Auteur
|
Bericht
|
H+10
Forum berichten: 377
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 7 apr 2008 17:31
|
|
Citaat: Ik heb een heel groot probleem met deze opstelling: waar zijn de Nederlanders? Hoe kan ik me nu identificeren met Ajax als er alleen maar buitenlanders in staan. Engelaar zou ik graag op de positie van Lindgren zien.
Jij zou je moeilijk kunnen identificeren met een goed ingespeeld, mooi voetballend en winnend Ajax vol buitenlanders, DB?
Ik zou er niet mee zitten iig, het gaat mij om kwaliteit.
Ik ook niet. Ik identificeer me met de club in eerste instantie, niet met een bepaalde speler an sich (Heitinga uitgezonderd dan bijv.), welke nationaliteit hij ook heeft.
|
brigade zuid
Forum berichten: 13
|
Geplaatst: Ma 7 apr 2008 17:33
|
|
Idd liever Litmanen dan Knopper om zo maar eens wat te noemen.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Ma 7 apr 2008 17:33
|
|
Jongens als Chivu, Pettersson en Litmanen komen ook uit het buitenland en behoren tot de populairste Ajacieden aller tijden.
|
Wij zijn Ajax
Forum berichten: 2337
|
Geplaatst: Ma 7 apr 2008 18:19
|
|
Nouja, als de selectie maar echte-Ajacieden heb. Vaak zijn dat personen uit de streek, maar ook enkele aankopen zijn ook clubmens gaan voelen. Voor clubmensen heb ik dus sympathie. Maarja, als er alleen maar spelers staan waarmee je je niet kan identificeren dan wordt je ook niet vrolijk. Ik zou niet vrolijk worden van een team met allemaal aangekochte spelers die niks met de club hebben, zonder eigen opgeleide spelers(vaak Nederlanders). En een beetje karakteristieke identificatie bedoel ik dus: bluf, flair, bezieling en kritisch zijn eigenschappen die ik graag zie.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 7 apr 2008 18:41
|
|
Hoe meer succes spelers met de club behalen, hoe meer ze met de club hebben. Zo simpel is het. En zo is het ook bij supporters. Vrijwel alle spelers uit '95 zijn geliefd, maar je denkt toch niet dat dat ook zo zou zijn geweest als die groep niet zoveel prijzen had gewonnen?
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Ma 7 apr 2008 18:55
|
|
Citaat: Hoe meer succes spelers met de club behalen, hoe meer ze met de club hebben. Zo simpel is het. En zo is het ook bij supporters. Vrijwel alle spelers uit '95 zijn geliefd, maar je denkt toch niet dat dat ook zo zou zijn geweest als die groep niet zoveel prijzen had gewonnen?
Ja, oke. Maar Ajax heeft wel hun de mogelijk geboden om faam te kunnen maken. Daardoor hebben ze ook meer respect voor Ajax. Dus Ajax moet hun ook wel iets geven, dan krijg je het ook terug. Hetzelfde met Chivu, met Maxwell ga maar door. Die zijn Ajax heel erg dankbaar en denken nu met heel veel respect naar Ajax. En zo hoort het, dan worden het spelers met clubgevoel. Zo werkt het.
Trouwens over de topic: mijn instructies . We moeten het hebben over een spits die gemakkelijk afwerkt(met voeten en kop), goed de bal vast kan houden en als toetje nog is zelf ook iets kan creeeren. Die dus niet afhankelijk is van super aansluiting om te presteren, zolang er maar bruikbare passes worden gegeven. Dembele: nee, geen 4-3-3 spits, die hoort dan eigenlijk in een andere topic. Zo zijn er veel van dat soort spitsen en wieinig 4-3-3-spitsen. Dus we moeten heel zorgvuldig en kritisch kijken naar en 4-3-3-spits. Suggesties?
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Wo 9 apr 2008 11:14
|
|
Citaat: Hoe meer succes spelers met de club behalen, hoe meer ze met de club hebben. Zo simpel is het. En zo is het ook bij supporters. Vrijwel alle spelers uit '95 zijn geliefd, maar je denkt toch niet dat dat ook zo zou zijn geweest als die groep niet zoveel prijzen had gewonnen?
Ja, oke. Maar Ajax heeft wel hun de mogelijk geboden om faam te kunnen maken. Daardoor hebben ze ook meer respect voor Ajax. Dus Ajax moet hun ook wel iets geven, dan krijg je het ook terug. Hetzelfde met Chivu, met Maxwell ga maar door. Die zijn Ajax heel erg dankbaar en denken nu met heel veel respect naar Ajax. En zo hoort het, dan worden het spelers met clubgevoel. Zo werkt het.
Trouwens over de topic: mijn instructies . We moeten het hebben over een spits die gemakkelijk afwerkt(met voeten en kop), goed de bal vast kan houden en als toetje nog is zelf ook iets kan creeeren. Die dus niet afhankelijk is van super aansluiting om te presteren, zolang er maar bruikbare passes worden gegeven. Dembele: nee, geen 4-3-3 spits, die hoort dan eigenlijk in een andere topic. Zo zijn er veel van dat soort spitsen en wieinig 4-3-3-spitsen. Dus we moeten heel zorgvuldig en kritisch kijken naar en 4-3-3-spits. Suggesties?
Wat dachten jullie van deze opstelling
Maarten Stekelenburg
Bruno Silva - Thiago Silva - Thomas Vermaelen - Jan Vertonghen
Steven Defour - Gregoor van Dijk- Rasmus Lindgren
Moussa Dembele
Luis Suárez - Miralem Sulejmani
Zo'n opstelling kwam ik al tegen, en ik kan het me hier helemaal in vinden. Ook zou ik zoiezo transfervrij Miralles wel halen en dan Rommedahl verkopen. Verder hou ik niet zo van Marokaantjes en dus laat die Dirar maar in België. Verder heb je Siem de Jong achter de hand en Gabri. Miralles gun ik graag de kans, laat toch een aardige indruk achter op het EK én met transfervrije aankopen is het risico klein. Bovendien heeft hij natuurlijk een grote restwaarde over een paar jaar. Gewoon deze jongens halen en je hebt ijzervreters met de nodige techniek. Thiago Silva is een speler van Thomas, wie ik volledig vertrouw met zijn visie.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 9 apr 2008 12:12
|
|
Bedankt voor het vertrouwen, Pablo.
Die opstelling zie ik op een heleboel fronten wel zitten. Die linkerhelft van de verdediging is alleen niet zo heel sterk in de opbouw. Ook Thiago Silva is wat dat betreft geen Van der Wiel. Ik denk dat je in dat geval meer hebt aan een type De Zeeuw of Van der Wiel voor de verdediging, maar ik weet dat jij gecharmeerd bent van Van Dijk.
Die aanval is natuurlijk smullen geblazen. Dembélé die geweldig ruimte kan maken voor de acties van Suárez en Sulejmani en zelf genoeg ondersteuning heeft om vooral loopacties in de diepte te maken wanneer er ruimte ligt in het centrum. Verder functioneert hij natuurlijk ook geweldig als aanspeelpunt, zodat Defour makkelijk kan aansluiten en de aanval diep op de helft van de tegenstander weer over kan nemen.
|
Oscarito
Forum berichten: 435
|
Geplaatst: Wo 9 apr 2008 13:05
|
|
Citaat: Wat dachten jullie van deze opstelling
Maarten Stekelenburg
Moussa Dembele
Zo'n opstelling kwam ik al tegen, en ik kan het me hier helemaal in vinden. Ook zou ik zoiezo transfervrij Miralles wel halen en dan Rommedahl verkopen. Verder hou ik niet zo van Marokaantjes en dus laat die Dirar maar in België. Verder heb je Siem de Jong achter de hand en Gabri. Miralles gun ik graag de kans, laat toch een aardige indruk achter op het EK én met transfervrije aankopen is het risico klein. Bovendien heeft hij natuurlijk een grote restwaarde over een paar jaar. Gewoon deze jongens halen en je hebt ijzervreters met de nodige techniek. Thiago Silva is een speler van Thomas, wie ik volledig vertrouw met zijn visie.
1) Ik vind de linkerkant van de verdediging te zwak, daar moet naar mijn mening een betere speler bijkomen, het liefst een linksback.
2) Het middenveld vind ik te weinig scorend vermogen hebben, daarnaast vind ik dat er te weinig diepgang inzit, dan kan je wel met Dembele als aanspeelpunt spelen maar is er niemand om vanuit het middenveld bij te sluiten. Pranjic zou in dat opzicht een uitstekende aankoop zijn aangezien die dit meer dan prima beheerst.
3) Met zo'n middenveld is alles op de schouders van Suarez en Sulejmani gericht, nu zijn beide spelers ongelofelijk getalenteerd maar ook enigszins grillig en ze zijn natuurlijk geen Huntelaar die aan een half kansje genoeg heeft.
Ik wist trouwens niet dat Thiago Silva een speler van Thomas was.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 9 apr 2008 13:12
|
|
Citaat: 1) Ik vind de linkerkant van de verdediging te zwak, daar moet naar mijn mening een betere speler bijkomen, het liefst een linksback.
Zolang Vertonghen qua overzicht en dus handelingssnelheid nog niet klaar is voor het middenveld, is hij een prima optie als linksback. Hij moet vooral gaan werken aan z'n rechterbeen, het koppen en hij moet niet zoveel overtredingen rond de zestien maken. En ook zie er het liefst een jongen als Pieters bij, die zowel linksback als linkscentraal kan spelen.
Citaat: 2) Het middenveld vind ik te weinig scorend vermogen hebben, daarnaast vind ik dat er te weinig diepgang inzit, dan kan je wel met Dembele als aanspeelpunt spelen maar is er niemand om vanuit het middenveld bij te sluiten. Pranjic zou in dat opzicht een uitstekende aankoop zijn aangezien die dit meer dan prima beheerst.
Defour sluit goed bij. Lindgren is ook altijd aanspeelbaar en is wat dat betreft ook onderschat. Bovendien heeft Lindgren zelf een trap waarmee hij mensen makkelijk de diepte instuurt. Verder zou ik zoals gezegd Van Dijk inruilen voor een type De Zeeuw, wat dus ook weer voor betere aansluiting zorgt. Wat het scorend vermogen betreft heb je uiteraard wel een punt. Het huidige middenveld van Ajax scoort echter ook erg weinig.
Citaat: 3) Met zo'n middenveld is alles op de schouders van Suarez en Sulejmani gericht, nu zijn beide spelers ongelofelijk getalenteerd maar ook enigszins grillig en ze zijn natuurlijk geen Huntelaar die aan een half kansje genoeg heeft.
Als je die twee jongens goed benut heb je natuurlijk wel een geweldige aanval. En ik denk dat dat kan met een ander type in de buurt dan Huntelaar. Iemand die vooral balvaster is en wat sterker in de kaats.
Citaat: Ik wist trouwens niet dat Thiago Silva een speler van Thomas was.
Je weet toch best wat hij bedoelt? Pablo had nog nooit eerder van die speler gehoord totdat ik ergens in oktober over hem schreef. Ik schrijf ook altijd 'zijn' speler als ik het bijvoorbeeld heb over een speler die Steef een aantal jaar terug heeft aangekaart.
Mensen, even voor de duidelijkheid: Thiago Silva speelt bij Fluminense en niet bij Thomas.
|
El Chícharito
|
Geplaatst: Wo 9 apr 2008 15:09
|
|
Citaat: Wat dachten jullie van deze opstelling
Maarten Stekelenburg
Moussa Dembele
1) Ik vind de linkerkant van de verdediging te zwak, daar moet naar mijn mening een betere speler bijkomen, het liefst een linksback.
2) Het middenveld vind ik te weinig scorend vermogen hebben, daarnaast vind ik dat er te weinig diepgang inzit, dan kan je wel met Dembele als aanspeelpunt spelen maar is er niemand om vanuit het middenveld bij te sluiten. Pranjic zou in dat opzicht een uitstekende aankoop zijn aangezien die dit meer dan prima beheerst.
3) Met zo'n middenveld is alles op de schouders van Suarez en Sulejmani gericht, nu zijn beide spelers ongelofelijk getalenteerd maar ook enigszins grillig en ze zijn natuurlijk geen Huntelaar die aan een half kansje genoeg heeft.
Ik wist trouwens niet dat Thiago Silva een speler van Thomas was.
De linkerkant is idd zwak qua opbouw, maar jij bent een prachtig voorbeeld van de fout die de laatste jaren bij Ajax wordt gemaakt. Verdedigers moeten kunnen verdedigen, en de opbouw komt op plaats nummer 2. Het moet verdomme niet andersom zijn, want ik word elke keer gek als ze er weer makkelijk doorheen lopen.
Ik denk júÃst dat het middenveld prachtig is, zelfs met scorend vermogen. Een Gregoor van Dijk en Rasmus Lindgren hebben een uitstekende trap en laten we dan vooral Steven Defour niet vergeten. Als Dembele zich aanbied en doorkaatst op een opkomende middenvelder, word het makkelijk voetballen. Het mooiste zou zijn als hij zelf snel wegdraait, van Dijk speelt Sulejmani in, kaatsen en Dembele kan hem er zo weer doorheen steken. Daar zit natuurlijk tijd in, maar zo´n aanvallen krijg je dan wel.
Verder ben ik het er mee eens dat er wellicht te weinig gescoord zal worden. Met Huntelaar was je verzekerd van goals, met deze jongens is dat afwachten. Maar als je met zo´n aanval 3 keer voor de goal komt hangt er écht wel eentje he. Dat moet haast wel. Daar zijn Suarez en Sulejmani koel genoeg voor.
Ik hoop dat van Basten me Van Dijk en Dembele gunt, want ik weet zeker dat we veel plezier aan hun gaan beleven.
@Thomas, ik bedoelde inderdaad dat ik Thiago Silva van jou heb gehoord. Niet dat hij jou broertje is ofzo, maar dat was denk ik ook cynisch bedoeld van onze vriend Oscarito.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Wo 9 apr 2008 15:54
|
|
Van Dijk nevernooit! Lindgren is ook al zo'n matige speler. Trouwens wil hij controlerend spelen, terwijl op die positie creativiteit is gevraagd. Een aanspeelpunt hoort altijd zo diep mogelijk te spelen, waar het het gevaarlijkst is. Vertonghen als een speler die de hele flank bespeelt: nee! Thiago Silva ken ik niet, dus kan ik niet over oordelen. Voor de rest ben ik het grotendeels met je eens, behalve dat als je met de punt naar achter speelt je niet de ruimte tussen de linies kan geven aan een intelligente Siem de Jong en nog de ruimte in de as voor binnenspelers Suarez en Sulejmani.
Aankopen:
- 1/2 RIB Verdediger(Boulahrouz)
- Sterke verdedigende middenvelder, vervanger Heitinga(Vieira proberen)
- Talentvolle linker jagende verdedigende middenvelder(Matuidi,Kargbo)
- Midmid-6 van kaliber(Bradley)
- Midmid-10 van kaliber
- kaliberspeler spelverfraaier(Seedorf/Defour/Gourcuff)
- rechtsbuiten
- 4-2-3-1 spits(Mirallas/Dembele)
- echte versterkingen(Sulejmani)
- 4-3-3-spits, vervanger Huntelaar indien nodig
- Ajax-breekijzer(Kluivert)
Verkopen:
- Lindgren
- Mitea
- Heijblok
- Delorge
- Leonardo, bij aankoop Sulejmani
- Kennedy
- Rommedahl
Verlaten:
- Heitinga(voor >€10 milj,)
- Urzaiz(transfervrij)
- Schilder(voor >€1 milj.)
- Poepon(voor >€1 milj.)
Mogelijk: Huntelaar: (voor >€35 milj.)
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 9 apr 2008 15:57
|
|
Lindgren moet weg, maar Kargbo wil je er wel weer bij hebben. Hoe leg je dat uit?
Verder is Bradley geen optie. Hij wil namelijk naar het buitenland. Dat is al herhaaldelijk aangegeven.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Wo 9 apr 2008 16:02
|
|
Citaat: Lindgren moet weg, maar Kargbo wil je er wel weer bij hebben. Hoe leg je dat uit?
Verder is Bradley geen optie. Hij wil namelijk naar het buitenland. Dat is al herhaaldelijk aangegeven.
Kargbo is een aanjager, een felle speler. Maar Matuidi is mijn eerste optie. Lindgren moet als sobere midmid spelen, Kargbo kan dienend voor dragende spelers(midmids) spelen.
Bradley zegt dat NL niet bij hem past, omdat je of aanvallende of verdedigende middenvelder staat terwijl hij beide dingen willen doen. Terwijl een 6 bij Ajax moet kunnen doordekken op de midmid van de tegenstander en het spel moet gaan maken. Dan heb je een controlerende en een aanvallende rol. Als Van Basten hem overtuigd met mijn visie dan denk ik dat hij naar Ajax wil komen.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 9 apr 2008 16:04
|
|
Citaat: Kargbo is een aanjager, een felle speler. Maar Matuidi is mijn eerste optie. Lindgren moet als sobere midmid spelen, Kargbo kan dienend voor dragende spelers(midmids) spelen.
Je kan ook belangrijk zijn in de recuperatie zonder als een dolle op en neer te hollen hoor. Kargbo is een aardige speler, maar Lindgrenis echt stuk-ken sterker aan de bal. En aangezien Kargbo ook in de as speelt, houdt het daar eigenlijk wel op met je argumenten. Aangezien jij een jongen als Lindgren al niet in de as wilt zien omdat hij niet creatief genoeg zou zijn.
Citaat: Bradley zegt dat NL niet bij hem past, omdat je of aanvallende of verdedigende middenvelder staat terwijl hij beide dingen willen doen. Terwijl een 6 bij Ajax moet kunnen doordekken op de midmid van de tegenstander en het spel moet gaan maken. Dan heb je een controlerende en een aanvallende rol. Als Van Basten hem overtuigd met mijn visie dan denk ik dat hij naar Ajax wil komen.
Ik weet wat hij gezegd heeft, maar die jongen wil gewoon naar een grotere competitie waar hij meer geld kan verdienen.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Wo 9 apr 2008 16:25
|
|
Citaat:
Je kan ook belangrijk zijn in de recuperatie zonder als een dolle op en neer te hollen hoor. Kargbo is een aardige speler, maar Lindgrenis echt stuk-ken sterker aan de bal. En aangezien Kargbo ook in de as speelt, houdt het daar eigenlijk wel op met je argumenten. Aangezien jij een jongen als Lindgren al niet in de as wilt zien omdat hij niet creatief genoeg zou zijn.
Ik weet wat hij gezegd heeft, maar die jongen wil gewoon naar een grotere competitie waar hij meer geld kan verdienen.
Gewoon overtuigen: klaar! Dat is mijn punt.
Dat over Lindgren dan vertel je alles zwart-wit. Voor zijn positie zou ik Bradley halen en Arie gewoon in de luwte laten komen. Die vind ik veel meer kaliber hebben dan Lindgren. Lindgren vind ik een aardige speler, maar ik vind hem niet geschikt voor Ajax omdat bij Ajax dominantie en verzorgd voetbal wordt gevraagd. Ik vind hem daarin te magertjes, omdat hij zelfs tegen Twente niet het team zo kon leiden(terwijl we meer kwaliteit in de selectie hebben) dat we voetballend de betere waren. Dat betekend dat hij als midmid de dragende functie niet kan nemen en meer het laat afhangen van creatieve spelers, terwijl zo de bal niet kan rondgaan. Dus als je iets noemt dan hoort het wel te kloppen. Ik heb zelfs bij de suggestie Kargbo staan: opvolger Davids. Davids speelt niet in de as(alleen als de tegenstander aan de bal is om de balans te maken) en is geen midmid. Lindgren die loopt niet gaten dicht voor andere spelmakers en spelverfraaiers. Hij geeft zelf aan dat hij controlerend(in de punt naar achteren) wil spelen en dus liever niet als een stofzuiger wil fungeren. Dat is waarom een Kargbo bij mij wel geschikt is als aanvulling en Lindgren niet. Nu duidelijk en fair?
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 9 apr 2008 16:32
|
|
Citaat: Dat over Lindgren dan vertel je alles zwart-wit. Voor zijn positie zou ik Bradley halen en Arie gewoon in de luwte laten komen. Die vind ik veel meer kaliber hebben dan Lindgren. Lindgren vind ik een aardige speler, maar ik vind hem niet geschikt voor Ajax omdat bij Ajax dominantie en verzorgd voetbal wordt gevraagd. Ik vind hem daarin te magertjes, omdat hij zelfs tegen Twente niet het team zo kon leiden(terwijl we meer kwaliteit in de selectie hebben) dat we voetballend de betere waren. Dat betekend dat hij als midmid de dragende functie niet kan nemen en meer het laat afhangen van creatieve spelers, terwijl zo de bal niet kan rondgaan. Dus als je iets noemt dan hoort het wel te kloppen. Ik heb zelfs bij de suggestie Kargbo staan: opvolger Davids. Davids speelt niet in de as(alleen als de tegenstander aan de bal is om de balans te maken) en is geen midmid. Lindgren die loopt niet gaten dicht voor andere spelmakers en spelverfraaiers. Hij geeft zelf aan dat hij controlerend(in de punt naar achteren) wil spelen en dus liever niet als een stofzuiger wil fungeren. Dat is waarom een Kargbo bij mij wel geschikt is als aanvulling en Lindgren niet. Nu duidelijk en fair?
Kargbo speelt bij Willem II in de as. Vandaar dat ik er van uit ging dat je hem voor zo'n positie als versterking zag. En dat terwijl hij aan de bal heel weinig brengt. Het is in ieder geval een speler die ik nooit bij Ajax zou willen zien. Dan is Lindgren een stuk sierlijker, sterker in de passing en slimmer.
Verder ben ik het met je eens dat een stofzuiger niet helemaal hetzelfde is als een controleur. Een controleur loopt echter juist wel heel veel gaten dicht voor de creatieve spelers. En dat doet Lindgren ook. Lindgren vult posities in van andere spelers. Hij neemt ook de plek van Heitinga achterin over wanneer Heitinga inschuift, bijvoorbeeld. Lindgren is juist sterk in het overnemen van andermans positie.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Wo 9 apr 2008 16:41
|
|
Citaat:
Kargbo speelt bij Willem II in de as. Vandaar dat ik er van uit ging dat je hem voor zo'n positie als versterking zag. En dat terwijl hij aan de bal heel weinig brengt. Het is in ieder geval een speler die ik nooit bij Ajax zou willen zien. Dan is Lindgren een stuk sierlijker, sterker in de passing en slimmer.
Verder ben ik het met je eens dat een stofzuiger niet helemaal hetzelfde is als een controleur. Een controleur loopt echter juist wel heel veel gaten dicht voor de creatieve spelers. En dat doet Lindgren ook. Lindgren vult posities in van andere spelers. Hij neemt ook de plek van Heitinga achterin over wanneer Heitinga inschuift, bijvoorbeeld. Lindgren is juist sterk in het overnemen van andermans positie.
Oke, nu kunnen we echt praten. Maar ik heb het voor de positie van Davids over defensieve kracht als de tegenstander de bal heeft, ik vind Lindgren wel taktisch slimmer maar als er een duel is veel minder waarde hebben. Bovendien zie ik hem niet 90 minuten lang gaan: zijn loopvermogen is niet zo groot. En fel spelen is niet zijn manier.
Trouwens speelt Kargbo achter het middenveld bij Willem 2, niet op het middenveld. Boutahar maakt het spel en hij is aanjager erachter. Bovendien verwacht ik wel basistechniek, maar het hoeft niet super te zijn(kijk bijv. Gatusso). Ik denk dat hij defensief heel krachtig, fel is en daardoor veel waarde zou kunnen hebben indien Ajax met vrijheid van het creatieve driehoekje speelt. Trouwens is hij mijn tweede optie: Matuidi heeft de voorkeur(is voetballend wat sterker).
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 9 apr 2008 16:45
|
|
Kargbo speelt bij Willem II zo:
x-----------x
---Kargbo
Lindgrens favoriete positie bij Ajax is als volgt:
Davids-----Gabri
------Lindgren
Wat dat betreft dus gewoon concurrenten van elkaar. En dan is Lindgren veel meer een voetballer voor Ajax dan Kargbo. Al is het inderdaad zo dat Lindgren fysiek nog altijd niet de sterkste is. Het is echter wel verbeterd sinds z'n eerste periode bij Ajax.
|
El Chícharito
|
Geplaatst: Wo 9 apr 2008 16:52
|
|
Citaat:
Oke, nu kunnen we echt praten. Maar ik heb het voor de positie van Davids over defensieve kracht als de tegenstander de bal heeft, ik vind Lindgren wel taktisch slimmer maar als er een duel is veel minder waarde hebben. Bovendien zie ik hem niet 90 minuten lang gaan: zijn loopvermogen is niet zo groot. En fel spelen is niet zijn manier.
Trouwens speelt Kargbo achter het middenveld bij Willem 2, niet op het middenveld. Boutahar maakt het spel en hij is aanjager erachter. Bovendien verwacht ik wel basistechniek, maar het hoeft niet super te zijn(kijk bijv. Gatusso). Ik denk dat hij defensief heel krachtig, fel is en daardoor veel waarde zou kunnen hebben indien Ajax met vrijheid van het creatieve driehoekje speelt. Trouwens is hij mijn tweede optie: Matuidi heeft de voorkeur(is voetballend wat sterker).
Als je hem vergelijkt met Gattuso komen zijn zwakke punten duidelijk in het licht. Heeft Kargbo de doortastendheid van Gattuso, de intelligentie, de felheid.. Ik denk dat hij het wel heeft (op intelligentie na), maar in veel mindere mate. Ik vind dat een VMC slim moet zijn. Lindgren is een pientere jongen, denkt constant na over positie kiezen en wanneer aansluiten ja of nee. Dat hij niet zo doortastend is als Gattuso in zijn duels, vind ik persoonlijk ook erg jammer. Maar aangezien hij zo slim speelt, gaat hij weinig duels aan. Dat komt omdat hij meestal eerder bij de bal is en meteen kan doorspelen. Kargbo ben ik niet van onder de indruk, écht niet. Dan kun je mij uitlachen met Gregoor van Dijjk, maar die heeft meer vergelijking met Gattuso als hem(al is het alleen zijn baardgroei )
Nu we het toch over de as van onze defensie/middenveld hebben. Zojuist meldt VI dat Ruud Vormer niet wil verlengen bij AZ en transfervrij is. Die jongen is jong, gretig én dus transfervrij. Ik vind hem de ideale man om nét voor de verdediging te spelen en in balbezit achter de bal blijvend, maar wel bereikbaar. Die jongen is tevens nog maar 19 jaar en ik vind hem altijd wel nadrukkelijk aanwezig. Gabri op de boot naar Spanje en Ruud naar Amsterdam? Goedkope oplossing met een kwaliteitsverbetering zeg ik!!! Ik zal hem zeker toejuichen, mocht hij hier tekenen! :)
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 9 apr 2008 16:55
|
|
Vormer hebben we het inderdaad al eens over gehad en toevallig plaats ik dat stuk van VI.nl net in de AZ-topic. Als ik een Nederlandse topclub was zou ik het wel weten. Vormer contracteren en een jaar verhuren aan een club als FC Groningen, NAC of Vitesse.
Wat Lindgren betreft deel ik je visie.
|
Oscarito
Forum berichten: 435
|
Geplaatst: Wo 9 apr 2008 16:57
|
|
Citaat: Defour sluit goed bij. Lindgren is ook altijd aanspeelbaar en is wat dat betreft ook onderschat. Bovendien heeft Lindgren zelf een trap waarmee hij mensen makkelijk de diepte instuurt. Verder zou ik zoals gezegd Van Dijk inruilen voor een type De Zeeuw, wat dus ook weer voor betere aansluiting zorgt. Wat het scorend vermogen betreft heb je uiteraard wel een punt. Het huidige middenveld van Ajax scoort echter ook erg weinig.
Defour, Van Dijk en Lindgren zijn spelers die het liefst vanuit een controlerende positie spelen, je zult ze maar zelden de diepte in zien duiken of alleen voor het doel verschijnen. Defour kan het enigszins nog maar dat is meer een spelmaker, spelers als Pranjic, Bradley, Bakkal beheersen het lopende werk veel beter. Dat soort types mis ik dan ook in dat elftal, het elftal is mijns inziens niet complementair aan elkaar.
Citaat: Je weet toch best wat hij bedoelt? Pablo had nog nooit eerder van die speler gehoord totdat ik ergens in oktober over hem schreef. Ik schrijf ook altijd 'zijn' speler als ik het bijvoorbeeld heb over een speler die Steef een aantal jaar terug heeft aangekaart.
Mensen, even voor de duidelijkheid: Thiago Silva speelt bij Fluminense en niet bij Thomas.
Ik snap best wat hij bedoelt maar ik wilde even iets duidelijk maken. Het verschil met Steef is dat hij in de meeste gevallen (mede) verantwoordelijk geweest voor een transfer. Jij noemt net als mij wat namen op internet maar wij staan verre van het voetbalwereldje (althans vooralsnog dan he :))
Als dat zo was had ik o.a. Breno, Thiago Silva, Gonzalo Higuain, Juan Pablo Carrizo, Vedran Corluka, Oscar Cardozo allemaal als "mijn spelers" kunnen beschrijven. Dit is natuurlijk pertinente onzin.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 9 apr 2008 17:04
|
|
Citaat: Ik snap best wat hij bedoelt maar ik wilde even iets duidelijk maken. Het verschil met Steef is dat hij in de meeste gevallen (mede) verantwoordelijk geweest voor een transfer. Jij noemt net als mij wat namen op internet maar wij staan verre van het voetbalwereldje (althans vooralsnog dan he :))
Als dat zo was had ik o.a. Breno, Thiago Silva, Gonzalo Higuain, Juan Pablo Carrizo, Vedran Corluka, Oscar Cardozo allemaal als "mijn spelers" kunnen beschrijven. Dit is natuurlijk pertinente onzin.
Steef had het vaak genoeg over 'zijn' spelers zonder dat die spelers in verband werden gebracht met Nederlandse clubs. Sowieso zijn er de afgelopen seizoenen maar weinig voltreffers uit Zuid-Amerika naar Nederland gehaald, dus ik denk niet dat er uiteindelijk daadwerkelijk veel spelers zijn gehaald op zijn aanraden. Ik weet dat hij bijvoorbeeld een positief advies heeft gegeven bij de transfer van Salcido, maar verder is er op Zuid Amerikaans gebied de laatste jaren niet zo heel veel gebeurd in Nederland.
Persoonlijk spreek ik zo nu en dan over 'mijn' speler als ik hem ergens heb getipt en het geen jongen van het hype-kaliber als Gago, Higuain of Carrizo is. En veel is natuurlijk afhankelijk van het moment waarop je een speler noemt.
Maar goed, deze discussie kan eventueel elders gevoerd worden. Hier zouden we mogelijke vervangers van Huntelaar bespreken.
|
Ad
Forum berichten: 2481
|
Geplaatst: Wo 9 apr 2008 17:28
|
|
Lees net in VI dat v Basten interesse heeft in die Koef van Pisvee.......houdt het dan nooit op met die middelmaat binnen halen?
Ten eerste is die Koef een Pivee-er en daarom in MIJN beleving al bij voorbaat niet welkom.
Ten tweede is het een hele middelmatige spits die de schoenen van Klaas Jan nog niet vast mag maken.
Waar is die v Basten toch allemaal mee bezig joh?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Wo 9 apr 2008 17:29
|
|
Ik geloof er geen bal van, Ad. Sinds wanneer heeft de VI weer inside-info over AJAX?
|