Auteur
|
Bericht
|
Jeroen
Forum berichten: 672
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Do 25 dec 2008 14:23
|
|
Wanneer iemand zo dom is om in de nabijheid van een arbiter een elleboog in z'n opponent's gezicht te planten mag dat wel uitgebuit worden, me dunkt. Dat soort streken hebben verdedigers blijkbaar wel nodig omdat ze weggespeeld worden.
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Do 25 dec 2008 14:25
|
|
Citaat: Wanneer iemand zo dom is om in de nabijheid van een arbiter een elleboog in z'n opponent's gezicht te planten mag dat wel uitgebuit worden, me dunkt. Dat soort streken hebben verdedigers blijkbaar wel nodig omdat ze weggespeeld worden.
Nja dat gevoel heb ik dan weer minder. Haal eerst de balk in je oog weg voor je naar de splinter in die van een ander wijst. Kwestie van principe imo. :)
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Do 25 dec 2008 14:43
|
|
Citaat: Dat mag nooit een excuus zijn voor dramastukjes. Als hij straks in een andere wedstrijd dit doet en half Nederland ziet het...is Ajax straks het PSV van een aantal jaren geleden. En ik hoop dat verwijt toch nooit te hoeven horen.
Wij zijn Ajax en we winnen voetballend onze wedstrijden. PSV met schwalbes en Feyenoord met noeste arbeid.
Waarom denk je dat het doorgaans goede voetballers zijn die schwalbes maken? C. Ronaldo, Robben, Suárez... het zijn spelers die het verschil kunnen maken en doorgaans dus ook veel schoppen te verduren krijgen. Dan zou ik ook wel eens expres gaan liggen.
Nogmaals, vroeger, toen Ajax tot de absolute top behoorde, deden we het ook. Cruijff en Keizer waren notoire duikelaars.
|
Jeroen
Forum berichten: 672
|
Geplaatst: Do 25 dec 2008 14:57
|
|
Ajax is in 9 van de 10 gevallen de technischere ploeg. Het spel van ons wekt, zeker bij een achterstand, irritatie op bij tegenstanders, die uit machteloosheid dan maar een speler uit de wedstrijd proberen te trappen. In de Zuid-Amerikaanse landen vliegen de tackles en doodschoppen je om de oren, en zoals iemand hier al aangaf zijn de duikelingen van Suárez iets om je daar tegen te wapenen.
Waar ik me wel aan stoor zijn valpartijen zonder aanleiding, zoals die tegen Slavia. Die wedstrijd beschouw ik als verloren, omdat Ajax zonder fair play niet langszij wist te komen.
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Do 25 dec 2008 15:13
|
|
Citaat: http://ajax.netwerk.to/forums/HTML/forum11/3461-51.php
6e post is die van mij. Lijkt net alsof er af en toe zwaar debiele mensen rondlopen daaro.
Nou "Scio"....Volmer had wel degelijk de intentie om Cvitanich een elleboogstoot te geven en is alleen daarom al terecht weg gestuurd en vandaag 5 wedstrijden geschorst..........die malloot spoort niet en dat Cvitanich het dan een beetje erger maakt......so what?
Het feit ligt er en dat hij het zelf toe geeft zegt mij genoeg.
Ik zeg ook niets over Volmer zelf. Het is meer dan terecht dan Volmer 5 wedstrijden krijgt. De intentie om iemand een klap op z'n kop te geven is voor mij ook goed genoeg om rood te geven. Prima regel dus. Daar gaat het ook niet om. Het gaat er mij om dat ik Dario zomaar op zag kijken wat er gaande was en vervolgens z'n kop weer dramatisch in het gras stopt alsof hij enorm veel pijn heeft. Dat zegt mij dat hij, of hij nou wel of niet geraakt wordt, eveneens loopt te faken. En daar heb ik een hekel aan. Immers, op het moment dat Farfan moedwillig naar de grond gaat in de 16 en Urby daar een kaart voor krijgt, een strafschop tegen en dat vervolgens ook nog eens de enige goal in de wedstrijd is....dan kots ik daar op. Spelbederf..lafhartige zooi. Zo moet je een wedstrijd niet willen winnen. Zelfde heb ik met het tijdrekken en blessures faken van italianen, spanjaarden en dat soort volk. Daar krijg ik gewoon de kriebels van.
Op het moment dat Dario dat ook loopt te doen...en ik zou het prima vinden 'omdat hij een van ons is', of 'omdat dat er gewoon bij hoort', dan ben ik hypocriet bezig en ben ik niet serieus te nemen. Marchanderen met je eigen werkelijkheid noem ik dat. Daar doe ik gewoon niet aan mee. Daarom haal ik dit incident aan. Suarez doet hetzelfde met z'n schwalbes. Hij heeft het niet nodig. Als hij de energie steekt in net wat beter de man ontwijken...heeft hij een open schietkans en meer kans om te scoren dan via een penalty. Daarnaast wint hij dan op kwaliteit een duel, en niet op spelregels.
Louis van Gaal had een prachtige uitspraak. Je moet als team echt beter zijn dan de tegenstander. Zoveel beter dat zelfs een scheids in je nadeel je niets kan berokkenen. DAN pas ben je de beste. Dan pas mag je jezelf een waardig kampioen noemen. Die wil om te winnen en die kwaliteit....daarvoor kom ik naar een stadion.
Dat hij opkijkt en daarna weer verder gaat met pijn leiden hoeft echt niet te betekennen dat het fake is hoor. Je kan best pijn hebben , ff kijken wat er gebeurd, en dan verder pijnlijden. Het was echt duidelijk een elleboog dus alle akties wat daarna gebeurd zijn niet relevant.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 1455
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Do 25 dec 2008 21:13
|
|
Zit eigenlijk met een beetje verbazing al deze posts te lezen. Ik dacht altijd dat (wij) vrouwen lang kunnen na-zeuren
Maar hier speciaal voor Scio:
Kijk vooral rechtsonder wat er gebeurd.
En een beetje drama hoort erbij in het voetbal!
http://es.youtube.com/watch?v=ePfARAAiiQk
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Zo 28 dec 2008 12:45
|
|
Het is ook bijna onmogelijk voor Cvitanich om niet te slagen bij Ajax als je trainers als Van Basten en Bergkamp hebt.
|
benny_villa
Forum berichten: 47
|
Geplaatst: Zo 28 dec 2008 16:54
|
|
Doet Cvitanich, Huntelaar al een beetje vergeten? Ik bedoel 6 goals in 4 duels is toch knap nadat je terug komt van een blessure. En ook met veel druk op je schouders.
|
Maurice
Forum berichten: 2062
|
Geplaatst: Zo 28 dec 2008 16:59
|
|
Citaat: Doet Cvitanich, Huntelaar al een beetje vergeten? Ik bedoel 6 goals in 4 duels is toch knap nadat je terug komt van een blessure. En ook met veel druk op je schouders.
Dat is moeilijk te zeggen na wedstrijden als de Graafschap en Ado. Aan de andere kant, laten we niet vergeten dat hij zijn eerdere wedstrijden meestal als links-buiten speelde en hij nog moest wennen, dus dat streep ik liever weg.
Ik moet wel zeggen dat ik een steeds beter gevoel krijg over Dario, en ik wel verwacht dat hij het gaat maken.
|
Kc
Forum berichten: 72
Nieuws reacties: 42
|
Geplaatst: Zo 28 dec 2008 17:27
|
|
Klasse wedstrijd van Dario
Staat al op het argentijnse http://www.ole.clarin.com/notas/2008/12/28/futbolinternacional/01829995.html
Perfecte manier om Klaas Jan uit te zwaaien, met een hattrick door zijn opvolger!
Nu Sulejmani nog op 100% en AZ moet natuurlijk nog ff een paar steekjes laten vallen of in de Arena verliezen
(en Luis mag er ook wel weer eens eentje inprikken trouwens..)
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Zo 28 dec 2008 19:34
|
|
Citaat: Klasse wedstrijd van Dario
Staat al op het argentijnse http://www.ole.clarin.com/notas/2008/12/28/futbolinternacional/01829995.html
Perfecte manier om Klaas Jan uit te zwaaien, met een hattrick door zijn opvolger!
Nu Sulejmani nog op 100% en AZ moet natuurlijk nog ff een paar steekjes laten vallen of in de Arena verliezen
Haha mijn "homepage" daar staat al het voetbal nieuws heel snel op, sneller dan hier in Nederland............. hebben dagelijks ook een hele dikke krant!
|
Lexafca
Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Zo 28 dec 2008 21:21
|
|
Dit is dus het probleem. Hij scoort 1x niet en meteen moet hij er snel weer 1 inprikken. Als iemand regelmatig scoort, moet hij altijd scoren.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Ma 29 dec 2008 00:53
|
|
Prima goals van Cvitanich. Met name de tweede was een klasse goal. Jammer dat Ajax niet wat scherper speelde en dat Cvitanich geen geweldig schoeisel aan leek te hebben, want anders had hij er vandaag misschien wel vijf kunnen scoren. Verder vond ik Cvitanich wanneer hij niet uitgleed eigenlijk vrijwel alleen maar redelijke tot goede dingen doen. Zes doelpunten in vier competitiewedstrijden in de spits is hoe je het ook wendt of keert natuurlijk gewoon prima.
|
Eurysaces
Forum berichten: 375
|
Geplaatst: Ma 29 dec 2008 01:10
|
|
Dit is dus het probleem. Hij scoort 1x niet en meteen moet hij er snel weer 1 inprikken. Als iemand regelmatig scoort, moet hij altijd scoren.
Tja maar daarvoor haal je toch ook iemand als Suárez binnen? Het zijn misschien wat hoge verwachtingen maar van hem verwacht je nu eenmaal wat meer en ik zie hem toch graag die verwachtingen waar maken. Hij maakt uitstekende assists maar zelf begint hij het net wat minder snel te vinden de laatste tijd. Het is nu misschien tijd voor Cvitanich om te schitteren maar aangezien hij niet bekend staat als topscoorder hoop ik wel dat onze Luis weer wat scherper wordt.
|
Maurice
Forum berichten: 2062
|
Geplaatst: Ma 29 dec 2008 01:38
|
|
Tja maar daarvoor haal je toch ook iemand als Suárez binnen? Het zijn misschien wat hoge verwachtingen maar van hem verwacht je nu eenmaal wat meer en ik zie hem toch graag die verwachtingen waar maken. Hij maakt uitstekende assists maar zelf begint hij het net wat minder snel te vinden de laatste tijd. Het is nu misschien tijd voor Cvitanich om te schitteren maar aangezien hij niet bekend staat als topscoorder hoop ik wel dat onze Luis weer wat scherper wordt.
Suarez heeft dit seizoen een gemiddelde van 0,7 doelpunt per wedstrijd. Cvitanich, en dat is inclusief invalbeurtjes en dat hij op links speelde, ook ongeveer 0,7. Dan hebben we nog Sulejmani die vorrig seizoen 0,45 heeft gehaald maar nog erg jong is.
Al met al is dat toch 1,85 per wedstrijd, en dan maakt de rest ook nog eens 14 doelpunten bij elkaar tot nog toe. Lijkt mij een genoeg scorend vermogen toch?
Bovendien is Suarez geen centrum spits, maar staat hij er om verdedigingen open te scheuren en assists te geven. Alleen al dat hij er gister drie gaf zegt genoeg over hoe belangrijk hij is. Bovendien is zijn rendement alsnog prima hoor.
|
Kc
|
Geplaatst: Ma 29 dec 2008 03:02
|
|
Wat ik bedoel is dat als Suarez wat scherper is hij er naast assists ook zelf nog een paar zou in kunnen leggen. Hij is hoe dan ook zeer belangrijk en hij houdt zo drie verdedigers bezig waardoor Cvitanich meer ruimte krijgt. Het is meer een optelsom van de mogelijkheden waarbij het aantal goals met een Sulejmani en Suarez in topvorm nog hoger uitvalt. Deze wedstrijd had sowieso met 5-0 moeten eindigen gezien de kansen en het doelsaldo. Het wisselen van positie voorin bevalt me ook wel en ik ben blij dat Van Basten dat benadrukt want het klassieke 4-3-3 is te voorspelbaar. Al met al toch een prima wedstrijd waarbij Ajax wel en ADO verrassend niet agressief speelde.
Gallina, mijn gezinsleden hebben http://img68.imageshack.us/img68/5197/bigonemc6.png als homepage
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 29 dec 2008 07:05
|
|
Citaat: Wat ik bedoel is dat als Suarez wat scherper is hij er naast assists ook zelf nog een paar zou in kunnen leggen. Hij is hoe dan ook zeer belangrijk en hij houdt zo drie verdedigers bezig waardoor Cvitanich meer ruimte krijgt. Het is meer een optelsom van de mogelijkheden waarbij het aantal goals met een Sulejmani en Suarez in topvorm nog hoger uitvalt. Deze wedstrijd had sowieso met 5-0 moeten eindigen gezien de kansen en het doelsaldo. Het wisselen van positie voorin bevalt me ook wel en ik ben blij dat Van Basten dat benadrukt want het klassieke 4-3-3 is te voorspelbaar. Al met al toch een prima wedstrijd waarbij Ajax wel en ADO verrassend niet agressief speelde.
Gallina, mijn gezinsleden hebben http://img68.imageshack.us/img68/5197/bigonemc6.png als homepage
EHH BOLUDO!!!!
Had hem al gezien....
Maar Boca heeft er nog 10 te gaan!!!
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Ma 29 dec 2008 10:06
|
|
Ik heb liever dat hij 90 minuten in dienst van het elftal speelt dan dat hij er eentje inprikt. Had ie dat gedaan na de 2-0 dan was het niet 'maar' 3-0 geworden. Wat dat betreft vond ik het jammer dat MvB hem er niet afhaalde. Uiteraard ben ik zijn aandeel in de goals niet vergeten maar dit was een uitgelezen kans om een monsterscore neer te zetten en zo het gat met AZ te verkleinen naar 2 punten (creeeren veel beter doelsaldo dan AZ).
|
Eurysaces
|
Geplaatst: Ma 29 dec 2008 13:49
|
|
Suarez heeft dit seizoen een gemiddelde van 0,7 doelpunt per wedstrijd. Cvitanich, en dat is inclusief invalbeurtjes en dat hij op links speelde, ook ongeveer 0,7. Dan hebben we nog Sulejmani die vorrig seizoen 0,45 heeft gehaald maar nog erg jong is.
Al met al is dat toch 1,85 per wedstrijd, en dan maakt de rest ook nog eens 14 doelpunten bij elkaar tot nog toe. Lijkt mij een genoeg scorend vermogen toch?
Bovendien is Suarez geen centrum spits, maar staat hij er om verdedigingen open te scheuren en assists te geven. Alleen al dat hij er gister drie gaf zegt genoeg over hoe belangrijk hij is. Bovendien is zijn rendement alsnog prima hoor.
Genoeg? Tuurlijk. Maar het kan altijd beter. En uiteraard heb je gelijk dat hij geen centrumspits is maar toch zie ik hem wel als topscoorder, niet alleen assist gever. En ik heb ook niets aan te merken aan zijn belangrijkheid voor het team hoor, hij is de belangrijkste man op het veld, dat lijkt me duidelijk. Het enige wat ik bekritiseer is dus zijn scherpheid als het erop aan komt om zelf goals te maken, want ik zie hem de laatste tijd verscheidene keren doelpunten missen die hij gewoon zou moeten kunnen maken.
Maar goed dit gaat over Cvitanich, niet Suárez.
|
r-style
|
Geplaatst: Ma 29 dec 2008 13:53
|
|
Suarez heeft een beetje wat ibrahimovic ook had/heeft. Ontzettend belangrijk, vaak een assist of een beslissende actie. Maar toch ook ballen waarvan je verwacht dat ze doelpunten worden.
Ik denk dat als Suarez wat rustiger voor het doel zou zijn dat hij dan meer doelpunten zou maken.
Maar aan de andere kant is het juist een kwaliteit dat hij zo onvoorspelbaar is.
|
Kc
|
Geplaatst: Ma 29 dec 2008 14:21
|
|
Citaat: Het enige wat ik bekritiseer is dus zijn scherpheid als het erop aan komt om zelf goals te maken, want ik zie hem de laatste tijd verscheidene keren doelpunten missen die hij gewoon zou moeten kunnen maken.
Wij zijn het in ieder geval eens daarover
Als ie helemaal 100% is geeft ie deze assists én maakt ie er zelf nog een of twee, dus het kan alleen nog beter worden. Da's geen negatieve kritiek, hij blijft idd de belangrijkste speler voorlopig...
|
SamsungU700
Forum berichten: 545
|
Geplaatst: Ma 29 dec 2008 14:35
|
|
Ik wil niet off topic gaan nou, maar het onderwerp is toch Dario Cvitanich en geen Luis Alberto Suarez? Ik lees alleen maar berichten over Suarez nou
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 29 dec 2008 14:37
|
|
Goed ge-mod, SamsungD800!
Hier verder over Cvitanich.
|
Lexafca
Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Ma 29 dec 2008 16:01
|
|
Maar iedere wedstrijd scoren gaat gewoon niet. Hij geeft 3 heel goede assists en dan moet hij toch weer scoren. Ik bedoel als hij nu 3 of 4 wedstrijden niet scoort, dan kun je zoiets zeggen maar toch niet als hij 1 wedstrijd niet scoort. En de laatste tijd wat minder het net te vinden ?
ik noem : Volendam Nac Slavia De Graafschap ? dat zijn wedstrijden van deze maand. en in die maand scoort hij 1 wedstrijd niet ?
|
Rinus
Forum berichten: 1713
|
Geplaatst: Ma 29 dec 2008 20:11
|
|
Ik ben het helemaal met Maurice eens, nu we weer een ''echte'' spits hebben halen we aan het eind van het seizoen een gemiddelde van zo'n 2,3 doelpunten per wedstrijd. Nu Suarez niet meer alles alleen hoeft te doen door de terugkomst van Sulejmani en Cvitanich zal alles een stuk makkelijker gaan.
Ik weet ook eigenlijk niet wat we met een eventuele komst van Elia of Berg moeten doen. Ik denk dat Berg of Cvitanich geen bankzitters zijn en ik denk ook niet dat Suarez of Sulejmani het veld zal verlaten. Alleen als Suarez naar de linkerkant verhuist, Elia op rechts en Sulejmani voorgoed op 10. Maar hoe doen we het dan met Aissati? We hebben genoeg goede middenvelders; Gabri, Lindgren, Enoh en misschien past Vertonghen ook nog in dit rijtje.
Kortom, liever zie ik in de winterstop een goede verdediger komen die de ''kwakkelige'' Oleguer vervangt als hij zo door blijft gaan.
|