Auteur
|
Bericht
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 1455
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Wo 19 aug 2009 18:33
|
|
Citaat: Een ander aspect..........ik vind Dari er al een hele tijd niet zo happy uitzien.
Hij wist van tevoren dat het veel bankzitten zou zijn met Huntelaar, toen al die blessures.... ik weet het niet. Hoop dat hij nu een kans krijgt, want hij kan het wel. Heb ook wedstrijden van Banfield gezien en het enthousiasme straalde er van af. Nu is het een serieus en bedrukt gezicht.
En onderschat aub niet het niveau van de Argentijnse competitie, dat is goed en dat weten de mensen hier die, en de Nederlandse en de Argentijnse competitie volgen.
Op dit moment is het niveau in Argentinië vrij belabberd. Is ook niet zo gek, want alles wat een beetje kan ballen wordt weggekocht. Daarnaast is de Eredivisie natuurlijk ook maar een derderangscompetitietje.
Haha, dat bedoel ik ook...ze zijn even goed/slecht
|
thyza
Forum berichten: 696
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Wo 19 aug 2009 19:05
|
|
Enige verschil is dat er meer geld in de Eredivisie zit
|
RosarioCentral
Forum berichten: 454
|
Geplaatst: Wo 19 aug 2009 19:52
|
|
Citaat: Een ander aspect..........ik vind Dari er al een hele tijd niet zo happy uitzien.
Hij wist van tevoren dat het veel bankzitten zou zijn met Huntelaar, toen al die blessures.... ik weet het niet. Hoop dat hij nu een kans krijgt, want hij kan het wel. Heb ook wedstrijden van Banfield gezien en het enthousiasme straalde er van af. Nu is het een serieus en bedrukt gezicht.
En onderschat aub niet het niveau van de Argentijnse competitie, dat is goed en dat weten de mensen hier die, en de Nederlandse en de Argentijnse competitie volgen.
Op dit moment is het niveau in Argentinië vrij belabberd. Is ook niet zo gek, want alles wat een beetje kan ballen wordt weggekocht. Daarnaast is de Eredivisie natuurlijk ook maar een derderangscompetitietje.
Volgens mij wint een gemiddeld Argentijns team toch echt van een gemiddeld Nederlands team. Al is het maar puur of wilskracht en passie.
|
thyza
Forum berichten: 696
|
Geplaatst: Wo 19 aug 2009 20:50
|
|
Volgens mij wint een gemiddeld Argentijns team toch echt van een gemiddeld Nederlands team. Al is het maar puur of wilskracht en passie.
Een Groningen/NEC/Vitesse kan spannend zijn. Maar wel heel erg verschillend voetbal . Twente en AZ staan daar wel nu boven. Ik kijk wel is wedstrijden in de Argentijnse competitie. Gebeuren echt knotsgekke dingen meestal. Prachtig om te zien dat vol gas geven . Daar wordt echt individuele klasse gecreerd. Nederlandse clubs staat meer teamplay.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Vr 21 aug 2009 09:27
|
|
Citaat: Cvitanich: 2 clubs aangemeld bij Argentijnse bond
Datum post: 21-08-09 08:23 - Gepost door: 343
Dario Cvitanich staat in de belangstelling van San Lorenzo uit zijn vaderland Argentinië. De Ajax-spits is in beeld om de waarschijnlijk vertrekkende Gonzalo Bergessio op te volgen, meldt de Argentijnse krant Olé.
Aanvaller Bergessio (25) staat in de belangstelling van diverse Europese clubs en hij speelde al drie keer voor het Argentijnse nationale elftal. San Lorenzo gaat er dan ook vanuit dat hij voor het verstrijken van de transferdeadline een nieuwe club vindt.
In dat geval willen de Zuid-Amerikanen Cvitanich losweken bij Ajax. In Amsterdam lijkt voor de spits slechts een figurantenrol weggelegd, aangezien Martin Jol in de punt van de aanval een sterke voorkeur heeft voor Luis Suárez.
San Lorenzo en River Plate moesten gisteren hun spelerslijst overleggen bij de Argentijnse bond om spelers speelgerechtigd te krijgen. Daarbij was het mogelijk om spelers op te nemen met wie de club nog rond hoopt te komen. Beide clubs namen op die lijst Cvitanich op.
Of Ajax Cvitanich überhaupt wil laten gaan is onbekend. De actie om Cvitanich in te schrijven suggereert echter dat de clubs aanleiding hebben te vermoeden dat een transfer tot de mogelijkheden behoort.
AF
|
Robbin-R
Forum berichten: 147
|
Geplaatst: Vr 21 aug 2009 10:05
|
|
Bij een goed bod verkopen dan. Is toch reserve dus niet onmisbaar.
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Vr 21 aug 2009 11:34
|
|
Zo, als hij al is ingeschreven lijkt een vertrek dichtbij. Hoeveel zal Ajax kunnen krijgen voor Cvitanich?
Wel jammer dat hij weggaat, want ik heb nog wel vertrouwen in hem, maar als je geld kunt krijgen voor een wissel zal ik dat altijd doen.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Vr 21 aug 2009 11:57
|
|
Ik denk dat Cvitanich zeker tot de winterstop bij Ajax blijft. Dat hij is ingeschreven bij de Argentijnse clubs is meer een voorzorg maatregel van die clubs.
|
RosarioCentral
Forum berichten: 454
|
Geplaatst: Vr 21 aug 2009 12:09
|
|
Ik denk dat er weinig clubs zijn die hetzelfde kunnen bieden dan Ajax. Hij heeft een vijfjarig contract getekend. Daar klonk het vertrouwen uit dat hij nooit heeft gekregen. Het zal wel een Luque/Malaga-constructie worden ofzo. Klasse Ajax!
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Vr 21 aug 2009 12:21
|
|
Je kan ook zeggen dat Cvitanich Jol niet heeft kunnen overtuigen van zijn toegevoegde waarde.
|
Marco
|
Geplaatst: Vr 21 aug 2009 15:36
|
|
[list">Jol: 'Vertrek Cvitanich niet aan de orde'
artin Jol wil niet in ‘eigen vlees snijden'. Daarmee bedoelt hij: Dario Cvitanich mag niet vertrekken. De Argentijnse spits wordt begeerd door River Plate en San Lorenzo. Jol: "Een vertrek van Cvitanich is niet aan de orde."
Reserve
Cvitanich heeft dit seizoen nog niet veel gespeeld en maakte kort na de training vrijdag een geïrriteerde indruk. Hij wilde liever niet met journalisten praten. Nadat een interview dat al gepland stond toch doorgang vond, beende hij weg naar de kleedkamer.
Jol wil zijn tweede spits niet kwijt. "Ik vind vragen over een transfer van Cvitanich niet opportuun. Het (een transfer, red.) is niet aan de orde. Zoals het nu is, zeker niet. Cvitanich is onze tweede spits, maar hij kan eventueel ook samen spelen met Luis Suarez."
# bron: AjaxLife[/list">
|
Dario73
Forum berichten: 21
|
Geplaatst: Vr 21 aug 2009 19:18
|
|
Citaat: Jol: 'Vertrek Cvitanich niet aan de orde'
artin Jol wil niet in ‘eigen vlees snijden'. Daarmee bedoelt hij: Dario Cvitanich mag niet vertrekken. De Argentijnse spits wordt begeerd door River Plate en San Lorenzo. Jol: "Een vertrek van Cvitanich is niet aan de orde."
Reserve
Cvitanich heeft dit seizoen nog niet veel gespeeld en maakte kort na de training vrijdag een geïrriteerde indruk. Hij wilde liever niet met journalisten praten. Nadat een interview dat al gepland stond toch doorgang vond, beende hij weg naar de kleedkamer.
Jol wil zijn tweede spits niet kwijt. "Ik vind vragen over een transfer van Cvitanich niet opportuun. Het (een transfer, red.) is niet aan de orde. Zoals het nu is, zeker niet. Cvitanich is onze tweede spits, maar hij kan eventueel ook samen spelen met Luis Suarez."
# bron: AjaxLife[/list">
Ik las vanmiddag ergens dat hij erg teleurgesteld en geirriteerd het trainingsveld verliet. Hij staat in belangstelling van 2 argentijnse clubs maar hij mag niet weg. Volgens mij ziet Martin het niet in hem zitten en dat steekt hem. Ze laten hem niet gaan voordat ze een vervanger hebben aangetrokken. Toch wel vreemd omdat ze aangeven eerst spelers te willen verkopen/verhuren. Ik denk zelf dat het einde oefening is voor Dario. Ik persoonlijk zal het jammer vinden.
|
Marco
|
Geplaatst: Vr 21 aug 2009 19:52
|
|
Citaat: Ik denk zelf dat het einde oefening is voor Dario.
Dat idee heerst bij mij ook, ja. Jol is erg nadrukkelijk op zoek naar een extra spits. Als je dan als spits al op de bank zit, wordt het een lastig verhaal. Logisch dat ie de pest in heeft, hij is niet gekomen om ook nu nog reserve te staan. Dit seizoen moet het eigenlijk gebeuren. Ik kan me de kant van Jol ook wel voorstellen, die zal niet zonder backup spits willen komen te zitten. Zeg maar geen oude schoenen weggooien voordat je nieuwe hebt. Er zal nog wel wat gebeuren..
|
UsualSuspect
Forum berichten: 17
|
Geplaatst: Za 22 aug 2009 15:18
|
|
Geen enkele argentijnse ploeg kan nu 6 miljoen ophosten, dus het zal een verhuur/optie worden. Maar hij gaat zo goed als zeker.
|
Dario73
Forum berichten: 21
|
Geplaatst: Za 22 aug 2009 15:37
|
|
Citaat: Geen enkele argentijnse ploeg kan nu 6 miljoen ophosten, dus het zal een verhuur/optie worden. Maar hij gaat zo goed als zeker.
precies. Ze hebben daar in Argentinie geen rooie cent om uit te geven. Misschien dat het een ruil gaat worden? Maar verhuur is ook een optie. Ik maak mij meer zorgen om Luis. Ik ben echt bang dat hij alsnog vertrekt. Mooie quote van de Fside "als hij alsnog vertrekt dan hebben ze niet genoeg aan 3 ME busjes, maar kunnen ze beter het leger inschakelen"
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Za 22 aug 2009 15:39
|
|
Citaat: Ik denk zelf dat het einde oefening is voor Dario.
Dat idee heerst bij mij ook, ja. Jol is erg nadrukkelijk op zoek naar een extra spits. Als je dan als spits al op de bank zit, wordt het een lastig verhaal. Logisch dat ie de pest in heeft, hij is niet gekomen om ook nu nog reserve te staan. Dit seizoen moet het eigenlijk gebeuren. Ik kan me de kant van Jol ook wel voorstellen, die zal niet zonder backup spits willen komen te zitten. Zeg maar geen oude schoenen weggooien voordat je nieuwe hebt. Er zal nog wel wat gebeuren..
En wat Pushkin eens zei: Jol houdt van grote, sterke, balvaste aanspeelpunten. En laat Cvitanich nou net precieus het tegenovergestelde zijn.
|
Marco
|
Geplaatst: Za 22 aug 2009 15:51
|
|
En terecht. Elke ploeg die vooruit wil spelen heeft zo'n rustpunt nodig. Moet ook heerlijk zijn voor bv. een Sulejmani.
|
Fcaa
Forum berichten: 125
|
Geplaatst: Za 22 aug 2009 21:05
|
|
Heeft deze jongen wel goede kansen gehad? NEE
Ik vind dat Ajax heel slecht met spelers omgaat en de gang van zaken bij Ajax doet me pijn.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Za 22 aug 2009 21:16
|
|
Citaat: Geen enkele argentijnse ploeg kan nu 6 miljoen ophosten, dus het zal een verhuur/optie worden. Maar hij gaat zo goed als zeker.
Welkom!
Ik moet het nog zien of Ajax Cvitanich binnen de transfertijd nog kwijt zou kunnen raken. Op lange termijn heeft Cvitanich onder Jol natuurlijk weinig toekomst. Jol wil een balvaste spits met daarom spelers met loopvermogen en een actie. Zoals D-Skilled al aangaf, Cvitanich is niet de spits die je daarvoor kan gebruiken.
Leuke naam btw, The Usual Suspects is trouwens een van mijn favoriete films.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 1455
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Za 22 aug 2009 21:43
|
|
Welkom!
Ik moet het nog zien of Ajax Cvitanich binnen de transfertijd nog kwijt zou kunnen raken. Op lange termijn heeft Cvitanich onder Jol natuurlijk weinig toekomst. Jol wil een balvaste spits met daarom spelers met loopvermogen en een actie. Zoals D-Skilled al aangaf, Cvitanich is niet de spits die je daarvoor kan gebruiken.
Nou, nou, jullie zitten wel erg negatief te doen......
Geef hem een kans zou ik zeggen
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Za 22 aug 2009 23:38
|
|
Welkom!
Tja het ligt denk ik niet zozeer aan Cvitanich zelf maar meer aan de samenstelling van de selectie. Het zou mij niet verbazen als Jol met 3 spitsen wil gaan spelen in de duels dat dit kan, dan heb je 3 spitsen nodig die complementair zijn aan elkaar en dat zijn Suarez, Cvitanich en Sulejmani niet. Suarez is onomstreden en dan zou het Sulejmani OF Cvitanich worden. Tja welke niet steenrijke club kan het zich veroorloven om de recordaankoop dan op de bank te zetten......... Sportief misschien niet de beste keuze maar dr spelen natuurlijk ook andere krachten. Voor Cvitanich EN voor Ajax is het dan wellicht beter om afscheid van elkaar te nemen OF hij moet vanaf de bank willen beginnen en als back-up dienen.
Indien Jol met twee spitsen blijft spelen dan zal het toch ook Sulejmani OF Cvitanich worden, waarbij bovenstaand verhaal ook geldt.
|
UsualSuspect
|
Geplaatst: Zo 23 aug 2009 12:40
|
|
precies. Ze hebben daar in Argentinie geen rooie cent om uit te geven. Misschien dat het een ruil gaat worden? Maar verhuur is ook een optie. Ik maak mij meer zorgen om Luis. Ik ben echt bang dat hij alsnog vertrekt. Mooie quote van de Fside "als hij alsnog vertrekt dan hebben ze niet genoeg aan 3 ME busjes, maar kunnen ze beter het leger inschakelen"
Geen slecht idee, doe maar Nicholas Sanchez (CV). Grote sterke vent (bijna 1.90 geloof ik) en coming man in Argentinie.
|
UsualSuspect
|
Geplaatst: Zo 23 aug 2009 12:42
|
|
Welkom!
Je kan je wel afvragen of hij nog veel kansen gaat krijgen en of hij zelf daar tevreden mee is. Zelf denk ik dat Cvita veel kan betekenen, maar dan moet hij zonder Luis spelen en met een extra balvaste spits naast 'm.
Cvita met bijvoorbeeld Gudjohnson zou werken.
Vraag is, wil Jol dat? Tweedes, ik denk dat hij niet of weinig wordt opgesteld omdat de interesse redelijk concreet is uit Argentinie.
|
Marco
|
Geplaatst: Ma 24 aug 2009 13:25
|
|
[list">Cvitanich niet in voetsporen van Huntelaar
[size=75">Cvitanich werd in het voorjaar van 2008 voor zes miljoen euro overgenomen van Banfield. Met die transfer liep Ajax vooruit op de verkoop van Huntelaar. Foto ANP[/size">
In december vorig jaar, bij het afscheid van topscorer Klaas-Jan Huntelaar, stelde Dario Cvitanich de supporters van Ajax gerust. Met drie doelpunten hielp de Argentijn zijn ploeg aan een zege op ADO Den Haag. Op de eretribune zag Huntelaar dat het goed was.
Cvitanich werd in het voorjaar van 2008 voor zes miljoen euro overgenomen van Banfield. Met die transfer liep Ajax vooruit op de verkoop van Huntelaar, die grossierde in doelpunten en niet van zins was zijn contract te verlengen. Aan het eind van het kalenderjaar volgde de 'overdracht' in de Arena, tijdens Ajax-ADO, met de trotse aanvaller van Real Madrid in een luxe stoel en zijn opvolger als matchwinner.
Niets is echter wat het lijkt in het leven van een voetballer. Huntelaar werd na een paar maanden alweer in de hoek gezet bij Real en Cvitanich houdt zich voornamelijk op in de schaduw van de nagenoeg ontembare Luis Suarez.
Het volk begint echter te morren als Suarez een keer niet thuis geeft, zoals zondag tegen Sparta. ''Op zulke momenten hebben we een groot probleem, want hij moet ze maken,'' zei trainer Martin Jol na het duel voor de camera van Eredivisie Live.
Veertig doelpogingen waagden de Amsterdammers. Suarez raakte de paal en de lat uit een vrije trap. Jol bracht na rust linkerspits Marvin Zeegelaar binnen de lijnen en Miralem Sulejmani, maar die laatste had het veld nog maar net betreden, of hij miste op een meter van de doellijn de mooiste scoringskans van de wedstrijd.
Jol noemde het geen pech dat Ajax de kansen niet verzilverde. Hij wees op eerdere thuisduels met RKC (4-1) en Slovan Bratislava (5-0) waarin Ajax ook pas laat afstand nam. Suarez behoedde zijn ploeg in die wedstrijden met zeven treffers voor gezichtsverlies.
''Maar als Luis eens een dag iets minder is,'' zei Jol, ''dan is het fijn als je de bal kwijt kan bij een grote, sterke spits die makkelijk scoort.''
Zoals Danny Koevermans zondag bij PSV-NAC als invaller de wedstrijd deed kantelen met twee gave doelpunten. Zo'n rol ziet Jol voor de kleine en bedrijvige Cvitanich niet weggelegd, waarmee de kans op speeltijd voor de Argentijn tot een minimum wordt beperkt.
Eén ding is duidelijk na twintig duels en negen doelpunten voor Ajax: in de voetsporen van Huntelaar zal Cvitanich niet treden. (DICK SINTENIE)
# bron: Parool[/list">
|
Marco
|
Geplaatst: Ma 24 aug 2009 21:10
|
|
[list">Cvitanich wijst Spaanse aanbiedingen af: Ajax of Argentinië
Martin Jol gaf vrijdag aan dat een transfer van Dario Cvitanich terug naar Argentinië niet aan de orde is. Die clubs zouden de spits ook niet kunnen betalen. Bij San Lorenzo en River Plate heerst er desondanks nog hoop op de komst van de aanvaller van Ajax. Een woordvoerder van San Lorenzo liet vanmorgen in Argentijnse media weten te verwachten dat Ajax maandag zal reageren op het voorstel van die club.
Zelf liet Cvitanich in een radio-interview met La Red weten dat het Ajax of Argentinië voor hem zal worden. "Ik heb aanbiedingen uit Spanje, maar als ik niet terugkeer naar Argentinië, blijf ik in Nederland. Als ik terugkeer naar mijn eigen land, is dat vanwege sportieve redenen, zonder de economische kant uit het oog te verliezen. Maar als ik terugga, is het om aan spelen toe te komen.'
Volgens Cvitanich verandert de houding van de directie over een transfer van de aanvaller met de week en is het voor hem daarom moeilijk te zeggen wat het zal gaan worden.
# bron: Ajax Netwerk / Yahoo Sports[/list">
|