Auteur
|
Bericht
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Vr 25 apr 2008 09:54
|
|
Waarom was dit een maand geleden ondenkbaar?
|
Fregge
Forum berichten: 4313
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Vr 25 apr 2008 16:08
|
|
Dit is een Suarez type
Ik hoorde gister: 10 gele kaarten in 30 wedstrijden
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Vr 25 apr 2008 16:09
|
|
Daar maak ik me eerlijk gezegd niet zo'n zorgen over. Het gedrag op zich is natuurlijk irritant, maar zelfs Suárez doet het inmiddels steeds minder. Bovendien vind ik het irritante gedrag van Suárez ook weer getuigen van een winnaarsmentaliteit. Die jongen kan echt slecht tegen z'n verlies.
|
Marnix
Forum berichten: 2786
|
Geplaatst: Vr 25 apr 2008 18:45
|
|
Is hij nou al medisch gekeurd dat zou toch vanmorgen gebeuren?
|
Eto'o
|
Geplaatst: Vr 25 apr 2008 18:53
|
|
Volgens mij is hij vandaag aangekomen in Nederland. Het zou dus kunnen dat hij morgen pas wordt gekeurd.
|
Wij zijn Ajax
Forum berichten: 2337
|
Geplaatst: Vr 25 apr 2008 20:02
|
|
Ik zie hem als een geduchte concurrent van Suarez, ik snap niet dat ze dat geld niet stoppen in de echte benodigde aankopen. Volgens Ajaxshowtime.com zou hij vandaag landen en zaterdag medisch gekeurd worden. Ik hoop dat hij het geld waard is!
|
Eto'o
|
Geplaatst: Vr 25 apr 2008 20:29
|
|
Cvitanich is in principe gehaald als concurrent en/of mede als vervanger van Huntelaar. Dat neemt niet weg dat hij best aan de zijkant terecht zou kunnen komen indien Huntelaar blijft.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Vr 25 apr 2008 20:41
|
|
Citaat: Cvitanich is in principe gehaald als concurrent en/of mede als vervanger van Huntelaar. Dat neemt niet weg dat hij best aan de zijkant terecht zou kunnen komen indien Huntelaar blijft.
Om misschien een 4-2-3-1 spits, met veel aansluiting bij hem. Maar dan moet de wisselwerking met de binnenspelers wel goed zijn, zodat hij ook naar de zijkanten kan lopen en dat de positie voor de goal kan worden overgenomen. Hij is wel vrij doelgericht. Maar nogmaals: ik hoop dat hij het geld waard is. Want er zijn nog steeds een heleboel posities niet ingevuld en het bedrag op de bank wordt kleiner. Afwachten dus.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Vr 25 apr 2008 20:57
|
|
Sulejmani, Suárez en Cvitanich zijn in ieder geval alle drie erg beweeglijk en kunnen positioneel gezien wel overal in de aanval aardig uit de voeten. Als je die drie spelers goed op elkaar afstemt heb je een ontzettend lastig te bespelen aanval.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Vr 25 apr 2008 21:03
|
|
Citaat: Sulejmani, Suárez en Cvitanich zijn in ieder geval alle drie erg beweeglijk en kunnen positioneel gezien wel overal in de aanval aardig uit de voeten. Als je die drie spelers goed op elkaar afstemt heb je een ontzettend lastig te bespelen aanval.
Ja, klopt helemaal. Maar het is dan wel een gekkenhuis, want niemand speelt positiegebonden, zeker als er niet 1 diepe spits tussen loopt. Maar hoe chaotisch het is voor de ploeg, verdubbelt is dat zo voor de tegenstander. Want ik denk dat het lastig is om je goed te organiseren tegen die aanvalslinie. Of je moet 3 hele goede mandekkers in de ploeg hebben. Bovendien kan je spelers als Manu, Leo en Martina dan nog inbrengen. Taktisch niet optimaal, maar ik denk dat hij best goed kan uitpakken. Maar dan hoef je eigenlijk niet met wingbacks te spelen want wie kopt hem binnen? Dus taktisch niet perfect, maar met veel individuele klasse kan het onverdedigbaar zijn voor de tegenstander als de creatieve mensen de bal hebben.
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
|
Geplaatst: Vr 25 apr 2008 21:09
|
|
Citaat: Sulejmani, Suárez en Cvitanich zijn in ieder geval alle drie erg beweeglijk en kunnen positioneel gezien wel overal in de aanval aardig uit de voeten. Als je die drie spelers goed op elkaar afstemt heb je een ontzettend lastig te bespelen aanval.
Kan me niet voorstellen dat Ajax Cvitanich heeft gehaald voor op de zijkanten. Met zo'n aanval heb je ook natuurlijk meer snelheid in de aanval dan voorheen met Kennedy en Huntelaar.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Vr 25 apr 2008 21:17
|
|
Ja, klopt helemaal. Maar het is dan wel een gekkenhuis, want niemand speelt positiegebonden, zeker als er niet 1 diepe spits tussen loopt. Maar hoe chaotisch het is voor de ploeg, verdubbelt is dat zo voor de tegenstander. Want ik denk dat het lastig is om je goed te organiseren tegen die aanvalslinie. Of je moet 3 hele goede mandekkers in de ploeg hebben. Bovendien kan je spelers als Manu, Leo en Martina dan nog inbrengen. Taktisch niet optimaal, maar ik denk dat hij best goed kan uitpakken. Maar dan hoef je eigenlijk niet met wingbacks te spelen want wie kopt hem binnen? Dus taktisch niet perfect, maar met veel individuele klasse kan het onverdedigbaar zijn voor de tegenstander als de creatieve mensen de bal hebben.
Je hebt gelijk dat er dan wel hele duidelijke afspraken gemaakt moeten worden. Maar dat hoeft op zich geen probleem te vormen, want in principe wordt in iedere goede ploeg alles afgestemd op zo'n vier aanvallend sterke spelers.
Overigens kan Cvitanich prima als diepe spits spelen.
Kan me niet voorstellen dat Ajax Cvitanich heeft gehaald voor op de zijkanten. Met zo'n aanval heb je ook natuurlijk meer snelheid in de aanval dan voorheen met Kennedy en Huntelaar.
Dat zeg ik ook nergens. Wat die snelheid betreft is het natuurlijk wel mooi meegenomen. Hopelijk leert Suárez dan ook wat vaker voor diepgang te kiezen.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Vr 25 apr 2008 21:19
|
|
Hij is iig een speler die niet positiegebonden hoort te spelen. Hij is doelgericht, maar moet creatieve vrijheid hebben. Dus daarom is het een binnenspeler. Maar elk nadeel heeft zijn voordeel, dus ook die aanval.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Za 26 apr 2008 14:29
|
|
Citaat: Volgens het Algemeen Dagblad was het nog niet gelukt om Dario Cvitanich vrijdag al in Nederland te krijgen voor de medische keuring. Ajax zou nu hopen om de transfer komende week af te ronden.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Za 26 apr 2008 17:46
|
|
Hij gaf zelf ook aan dit weekend gekeurd te worden in een intervieuw. Vreemd dat dat dan niet gebeurd, of ze houden het stil omdat het pas maandag bekend mag worden gemaakt.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Zo 27 apr 2008 02:03
|
|
Hij tekent zijn contract pas na de medische keuring. Eerder hoeft Ajax ook niets te melden.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Zo 27 apr 2008 12:34
|
|
Even voor de beeldvorming: ik heb een aantal mensen Cvitanich al horen vergelijken met Fernando Cavenaghi van Bordeaux. Dat vind ik op zich wel een aardige vergelijking.
|
Jobo
Forum berichten: 673
|
Geplaatst: Zo 27 apr 2008 12:37
|
|
Die ken ik helaas ook niet. Ik zal moeten wachten tot deze jongen bij ons op het trainingsveld staat. Ik heb goede hoop dat deze jongen geen miskoop wordt door o.a. jouw positieve rapport thomas.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Zo 27 apr 2008 12:38
|
|
Citaat: Hij tekent zijn contract pas na de medische keuring. Eerder hoeft Ajax ook niets te melden. Eerder kan Ajax niets melden door hun beursgenoteerdheid.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Zo 27 apr 2008 12:39
|
|
Volgend weekend pas aldus Voetbalprimeur.nl.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Zo 27 apr 2008 12:45
|
|
Citaat: Die ken ik helaas ook niet. Ik zal moeten wachten tot deze jongen bij ons op het trainingsveld staat. Ik heb goede hoop dat deze jongen geen miskoop wordt door o.a. jouw positieve rapport thomas.
Een miskoop kan ik me echt niet voorstellen, al krijg je dat predikaat wat sneller wanneer er zoveel geld wordt neergeteld. Ik ben echter wel overtuigd van Cvitanich. Verwacht alleen geen 30 competitiedoelpunten per jaar of een speler die doorgroeit naar de wereldtop. Het is gewoon een prima spits die er 20 per seizoen in moet leggen en moet doen waar hij goed in is: meevoetballen.
|
Jobo
Forum berichten: 673
|
Geplaatst: Zo 27 apr 2008 13:17
|
|
Thomas. Vooral dat meevoetballen vind ik erg belangrijk. Van basten moet bouwen aan een team dat goed kan voetballen en niet altijd afhankelijk is van geniale momenten van huntelaar of suarez.
Wat ik wel een gevaar zie en dat staat los van Cvitanisch. Met een meevoetballende spits hebben de middenvelders er in principe baat bij dat ze kunnen aansluiten en een goal kunnen maken. Uitgaande van de huidige geruchten hebben wij demy de zeeuw, lindgren en gabri op het middenveld staan. Allen staan zij nou niet bekend dat ze gemakkelijk goals maken. Lindgren is de meest scorende middenvelder van deze 3.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Zo 27 apr 2008 13:23
|
|
Suárez duikt ook graag rond de spits op. Sulejmani - als hij komt - ook.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Zo 27 apr 2008 14:44
|
|
Dat kan chaos opleveren, dat heel lastig te verdedigen valt als die voorhoede de bal heeft. Maar dan draait het om de individuele kwaliteiten en niet om de teamkwaliteiten. Voor het team is het lastig, maar waarschijnlijk dubbel zo lastig voor de tegenstander(wat daartegen kan die zichzelf niet organiseren(je moet mandekking spelen, anders wordt je gedold).
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Zo 27 apr 2008 17:50
|
|
Citaat: Maar dan draait het om de individuele kwaliteiten en niet om de teamkwaliteiten.
Natuurlijk draait het wel om teamkwaliteiten. Ik denk dat Van Basten AJAX wil laten spelen zoals het Nederlands Elftal.
|