Auteur
|
Bericht
|
Dan300491
Forum berichten: 33
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Wo 3 nov 2010 13:07
|
|
Dario is voor een prikkie verkocht omdat Jol Mido hoe dan ook moest hebben. Was Mido er niet en hij zou een spits nodig hebben zou die normaal gesproken gewoon zijn terug gekomen. Dus het is maar hoe je het bekijkt qua 'gelukkig'.
|
Sjoerd.S
Forum berichten: 89
|
Geplaatst: Wo 3 nov 2010 13:20
|
|
Maar dan kun je Dario en Mido nog steeds niet met elkaar vergelijken qua type speler.
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Wo 3 nov 2010 13:31
|
|
Citaat: Dario is voor een prikkie verkocht omdat Jol Mido hoe dan ook moest hebben. Was Mido er niet en hij zou een spits nodig hebben zou die normaal gesproken gewoon zijn terug gekomen. Dus het is maar hoe je het bekijkt qua 'gelukkig'.
1. Waarom denk jij dat Jol Mido hoe dan ook moest hebben.
2. Wat heeft Mido verder met Cvitanich te maken. Mido is als breekijzer gehaald, Cvitanich als breekijzer gebruiken zal niet de bedoeling zijn.
3. Cvitanich is geen speler van het gewenste Ajax-niveau. De vergelijking met Mido geldt hier ook niet echt omdat Cvitanich als 1e spits was gehaald en Mido puur als breekijzer (wat Mido wel kan).
Ik had Cvitanich ook niet terug gehoeven, ook als Mido er niet was geweest. Met alle respect voor Cvitanich uiteraard want hij is wel een voorbeeldig prof die altijd erg positief over Ajax is gebleven.
|
RodneyAjacied
Forum berichten: 26
|
Geplaatst: Wo 3 nov 2010 13:37
|
|
Citaat: Dario is voor een prikkie verkocht omdat Jol Mido hoe dan ook moest hebben. Was Mido er niet en hij zou een spits nodig hebben zou die normaal gesproken gewoon zijn terug gekomen. Dus het is maar hoe je het bekijkt qua 'gelukkig'.
Ik denk dat ze bij Ajax na de eerste periode van Cvitanich al gelijk geen vertrouwen meer in hem hebben gehad, want anders zou Ajax niet zijn kijken voor andere spitsen denk ik. Cvitanich en Mido zijn ook twee totaal andere spelers, Mido is meer voor ervaring en voor als stormram, terwijl Dario echt als basispeler gehaald werd, maar hij moest betere spelers voor zich dulden en heeft teveel gekost om hem als bankzitter te gebruiken. Ik vond Cvitanich wel een leuke voetballer, maar niet echt voor het niveau van Ajax. Veel mensen beweren dat Cvitanich nooit de kans heeft gehad om zich te bewijzen en dat zijn statistieken goed zijn, maar daar ben ik het niet helemaal mee eens, zelfs als Cvitanich-fan. Ik kan wel begrijpen waarom mensen vinden dat Cvitanich geen eerlijke kans heeft gehad, maar daar twijfel ik een beetje over. Cvitanich speelde nooit echt sterk tegen de sterkere clubs uit de Eredivisie en presteerde niet echt goed in die wedstrijden, hij heeft alleen tegen NAC en Heerenveen gescoord van de clubs uit de subtop, voor de rest heeft ie alleen maar gescoord tegen ADO, de Graafschap en nog twee of drie teams. Hij heeft volgens mij in twee wedstrijden ook een keer hattrick gemaakt, dus zijn statistieken zijn niet echt goed, want hij presteert alleen tegen de laagvliegers. Cvitanich is natuurlijk wel beter dan Mido, maar Cvitanich heeft ook meer salaris dan Mido, dus dat is een ook een reden waarom Ajax van Cvitanich af wil. Het is in de ogen van veel mensen en van mensen binnen Ajax achteraf ook gewoon een behoorlijke miskoop, hij heeft 7 miljoen gekost, maar heeft dat nooit echt kunnen waarmaken.
Ik vindt het jammer dat Cvitanich weggaat bij Ajax, want ik was wel een fan van hem, maar hij had alleen betere spelers voor zich bij Ajax en stond niet op in de grote wedstrijden, erg jammer. Desondanks blijf ik een fan van Cvitanich, want ik vindt het een goede voetballer met een goede instelling. Jammer dat Cvitanich naar de Mexicaanse competitie gaat, had hem graag in Europa actief zien blijven.
ps: Kunnen de laatste berichten niet beter verplaatst worden naar het topic van Cvitanich.
|
AFCA Niels
Forum berichten: 2138
|
Geplaatst: Wo 3 nov 2010 15:10
|
|
Cvitanich is gewoon niet goed genoeg. Hij is geen afmaker zoals Huntelaar dat was, heeft niet de techniek van El Hamdaoui en is ook niet het aanspeelpunt zoals Pantelic.
|
Dan300491
Forum berichten: 33
|
Geplaatst: Wo 3 nov 2010 16:06
|
|
Citaat: 1. Waarom denk jij dat Jol Mido hoe dan ook moest hebben.
2. Wat heeft Mido verder met Cvitanich te maken. Mido is als breekijzer gehaald, Cvitanich als breekijzer gebruiken zal niet de bedoeling zijn.
3. Cvitanich is geen speler van het gewenste Ajax-niveau. De vergelijking met Mido geldt hier ook niet echt omdat Cvitanich als 1e spits was gehaald en Mido puur als breekijzer (wat Mido wel kan).
1. Omdat er eigenlijk geen geld was voor versterkingen. (Transfervrij weliswaar maar helemaal gratis zal die niet zijn. Salaris en overige clausules.) En dan ga je niet iemand voor de bank halen normaal gesproken.
2. Verschillende types, maar er zit vrijwel altijd maar 1 spits op de bank.
3. Als Mido topfit was had die als breekijzer kunnen gebruikt worden, helaas gaat het meeste tijd van zijn contractperiode versleten aan het fit maken van hem.
|
guy_ajax
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Do 4 nov 2010 21:31
|
|
Inderdaad.. En als het een beetje tegen (of mee) zit is Jol komende zomer weg en heef hij er een bende van gemaakt door zijn vriendenclub te herenigen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2348
|
Geplaatst: Ma 6 dec 2010 15:46
|
|
Citaat: Ajacied Cvitanich verlaat Pachuca na Wereldbeker
06/12/2010 08:40
Darío Cvitanich begint vrijdag aan zijn laatste klus als aanvaller van Pachuca FC. De Ajax-huurling keert de Mexicaanse club na de Wereldbeker definitief de rug toe.
Technisch directeur Andres Fassi bevestigde dat het ondanks verwoede pogingen voor Pachuca niet mogelijk was Cvitanich definitief voor zich te winnen. Na afloop van het huurcontract met Ajax op 31 december vertrekt de aanvaller bij de Mexicaanse club.
'Hij vertrekt inderdaad', aldus Fassi bij vertrek naar Abu Dhabi, waar Pachuca deelneemt aan de strijd om de Wereldbeker voor Clubteams. 'Het is jammer. We hebben onze best gedaan, maar vanwege zijn privésituatie denkt hij over een terugkeer naar Argentinië.'
Een terugkeer naar zijn geboorteland is echter niet mogelijk zonder afspraken met Ajax, waar Cvitanich nog een contract tot medio 2013 heeft. In november werd de aanvaller in verband gebracht met Boca Juniors, dat ook het oog zou hebben laten vallen op AZ-doelman Sergio Romero.
bron: www.vi.nl
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Wo 15 dec 2010 17:30
|
|
Ik vraag me af of Cvitanich -die vandaag twee keer scoorde op het WK- nog een echte kans gaat krijgen wanneer die terug is. Frank de Boer zegt naar een systeem toe te willen werken waarin El Hamdaoui goed als centrumspits kan fungeren en in zo'n systeem moet Cvitanich ook goed tot zijn recht kunnen komen aangezien hij ook een aanvaller is die graag uit de spits weg loopt.
Frank zegt zelf alleen al dat dit Ajax daar nog niet aan toe is maar daar kan tot en in de winterstop gewerkt aan worden. Na de winterstop kunnen El Hamdaoui en Cvitanich dan strijden om een basisplaats en zo worden ze ook gedwongen taakbewust te spelen omdat ze anders hun basisplaats kwijt raken.
|
AFCAKatwijk
Forum berichten: 1903
|
Geplaatst: Wo 15 dec 2010 17:39
|
|
Misschien een nieuwsberichtje voor deze jongen aangezien hij vandaag 2x heeft gescoord in wereldbeker ?
Gestopt
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Wo 15 dec 2010 17:58
|
|
Vooruit dan.
http://www.ajaxfans.net/nieuws-7558_Cvi ... op-WK.html
|
Dijk
Forum berichten: 951
|
Geplaatst: Do 30 dec 2010 22:09
|
|
Citaat: 'Cvitanich te koop, verhuur is geen optie meer'
30 december 2010 Diarioshow.com
Volgens diverse Argentijnse media hebben Estudiantes en Boca Juniors vandaag te horen gekregen dat Ajax Dario Cvitanich niet meer wil verhuren. De club zou alleen openstaan voor verkoop van de aanvaller. Cvitanich wil zelf het liefst graag terug naar Argentinië. Estudiantes en Boca hebben echter de financiën niet om de aanvaller definitief over te nemen.
Een mogelijkheid die door het Mexicaanse Pachuca nog wordt geopperd is dat die club de optie tot koop licht en dan op verzoek van de aanvaller doorverhuurd aan een Argentijnse club. Zij hopen nog steeds dat hij later wel weer wil terugkeren naar Mexico.
AN
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Vr 31 dec 2010 01:53
|
|
Ik ben benieuwd of Cvitanich in dit elftal kan spelen als 9. Zijn kaats en eerste aannamen waren waren nou niet bepaald van geweldige klasse zover ik het me nog kan herinneren. Wel loopt hij goed naar de buitenkant, is hij bereidt om voorbereidend werk te doen en werkt hij hard. Bovendien vind ik hem goed koppen en is hij doelgericht. In theorie zou Ajax met Cvitanich als 9 een zeer bewegelijke voorhoede hebben. Met 2 buitenspelers die naar binnentrekken en een spits die naar de zijkant gaat. Maar goed, ik ben niet op de hoogte hoe hij er voor staat. Ik heb in het begin een paar wedstrijden half gekeken en wat nieuws van over hem gelezen dus ik weet niet of hij het aankan. Misschien dat er iemand hier is die hem volgt?
*edit* : Beetje onzinnige tekst van mij kant aangezien ik net lees wat Ghostwriter boven mij schreef. Maar de vraag blijft wel. Kan hij het niveau aan?
|
lisa
Forum berichten: 15
|
Geplaatst: Vr 31 dec 2010 13:34
|
|
Citaat: Ik ben benieuwd of Cvitanich in dit elftal kan spelen als 9. Zijn kaats en eerste aannamen waren waren nou niet bepaald van geweldige klasse zover ik het me nog kan herinneren. Wel loopt hij goed naar de buitenkant, is hij bereidt om voorbereidend werk te doen en werkt hij hard. Bovendien vind ik hem goed koppen en is hij doelgericht. In theorie zou Ajax met Cvitanich als 9 een zeer bewegelijke voorhoede hebben. Met 2 buitenspelers die naar binnentrekken en een spits die naar de zijkant gaat. Maar goed, ik ben niet op de hoogte hoe hij er voor staat. Ik heb in het begin een paar wedstrijden half gekeken en wat nieuws van over hem gelezen dus ik weet niet of hij het aankan. Misschien dat er iemand hier is die hem volgt?
*edit* : Beetje onzinnige tekst van mij kant aangezien ik net lees wat Ghostwriter boven mij schreef. Maar de vraag blijft wel. Kan hij het niveau aan?
Ik heb hem gevolgd sinds hij verhuurd is, en ik denk dat Dario wel beter is geworden dan dat hij in zijn periode bij ajax was. Hij kan naar mijn idee bijvoorbeeld veel beter een bal vasthouden en ook aannamen zijn verbeterd ten opzichte van eerst.
Doelpuntengemiddelde ook goed 16 uit 30, maar dat is nooit het probleem geweest.
Werd bij Pachuca als een van de bepalende spelers gezien, maar wilde zelf graag weg.
Over de verkoop, ik denk/hoop dat Dario volgend jaar gewoon weer bij ajax zit aangezien ajax alleen wil verkopen, en de Argentijnse clubs het bedrag niet kunnen betalen en alleen wilden huren.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 1455
|
Geplaatst: Vr 31 dec 2010 13:56
|
|
Over de opmerking van Leonel of Darío het niveau aankan? Is het niveau in Nederland over het algemeen genomen zoveel beter dan in Argentina en Mexico?
Daar heb ik dus mijn twijfels over.
Het lijkt mij nu dus dat Ajax Darío terug wil omdat ze niet willen verhuren, anders lijkt me dat geen probleem. De Argentijnse clubs hebben over het algemeen allemaal grote schulden
Staat nu inderdaad ook in de Clarin, een betrouwbare krant.
Ik vind het jammer voor Darío, pobrecito, want hij wil echt graag in Argentina blijven, het is een echt familiedier. Had ook de indruk dat hij nooit helemaal happy was in Nederland.
Maar als hij nu wat meer kansen zou krijgen, minder blessures en als zijn grote vriend( Suárez) ook nog blijft, waar ik dus gewoon van uitga, wordt het misschien toch een goed seizoen voor hem bij Ajax.
We wachten het maar weer af.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Zo 2 jan 2011 10:31
|
|
Volgens de Clarin, een betrouwbare krant, is Cvitanich gisteren op weg gegaan naar Nederland, dus dit topic kan weer verplaatst worden
http://www.clarin.com/deportes/futbol/F ... 60011.html
|
Leonel
|
Geplaatst: Zo 2 jan 2011 10:43
|
|
Ik hoop dat hij er wat van maakt bij Ajax. Altijd leuk als er een argentijn slaagt bij Ajax.
|
Mentalita Ultras
Forum berichten: 211
|
Geplaatst: Zo 2 jan 2011 11:24
|
|
Ik hoop dat Ajax Dario gewoon gaat verkopen, want in mijn ogen komt hij tekort voor Ajax. Dario past ook niet in het systeem dat Ajax speelt dus verkoop Dario maar, als je Dario erbij houdt krijg je nu hetzelfde probleem als met El Hamdaoui en Suarez dus dat gaat niet werken. Het is wel een goede voetballer, maar voor Ajax komt hij helaas tekort. Hopen dat hij deze winter nog een club kan vinden.
|
Leonel
|
Geplaatst: Zo 2 jan 2011 11:51
|
|
In theorie zou hij wel in het systeem passen (uitleg boven). De vraag is kan hij het aan?
Lisa en Gallina zeggen van wel, dus ik ga daar maar ff van uit.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Zo 2 jan 2011 12:04
|
|
Nou, Leonel, ik hoop het!
Maar ik weet ook niet alles, echt niet.
Wat ik wel weet dat er een goede samenwerking kan ontstaan , in tegenstelling wat onze nieuwe vriend Mentalita Ultras hier zegt, tussen Suárez en Cvitanich. Ze zijn immers goede vrienden en ik denk dat dat gegeven alleen maar positief werkt.
Lodeiro er nog bij en moet je dan eens zien wat er gebeurt haha!
|
Mentalita Ultras
|
Geplaatst: Zo 2 jan 2011 12:05
|
|
Hij heeft in zijn eerste periode bij Ajax al bewezen het niet aan te kunnen, hij scoorde nooit echt tegen de subtop en toppers uit de Eredivisie. De beste clubs waar hij tegen scoorde waren NAC en Heerenveen, voor de rest scoorde hij alleen tegen ADO, de Graafschap etc. Zijn doelpuntengemiddelde is opzich nog wel redelijk, hij heeft uit 24 wedstrijden voor Ajax 13 doelpunten gemaakt, maar hij scoorde dus eigenlijk alleen maar tegen de laagvliegers en hij heeft ook twee of drie keer drie doelpunten gemaakt in een wedstrijd dus dan tikt dat ook gelijk lekker aan. Als Ajax Dario in deze transferperiode niet kan verkopen dan zou ik hem nog een half jaar verhuren als die club zijn salaris overneemt, want dat scheelt Ajax weer geld en kan Dario gewoon iedere wedstrijd voetballen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Zo 2 jan 2011 12:10
|
|
Citaat: Hij heeft in zijn eerste periode bij Ajax al bewezen het niet aan te kunnen, hij scoorde nooit echt tegen de subtop en toppers uit de Eredivisie. De beste clubs waar hij tegen scoorde waren NAC en Heerenveen, voor de rest scoorde hij alleen tegen ADO, de Graafschap etc. Zijn doelpuntengemiddelde is opzich nog wel redelijk, hij heeft uit 24 wedstrijden voor Ajax 13 doelpunten gemaakt, maar hij scoorde dus eigenlijk alleen maar tegen de laagvliegers en hij heeft ook twee of drie keer drie doelpunten gemaakt in een wedstrijd dus dan tikt dat ook gelijk lekker aan. Als Ajax Dario in deze transferperiode niet kan verkopen dan zou ik hem nog een half jaar verhuren als die club zijn salaris overneemt, want dat scheelt Ajax weer geld en kan Dario gewoon iedere wedstrijd voetballen.
Dat komt, beste vriend, voor de 100000 ste keer, dat Cvitanich nooit tegen de wat betere clubs heeft kunnen spelen, gewoon omdat hij dan geblesseerd was! Waarom halen jullie dat er nou ieder keer bij? Het is altijd hetzelfde! Geef die jongen nog een kans!
En verkopen is voor hem ook geen optie, hij wil alleen in Argentina spelen en daar heeft geen club geld, dus dan kan hij beter bij Ajax blijven.
|
Mentalita Ultras
|
Geplaatst: Zo 2 jan 2011 12:15
|
|
Citaat:
Wat ik wel weet dat er een goede samenwerking kan ontstaan , in tegenstelling wat onze nieuwe vriend Mentalita Ultras hier zegt, tussen Suárez en Cvitanich. Ze zijn immers goede vrienden en ik denk dat dat gegeven alleen maar positief werkt.
Als spelers bevriend met elkaar zijn betekend het niet per se dat er een goede samenwerking zal ontstaan, ook zijn Suarez en Cvitanich in mijn ogen hetzelfde type speler dus ik zou ze ook nooit allebei tegelijk laten spelen. Kijk maar eens naar Argentinie daar zijn spelers als Aguero, Tevez, Messi en Higuain ook goed bevriend met elkaar, maar ze zijn allemaal hetzelfde type speler, daardoor loopt het niet goed. De kans dat het wel gaat lopen in het veld tussen Suarez en Cvitanich acht ik daardoor klein, want ze lopen elkaar eerder in de weg dan dat ze elkaar helpen, ook komt Cvitanich in mijn ogen tekort voor Ajax.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Zo 2 jan 2011 12:23
|
|
Prima, dat is jouw mening
Ik deel die mening juist niet, de keren dat ze samen in het veld stonden ging de samenwerking juist goed.
Ik herinner me zelfs nog een wedstrijd, sorry maar weet niet meer welke, waar Suárez expres de bal naar Cvintanich speelde zodat hij kon scoren, terwijl dat helemaal niet nodig was geweest.
En inderdaad je hebt gewoon gelijk dat veel spelers van verschillende clubs bevriend zijn met elkaar, geld niet alleen voor Argentina.
Het gaat erom dat je elkaar goed aanvoelt in het veld.
En tekort komen voor Ajax? Waarom? Is Ajax zoveel beter dan?
Ja de laatste wedstrijden waren gelukkig weer top!
|
Mentalita Ultras
|
Geplaatst: Zo 2 jan 2011 12:41
|
|
Citaat: Prima, dat is jouw mening
Ik deel die mening juist niet, de keren dat ze samen in het veld stonden ging de samenwerking juist goed.
Ik herinner me zelfs nog een wedstrijd, sorry maar weet niet meer welke, waar Suárez expres de bal naar Cvintanich speelde zodat hij kon scoren, terwijl dat helemaal niet nodig was geweest.
En inderdaad je hebt gewoon gelijk dat veel spelers van verschillende clubs bevriend zijn met elkaar, geld niet alleen voor Argentina.
Het gaat erom dat je elkaar goed aanvoelt in het veld.
En tekort komen voor Ajax? Waarom? Is Ajax zoveel beter dan?
Ja de laatste wedstrijden waren gelukkig weer top!
De samenwerking tussen Dario en Suarez was goed tegen de kleinere clubs, maar tegen de betere tegenstanders kwam er minder van die samenwerking. Die wedstrijd die jij bedoeld was Ajax - ADO, Suarez kon toen inderdaad zelf ook scoren maar toen gunde hij hem aan Cvitanich. Mijn mening is dat hij tekort voor Ajax komt en hij past naar mijn idee ook nog eens niet in het systeem, dus dan moeten ze hem maar verkopen. Zonde dat Ajax hem heeft gehaald voor 7 miljoen, want ze zullen nu echt bijna niets voor terug krijgen. Ik weet bijna zeker dat de Eredivisie van een hoger niveau is dan de Mexicaanse en Argentijnse competitie, Ajax is ook sowieso beter dan Pachuca. De statistieken van Dario bij Pachuca zijn ook niet slecht, maar ook niet echt overtuigend, hij scoorde dit seizoen uit 16 wedstrijden 8 doelpunten (heb opgezocht op internet, maar weet niet wanneer het voor laatst bijgewerkt is). En dat is dan in een competitie die van een lager niveau is dan de Eredivisie. Ik ben zelfs een fan van Dario, maar ik denk niet dat hij het zal gaan redden bij Ajax.
|