Auteur
|
Bericht
|
El Lute

Forum berichten: 3606
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Do 7 aug 2008 21:15
|
|
Vamos Argentina!
Argentina - Costa de Marvil 2 - 1 met de 1 - 0 van Messi.
|
Eto'o

Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Do 7 aug 2008 21:46
|
|
Citaat: Het Nederlands Elftal speelt povertjes met Maduro en Babel voorop.
Die Zuiverloon is pas een drama. Maar goed, waar hebben we het over? Wij moeten het doen met jongens als Sno, Jaliens en Sibon.
Citaat: 'Sno in Tachtigjarige Oorlog-tempo, Bakkal heel slecht'
07/08/2008 17:25
Foppe de Haan is niet bepaald te spreken over de manier waarop Nederland aan het olympische voetbaltoernooi is begonnen. Vooral op de ingevallen spelers was de bondscoach zeer kritisch na de 0-0 tegen Nigeria.
De Haan zei tegen het ANP dat hij Sno vond invallen 'in het tempo van de Tachtigjarige Oorlog'. Ook Otman Bakkal, die in de 81ste minuut Urby Emanuelson afloste, kreeg ervan langs. 'Die viel echt heel slecht in. De hele ploeg was total loss, maar Bakkal heeft er niets aan gedaan. Hij leek niet te begrijpen waarom het ging.'
Ook voor een aantal spelers die in de basis begonnen, gold dat. 'Dat vond ik echter van wel meer spelers. Veel breien, teveel lopen met de bal, terwijl je in deze tropische omstandigheden juist zuinig moet proberen te winnen.'
'Maduro zat al na dertig minuten kapot, zonder dat hij veel initiatief heeft getoond. Jaliens speelde de eerste helft ook te mat en te tam. Gerald Sibon was als invaller veel te slordig. Dat zal zondag tegen de Amerikanen toch allemaal flink anders moeten.'
De Haan was overigens niet ontevreden over het punt dat zijn ploeg peurde uit het eerste groepsduel onder de beklemmende hitte in China. 'Die 50.000 toeschouwers stralen natuurlijk ook de nodige warmte en vocht uit. Daarnaast leek het wel of de smog in het stadion bleef hangen. Als je naar de extreme omstandigheden kijkt, vind ik dat we er ons redelijk doorheen hebben geslagen.'
VI.nl
Citaat: Vamos Argentina!
Argentina - Costa de Marvil 2 - 1 met de 1 - 0 van Messi.
Ivoorkust leverde prima tegenstand. Ik vond De Maria sterk invallen bij de Argentijnen. Sowieso functioneerde de linker kant van Argentinië stukken sterker dan de rechter kant. Monzón is ook een beest.
Jammer dat veel spelers na drie kwartier of een uur gewoon op zijn. Dit toernooi is niet per definitie representatief voor de kwaliteit van de verschillende teams.
|
D_skilled

Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Do 7 aug 2008 21:53
|
|
Argentinie is voor mij 'de' topfavoriet voor de titel. Vooral het meedoen van Riquelme en Messi doen het Argentijns Olympische team vliegen.
|
El Lute

|
Geplaatst: Za 9 aug 2008 22:20
|
|
Morgenvroeg weer, om 6uur lokale tijd.
Wordt zappen want om 5.45uur Argentina - Litouwen Basket met een sterk Argentijns team met o.a. Ginobili en Argentina - Australië kwartiertje later.
|
Bart

Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Zo 10 aug 2008 15:49
|
|
Citaat: Invaller Sibon bespaart Jong Oranje olympische afgang
10/08/2008 15:49
Gerald Sibon behoedde Jong Oranje voor een nagenoeg zeker lijkende olympische afgang. De invaller hielp in blessuretijd zijn ploeg aan een 2-2 gelijkspel tegen de Verenigde Staten.
Tien minuten voor tijd was Sibon in het veld gekomen met de wonderbaarlijk snel herstelde Roy Makaay. Het tweetal moest Jong Oranje redden, want hun ploeg keek op dat moment tegen een 2-1 achterstand aan. Kansen leverde hun inbreng nauwelijks op, totdat Nederland in de derde minuut van blessuretijd een vrije trap kreeg op de rand van de zestien na een overtreding op Sibon. De lange spits schoot zelf hard en laag de bal onder de muur door in het Amerikaanse doel: 2-2.
Daarmee ontsnapte Jong Oranje aan een nagenoeg zekere uitschakeling. De ploeg van bondscoach Foppe de Haan was het duel furieus begonnen, maar was na een half uur buiten adem geraakt. In de tweede helft profiteerden de Amerikanen daarvan, door de leiding te nemen.
In de 65ste minuut zette Freddy Adu de opkomende Sacha Kljestan op weg naar Kenneth Vermeer. Na halfslachtig ingrijpen van Kew Jaliens schoot de Amerikaan raak: 1-1. Tien minuten later kwam Nederland zelfs op achterstand. Michael Orozco zette hard voor en via invaller Calvin Jong-A-Pin ketste de bal tegen Jozy Altidore in het doel: 1-2.
Dat was een enorme tegenvaller voor Jong Oranje, dat het duel zo sterk was begonnen en in het eerste half uur de ene na de andere aanval had opgezet tegen de zwak ogende Amerikanen. In de zestiende minuut was Nederland dan ook verdiend op voorsprong gekomen. Jonathan De Guzman zette voor, Ryan Babel kopte op de voeten van doelman Guzan en schoot in tweede instantie de bal hoog in het doel.
Maar na die eerste dertig minuten leken de krachten weggevloeid bij Jong Oranje. De opportunistisch spelende Amerikanen kregen steeds meer de gelegenheid van de eigen helft te ontsnappen. Nederland hield lang stand en was vlak na rust zelfs nog heel dicht bij de 2-0 toen Hedwiges Maduro vrijstaand in het zijnet kopte.
Gaandeweg de tweede helft ging het echter mis. De Verenigde Staten domineerden en Jong Oranje kwam er nauwelijks nog aan te pas. Totdat Sibon in blessuretijd Nederland alsnog aan een punt hielp.
Jong Oranje heeft twee punten en moet woensdag winnen van Japan. Als de ploeg van De Haan met twee goals verschil zegeviert, dan kwalificeert Nederland zich voor de kwartfinale. Bij een gelijkspel of een nederlaag is de ploeg uitgeschakeld, wint Nederland met één doelpunt verschil, dan wordt het rekenen geblazen met de Nigerianen en Amerikanen.
Vi.nl
Wat een drama partij van Nederland.Vooral de rechterkant van Nederland was slecht waar Amerika steeds doorheen kon komen.
|
El Chcharito

Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Zo 10 aug 2008 16:04
|
|
Dit is totaal géén kampioensploeg zeg. Dit Nederland gaat het niet halen, volgende ronde word het vertrekken voor Foppe en zijn equipe.
Kenneth Vermeer was wel erg goed bezig. Gianni Zuiverloon liet zien waarom ik nooit in hem zag zitten en Roy Beerens was erg goed de eerste helft. Helaas is het te voorspelbaar met Maduro en Bakkal en is Babel geen échte spits.
|
El Chcharito

|
Geplaatst: Zo 10 aug 2008 19:26
|
|
Hernanes is tóch een aardige speler bij de Brazilianen. Verder speelde ze érg sterk vandaag en vooral Ronaldinho speelde weer eens vanouds. De 2-0 van Pato was werkelijk schitterend, ook de 1-0 van Nigera was erg mooi vandaag. Heb opzich wel genoten, behalve van Nederland dan.
|
Bertje

Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Zo 10 aug 2008 21:41
|
|
Vermeer vond ik de eerste wedstrijd erg sterk. Dat was hij tegen de VS dus weer?
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Zo 10 aug 2008 21:44
|
|
Ja, hij redde weer een aantal moeilijke ballen. Aan de goals had hij geen enkele schuld.
|
El Chcharito

|
Geplaatst: Zo 10 aug 2008 21:57
|
|
Zoals Huntelaar al zei: Door Vermeer pakte Nederland in ieder geval een punt en uitzicht op de volgende ronde. Vermeer was zeer goed vandaag wederom. Jammer als hij 3de keuze word, dan maar buitenlands verhuren.
|
Eto'o

|
Geplaatst: Ma 11 aug 2008 03:03
|
|
Citaat: Vermeer vond ik de eerste wedstrijd erg sterk. Dat was hij tegen de VS dus weer?
Was inderdaad weer sterk, Bert. Het zou werkelijk doodzonde zijn als hij een heel seizoen op de bank komt te zitten bij Ajax. Ik verwacht echter niet dat dit gaat gebeuren, want zeker na dit soort prestaties zullen er genoeg Nederlandse clubs zijn met interesse. Zoekt Sparta niet nog een keeper?
Dit team is natuurlijk ook helemaal niet zo bijzonder. Nog los van het feit dat Nederland veel minder goede voetballers heeft heeft het EK er natuurlijk voor gezorgd dat we het met dispensatiespelers van het niveau Jaliens en Sibon moeten doen. Tel daarbij op dat De Haan Aissati, Amrabat, Bruins en De Jong thuis liet (minstens 2 van de 4 zouden basisspeler moeten zijn) en dat we het op bepaalde plekken moeten doen met prutsers als Zuiverloon en Sno, dan hoef je nergens meer op te rekenen. Aan het begin van het toernooi had ik nog hoop op een bronzen medaille, maar teams als Ivoorkust en Italië zijn gewoon een stuk sterker.
|
RosarioCentral

Forum berichten: 454
|
Geplaatst: Ma 11 aug 2008 13:23
|
|
Citaat: Argentinie is voor mij 'de' topfavoriet voor de titel. Vooral het meedoen van Riquelme en Messi doen het Argentijns Olympische team vliegen.
Voor mij ook...
Maar niet door toedoen van Riquelme. Ook gisteren haalde hij de snelheid regelmatig uit het spel. Bovendien kreeg hij het voor het elkaar om bijna de aanval die zou leiden tot het laatste doelpunt om zeep te helpen.
Di Maria speelde inderdaad erg goed (un Rosarino che!). Hij verdient zo langzamerhand een basisplaats in mijn ogen.
|
Eto'o

|
Geplaatst: Ma 11 aug 2008 13:26
|
|
Riquelme gaf gisteren toch wederom een assist? De eerste wedstrijd gaf hij ook al een prachtige assist op Messi. Riquelme temporiseert veel, maar dat past juist bij de goede Zuid-Amerikaanse elftallen. Uiteindelijk blijven z'n inzicht en passing briljant.
|
D_skilled

Forum berichten: 5208
|
Geplaatst: Ma 11 aug 2008 17:45
|
|
Precieus, Thomas. Riquelme temporiseert graag, is graag aan de bal en weet het spel daarna ook vaak een goed vervolg te geven.
ps: De wedstrijd van Argentinië was gisteren volgens mij niet op tv te zien, of toch wel?
|
Benji

Forum berichten: 785
|
Geplaatst: Ma 11 aug 2008 17:52
|
|
Op www.nos.nl/os, bij de sectie live, staan 12 kanalen. Je kan dus alle wedstrijden zo tegelijk bekijken.
|
Scio

Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Di 12 aug 2008 20:46
|
|
Citaat: Hertha gaat stapje verder: nu naar CAS
Geschreven op dinsdag, 12 augustus om 20:36
De klacht bij de FIFA hielp niet, dus heeft Hertha BSC besloten om het nu maar weer eens te gaan proberen bij het internationale sporttribunaal CAS. De Duitse Bundesligaclub is nog altijd wachtende op de terugkeer van de Servische verdediger Gojko Kacar, die momenteel met zijn land deelneemt aan de Olympische Spelen in Peking.
Maandag maakte de club openbaar dat het in samenwerking met Schalke’04 stappen heeft ondernomen door een klacht in te dienen bij de wereldvoetbalbond, maar de FIFA lieten weten niet over de juiste middelen te beschikken om daadwerkelijk iets te kunnen betekenen voor de club. “En dus gaan we een stapje verder”, zegt de advocaat van de club.
Hertha wil Kacar, die aanstaande woensdag met zijn land nog het laatste groepsduel met Argentinië wacht, onmiddellijk terug. De Serviërs hebben bij een ruime overwinning echter nog een minieme kans zich te plaatsen voor de kwartfinale, en daar wil de speler koste wat kost bij zijn. Nog voor de aftrap wil de club uit Berlijn echter dat er wordt ingegrepen.
Een zware geldboete voor de Servische bond behoort tot de mogelijkheden. De speler in kwestie wordt namelijk niets kwalijk genomen. “Het is voor hem ook een moeilijke situatie”, zegt manager Dieter Hoeness. “Hij heeft zich superkorrekt gedragen. We verwachten ook niet van hem dat hij zelfstandig de beslissing neemt om terug te reizen.”
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=64401
Hoe smakeloos kun je je als club profileren!!!
Sinds jaar en dag staan de Olympische Spelen bekend bij alle sporters als het grootste evenement op internationaal gebied. Oorlogen werden ervoor gestaakt en bloedige vetes werden door landen voor even naast zich neer gelegd. Op de idioten van Iran na, een Iraanse zwemmer mocht niet in dezelfde Heat starten als een Israeliër, lijken de meeste wereldburgers zich ogenschjinlijk 'normaal' te kunnen gedragen tijdens de Spelen. De waanzin en charme van een historisch evenement. Aan de ene kant niet te snappen (waarom alleen tijdens de Spelen vraag je je af) en aan de andere kant geweldig dat dit nog bestaat in deze stees gekker wordende wereld. Elke deelnemende tak van sport is zich bewust van de impact en het belang van de Spelen.......behalve het voetbal.
Hoe is het mogelijk dat een stelletje geldwellustelingen die clubs leiden zich , spelers gaan terugvragen, nationale bonden boetes geven en spelers dreigen te schorsen/eerlijke kansen op basisplaatsen dreigen te misgunnen. Alleen maar omdat ze 'geen goede voorbereiding meemaken'. Wat doet geld met mensen dat gezond verstand ver te zoeken is. In mijn ogen moeten clubs als Hertha BSC, HSV en Partizan Belgrado zich even op hun positie gaan beraden. Ze stellen hun eigen belang boven dat van een mondiaal event, een historische gebeurtenis van ongekende omvang. Misschien moeten ze zich in Hamburg en Berlijn even bedenken dat hun eigen landje nog geen 150 jaar bestaansrecht heeft, terwijl de Olympische Spelen al meer dan 2000 jaar voor bezinning en rede zorgt op het wereldtoneel.
|
Eto'o

|
Geplaatst: Wo 13 aug 2008 09:52
|
|
In het voetbal is het WK (of EK) al sinds jaar en dag belangrijker dan de Olympische Spelen. Dat is ook historisch bepaald, dus waarom zouden we daar geen respect voor moeten hebben? Ik snap de clubs wel hoor. Die betalen een vermogen voor deze spelers en moeten ze dan wellicht de complete voorbereiding missen omdat hun spelers onder moeilijke omstandigheden een zwaar toernooi moeten afwerken.
Opgelet trouwens: het Nederlands elftal speelt vandaag al om 11:00 tegen Japan.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Wo 13 aug 2008 11:37
|
|
Het Nederlands Elftal staat weer te klungelen. Wat een waardeloos schouwspel.
|
Eto'o

|
Geplaatst: Wo 13 aug 2008 11:43
|
|
Dit gaat volgens mij niet goed komen. Nigeria staat met 1-0 voor. Dat is dan wel weer gunstig voor Nederland. Ik merk overigens dat ik het niet heel erg zou vinden als Oranje uitgeschakeld wordt. Hetzelfde geldt voor de Belgen. Ik wil die jongens graag weer terug hebben bij Ajax.
Emanuelson en Vermeer spelen tot dusver respectievelijk een prima en sterk toernooi. Daar kunnen we tevreden over zijn.
|
Eto'o

|
Geplaatst: Wo 13 aug 2008 12:11
|
|
Baldassi geeft Nederland een penalty. Goed uitgelokt door Babel. Sibon gaat hem nemen.
Update: penalty ging erin en Nederland is uiteindelijk door gegaan. Vraag alleen niet hoe. Tegen Argentinië is deze ploeg kansloos.
|
El Chcharito

|
Geplaatst: Wo 13 aug 2008 18:18
|
|
België was een vele mooier en betere pot dan Nederland. Het spel was verzorgder, de verdediging stond daar en het balletje ging makkelijker rond. Daarbij is Moussa Dembele een aanstormend toptalent bewijst hij weer en had België wel met 7-0 kunnen winnen. Nederland daarintegen is in uiterest zwakke vorm en mag hopen dat Argentinie het bij 2-0 wel goed vind.
Ik vind de opstelling ook erg raar. Als je jongens als Zuiverloon steeds de kans geeft dan weet ik het niet. Ik zou het tegen Argentinie anders proberen.
Opstelling Nederland: Vermeer; Jaliens, Marcellis, Pieters, Jong-a-Pin; Beerens, De Guzman, Maduro, Drenthe; Makaay Babel.
Dan maar een keer geen perfecte opbouw, maar die kiet is sluiten met hard werken. Otman Bakkel en Urby Emanuelson brengen wanneer het kan en nodig is. Dát lijkt me de sleutel om nog een beetje kans tegen de Argentijnen te maken, alhoewel je er dan waarschijnlijk ook ingespeeld word.
PS: Hoe zwak was die pingel van Sibon zeg. Hoe durf die vent de bal op te eisen en hem dan zó te nemen.
|
Anonymous

Forum berichten: 4060
|
Geplaatst: Wo 13 aug 2008 21:32
|
|
Citaat: en had België wel met 7-0 kunnen winnen
:
Precies, had, kwamen makkelijk aan de bal maar ze misten heel erg veel kansen...zelfs met die horde spelers die in Nederlandse clubs spelen/speelden.
|
El Lute

|
Geplaatst: Do 14 aug 2008 21:40
|
|
Citaat: Tegen Argentinië is deze ploeg kansloos.
Weet dat zo net nog niet. Voorlopig gewoon ronde verder met dramatisch voetbal dus slechter kan haast niet.
En zaterdag zijn het gewoon weer 90 minuten. Normaal gesproken zou het moeilijk worden tegen dit waanzinnige Argentina. Die Buonanotte speelde geweldig en ene Riquelme is zelfs als die niet goed speelt goed.
Vamos Holanda!
|
Riejuh

Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Vr 15 aug 2008 17:51
|
|
@ Pablo. Leuke opstelling hoor maar Jaliens is geschorst dus dat gaat helaas niet.
Verder zie ik de kansen nu helemaal afnemen tegen Argentinie omdat Makaay is afgehaakt:
Citaat: Makaay haakt af voor kwartfinale tegen Argentinië
15/08/2008 15:11
Roy Makaay blijkt te geblesseerd om zaterdag in actie te komen tijdens de kwartfinale die Jong Oranje op de Olympische Spelen speelt tegen Argentinië.
Na een nieuw onderzoek aan de gekwetste rechtervoet van Makaay bleek dat er een kleine breuk zit in een van zijn voetwortel-beentjes. Daarmee komt er voor de Feyenoorder een einde aan zijn deelname aan de Olympische Spelen. Zondag vliegt hij terug naar Nederland.
Vrijdagmiddag was Makaay nogmaals naar een ziekenhuis geweest voor een nieuw onderzoek van de voet, waaraan hij vorige week donderdag tijdens het duel met Nigeria geblesseerd was geraakt. Afgelopen woensdag voetbalde hij nog wel mee tegen Japan. Maar een dag later bekende de 33-jarige aanvaller dat hij flink wat last had van zijn voet.
Makaay trainde vrijdagochtend nog aangepast tijdens de oefensessie van de selectie van bondscoach Foppe de Haan. Vrijdagmiddag maakte de KNVB bekend dat de spits van Feyenoord uitgeschakeld is voor de rest van de Spelen. Naar verluidt kan hij een maand niet voetballen.
Voor bondscoach De Haan is het een nieuwe tegenvaller. Hij kan ook al niet beschikken over Kew Jaliens, die een schorsing voor één duel moet uitzitten.
bron: www.vi.nl
Verder kan zo'n blessure best hardnekkig zijn en kan Makaay misschien ook wel niet van de partij tijdens de klassieker, hij zal dan in iedergeval wel wedstrijdritme missen lijkt mij.
Een groot gemis voor Oranje.
|
El Chcharito

|
Geplaatst: Vr 15 aug 2008 18:26
|
|
Dan gaat Evander Sno maar lekker backen. Verder vervang je Makaay door Beerens en zet je Urby erin. Alles beter dan Sibon. Maargoed, redden doen ze het nooit.
|