Forum
Forumoverzicht » De Goeie Ouwe Tijd » Voormalige Godenzonen » Alfons Groenendijk als assistent-trainer
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Alfons Groenendijk als assistent-trainer
Maker: Eto'oBekeken: 2488
Status: InactiefBerichten: 31
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2   > + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Eto'o

Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Wo 2 apr 2008 19:46
Citaat:
Gedwongen afscheid doet pijn

AMSTERDAM - De waarschuwing uit de mond van Alfons Groendenijk is helder, tijdens de woensdagtraining van Ajax. ,,Alles is toegestaan, maar wie probeert iemand een doodschop te verkopen, kan de kleedkamer opzoeken.

Die hebben we hier niet nodig.'' Ook assistent-coach Groenendijk had gezien dat Samuel Kuffour met een grove tackle orde op zaken trachtte te stellen. Buiten alle proporties, oordeelde Groenendijk.

Het is wat hij het liefste doet, zich laten omringen door de selectie van Ajax. Dagelijks op het veld naast de Arena nieuwe varianten bedenken hoe spelers beter te krijgen, hen te corrigeren waar nodig en ze te helpen mochten ze daar baat bij hebben.

Groenendijk mag dat werk nog anderhalve maand blijven doen, dan is het seizoen afgelopen en zijn contract ten einde. Afgelopen weekeinde hoorde de geboren Leidenaar dat zijn verbintenis bij de hoofdstedelingen niet wordt verlengd.

,,Dit doet pijn. Ik voel me toch een Ajacied. Ik weet niet of dit de beslissing van de nieuwe coach Marco van Basten is, maar ik heb nog geen toelichting gekregen van Martin van Geel (technisch directeur, red.).

,,Ik had gehoopt te kunnen blijven, daar leek het ook lange tijd op. Vandaar dat ik wel verbaasd sta. Ik had voor mijn gevoel nog veel voor Ajax kunnen betekenen. Het waren geen makkelijke jaren. Ik ga nu maar kijken wat zich aandient. Ik heb mijn diploma coach betaald voetbal, ik kan dus vele kanten op.''

Groenendijk: ,,Als je er wat over zegt, ben je blijkbaar een huilebalk. En als je er niets over zegt, ben je een ijskonijn. Ik heb mijn teleurstelling toegelicht, ik kon niet anders.''

Groenendijk maakt inmiddels drie jaar deel uit van de technische staf van Ajax. Het eerste jaar bij Jong-Ajax, de de laatste twee als assistent van de hoofdtrainer. Eerst van Henk ten Cate, halverwege dit jaar van Adrie Koster.

,,Onder de reacties die ik kreeg, zaten nog geen concrete aanbiedingen van andere clubs. Ik ben natuurlijk assistent geweest, dan sta je niet voortdurend in de schijnwerpers.''

Groenendijk is er nog niet uit wat hij na Ajax met zijn carrière wil. ,,Ik ben niet bang voor de toekomst. Ik weet wat ik kan en er is in het voetbal altijd wel weer wat te doen. Op Ajax wil ik niet meer ingaan, ik heb geen zin de club waar ik jaren met veel plezier heb gewerkt in een kwaad daglicht te zetten. Ik heb hier ontzettend veel meegemaakt, maar om naam en toenaam te noemen, gaat me te ver. Ik ben er klaar mee.''

Sportwereld.nl
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 4200
Geplaatst: Wo 2 apr 2008 20:04
Groenendijk is/was een beetje de peoplemanager van deze trainingstaf. Complementair met Henk Ten Cate, die meer van de harde lijn was. Groenendijk lag erg goed bij de spelersgroep, dolde ook wel met de spelers etc. Van Basten neemt z'n eigen mensen mee, wat ik prima begrijp. Jammer van Groenendijk zelf maar dat zijn de wetten van de voetbalwereld.
Scio

Forum berichten: 1939
Geplaatst: Wo 11 jun 2008 13:18
Citaat:
Groenendijk verkast van Ajax naar Willem II

Red Bull Air Race in Rotterdam 2008

11-jun-2008 13:20

Alfons Groenendijk vertrekt van Ajax naar Willem II. Groenendijk gaat deel uitmaken van een technische staf van de Tilburgers, die gecompleteerd wordt door Andries Jonker en Marcel Valk. Jonker blijft ook aan als technisch directeur in Noord-Brabant. (EvS) Later meer...

http://www.sportweek.nl/voetbal/62054/G ... _Willem_II
Wij zijn Ajax

Forum berichten: 2337
Geplaatst: Wo 11 jun 2008 13:24
Pff, daar wordt je toch niet vrolijk van?! Geeneens eindverantwoordelijk voor iets, geeneens onder een goede trainer.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Do 19 jun 2008 20:12
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Ma 16 feb 2009 18:43
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Vr 19 feb 2010 11:28
Citaat:
Alfons Groenendijk ontslagen

Bron: De Telegraaf

Willem II heeft trainer Alfons Groenendijk aan de kant gezet wegens tegenvallende resultaten. Het ontslag is opvallend, omdat de spelers donderdag nog massaal stemden (95 procent) voor het aanblijven van Groenendijk. Willem II bezet momenteel de voorlaatste positie in de eredivisie, de club heeft vijf punten meer dan hekkensluiter RKC Waalwijk.

Groenendijk ging in seizoen 2008/2009 als assistent-trainer aan de slag bij Willem II. Een jaar geleden verving hij Andries Jonker als hoofdtrainer.
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2   > + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.888
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.314.237 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » De Goeie Ouwe Tijd » Voormalige Godenzonen » Alfons Groenendijk als assistent-trainer
Ga
Zoeken: