Auteur
|
Bericht
|
Rinus
Forum berichten: 1713
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Zo 15 maa 2009 13:08
|
|
Eigenlijk zou de hele selectie alleen maar mogen bestaan uit dit soort spelers, met deze mentaliteit. Suarez is een leuke jongen maar we zijn hem volgend jaar zeker kwijt.
|
Bob
Forum berichten: 983
|
Geplaatst: Zo 15 maa 2009 13:42
|
|
Ik hoop dat hij vandaag in de basis staat!
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Zo 15 maa 2009 14:40
|
|
Rofl, link is weg, opeens dj tiesto muziek
Iemand een goede link voor mij? Mag ook Sopcast zijn
|
hannes
Forum berichten: 895
|
Geplaatst: Zo 15 maa 2009 14:46
|
|
sopcast 70590
|
Leonel
|
Geplaatst: Zo 15 maa 2009 14:49
|
|
thnx
|
Leonel
|
Geplaatst: Zo 15 maa 2009 14:50
|
|
Citaat: sopcast 70590
Channel is offline....
|
Eurysaces
Forum berichten: 375
|
Geplaatst: Zo 15 maa 2009 14:53
|
|
Anaimgr doet het weer, ajaxspanje.
|
hannes
Forum berichten: 895
|
Geplaatst: Zo 15 maa 2009 14:55
|
|
Huh apart? Ik kijk hem wel gewoon op die sopcast channel evc free - 70590. Doet het prima bij mij...
sop://broker.sopcast.com:3912/70590
|
Lexafca
Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Zo 15 maa 2009 16:46
|
|
Mooi dat hij scoort . Woensdag hoop ik weer.
|
wwe-marijn
Forum berichten: 559
|
Geplaatst: Ma 16 maa 2009 17:26
|
|
Als dit echt zijn mentaliteit en wens is mogen we enkel hem de hemel inprijzen daarvoor. Een geweldige instelling. Ik denk ook wel dat hij het meent, nu hopen dat hij constant blijft presteren en zonder al te veel blessureleed kan spelen. Zijn doelpunt van gister was een zeer knappe goal.
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Ma 16 maa 2009 17:44
|
|
Gisteren een prima goal en ik hoop dat hij tegen Marseille weer kan vlammen een 70 minuten. Dat zou mooi zijn.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Ma 16 maa 2009 18:08
|
|
Was inderdaad een goede goal. Vooral goed het overzicht behouden. Je zag hem tot twee keer toe kijken of Suárez vrij stond.
Wat ik wel raar vind is dat hij bij het in de bal komen de hele tijd inhoudt op het laatste moment met z'n loopactie. In Argentinië zag je hem wel vaak twijfelen over wat hij nou wilde (heb dat ook als zwak punt genoemd in m'n rapport), maar dan kwam hij vaak wel los van z'n tegenstander. Nu laat hij zich vaak voorbij lopen.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Ma 16 maa 2009 19:02
|
|
Heeft toch weer lichte pijn in zijn hamstring las ik ergens.
Ook gaat ajax onderzoeken hoe het nu komt dat Cvitanich telkens geblesseerd raakt. Hopelijk komen ze snel tot een oplossing en kan hij meerdere wedstrijden achtereenvolgens spelen.
|
Brainsnack
Forum berichten: 59
Nieuws reacties: 92
|
Geplaatst: Ma 16 maa 2009 20:43
|
|
Citaat: Heeft toch weer lichte pijn in zijn hamstring las ik ergens.
Ook gaat ajax onderzoeken hoe het nu komt dat Cvitanich telkens geblesseerd raakt. Hopelijk komen ze snel tot een oplossing en kan hij meerdere wedstrijden achtereenvolgens spelen.
Dat zou toch wel fijn zijn. Telkens als hij mij dan eindelijk positief opvalt, heeft hij weer ergens last van
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Zo 26 apr 2009 19:18
|
|
Ik heb zo mijn twijfels Cvitanich als spits. Heeft het voor de winterstop het niet slecht gedaan waar die regelmatig zijn doelpunten scoorde. Na de winterstop is die wat teruggevallen wat doelpunten betreft. Komt ook mede door zijn blessure, maar had wat meer van zjn voetbalkwaliteiten verwacht. Hij is in de kaats vrij ongelukkig en dat zal toch wel moeten verbeteren. Ook met zijn loopacties dan trekt die een mooi gat voor een medespeler maar dan houd die opeens in waar gen aanleiding voor is. Hopelijk gaat hij zich verbeteren in het voetballen
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Zo 26 apr 2009 19:25
|
|
Cvitanich moet het gewoon een keer tegen een grote club laten zien. Je ziet dat hij zich ontzettend graag wil bewijzen, dat werkt wel eens tegen hem.
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Zo 26 apr 2009 19:27
|
|
Ik schrijf Cvitanich niet af, ik denk dat hij zeker nog van goede waarde zal zijn. Toch vraag ik me af of we nu niet het verkeerde type speler in de spits hebben. Misschien hadden we beter voor een speler hadden kunnen gaan die wat meer ervaring heeft in het 4-3-3 systeem en sowieso de Engelse/Nederlandse taal goed beheerst. Het is jammer dat we hem niet meer wedstrijden hebben zien spelen want dan had ik een beter oordeel over zijn kwaliteiten kunnen geven. Marco heeft zelf ook al aangeven dat we in de aanval veel spelers hebben lopen die voor de moeilijke opzie gaan, dat was de reden dat hij voor Kennedy koos( Dat vind hij blijkbaar erg belangrijk ), misschien hadden we dan toch ook naar iemand moeten zoeken met een grotere rust en overzicht. ook heb ik het gevoel dat het niet zo'n 'constante' speler is; die veel ballen kan opeisen in het midden en er dan ook een echt vloeiende aanval kan maken, heeft wel wat te maken met creativiteit, communicatie en ervaring in het spelsysteem. Daarbij heeft Sulejmani, de man waar we het de komende jaren van moeten hebben, bewezen goed te kunnen functioneren met zo'n speler; Sibon.
Het is natuurlijk een heel grote stap van de Argentijnse competitie naar de Nederlandse, we kunnen hem daarom niet op z'n eerste jaar afrekenen, volgend seizoen zal het al beter gaan, kan niet anders!
|
RosarioCentral
Forum berichten: 454
|
Geplaatst: Zo 26 apr 2009 20:31
|
|
Wat ik wat raar vind is dat naar Cvitanich veel kritischer wordt gekeken dan naar Sulejmani. Sulejmani heeft nog niet eens een heel seizoen in de Nederlandse competitie bij Heerenveen laten zien dat hij getalenteerd is. Vervolgens wordt hij voor 16! miljoen gehaald, laat niets zien, maar toch blijft iedereen positief over het algemeen positief. Cvitanich is topscoorder geweest van de Argentijnse competitie, die niet minder is dan de Nederlandse, maar slechts weinigen hebben gezien hoe hij daar speelde. De meeste mensen praten over hem als een kip zonder kop. Hij zou te klein zijn, maar hij kopt beter dan de meeste 'echte koppers'. Vorige week bij Voetbal International op tv (hoe heet het ook alweer), lulde die PSV'er bijvoorbeeld zonder enige kennis over zijn tijd bij Banfield.
Of hij de juiste spits is voor het Ajax-systeem weet ik niet, maar dat systeem is ook steeds aan verandering onderhevig en meestal is er uberhaupt geen systeem te zien. Ik geloof dat Cvitanich prima uit de voeten kan op meerdere posities en voetballend is het een vooruitgang tov Huntelaar.
Het is jammer dat hij het afgelopen seizoen niet meer heeft kunnen spelen. Deels doordat hij geblesseerd was en deze blessures niet altijd juist zijn behandeld, en deels omdat Van Basten voor anderen koos. Hij heeft vertrouwen nodig, maar ik vind dat hij de wedstrijden die hij speelde zijn positie goed heeft ingevuld. Let bijvoorbeeld eens op zijn looplijnen en de manier waarop hij hiervoor enorm veel ruimte maakt voor anderen. Daarnaast is hij niet zelfzuchtig, zoals een Suarez, en staat het teambelang voor hem boven alles.
Er zijn maar weinig spelers die dit jaar echt een constant hoog niveau hebben laten zien. Suarez heeft op zich goed gepresteerd, maar is vaak erg egoistisch. Zelf ben ik nog kritischer naar Sulejmani. Dus ook voor Dario is/was het lastig om in een niet draaiend team zichzelf goed te kunnen laten zien. Hopelijk draait Ajax volgend jaar beter, maar degene die hiervoor het belangrijkste is, is Van Basten.
Hij verstaat Engels prima, spreekt het steeds beter en ook zijn Nederlands gaat vooruit. Allemaal goede voortekenen voor volgend seizoen? :)
|
$_Tim_$
Forum berichten: 158
|
Geplaatst: Zo 26 apr 2009 20:39
|
|
Ik was vandaag bij de wedstrijd,
1. Hij is VEEL te klein
2. Hij speelde niet goed, buiten dat hij grote kansen niet benutte
3. Hij rent zich kapot maar zonder resultaat, geen goede loopacties.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Zo 26 apr 2009 21:05
|
|
Citaat: Wat ik wat raar vind is dat naar Cvitanich veel kritischer wordt gekeken dan naar Sulejmani. Sulejmani heeft nog niet eens een heel seizoen in de Nederlandse competitie bij Heerenveen laten zien dat hij getalenteerd is. Vervolgens wordt hij voor 16! miljoen gehaald, laat niets zien, maar toch blijft iedereen positief over het algemeen positief. Cvitanich is topscoorder geweest van de Argentijnse competitie, die niet minder is dan de Nederlandse, maar slechts weinigen hebben gezien hoe hij daar speelde. De meeste mensen praten over hem als een kip zonder kop. Hij zou te klein zijn, maar hij kopt beter dan de meeste 'echte koppers'. Vorige week bij Voetbal International op tv (hoe heet het ook alweer), lulde die PSV'er bijvoorbeeld zonder enige kennis over zijn tijd bij Banfield.
Of hij de juiste spits is voor het Ajax-systeem weet ik niet, maar dat systeem is ook steeds aan verandering onderhevig en meestal is er uberhaupt geen systeem te zien. Ik geloof dat Cvitanich prima uit de voeten kan op meerdere posities en voetballend is het een vooruitgang tov Huntelaar.
Het is jammer dat hij het afgelopen seizoen niet meer heeft kunnen spelen. Deels doordat hij geblesseerd was en deze blessures niet altijd juist zijn behandeld, en deels omdat Van Basten voor anderen koos. Hij heeft vertrouwen nodig, maar ik vind dat hij de wedstrijden die hij speelde zijn positie goed heeft ingevuld. Let bijvoorbeeld eens op zijn looplijnen en de manier waarop hij hiervoor enorm veel ruimte maakt voor anderen. Daarnaast is hij niet zelfzuchtig, zoals een Suarez, en staat het teambelang voor hem boven alles.
Er zijn maar weinig spelers die dit jaar echt een constant hoog niveau hebben laten zien. Suarez heeft op zich goed gepresteerd, maar is vaak erg egoistisch. Zelf ben ik nog kritischer naar Sulejmani. Dus ook voor Dario is/was het lastig om in een niet draaiend team zichzelf goed te kunnen laten zien. Hopelijk draait Ajax volgend jaar beter, maar degene die hiervoor het belangrijkste is, is Van Basten.
Hij verstaat Engels prima, spreekt het steeds beter en ook zijn Nederlands gaat vooruit. Allemaal goede voortekenen voor volgend seizoen? :) Ik hoop echt dat die het gaat maken bij Ajax, maar dan moeten zijn spel met de rug naar het doel wel beter worden. Zijn looplijnen zijn vrij aardig. Alleen houdt die op een bepaald op met loopen en stopt die midden in zijn actie wat vrij jammer is en makkelijker te verdedigen is. Ook zal het voor hem goed als er een speler dicht achter hem speelt zodat die makkelijker de bal kwijt kan. Over het positie kiezen voor de goal is prima al heeft die niet het geluk van de voorzetten. Het zal voor hem ook een grote aanpassing zijn geweest van Argentinië naar Nederland. Sulejmani speelt ook niet zijn beste wedstrijden bij Ajax, maar is wel erg zuinig op balbezit als die in de spits speelt en vult zijn positie als spits anders in dan Cvitanich. Ik beoordeel alleen Cvitanich bij Ajax simpelweg omdat ik de Argentijnse competitie niet volg.
|
Leonel
|
Geplaatst: Ma 27 apr 2009 00:56
|
|
Ik heb veel vertrouwen in hem. Volgend seizoen zal hij iedereen overtuigen.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Ma 27 apr 2009 12:44
|
|
Los van de overige spelers welke dit jaar onder de maat presteren, maar daar hebben we andere topics voor , valt mij de slechte eerste aanname van Cvitanich op. Doet me beetje aan Babel in zijn Ajax-tijd denken.
Qua spel moet die jongen nog een beetje wennen aan het systeem wat Ajax speelt bovendien moeten we niet uitvlakken dat hij geen serie wedstrijden heeft kunnen spelen door blessures. Wat dat betreft schrijf ik hem bij lange na nog niet af.
|
RosarioCentral
|
Geplaatst: Di 28 apr 2009 13:50
|
|
Citaat: Ik was vandaag bij de wedstrijd,
1. Hij is VEEL te klein
Hij speelde zondag absoluut niet zijn beste wedstrijd, maar:
1. Hij is niet te klein. Te klein voor wat precies? Hij kopt beter dan de meeste lange einden.
2. Klopt, maar dat heeft ook met de spelers om zich heen te maken. Hij kan veel beter.
3. Ik ben al blij dat er een speler is die zich volledig inzet voor zijn team, daar kunnen anderen een voorbeeld aan nemen. Je mag zijn loopacties afgelopen zondag niet gezien hebben, maar kijk eens wat wedstrijden terug, zou ik adviseren.
Ik ben het niet eens dat Sulejmani veel zuiniger is op balbezit op die positie. Bovendien lukt het Sulejmani niet eens een fatsoenlijke voorzet te geven. Dit ging afgelopen zondag gelukkig wel beter.
Ik denk net zoals Peter dat hij eerst een langere reeds zou moeten kunnen spelen. Cvitanich is geen Maradona, dus hij kan het niet alleen. Het team zal echt een stuk constanter en beter moeten spelen. Nogmaals, volgens mij ligt het probleem niet aan de kwaliteiten op de spitsposities, al zou een lange spits erachter nog wel een goede optie kunnen zijn. Maar die zouden we toch wel uit eigen kweek moeten kunnen halen.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Di 28 apr 2009 14:02
|
|
Citaat: Ik was vandaag bij de wedstrijd,
1. Hij is VEEL te klein
Hij speelde zondag absoluut niet zijn beste wedstrijd, maar:
1. Hij is niet te klein. Te klein voor wat precies? Hij kopt beter dan de meeste lange einden.
2. Klopt, maar dat heeft ook met de spelers om zich heen te maken. Hij kan veel beter.
3. Ik ben al blij dat er een speler is die zich volledig inzet voor zijn team, daar kunnen anderen een voorbeeld aan nemen. Je mag zijn loopacties afgelopen zondag niet gezien hebben, maar kijk eens wat wedstrijden terug, zou ik adviseren.
Ik ben het niet eens dat Sulejmani veel zuiniger is op balbezit op die positie. Bovendien lukt het Sulejmani niet eens een fatsoenlijke voorzet te geven. Dit ging afgelopen zondag gelukkig wel beter.
Ik denk net zoals Peter dat hij eerst een langere reeds zou moeten kunnen spelen. Cvitanich is geen Maradona, dus hij kan het niet alleen. Het team zal echt een stuk constanter en beter moeten spelen. Nogmaals, volgens mij ligt het probleem niet aan de kwaliteiten op de spitsposities, al zou een lange spits erachter nog wel een goede optie kunnen zijn. Maar die zouden we toch wel uit eigen kweek moeten kunnen halen.
Kun je misschien iets meer vertellen over hoe zijn eerste aanname was in Argentinie? Dat vind ik namelijk tot heden zijn grootste manco.
|
RosarioCentral
|
Geplaatst: Di 28 apr 2009 14:41
|
|
Citaat:
Kun je misschien iets meer vertellen over hoe zijn eerste aanname was in Argentinie? Dat vind ik namelijk tot heden zijn grootste manco.
Dat deze niet goed zou zijn, is mij niet opgevallen. Dat betekent of dat het wel meevalt, of dat ik niet goed oplet, haha. In Argentinie speelde hij mijns inziens aan de bal en was zijn eerste aanname prima. Nu liggen daar de ruimtes natuurlijk net wat anders. Ik heb even de analyse die Thomas over hem heeft geschreven van vorig jaar teruggezocht. Te vinden via deze link:
http://www.ajaxfans.net/forum/viewtopic ... 57&start=0
|