Auteur
|
Bericht
|
Scio
Forum berichten: 1939
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Vr 4 apr 2008 13:20
|
|
Yess...eindelijk komen ze bij mij in de buurt....16 april EVV - Lucky Ajax om19.30....ga ik zekere bekijken! Nog andere mensen die gaan?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Vr 4 apr 2008 14:09
|
|
Waar ligt Echt?
|
Scio
|
Geplaatst: Vr 4 apr 2008 18:32
|
|
Net onder Roermond. Ik ga sowieso. Zijn dit soort wedstrijdjes in de provincie uitverkocht? ;)
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Vr 4 apr 2008 18:40
|
|
Geen idee, Scio. Limboland. Is me ietsje te ver.
|
Scio
|
Geplaatst: Ma 14 apr 2008 15:17
|
|
Jammer maar zeer begrij[pelijk ;). Ik ga er eens goed van genieten! Heb gisteren 3e klasse D gezien waar het 4-4 werd tussen Lucky Ajax en Tricht. Die Tahamata . Verder hoop ik dat Wim Jonk meedoet!
Wel apart woensdag
- Lucky Ajax zien spelen
- Ajax zelf speelt
- Ledenraad bijeen
IS dat niet erg veel allemaal tegelijk?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Di 15 apr 2008 11:24
|
|
Duidelijk wel, want volgens het AD is de ledenvergadering vanwege het inhaalduel uitgesteld. In de vergadering zou Uri Coronel moeten worden benoemd tot nieuwe voorzitter. Het streven is om de vergadering later deze week te houden.
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Vr 18 apr 2008 21:37
|
|
Ik heb ze een keer gezien, toen moesten ze tegen Blauw Geel '38 uit Veghel. Blauw Geel won dik, maar ik sta wel met Swarts op de foto (A) :p
|
Scio
|
Geplaatst: Za 19 apr 2008 10:39
|
|
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Za 19 apr 2008 13:58
|
|
Hey, hey! Tof, man!!!
|
El Lute
Forum berichten: 3606
|
Geplaatst: Za 19 apr 2008 17:51
|
|
Prachtige bijdrage dit!
|
Scio
|
Geplaatst: Za 19 apr 2008 18:19
|
|
Thnx heren :) heb me goed vermaakt woensdag maar dat moge duidelijk zijn ;)
Maar wat is die Swart een iel mannetje zeg :o
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Za 19 apr 2008 18:33
|
|
Tsja, Sjakie Swart wordt in juli alweer 70 jaar.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Vr 2 mei 2008 07:38
|
|
Citaat: Lucky Ajax in Monster
Bron: AD
Monster - Lucky Ajax voetbalt op vrijdag 2 mei (aanvang 18.00 uur) Sportpark Polanen tegen de veteranen van VV Monster.
Deze wedstrijd staat in het teken van het 5 jarig bestaan van de Westlandse 7 tegen 7 (veteranen)competitie. Er wordt bovendien gespeeld voor een goed doel: De Woutershof te Monster. Dit dagcentrum biedt dagbesteding aan gehandicapten. Lucky Ajax bestaat uit oud-Ajacieden die minimaal honderd duels hebben gespeeld. In Monster treden vermoedelijk aan: Gerrie Muhren, Dick Schoenaker, Michel Kreek, John Bosman, Wim Jonk, Danny Muller, Simon Tahamata, Bryan Roy, Aron Winter en Frank de Boer. Kaartjes kosten 5 euro.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Di 2 sep 2008 19:35
|
|
Citaat: Lucky Ajax op sportpark De Eng
Bron: gelderlander.nl
DODEWAARD - Op sportpark de Eng was Luckey Ajax vrijdag te gast bij Dodewaard. Onder perfecte voetbalomstandigheden werd het een doelpuntrijke wedstrijd, die door de sterren uit het Ajax-verleden nipt werd verloren.
http://www.gelderlander.nl/multimedia/a ... 68709b.jpg
Afgelopen week was het hectisch in en om het veld van Dodewaard. Vele vrijwilligers waren druk bezig met de voorbereidingen voor de wedstrijd van de selectie van Dodewaard tegen Lucky Ajax. De voorverkoop was veel belovend, het weer zou bepalend zijn voor het verdere toeschouwersaantal.
Begin van de week zou het weer vrijdag perfect zijn dus opgeluchte gezichten maar het goede weer (zon) werd steeds een dag opgeschoven, maar toch vrijdagmiddag kwam de zon er door en was het fantastisch voetbalweer. Het veld lag er schitterend bij, de tenten waren geplaatst dus alles was aanwezig om er een mooie voetbalavond van te maken.
De eerste toeschouwers kwamen rond zes uur al binnen druppelen. De eerste Ajax speler was “good old” Gerry Muhren die vertelde dat hij net terug kwam vanuit Polen en Argentinië waar hij scoutingwerk had verricht voor Ajax. Langzamerhand druppelde er steeds meer oud-Ajacieden binnen die werden ontvangen met een broodmaaltijd en koffie. Vele bekende namen werden verwelkomd op sportpark “De Eng” zoals Simon Tahamata (52 jaar nog altijd snel en behendig) Brian Roy, Michel Kreek, Aaron Winter, Dick Schoenaker, Dennis Gerritsen, Danny Muller, Gerry Muhren, Gery Vink, en niet te vergeten “good old” Sjaak Swart die met bijna 70 jaar de oudste speler was maar nog altijd in goede conditie is en bovenal nog zeer fanatiek.
Om zeven uur kwam onder leiding van scheidsrechter John Hermse beide teams uit de kleedkamer, onder luid applaus van ongeveer 750 toeschouwers die een plaats hadden gezocht langs het veld. De wedstrijd begon rustig waarbij opviel dat Ajax de bal rustig liet rondgaan en het leek dat de jonge brigade van Dodewaard toch wel onder de indruk was van al die grote namen die ze alleen maar van de TV kende.
In de vijfde minuut scoorde Brian Roy 0-1 voor Ajax. In de negende minuut zette Gertjan Tijssen aan voor een actie, hij passeerde drie Ajacieden en scoorde beheerst 1-1. In 25e minuut scoorde Aaron Winter 1-2 maar drie minuten later was het alweer 2-2 door een schitterend samenspel van Leon Derksen en Willem Tijssen die Leon beheerst afmaakte.
Net voor rust werd Simon Tahamata binnen de zestien iets aangeraakt waarbij zijn ervaring naar boven kwam een sierlijke “schwalbe” maakte, gevolg een penalty en 2-3 ingeschoten door Aaron Winter wat tevens de ruststand was. In de rust werd menig biertje getapt en de hamburgers en frikadellen waren niet aan te slepen.
De tweede helft ging van start en binnen 4 minuten was het 3-3 door een kogel van Gertjan Budding. Ajax maakte daarna weer 3-4 door Tahamata waarna Dodewaard weer vrij snel 4-4 maakte door Thomas Lempicki na een knappe voorzet van Davey Vermeer. Bij Lucky Ajax werden de krachten minder waardoor Dodewaard kon uitlopen naar 5-4 via Merijn Jansen na voorzet van Ernesto Foor en 6-4 door Eric Tijssen.
Tijdens de tweede helft werd Johan van Lavieren onder luid applaus van het veld gedragen door zijn medespelers na vijf jaar bij de selectie te hebben gespeeld en nu bij Dodewaard betrokken blijft als hersteltrainer. Na afloop van de wedstrijd stonden de jonge supporters de Ajacieden op te wachten voor een handtekening of een foto waarbij opviel dat Sjaak Swart hot was en ook onze adviseur Gery Vink veel gevraagd werd hoewel die ook geregeld bij ons te zien is zonder Ajax shirt.
Voor de spelers stond er een buffet klaar en de supporters konden zich te goed doen aan een drankje en een hapje onder het genot van een goed stuk muziek. Al met al een fantastische voetbalavond en een promotie voor v.v.Dodewaard waaruit blijkt dat een kleine vereniging toch groot kan zijn. Dank aan alle sponsoren en vrijwilligers die deze “happening” mede mogelijk hebben gemaakt. Tot slot ook dank aan Lucky Ajax die er een geweldige wedstrijd van hebben gemaakt, hoewel ze na afloop enigszins teleurgesteld waren dat ze werden getrakteerd op 6 – 4 nederlaag.
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
|
Geplaatst: Wo 3 sep 2008 18:28
|
|
Ik heb ze twee weken terug ook zien voetballen. Tactisch zijn ze natuurlijk nog heel erg sterk. Ze moesten tegen Always Forward uit Hoorn. Ze wonnen uiteindelijk met 2~3. Een SCHITTERENDE goal van Witschge, op 17 meter van het doel af, een beetje aan de linkerzijkant. Buitenkantje links in de verre kruising gekruld. Ook kapte Witschge nog 4 mensen van Always uit. John Bosman nog met een volley op de lat. Ik kende ze niet allemaal maar deze kan ik me nog herrineren´´
°°°°°°°°Tahamata°°°°°John Bosman°
Witschge°°°°°°°°Swart°°°°°°°°X°°°°°
°°°°°°°°°°°°°°°°°°X°°°°°°°°°°°°°°°°°
Nieuwenburg°°°°°°°°°°°°°°°°°°X°°°°°
°°°°°°°°°°Verlaat°°°°°°°°°X°°°°°°°°°°
°°°°°°°°°°°°°°°°Menzo°°°°°°°°°°°°°°°
Winter speelde dus niet. En Menzo had nog steeds geweldige reflexen zeg. Ik vroeg nog of hij al een nieuwe club had gevonden, maar nee. Me broertje vroeg nog z´n handschoenen maar die had hij nog nodig.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Vr 27 maa 2009 15:30
|
|
Vlakbij, dus ik ben van de partij!
Citaat: Terneuzen sluit het seizoen af tegen Lucky Ajax
Bron: De Stem
Het eerste elftal van Terneuzen speelt op zaterdag 6 juni een wedstrijd tegen Lucky Ajax.
Het Amsterdamse team bestaat uit oud-spelers van de club, die door heel het land duels afwerken. Voor zondag-tweedeklasser Terneuzen wordt de wedstrijd de afsluiting van het seizoen.
Sjaak Swart is de drijvende kracht achter Lucky Ajax. De zeventigjarige rechtsbuiten speelt zelf ook nog mee en weet zich omringd door voetballers met een verleden bij Ajax. In welke samenstelling Lucky Ajax naar Zeeuws-Vlaanderen komt is nog onbekend. De kans is wel groot dat voormalige vedetten als Frank de Boer, Wim Jonk, Bryan Roy, Sonny Silooy, Michael Reiziger, Simon Tahamata, Richard Witschge, Tscheu La Ling, John van 't Schip en Peter van Vossen van de partij zijn.
Het duel in Terneuzen begint zaterdag 6 juni om 18.30 uur.
|
Fregge
|
Geplaatst: Do 28 mei 2009 10:42
|
|
Als je niks te doen hebt, ga je maar surven. Zo kwam ik op de website van De Goede Oude Tijd. Ik ben naar Wedstrijdarchief gegaan van Lucky Ajax want ik wist dat Blauw Geel heeft gespeeld tegen Lucky Ajax. Dit is het wedstrijd verslag. Een leuk wedstrijdverslagje, alhoewel ik er weinig van herrinner.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Do 28 mei 2009 10:48
|
|
Ja, jammer dat de site geen archief van het oude AJAX meer heeft, mar dat gaat wel weer veranderen.
Ik ga 6....oh, dat heb ik al gezegd. Ik hoop dat Ali B er niet bij is.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 8 jun 2009 19:50
|
|
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Wo 10 jun 2009 09:15
|
|
Ja, het echte AJAX-gevoel komt naar boven. Zelfs als je sommige spelers zoals Swart en Jonk ziet voetballen, dan besef je dat het huidige AJAX nog veel dingen mist.
Ja, Ad was sightseeing in Antwerpen. Ook leuk, die havens.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Di 17 nov 2009 21:46
|
|
|
Fregge
|
Geplaatst: Di 17 nov 2009 21:59
|
|
Het is toch Sjaak Swart?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Di 17 nov 2009 22:04
|
|
Klopt. Ergerlijk.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Wo 25 mei 2011 15:57
|
|
Ik wist niet wie Hannie Das was, maar dat is blijkbaar ook geen oud-Ajacied, maar een oud Vitessenaar. In dit topic zag ik verder dat ook Roda icoon van der Luer zijn wedstrijdjes met Lucky Ajax heeft gespeeld. Het komt dus wel vaker voor dat spelers meedoen die geen Ajaxverleden hebben.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Wo 25 mei 2011 16:07
|
|
Ben eens geweest toen ze in Terneuzen waren. Was net nadat Haarms was overleden. Mooie foto's...anyways....even terug scrollen en je ziet ze.
Hannie Das is wel een ex-Ajacied btw.
|