Auteur
|
Bericht
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 22 dec 2008 17:21
|
|
@ Scio,
Cvitanich blijft liggen op de grond nadat de elleboog in zijn gezicht is geplant. De rode kaart van Wegereef volgt direct na zijn fluitsignaal.. Volmer is al bijna het veld af als Cvitanich pas opstaat.
Net even de samenvatting op ajax tv bekeken, en uitgebreid gelet op dat moment.
|
Marnix
Forum berichten: 2786
|
Geplaatst: Ma 22 dec 2008 17:28
|
|
Hij werd weldegelijk geraakt (volgens mij) alleen zijn val/gedrag is wel erg theatraal.
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Ma 22 dec 2008 18:02
|
|
Hmm nou dan zal ik me wel vergist hebben. Wel een schrijnend verschil in reacties trouwens tussen AN en AF. Niet te zuinig.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 22 dec 2008 18:03
|
|
Hoe bedoel je, Scip?
|
Scio
|
Geplaatst: Ma 22 dec 2008 18:07
|
|
http://ajax.netwerk.to/forums/HTML/forum11/3461-51.php
6e post is die van mij. Lijkt net alsof er af en toe zwaar debiele mensen rondlopen daaro.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 22 dec 2008 18:14
|
|
Het is een beetje dubbel. Ik schaam me kapot voor de val van Suarez tegen Slavia. Daar was gewoon niets aan de hand.
Cvitanich werd geraakt, maar ook als hij niet geraakt was, had ik er vrede mee kunnen hebben dat hij neerging. Het was iets kei agressiefs en daarvoor behoort die speler bestraft te worden.
|
Lexafca
Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Ma 22 dec 2008 18:15
|
|
Ja idd een wereld van verschil.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Ma 22 dec 2008 18:57
|
|
Citaat: Het is een beetje dubbel. Ik schaam me kapot voor de val van Suarez tegen Slavia. Daar was gewoon niets aan de hand.
Cvitanich werd geraakt, maar ook als hij niet geraakt was, had ik er vrede mee kunnen hebben dat hij neerging. Het was iets kei agressiefs en daarvoor behoort die speler bestraft te worden.
Helemaal mee eens. Een poging tot een elleboog is een veel zwaardere overtreding dan wat acteerwerk. Daarnaast meen ik net als een aantal anderen hier ook bloed te hebben gezien op de lip van Cvitanich.
|
GertJan020
Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Ma 22 dec 2008 20:43
|
|
Citaat: http://ajax.netwerk.to/forums/HTML/forum11/3461-51.php
6e post is die van mij. Lijkt net alsof er af en toe zwaar debiele mensen rondlopen daaro.
Volgens mij zijn ze er trots op dat we een paar van die toneelspelers hebben! Toch maar fijn dat ik dan op een normaal forum zit
|
San Marco
Forum berichten: 15
|
Geplaatst: Ma 22 dec 2008 21:09
|
|
Ik heb Dario als plaatje gekozen. Ik ben wel fan van hem, altijd hard werken en hij begint nu ook nog te scoren!
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 22 dec 2008 21:12
|
|
Dezelfde signature als jouw broer?
|
$_Tim_$
Forum berichten: 158
|
Geplaatst: Ma 22 dec 2008 21:17
|
|
De mond van Cvitanich bloedde, dat gaat niet vanzelf.
Hij heeft zeker een elleboog in zijn gezicht gekregen.
|
San Marco
Forum berichten: 15
|
Geplaatst: Ma 22 dec 2008 21:18
|
|
Citaat: Dezelfde signature als jouw broer?
Haha, ja kijken wat hij zegt
|
theumas
Forum berichten: 455
|
Geplaatst: Ma 22 dec 2008 21:20
|
|
Hij blijft mij steeds maar weer verbazen met zijn sprongkracht gister ook weer...
|
Ad
Forum berichten: 2481
|
Geplaatst: Ma 22 dec 2008 21:21
|
|
Nou "Scio"....Volmer had wel degelijk de intentie om Cvitanich een elleboogstoot te geven en is alleen daarom al terecht weg gestuurd en vandaag 5 wedstrijden geschorst..........die malloot spoort niet en dat Cvitanich het dan een beetje erger maakt......so what?
Het feit ligt er en dat hij het zelf toe geeft zegt mij genoeg.
|
TvP
Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Ma 22 dec 2008 22:02
|
|
Nou "Scio"....Volmer had wel degelijk de intentie om Cvitanich een elleboogstoot te geven en is alleen daarom al terecht weg gestuurd en vandaag 5 wedstrijden geschorst..........die malloot spoort niet en dat Cvitanich het dan een beetje erger maakt......so what?
Het feit ligt er en dat hij het zelf toe geeft zegt mij genoeg.Precies, zo lang hij maar geen schwalbes gaat maken. Als hij daadwerkelijk bloedde dan geeft het al aan dat het geen toneel was. Dat hij wat overdrijft, moeten we dan maar voor waar aannemen. Ik dacht in eerste instantie ook niet dat hij werd geraakt. Cvitanich laat gewoon even zien dat Volmer niet zo dom moet zijn!
|
Scio
|
Geplaatst: Ma 22 dec 2008 23:57
|
|
Ik zeg ook niets over Volmer zelf. Het is meer dan terecht dan Volmer 5 wedstrijden krijgt. De intentie om iemand een klap op z'n kop te geven is voor mij ook goed genoeg om rood te geven. Prima regel dus. Daar gaat het ook niet om. Het gaat er mij om dat ik Dario zomaar op zag kijken wat er gaande was en vervolgens z'n kop weer dramatisch in het gras stopt alsof hij enorm veel pijn heeft. Dat zegt mij dat hij, of hij nou wel of niet geraakt wordt, eveneens loopt te faken. En daar heb ik een hekel aan. Immers, op het moment dat Farfan moedwillig naar de grond gaat in de 16 en Urby daar een kaart voor krijgt, een strafschop tegen en dat vervolgens ook nog eens de enige goal in de wedstrijd is....dan kots ik daar op. Spelbederf..lafhartige zooi. Zo moet je een wedstrijd niet willen winnen. Zelfde heb ik met het tijdrekken en blessures faken van italianen, spanjaarden en dat soort volk. Daar krijg ik gewoon de kriebels van.
Op het moment dat Dario dat ook loopt te doen...en ik zou het prima vinden 'omdat hij een van ons is', of 'omdat dat er gewoon bij hoort', dan ben ik hypocriet bezig en ben ik niet serieus te nemen. Marchanderen met je eigen werkelijkheid noem ik dat. Daar doe ik gewoon niet aan mee. Daarom haal ik dit incident aan. Suarez doet hetzelfde met z'n schwalbes. Hij heeft het niet nodig. Als hij de energie steekt in net wat beter de man ontwijken...heeft hij een open schietkans en meer kans om te scoren dan via een penalty. Daarnaast wint hij dan op kwaliteit een duel, en niet op spelregels.
Louis van Gaal had een prachtige uitspraak. Je moet als team echt beter zijn dan de tegenstander. Zoveel beter dat zelfs een scheids in je nadeel je niets kan berokkenen. DAN pas ben je de beste. Dan pas mag je jezelf een waardig kampioen noemen. Die wil om te winnen en die kwaliteit....daarvoor kom ik naar een stadion.
|
Rein
Forum berichten: 1735
|
Geplaatst: Di 23 dec 2008 00:24
|
|
Ik zeg ook niets over Volmer zelf. Het is meer dan terecht dan Volmer 5 wedstrijden krijgt. De intentie om iemand een klap op z'n kop te geven is voor mij ook goed genoeg om rood te geven. Prima regel dus. Daar gaat het ook niet om. Het gaat er mij om dat ik Dario zomaar op zag kijken wat er gaande was en vervolgens z'n kop weer dramatisch in het gras stopt alsof hij enorm veel pijn heeft. [size=150">1[/size">Dat zegt mij dat hij, of hij nou wel of niet geraakt wordt, eveneens loopt te faken. En daar heb ik een hekel aan. Immers, op het moment dat Farfan moedwillig naar de grond gaat in de 16 en Urby daar een kaart voor krijgt, een strafschop tegen en dat vervolgens ook nog eens de enige goal in de wedstrijd is....dan kots ik daar op. Spelbederf..lafhartige zooi. Zo moet je een wedstrijd niet willen winnen. Zelfde heb ik met het tijdrekken en blessures faken van italianen, spanjaarden en dat soort volk. Daar krijg ik gewoon de kriebels van.
Op het moment dat Dario dat ook loopt te doen...en ik zou het prima vinden 'omdat hij een van ons is', of 'omdat dat er gewoon bij hoort', dan ben ik hypocriet bezig en ben ik niet serieus te nemen. Marchanderen met je eigen werkelijkheid noem ik dat. Daar doe ik gewoon niet aan mee. Daarom haal ik dit incident aan. [size=150">2[/size">Suarez doet hetzelfde met z'n schwalbes. Hij heeft het niet nodig. Als hij de energie steekt in net wat beter de man ontwijken...heeft hij een open schietkans en meer kans om te scoren dan via een penalty. Daarnaast wint hij dan op kwaliteit een duel, en niet op spelregels.
Louis van Gaal had een prachtige uitspraak. Je moet als team echt beter zijn dan de tegenstander. Zoveel beter dat zelfs een scheids in je nadeel je niets kan berokkenen. DAN pas ben je de beste. Dan pas mag je jezelf een waardig kampioen noemen. Die wil om te winnen en die kwaliteit....daarvoor kom ik naar een stadion.
[size=150">1[/size">: Ja, klopt. Kijk, als je een elleboogstoot krijgt, en al doet het niet eens zó zeer, dan ga je natuurlijk naar de grond, daar denk je niet eens over na. Maar wat je al zegt: als je eerst gaat liggen, vervolgens kijken of er écht wel een kaart wórdt getrokken, en vervolgens weer gaan liggen alsof je erge pijn hebt. Nee, dat trek ik ook niet. Dan maakt het mij niet uit of het iemand van Ajax is, of een Italiaanse of Duitse of Spaanse club. Nee, dat is gewoon spelbederf! En dat maakt voetbal kapot. Liggen; geen probleem, maar doe niet meer als dat het nodig is, en al helemáál niet als de scheids al een rode kaart uitdeelt!
[size=150">2[/size">: Ja, dit heb ik zelf ook al wel vaker gezegd ja. Luis Suarez kan geweldig voetballen! Niks op aan te merken (tot op zekere hoogte natuurlijk). Er was zelfs een keer een interview met Ron Jans over Suarez. Dat was een heel mooi stuk. Ron Jans had het er toen over de schijnbeweging van Suarez. ''De bal schoppen tegen de been van de tegenstander, zodat hij terugstuitert tegen je eigen been, en dat je er zo langs kan rennen''. En Ron Jans vertelde dus, dat dit zo vaak gebeurde bij hem; dit was geen toeval, maar dé schijnbeweging van Suarez. Dat hij dit gewoon op straat had geleerd in Urugay
Maar in ieder geval.. Nee! Dit heeft Suarez niet nodig! Hij kan super goed voetballen, heeft de actie en kan zijn medespelers vrij voor de goal neerzetten! Hij heeft het inzicht en de trap. Hij is misschien wel dé belangrijkste speler bij Ajax, en zeker de belangrijkste in de voorhoede bij Ajax. Het enige jammere is, is dat hij elke keer weer een schwalbe moet gaan maken. En zometeen heeft hij de naam, dat hij bijna geen penalty mee krijgt (Zie Robben). Nu valt het nog wel mee, maar het zal steeds erger worden!
Tenslotte: Bij de uitspraak van van Gaal, sluit ik me helemaal bij aan!
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Di 23 dec 2008 19:33
|
|
Cvitanich fake-te niet. Joost Volmer plant dat ding vol in zijn face. En hij moet dan gaan liggen. Gewoon goede belissing van Volmer, Dario en Wegereef. Ook een goede pot van Dario, al is die tegenstander geen graadmeter. Maar zelfvertrouwen zal hem goed doen.
|
Ad
|
Geplaatst: Wo 24 dec 2008 00:36
|
|
Ik zeg ook niets over Volmer zelf. Het is meer dan terecht dan Volmer 5 wedstrijden krijgt. De intentie om iemand een klap op z'n kop te geven is voor mij ook goed genoeg om rood te geven. Prima regel dus. Daar gaat het ook niet om. Het gaat er mij om dat ik Dario zomaar op zag kijken wat er gaande was en vervolgens z'n kop weer dramatisch in het gras stopt alsof hij enorm veel pijn heeft. Dat zegt mij dat hij, of hij nou wel of niet geraakt wordt, eveneens loopt te faken. En daar heb ik een hekel aan. Immers, op het moment dat Farfan moedwillig naar de grond gaat in de 16 en Urby daar een kaart voor krijgt, een strafschop tegen en dat vervolgens ook nog eens de enige goal in de wedstrijd is....dan kots ik daar op. Spelbederf..lafhartige zooi. Zo moet je een wedstrijd niet willen winnen. Zelfde heb ik met het tijdrekken en blessures faken van italianen, spanjaarden en dat soort volk. Daar krijg ik gewoon de kriebels van.
Op het moment dat Dario dat ook loopt te doen...en ik zou het prima vinden 'omdat hij een van ons is', of 'omdat dat er gewoon bij hoort', dan ben ik hypocriet bezig en ben ik niet serieus te nemen. Marchanderen met je eigen werkelijkheid noem ik dat. Daar doe ik gewoon niet aan mee. Daarom haal ik dit incident aan. Suarez doet hetzelfde met z'n schwalbes. Hij heeft het niet nodig. Als hij de energie steekt in net wat beter de man ontwijken...heeft hij een open schietkans en meer kans om te scoren dan via een penalty. Daarnaast wint hij dan op kwaliteit een duel, en niet op spelregels.
Goeie post "Scio" want ik begrijp jou kijk op de zaak ook wel en ben het daar zelfs helemaal mee eens. Ook ik heb een hekel aan de manier waarop bv Suarez die penalty afdwingt tegen Slavia.......Ajax wint op deze manier geen wedstrijden, dat is tegen onze natuur.
Aan de andere kant is elke blessure natuurlijk overdreven he. Als jij je kuitbeen stoot op straat ga je ook niet op de weg liggen kronkelen en ben je ook niet genezen als ik er een flesje water overheen gooi.......bij voetballers is dat allemaal wel, dat is het spel en Cvitanich heeft dat spel afgelopen Zondag goed gespeeld, dat wilde ik er maar mee zeggen.
|
Joe Jackson
Forum berichten: 30
|
Geplaatst: Do 25 dec 2008 08:26
|
|
Goeie post "Scio" want ik begrijp jou kijk op de zaak ook wel en ben het daar zelfs helemaal mee eens. Ook ik heb een hekel aan de manier waarop bv Suarez die penalty afdwingt tegen Slavia.......Ajax wint op deze manier geen wedstrijden, dat is tegen onze natuur.
Aan de andere kant is elke blessure natuurlijk overdreven he. Als jij je kuitbeen stoot op straat ga je ook niet op de weg liggen kronkelen en ben je ook niet genezen als ik er een flesje water overheen gooi.......bij voetballers is dat allemaal wel, dat is het spel en Cvitanich heeft dat spel afgelopen Zondag goed gespeeld, dat wilde ik er maar mee zeggen.
Maar dit werken tegenstanders van Dario en Suarez zelf in de hand. Als je constant geschopt of vast gehouden wordt door je tegenstander moet je oplossingen bedenken om ze van je af te houden. En als je op deze manier ruimte voor je zelf creëert is er voetbaltactisch toch niets mis mee. Het hoort er allemaal bij. Net zo goed dat iedereen van Ajax wil winnen. En als dat niet lukt dan ligt het aan het faken van Dario of de swalbe van Suarez.
Maar nooit aan het feit dat wij gewoon de Beste zijn.
|
Ad
|
Geplaatst: Do 25 dec 2008 14:03
|
|
Daar heb je wel een punt "Joe Jackson" maar Ajax is dit seizoen niet zo vaak de beste he? Ik bedoel alleen maar te zeggen dat Ajax vroeger dit soort streken nooit nodig had om te winnen.
|
Maurice
Forum berichten: 2062
|
Geplaatst: Do 25 dec 2008 14:09
|
|
Citaat: Daar heb je wel een punt "Joe Jackson" maar Ajax is dit seizoen niet zo vaak de beste he? Ik bedoel alleen maar te zeggen dat Ajax vroeger dit soort streken nooit nodig had om te winnen.
Ach, het gebeurt overal Ad, dat is nou het nieuwe voetbal..
Als je het niet doet loop je al gauw een puntje of 6 mis per seizoen.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Do 25 dec 2008 14:15
|
|
Cruijff maakte ook regelmatig schwalbes. Het is een natuurlijke reactie van spelers die veel schoppen te verduren krijgen.
|
Scio
|
Geplaatst: Do 25 dec 2008 14:23
|
|
Citaat: Cruijff maakte ook regelmatig schwalbes. Het is een natuurlijke reactie van spelers die veel schoppen te verduren krijgen.
Dat mag nooit een excuus zijn voor dramastukjes. Als hij straks in een andere wedstrijd dit doet en half Nederland ziet het...is Ajax straks het PSV van een aantal jaren geleden. En ik hoop dat verwijt toch nooit te hoeven horen.
Wij zijn Ajax en we winnen voetballend onze wedstrijden. PSV met schwalbes en Feyenoord met noeste arbeid.
|