Auteur
|
Bericht
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 31 maa 2008 15:01
|
|
Dit is een wedstrijd die Ajax toch redelijk simpel zou moeten winnen. Ik verwacht dat ook een mooie zegen in de trand van 4-0/5-1. Ik hoop dat Kosters eens iets anders gaat proberen met de opstelling zoals Martina en Sarpong erin zetten of in een 4-4-2 systeem spelen. Deze opstelling zou ik het liefst zien staan:
----------------------------------- Stekelenburg ---------------------------------
---------------------- Heitinga -------------------- Vermaelen ----------------
Bruno Silva ------------------------------------------------------ Vertonghen
---------------------- S. de Jong -------------- Lindgren ---------------------
Martina ---------------------------- Sarpong ------------------------ Suarez
-------------------------------------- Huntelaar ----------------------------------
Martina als echte buitenspeler en Suarez die naar binnen trekt. Sarpong als schaduwspits met Siem als opbouwende- en Lindgren als controlerende-middenvelder. De rest spreekt eigenlijk voor zich.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Ma 31 maa 2008 15:13
|
|
Ik ben gewoon weer aanwezig in het stadion. Na een x-aantal wedstrijden op een andere plek te hebben gezeten omdat ik mensen meenam naar het stadion, zit ik nu weer op m'n eigen stoel. Ajax moet voor de zekerheid toch maar even aan het doelsaldo werken. Al is het doelsaldo nu al +3 ten opzichte van PSV en moet dat dus automatisch hoger worden in het geval Ajax PSV gelijk komt te staan met PSV in punten.
Je mag nog een beetje dromen, toch? :oops:
Ik hoop trouwens dat Suárez gewoon mag spelen van de KNVB, gezien de tik die hij tegen Heerenveen uitdeelde aan Dingsdag. Dat is trouwens wel iets wat ik even ter sprake wilde brengen: het te opvliegerige karakter van Suárez. Ik vind z'n winnaarsmentaliteit mooi en het is een heerlijke voetballer, maar het natrappen in de beker tegen NAC, het pootje haken bij Boschker in Twente en nu weer deze tik aan Dingsdag hadden de ploeg flink kunnen duperen. Daar moet hij echt mee stoppen.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Ma 31 maa 2008 15:21
|
|
Citaat: Ik hoop trouwens dat Suárez gewoon mag spelen van de KNVB, gezien de tik die hij tegen Heerenveen uitdeelde aan Dingsdag. Dat is trouwens wel iets wat ik even ter sprake wilde brengen: het te opvliegerige karakter van Suárez. Ik vind z'n winnaarsmentaliteit mooi en het is een heerlijke voetballer, maar het natrappen in de beker tegen NAC, het pootje haken bij Boschker in Twente en nu weer deze tik aan Dingsdag hadden de ploeg flink kunnen duperen. Daar moet hij echt mee stoppen. Het was een zacht klapje maar het was een klap. Hij is wat opvliegerig maar ik ban al lang blij dat hij geen schwalbes meer maakt, al worden zijn val partijen soms nog wel als schwalbe gezien zoals tegen FC Twente.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 31 maa 2008 15:23
|
|
Dat is natuurlijk weer de andere kant van het verhaal. Suárez is enigszins vogelvrij verklaard door de scheidsrechters. Wanneer Suárez valt is er vrijwel nooit meer iets aan de hand en mogen tegenstanders zich over hem geen buigen, hem verrot schelden en zelfs aanraken! Tsja, dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Ma 31 maa 2008 15:25
|
|
Citaat: Dat is natuurlijk weer de andere kant van het verhaal. Suárez is enigszins vogelvrij verklaard door de scheidsrechters. Wanneer Suárez valt is er vrijwel nooit meer iets aan de hand en mogen tegenstanders zich over hem geen buigen, hem verrot schelden en zelfs aanraken! Tsja, dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn. Nee, ik vind ook dat de Ajax leiding hier over moet gaan praten met de KNVB. Je moet als scheidsrechter altijd iedereen blanko beoordelen en dat gebeurt nu niet bij Suarez. Ajax is al vaker een strafschop ontzecht na een overtreding op Suarez dan dat ze er een hebben gekregen door een schwalbe van Suarez.
Trouwens over penatly's gesproken wat een onzin dat Zuiverloon vind dat Vertonghen makkelijk neer ging en dat het geen penalty was. Het was over duidelijk dat Zuiverloon een overtreding maakte en dat Vertonghen werd neer gehaald.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Vr 4 apr 2008 11:10
|
|
Ik heb er toch weer zin in gekregen. Gewoon lekker naar het stadion en hopen op een leuke wedstrijd. Hopelijk kan ik ook voorkomen dat de verwachtingen met betrekking tot PSV-Heracles hoog worden.
Silva is voor deze wedstrijd trouwens geschorst. Hopelijk stelt Koster Colin op en niet Ogararu. Dat lijkt me sowieso logisch, gezien het feit dat Van Basten door wil met Colin.
|
mike_zuid2
Forum berichten: 590
|
Geplaatst: Vr 4 apr 2008 13:16
|
|
Sfeerteam Ajax roept alle Ajacieden op zondag vroeg naar het stadion te komen!
Datum: 02-04-2008
Laatste gewijzigd: 02-04-2008
Categorie: Ajax Nieuws
Het sfeerteam van Ajax verzoekt alle Ajacieden om zondag vroeg naar het stadion te komen. Zoals altijd kan er niet gezegd worden wat er gaat komen maar dat er iets speciaals is waar je bij moet zijn tijdens de opkomst van Ajax-de Graafschap is zeker!
Sfeerteam Ajax
|
Eto'o
|
Geplaatst: Vr 4 apr 2008 13:18
|
|
Is een half uur van tevoren genoeg, Mike?
|
mike_zuid2
Forum berichten: 590
|
Geplaatst: Vr 4 apr 2008 13:27
|
|
Ja zeker. Het gaat toch om de 10 minuten voorafgaand aan het beginsignaal.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Vr 4 apr 2008 16:41
|
|
Datgene waar Mike het over heeft gaat dus plaatsvinden voor de wedstrijd, mensen! Verwar het niet met het volgende, wat plaats gaat vinden in de rust:
Citaat: Zondag 18 jaar historie in ArenA
Amsterdam, 04 apr 2008
Bij Ajax staat zondag in de ArenA een fantastisch historische evenement op het programma. ABN AMRO wil samen met de supporters en voormalig Ajax-spelers terugkijken op de afgelopen 18 jaar, de periode dat De Bank hoofdsponsor was.
Ajax heeft met ABN AMRO als hoofdsponsor tot nu toe 23 prijzen gewonnen. In de rust van de wedstrijd Ajax - De Graafschap komen oud-spelers en trainers van Ajax de bekers en schalen nog een keer aan de supporters tonen. ABN AMRO heeft zoveel mogelijk spelers uit deze periode uitgenodigd. Dit bleek geen gemakkelijke opgave te zijn, aangezien veel coryfeeën nog actief zijn in Europa. Ajacieden die onder andere aanwezig zullen zijn: Marc Overmars, Patrick Kluivert, Danny Blind en Richard Witschge. Het wordt een unieke gebeurtenis waarbij met elkaar genoten kan worden van een prachtig stukje historie.
Ajax roept al zijn seizoenkaarthouders op om naar deze wedstrijd te komen om dit spektakel niet te missen! De losse tickets zijn reeds uitverkocht.
De 23 prijzen uit het ‘tijdperk ABN AMRO’:
Wereld Beker (1995)
Champions League (1995)
UEFA Cup (1992)
Europese Supercup (1995)
Landstitel (1994, 1995, 1996, 1998, 2002, 2004)
KNVB Beker (1993, 1998, 1999, 2002, 2006, 2007)
Johan Cruijff Schaal (2002, 2005, 2006, 2007)
Nederlandse Supercup (1993, 1994, 1995)
Ajax.nl
Ik ben heel benieuwd naar de (tifo?) actie van het sfeerteam. Wat ABN AMRO gaat doen vind ik aan de ene kant wel een beetje wrang. Want om nu te gaan lopen pronken met allerlei behaalde prijzen uit het verleden doet toch een beetje pijn. Aan de andere kant is het zeker mooi om Blind, Overmars, Witschge en Kluivert weer terug te zien in de Arena.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Za 5 apr 2008 14:23
|
|
Citaat: Colin bij achttien geselecteerden
Amsterdam, 05 apr 2008
Jurgen Colin maakt zondagmiddag deel uit van de Ajax-selectie voor het duel tegen De Graafschap. Tegen opzichte van vorige week is er nog een wijziging. Siem de Jong keert terug, Dennis Rommedahl ontbreekt.
Aangezien Bruno Silva is geschorst, zal trainer Adrie Koster zondag een keuze maken uit George Ogararu of Jurgen Colin als rechtsback.
De selectie van Ajax ziet er als volgt uit:
Maarten Stekelenburg
Dennis Gentenaar
John Heitinga
Thomas Vermaelen
Samuel Kuffour
Jan Vertonghen
George Ogararu
Edgar Davids
Rasmus Lindgren
Kenneth Perez
Urby Emanuelson
Klaas Jan Huntelaar
Leonardo
Luis Suarez
Kennedy
Jeffrey Sarpong
Jurgen Colin
Siem de Jong
Ajax
|
Eto'o
|
Geplaatst: Za 5 apr 2008 14:43
|
|
Ik hoop op de volgende opstelling:
Stekelenburg;
Colin, Heitinga, Vermaelen, Vertonghen;
Lindgren, Davids
De Jong/Sarpong;
Martina, Huntelaar, Suárez
Geen Emanuelson omdat ik vind dat het ondanks z'n talent tijd wordt dat hij z'n plek gaat verdienen. Dat kan op dit moment eigenlijk alleen als linksbuiten en daar hebben we Suárez. Martina verdient als ik het zo hoor ook een kans. Op de bank zou ik beginnen met Gentenaar, Emanuelson, Wormgoor, De Jong/Sarpong, Kennedy, Kuffour en Perez.
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Za 5 apr 2008 14:49
|
|
Citaat: Ik hoop op de volgende opstelling:
Stekelenburg;
Colin, Heitinga, Vermaelen, Vertonghen;
Lindgren, Davids
De Jong/Sarpong;
Martina, Huntelaar, Suárez
Geen Emanuelson omdat ik vind dat het ondanks z'n talent tijd wordt dat hij z'n plek gaat verdienen. Dat kan op dit moment eigenlijk alleen als linksbuiten en daar hebben we Suárez. Martina verdient als ik het zo hoor ook een kans. Op de bank zou ik beginnen met Gentenaar, Emanuelson, Wormgoor, De Jong/Sarpong, Kennedy, Kuffour en Perez.
Ik vind jullie opstelling allemaal even mooi als prachtig, maar ik geef jullie weinig hoop. Perez zal gewoon weer in de basis staan, zoals gewoonlijk......
|
Bertje
|
Geplaatst: Za 5 apr 2008 14:51
|
|
Nee hoor, want ik ga straks een dreigbrief naar Adrie sturen.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Za 5 apr 2008 14:51
|
|
Ach, Koster is wat koppig, maar ik neem aan dat hij Perez niet voor niets wisselde in Heerenveen. En als zelfs Koster gaat merken dat Perez niets doet dan heeft Perez het wel erg bont gemaakt.
|
Wij zijn Ajax
Forum berichten: 2337
|
Geplaatst: Za 5 apr 2008 19:12
|
|
Weer geen Luque .
|
Bertje
|
Geplaatst: Za 5 apr 2008 19:13
|
|
Hoe kan dat toch?
|
Eto'o
|
Geplaatst: Za 5 apr 2008 19:33
|
|
Citaat: Weer geen Luque .
Koster gaf laatst al aan dat Luque het de technische staf wel wat moeilijker mag maken op de trainingen. Die jongen doet er dus weer alles aan om het predikaat luie pseudo-vedette te behouden.
PS Hoe vind je je avatar, WZAWZDB?
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Za 5 apr 2008 20:13
|
|
Citaat: Weer geen Luque .
Koster gaf laatst al aan dat Luque het de technische staf wel wat moeilijker mag maken op de trainingen. Die jongen doet er dus weer alles aan om het predikaat luie pseudo-vedette te behouden.
PS Hoe vind je je avatar, WZAWZDB?
Tja, lijkt mij niet lastig om zo'n speler te prikkelen. Maar blijkbaar heeft hij gewoon schijt aan Koster. Volgens mij kunnen die niet door 1 deur hoor.. Ik vraag me af wat Van Basten eruit haalt óf dat hij deze uitdaging niet aandurft. Dat zou mij trouwens zeer teleurstellen.
PS Tja, ik ben eigenlijk op zoek naar iets meer kaos. Dit is een doek, het liefst zie ik fakkels((rode) rook) met daarin banderie's. Maar ik had zo'n heel vette schermafbeelding, maar ik vrees dat die van mijn compu is verwijderd. Maar toch bedankt hoor. En als ik iets beters heb dan stuur ik het wel op.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Za 5 apr 2008 23:45
|
|
Citaat: Tja, lijkt mij niet lastig om zo'n speler te prikkelen. Maar blijkbaar heeft hij gewoon schijt aan Koster. Volgens mij kunnen die niet door 1 deur hoor.. Ik vraag me af wat Van Basten eruit haalt óf dat hij deze uitdaging niet aandurft. Dat zou mij trouwens zeer teleurstellen.
Het is de afgelopen drie jaar niemand gelukt om die jongen te prikkelen, dus zo makkelijk is het blijkbaar niet. En het feit dat Newcastle hem eigenlijk niet aan de straatstenen kwijt kon zegt ook wel genoeg. Luque kan er (vanwege z'n fysiek) gewoon helemaal niets meer van.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Zo 6 apr 2008 11:04
|
|
Citaat: Tja, lijkt mij niet lastig om zo'n speler te prikkelen. Maar blijkbaar heeft hij gewoon schijt aan Koster. Volgens mij kunnen die niet door 1 deur hoor.. Ik vraag me af wat Van Basten eruit haalt óf dat hij deze uitdaging niet aandurft. Dat zou mij trouwens zeer teleurstellen.
Het is de afgelopen drie jaar niemand gelukt om die jongen te prikkelen, dus zo makkelijk is het blijkbaar niet. En het feit dat Newcastle hem eigenlijk niet aan de straatstenen kwijt kon zegt ook wel genoeg. Luque kan er (vanwege z'n fysiek) gewoon helemaal niets meer van.
Ik zie nog steeds de fluwelen linker hoor.. Mischien is zijn actie niet meer top, maar heeft bijv. een Beckham die ooit gehad. Het draait erom dat je goed wordt gebruikt, uit hem valt heus wel veel te halen. En ik weet zeker dat hij te prikkelen: door San Marco Fantastico. Hij keek ernaar uit om met zo'n grote persoon uit het voetbal samen te werken, ik denk dat je dan wel bij hem een snaar kan raken. Dus MvB, ga aub die uitdaging aan!!
Over de wedstrijd: hoeveel het wordt maakt me echt niks uit. Als Ajax de 3-0 maakt dan zou ik veel minder blij zijn dan met de 1-1 van Heracles. Als we maar winnen en PSV punten verspeelt..
|
Bertje
|
Geplaatst: Zo 6 apr 2008 11:08
|
|
Verschil is dat Beckham positioneel geweldig is, een enorm loopvermogen heeft, fysieke duels wint en een geweldig overzicht heeft. Daarnaast is de trap van Beckham natuurlijk even een paar keer beter dan die van Luque.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Zo 6 apr 2008 12:35
|
|
Citaat: Verschil is dat Beckham positioneel geweldig is, een enorm loopvermogen heeft, fysieke duels wint en een geweldig overzicht heeft. Daarnaast is de trap van Beckham natuurlijk even een paar keer beter dan die van Luque.
Met loopvermogen bedoel je denk ik de wil om even in te zakken. Conditioneel is hij niet top, in werklust voor de ploeg vind ik het ook niet top. Fysieke duels wint dan snap ik niet wat je bedoelt. Ik zie hem niet veel duels aangaan. Oke, hij is functioneel handig. Maar dat kan Luque ook. De trap is mischien meer verfijnd, hij kan bijna altijd uitvoeren wat hij wil. Maar de trap van Luque is ook behoorlijk, zeker als je vergelijkt zijn traptechniek tov de concurrentie. En dan heb ik het nog geeneens binnen Ajax, maar gewoon binnen heel NL. Overzicht vond je geweldig, maar centraal op het middenveld bij Real kon hij zijn waarde niet bewijzen. Dus zijn overzicht en zijn oplossingen zijn niet geweldig. Alleen als hij ziet wat er moet gebeuren kan hij het ook daadwerkelijk uitvoeren, maar hij ziet niet altijd de oplossing.
|
Bertje
|
Geplaatst: Zo 6 apr 2008 12:41
|
|
Beckham aarde niet centraal op het middenveld omdat men daar Zidane al had.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Zo 6 apr 2008 12:51
|
|
Citaat: Beckham aarde niet centraal op het middenveld omdat men daar Zidane al had.
Oke, klopt gedeeltelijk. Maar de opbouw was belabbert, dus de 6 had het niet goed gedaan. En wie speelde daar: David Beckham. Zidane speelde toen op 10. Het spel was niet verzorgd en daar mag de midmid zich aanrekenen. En de midmid(het aanspeelpunt) was Beckham. Maar ik zeg niet dat hij slecht is/was, ik zeg alleen dat zijn overzicht niet denderend genoeg was om als midmid faam te maken. Maar als invuller van de rechterflank had hij alles wat nodig was: een zeer behoorlijke trap. Zijn snelheid was niet top en zijn acties waren niet top, maar zolang de bal snel rondgaat dan krijgt de flankspeler ruimte(gaten) om de bal voor te kunnen geven. En daar kon hij optimaal gebruik van maken, dat vind ik echt knap hoor. Maar ik denk dat Luque iets meer als een buitenspeler kan spelen, maar zijn trap is idd helaas niet zo verfijnd als van Beckham. Al vind ik zijn schoten wel veel explosiever dan die van Beckham.
Maar zolang Luque bij Ajax niet als linksbuiten wordt geselecteerd, snap ik niet dat die Goossens niet zijn minuten krijgt. Want dan kan hij zich goed ontwikkelen, hij heeft Jong Ajax nu ook wel gezien. Die moet weer een stap omhoog. Dat Urby nu als linksbuiten wordt misbruikt vind ik echt slecht, Urby is een wingback. Dus een komende vleugelinvuller, niet een al neergezette buitenspeler, daarvoor is hij niet creatief genoeg en is zijn trap ook niet goed genoeg. Hij moet op kunnen stomen, lekker met de bal aan de voet en dan kan er wat goeds uitkomen. Koster: ik kan me totaal niet vinden in je beleid. Gelukkig ben je na dit seizoen weg bij Ajax1!
|