Auteur
|
Bericht
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 28 apr 2008 17:12
|
|
Hij zegt zelf helemaal niets over z'n positie. Verder is het inderdaad wel zo dat hij overal in de aanval aardig uit de voeten kan. Hij is alleen op z'n best in de punt.
|
Wij zijn Ajax
Forum berichten: 2337
|
Geplaatst: Ma 28 apr 2008 18:00
|
|
Citaat: Hij zegt zelf helemaal niets over z'n positie. Verder is het inderdaad wel zo dat hij overal in de aanval aardig uit de voeten kan. Hij is alleen op z'n best in de punt.
We zullen zien, hij geeft het zelf iig nu nog niet aan. Terwijl er wel over zijn mogelijke positie worden gesproken, hij spreekt tenminste niet als een echte spits. Afwachten dus.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 28 apr 2008 19:12
|
|
Hij spreekt niet als een echte spits? Wat is dat nu weer voor onzin? Je verzint nu echt alles om je gelijk maar aan te tonen, terwijl je nog nooit hele wedstrijden van de speler hebt gezien. Een beetje raar is dat.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Ma 28 apr 2008 19:24
|
|
Citaat: Hij spreekt niet als een echte spits? Wat is dat nu weer voor onzin? Je verzint nu echt alles om je gelijk maar aan te tonen, terwijl je nog nooit hele wedstrijden van de speler hebt gezien. Een beetje raar is dat.
Hij praat niet over dat hij een echte spits is. Een spits zegt vaak: ik ben spits. En dan zegt hij dat hij ook ergens anders uit de voeten kan als hij dat kan. Dat lijkt mij dan logisch. Ik heb geen wedstrijden gezien, maar wel beeldmateriaal. En ik zeg niet dat ik gelijk hebt, ik geef aan dat de toekomst dat zou gaan uitwijzen wie er gelijk heeft. En ik streef niet naar mijn gelijk te halen, ik streef erna dat ik kan zien dat mijn eigenwijze mening wel of niet gerechtvaardig is. Ik snap jouw post niet helemaal, tenminste ik kan me er niet in plaatsen. Dus wat bedoel je nou?
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 28 apr 2008 19:30
|
|
Je plakt allerlei rare verhaaltjes vast aan het gedrag van een spits. Hij zou bij zijn presentatie moeten zeggen dat hij een spits is, anders is hij blijkbaar geen spits. Sorry hoor, maar daar kan ik echt helemaal niets mee.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Ma 28 apr 2008 19:34
|
|
Citaat: Je plakt allerlei rare verhaaltjes vast aan het gedrag van een spits. Hij zou bij zijn presentatie moeten zeggen dat hij een spits is, anders is hij blijkbaar geen spits. Sorry hoor, maar daar kan ik echt helemaal niets mee.
Nee, maar het zijn geen dingen waaruit ik kan opmaken dat ik verkeerd zit in mijn gevoel. Hij omschrijft zichzelf precies zoals ik hem inschat en niet anders. Dat is hetgeen ik bedoelde. Maar nogmaals, pas als hij speelt kan iedereen zelf oordelen over hem en dan kan je zien van wie het eigenwijze het meest is gerechtvaardigd. Ik wil je alleen een beetje stangen, dat is alles :) !
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 28 apr 2008 19:36
|
|
Heb je een quote van waar hij zich omschrijft? Ik heb het namelijk nergens gelezen.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Ma 28 apr 2008 19:43
|
|
Citaat: Cvitanich is bij Banfield gewend om in een twee-spitsensysteem te spelen. Bij Ajax wordt meestal een andere speelstijl gehanteerd, maar daar maakt hij zich niet echt druk om. ,,Ik kan in principe op iedere aanvalspositie uit de voeten en heb ook ervaring als aanvallende middenvelder. Ik hoop dat ik het Ajax-systeem snel onder de knie krijg.”
bron: www.ajax.nl
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 28 apr 2008 19:51
|
|
Ok, bedankt voor de quote. Op Ajax.nl staat nu overigens [color=red">dit filmpje [/color">om de presentatie compleet te maken.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Ma 28 apr 2008 19:52
|
|
Citaat: om de presentatie compleet te maken.
Bedankt man. Hij kijkt wel heel veel op tegen bepaalde personen, ik hoop dat hij zou gaan merken dat dat niet nodig is, omdat hij zelf ook goed is. Nu is dat wel mooi om te horen, maar ik hoop dat wij(supporters) gaan opkijken tegen hem door zijn skills. Verder verandert dit niks aan mijn beeld .
|
basementstyle
Forum berichten: 140
|
Geplaatst: Ma 28 apr 2008 21:36
|
|
Ik heb vertrouwen in deze jongen. Mooi aanvals duo met Suarez volgend seizoen?
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 28 apr 2008 22:47
|
|
Citaat: Ajax scout Cvitanich uitgebreid
AMSTERDAM - Over één ding kan later nooit een misverstand ontstaan: Dario Cvitanich meldt zich deze zomer als een breed gescreende aanvaller bij Ajax.
Sinds de club de 23-jarige spits een paar maanden geleden in het vizier kreeg, is hij live aan het werk gezien door de scoutingstaf, door ex-technisch directeur Martin van Geel en ook nog eens afzonderlijk van elkaar door de nieuwe stafleden John van 't Schip en Rob Witschge.
Nadat hij in het weekeinde in Amsterdam was aangekomen, rondde Ajax gistermiddag formeel de overgang van Cvitanich af. Hij doorstond de medische keuring met goed gevolg, sprak diverse mensen van de club onder wie zijn toekomstige trainer Marco van Basten en tekende aansluitend een contract tot medio 2013. Ajax betaalt voor hem een bedrag tussen de zes en zeven miljoen euro.
De Argentijn die ook een Kroatisch paspoort bezit, is de eerste aanwinst voor het nieuwe seizoen. In theorie heeft Ajax met hem een vervanger binnen voor het geval Klaas Jan Huntelaar deze zomer wil vertrekken. Maar Cvitanich is vooralsnog gekocht met de intentie om hem naast of achter de international van Oranje te laten spelen.
Van origine is Cvitanich een rechtsbuiten. Zijn lengte van 1.75 meter maakt hem niet direct tot een kapstok om het aanvalsspel aan op te hangen. En als je de goals voor zijn huidige club Atlético Banfield sinds 2003 gaat analyseren, dan blijkt dat hij het meest productief is wanneer hij kan opereren vanaf de rechterflank.
Dit seizoen maakte hij in tien duels zeven doelpunten. In totaal staat hij na negentig wedstrijden als prof op 31 treffers. Hij neemt straks ook de bagage mee van een aantal duels in de Copa Libertadores, zeg maar de Zuid-Amerikaanse Champions League.
John van 't Schip en Rob Witschge zagen Cvitanich beiden aan het werk tijdens scoutingstrips naar Argentinië. Van 't Schip, zelf gewezen rechtsbuiten, zag hem al kort nadat hij eind februari zelf bij Ajax tekende. Marco van Basten is afgegaan op alle rapporten en beelden die er lagen. Door zijn verplichtingen bij de KNVB is hij niet in de positie om nu zelf voor Ajax al de hele wereld over te reizen.
Van Basten sprak vanuit zijn toekomstige functie al wel in Londen met Arsenal-coach Arsène Wenger. Hij combineerde dat met zijn aanwezigheid als bondscoach bij het Champions League-duel tussen Arsenal en Liverpool.
Dario Cvitanich vloog na alle plichtplegingen gistermiddag weer terug naar Argentinië, waar hij met Banfield middenin het seizoen zit. Het betekent dat de spits zich begin juli met een trainingsvoorsprong bij Ajax meldt voor zijn start op de Nederlandse velden. Hij wordt bij Ajax de vierde Argentijn na Ivan Gabrich, Mariano Juan en Mauro Rosales.
Zelf liet Cvitanich ook zijn lichtschijnen over zijn toekomst in de eredivisie. Zoals gebruikelijk begint de nieuwkomer vol verwachting aan zijn eerste klus in het buitenland.
,,Ik hoop dat ik het spelsysteem van Ajax snel onder de knie krijg,'' liet Cvitanich weten. ,,Ik ga de komende weken hard aan mijn Engels en Nederlands werken. Ik wil hier prijzen winnen, ik kan niet wachten totdat ik bij Ajax kan beginnen.''
AD.nl
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Wo 30 apr 2008 11:47
|
|
Leuk artikel. En weer een bevestiging van mijn beeld .
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 30 apr 2008 22:47
|
|
Cvitanich kan overal voorin redelijk spelen, maar hij is in het centrum op zijn best.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Wo 30 apr 2008 22:49
|
|
Citaat: Cvitanich kan overal voorin redelijk spelen, maar hij is in het centrum op zijn best.
Het gevaarlijkst. Maar niet vast voorin in de punt. Hij moet creatieve vrijheid hebben. Het is een smaakmaker, geen eindstation. Je zal het wel zien.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 30 apr 2008 22:51
|
|
Als je met eindstation een type Huntelaar of Van Nistelrooij als goalgetter bedoelt heb je gelijk. Cvitanich is een meevoetballende spits en minder doelgericht dan bijv. Huntelaar.
En no offense hoor, maar het is echt heel irritant wanneer iemand op basis van wat youtube-beelden gaat vertellen hoe een speler in elkaar steekt, terwijl de persoon waar hij het aan vertelt die speler talloze volledige wedstrijden heeft zien spelen.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Wo 30 apr 2008 22:58
|
|
Citaat: Als je met eindstation een type Huntelaar of Van Nistelrooij als goalgetter bedoelt heb je gelijk. Cvitanich is een meevoetballende spits en minder doelgericht dan bijv. Huntelaar.
En no offense hoor, maar het is echt heel irritant wanneer iemand op basis van wat youtube-beelden gaat vertellen hoe een speler in elkaar steekt, terwijl de persoon waar hij het aan vertelt die speler talloze volledige wedstrijden heeft zien spelen.
Hahaha, ik stang je alleen een beetje . Nogmaals: als je zo zeker ben, waarom raak je dan geirriteerd? Het is alleen een verschil in inzicht en als ik jou moet geloven zit ik ernaast. Dan is er toch niks om je geirriteerd te voelen?
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 30 apr 2008 23:03
|
|
Ik kan niet weten dat je me loopt te stangen, maar ik vond het gewoon een beetje betweterig overkomen van iemand die Cvitanich nog nooit ook maar 1 hele wedstrijd heeft zien spelen. Bovendien heb ik het gevoel dat je constant het laatste woord wil hebben.
Nogmaals, is verder niets persoonlijks hoor.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Wo 30 apr 2008 23:05
|
|
Geen probleem.
|
Benji
Forum berichten: 785
|
Geplaatst: Za 3 mei 2008 21:01
|
|
Speelt Dario overigens vandaag mee in de wedstrijd tegen Colon (zie dat het na 1 helft spelen 1-1 staat)?
|
Eto'o
|
Geplaatst: Za 3 mei 2008 21:14
|
|
Cvitanich speelt inderdaad gewoon. De wedstrijd tegen Colon wordt niet op een handige plek uitgezonden, maar ik laat het jullie weten als er een wedstrijd is die wel makkelijk toegankelijk is.
|
Benji
|
Geplaatst: Za 3 mei 2008 22:12
|
|
Heeft 1 minuut voor tijd nog de 3-2 er in geschoten (heeft Banfield dus verder niet veel geholpen)
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Zo 4 mei 2008 12:26
|
|
Citaat: Cvitanich speelt inderdaad gewoon. De wedstrijd tegen Colon wordt niet op een handige plek uitgezonden, maar ik laat het jullie weten als er een wedstrijd is die wel makkelijk toegankelijk is.
Jij hebt zelf wel gekeken? Kun je wat meer vertellen over hoe hij scoorde?
|
Benji
|
Geplaatst: Zo 4 mei 2008 12:28
|
|
http://ajax.netwerk.to/nieuws/artikel/16562_%5Bvideo%5D%20Gedreven%20Cvitanich%20scoort%2C%20maar%20wint%20niet.php
Hier staat wat over de wedstrijd en beelden van de wedstrijd!
|
Jobo
Forum berichten: 673
|
Geplaatst: Zo 4 mei 2008 12:45
|
|
Wel mooi zo een driftkikker. Nu edgar en heitinga weg zijn mis je dat wel, die agressie.
|