Forum
Forumoverzicht » Het Nederlandse voetbal » Oranje & Andere Nationale Teams » EK-selectie Oranje
Ga
Zoeken:

Onderwerp: EK-selectie Oranje
Maker: muhahaBekeken: 10964
Status: InactiefBerichten: 227
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Bertje

Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Vr 16 mei 2008 20:09
Thomas, Van der Vaart is de enige Nederlandse speler die positioneel echt goed is in de kleine ruimtes. Wil je Van Nistelrooy niet compleet onbruikbaar maken als de ruimtes klein zijn, zul je Vaart moeten opstellen om in de punt ruimte te maken voor Van Nistelrooy (en andere spelers).

Anders zijn we wel heel afhankelijk van eventuele afstandschoten van Van Persie en Sneijder.
muhaha

Forum berichten: 496
Geplaatst: Vr 16 mei 2008 20:15
4? Centraal achterin bedoel je? Volgens mij kan ie prima op het middenveld, daar kunnen we type-van Bommel heel erg goed gebruiken. Als je Van Bommel hebt is er ook geen noodzaak om Heitinga door te schuiven dus staat je achterhoede steviger/beter.
Wij zijn Ajax

Forum berichten: 2337
Geplaatst: Vr 16 mei 2008 20:20
Citaat:
4? Centraal achterin bedoel je? Volgens mij kan ie prima op het middenveld, daar kunnen we type-van Bommel heel erg goed gebruiken. Als je Van Bommel hebt is er ook geen noodzaak om Heitinga door te schuiven dus staat je achterhoede steviger/beter.

Of inschuivend op het middenveld ja. Dus de meest benodigde eigenschap daarvoor is aftroeven van de tegenstander. Het zuiugen kan hij wel, alleen dan met smerige en geniepige overtredingen en dat is niet de klasse die ik bij Oranje wil hebben. Op het middenveld moet het spel gevormd worden, daarvoor mist hij te veel(wel geschikt voor armoede voetbal). Maar als defensieve kracht achter het middenveld kan hij wel spelen, maar dan prefereer ik Heitinga.
Bertje

Geplaatst: Vr 16 mei 2008 20:21
Overigens wel fijn dat die Duitser ook weer even een duit in het zakje doet. Belachelijke Mof.
Eto'o

Forum berichten: 11824
Geplaatst: Vr 16 mei 2008 20:31
Citaat:
Thomas, Van der Vaart is de enige Nederlandse speler die positioneel echt goed is in de kleine ruimtes. Wil je Van Nistelrooy niet compleet onbruikbaar maken als de ruimtes klein zijn, zul je Vaart moeten opstellen om in de punt ruimte te maken voor Van Nistelrooy (en andere spelers).

Anders zijn we wel heel afhankelijk van eventuele afstandschoten van Van Persie en Sneijder.

Ok, het werd uit jouw post niet duidelijk dat je Van der Vaart in de aanval wilde plaatsen en Van Persie op de flank. Daar kan ik me op zich wel in vinden. In ieder geval zou ik altijd gaan voor een combinatie van Van Nistelrooij/Huntelaar en Van der Vaart/Van Persie.
Bertje

Geplaatst: Vr 16 mei 2008 20:41
Van Persie is positioneel niet zo goed als Van der Vaart, dus ik zie geen reden om tussen die twee te kiezen. Gewoon allebei opstellen. Van der Vaart is de enige optie voor die rol en Van Persie is de meest veelzijdige (en meest gevaarlijke) aanvaller.
Wij zijn Ajax

Geplaatst: Vr 16 mei 2008 20:48
Tja, VD Vaart is een intelligente schaduwspits in mijn ogen en Van Persie een flegmatieke binnenspeler.
Eto'o

Geplaatst: Vr 16 mei 2008 20:49
Robben is, mits fit uiteraard, de beste vleugelspeler die Nederland heeft. Sneijder trekt ook al constant naar binnen, dus je moet oppassen dat het niet te vol wordt in het centrum. Als Robben topfit is, speelt hij bij mij. Dan zet ik nog liever Van Nistelrooij op de bank en zet ik Van Persie in de punt van de aanval. Het is sowieso natuurlijk meer een aanvaller.
Bertje

Geplaatst: Vr 16 mei 2008 20:55
Citaat:
Robben is, mits fit uiteraard, de beste vleugelspeler die Nederland heeft. Sneijder trekt ook al constant naar binnen, dus je moet oppassen dat het niet te vol wordt in het centrum. Als Robben topfit is, speelt hij bij mij. Dan zet ik nog liever Van Nistelrooij op de bank en zet ik Van Persie in de punt van de aanval. Het is sowieso natuurlijk meer een aanvaller.

Kun je doen. Ik denk dat Van Nistelrooy een hoger rendement haalt dan Robben. Een garantie voor balverlies zijn ze allebei sowieso.
muhaha

Geplaatst: Za 17 mei 2008 10:39
Citaat:
Of inschuivend op het middenveld ja. Dus de meest benodigde eigenschap daarvoor is aftroeven van de tegenstander. Het zuiugen kan hij wel, alleen dan met smerige en geniepige overtredingen en dat is niet de klasse die ik bij Oranje wil hebben. Op het middenveld moet het spel gevormd worden, daarvoor mist hij te veel(wel geschikt voor armoede voetbal). Maar als defensieve kracht achter het middenveld kan hij wel spelen, maar dan prefereer ik Heitinga.

Je kan geen 5 prima donna's op je middenveld hebben lopen, een type van Bommel was erg geschikt geweest. Bovendien, laten we nu niet doen alsof Van Bommel een schoppende smeerlap is die niet kan voetballen, zijn basistechniek en handelingssnelheid zijn prima in orde.

Nu vind ik dat we in feite genoodzaakt zijn om Heitinga naar het middenveld door te schuiven want met twee brave jongens als Van Bronckhorst en De Zeeuw daar naast elkaar win je geen enkele oorlog.
Bertje

Geplaatst: Za 17 mei 2008 11:20
Van Bommel vind ik defensief zwakker dan Sneijder.
Wij zijn Ajax

Geplaatst: Za 17 mei 2008 19:34
Citaat:

Je kan geen 5 prima donna's op je middenveld hebben lopen, een type van Bommel was erg geschikt geweest. Bovendien, laten we nu niet doen alsof Van Bommel een schoppende smeerlap is die niet kan voetballen, zijn basistechniek en handelingssnelheid zijn prima in orde.

Nu vind ik dat we in feite genoodzaakt zijn om Heitinga naar het middenveld door te schuiven want met twee brave jongens als Van Bronckhorst en De Zeeuw daar naast elkaar win je geen enkele oorlog.

Nouja, Van Bommel heeft te veel zwakke plekken(met name is het geen dirigent van het spel) om op 6 te spelen, op als rechtshalf mist hij de techniek en defensief moet hij toch opvallend vaak een overtreding gebruiken om niet door de mand te vallen. Dus ik kan niet zeggen dat ik een liefhebber ben van de voetballer Van Bommel.

Laat ik nog een vergelijking maken: ik zou zelfs Gerrard niet voor Oranje selecteren. Tenminste niet voor het middenveld, voor op 4 waarschijnlijk wel. Voor hem geldt hetzelfde, behalve dat hij kwalitatief klassen beter is. En hij kan zijn tegenstander wel gemakkelijk aftroeven itt Van Bommel. Zie je LFC wel is spelen, het veldspel is niet verzorgd(wel attractief, maar dat is iets heel anders). En dat is de identiteit van Nederland, prachtig veldspel. Wil je dat weggooien? Lijkt me geen optie. Dus Van Bommel is (voor het middenveld) ook geen optie, ongeschikt bevonden.
muhaha

Geplaatst: Za 17 mei 2008 19:58
Ik wil graag eens wat winnen, als je het niet erg vind.
Dat sierlijk stranden in schoonheid heb ik al genoeg gezien, in 98 en 2000 bijvoorbeeld.
Geloof me, dat word je gauw genoeg zat. Met Van Bommel erbij maak je het elftal beter en met name volwassener (en dan niet persé qua leeftijd), daarom zouden we hem erg goed kunnen gebruiken. Nogmaals, ik ben erg bang dat we met Van Bronckhorst-De Zeeuw als verdedigend blok op het middenveld de strijd gaan verliezen. Heitinga doorschuiven is daarom mijn optie om dat probleem proberen op te lossen, ideaal was geweest als Van Bommel gewoon beschikbaar was.

Heb jij het trouwens steeds over het Ajax-systeem? Want in het huidige 3-5-2 zijn je cijfers wat minder makkelijk te plaatsen.
Wij zijn Ajax

Geplaatst: Za 17 mei 2008 20:19
Citaat:
Ik wil graag eens wat winnen, als je het niet erg vind.
Dat sierlijk stranden in schoonheid heb ik al genoeg gezien, in 98 en 2000 bijvoorbeeld.
Geloof me, dat word je gauw genoeg zat. Met Van Bommel erbij maak je het elftal beter en met name volwassener (en dan niet persé qua leeftijd), daarom zouden we hem erg goed kunnen gebruiken. Nogmaals, ik ben erg bang dat we met Van Bronckhorst-De Zeeuw als verdedigend blok op het middenveld de strijd gaan verliezen. Heitinga doorschuiven is daarom mijn optie om dat probleem proberen op te lossen, ideaal was geweest als Van Bommel gewoon beschikbaar was.

Heb jij het trouwens steeds over het Ajax-systeem? Want in het huidige 3-5-2 zijn je cijfers wat minder makkelijk te plaatsen.

Hè?? Wat begrijp je niet?

Ik ben geen voorstander van dit systeem, omdat het niet om te zetten valt in balbezit naar 4-3-3. En Van Bronkhorst en De Zeeuw vind ik ook niet geschikt om op het middenveld van Oranje te plaatsen. Mijn 4-2-3-1 elftal zou zijn:
-----------------vd sar-----------------------
-----boulahrouz-------bouma--------------
-melchiot---------------------emanuelson-
----------de jong-------davids-------------
------------------sneijder-------------------
-----lens/babel------------van persie-----
--------------van nistelrooij----------------
muhaha

Geplaatst: Za 17 mei 2008 22:16
Citaat:

Sorry ik bedoel natuurlijk 4-2-3-1 ipv 352 :)

Voor 433 komen we gewoon buitenspelers tekort in feite, Robben in vorm is de enige échte buitenspeler die we hebben die ook echt het niveau aan kan in mijn ogen. Bovendien is 433 met dit elftal al lang genoeg geprobeerd en dat leidde vooral tot een hele hoop voorspelbaarheid en weinig goed voetbal.
ghostwriter

Forum berichten: 5481
Geplaatst: Zo 18 mei 2008 09:31
------------------------------------- v.d. Sar -------------------------------------
-------------------- Heitinga --------------------- Bouma --------------------
Melchiot -------------------------------------------------------------- de Cler
---------------- N. de Jong ------------------ v. Bronckhorst --------------
v.d. Vaart ----------------------- v. Persie ----------------------- Sneijder
--------------------------------- v. Nistelrooij ----------------------------------

of:

------------------------------------- v.d. Sar -------------------------------------
-------------------- Heitinga --------------------- Bouma --------------------
Melchiot -------------------------------------------------------------- de Cler
---------------- N. de Jong ------------------ v. Bronckhorst --------------
Sneijder ----------------------- v. Persie ----------------------- v.d. Vaart
--------------------------------- v. Nistelrooij ----------------------------------

Dit lijken mij de twee beste opties voor Oranje op dit EK. Heitinga en Bouma zijn zeker de twee betrouwbaarste verdedigers die Nederland op dit moment kent. Melchiot en Tim de Cler zijn beide backs die veel mee opkomen en in de eerste optie (met v.d. Vaart rechts en Sneijder links) hebben die de hele flank om te bespelen. Nigel de Jong en van Bronckhorst zijn de beste pure verdedigende middenvelders die nog redelijk kunnen opbouwen. Robin van Persie krijgt en vrije rol als schaduwspits en mag dus doen wat hij wilt zolang hij maar voor gevaar zorgt. V.d. Vaart en Sneijder kunnen of naar binnentrekkende buitenspelers zijn of als echte buitenspelers zo veel mogenlijk langs de lijn blijven. Ik denk dat ze beter zouden zijn in de eerste optie maar dat het dan wel erg druk word voor het doel. Ze kunnen natuurlijk ook een paar keer per wedstrijd van kant wisselen om de tegenstander te ontregelen. Met deze opstelling zie ik Oranje het zeker schoppen tot de halve finale zolang Marco ze maar vanaf de eerste oefenwedstrijd ongeveer zo laat spelen. Iedereen moet wel wennen maar met drie oefenwedstrijden heeft Oranje daar tijd genoeg voor.
Wij zijn Ajax

Geplaatst: Zo 18 mei 2008 19:36
Citaat:

Sorry ik bedoel natuurlijk 4-2-3-1 ipv 352 :)

Voor 433 komen we gewoon buitenspelers tekort in feite, Robben in vorm is de enige échte buitenspeler die we hebben die ook echt het niveau aan kan in mijn ogen. Bovendien is 433 met dit elftal al lang genoeg geprobeerd en dat leidde vooral tot een hele hoop voorspelbaarheid en weinig goed voetbal.

Mijn 4-3-3-selectie:
----------------stekelenburg------------------
------------------heitinga----------------------
---colin----------vlaar----van bronkhorst--
-------------------------------------------------
------seedorf--engelaar--vd vaart---------
--castelen---------------------------robben--
-----------------huntelaar---------------------

Heitinga kan ook voor de verdediging spelen. Ik had al mijn 4-2-3-1 selectie gegeven dus dit zijn allemaal andere namen, dus dit is nog niet per definitie de sterkste 4-3-3 opstelling zoals dat ook is in 4-2-3-1. Dus dan heb ik nog de 23ste plek over, die zou ik voor het middenveld gebruiken omdat dat het hart van de ploeg is. Affelay zou ik dan meenemen, aangezien VD Vaart niet echt voor de diepgang het loopvermogen heeft. Toch verkies ik hem boven Affelay, om zijn klasse maar ook omdat je deze samenstelling met de punt naar achteren kan ombouwen naar een systeem met 2 spelmakers en een schaduwspits(smaakmaker). Dus dat zou ik doen. Als vervanger van de onbeschikbare Seedorf in de selectie zou ik De Zeeuw meenemen en dan Affelay op de plek van Seedorf zetten. Vragen?
muhaha

Geplaatst: Zo 18 mei 2008 20:25
Waarom allemaal andere namen voor deze opstelling?
Voordat ik Jurgen Colin zou opstellen als rechtsback in Oranje moet er denk ik eerst een heel leger aan andere rechtsbacks hun been breken ;)
Wij zijn Ajax

Geplaatst: Zo 18 mei 2008 21:11
Citaat:
Waarom allemaal andere namen voor deze opstelling?
Voordat ik Jurgen Colin zou opstellen als rechtsback in Oranje moet er denk ik eerst een heel leger aan andere rechtsbacks hun been breken ;)

Ooijer vind ik minder in zowel fysiek als atletisch opzicht, alleen in zijn gome iets verder. Maar ook opbouwend vind ik hem te simpel, in de passing vind ik Colin beter. Marcellis moet het Olympisch team vertegenwoordigen, Wielaert is geen rechtsachter en Jaliens vind ik ook minder dan Colin. Ik vind het wel logisch eigenlijk.
muhaha

Geplaatst: Zo 18 mei 2008 21:58
Haha ok wat jij wil, Colin is wat mij betreft een rechtsback voor een clubje ergens in de middenmoot van de Eredivisie. Zowel verdedigend als voetballend heeft ie totaal niks te zoeken bij Ajax, laat staan ergens in de buurt van het Nederlands elftal. Als datsoort spelers ons land moeten gaan vertegenwoordigen zakken we verder weg dan Belgie.
muhaha

Geplaatst: Zo 18 mei 2008 22:53
Maar even terug naar de selectie.
Ik denk eigenlijk dat de kans best aanwezig is dat Van Basten gezien de huidige prestaties van Boschker en de blunders van Timmer tegen Oostenrijk, Boschker gaat meenemen als 3de keeper in plaats van Timmer.
Eto'o

Geplaatst: Zo 18 mei 2008 23:41
Citaat:
Ik denk eigenlijk dat de kans best aanwezig is dat Van Basten gezien de huidige prestaties van Boschker en de blunders van Timmer tegen Oostenrijk, Boschker gaat meenemen als 3de keeper in plaats van Timmer.

Boschker is natuurlijk maar een matige keeper (kom maar op met die grappen over Ajax-Twente), maar hij heeft ten slotte slechts concurrentie van Timmer. Het zou dus best eens kunnen. Ik had Velthuizen gewoon meegenomen.

Citaat:
Ooijer vind ik minder in zowel fysiek als atletisch opzicht, alleen in zijn gome iets verder. Maar ook opbouwend vind ik hem te simpel, in de passing vind ik Colin beter. Marcellis moet het Olympisch team vertegenwoordigen, Wielaert is geen rechtsachter en Jaliens vind ik ook minder dan Colin. Ik vind het wel logisch eigenlijk.

Heb je Ooijer wel eens zien spelen? Absoluut geen topper natuurlijk, maar in de passing en op het gebied van op het juiste moment inschuiven toch een heel stuk sterker dan Colin. Colin brengt vanuit het centrum natuurlijk helemaal niets aan de bal. En als rechtsback is het ook behelpen. Puur verdedigend is hij nog wel bruikbaar, maar laten we die jongen nu niet opeens vanuit het niets kwaliteiten toedichten die hij niet heeft.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Do 22 mei 2008 17:43
Citaat:
Oekraïne-test gaat voorbij aan Van Persie en Melchiot

Bron: Voetbal International

Oranje-bondscoach Marco van Basten doet zaterdag geen beroep op Mario Melchiot en Robin van Persie. Ook de laatkomers ontbreken waarschijnlijk tegen Oekraïne.

Van Persie en Melchiot werkten ook donderdag nog een apart programma af. Geïsoleerd van de groep beperkte de aanvaller van Arsenal zich tot wat rondjes. De dijbeenblessure zit hem niet meer dwars. 'Maar ik moet nog wel inhoud kweken. Ik hoop dat ik er na het weekeinde weer helemaal bij ben.'

Melchiot liet de grote partijvorm aan zich voorbijgaan. De verdediger van Wigan Athletic kampt met liesklachten, die hem sinds drie weken parten spelen. Voor Van Basten is dat aanleiding een streep te zetten door de naam Melchiot voor het oefenduel met Oekraïne.

Van Persie en Melchiot zijn niet de enige twee afwezige Oranje-internationals in Rotterdam. Madrileen Wesley Sneijder meldt zich, net als Manchester United-doelman Edwin van der Sar, pas in de tweede week van de voorbereiding in het Oranje-kamp.

De rest van de Nederlandse enclave van Real Madrid, dat een lucratieve trip maakte naar het Midden-Oosten, sluit eind deze week aan. Ook Jan Vennegoor of Hesselink is een dag voor het oefenduel in Noordwijk. De aanvaller komt donderdag nog aan de aftrap met Celtic. Waarschijnlijk laat Van Basten ook deze laatkomers aan de kant.
stekelfan

Forum berichten: 486
Geplaatst: Do 22 mei 2008 19:19
ik hoop echt dat ie Timmer thuis laat en boschker meeneemt als derde keeper !
stekelfan

Forum berichten: 486
Geplaatst: Vr 23 mei 2008 19:22
Citaat:

Boschker is natuurlijk maar een matige keeper (kom maar op met die grappen over Ajax-Twente), maar hij heeft ten slotte slechts concurrentie van Timmer. Het zou dus best eens kunnen. Ik had Velthuizen gewoon meegenomen.

Citaat:

Heb je Ooijer wel eens zien spelen? Absoluut geen topper natuurlijk, maar in de passing en op het gebied van op het juiste moment inschuiven toch een heel stuk sterker dan Colin. Colin brengt vanuit het centrum natuurlijk helemaal niets aan de bal. En als rechtsback is het ook behelpen. Puur verdedigend is hij nog wel bruikbaar, maar laten we die jongen nu niet opeens vanuit het niets kwaliteiten toedichten die hij niet heeft.

als je bosschker al matig vindt dan moet je timmer gewoon ronduit slecht vinden
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.888
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.376.777 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Het Nederlandse voetbal » Oranje & Andere Nationale Teams » EK-selectie Oranje
Ga
Zoeken: