Auteur
|
Bericht
|
RosarioCentral
Forum berichten: 454
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Vr 11 jul 2008 14:58
|
|
Citaat: Veel huiswerk opeens voor hem. Nederlands, Engels en Kroaats.
Engels kan hij dus al, en Nederland hoeft ie niet te leren van Ajax. Ik vraag me alleen af of hij zelf al echt de beslissing heeft gemaakt, want de Kroaten schreeuwen al maanden dat hij voor hen gaat spelen.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Vr 11 jul 2008 14:59
|
|
Volgens mij heb ik een uitspraak van hem gelezen waarin stond dat hij met Nederlandse lessen bezig was.
|
RosarioCentral
|
Geplaatst: Vr 11 jul 2008 15:15
|
|
Citaat: Volgens mij heb ik een uitspraak van hem gelezen waarin stond dat hij met Nederlandse lessen bezig was.
Ik heb het ook gelezen, maar weet uit eerste hand dat het niet zo is. Volgens Van Basten is het een te lastige taal en kan hij zich beter op andere zaken concentreren.
|
Wij zijn Ajax
Forum berichten: 2337
|
Geplaatst: Vr 11 jul 2008 16:32
|
|
Oke, maar hij kondigde bij zijn presentatie aan Nederland en Engels snel te leren. En nu moet hij ook nog is Kroaats leren.
Ik juich het toe als hij Nederlands moet leren: je speelt voor Ajax en niet bij Ajax. En als je voor Ajax speelt, dan speel je voor een Nederlandse club. Voor Amsterdamse mensen(of tenminste mensen die zich tot de club betrokken voelen). Ik vind het slecht als je dan niet Nederlands moet leren, dan lijkt het net alsof je hier bent voor jezelf te ontwikkelen zodat je jezelf bij een andere club kan showen. Maar je moet ook voor Ajax presteren, laat dat duidelijk zijn.
|
Maurice
Forum berichten: 2062
|
Geplaatst: Za 12 jul 2008 03:37
|
|
Citaat: Ik heb het ook gelezen, maar weet uit eerste hand dat het niet zo is. Volgens Van Basten is het een te lastige taal en kan hij zich beter op andere zaken concentreren.
Jij kent van Basten?
|
TvP
Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Za 12 jul 2008 04:01
|
|
Nee volgens mij, kent hij Cvitanich een beetje. Of zijn omgeving.
Als je dat zo allemaal leest, heeft hij goede contacten in Argentinië.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Za 12 jul 2008 04:08
|
|
Niet lullig bedoeld tegenover Rosario Central, want het is een goede en betrouwbare poster, maar het lijkt me sterk dat hij Cvitanich persoonlijk kent. Anders had hij immers wel zijn oordeel over het spel van zijn vriend Dario gegeven. Maar goed, alleen RC zelf kan hierover uitsluitsel geven.
|
TvP
|
Geplaatst: Za 12 jul 2008 04:20
|
|
Nou ik bedoelde ook niet echt dat hij Cvitanich kende, maar dat hij het verhaal via de kant van Cvitanich kende en niet de kant van Marco van Basten.
Dat dacht ik in ieder geval, maar RosarioCentral zal dit allemaal wel duidelijk kunnen maken.
|
RosarioCentral
|
Geplaatst: Zo 13 jul 2008 17:16
|
|
Citaat: Niet lullig bedoeld tegenover Rosario Central, want het is een goede en betrouwbare poster, maar het lijkt me sterk dat hij Cvitanich persoonlijk kent. Anders had hij immers wel zijn oordeel over het spel van zijn vriend Dario gegeven. Maar goed, alleen RC zelf kan hierover uitsluitsel geven.
Klopt, ik ken hem (nog) niet persoonlijk, maar ken mensen die direct met hem te maken hebben. Dat zijn vrienden en zakelijke contacten van een aantal spelers. (Waaronder Maidana en veel Boca-spelers) Ik ken dus eigenlijk de vrienden van Cvitanich; klinkt wat zielig he ;). Verwacht hem binnenkort wel zelf te spreken. Verder heb ik weinig contacten bij Ajax en ken ik Van Basten ook niet, ik hoor dus alleen wat Cvitanich zegt over het Nederlands leren. Het lijkt mij goed als je de taal spreekt, want dan leer je toch meer van de cultuur. Vanuit zakelijk oogpunt is Engels natuurlijk prima.
En Thomas, ik vat het ook niet lullig op hor. Ik zit hier ten slotte niet om stoer te doen, en ik weet meer niet dan wel .
|
Eto'o
|
Geplaatst: Di 15 jul 2008 16:05
|
|
Het is nog maar de vraag of Cvitanich daadwerkelijk Kroatisch international blijft, want zoals El Lute al aangaf in de Argentinië-topic is er op dit moment een paspoortaffaire gaande. Voetballers zouden valse papieren hebben (Europees paspoort) om op die manier makkelijker in Europa te kunnen gaan voetballen. Cvitanich is een van de spelers naar wiens paspoort onderzoek wordt gedaan. [color=red">Zie hier.[/color">
Het stikt ook van de grote namen op die lijst. Dit zou wel eens roet in het eten kunnen gooien voor bepaalde jonge jongens die nog in Argentinië spelen.
|
RosarioCentral
|
Geplaatst: Do 17 jul 2008 10:48
|
|
Citaat:
Het stikt ook van de grote namen op die lijst. Dit zou wel eens roet in het eten kunnen gooien voor bepaalde jonge jongens die nog in Argentinië spelen.
Interessant inderdaad. Toch hebben veel Argentijnen gewoon recht op een tweede paspoort. Dat kan raar overkomen, maar het zijn nu eenmaal de regels. Die zullen vast worden overtreden, maar dan is men er ook wel weer handig genoeg in om het op creatieve manier op te lossen. Uiteindelijk houden die mannen gewoon dat paspoort.
Overigens was men bij de Kroatische voetbalbond wel erg snel met de reactie dat Dario voor hen gaat spelen en dat het 'de mooiste dag uit zijn leven' zou zijn.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Do 17 jul 2008 12:25
|
|
Iedereen maakt wel een grote fout namelijk dat Cvitanich wel de Kroatische nationaliteid heeft maar nog niet het Kroatische paspoort. Hij met eerst nog een paspoort van Kroatie aanvragen wilt hij voor Kroatie spelen. Mensen denken dat een nationaliteit altijd gelijk gaat aan het hebben van een paspoort van dat soort landen maar dat is niet het geval. Zo heeft mijn moeder de engelse nationaliteit maar geen engels paspoort en mijn vader de schotse nationaliteit maar geen schots paspoort.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Do 17 jul 2008 15:45
|
|
Citaat: Interessant inderdaad. Toch hebben veel Argentijnen gewoon recht op een tweede paspoort. Dat kan raar overkomen, maar het zijn nu eenmaal de regels. Die zullen vast worden overtreden, maar dan is men er ook wel weer handig genoeg in om het op creatieve manier op te lossen. Uiteindelijk houden die mannen gewoon dat paspoort.
Overigens was men bij de Kroatische voetbalbond wel erg snel met de reactie dat Dario voor hen gaat spelen en dat het 'de mooiste dag uit zijn leven' zou zijn.
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt, RC. Voor het gebruiken van een vals paspoort word je gewoon geschorst hoor. Italiaanse justitie heeft bijvoorbeeld al eens eerder twee jaar tegen Verón geëist.
|
El Lute
Forum berichten: 3606
|
Geplaatst: Vr 18 jul 2008 03:11
|
|
In geval van Cvitanich heeft die na mijn weten geen duistere zaken gedaan wat betreft een ander paspoort. Bijna elke Argentijn stamt wel af van een ander land wat in veel gevallen dan ook recht geeft op een desbetreffend paspoort.
Dat ook Cvitanich onderzocht wordt is gevolg van dat zo'n beetje elke Argentijn die in buitenland gevoetbald heeft verdacht is.
Maar het richt zich nu voornamenlijk op Italië waar de Ambassade en Consulaten valse paspoorten hebben uitgegeven of paspoorten hebben verleend onder foute voorwenselen.
O.a. Carrizo schijnt stront aan de knikker te hebben en staat onder verdacht.
Maar we hoeven ons niet druk te maken over Cvitanich die niets verkeerd gedaan heeft.
|
Jobo
Forum berichten: 673
|
Geplaatst: Za 19 jul 2008 16:49
|
|
Ik zag een foto van hem en hij leek een stuk kleiner dan Gabri. Iemand die hem al echt heeft gezien? Hij zou volgens de statistiscs 1.75 moeten zijn. Maar na die foto betwijfel ik dat.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Za 19 jul 2008 18:10
|
|
Cvitanich is niet bijzonder groot, maar maak je daar geen zorgen over. Hij is vrijwel net zo kopsterk als Huntelaar.
|
TvP
|
Geplaatst: Za 19 jul 2008 18:26
|
|
Citaat: Ik zag een foto van hem en hij leek een stuk kleiner dan Gabri. Iemand die hem al echt heeft gezien? Hij zou volgens de statistiscs 1.75 moeten zijn. Maar na die foto betwijfel ik dat. Hij is niet groot inderdaad, maar wel precies even lang als Gabri. Ik sta met hem op de foto en hij is denk ik een halve kop kleiner. Ik ben 1 meter 94.
|
Jobo
Forum berichten: 673
|
Geplaatst: Zo 20 jul 2008 11:35
|
|
Deze gozer komt echt sypmpathiek op mij over. Zag een interview op ajaxtv en deze jongen lijkt echt bereid om overal te spelen waar de trainer hem neerzet. Daarnaast ook zijn respectvolle manier van praten over de club en zijn teamgenoten.
|
TvP
|
Geplaatst: Zo 20 jul 2008 11:43
|
|
Citaat: Deze gozer komt echt sypmpathiek op mij over. Zag een interview op ajaxtv en deze jongen lijkt echt bereid om overal te spelen waar de trainer hem neerzet. Daarnaast ook zijn respectvolle manier van praten over de club en zijn teamgenoten. Precies, van sterallures heeft hij nog nooit gehoord. Hij wil gewoon keihard werken voor het team, het maakt niet uit op welke positie in de aanval, volgens mij.
Een goede aankoop denk ik dus.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Zo 20 jul 2008 14:41
|
|
Die jongen is nieuw bij Ajax en begint qua status op nul. Ik vind hem ook erg sympathiek overkomen hoor, maar laten we even afwachten en kijken of hij het over een paar maanden ook nog is.
Ik zie trouwens dat Rosario Central zich op AN wel behoorlijk positief uitlaat over Cvitanich.
|
RosarioCentral
|
Geplaatst: Ma 21 jul 2008 23:15
|
|
Citaat: Die jongen is nieuw bij Ajax en begint qua status op nul. Ik vind hem ook erg sympathiek overkomen hoor, maar laten we even afwachten en kijken of hij het over een paar maanden ook nog is.
Ik zie trouwens dat Rosario Central zich op AN wel behoorlijk positief uitlaat over Cvitanich.
Jep, jij weet meer over zijn voetbalkwaliteiten dan ik, maar ik durf jullie ervan te verzekeren dat zijn sympathieke houding niet gespeeld is . Hij heeft een iets betere opleiding gehad dan veel Argentijnse jongens uit de sloppenwijken. Hij kan zich goed uitdrukken en denkt wat meer over dingen na dan de gemiddelde voetballer (ook over zaken naast het voetbal). Ik heb al eerder genoemd dat hij zich bewust is van de culturele verschillen tussen Argentinie en Nederland. Het feit dat hij dit weet, pleit volgens mij voor hem. Vaak komen Argentijnen in Noord/West-Europa niet helemaal uit de verf door deze culturele verschillen. Verder kan hij natuurlijk wat meer zichzelf zijn, omdat hij niet zo in de schijnwerpers staat als bijvoorbeeld een Aguero. Hij verdiende bij Banfield ook niet zo veel en dus is de rijkdom ook niet naar het hoofd gestegen.
Nou ja, voordat u denkt dat Onze Lieve Heer zelf uit de hemelen in nedergedaald... Uw amateur-psycholoog van dienst .
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 23 jul 2008 01:11
|
|
Citaat: Voetbal Miljoenenaankoop Darío Cvitanich bijt van zich af
Argentijnse babbelaar wil zich bewijzen bij Ajax
Door: Fokko Ebbens
In het oefenduel met Germanicus (0-7 overwinning) was Dario Cvitanich met twee treffers de uitblinker namens Ajax. De Argentijn lijkt hoge doelen te hebben gesteld.
Menig oefenwedstrijd tussen topclub en amateurvereniging is het aanzien niet waard. Voor de amateurs is het onderonsje een klein hoogtepunt, maar voor de profvoetballers heeft het duel weinig waarde. Als gevolg van de loodzware voorbereiding en de weinig aansprekende tegenstanders werken de meeste topspelers de oefenwedstrijden af in een lage versnelling.
Hoe anders is de insteek van Darío Cvitanich. De Argentijn wil zich bewijzen in het shirt van Ajax, zoveel is duidelijk. De 24-jarige aanvaller zoekt tegen Germanicus onvermoeibaar naar gaten en vliegt elk duel vol overtuiging in. Tijdens de eerste wedstrijd van het seizoen tegen Noordwijk was het niet anders. ‘Je kon merken dat hij wat wilde laten zien aan Van Basten, in tegenstelling tot een aantal andere spelers’, blikt Thomas van Duijn, rechtsback van de zaterdaghoofdklasser, terug op dat duel.
Cvitanich werd deze zomer als eerste grote aankoop van Ajax gepresenteerd. Voor meer dan 6,5 miljoen euro werd hij overgenomen van het Argentijnse Banfield. Om de aanval te versterken, de kans was immers groot dat Klaas-Jan Huntelaar de Arena zou verlaten. Dat laatste gebeurde niet. De topscorer van de Amsterdammers werd door oefenmeester Marco van Basten zelfs tot aanvoerder gekroond, zijn plek in de punt van de aanval lijkt dus vast te staan. Blijft over de positie van Cvitanich, van nature ook een centrumspits. Al kan hij als aanvallende middenvelder, zo zegt hij zelf, ook uit de voeten.
Tegen eersteklasser Germanicus mag Cvitanich door de afwezigheid van Huntelaar nog wel zijn klasse etaleren. Hij scoort in één helft twee keer, waar vier treffers niet hadden misstaan. De Argentijn baalt zichtbaar, hij wil zich onsterfelijk maken in Amsterdam. Cvitanich kan zich troosten met de gedachte dat hij zichzelf kans op kans verschaft.
‘Hij is ontzettend beweeglijk, vooral voor het doel. Je bent hem als verdediger snel kwijt’, vertelt Peter Bos. De 30-jarige verdediger van Noordwijk was de eerste directe tegenstander van Cvitanich, hij wist de talentvolle spits het scoren wél onmogelijk te maken. Toch denkt hij dat niemand zich zorgen hoeft te maken om de talentvolle spits. ‘Hij heeft me aangenaam verrast. Hij is sterk en kan bovendien kort bij je weg draaien. Daarnaast is hij zowel in de voet als in de diepte aanspeelbaar, een absolute aanwinst voor Ajax.’
In Argentinië stond Cvitanich te boek als een babbelaar, vooral scheidsrechters moesten het ontgelden. Zijn Zuid-Amerikaanse temperament zat hem bij Banfield veelvuldig in de weg. Liefst tien gele kaarten incasseerde Cvitanich vorig seizoen. ‘Hij is wel agressief in de duels, maar hij reageerde verder vrij timide en stoïcijns. Van zijn temperament heb ik niets gemerkt, maar dat kan natuurlijk nog komen’, weerlegt Bos die bewering.
De Pers
|
TvP
|
Geplaatst: Wo 23 jul 2008 01:32
|
|
Die laatste alinea. Hij stond inderdaad bekend om zijn praatjes tegen de scheids en zijn schwalbes. Maar op mij komt hij helemaal niet zo over. Gelukkig maar!
Harde werker, die niet tegen onrecht kan, zo lijkt me.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Ma 28 jul 2008 15:25
|
|
http://www.sportweek.nl/detail.asp?grou ... wsid=66266
Moet nog wel wat aan zijn engels doen
|
Wij zijn Ajax
Forum berichten: 2337
|
Geplaatst: Wo 6 aug 2008 13:18
|
|
Ik vind eigenlijk dat ze Nederlands moeten leren. Dan krijg je minder verdeling in de groep, omdat het communiceren dan niet bemoeilijkt is met iemand die jouw taal niet machtig is. Verder kan je dan ook door de achterban sneller worden gerespecteerd.
|