Auteur
|
Bericht
|
RosarioCentral
Forum berichten: 454
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Vr 19 sep 2008 11:32
|
|
Citaat: Rosales werd al heel snel voor de leeuwen gegooit en we weten hoe dat is afgelopen.
Rosales kwam gewoon qualiteit te kort....
Zelfs nu in Zuid-Amerika speelt hij niet wekelijks.
ZELFS nu in Zuid-Amerika? Ik geloof niet dat je doorhebt dat de Argentijnse competitie meer voorstelt dan de Nederlandse. In het geval van Rosales speelde hij ook nog eens fantastisch in het olympische team. Elke speler die door een persoon als Ten Cate een aantal maal na 25 minuten uit het veld wordt gehaald, zal na een tijd geen schim van zichzelf meer zijn.
Ajax is kennelijk niet al te goed in de begeleiding van Zuid-Amerikanen. Hopelijk komt het met Cvitanich goed, want hij heeft de kwaliteiten. Het zou knap zijn als Ajax ook de topscoorder van de Argentijnse competitie niet laat slagen.
|
RosarioCentral
|
Geplaatst: Vr 19 sep 2008 11:34
|
|
Excuses hor, ik ben momenteel echt helemaal niet blij hoe het loopt bij Ajax. MvB maakt te veel keuzes die echt onbegrijpelijk zijn. Nou heeft de man meer voetbalkennis dan ik, maar een zekere lijn zou ik toch nog wel moeten kunnen ontdekken.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 1455
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Vr 19 sep 2008 14:12
|
|
Citaat: Rosales werd al heel snel voor de leeuwen gegooit en we weten hoe dat is afgelopen.
Rosales kwam gewoon qualiteit te kort....
Zelfs nu in Zuid-Amerika speelt hij niet wekelijks.
ZELFS nu in Zuid-Amerika? Ik geloof niet dat je doorhebt dat de Argentijnse competitie meer voorstelt dan de Nederlandse. In het geval van Rosales speelde hij ook nog eens fantastisch in het olympische team. Elke speler die door een persoon als Ten Cate een aantal maal na 25 minuten uit het veld wordt gehaald, zal na een tijd geen schim van zichzelf meer zijn.
Ajax is kennelijk niet al te goed in de begeleiding van Zuid-Amerikanen. Hopelijk komt het met Cvitanich goed, want hij heeft de kwaliteiten. Het zou knap zijn als Ajax ook de topscoorder van de Argentijnse competitie niet laat slagen.
Haha, Rosales heeft deze competitie iedere wedstrijd een deel of helemaal gespeeld was afgelopen zondag man of the match daar...............
En Dario zal zn kansen wel krijgen denk ik als Huntelaar weg gaat???
En in de Argentijnse competitie zit veel meer vuur en passie dan hier in Holland. Ok, wil niet zeggen dat dat beter of slechter is....
Maar inderdaad het is voor die Zuid-Amerikaanse voetballers ontzettend aanpassen in dit voor hun koude landje. En dan bedoel ik vooral de mentaliteit en de warmte van de mensen.
Dus Rosario Central, je hoeft je absoluut geen excuses te maken.
Het is gewoon zo als je zegt en jij kan het weten.
Chau y Vamos River (en R.C )
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Vr 19 sep 2008 14:43
|
|
Dit jaar speelt Rosales weer veel, maar de voorgaande twee seizoenen was het weinig soeps.
Ik ben zelf fan van de Argentijnse competitie, maar op dit moment stelt het echt heel weinig voor. De passie blijft gelukkig altijd en de mensen komen massaal opdagen in al die grote stadions, maar kwalitatief gezien is het niets. Is ook niet zo gek als je kijkt naar het verloop van de toptalenten. Ze zijn allemaal binnen no time weg. Dat is zelfs voor een opleidingsland als Argentinië niet op te vangen.
Ik maak me ook zorgen om Cvitanich. Dat hij mee moest doen met Jong Ajax vind ik dan minder zorgwekkend. Het is goed voor die jongen dat hij wedstrijdritme opdoet. En ik vind het ook niet slecht dat Van Basten alleen een centrumspits in hem ziet. Heeft Dario nog wat tegen jou gezegd, RC?
|
RosarioCentral
|
Geplaatst: Vr 19 sep 2008 14:52
|
|
Citaat: Dit jaar speelt Rosales weer veel, maar de voorgaande twee seizoenen was het weinig soeps.
Ik ben zelf fan van de Argentijnse competitie, maar op dit moment stelt het echt heel weinig voor. De passie blijft gelukkig altijd en de mensen komen massaal opdagen in al die grote stadions, maar kwalitatief gezien is het niets. Is ook niet zo gek als je kijkt naar het verloop van de toptalenten. Ze zijn allemaal binnen no time weg. Dat is zelfs voor een opleidingsland als Argentinië niet op te vangen.
Ik maak me ook zorgen om Cvitanich. Dat hij mee moest doen met Jong Ajax vind ik dan minder zorgwekkend. Het is goed voor die jongen dat hij wedstrijdritme opdoet. En ik vind het ook niet slecht dat Van Basten alleen een centrumspits in hem ziet. Heeft Dario nog wat tegen jou gezegd, RC?
Je hebt gelijk wat betreft de uittocht van talenten uit Argentinie en het logische gevolg dat de kwaliteit van de competitie als geheel achteruit gaat. Toch schat ik de Argentijnse competitie hoger in dan de Nederlandse. Bovendien vind ik dat Nederlanders de Argentijnse competitie zwaar onderschatten. Het feit dat Cvitanich topscoorder is geworden wordt als minder belangrijk detail gezien terwijl dit een prestatie van formaat is.
|
Maurice
Forum berichten: 2062
|
Geplaatst: Vr 19 sep 2008 15:29
|
|
Citaat: ZELFS nu in Zuid-Amerika? Ik geloof niet dat je doorhebt dat de Argentijnse competitie meer voorstelt dan de Nederlandse. In het geval van Rosales speelde hij ook nog eens fantastisch in het olympische team. Elke speler die door een persoon als Ten Cate een aantal maal na 25 minuten uit het veld wordt gehaald, zal na een tijd geen schim van zichzelf meer zijn.
Misschien heb ik het slecht geformuleerd, maar met ''zelfs'' bedoel ik meer dat hij het ook niet in zijn eigen land echt kan waar maken.
Daarnaast heeft Rosales genoeg wedstrijden de volle 90 minuten gespeelt en het ook toen niet laten zien. Bovendien was het in zijn eerste 2 seizoenen onder blind ook niet de Rosales die wij graag wouden zien.
En fantastisch in het Olympisch team? Volgens mij deden Rojer, De Ridder en Medunjanin het ook goed in het team van Jong Oranje toen ze het EK wonnen... Zie waar en hoeveel die jongens nu spelen.
Bovendien schat ik de NL competitie toch echt een stukje hoger in dan de Argentijnse. maar is mijn zicht daarop uiteraard veel beperkter dan die van jullie.
Citaat: Het feit dat Cvitanich topscoorder is geworden wordt als minder belangrijk detail gezien terwijl dit een prestatie van formaat is.
Maar dat zegt dan toch juist iets over de competitie? Ik wil je echt niet voor je hoofd stoten ofzo, maar andere Zuid-Amerikanen zoals Suarez, Maxwell, (Silva) etc slagen wel bij Ajax.
Citaat: Haha, Rosales heeft deze competitie iedere wedstrijd een deel of helemaal gespeeld was afgelopen zondag man of the match daar...............
En Dario zal zn kansen wel krijgen denk ik als Huntelaar weg gaat???
En in de Argentijnse competitie zit veel meer vuur en passie dan hier in Holland. Ok, wil niet zeggen dat dat beter of slechter is....
Maar inderdaad het is voor die Zuid-Amerikaanse voetballers ontzettend aanpassen in dit voor hun koude landje. En dan bedoel ik vooral de mentaliteit en de warmte van de mensen.
Dus Rosario Central, je hoeft je absoluut geen excuses te maken.
Het is gewoon zo als je zegt en jij kan het weten.
Chau y Vamos River (en R.C )
En ik ben blij dat Rosales zich heeft hervonden, maar wees nou eens eerlijk, het afgelopen 1,5 jaar waren niet goed van Mauro.
Dat er meer vuur en passie in de Argentijnse competitie zit zal ik nooit ontkennen, maar of het beter is betwijfel ik zeer. Hier is alles tactisch wat verzorgder en ook allemaal wat professioneler. Spelers komen niet voor niets naar Nederland toe, en Nederlanders niet naar Argentinie. (als ik dat te vaak een geld kwestie).
Wennen is het zeker voor die spelers, maar ik denk dat je na 2,5 jaar wel gewend moet zijn, net als alle andere buitenlanders die bij Ajax spelen.
|
RosarioCentral
|
Geplaatst: Vr 19 sep 2008 16:35
|
|
Ik ben niet erg handig met die quotes, dus maar even zonder .
Het is nog niet eens zo mijn bedoeling in te gaan op het feit of Rosales nu wel een geweldenaar is, of niet. Ik kan alleen concluderen dat hij in het olympisch elftal onder Bielsa (maar dan heb je het ook over iemand) geweldig speelde.
Zuid-Amerikanen hebben vaak aanpassingsmoeilijkheden op twee vlakken. Qua algemene cultuur; men spreekt de taal moeilijk en de levensstijl is zakelijker en minder vriendschappelijk. En ook qua voetbalcultuur. Waar een Rosales in Argentinie op verschillende plekken te spelen kwam, werd hij bij Ajax op een positie vastgezet waarbij hij tot de eigen doellijn moest terugverdedigen. Dat in combinatie met de manier waarop met hem is omgegaan (nogmaals, elke speler die een aantal keer na 25 min. wordt gewisseld gaat eraan, het is ook met Mitea gebeurd) en je doet heel wat af aan de slagingskansen van een Zuid-Amerikaanse voetballer.
Ajax heeft tot nu toe (uitzonderingen daargelaten) nog niet zo'n geweldige track record wat betreft Zuid-Amerikanen en dat is jammer, want er loopt heel wat talent rond.
Zoals ik al heb gesteld is de Argentijnse competitie wat verzwakt, maar ik denk dat de Nederlandse topclubs het tegen het grootste deel van de Argentijnse clubs moeilijk zouden hebben. Een deel van mijn theorie ligt ook inderdaad in de passie van de Argentijnse teams en is iets dat mij enorm stoort in Nederland. Van een topvoetballer mag verwacht worden dat hij alles geeft, al is het maar voor de fans.
Als we in de historie kijken kunnen we stellen dat Zuid-Amerikaanse topclubs in duels met Europese clubs meer hebben gewonnen. Zowel in supercups als andere duels. Het feit dat we weinig van het Zuid-Amerikaanse voetbal kunnen zien, laat veel mensen denken dat het echte topvoetbal alleen in Engeland en Spanje wordt gespeeld.
Het klopt wat je zegt dat het feit dat Argentijnen naar Europa komen puur met geld heeft te maken. Als men daar net zoveel geld zou kunnen verdienen, blijft men liever daar. Daar zijn vrienden en familie, iets wat soms zelfs heiliger dan geld wordt gezien.
Ik hoop dat Dario slaagt, want de kwaliteiten heeft hij. Hopelijk gaat Ajax hier zorgvuldig mee om.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Vr 19 sep 2008 16:51
|
|
Ik heb net het verhaal rondom Cvitanich gehoord en ik kan me voorstellen dat hij teleurgesteld is. Maar goed, die jongen is een vechter. Hier moet hij niet van in de war raken. Ik verwacht dat hij de thuiswedstrijd tegen Borac sowieso mag spelen.
Van Basten mag zich in ieder geval wel wat beter verplaatsen in de spelers die hij er (onverwachts) naast zet. Jongens als Cvitanich, Gabri, Lindgren, bijvoorbeeld. Het is belangrijk dat je die jongens mentaal ook aan boord houdt, want je gaat ze zeker nog nodig hebben. En RosarioCentral heeft gewoon gelijk wanneer hij zegt dat Zuid-Amerikanen een andere aanpak vergen. Je verkleint letterlijk de slagingskansen als je zo'n jongen puur uit lompheid een paar keer piepelt.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Vr 19 sep 2008 17:00
|
|
Ik ben erg blij dat ze de keuze hebben gemaakt om hem niet in te brengen voor een vleugelspits.Hij is een spits waar die zich op moet richten en nergens anders op.Huntelaar had goals nodig voor zijn vertrouwen.Laat hem bij Jong Ajax leren hoe het is om in een driemansaanval te spelen.Hij zal wel zijn minuten dit jaar maken in Ajax 1.
|
Maurice
Forum berichten: 2062
|
Geplaatst: Vr 19 sep 2008 18:29
|
|
Citaat: En RosarioCentral heeft gewoon gelijk wanneer hij zegt dat Zuid-Amerikanen een andere aanpak vergen. Je verkleint letterlijk de slagingskansen als je zo'n jongen puur uit lompheid een paar keer piepelt.
Dat ontken ik toch ook helemaal niet? Ik geef aan dat je je niet alleen daarachter niet mag verschuilen, gezien het andere spelers wel gewoon lukt.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 22 sep 2008 13:57
|
|
Ik heb zelf hier wel het hardst geroepen dat je Cvitanich als centrumaanvaller moet gebruiken, maar met Huntelaar in de spits hebben Cvitanich en Ajax wel een 'probleem'. Ten eerste is Huntelaar zelden tot nooit geblesseerd. Maar wat vooral lastig is voor Cvitanich is dat Huntelaar ontzettend geilt op statistiekjes. Een half uur voor tijd naar de kant gehaald worden tegen De Graafschap bij een 4-0 stand en met een doelpunt op zak vindt hij maar niets, want er is immers nog kans op één of twee goaltjes. En als hij de kans krijgt om topscoorder te worden van de UEFA Cup door er in de compleet onbelangrijke return tegen Borac nog drie in te leggen zal hij die wedstrijd ook willen spelen.
Om die reden, en omdat een Cvitanich op de flank nog altijd beter is dan een Leonardo op de flank, zou ik hem alsnog de kans geven aan de zijkant. Voorafgaand aan het seizoen gaf ik al aan dat Cvitanich Huntelaar er heus niet even uit zou spelen, maar langzamerhand begin ik het idee te krijgen dat er in de spitspositie überhaupt geen eer te behalen valt voor onze nieuwe Argentijn.
|
AFCA82
Forum berichten: 363
|
Geplaatst: Ma 22 sep 2008 14:24
|
|
En waarom zou die ook cvitanich daar neer zetten als we KJH in de spits hebben staan. Ik denk eerder dat hij gekocht is om een evt. vertrek van KJH op te vangen dus nog 1 jaartje wachten meneer cvitanich of tot de winterstop en dan mag je je bewijzen in ajax1.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 22 sep 2008 14:26
|
|
Lezen, AFCA82. Daar gaat het me dus helemaal niet om. Ik zie al vanaf maart in dat Cvitanich Huntelaar er niet uit zal spelen. Waar het me om gaat is de verdere kansen van Cvitanich op speeltijd. Die jongen mag niet een heel jaar lang stilstaan in z'n ontwikkeling.
|
TvP
Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Ma 22 sep 2008 15:46
|
|
Cvitanich heb ik vandaag aan het werk gezien. Zijn linkerbeen is niet super, je kan het zelfs slecht noemen. De oefening was, om de bal in de handen van Witschge te schieten, van een metertje of 4 à 5. De eerste keer, kwam de bal vrijwel niet omhoog en totaal niet in de buurt van Robbie. En in de herkansing, was de bal te hoog en weer niet recht op Witschge af. Zijn schot, vervolgens, met links, was niet slecht. Maar hij zat niet.
Wat me wel opviel aan Cvitanich, is zijn geweldige kopkracht. Hij staat er om bekend, en vandaag liet hij dat nog eens even zien. Ook zijn schoten, waren aardig, maar lang niet allemaal doelgericht. En dat is zijn grote minpunt, in vergelijking met Huntelaar.
Daarentegen, kon Dario als één van de weinigen van de reserves, wel keer op keer een voorzet geven, die niet aangeraakt werd door keeper Vermeer, al was de voorzet soms wel iets te hard. En wederom was hij vanaf rechts, beter dan vanaf links.
|
AFCA82
|
Geplaatst: Di 23 sep 2008 07:59
|
|
Dan laat hem eens lekker op de flank spelen, of zou hij het beste tot zijn recht komen in een 2spitsen systeem?
|
Eto'o
|
Geplaatst: Di 23 sep 2008 08:15
|
|
Hij is gewend om in een systeem met twee spitsen te spelen, maar gezien zijn kwaliteiten moet hij wel kunnen wennen aan een drie spitsen systeem.
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Di 23 sep 2008 16:53
|
|
Rosenberg deed het ook niet onaardig in een 3 spitsensyteem, dus geef Dario de kans maar te beginnen tegen Utrecht.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Di 23 sep 2008 19:10
|
|
Qua rendement wel, ja. Qua samenspel en positiespel was het dramatisch.
|
Lucas
Forum berichten: 2866
Nieuws reacties: 8
|
Geplaatst: Wo 24 sep 2008 05:59
|
|
Dat was inderdaad de jaren voor en na Rosenberg veel beter verzorgd
|
AFCA82
|
Geplaatst: Wo 24 sep 2008 08:36
|
|
Ik wil hem graag eens aan het werk zien. Geef hem maar eens de kans om zich te bewijzen.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 24 sep 2008 09:15
|
|
Citaat: Dat was inderdaad de jaren voor en na Rosenberg veel beter verzorgd
Suárez haalt inderdaad meer rendement. Daarnaast heeft hij meer talent, is hij makkelijker aanspeelbaar, balvaster en technisch sterker.
Al speelt ie nu natuurlijk aan de rechter kant. Op links is Sulejmani ook een paar klassen beter.
|
AFCA82
|
Geplaatst: Wo 24 sep 2008 12:36
|
|
Suarez is absoluut een speler die altijd moet spelen vind ik. Hij kan onnavolgbare acties maken en ook al zijn de voorzetten niet altijd evengoed de dreiging assists en doelpunten spreken voor zich lijkt me zo.
|
Lucas
Forum berichten: 2866
Nieuws reacties: 8
|
Geplaatst: Wo 24 sep 2008 20:59
|
|
Citaat: Dat was inderdaad de jaren voor en na Rosenberg veel beter verzorgd
Suárez haalt inderdaad meer rendement. Daarnaast heeft hij meer talent, is hij makkelijker aanspeelbaar, balvaster en technisch sterker.
Al speelt ie nu natuurlijk aan de rechter kant. Op links is Sulejmani ook een paar klassen beter.
Daar ging het niet over. En zoveel beter is het rendement van Suarez nu ook weer niet. De opmerking was dat Rosenberg qua samenspel en positiespel dramatisch is. Dat geldt ook voor Babel en Suarez. EN laten we het maar niet over zijn voorgangers hebben
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 24 sep 2008 21:01
|
|
Ik gaf aan dat Suárez veel vaker aanspeelbaar is. Ik vind hem positioneel dus wel sterker. Technisch uiteraard ook, waardoor hij makkelijker z'n medespelers bereikt (weliswaar op de momenten dat hij er zelf zin in heeft) dan Rosenberg.
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Wo 24 sep 2008 21:22
|
|
Ach, ik vond Markus Rosenberg nooit een slechte aankoop. Scoorde nogal aardig wat als linksbuiten (aantal wat Babel nooit gehaald heeft) en werkte altijd hard voor zijn knaken. Verder laat hij bij Werder Bremen ook zien dat hij over genoeg talent beschikt vind ik. Ach, ik vond het zeker geen miskoop en qua positiespel niet echt slecht. Maar ik moet wel toegeven dat Luis Suarez een groter talent is en beter gaat worden dan Markus, lijkt me duidelijk.
|