd weggingen, Johnny verdiende een waardig afscheid en die wegliepen zijn gewoon gloriehunters!
Dat wat betreft die mensen (supporters wil ik ze niet noemen) die veel te vroeg weggingen (en dat is niet de eerste keer) ben ik helemaal met je eens. Het is Goddomme een schande en ik zou ze willen zeggen: "Ga weg en kom nooit meer terug!".
Dat wat het bezoeken van de plee offs, en dan met name dat je degenen die wel willen gaan beticht van het niet principieel zijn of het zijn van sensatiezoekers ben ik totaal niet eens met je. Begrijp me goed, ook ik ben op zijn zachtst gezegd niet gecharmeerd van dat systeem. Fuck it, weetje. Maar ik hou ontzettend veel van Ajax en of je het nu leuk vind of niet, die jongens moeten wél die wedstrijd(en) spelen en hebben dan óók onze steun hard nodig. Ik ga, voor Ajax en niks anders.
|
Wij zijn Ajax

|
Geplaatst: Ma 21 apr 2008 19:32
|
|
Citaat: Ik ga er niet emer naartoe, ik hoop dat het hele stadion leegblijft. Juist nu moet je als supporters een statement maken, de beslissing over de play-offs is nog niet genomen. Iedereen die wel gaat is niet principueel of is een sensatiezoeker. Ook werd ik gek van die mensen die zondag vervroegd weggingen, Johnny verdiende een waardig afscheid en die wegliepen zijn gewoon gloriehunters!
Dat wat betreft die mensen (supporters wil ik ze niet noemen) die veel te vroeg weggingen (en dat is niet de eerste keer) ben ik helemaal met je eens. Het is Goddomme een schande en ik zou ze willen zeggen: "Ga weg en kom nooit meer terug!".
Dat wat het bezoeken van de plee offs, en dan met name dat je degenen die wel willen gaan beticht van het niet principieel zijn of het zijn van sensatiezoekers ben ik totaal niet eens met je. Begrijp me goed, ook ik ben op zijn zachtst gezegd niet gecharmeerd van dat systeem. Fuck it, weetje. Maar ik hou ontzettend veel van Ajax en of je het nu leuk vind of niet, die jongens moeten wél die wedstrijd(en) spelen en hebben dan óók onze steun hard nodig. Ik ga, voor Ajax en niks anders.
Tja, ze moeten denken aan dat Ajax het ook niet zo had gehoopt en dat het niet alleen maar succes kan zijn. Om ze voorgoed weg te wensen vind ik wel een beetje overdreven, maar ik hoop dat hun beleving gaat veranderen. Want gloriehunters zijn behoorlijk storend: dat is hetzelfde als je niet tegen jouw zoon praat als die slecht presteert op school. Ik baal ook gigantisch maar dan vertrek ik niet. Je moet alleen hopen dat er verbeteringen gaan optreden en dat Ajax weer Ajax wordt.
Dit is mijn club, mijn ideaal!
Dit is mooiste club van allemaal!
Hier ligt mijn hart: mijn vreugde; mijn verdriet.
Het kan dooien het kan vriezen!
We kunnen winnen of verliezen!
Maar een betere club dan deze is er niet!
Tja, je moet een keer een statement maken. Als je wil dat het signaal duidelijk wordt, dan moet je massaal niet komen. Nu is het moment waarop het play-offsysteem ter discussie staat en dan kan je niet puur uit steun daar naartoe gaan. Ik hoop ook dat ze winnen: maar aan constant gezang over de play-offs worden ze niet beter en door ze aan te moedigen maak je een gebaar: als het toch gespeeld wordt, dan ga ik het wel accepteren en normaal Ajax steunen(sommige gloriehunters zingen dan juist extra, zodat er dan wat te halen valt). Maar als Ajax thuis 0-2 staat is de helft(de helft van de helft) toch vertrokken.
|
Eto'o

Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Di 22 apr 2008 02:13
|
|
Ik ben absoluut geen gloryhunter en ook niet gecharmeerd van de play-offs, maar ik zal Ajax zeker steunen tijdens diezelfde play-offs. Ik kan het niet helpen, ik moet blijven gaan. :oops:
|
El Lute

Forum berichten: 3606
|
Geplaatst: Di 22 apr 2008 13:35
|
|
Citaat: Ik ben absoluut geen gloryhunter en ook niet gecharmeerd van de play-offs, maar ik zal Ajax zeker steunen tijdens diezelfde play-offs. Ik kan het niet helpen, ik moet blijven gaan. :oops:
Geloof dat niemand gecharmeerd is van de Play-offs maar dat is Ajax niet aan te rekenen nu. Juist nu hebben ze onze steun nodig. We moeten die C.L. halen verdorie.
Vamos, Hup, Forza, Allez Ajax!
|
Wij zijn Ajax

|
Geplaatst: Di 22 apr 2008 15:09
|
|
Wil je dat het systeem blijft bestaan ofzo? Wil je iets, dan moet je er ook iets voor doen. Ik blijf ook niet voor mijn plezier thuis zonder dat ik Ajax steun, maar ik heb daarmee een doel. Ik zou het zonde vinden als het stadion weer redelijk vol zit, want dan doe ik het voor niks. Dan blijven de play-offs bestaan, want ze merken het niet als je plaatsje weer wordt bezet door een ander. Daarom roep ik bij deze op om niet te gaan: denk niet alleen aan deze seizoensafsluiting maar ook aan de toekomstige gevolgen. Ik hoop dat jullie na een goede afweging tot de juiste conclusie komen!
|
lala

Forum berichten: 96
|
Geplaatst: Di 22 apr 2008 15:10
|
|
werden de play offs niet al afgeschaft volgend jaar?
|
El Lute

Forum berichten: 3606
|
Geplaatst: Di 22 apr 2008 15:19
|
|
Citaat: Wil je dat het systeem blijft bestaan ofzo? Wil je iets, dan moet je er ook iets voor doen. Ik blijf ook niet voor mijn plezier thuis zonder dat ik Ajax steun, maar ik heb daarmee een doel. Ik zou het zonde vinden als het stadion weer redelijk vol zit, want dan doe ik het voor niks. Dan blijven de play-offs bestaan, want ze merken het niet als je plaatsje weer wordt bezet door een ander. Daarom roep ik bij deze op om niet te gaan: denk niet alleen aan deze seizoensafsluiting maar ook aan de toekomstige gevolgen. Ik hoop dat jullie na een goede afweging tot de juiste conclusie komen!
Enige wat ik wil is dat Ajax de C.L. haalt en dat kan nu alleen nog maar via die Play-Offs.
Het is niet anders en dan hebben ze juist nu de steun nodig van ons. Zeker na het weer mislopen van de schaal.
Ik snap verder wel jouw gedachtegang maar ik denk dat het niet de juiste manier is.
De enige die je benadeelt om massaal weg te blijven is onze club en niemand anders.
Denk je dat ze bij de KNVB wakker liggen als De Arena massaal leeg blijft, die lachen ons uit tesaam met de rest van het land.
Daarnaast wat lala schrijft staat mij ook iets van bij dat dit keer de laatste play-offs zullen zijn en volgend jaar niet meer.
Als dat niet zo is kunnen wij als Ajax supporters wel actie ondernemen maar dat hebt dus geen zin, dan zou je een actie met de andere clubs samen moeten doen en dan heeft het meer zin.
Maar ik hoop dat je toch Ajax gaat steunen in de Arena, heb zelf makkelijk praten want ben er zelf niet bij omdat ik te ver weg zit maar ik zou zeker gaan.
|
Wij zijn Ajax

|
Geplaatst: Di 22 apr 2008 15:34
|
|
Citaat: Wil je dat het systeem blijft bestaan ofzo? Wil je iets, dan moet je er ook iets voor doen. Ik blijf ook niet voor mijn plezier thuis zonder dat ik Ajax steun, maar ik heb daarmee een doel. Ik zou het zonde vinden als het stadion weer redelijk vol zit, want dan doe ik het voor niks. Dan blijven de play-offs bestaan, want ze merken het niet als je plaatsje weer wordt bezet door een ander. Daarom roep ik bij deze op om niet te gaan: denk niet alleen aan deze seizoensafsluiting maar ook aan de toekomstige gevolgen. Ik hoop dat jullie na een goede afweging tot de juiste conclusie komen!
Enige wat ik wil is dat Ajax de C.L. haalt en dat kan nu alleen nog maar via die Play-Offs.
Het is niet anders en dan hebben ze juist nu de steun nodig van ons. Zeker na het weer mislopen van de schaal.
Ik snap verder wel jouw gedachtegang maar ik denk dat het niet de juiste manier is.
De enige die je benadeelt om massaal weg te blijven is onze club en niemand anders.
Denk je dat ze bij de KNVB wakker liggen als De Arena massaal leeg blijft, die lachen ons uit tesaam met de rest van het land.
Daarnaast wat lala schrijft staat mij ook iets van bij dat dit keer de laatste play-offs zullen zijn en volgend jaar niet meer.
Als dat niet zo is kunnen wij als Ajax supporters wel actie ondernemen maar dat hebt dus geen zin, dan zou je een actie met de andere clubs samen moeten doen en dan heeft het meer zin.
Maar ik hoop dat je toch Ajax gaat steunen in de Arena, heb zelf makkelijk praten want ben er zelf niet bij omdat ik te ver weg zit maar ik zou zeker gaan.
Dat is wat ik bedoel met kostprijs(mogelijk mislopen Ajax van CL-voetbal). Ik denk dat je daarmee een geweldig signaal geeft en Ajax heeft veel invloed in het NL-voetbal. En als je nu gewoon doet waar de clubs die voor zijn op hopen dan help je hun alleen met 'hun succes met het systeem'. Ik hoop dat Ajax wint, ondanks dat het ff 12e man-functie kwijt raakt in de zin van F-Side, 410 en in het klein bijvoorbeeld mij(en vast veel meer principuele supporters met mij). Ook met 11 man moeten we kunnen winnen: WijZijnAjaxWijZijnDeBeste! En ik hoop dat mensen weer principueel zijn en zorgen dat we eindelijk is afkomen van die belachelijke playoffs. Gaan is eigenlijk het accepteren van de playoffs in mijn ogen. Ik hoop dat iedereen het zo ziet en niet kijkt naar de situatie van nu maar naar de gevolgen van de toekomst.
En ik ga ook in mijn omgeving de actie vertegenwoordigen. Al denk ik dat de sensatiezoekers bij kleinere clubs graag de loterij van de playoffs behouden, op kwaliteit zullen ze nooit iets bereiken dus moet het maar zo(maak het bekersysteem dan mooier(belangrijker): desnoods 2 bekers waarmee je beide Europees voetbal kan verdienen). Belachelijk en schandalig, het wordt tijd voor grootschalig protest! Jongens weeg alles goed af, het is begrijpelijk dat het clubbelang ook meeweegt maar ik hoop dat jullie er hetzelfde over denken als ik. Ik neem het niemand kwalijk als die gaat, dat voorop. Maar wel ben ik teleurgesteld als ik moet lezen dat de playoffs worden voorgezet. FUCK THE PLAYOFFS!
|
Wij zijn Ajax

|
Geplaatst: Di 22 apr 2008 15:50
|
|
Citaat: werden de play offs niet al afgeschaft volgend jaar?
Clubs wouden het afslanken, maar dat stelt helemaal niks voor. De KNVB heeft dat voorstel afgewezen, maar dit is ook een belachelijke regeling.
Maak de beker een groter spektakel, desnoods met een grote pot(en mooie beker), 1 Uefacuptiket(voor de hoogst geeindigde ploeg in de beker die het nodig heeft) en een Intertoto-tiket(voor de 2-na hoogst geeindigde ploeg in de beker die het nodig heeft) of een tweede Uefacuptiket, maar ik denk dat dat niet doorkomt bij de clubs die hengelen tussen subtop en middenmoot. Maak daar een knock-outsysteem van en spreidt het competitie programma uit(over de periode die nu beschikbaar is voor de play-offs en breidt het iets uit over mei waardoor er eerder winterstop is: niet tijdens de kerstdagen spelen!). En slank de competitie af, heb je dan meer spanning(hoger niveau) en is het voor spelers aantrekkelijker om voor een NL-club te kiezen. Een ALL-WIN situatie!
|
H+10

|
Geplaatst: Di 22 apr 2008 17:22
|
|
Citaat: Ik ben absoluut geen gloryhunter en ook niet gecharmeerd van de play-offs, maar ik zal Ajax zeker steunen tijdens diezelfde play-offs. Ik kan het niet helpen, ik moet blijven gaan. :oops:
Ik denk dat Thomas het prima verwoord en ben het er, dat moge duidelijk zijn helemaal mee eens. Ik begrijp het standpunt van WZAWZDB maar net als El Lute zegt is dit niet de juiste manier. Mijn onvoorwaardelijke liefde en steun voor Ajax gaan ruim voor mijn afkeur van de plee-offs.
|
Ad

Forum berichten: 2481
|
Geplaatst: Di 22 apr 2008 17:26
|
|
Omdat Pisvee volgend jaar tweede word mag dan de nummer 2 wel rechtstreeks naar de voorronde CL, want zo werkt het in dit knotsgekke land.
Heeft Reker dat in ieder geval bereikt, de boer !!
|
H+10

|
Geplaatst: Di 22 apr 2008 17:33
|
|
Omdat Pisvee volgend jaar tweede word mag dan de nummer 2 wel rechtstreeks naar de voorronde CL, want zo werkt het in dit knotsgekke land.
Heeft Reker dat in ieder geval bereikt, de boer !! 
Precies, dus van mij mag het nog wel even blijven
|
Eto'o

|
Geplaatst: Di 22 apr 2008 17:41
|
|
WZAWZDB heeft het over een kostprijs, maar de kosten van het missen van de Champions League wegen wat mij betreft zeker niet op tegen het afschaffen van de play-offs. Sowieso is men van plan om de play-offs om de Champions League-ticket af te schaffen.
|
El Chícharito

Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Di 22 apr 2008 18:36
|
|
Citaat: Pranjic: "Tegen Ajax wat goedmaken"
Danijel Pranjic is uit op revanche. De middenvelder neemt het met sc Heerenveen in de play-offs op tegen Ajax en tegen die ploeg hebben de Friezen nog wat goed te maken.
Afgelopen zondag hield Heerenveen dankzij een 5-0 zege op Excelsior de vijfde plaats van de Eredivisie vast. Daardoor ontmoet het in de play-offs om een ticket voor de voorronde van de Champions League nummer twee Ajax.
"Voor de competitie hebben we twee keer verloren", aldus Pranjic in De Telegraaf over de ontmoetingen met Ajax. "In Amsterdam werd het 4-1 voor Ajax en bij ons thuis 2-4 We hebben dus nog wat goed te maken."
Ook vorig seizoen trof Heerenveen Ajax in de play-offs. Nadat het duel in het Abe Lenstra Stadion nog met 1-0 gewonnen werd, ging men in de ArenA kansloos onderuit (4-0).
Pranjic werd zondag overigens verkozen tot 'SC Heerenveen-speler van het Jaar'.
Bron: Voetbalprimeur
We spelen dus zoiezo tegen een uiterest gemotiveerd SC Heerenveen. Ik heb veel vrees dat we het niet halen, maar ik vertrouw toch op een goede afloop. Als we daar gewoon weer een mooi resultaat halen zoals de vorige keer, moet het lukken.
FORZA AJAX!
|
joerileenders

Forum berichten: 9
|
Geplaatst: Di 22 apr 2008 18:43
|
|
wat goed goed te maken hahahaha dat zijden ze daar in Arnhem ook haha laat me niet lachen die friese boys rollen we zo op met 2-0, 3-0 ofso
maar als het lastig word oke maximaal 3-2 voor ajax
|
El Chícharito

|
Geplaatst: Di 22 apr 2008 18:50
|
|
Citaat:
Een reuzengroot verschil tussen Vitesse en SC Heereenveen. Verder wil Gert-Jan niets liever dan Ajax, als toekomstig Feyenoorder, dwarsbomen en ze van de CL afhouden. De spelers willen zich in de belangstelling spelen natuurlijk en voor Mickey dé gelegenheid om zijn transfer af te dwingen. In de Arena moeten we er, net zoals vorig jaar, weer staan. Voor 2-1 of 0-1 in Heerenveen teken ik direct.
|
Wij zijn Ajax

|
Geplaatst: Di 22 apr 2008 19:02
|
|
Citaat: WZAWZDB heeft het over een kostprijs, maar de kosten van het missen van de Champions League wegen wat mij betreft zeker niet op tegen het afschaffen van de play-offs. Sowieso is men van plan om de play-offs om de Champions League-ticket af te schaffen.
Sorry, maar heel kortzichtig. Nogmaals: gaan staat gelijk aan het accepteren van de playoffs. Ik snap dat je gaat voor Ajax, maar dit hoort niet in het NL-voetbal. En als jullie ervoor kiezen om dan te gaan dan zeg je: het draait om Ajax en als zij spelen ga ik. Denk je dan dat ze denken 'het werkt niet' en 'we moeten het afschaffen'? Met die zwakke insteek dan bereik je helemaal niks! Ik vind jullie reactie teleurstellend eigenlijk, ik had meer een wil verwacht. Jammer!
|
El Chícharito

|
Geplaatst: Di 22 apr 2008 19:04
|
|
Citaat: WZAWZDB heeft het over een kostprijs, maar de kosten van het missen van de Champions League wegen wat mij betreft zeker niet op tegen het afschaffen van de play-offs. Sowieso is men van plan om de play-offs om de Champions League-ticket af te schaffen.
Sorry, maar heel kortzichtig. Nogmaals: gaan staat gelijk aan het accepteren van de playoffs. Ik snap dat je gaat voor Ajax, maar dit hoort niet in het NL-voetbal. En als jullie ervoor kiezen om dan te gaan dan zeg je: het draait om Ajax en als zij spelen ga ik. Denk je dan dat ze denken 'het werkt niet' en 'we moeten het afschaffen'? Met die zwakke insteek dan bereik je helemaal niks! Ik vind jullie reactie teleurstellend eigenlijk, ik had meer een wil verwacht. Jammer!
Ik vind zo'n actie best, maar tijdens zo'n belangrijke pot ga blijf ik niet thuis. Dit zijn toch weer hét toetje dat je moet volbrengen om weer een aantrekkelijke club te worden met VCL.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 22 apr 2008 19:05
|
|
Het zal moeilijk genoeg worden zonder Van der Wiel, Vermaelen en Vertonghen.
|
Eto'o

|
Geplaatst: Di 22 apr 2008 19:10
|
|
Het draait ook om Ajax. Ajax is veel belangrijker dan welke club, competitie of nationaal elftal dan ook.
|
Wij zijn Ajax

|
Geplaatst: Di 22 apr 2008 19:13
|
|
Teleurstellend! Echt geen wil hebben jullie, jullie accepteren het om de club niet te benadelen. Maar moet je iets dat slecht is accepteren? Als jullie het nu nogsteeds niet doorhebben kap ik, dat zou toch niet helpen helaas..
|
daanbisseling

Forum berichten: 49
|
Geplaatst: Di 22 apr 2008 21:26
|
|
Ik heb geen enkele twijfel over het verloop van de play-offs. Mentale weerbaarheid is uiterst belangrijk in deze fase, en die is bij Ajax stukken groten dan bij de rivalen. Heitinga en Huntelaar zullen op gepaste wijze afscheid willen nemen. Als Heerenveen niet met minstens 2 doelpunten verschil wint thuis, dan denk ik dat de return een formaliteit wordt. Ik vertrouw op KJ, Suarez en Big John.
|