Auteur
|
Bericht
|
Leonel
Forum berichten: 2494
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Do 8 mei 2008 14:20
|
|
Citaat: 23, naar mijn weten. Drie keepers.
Dan zit Babel ook in de selcectie :)
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Di 13 mei 2008 11:22
|
|
Citaat: Clarence Seedorf zegt af voor EURO 2008
Datum: 13-mei-2008 12:11
Clarence Seedorf neemt niet deel aan het EK in Zwitserland en Oostenrijk. De 32-jarige middenvelder van AC Milan heeft bondscoach Marco van Basten maandagavond telefonisch op de hoogte gesteld van zijn beslissing.
‘Ik was verrast door zijn mededeling, ik had het niet verwacht. Ik heb Clarence gezegd dat ik veel respect voor hem heb als mens en als voetballer. Maar zijn besluit stond vast,’ zegt Van Basten in een verklaring op de website van de KNVB. Later meer…
[color=red">Sportweek[/color">
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Di 13 mei 2008 11:26
|
|
Zo, dat verrast me toch wel. Zou Seedorf gedurende de afgelopen weken door hebben gekregen dat hij waarschijnlijk gaat afvallen? Heeft Van Basten hem dit al verteld en heeft men afgesproken het op deze manier naar buiten te brengen?
Even voor de mensen die zich afvroegen of Seedorf naar Ajax zou willen: daar is jullie antwoord.
|
muhaha
Forum berichten: 496
|
Geplaatst: Di 13 mei 2008 12:54
|
|
Seedorf heeft waarschijnlijk de conclusie getrokken dat ie geen basisplaats zal kunnen veroveren onder van Basten. Het is spijtig, maar geen ramp, wat mij betreft. Z'n ervaring hadden we wellicht goed kunnen gebruiken maar een Seedorf die constant op de bank zit zorgt op termijn voor onrust vrees ik.
Denk dat we op zijn positie als aanvallende middenvelder genoeg alternatieven hebben en dus ook betere alternatieven.
|
Wij zijn Ajax
Forum berichten: 2337
|
Geplaatst: Di 13 mei 2008 16:27
|
|
Zonde dat hij hem niet een acceptabel plekje gaf in de selectie, hoort zeker tot de beste spelers van Nederland. En ook zonde dat een terugkeer naar Ajax hierdoor lijkt uitgesloten, evenals de contractverlenging van Davids en de aankoop van Boulahrouz. Had het allemaal het liefst zien gebeuren!
|
Bertje
|
Geplaatst: Di 13 mei 2008 17:13
|
|
Wat een wijf is Clarence toch.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Di 13 mei 2008 20:25
|
|
Citaat: Wat een wijf is Clarence toch.
Hoezo?
|
Bertje
|
Geplaatst: Di 13 mei 2008 20:55
|
|
Dat hij het laat zitten omdat er betere spelers zijn. Het is maar goed dat niet iedereen zo denkt, want dan hadden we geen bank meer over.
|
yk_93
Forum berichten: 546
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 13 mei 2008 21:03
|
|
Ik vind het inderdaad ook erg zeikerig van Clarence. Ik vind het ook een beetje raar omdat na de voorlopige selectie te zeggen. Daarvoor was de relatie tussen beide heren dan toch ook al niet goed. Nu kan MVB geen andere speler meer oproepen.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 14 mei 2008 00:55
|
|
Ik ben het er mee eens. Seedorf zag aankomen dat er geen belangrijke rol voor hem was weggelegd en heeft volgens mij daarom afgezegd. Hij voelt zich te goed voor de bank. Net als Van Bommel.
|
basementstyle
Forum berichten: 140
|
Geplaatst: Wo 14 mei 2008 19:12
|
|
Citaat: Wat een wijf is Clarence toch.
Dat ben ik helemaal met je eens.
Verder moet ik er aan toevoegen dat dit mij niet echt kan boeien.
Seedorf heeft in Oranje sowieso gefaald.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Do 15 mei 2008 20:31
|
|
Citaat: Dat hij het laat zitten omdat er betere spelers zijn. Het is maar goed dat niet iedereen zo denkt, want dan hadden we geen bank meer over.
Ik zie het zo: hij verwoord het verkeerd. Want hij zegt dat hij niet belangrijk kan zijn, maar hij bedoelt dat hij zich niet belangrijk voelde. Dat hij niet werd behandelt als een grote speler, net een broekie die blij mocht zijn met de kans. Dat is namelijk constant de houding geweest van Marco t.o.v. hem en dat heeft hem behoorlijk gestoken, hij hoopte dat het na een tijdje zo zou zijn dat hij zijn plek heeft afgedwongen en dat ze blij waren dat hij zich keer op keer meldt in Noordwijk. Dus hij miste de waardering. En Van Basten heeft onvoldoende die waardering blijk gegeven, wat nu blijkt is dat hij hem wel hoog heeft zitten. Maarja: nu heeft hij een negatief gevoel en dat kan zomaar exploderen bij een nieuwe irritatie.
Maar ik neem Van Basten ook niks kwalijk, want hij heeft nooit de gevoelsmatige aanpak van zijn trainers ervaren. En op zijn manier gaat hij ook om met de spelers alsof ze op zijn niveau zitten(niet autoritair erboven gaan staan) en dat is al een behoorlijke ontwikkeling in de trainerswereld. Maar in de handigheid in het omgaan met de spelers kan hij nog flink wat leren, maar in mijn ogen moet hij de tijd krijgen om dat in de vingers te krijgen.
Bijzonder professioneel dat hij zorgt dat de groep niet de afleiding krijgt door woorden wisseling: hij heeft het waarderingsgevoel echt nodig. En dat moest wel een keer fout gaan, echt klasse dat hij dat zo heeft geprobeerd te zorgen voor de optimale omstandigheden voor de ploeg. Al was het nog beter geweest als Seedorf in een gesprek met Marco zijn probleem goed had aangegeven en dat de lucht werd geklaard. Zonde: want hij hoort zeker bij de beste 23 spelers van Nederlanders!
En dit zorgt ook voor een bijzonder zorgwekkende situatie in de zin van de terugkeer bij Ajax, echt zonde. Want hij is wel iemand die een leuke groepsfeer kan creeeren, die het team kan leiden. Had dit graag anders gezien.
|
Bertje
|
Geplaatst: Do 15 mei 2008 20:34
|
|
Seedorf is gewoon minder dan zijn concurrenten. Niets gebrek aan waardering.
Overigens eist hij in dat interview in de VI ook nog de aanvoerdersband. Wát een zelfoverschatting.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Do 15 mei 2008 20:46
|
|
Citaat: Seedorf is gewoon minder dan zijn concurrenten. Niets gebrek aan waardering.
Overigens eist hij in dat interview in de VI ook nog de aanvoerdersband. Wát een zelfoverschatting.
Hij is in zijn type(de rest zijn hele andere type spelers) de beste van NL, punt is dat in dit systeem hij niet optimaal uit de voeten kan komen. Hij is een diepgaande, balvaste smaakmaker die ook behoorlijk kan controleren. Dus het best in 4-3-3 met de punt naar achteren. Maar Afellay is in mijn ogen zijn vervanger, maar die zit lang nog niet op zijn niveau. Maar ook een goede speler.
Hij eist de aanvoerdersband misschien omdat het zoals ik al eerder aangaf wel een leidersfiguur voor de ploeg is, alleen niet een dirigent a là Sneijder:
Citaat: Want hij is wel iemand die een leuke groepsfeer kan creeeren, die het team kan leiden.
Als je oordeelt is het handiger om je eerst te proberen in te beelden in die persoon en als je het niet snapt moet je het niet automatisch veroordelen. Dat is oneerlijk naar hem toe.
|
Bertje
|
Geplaatst: Do 15 mei 2008 20:54
|
|
Elke speler is anders, dus dat is sowieso een non-argument. Als je al zijn kwaliteiten bij elkaar optelt is hij gewoon minder dan jongens als Sneijder, Vaart, Van Persie (en wat mij betreft ook Afellay). Verder vult hij deze jongens minder aan dan jongens als De Zeeuw of Van Bronckhorst, dus is het gewoon logisch dat hij buiten de boot valt. Dat hij zelf daaruit zijn conclusies denkt te moeten trekken toont zijn zelfoverschatting. Het is topsport, geen crèche.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Vr 16 mei 2008 11:03
|
|
Citaat: EK: Jaliens, Maduro, Emanuelson en Koevermans niet
16-mei-2008 11:48
Kew Jaliens, Hedwiges Maduro, Urby Emanuelson en Danny Koevermans ontbreken op het EK. Het viertal hoeft zich van bondscoach Marco van Basten dinsdag niet te melden in Noordwijk, waar de selectie zich op dinsdag 20 mei verzamelt.
Arjen Robben, Wesley Sneijder, Ruud van Nistelrooy, Edwin van der Sar en Jan Vennegoor of Hesselink melden zich wegens clubverplichtingen later bij groep.
In de aanloop naar het EK oefent Oranje drie keer: tegen Oekraïne (24 mei), Denemarken (29 mei) en Wales (1 juni). Op woensdag 28 mei moet Van Basten zijn definitieve selectie inleveren bij de UEFA.
Voorlopige selectie:
Doel: Edwin van der Sar (Manchester United), Maarten Stekelenburg (Ajax), Sander Boschker (FC Twente) en Henk Timmer (Feyenoord).
Verdediging: Wilfred Bouma (Aston Villa), Tim de Cler (Feyenoord), John Heitinga (Ajax), Joris Mathijsen (HSV), Mario Melchiot (Wigan Athletic), André Ooijer (Blackburn Rovers), Khalid Boulahrouz (Sevilla)
Middenveld: Ibrahim Afellay (PSV), Giovanni van Bronckhorst (Feyenoord), Orlando Engelaar (FC Twente), Nigel de Jong (HSV), Denny Landzaat (Feyenoord), Wesley Sneijder (Real Madrid), Rafael van der Vaart (HSV) en Demy de Zeeuw (AZ).
Aanval: Ryan Babel (Liverpool), Klaas Jan Huntelaar (Ajax), Dirk Kuyt (Liverpool), Ruud van Nistelrooy (Real Madrid), Robin van Persie (Arsenal), Arjen Robben (Real Madrid) en Jan Vennegoor of Hesselink (Celtic).
Sportweek.nl
Op zich logische afvallers. Ik had zelf De Cler niet meegenomen ten koste van Emanuelson, al zegt dat meer over De Cler dan over Emanuelson en is dit duidelijk de politiek correcte beslissing. Ik neem aan dat Boschker ook nog tot de afvallers behoort.
|
muhaha
|
Geplaatst: Vr 16 mei 2008 13:34
|
|
Ben erg blij met de afvallers én met Boulahrouz die erbij is gekomen.
Mocht hij echt fit zijn of fit worden de komende weken dan kan je zomaar een aardige verdediging hebben misschien. Wat mij overigens het beste lijkt is om Heitinga door te schuiven naar het middenveld, daar kunnen we wel iemand met ballen gebruiken volgens mij. Ik moet er nogsteeds niet aan denken dat we straks echt met een duo Van Bronckhorst-De Zeeuw de strijd aan moeten gaan met Italie en Frankrijk.
Nu mogen wat mij betreft Boschker, Landzaat en Babel afvallen op 28 mei.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Vr 16 mei 2008 14:26
|
|
Op PN zijn er heel wat mensen ontsteld dat Boulahrouz nu de kans krijgt en Marcellis niet. Tsja, ik snap de verontwaardiging soms wel, maar Van Basten heeft heus wel het beste voor met het Nederlands elftal hoor. Die jongen wil ook gewoon presteren. Nu vind ik Boulahrouz persoonlijk geen absolute top en twijfel ik aan zijn fysieke gesteldheid, maar een fitte Boulahrouz is op dit moment nog wel beter dan Marcellis.
Verder vind ik je plan met Heitinga prima, NFP. Ik zou dan ook zo spelen, mits van de huidige groep iedereen topfit is:
-------------------Van der Sar
Melchiot------Ooijer--------Boulahrouz------Bouma
-------------De Zeeuw----Heitinga
Sneijder-------------------------------Robben
---------Van Nistelrooij---Van Persie
Gewoon een blok van zes man achterin dat de aanvallende sterren ondersteunt. Ooijer kan prima opbouwen en als hij Sneijder en Robben in één keer weet te vinden en die snel kaatsen op met name De Zeeuw, dan kan het wel eens goed gaan lopen.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Vr 16 mei 2008 17:54
|
|
Emanuelsson nu ook door zijn verrekte enkelband. Anders dan vind ik dit onbegrijpelijk of onnozel, kies maar. Hoe harder kan je een speler laten vallen!?
|
Bertje
|
Geplaatst: Vr 16 mei 2008 18:23
|
|
Citaat: -------------------Van der Sar
Melchiot------Ooijer--------Boulahrouz------Bouma
-------------De Zeeuw----Heitinga
Sneijder-------------------------------Robben
---------Van Nistelrooij---Van Persie
Je kunt het natuurlijk niet maken om Robben wel op te stellen en Van der Vaart niet.
Wat mij betreft wordt het zoiets:
Van Nistelrooy;
Van der Vaart, Van Persie;
Sneijder, Landzaat;
De Zeeuw;
Bouma, Mathijsen, Heitinga, Ooijer;
Van der Sar;
Al is vooral Landzaat inwisselbaar. Heitinga is wat mij betreft ook geen zekerheidje.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Vr 16 mei 2008 19:01
|
|
Natuurlijk kan je dat wel maken. Waarom niet? Robben is de laatste weken fit. Als hij fit blijft, past hij beter in die rol dan Van der Vaart. Ik vind Van der Vaart meestal onovertuigend aan die zijkant. Al wordt het natuurlijk wel wat beter naarmate hij dichterbij de goal komt te spelen.
|
muhaha
|
Geplaatst: Vr 16 mei 2008 19:17
|
|
Wat mij betreft word het dit voorlopig:
-----------------------vd Sar------------------------
Melchiot-------Ooijer-------Boulahrouz---Bouma
----------------Heitinga-----De Zeeuw------------
------v.Persie---------Sneijder---------vd Vaart--
----------------------v.Nistelrooij--------------------
Dit is natuurlijk allemaal mits Boulahrouz echt fit is en zn oude niveau benaderd de komende weken. Achter de spitsen kan er nog geswitched worden, daarvoor zijn er ook nog 3 oefenwedstrijden. Misschien is Robben inderdaad een betere optie, het word anders wel erg compact allemaal misschien.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Vr 16 mei 2008 19:50
|
|
Citaat: 'Beslissing van Seedorf is klasse'
Geschreven op vrijdag, 16 mei om 20:05
Mark van Bommel verbaast zich niet over het bedanken van Clarence Seedorf voor het Nederlands elftal. "Het gevoel dat Clarence beschrijft is heel herkenbaar", beweert de middenvelder van Bayern München in AD Sportwereld. "En ik vind het van klasse getuigen dat hij deze beslissing heeft genomen.'' Na maandenlang twijfelen besloot Seedorf om niet met Oranje naar het EK te gaan. Het beleid van Marco van Basten is de oorzaak van de (tijdelijke) breuk. De middenvelder van AC Milan hoopt na het EK een nieuwe start te kunnen maken onder toekomstig bondscoach Bert van Marwijk.
Eerder bedankte Van Bommel voor de eer, nadat de bondscoach zich in het openbaar kritisch had uitgelaten over zijn spel. Ook met Ruud van Nistelrooy verschilde Van Basten lange tijd van mening. De aanvaller van Real Madrid keerde na een aantal goede gesprekken terug in het Nederlands elftal.
"Clarence wilde dolgraag naar het EK, daar had hij alles voor over, maar uiteindelijk hebben zijn principes de doorslag gegeven", vervolgt Van Bommel. "Dat tekent zijn sterke karakter. ‘Van Basten moet me niet’, zoiets zei Seedorf toch? Ja, die woorden komen me heel bekend voor."
Van Bommel voelde aan alles dat de huidige bondscoach ook hem ‘niet moest’, maar de exacte reden daarachter zegt hij nooit te hebben gevonden. "Natuurlijk heb ik daar vaak over nagedacht, maar ik weet het niet, echt niet. Het enige dat ik zeker weet, is dat het niets met mijn kwaliteiten te maken heeft. Op voetbalgronden is het niet uit te leggen dat ik niet bij de selectie van het Nederlands elftal hoor, dat durf ik wel te stellen. Of het puur persoonlijk is? Geen idee, maar dan moet hij dat gewoon eerlijk zeggen."
Seedorf kwam aanvankelijk helemaal niet voor in de plannen van Van Basten. De bondscoach riep hem pas dik twee jaar voor de eerste maal op. Seedorf werd ook nadien geen vaste waarde. Hij mocht vijf keer in de basis beginnen en kwam vijf keer als invaller binnen de lijnen.
Bron: Voetbalzone.nl
Tja, behoorlijke misplaatste opmerkingen. Past gewoon niet bij Oranje, klaar.
|
muhaha
|
Geplaatst: Vr 16 mei 2008 19:55
|
|
Past niet bij Oranje? Volgens mij zouden we hem heel erg goed kunnen gebruiken.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Vr 16 mei 2008 20:07
|
|
Citaat: Past niet bij Oranje? Volgens mij zouden we hem heel erg goed kunnen gebruiken.
Hij kan alles, maar daardoor niks het beste. Het veldspel van Nederland moet hoogstaand zijn, met de beste totaalploeg. Hij is flink wat schakels in 1, maar die totale kwaliteit in een goede samenstelling van de schakels is klassen beter dan hij in 1. De enige positie waar hij wel voor in aanmerking zou kunnen komen is op 4 spelen. Dan kijk je naar de kwaliteit in: draagkracht(leiderschap(charismatisch), fysieke en atletische vermogen) en de klasse( handigheid(technisch, gogme, taktisch)). En als je de plussen en de minnen wegstreept voor de eissen die je daarvoor wegstreept dan kom je erop uit dat er betere opties zijn: Heitinga als de beste optie voor 4.
|