Auteur
|
Bericht
|
JustFerro
Forum berichten: 499
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Wo 19 aug 2009 11:36
|
|
Juist, dan heb je tenminste weer het echte Ajax-systeem, of iets wat erop lijkt. Met Sulejmani heb je een echte linksbuiten. Op rechts staat dan niet een typische Ajax-speler en in de spits moet je toch een wat meer balvaste spits hebben, maar voor de rest. Een inschuivende 4 zou Vertonghen erg goed kunnen zijn. Aissati als de creatieve nummer 10. Enoh en de Zeeuw als de lopende mannen die ook vuil werk kunnen opknappen. Dan moet er eigenlijk alleen nog een balvaste spits bij en een koning van een verdediger.
|
thyza
Forum berichten: 696
|
Geplaatst: Wo 19 aug 2009 11:37
|
|
Citaat: Klopt Rosario. Het is geen falende spits, maar ik begrijp niet waarom Cvantich is gehaald naar Ajax voor een hoog bedrag.
Als Ajax (in die tijd) met flankspelers speelde, betekent dat er veel hoge ballen vanaf de zijkanten komen. Is het dan niet handiger om een 1.85+ spits aan te trekken? Hij kan best goed koppen, maar tegen toppers verliest hij het gewoon. Z'n snelheid daarentegen is prima. Technisch kan het allemaal wel beter.
Overhypte scout misschien? Zoveel doelpunten maakte hij ook weer niet in Argentinie, maar dat kan ook liggen aan het algemene niveau van Banfield. Aan de andere kant, Demouge legde er ook 15+ in vorig jaar.
Niks overhyped. In Argentinie speelt men een halve competitie (Apertura + Clausura), dus het lijken minder doelpunten te zijn. Als het een heel seizoen was geweest, kan je het aantal doelpunten x 2 doen. Nogmaals, als er een hele grote club uit Engeland in hem geinteresseerd is geweest, zegt dit wel iets. Plus verschillende clubs in Spanje. Het feit dat hij bij een club als Banfield zoveel scoorde, maakt het nog knapper.
Overigens vind ik dat zijn techniek prima is, en dat juist zijn snelheid beter kan.
Van die halve competitie wist ik niet. Daar geef ik je dan gelijk in. Vind je hem technisch echt zo goed? Ik heb het gevoel altijd als hij iets technisch probeert, dat hij z'n bal 7 van de 10x kwijt is. Als je kijkt naar de doelpunten die Cvitanich maakt, heeft dat te maken met positioneel goed staan, zelden door een individuele actie.
http://www.youtube.com/watch?v=ClVjkzWa_vs
Hij oogt idd langzaam , maar heeft een goede acceleratie hoor.
Je moet m'n post niet negatief oppakken hoor. Ben best gecharmeerd van Cvita, maar niet echt in dit Ajax, alhoewel ik hoop dat hij het tegendeel kan bewijzen. Dat is zo mooi aan Argentijnse voetballers. Je weet nooit wat ze nog in huis hebben.
Engelse interesse geloof ik niks van. Engelse clubs willen eerst minimaal je 40x in actie zien voordat ze over een speler gaan nadenken.
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Wo 19 aug 2009 11:40
|
|
Citaat: Juist, dan heb je tenminste weer het echte Ajax-systeem, of iets wat erop lijkt. Met Sulejmani heb je een echte linksbuiten. Op rechts staat dan niet een typische Ajax-speler en in de spits moet je toch een wat meer balvaste spits hebben, maar voor de rest. Een inschuivende 4 zou Vertonghen erg goed kunnen zijn. Aissati als de creatieve nummer 10. Enoh en de Zeeuw als de lopende mannen die ook vuil werk kunnen opknappen. Dan moet er eigenlijk alleen nog een balvaste spits bij en een koning van een verdediger.
Dus precies de opstelling die ik hier net neer heb gezet ;)
|
guy_ajax
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Wo 19 aug 2009 11:45
|
|
Citaat: Juist, dan heb je tenminste weer het echte Ajax-systeem, of iets wat erop lijkt. Met Sulejmani heb je een echte linksbuiten. Op rechts staat dan niet een typische Ajax-speler en in de spits moet je toch een wat meer balvaste spits hebben, maar voor de rest. Een inschuivende 4 zou Vertonghen erg goed kunnen zijn. Aissati als de creatieve nummer 10. Enoh en de Zeeuw als de lopende mannen die ook vuil werk kunnen opknappen. Dan moet er eigenlijk alleen nog een balvaste spits bij en een koning van een verdediger.
Klopt, al moeten we ook blij zijn en niet zeuren met Cvitanich en al helemaal niet met Suárez!
Alderweireld kan die ''koning'' worden, maar hij moet eigenlijk iemand naast zich hebben waaraan hij zich kan optrekken. Atouba vind ik geen Ajax back, daar moet een snelle bewegelijke staan maar oke.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Wo 19 aug 2009 11:45
|
|
En wie is dan die balvaste spits in jouw opstelling?
|
thyza
|
Geplaatst: Wo 19 aug 2009 11:47
|
|
Klopt, al moeten we ook blij zijn en niet zeuren met Cvitanich en al helemaal niet met Suárez!
Alderweireld kan die ''koning'' worden, maar hij moet eigenlijk iemand naast zich hebben waaraan hij zich kan optrekken. Atouba vind ik geen Ajax back, daar moet een snelle bewegelijke staan maar oke.
Emmanuelson dus? Heb liever een back die z'n man niet laat gaan , zoals Braafheid.
|
RosarioCentral
Forum berichten: 454
|
Geplaatst: Wo 19 aug 2009 11:59
|
|
Citaat: Je moet m'n post niet negatief oppakken hoor. Ben best gecharmeerd van Cvita, maar niet echt in dit Ajax, alhoewel ik hoop dat hij het tegendeel kan bewijzen. Dat is zo mooi aan Argentijnse voetballers. Je weet nooit wat ze nog in huis hebben.
Engelse interesse geloof ik niks van. Engelse clubs willen eerst minimaal je 40x in actie zien voordat ze over een speler gaan nadenken.
Misschien is hij niets voor Ajax, maar volgens mij zegt dat meer over de staat van het huidige Ajax dan van Dario. Waarom hebben ze hem eigenlijk gehaald en een contract gegeven van 5 jaar!
Je hoeft het niet te geloven, maar het is toch echt zo. Een club uit de klassieke top 4 daar zelfs. Uiteindelijk is de interesse niet uitgemond in een concreet bod. Verder zijn clubs als Espanyol geinteresseerd geweest en zijn er op dit moment clubs uit de Spaanse subtop geinteresseerd. Wat dat betreft komt het wel goed. Bij dergelijke clubs is de kans op vertrouwens een stuk groter. Ja, er klinkt een grote hoeveelheid frustatie door in mijn reacties, ik weet het. Alleen dit is niet de eerste keer dat Ajax niet juist met Argentijnen omgaat. Ik zou op het moment ook geen Argentijn aanraden bij Ajax te komen spelen. Misschien dat Messi daarom nog bij Barca speelt?
|
thyza
|
Geplaatst: Wo 19 aug 2009 12:08
|
|
Citaat: Misschien is hij niets voor Ajax, maar volgens mij zegt dat meer over de staat van het huidige Ajax dan van Dario. Waarom hebben ze hem eigenlijk gehaald en een contract gegeven van 5 jaar!
Precies. Veel te veel tactisch gezwam in Nederland. Laat zo'n speler een goed gevoel krijgen en dan gaat het balletje rollen .Ik deel die frustratie met je
|
sincere1983
|
Geplaatst: Wo 19 aug 2009 12:14
|
|
Cvitanich..
|
Peter79
|
Geplaatst: Wo 19 aug 2009 12:41
|
|
Cvitanich..
Als Cvitanich iets niet is dan is het wel een balvaste spits die rust brengt in het elfal.
|
thyza
|
Geplaatst: Wo 19 aug 2009 12:48
|
|
Inderdaad.
|
sincere1983
|
Geplaatst: Wo 19 aug 2009 13:22
|
|
het is geen balvaste speler zoals Huntelaar dat was..Maar hij past wel in een 4-3-3 denk ik. Hij heeft een goede kaats, kan in kleine ruimte acties maken en is kopsterk.
Het gebrek aan snelheid (wat Cvita heeft) is dan minder erg omdat je met vleugelspelers speelt.
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Wo 19 aug 2009 13:32
|
|
Emanuelson dus? Heb liever een back die z'n man niet laat gaan , zoals Braafheid.
Emanuelson is ook geen back; een middenvelder. Obradovic, Braafheid, Maxwell..
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Wo 19 aug 2009 13:34
|
|
Citaat: het is geen balvaste speler zoals Huntelaar dat was..Maar hij past wel in een 4-3-3 denk ik. Hij heeft een goede kaats, kan in kleine ruimte acties maken en is kopsterk.
Het gebrek aan snelheid (wat Cvita heeft) is dan minder erg omdat je met vleugelspelers speelt.
Helemaal mee eens! Een actie heeft hij niet maar hij kan wel in de combinatie spelen.
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Wo 19 aug 2009 13:35
|
|
@RosarioCentral welke clubs zijn allemaal geďnteresseerd (geweest) in hem?
Ik ken alleen River en Boca.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Wo 19 aug 2009 14:02
|
|
Citaat: Emanuelson is ook geen back; een middenvelder. Obradovic, Braafheid, Maxwell..
Maxwell is net zo goed een back als Emanuelson. Het verleden wordt geromantiseerd.
|
thyza
|
Geplaatst: Wo 19 aug 2009 14:07
|
|
Citaat: Emanuelson is ook geen back; een middenvelder. Obradovic, Braafheid, Maxwell..
Maxwell is net zo goed een back als Emanuelson. Het verleden wordt geromantiseerd.
Idd.
|
Michael
Forum berichten: 79
|
Geplaatst: Wo 19 aug 2009 14:09
|
|
Mee eens. Al zijn deze twee niet te vergelijken qua kwaliteit. Maxwell een 'allroundspeler', maar met ook daadwerkelijk veel kwaliteit op de benodigde vlakken, terwijl Emanuelson het van allemaal nét niet heeft.
|
Peter79
|
Geplaatst: Wo 19 aug 2009 14:31
|
|
Citaat: het is geen balvaste speler zoals Huntelaar dat was..Maar hij past wel in een 4-3-3 denk ik. Hij heeft een goede kaats, kan in kleine ruimte acties maken en is kopsterk.
Zo balvast was Huntelaar anders ook niet. Net als Cvitanich ook totaal geen balvaste spits die met de rug naar de goal goed uit de voeten kan. Beide spelers hebben gerust kwaliteiten maar niet wat dit Ajax nodig heeft als ze SAMEN met Micky en Suarez moeten spelen.
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Wo 19 aug 2009 14:52
|
|
Zo balvast was Huntelaar anders ook niet. Net als Cvitanich ook totaal geen balvaste spits die met de rug naar de goal goed uit de voeten kan. Beide spelers hebben gerust kwaliteiten maar niet wat dit Ajax nodig heeft als ze SAMEN met Micky en Suarez moeten spelen.
Inderdaad. Al vind ik Dario balvaster dan KJH. Kaatsen kan Dario trouwens heel aardig, zie de wedstrijd tegen RKC en Willem II vorig jaar.
|
RosarioCentral
Forum berichten: 454
|
Geplaatst: Wo 19 aug 2009 15:01
|
|
Citaat: @RosarioCentral welke clubs zijn allemaal geďnteresseerd (geweest) in hem?
Ik ken alleen River en Boca.
Check hierboven.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 1455
|
Geplaatst: Wo 19 aug 2009 16:10
|
|
Een ander aspect..........ik vind Dari er al een hele tijd niet zo happy uitzien.
Hij wist van tevoren dat het veel bankzitten zou zijn met Huntelaar, toen al die blessures.... ik weet het niet. Hoop dat hij nu een kans krijgt, want hij kan het wel. Heb ook wedstrijden van Banfield gezien en het enthousiasme straalde er van af. Nu is het een serieus en bedrukt gezicht.
En onderschat aub niet het niveau van de Argentijnse competitie, dat is goed en dat weten de mensen hier die, en de Nederlandse en de Argentijnse competitie volgen.
|
Lexafca
Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Wo 19 aug 2009 16:26
|
|
Ik snap de discussie niet , hij is op dit moment derde keus ( na Suarez en Sulejmani). Waarom willen mensen nu ineens dat hij weggaat ?Heeft Vorig jaar zeer aardig gevoetbald. Als je hem nu verkoopt denk ik dat je daar heel veel spijt van zult krijgen want hij kan het echt wel. Wel een probleem is dat hij blessuregevoelig is , weet iemand of hij dat altijd is geweest? Of komt het door het wennen aan het nederlandse klimaat?
Hij krijgt zijn kans echt wel en zal vaak genoeg aan de aftrap verschijnen.
|
MrGuide
Forum berichten: 479
|
Geplaatst: Wo 19 aug 2009 17:30
|
|
Cvitanich hoeft van mij niet weg, maar zie er liever een ander type spits bijkomen. Mocht deze spits aangetrokken worden, dan is er geen plaats meer voor Cvitanich.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Wo 19 aug 2009 18:09
|
|
Citaat: Een ander aspect..........ik vind Dari er al een hele tijd niet zo happy uitzien.
Hij wist van tevoren dat het veel bankzitten zou zijn met Huntelaar, toen al die blessures.... ik weet het niet. Hoop dat hij nu een kans krijgt, want hij kan het wel. Heb ook wedstrijden van Banfield gezien en het enthousiasme straalde er van af. Nu is het een serieus en bedrukt gezicht.
En onderschat aub niet het niveau van de Argentijnse competitie, dat is goed en dat weten de mensen hier die, en de Nederlandse en de Argentijnse competitie volgen.
Op dit moment is het niveau in Argentinië vrij belabberd. Is ook niet zo gek, want alles wat een beetje kan ballen wordt weggekocht. Daarnaast is de Eredivisie natuurlijk ook maar een derderangscompetitietje.
|