Auteur
|
Bericht
|
TvP
Forum berichten: 1370
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Za 19 jul 2008 02:13
|
|
Ik was er ook bij. Ik sta alleen met Cvitanich op de foto, maar ik stond vooraan, dus ik heb wel genoeg foto's kunnen maken.
MvB, Mickey en Dennis Bergkamp waren volgens mij de enige die echt de tijd namen voor de fans. Ook echt leuk dat Dennis er vandaag al weer was. Dat doelpunt van Sarpong tijdens het partijtje was trouwens ook wel netjes
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Za 19 jul 2008 10:55
|
|
Volgens mij zat Bergkamp niet op alle media-aandacht te wachten en heeft Bergkamp ze gewoon op het verkeerde been gezet.
|
H+10
Forum berichten: 377
|
Geplaatst: Za 19 jul 2008 11:30
|
|
Precies, helemaal mijn idee, 343.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Za 19 jul 2008 11:34
|
|
Yep, H+10!
Hier nog wat beelden van Bergkamp zijn eerste training en zijn top 10 goals;
http://www.ajax.tv/index.php?item=cat&type=new
|
Teaser
Forum berichten: 24
|
Geplaatst: Zo 27 jul 2008 20:31
|
|
Zou mooi wezen als hij Aissati een deel van zijn bagage meegaf. Beiden vind ik zeer vergelijkbare spelers. Spelers met het koppie, fijngevoelig maar vooral gogme en inzicht. Als Bergkamp Aissati weet te prikkelen kan hij sneller uitgroeien dan menigeen verwacht. Bij Twente deed Aissati al uitspraken dat hij graag wil leren en daar voor open staat als het in zijn stijl van spelen ligt...
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Zo 27 jul 2008 21:07
|
|
Aissati is zo'n talent die bij meer druk en zwaardere wedstrijden ook z'n betere spel laat zien. Je zal die jongen vooral ook moeten uitdagen. Ik ben het met je eens Teaser dat juist iemand als Bergkamp een grote stempel kan drukken op zo'n jongens ontwikkeling. Het moet ook wel een wereld van verschil zijn: eerst Sef/Jan Wouters/Koeman en nu Bergkamp en Van Basten. Nu het meeverdedigen nog.
Ik denk overgens dat Bergkamp ook voor Sarpong een goed mentor kan zijn en Dario natuurlijk.
|
Teaser
Forum berichten: 24
|
Geplaatst: Zo 27 jul 2008 21:16
|
|
Dario zou ik niets over kunnen zeggen maar vooral hetgeen waar Bergkamp echt magistraal in was het voetballen met het koppie en het aanvoelen waar je medespeler loopt cq opduikt dat moet in je zitten. Dat is niet zomaar aan te leren tenzij je het over automatismes binnen de lijnen hebt. Dat gaat tijd kosten en dat is er nauwelijks in het heden ten daagse voetbal (binnen Nederland zoals Ajax).
Wat dat betreft kan iedereen van zo'n oud-speler iets leren natuurlijk het zijn er echter maar weinig die er bovenuit kunnen gaan steken door gevoel voor het spelletje zoals hij dat kon.
Een goede aanvulling en een schat aan ervaring dat is zeker.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Wo 30 jul 2008 17:32
|
|
Bergkamp als voetballer.
Citaat:
Met de complimenten van Benji.
|
wwe-marijn
Forum berichten: 559
|
Geplaatst: Wo 30 jul 2008 18:01
|
|
Super mooie foto's!
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Vr 1 aug 2008 20:11
|
|
Citaat: Dario zou ik niets over kunnen zeggen maar vooral hetgeen waar Bergkamp echt magistraal in was het voetballen met het koppie en het aanvoelen waar je medespeler loopt cq opduikt dat moet in je zitten. Dat is niet zomaar aan te leren tenzij je het over automatismes binnen de lijnen hebt. Dat gaat tijd kosten en dat is er nauwelijks in het heden ten daagse voetbal (binnen Nederland zoals Ajax).
Wat dat betreft kan iedereen van zo'n oud-speler iets leren natuurlijk het zijn er echter maar weinig die er bovenuit kunnen gaan steken door gevoel voor het spelletje zoals hij dat kon.
Een goede aanvulling en een schat aan ervaring dat is zeker.
Bergkamp kan iedere speler wel wat leren en Aissati kan ook z'n sterke punten nog voldoende verbeteren, maar in principe liggen de mindere kanten van Aissati natuurlijk niet op het aanvallende gedeelte. Bergkamp is volgens mij teveel aanvaller om Aissati bij te leren hoe hij als middenvelder in verdedigend opzicht niet uit de toom valt. Wat natuurlijk wel een specialiteit van Bergkamp was was het maken van de actie op het juiste moment en de technische superieuriteit onder zware druk in het strafschopgebied. Aissati moet sowieso nog veel meer in het strafschopgebied van de tegenstander opduiken. Ik denk dat hij wat dat betreft goed gebruik gaat maken van de vrijheid die hij bij Ajax kan krijgen.
Onderstaand stukje komt trouwens uit de VI en dat wekt bij mij de indruk dat Aissati leergierig is. Het bevalt me dat hem al is opgevallen dat Gabri ontzettend hard traint.
Citaat: Ik kijk met bewondering naar Gabri, ik wist dat hij heel goed kon voetballen. Maar nu ik hem zo dagelijks meemaak vind ik hem echt ongeloofelijk. Eelke training haalt hij een hoog niveau, elk oefenduel is hij ontzettend fanatiek en serieus. Gabri is een hele goede prof.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 1 sep 2008 16:09
|
|
Zit Bergkamp nog altijd bij AJAX 1? Het is zo stil rond hem.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2874
|
Geplaatst: Ma 8 sep 2008 20:34
|
|
Prachtige foto's! Kippevel!
|
bakhoven
Forum berichten: 14
|
Geplaatst: Di 9 sep 2008 11:33
|
|
Citaat: Zit Bergkamp nog altijd bij AJAX 1? Het is zo stil rond hem.
Ja hij traint de spitsen en aanvallend ingestelde spelers.
Mooi om te zien dat hij spelers wat wil en kan leren.
|
TvP
|
Geplaatst: Di 9 sep 2008 18:33
|
|
Mooi om te zien dat hij spelers wat wil en kan leren.Heb je dat gezien, laatst? Of denk je dat het nog steeds zo is?
|
skieto
Forum berichten: 803
|
Geplaatst: Za 13 sep 2008 11:34
|
|
Mooi om te zien dat hij spelers wat wil en kan leren.Heb je dat gezien, laatst? Of denk je dat het nog steeds zo is?
Dat is zijn taak toch? Dus ik neem aan dat hij het doet zoals Toby het zei.
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Za 13 sep 2008 12:53
|
|
Citaat: 13/9/2008 - Bergkamp leert Huntelaar vrije trappen nemen
(Gepost door RvN)
In De Telegraaf noemde Huntelaar het tijd dat hij weer eens scoort. De laatste vijf competitieduels stond hij droog. "Het wordt inderdaad wel weer tijd voor een treffer, maar die komt vanzelf. Nee, het lijkt me niet dat jullie je zorgen moeten maken. Dat heeft het verleden wel bewezen", smoorde hij de discussie in de kiem.
Ajax Netwerk
Huntelaar trainde vrijdag in de Amsterdam Arena op vrije trappen en kreeg daarbij les van Bergkamp. "Dennis heeft me laten zien hoe ik het beste een vrije trap kan nemen", aldus Huntelaar. "Ik stond iets ’korter’ op de bal dan normaal en dat beviel goed."
http://ajax.netwerk.to/nieuws/artikel/1 ... 0nemen.php
|
AFCA82
Forum berichten: 363
|
Geplaatst: Ma 15 sep 2008 10:38
|
|
Magic Dennis daar kun je wat van leren KJH...
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Vr 24 okt 2008 12:33
|
|
Citaat: Neeskens wordt trainer Nederland B; Bergkamp assistent
Bron: Sportweek
Johan Neeskens krijgt de leiding over een nieuw initiatief van de KNVB. De voetbalbond wil dat er een Nederland B komt. Daardoor kunnen talentvolle spelers boven de 21 jaar, die nog niet in aanmerking komen voor het grote Oranje, alsnog voor een vertegenwoordigend elftal uitkomen. Dennis Bergkamp gaat Neeskens assisteren en Patrick Lodewijks wordt keeperstrainer. Ook is er een rol voor Arthur Numan weggelegd; waarschijnlijk teammanager.
Hierdoor zal er de komende tijd even geen Jong Oranje meer zijn. Na de uitschakeling van dit elftal voor het komende EK onder -21 wordt het team even aan de kant geschoven. Medio 2009 gaan de beloften van Oranje (-19 jaar) de draad weer oppakken; waarschijnlijk met Neeskens als bondscoach.
Foppe de Haan zal tot het eind van zijn contract supervisor en coördinator van de vertegenwoordigende jeugdelftallen bij de KNVB zijn. Dit was hij al, maar door zijn job bij Jong Oranje kwam hij hier weinig aan toe. Tevens wordt hij assistent bij het beloften-elftal.
|
AFCA82
Forum berichten: 363
|
Geplaatst: Vr 24 okt 2008 13:44
|
|
Hmm geen slecht initiatief denk ik zo.
Maar tegen wie gaan die dan oefenwedstrijden spelen en wanneer?
|
wwe-marijn
Forum berichten: 559
|
Geplaatst: Vr 24 okt 2008 14:18
|
|
Dit kan nog eens goed uitpakken voor Dennis, al vrees ik dat we bij Ajax maar even van hem blijven genieten. Want van wat ik heb begrepen op een ander Forum (geen Nederlandse) heeft Dennis aangegeven zo snel mogelijk zich te willen vervoegen in de staf van Arsenal, en dat is opzich wel logisch.
|
TvP
|
Geplaatst: Vr 24 okt 2008 14:37
|
|
Ik las laatst juist dat Bergkamp eerst jonge jongens in Nederland wil gaan trainen, als hij zijn trainersdiploma heeft. Daarnaast zal hij in de toekomst best wel terug willen keren naar Engeland, want hij had het daar wel naar zijn zin.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Wo 29 okt 2008 05:15
|
|
Citaat: Bergkamp: Lang proces Ajax
Door MAARTEN WIJFFELS
AMSTERDAM - Het liefst zou Marco van Basten in één keer de Olympus bestormen met Ajax, maar de trainer ervaart steeds meer dat de weg omhoog slechts stapsgewijs kan verlopen.
Winnen is een proces en de nieuwste inzichten op dat punt verschafte Dennis Bergkamp hem deze week, zo stelt Van Basten.
,,We waren aan het praten over onze recente duels met Ajax en Dennis maakte de vergelijking met Arsenal. Daar maakte hij ook het proces mee met veel jonge spelers om zich heen in de selectie. Bij Arsenal dachten ze in termijnen van een seizoen - niet in weken - om ergens te komen," aldus de trainer van Ajax.
En verder: ,,Het is leuk en leerzaam om parallellen met elkaar te bespreken en dan besef je meteen ook dat je je verwachtingspatroon zult moeten bijstellen als coach van dit Ajax. Ik kan dat wel, want we werken met jongens die welwillend zijn en open staan voor aanwijzingen.’’
Op het kunstgras van Heracles hoopt Ajax de barrière van de eerste zege in een uitduel te doorbreken. ,,Heracles speelt fris en verzorgd voetbal,’’ vindt Van Basten.
In zijn opstelling houdt de coach vast aan Siem de Jong, die tegen NEC diepgang bracht op het middenveld. Mogelijk wijkt daardoor opnieuw Gabri. ,,Ik heb Gabri uitgelegd dat zijn wissel tegen NEC tactisch was en niets persoonlijks. Hij accepteerde het, maar vond het niet leuk. Dat is logisch voor iemand met zijn status.’’
Sportwereld.nl
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Wo 5 nov 2008 18:15
|
|
Citaat: Adams wil Bergkamp aan technische staf toevoegen
Bron: Voetbal International
Tony Adams is van plan om voormalig Arsenal-ploeggenoten aan zijn technische staf toe te voegen. De manager van Portsmouth heeft Martin Keown en Dennis Bergkamp in gedachten.
'Met Martin (Keown red.) heb ik al gesproken, met Dennis (Bergkamp red.) nog niet', vervolgt de opvolger van de naar Tottenham Hotspur vertrokken Harry Redknapp. 'Maar het is geen vereiste dat mijn nieuwe assistenten een Arsenal-verleden hebben.'
'Ik wil de invulling van mijn technische staf zo snel mogelijk rond hebben', zegt Adams in Portsmouth Today. 'Ik heb al enkele ontmoetingen achter de rug en die waren positief.'
Het is nog maar de vraag of Bergkamp interesse heeft in een functie bij Pompey. De 79-voudig international is op dit moment werkzaam in de jeugdopleiding van Ajax en hij gaat Johan Neeskens assisteren bij het Nederlands B-elftal.
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Do 6 nov 2008 13:04
|
|
Citaat: Adams wil Bergkamp aan technische staf toevoegen
Bron: Voetbal International
Tony Adams is van plan om voormalig Arsenal-ploeggenoten aan zijn technische staf toe te voegen. De manager van Portsmouth heeft Martin Keown en Dennis Bergkamp in gedachten.
'Met Martin (Keown red.) heb ik al gesproken, met Dennis (Bergkamp red.) nog niet', vervolgt de opvolger van de naar Tottenham Hotspur vertrokken Harry Redknapp. 'Maar het is geen vereiste dat mijn nieuwe assistenten een Arsenal-verleden hebben.'
'Ik wil de invulling van mijn technische staf zo snel mogelijk rond hebben', zegt Adams in Portsmouth Today. 'Ik heb al enkele ontmoetingen achter de rug en die waren positief.'
Het is nog maar de vraag of Bergkamp interesse heeft in een functie bij Pompey. De 79-voudig international is op dit moment werkzaam in de jeugdopleiding van Ajax en hij gaat Johan Neeskens assisteren bij het Nederlands B-elftal.
Ik denk niet dat hij gaat. Hij lijkt me iemand die zijn carriere rustig op wil bouwen, hij houdt zich niet voor niets met de B1 van Ajax bezig en is net coach van het B-team van Oranje.
Op den duur zie ik hem wel naar Arsenal gaan als assistent of natuurlijk over een paar jaar hier bij Ajax.
|
michiel23
Forum berichten: 400
|
Geplaatst: Do 6 nov 2008 13:10
|
|
Als Dennis echt een goede trainer is dan zou die mooi van Basten over een paar jaar kunnen opvolgen. Maar ik denk dus wel dat die naar Arsenal gaat. Hij heeft daar toch het langste gevoetbald.
|