Geplaatst: Di 2 aug 2011 16:52
|
|
Citaat: Darío Cvitanich over 250 jaar naast Palermo
Bron: Sport1.nl
Darío Cvitanich waakt ervoor te worden betiteld als opvolger van Martín Palermo bij Boca Juniors. De Argentijnse spits is dan wel de nieuwe gewenste aanvaller van de club uit Buenos Aires, maar aan de score van El Titán gaat hij niet komen.
Palermo kwam in zijn periode bij Boca tot 235 goals en nam aan het einde van afgelopen seizoen afscheid als profvoetballer. Cvitanich kwam op huurbasis over van Ajax, waar hij geen vaste waarde wist te worden en werd uitgeleend aan het Mexicaanse Pachuca. 'Geef me 250 jaar en ik bereik het aantal van Palermo'
Zijn eerste goal in dienst van Boca maakte Cvitanich al in het oefenduel met Espanyol. De 27-jarige spits scoorde koppend en fraai. 'Natuurlijk zijn goals altijd belangrijk voor een aanvaller, maar het heeft enkele zin er veel te maken als ze er niet toe doe. Ik win liever prijzen', aldus Cvitanich in een interview met Olé.
Van een toekomst als held van Boca, de rol die Palermo afdwong, is nog lang geen sprake. 'Zoiets komt niet eens op in mijn hoofd. Geef me 250 jaar en ik bereik het aantal van Palermo, haha. Ik hoop gewoon mijn bijdrage te kunnen leveren aan het behalen van een kampioenschap. Met Boca de landstitel winnen, is een droom.'
Cvitanich maakte in zijn laatste seizoen in Argentinië grote indruk. De 1 meter 75 grote spits scoorde voor Banfield dertien keer in de Clausura 2008 en werd daarmee topscorer. Bij Ajax haalde Cvitanich bijna een gemiddelde van één goal per twee competitieduels (13 in 30), maar scoorde vrijwel alleen tegen kleine clubs.
|