Auteur
|
Bericht
|
Chivu 05
Forum berichten: 796
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 17 feb 2009 19:40
|
|
Citaat: Zijn inderdaad leuke affiches. De B1 schijnt trouwens net met 0-6 te hebben gewonnen van Vitesse/Agovv.
Ja klopt zondag hebben ze met 0-6 gewonnen van Vitesse. Ook de B2 draait lekker en won met 1-3 bij FC Volendam.
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Di 17 feb 2009 19:42
|
|
Klopt, voor B1 scoorden Boere, Cijntje en Lukoki allen twee keer, voor B2 Klaassen 2x en Bouy.
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 17 feb 2009 19:51
|
|
Deed die Deen mee bij de B1, Chivu 05?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Di 17 feb 2009 19:53
|
|
Wie weet hoe Boere zich onwikkelt?
|
Chivu 05
|
Geplaatst: Di 17 feb 2009 19:58
|
|
Citaat: Deed die Deen mee bij de B1, Chivu 05?
Ik weet de opstelling niet precies, maar de Deen speelde iig donderdag nog mee met Denemarken onder 17 tegen Griekenland. Geen idee of hij op tijd terug was.
Boere doet het goed. In het begin van het seizoen miste hij duidelijk ritme na een blessure, maar nu scoort hij makkelijk. 9 goals in de competitie. Voor Oranje onder 17 is hij niet geselecteerd, daar krijgen de spitsen van Feyenoord en Excelsior de voorkeur. Die van Feyenoord is al contractspeler en die van Excelsior kan volgens de verhalen naar Aston Villa.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Di 17 feb 2009 20:05
|
|
Die K*T Engelsen weer. Op Anas Achabar wordt ook gejaagd, maar door een andere Engelse club waarvan de naam je niet zal verbazen, Chelsea. Voor Stefan de Vrij staat zelfs een contract klaar bij West Bromwhich, maar hij schijnt te blijven.
|
Chivu 05
|
Geplaatst: Di 17 feb 2009 20:28
|
|
Citaat: Die K*T Engelsen weer. Op Anas Achabar wordt ook gejaagd, maar door een andere Engelse club waarvan de naam je niet zal verbazen, Chelsea. Voor Stefan de Vrij staat zelfs een contract klaar bij West Bromwhich, maar hij schijnt te blijven.
Gebeurt door de Nederlandse clubs ook. Heerenveen heeft in de B-jeugd 3 buitenlanders lopen, Twente ook een paar. Feyenoord en Ajax hebben in de winterstop een buitenlander voor de A1 of B1 gehaald.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Di 17 feb 2009 20:33
|
|
De honger van Engelse clubs in jonge spelers kent geen grenzen. Arsenal is de trendsetter geweest van dit dergelijk beleid, die vervolgens door allerlei andere clubs in Europa is overgenomen.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Di 17 feb 2009 20:51
|
|
Ik denk dat het in de toekomst nog veel erger zal worden.Laat ze gewoon in hun een eigen land de opleiding doen.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Wo 18 feb 2009 09:49
|
|
Citaat: Die K*T Engelsen weer. Op Anas Achabar wordt ook gejaagd, maar door een andere Engelse club waarvan de naam je niet zal verbazen, Chelsea. Voor Stefan de Vrij staat zelfs een contract klaar bij West Bromwhich, maar hij schijnt te blijven.
Gebeurt door de Nederlandse clubs ook. Heerenveen heeft in de B-jeugd 3 buitenlanders lopen, Twente ook een paar. Feyenoord en Ajax hebben in de winterstop een buitenlander voor de A1 of B1 gehaald.
Klopt het is wel een beetje pot verwijt de ketel maar er blijft natuurlijk wel een verschiol tussen je team aanvullen met een buitenlander of je team vullen met buitenlanders en aanvullen met 'eigen' spelers.
Platini was hier toch ook mee bezig om deze vormen van kinderhandel te verbieden. Lijkt mij dat dit er wel doorheen te krijgen is aangezien de Franse, Spaanse en Italiaanse clubs in het zelfde schuitje zitten. Ook daar willen de Engelse clubs alle groeibriljantjes weghalen.
|
Bart
|
Geplaatst: Za 21 feb 2009 17:41
|
|
Vandaag wezen kijken naar Ajax B2-Sparta B1 voor de beker.
De wedstrijd eindige in een 2-0 overwinning voor Ajax.Wie de eerste goal maakte kon ik niet goed zien, maar uit een corner van de Sa kopte de speler hem goed in.Vlak daarna viel de 2-0 die Bartels maakte uit een strafschop.
Ajax begon zeer sterk aan de wedstrijd wat meteen een mogelijkheid op leverde voor El Yaacoubi. El Yaacoubi schoot de bal rond de zestien goed in, maar de keeper van Sparta pakte de bal goed.Ook in de rest van de eerste helft bleef Ajax goed doorgaan en miste het een beetje het geluk om in de eerste niet op voorsprong te komen.Sparta kreeg op het eind van de eerste helft ook nog een mogelijkheid maar die pakte de keeper van Ajax(ben de naam van de keeper kwijt) goed.
In de tweede helft bleef Ajax sterker dan Sparta, maar er kwamen geen kansen uit voor Ajax.Wel een mooi afstandschot van Bouy die vanaf ver trapte maar de keeper van Sparta had er nog veel moeite mee.
Ook de corners zijn zeer gevaarlijk bij Ajax.Haast elke corner komt goed bij de tweede paal en daardoor ook gevaarlijk voor de tegenstander.In de eerste helft was Sparta daarvoor al een aantal keer gewaarschuwd, maar ook in de tweede helft was Ajax daaruit ook gevaarlijk.Eerst kopte Ajax de bal nog op de lat, maar de corner erna ging de bal erin, waar de keeper er niet god uit zag.
Snel erna viel dan ook de 2-0 door een goede individuele actie van de Sa die zijn tegenstander voorbij was en de rechtsback van Sparta haalt hem neer op de rand van de zestien.Of het erin was of niet het was duidelijk een overtreding op hem.Bartels maakte rustig de penalty.
Wat me opviel was dat de B2 een heel goed centrum heeft met als uitblinker toch wel Sporkslede.Die heeft een hele goede trap zowel met rechts als links al gaat zijn voorkeur uit naar rechts.Hij schuift ook vaak in waar die ook een goed overzicht heeft.Ik snap best dat Chelsea hem wil hebben.
Bij Sparta viel het wat tegen ook al miste ze wat aanvallers die gebleseerd waren, maar ze hebben maar een mogelijkheid gehad vanaf de zijkant en verder zijn ze er niet aan te pas gekomen.
|
Chivu 05
|
Geplaatst: Za 21 feb 2009 17:48
|
|
Leuk verslag Bart ! Ik hoorde dat Bouy (de nummer 8 ) de 1-0 binnenkopte. De keeper is Maurits Schmitz.
Het centrum achterin is inderdaad ijzersterk. Sporkslede en Denswil zijn beiden erg sterk en vullen elkaar perfect aan. Voetballend is Sporkslede, zoals je al zegt, iets beter denk ik. Vorig week speelden beide overigens samen in de B1 en ook toen hield Ajax de nul achterin.
Ben je nog bij de B1 wezen kijken of was het te koud ?
|
D_skilled
|
Geplaatst: Za 21 feb 2009 17:51
|
|
Sporkslede is geweldig. Hij heeft een ongelooflijk goede trap, met inderdaad, zowel links als rechts. Hij en Denswil zijn verschrikkelijk talentvol. Op het middenveld blijf ik Bouy een begenadigd talent vinden. Zijn traptechniek is werkelijk om van te smullen.
|
Bart
|
Geplaatst: Za 21 feb 2009 17:59
|
|
Citaat: Leuk verslag Bart ! Ik hoorde dat Bouy (de nummer 8 ) de 1-0 binnenkopte. De keeper is Maurits Schmitz.
Het centrum achterin is inderdaad ijzersterk. Sporkslede en Denswil zijn beiden erg sterk en vullen elkaar perfect aan. Voetballend is Sporkslede, zoals je al zegt, iets beter denk ik. Vorig week speelden beide overigens samen in de B1 en ook toen hield Ajax de nul achterin.
Ben je nog bij de B1 wezen kijken of was het te koud ? Nee, en het was toch maar vriendschappelijk.Eerste kwartier heb ik gezien maar het kon mijn niet bekoren net zoals het hele jaar al.Zit naar mijn mening niet genoeg talent in.Ruben Ligeon vind ik dan wel een redelijke speler, maar meer ook niet.Ik ben eigenlijk el benieuwd naar Christian Eriksen maar zal hem nog wel een keer zien spelen.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Za 21 feb 2009 18:01
|
|
Citaat: Het centrum achterin is inderdaad ijzersterk. Sporkslede en Denswil zijn beiden erg sterk en vullen elkaar perfect aan.
Opbouwend is echt des Ajax. Uitmuntend. Beide heren, trouwens.
Ruben Ligeon is trouwens een aardige speler. Excellent in de passing. Jammer dat hij aan de kleine kant is en verdedigend niet echt sterk is.
|
Chivu 05
|
Geplaatst: Za 21 feb 2009 18:20
|
|
Citaat: Het centrum achterin is inderdaad ijzersterk. Sporkslede en Denswil zijn beiden erg sterk en vullen elkaar perfect aan.
Opbouwend is echt des Ajax. Uitmuntend. Beide heren, trouwens.
Ruben Ligeon is trouwens een aardige speler. Excellent in de passing. Jammer dat hij aan de kleine kant is en verdedigend niet echt sterk is.
Ligeon vind ik ook een aardige speler. Vind hem meer een rechtshalf. Snel en goede trap in beide benen. Maar hij speelde vast centraal achterin, nu Dico Koppers geblesseerd is.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Za 21 feb 2009 18:52
|
|
Ja, klopt. Verder vond ik Lukoki wel aardig. Hij heeft iets wat me wel aanstaat. Het is denk ik de drive. Het is een authentieke buitenspeler, met snelheid, een actie buitenom en een goede voorzet. Werkt ook nog eens heel erg hard.
Vergeten om op te noemen maar Yener vond ik als middenvelder indrukwekkend. Is ook niet voor niks Turks international onder-17. Speelde indertijd dacht ik als linksback. Chivu?? Kan wat worden deze jonge beloftevolle Turk.
|
Chivu 05
|
Geplaatst: Za 21 feb 2009 20:06
|
|
Citaat: Ja, klopt. Verder vond ik Lukoki wel aardig. Hij heeft iets wat me wel aanstaat. Het is denk ik de drive. Het is een authentieke buitenspeler, met snelheid, een actie buitenom en een goede voorzet. Werkt ook nog eens heel erg hard.
Vergeten om op te noemen maar Yener vond ik als middenvelder indrukwekkend. Is ook niet voor niks Turks international onder-17. Speelde indertijd dacht ik als linksback. Chivu?? Kan wat worden deze jonge beloftevolle Turk.
Bedoel je Yener Arica van Ajax B1 ? Ook een speler met een mooie stijl, hij is een linkshalf of nummer 10. Hij speelt volgens mij niet bij Turkije onder 17 (althans niet bij EK-Kwalificatie). Yener van de B2 is een linksback.
Hoe was de volledige opstelling van Ajax B1 en invallers, D_Skilled ? Ben ik wel benieuwd naar, want echt veel info over de B1 heb ik niet.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Za 21 feb 2009 20:16
|
|
Citaat:
Hoe was de volledige opstelling van Ajax B1 en invallers, D_Skilled ? Ben ik wel benieuwd naar, want echt veel info over de B1 heb ik niet.
Ja, het is Arica. Ik heb overigens geen idee wie er allemaal meededen. Veel spelers van de B1 ken ik niet van gezicht. Er deden wel een paar spelers mee van Ajax A2. Qyasi en een linksbuiten. Daan speelde op het middenveld en ook Ricardo Kip, dacht ik. Centraal in de verdediging Ruben. Tweede helft viel Tom in. Rene en Kostas deden de gehele tweede helft mee.
|
Bart
|
Geplaatst: Zo 22 maa 2009 17:00
|
|
Citaat: B2 bereikt de bekerfinale
zondag 22 maart, door SP, Amsterdam, 15:12u, Ajax Showtime
Ajax B2 heeft zich geplaatst voor de bekerfinale. Het team van trainer Edmond Claus versloeg in de halve finale FC Twente/Heracles B1, dat een klasse hoger speelt, na strafschoppen. In de finale is PSV B1 de tegenstander.
Na de officiele speeltijd stond er een 3-3 eindstand op het scorebord. De Amsterdamse ploeg kwam tot drie keer toe op voorsprong, maar zag de Tukkers drie keer op gelijke hoogte komen. Iljaas Rodjan, Davy Klaassen en Stefano Denswil maakten de goals voor Ajax. Rodjan speelde mee, omdat Fabian Sporkslede met Oranje onder 17 in Luxemburg is.
In de beslissende penalty-serie miste Twente de eerste penalty. Davy Klaassen miste ook, maar FC Twente miste de beslissende vijfde strafschop. Jip Bartels, Ouasim Bouy, Rowendy Schoop en Stefano Denswil waren trefzeker vanaf 11 meter.
Opstelling Ajax B2:
Maurits Schmitz; Sven Nieuwpoort, Iljaas Rodjan, Stefano Denswil, Xandro Schenk; Djarno Hofland (Rowendy Schoop), Davy Klaassen, Ouasim Bouy; Lesly de Sa (Mouhsine El Yaacoubi), Jip Bartels, Nout Barentsen.
Vijf jaar geleden slaagde de B2 er ook al om de bekerfinale te bereiken. In de finale op de Toekomst was Ajax B1 pas na de verlenging te sterk voor Ajax B2, dat ook toen onder leiding stond van Edmond Claus.
AS
Een hele knappe overwinning van de B2 van Ajax
|
D_skilled
|
Geplaatst: Zo 22 maa 2009 18:04
|
|
Inderdaad een knappe overwinning, alhoewel het team van FC Twente/Heracles niet veel voorstelt. Nu moeten ze tegen PSV in de finale, dat zal een echte testcase worden, want PSV heeft een sterk team. Zou een stunt zijn als ze de beker weten te veroveren. Dit is een bovengemiddeld lichting. Te vergelijken met de B1 van vorig jaar. Op elke positie hebben ze wel een goede speler. Alleen de links- en rechtsback zijn i.m.o. minder.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Zo 22 maa 2009 18:07
|
|
Oh, je weet ook wel iets van de jeugd van PSV?
|
D_skilled
|
Geplaatst: Zo 22 maa 2009 18:10
|
|
Ja, heb ze eerder dit seizoen tegen Ajax zien spelen.
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
|
Geplaatst: Zo 22 maa 2009 19:40
|
|
Kan iemand Nout Barentsen voor mij volgen?
|
KJ.Huntelaar
Forum berichten: 7
|
Geplaatst: Zo 22 maa 2009 19:46
|
|
Citaat: Alleen de links- en rechtsback zijn i.m.o. minder.
de links en rechtsback van Ajax of van Psv?
welke spelers spelen op die positie bij Ajax?
|