Auteur
|
Bericht
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Za 1 nov 2008 18:39
|
|
Ja, hij was enthousiast, veel aanspeelbaar voor de combinatie en hield het veld beter breed. Het was een prima begin. Het is nu zaak voor hem om wederom geduldig te blijven.
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Di 11 nov 2008 17:05
|
|
Volgens bronnen heeft Dario nog twee weken nodig om te herstellen van zijn blessure. Dat zou een meevaller zijn, alhoewel we hem alsnog missen dan tegen AZ.
|
michiel23
Forum berichten: 400
|
Geplaatst: Di 11 nov 2008 18:15
|
|
Nog 2 weken, maar dan is die niet gelijk de oude. Hij speelde de laatste wedstrijden erg goed. Maar ja raakt die weer geblesseerd. Maar als die over 2 weken terug is. Kan die zich mooi bewijzen.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Di 11 nov 2008 19:23
|
|
2-weken dat zou in houden dat hij er eventueel al bij kan zijn bij HSV uit.
Ik kan ook wel leven met een voorhoede: Sulejmani-Cvitanich-Suarez hoor . Al hoewel ik Sulejmani op "10" zou zetten en zou kiezen voor een valse linksbuiten (Sarpong, Emanuelson). Zodat er daar ruimte ontstaat om eventueel door andere spelers in te duiken.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Vr 21 nov 2008 13:39
|
|
Dario staat dus ook weer op het trainingsveld en deed weer met de groep mee. Het herstel van Huntelaar zal nog wel zeker zo'n maand duren, dus de komende weken moet Cvitanich zijn kans pakken als centrumspits. Voor Ajax is het met het oog op volgend seizoen ook belangrijk dat men weet waar Cvitanich staat.
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Vr 21 nov 2008 13:49
|
|
Achteraf kun je al zeggen dat Cvitanich een rare aankoop is, aangezien ze nu interesse in Berg hebben voor de spits positie. Geeft misschien wel aan dat ze hem niet goed genoeg vinden? Dan hadden ze die 7miljoen in een verdediger kunnen steken ofzo.
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Vr 21 nov 2008 13:50
|
|
Juist, ik vind ook dat Cvitanich de kans verdient om zich te laten gelden. Je hebt hem tenslotte ook voor 7 miljoen gekocht en hij zal er zeker voor gaan. Laat hem maar zien dat hij de opvolger van Klaas is en Marcus Berg en Ricky van Wolfswinkel achter hem plaats moeten nemen
|
Eto'o
|
Geplaatst: Vr 21 nov 2008 13:52
|
|
Citaat: Achteraf kun je al zeggen dat Cvitanich een rare aankoop is, aangezien ze nu interesse in Berg hebben voor de spits positie. Geeft misschien wel aan dat ze hem niet goed genoeg vinden? Dan hadden ze die 7miljoen in een verdediger kunnen steken ofzo.
Cvitanich heeft geen 7 miljoen gekost, maar zo'n 6,5.
Ajax heeft altijd twee centrumspitsen nodig. Ik zie niet aan wat er nu zo raar is.
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Vr 21 nov 2008 13:59
|
|
Er waren vast wel wat goedkopere alternatieven toch? Want om Cvitanich de komende seizoenen wissel te zetten is wel erg duur. Als Ajax serieuze interesse zou hebben in Berg dan blijft hij de komende seizoenen wel op de bank natuurlijk.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Vr 21 nov 2008 14:02
|
|
Spitsen zijn sowieso duur.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Vr 21 nov 2008 16:55
|
|
Hoorde net dat Boca flink wat geld wilde neertellen om Cvitanich van Ajax te huren. Ajax en Cvita hadden echter geen interesse.
Cvitanich zelf denkt dat hij tegen Utrecht weer op de bank zal zitten, in mag vallen en dan de dag daarop met Jong Ajax mee zal spelen tegen Jong De Graafschap.
|
Castel di Sangro
Forum berichten: 346
|
Geplaatst: Vr 21 nov 2008 17:20
|
|
Citaat: Er waren vast wel wat goedkopere alternatieven toch? Want om Cvitanich de komende seizoenen wissel te zetten is wel erg duur. Als Ajax serieuze interesse zou hebben in Berg dan blijft hij de komende seizoenen wel op de bank natuurlijk.
Spelers uit het buitenland hebben vaak een aanpassingsperiode nodig. Daarnaast had het zomaar gekund dat Huntelaar toch nog vertrokken was van de zomer, en Ajax heeft hierop geanticipeerd. Kijken ze een keer vooruit, is het ook weer niet goed! ;)
6.5M vind ik persoonlijk niet veel voor de topscorer van de Argentijnse competitie. Nu maar hopen dat hij het bij Ajax ook gaat waarmeken!
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Ma 24 nov 2008 19:18
|
|
Eigenlijk jammer voor Cvitanich dat Huntelaar zo snel herstelt.Tegen Utrecht zal die niet een hele wedstrijd spelen en dan blijven er nog maar weinig wedstrijden over voor Cvitanich om in de spits te beginnen.
|
GertJan020
Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Wo 26 nov 2008 19:30
|
|
Hij krijgt zijn kans vast nog wel en anders nog op de linksbuiten.
|
renedb
Forum berichten: 57
|
Geplaatst: Vr 5 dec 2008 15:35
|
|
Cvitanich eerste keus Van Basten:
Marco van Basten kiest voor Darío Cvitanich als voorlopige nieuwe centrumspits. De Argentijn zal zondag tegen FC Volendam vermoedelijk in de punt van de aanval bij Ajax acteren.
"We hebben Cvitanich in de aanloop van dit seizoen al als vervanger van Klaas-Jan Huntelaar aangetrokken", verklaarde coach Marco van Basten vrijdagmiddag na de training van Ajax. "Dan lijkt het mij ook logisch dat we hem nu een kans gunnen. De intentie is om zondag al met hem te beginnen."
Ajax nam Cvitanich voor ruim 6 miljoen euro over van Banfield. "Hij scoort niet zo makkelijk als Huntelaar", verwacht Van Basten. "Maar hij is wel heel gevaarlijk en brengt andere aanvallers ook in stelling. Luis Suarez en Miralem Sulejmani hebben ook veel scorend vermogen."
Ajax liet Huntelaar dinsdag voor 27 miljoen euro vertrekken naar Real Madrid. Van Basten benadrukte dat hij een deel van de transfersom weer aan nieuwe spelers mag besteden. "Mensen komen namelijk niet naar de ArenA om een doos met geld te zien. Er moeten goede spelers op het veld staan. We zullen het geld goed en verstandig uitgeven."
"Ik hoor nu mensen roepen dat we Marcus Berg voor 15 miljoen euro van FC Groningen mogen overnemen. Dat lijkt me niet verstandig. Het zou best kunnen dat we nog een aanvaller of een ander type speler halen. Maar ook deze selectie heeft voldoende kwaliteit om kampioen te worden."
BRON: voetbalprimeur.nl
|
Ad
Forum berichten: 2481
|
Geplaatst: Za 6 dec 2008 02:04
|
|
Dario in de basis Zondag !!
|
Eto'o
|
Geplaatst: Zo 7 dec 2008 21:41
|
|
Citaat: Ook in zijn oordeel over de opvolger van Klaas-Jan Huntelaar was Van Basten duidelijk. “Dario (Cvitanich - red.) heeft vandaag helemaal niets laten zien.”
Nu.nl
Poeh, wat laat Van Basten z'n nieuwe spits hier hard vallen, zeg. Hij moet echt gaan leren van dit soort dingen. Een speler iets meer krediet geven mag wel hoor.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Zo 7 dec 2008 21:44
|
|
Volledig uit zijn verband gerukt, Thomas.
|
Maurice
Forum berichten: 2062
|
Geplaatst: Zo 7 dec 2008 21:47
|
|
Zo heeft hij het helemaal niet gezegd.
Hij zei ''Cvitanich zat vandaag totaal niet in de wedstrijd'' dat klinkt toch al gelijk een stuk aardiger dan ''dat hij niets heeft laten zien''
|
Eto'o
|
Geplaatst: Zo 7 dec 2008 21:50
|
|
Citaat: Volledig uit zijn verband gerukt, Thomas.
Ah, bedankt. Jij vond het geloof ik wel meevallen, hoe slecht Cvitanich vandaag was?
Persoonlijk lijkt het mij best vervelend om na een maand out te zijn geweest je rentree te maken op kunstgras. Het blijft k*t, dat nepspul.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Zo 7 dec 2008 21:53
|
|
Ik vond hem niet goed spelen maar dat kwam mede omdat hij vaak de bal niet goed werd ingespeelt door de middenvelders.Ik vind het jammer dat die nu al meteen naar zijn blesure er meteen moet staan, hopelijk wordt die er niet op afgerekend.Die jongen heeft talent om te slagen bij Ajax maar zal wel met een creative middenvelder moeten spelen.
|
JS
Forum berichten: 741
|
Geplaatst: Zo 7 dec 2008 21:54
|
|
Kwam steeds beter in de wedstrijd, en hield de bal nog wel een paar keer goed bij zich. Al kan ik nou niet zeggen dat hij echt een goede indruk maakte.
|
GertJan020
Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Ma 8 dec 2008 07:48
|
|
Een spits speelt alleen goed als er achterhem ook goed wordt gespeeld en dat was totaal niet het geval. Hij heeft geen goede bal gehad! Ook huntelaar had bij deze wedstrijd het niet veel beter gedaan.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Ma 8 dec 2008 11:15
|
|
Ah, bedankt. Jij vond het geloof ik wel meevallen, hoe slecht Cvitanich vandaag was?
Persoonlijk lijkt het mij best vervelend om na een maand out te zijn geweest je rentree te maken op kunstgras. Het blijft k*t, dat nepspul.
Op Suarez en Vermeer na was iedereen een drama. Dario ook maar ja zie je maar eens te onderscheiden in een team als dat van gister. Was echt schrijnend om te zien zeg, gebrek aan strijdlust maar vooral aan creativiteit. Fc grijze muizen ipv het creatieve en frivole Ajax .
Ik wil dario niet nu al afschrijven maar van wat ik gezien heb acht ik hem niet complementair genoeg aan Suarez en Sulejmani. Ik hoop dat ik het mis heb maar ik vrees dat wel een beetje.........
|
RosarioCentral
Forum berichten: 454
|
Geplaatst: Di 9 dec 2008 03:33
|
|
Op Suarez en Vermeer na was iedereen een drama. Dario ook maar ja zie je maar eens te onderscheiden in een team als dat van gister. Was echt schrijnend om te zien zeg, gebrek aan strijdlust maar vooral aan creativiteit. Fc grijze muizen ipv het creatieve en frivole Ajax .
Ik wil dario niet nu al afschrijven maar van wat ik gezien heb acht ik hem niet complementair genoeg aan Suarez en Sulejmani. Ik hoop dat ik het mis heb maar ik vrees dat wel een beetje.........
Ik vrees vooral juist dat mensen Dario nu al gaan afschrijven. Die jongen heeft de juiste kwaliteiten plus een geweldige mentaliteit en nog geen enkele echte kans gehad! Het is voor elke speler moeilijk om na een blessure er meteen te staan en ook nog eens voortdurend met Huntelaar te moeten worden vergeleken. Dario speelt duidelijk anders en is juist complementair aan Suarez en Sulejmani. In mijn ogen is Cvitanich helemaal niets minder dan een Suarez. Ik herhaal dat steeds, maar topscoorder worden van de Argentijnse competitie is niet zomaar iets. Wat voor Zuid-Amerikanen wel geldt, is dat ze vaak een aanpassingsperiode nodig hebben. Voor Cvitanich is die op cultureel gebied niet zo groot, maar wat tijd om in het eerste te wennen en zelfvertrouwen op te doen, lijkt me niet te veel gevraagd. Voor mij is het een van de spelers binnen de selectie met het grootste potentieel die kennelijk veel supporters hiermee nog moet verrassen. Hopelijk doet hij dat snel.
|