Auteur
|
Bericht
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Za 5 jul 2008 23:38
|
|
Kluivert is DE 4-3-3 spits. Voor die jeugd: Yildirim/Jongeboed/Castillion ook DE perfecte leermeester.
|
Wij zijn Ajax
Forum berichten: 2337
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Zo 6 jul 2008 12:28
|
|
Een rare suggestie en ik heb er zelf ook mijn vraagtekens over: Graziano Pelle. Ik persoonlijk vind hem ook een goede 4-3-3 spits: kan goed voetballen, wil essensieel zijn. AZ draaide vorig seizoen niet, mede ook door de verkeerde samenstelling van Van Gaal. Hij is nog jong, kan dus nog veel leren. Bovendien zou hij zich hier heus niet durven neerzetten als de vedette die over een paar jaar weer weggaat: Van Basten is een grootheid in Italie en hier zijn nogal veel spelers die met meer klasse spelen.
Mijn grootste zorg zit mij in het scorende vermogen van hem. Ik heb hem kansen zien missen die haast niet te missen vielen en trouwens moet een goaltjesdief zelfs in een verkeerde opstelling zijn waarde behouden. Maar op basis van hoe ik zijn vermogen schat vind ik hem de meest onderschatte door de buitenwereld. Hij kan het wel, ben ik van overtuigd. Alleen het is zo vreemd dat hij afgelopen jaar zo heeft zitten prutsen.
|
Khalid Boulahrouz
Forum berichten: 320
|
Geplaatst: Zo 6 jul 2008 12:57
|
|
Zelfs Henk Vos heeft nog een betere techniek dan Pelle. Nee, Pelle komt te kort voor de top. Vind hem voetballend ook erg zwak.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Zo 6 jul 2008 13:08
|
|
Ik ben niet blind hoor. Hij kan echt wel voetballen. Weet je niet meer hoe onhandig Zlatan het eerste jaar voor de dag kwam?
|
Criticus
Forum berichten: 40
|
Geplaatst: Zo 6 jul 2008 13:17
|
|
Als je destijds wel eens op de training kwam keken wist je wel beter. Bij Zlatan kon je aan zijn aannames, zijn intenties, zijn techniek en zijn houding zien dat er een grote voetballer in hem schuilde. Ik was destijds ook hartstikke blij dat Beenhakker het zo in hem zag zitten en hem in Amsterdam hield.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Zo 6 jul 2008 13:20
|
|
Maar wie van ons bezoekt regelmatig de training van AZ?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Zo 6 jul 2008 13:41
|
|
Ibrahimovic had het moeilijk in z'n eerste jaar, maar hij kwam dan ook uit de Zweedse tweede divisie op z'n 19de. Pelle kwam op z'n 22ste naar AZ, over een anderhalve week is zelfs al 23! en hij heeft nog niets laten zien. Alleen daarom al gaat die vlieger niet op. Dan mag een Van Gaal hem wel hebben aangetrokken, zijn gezegnde hand liet ook ooit Gabrich komen. Pelle heeft het niet, ik heb geen zin om dat verder voetbaltechnisch te onderbouwen, het is gewoon een hype die weer is ingezakt. Hij gaat zelfs niet mee naar de spelen. Medunjanin was ook zo'n speler een paar jaar terug, had een paar leuke bewegingen en superlatieven kwamen voor hem te kort. Kijk waar hij nu staat. Je zou zelfs nog beter Girogios Samaras kunnen halen als je perse zo'n spits wil.
Nee als je op zoek bent naar de nieuwe Ibrahimovic ga dan voor Arnoutovic.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Zo 6 jul 2008 13:46
|
|
Hij is een 4-3-3-spits, Ibra een 4-2-3-1-spits. Ik zoek naar de nieuwe Huntelaar. Tja, Huntelaar kwam ook pas laat in zijn ritme. En over Pelle, ik neig ook naar nee. Maar toch blijf ik hem interessant vinden, mede door zijn spel voor jeugdinternationals van Italie.
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Zo 6 jul 2008 13:48
|
|
Onzin onzin onzin, Pelle komt zwaar tekort. Als we jou weg inslaan, komen we volgend jaar RKC weer tegen.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Zo 6 jul 2008 13:57
|
|
Iets meer vertrouwen mag ook wel weer . Geloof mij: hij is zwaar onderschat.
|
Khalid Boulahrouz
Forum berichten: 320
|
Geplaatst: Zo 6 jul 2008 13:58
|
|
Zwaar overschat bedoel je? Hij heeft een goed Wk gespeelt met jong-Italië maar heeft in Italië bij modale clubs gespeeld, en zelfs daar blonk hij niet uit. Hij is dan nog 22 jaar, maar er moet een wonder gebeuren wil hij een topspits worden.
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Zo 6 jul 2008 14:01
|
|
Overschat ja. 6 miljoen neertellen voor deze jongen, lachen geblazen in Italie. Geef deze jongen lekker een zonnebril en Armani shirtje en laat hem niet aan de bal komen aub. En ik dacht dat jij degene was die zei dat Ajax kwaliteit moest binnenhalen.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Zo 6 jul 2008 14:04
|
|
Ik bedoel dat de publieke opinie in Nederland hem te onfair afvalt, onder leiding van Johan Derksen. En oke, misschien heb ik te veel vertrouwen in hem, heeft hij niet de potentie om uiteindelijk een echt goede spits te worden. Maar ik denk dat er bij hem nog veel uit te halen valt.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Zo 6 jul 2008 14:30
|
|
Citaat: Iets meer vertrouwen mag ook wel weer . Geloof mij: hij is zwaar onderschat.
Als je de nieuwe Huntelaar zoekt en je noemt Pelle ben je totaal niet serieus te nemen. Die spelers zijn op kwalitatief vlak een enorm groot verschil maar bovenal ze spelen ook nog eens totaal verschillend. Verder ben je ook nergens ingegaan op de tegenargumenten rond Pelle, de beste jongen is bijna 23 jaar. Dan zul je inhoudelijk wel een goed verhaal neer moeten zetten waarom hij dan nog amper wat heeft laten zien.
Aan dingen zoals "Ik denk dat ie het wel kan" heb ik dan weinig boodschap. De realiteit is dat Pelle niets eens meer geselecteerd wordt voor Jong-Italie, DAT zijn de harde feiten.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Zo 6 jul 2008 14:36
|
|
Ja, slechter kan het niet worden, nee. Pelle is een waardeloze aankoop van Van Gaal. Bijna Gabrich-achtig. Van Gaal en aankopen zullen nooit samengaan.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Zo 6 jul 2008 14:54
|
|
Zou jij iemand selecteren die bij zijn club uit de smaak valt? Het loopt allemaal samen.
Derksen heeft idd een groot aandeel in de meningsvormning rond hem.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Zo 6 jul 2008 14:58
|
|
Ja, ik wel, WZA. Lindgren bijvoorbeeld. Fantastische speler voor dit AJAX.
|
skieto
Forum berichten: 803
|
Geplaatst: Zo 6 jul 2008 16:46
|
|
Citaat: Iets meer vertrouwen mag ook wel weer . Geloof mij: hij is zwaar onderschat.
Pelle had een slecht seizoen. Ik weet niet hoe hij in Italie speelde. Maar toen hij in Nederland was, voor het wk -20 d8 ik, toen was hij erg goed. Publiekslieveling van Italie. Onze eigen Nederlandse pers was toen erg gecharmeerd van hem. Ik ook, toen dacht ik ´´ Laat hem maar naar Ajax komen.´´ Maar ik denk dat we hem inderdaad onderschatten. Hij heeft meer tijd nodig. Maar voorlopig word hij geen topspits.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Zo 6 jul 2008 17:30
|
|
Precies wat ik bedoel Skieto.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Zo 6 jul 2008 18:25
|
|
Als ik Blind of Van Basten was zou ik Arnautovic vertellen dat hij de Feyenoord-boot nog even af moet houden. Ajax moet Huntelaar nu maar gewoon snel verkopen en dan voor een vijfde of zesde van de prijs Arnautovic oppikken. Past goed bij Ajax en jongens als Sulejmani en Suárez.
|
skieto
|
Geplaatst: Zo 6 jul 2008 18:43
|
|
Citaat: Joop Munsterman komt met een opvallende reactie op de woorden van Peter Bosz. De technisch directeur van Feyenoord liet gisteren weten nagenoeg rond te zijn met Marko Arnautovic. De voorzitter van Twente spreekt dit in De Telegraaf tegen. Hij zegt dat de woorden van Bosz voorbarig zijn en dat van een verkoop geen sprake is.
'Er is geen sprake van een aanstaand akkoord, ' spreekt Munsterman duidelijk. 'Ik heb niet met Bosz onderhandeld en uiteindelijk ben ik degene die er over gaat. We zijn helemaal niet van plan Arnautovic te laten gaan.' Feyenoord lijkt dus te zitten dagdromen.
'Zijn contract loopt tot medio 2011 en het is een jonge getalenteerde speler, die we zelf hebben opgeleid en die nu klaar is om te gaan spelen. Daarbij ontbreekt na de transfers van Orlando Engelaar en Karim El Ahmadi elke financiële noodzaak om een speler te verkopen.'
Peter Bosz bleef echter positief over het aantrekken van de jonge Oostenrijker. 'De speler heeft aangegeven per se naar Feyenoord te willen. Munsterman gaf bij de transfer van Engelaar naar Schalke 04 al aan dat een transfer niet tegen te houden is, als een speler per se naar een club wil.'
www.vbal.nl
Hij gaat dus nog niet naar Feyenoord. En sowieso is het te vroeg om hem naar Ajax te halen denk ik. Nu is hij waarschijnlijk veel goedkoper dan over 2 seizoenen ofzo, maar nu dan hij zich goed ontwikkelen. Laat hem maar rijpen in Twente. In totaal 16 wedstrijden met Twente, (afgelopen seizoen 14 en daarvoor 2) wist hij nog nooit te scoren. Zo erg is het niet, hij is nog jong. Dat komt wel goed. Maar hij is gewoon nog te onervaren om Klaas op te volgen. Naar Feyenoord gaat ie ook niet waarschijnlijk.
|
Nr.10
|
Geplaatst: Zo 6 jul 2008 18:48
|
|
Samaras is trouwens ook een hele goede optie hoor! Niet te duur, een hele goede balans en techniek, kan dus een bal goed vasthouden en met z'n rug naar doel spelen. Daarbij is hij ook nog is Kopsterk en heeft een redelijke afronding en neusje voor de goal! Dus ja, Samaras zou een hele goed optie zijn.
|
skieto
|
Geplaatst: Zo 6 jul 2008 18:57
|
|
Samaras is wel goed, alleen hij scoort niet zo veel. En wij praten over een vervanger van Huntelaar. Dus praten wij ook over iemand die regelmatig scoord. Want dat zijn we nu gewend geraakt. En wij hebben iemand nodig die véél goals maakt. Hoogwaarschijnlijk zal klaas zijn vervanger niet zoveel scoren als klaas. Maar we hebben toch wel iemand nodig die per seizoen minimaal er 25 in kan knallen. In Samaras zie ik wel een versterking, maar we hebben hem niet nodig denk ik. Zou hij wel van Celtic naar Ajax willen? Hmmm....
|
Nr.10
|
Geplaatst: Zo 6 jul 2008 19:01
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=mFc38ZfUQa4 In dit filmpje laat hij zijn kwaliteiten zien. Hij is trouwens ook nog behoorlijk snel hoor voor zijn lengte(1.93)
|
wesley-oss
Forum berichten: 34
|
Geplaatst: Zo 6 jul 2008 19:01
|
|
Citaat: Samaras is wel goed, alleen hij scoort niet zo veel. En wij praten over een vervanger van Huntelaar. Dus praten wij ook over iemand die regelmatig scoord. Want dat zijn we nu gewend geraakt. En wij hebben iemand nodig die véél goals maakt. Hoogwaarschijnlijk zal klaas zijn vervanger niet zoveel scoren als klaas. Maar we hebben toch wel iemand nodig die per seizoen minimaal er 25 in kan knallen. In Samaras zie ik wel een versterking, maar we hebben hem niet nodig denk ik. Zou hij wel van Celtic naar Ajax willen? Hmmm....
Hij is eigendom van City, speelde bij Celtic op huurbasis of is hij al overgenomen door Celtic?
|