Forum
Forumoverzicht » De Goeie Ouwe Tijd » Wedstrijden & Andere Zaken Uit Het Verleden » Eredivisie: SC Heerenveen - Ajax (29-03-2008)
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Eredivisie: SC Heerenveen - Ajax (29-03-2008)
Maker: 343Bekeken: 2990
Status: InactiefBerichten: 52
+ Nieuw bericht <   1  |  2  |  3   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Di 25 maa 2008 17:04
Zaterdag a.s. om 19:30. Wordt weer een geweldige wedstrijd. ;-)
Ad

Forum berichten: 2481
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Di 25 maa 2008 17:14
:-? Mijn mening is bekend mbt deze wedstrijd.......
Eto'o

Forum berichten: 11824
Geplaatst: Vr 28 maa 2008 11:33
Ik schaam me een beetje, maar ik weet persoonlijk nog niet of ik deze wedstrijd ga kijken. Ik verwacht hetzelfde, makke Ajax en een hele slechte wedstrijd. Ik zou eerlijk gezegd blij zijn met een punt. Ik maak me nog de meeste zorgen over hoe Koster denkt de boel weer op de rit te krijgen in de playoffs. Daar komen we immers naar alle waarschijnlijkheid dezelfde ploegen tegen waarin we afgelopen week en de komende weken punten gaan verspelen. Alhoewel, Twente haalt het waarschijnlijk niet. Persoonlijk hoop ik dat Groningen, Feyenoord en NAC de playoffs halen. Tegen die ploegen maakt Ajax meer kans dan tegen Heerenveen en Twente, denk ik.

Er is trouwens ook wel goed nieuws, want Stekelenburg keert weer terug onder de lat.
ghostwriter

Forum berichten: 5481
Geplaatst: Vr 28 maa 2008 11:51
Ajax zal goed moeten letten op Sulejmani en Pranjic aangezien dat de twee gevaarlijkste spelers van Heerenveen zijn. Ik denk dat Ajax deze wedstrijd zou kunnen winnen aangezien ze het de laatste twee seizoenen altijd goed doen tegen Heerenveen. Stekelenburg en Siem de Jong kunnen (weer) spelen wat goed nieuws is.

-------------------------------- Stekelenburg -------------------------------
-------------------- Heitinga ------------------ Vermaelen ---------------
Bruno Silva ------------------- Lindgren ----------------- Vertonghen
------------------ S. de Jong ------------------ Davids -------------------
----------------------------------- Sarpong ----------------------------------
-------------------- Huntelaar ---------------- Suarez --------------------

Dit lijkt me voor deze wedstrijd de beste opstelling voor Ajax. Het is duidelijk geworden dat Ajax géén enkele rechtsbuiten speler heeft die goed functioneert en dat Ajax dus maar zonder rechtsbuiten moet gaan spelen. Heitinga zorgt voor de opbouw van achteruit en zo krijgen de backs de taak om meer mee naar voren te komen en de gaten die zij laten vallen worden opgevuld door Davids en Lindgren. Davids moet echt alleen maar in diest van het elftal spelen en niet te lang de bal vast houden. Siem de Jong is er voor de opbouw en Sarpong speeld als een echte schaduwspits. Suarez krijgt een vrije rol op links, aangezien Vertonghen minder mee opkomt dan Bruno Siva. Huntelaar als echte spits die alleen voor de doelpunten hoeft te zorgen.

Ik zie liever Sarpong spelen dan Perez aangezien Sarpong wel zich uit de naad zal werken omdat het voor hem nog een eer is om voor Ajax te spelen.
Eto'o

Geplaatst: Vr 28 maa 2008 12:00
Ik kan me vrij goed vinden in je opstelling. Er is werkelijk geen enkele speler die dit seizoen indruk heeft weten te maken als rechtsbuiten, dus laten we geen van die spelers gaan gebruiken. Een Suarez in goede doen gaat toch wel lekker zwerven en krijgt zodoende ook de kans om Breuer op te zoeken.

Dit wordt overigens een hele zware wedstrijd voor Silva. Ik vrees dat we hier voor het eerst z'n echte tekortkomingen te zien gaan krijgen. Het wordt echt zaak dat Heitinga en Lindgren hem goed ondersteunen. Gelukkig heeft Lindgren aardig geleerd hoe hij zich als controleur tussen z'n back en de centrale verdediger moet positioneren.
El Lute

Forum berichten: 3606
Geplaatst: Vr 28 maa 2008 16:56
Citaat:

Ik zie liever Sarpong spelen dan Perez aangezien Sarpong wel zich uit de naad zal werken omdat het voor hem nog een eer is om voor Ajax te spelen.

Is wat dat dit zo is, jammer maar waar.
Ook met je opstelling ben ik het eens.
Wij zijn Ajax

Forum berichten: 2337
Geplaatst: Za 29 maa 2008 11:22
Citaat:
Selectie Ajax voor het duel met sc Heerenveen:

Maarten Stekelenburg
Dennis Gentenaar
John Heitinga
Thomas Vermaelen
Samuel Kuffour
Jan Vertonghen
George Ogararu
Bruno Silva
Edgar Davids
Dennis Rommedahl
Rasmus Lindgren
Kenneth Perez
Urby Emanuelson
Klaas Jan Huntelaar
Leonardo
Luis Suarez
Kennedy
Jeffrey Sarpong

De wedstrijd begint zaterdagavond om 19.30 uur.

Weer geen echte linksbuiten in de selectie, als je Luque niet wil selecteren: geef dan die Goossens de kans. Dat vind ik nou een Ajaxwaardig talent die de kans hoort te krijgen. Luque kan goed voetballen, maar als je hem niet kan activeren dan houdt het op. Hij hoort op 1 lijn met de ploeg te zitten, dat is logisch. Dat Luque niet verandert reken ik trouwens Koster aan, want die Luque die wil echt wel nog iets van zijn kwaliteiten showen.
ghostwriter

Forum berichten: 5481
Geplaatst: Za 29 maa 2008 12:19
-------------------------------- Stekelenburg -------------------------------
-------------------- Heitinga ------------------ Vermaelen ---------------
Bruno Silva -------------------- Davids ------------------- Vertonghen
------------------- Lindgren ------------------ Emanuelson ------------
----------------------------------- Sarpong ----------------------------------
-------------------- Huntelaar ---------------- Suarez --------------------

Aangezien Siem de Jong niet in de selectie zit hoop ik dat Ajax zo als hier boven staat gaat spelen. Mijn toelichting blijft bijna hetzelfde:
Citaat:
Dit lijkt me voor deze wedstrijd de beste opstelling voor Ajax. Het is duidelijk geworden dat Ajax géén enkele rechtsbuiten speler heeft die goed functioneert en dat Ajax dus maar zonder rechtsbuiten moet gaan spelen. Heitinga zorgt voor de opbouw van achteruit en zo krijgen de backs de taak om meer mee naar voren te komen en de gaten die zij laten vallen worden opgevuld door Davids en Lindgren. Davids moet echt alleen maar in dienst van het elftal spelen en niet te lang de bal vast houden. Sarpong speelt als een echte schaduwspits. Suarez krijgt een vrije rol op links, aangezien Vertonghen minder mee opkomt dan Bruno Siva. Huntelaar als echte spits die alleen voor de doelpunten hoeft te zorgen.

Citaat:
Weer geen echte linksbuiten in de selectie, als je Luque niet wil selecteren: geef dan die Goossens de kans. Dat vind ik nou een Ajaxwaardig talent die de kans hoort te krijgen. Luque kan goed voetballen, maar als je hem niet kan activeren dan houdt het op. Hij hoort op 1 lijn met de ploeg te zitten, dat is logisch. Dat Luque niet verandert reken ik trouwens Koster aan, want die Luque die wil echt wel nog iets van zijn kwaliteiten showen.
Goossens is nog niet klaar voor Ajax1, na zijn blessure heeft het lang geduurt voordat hij weer terug was op zijn oude niveau. Ik verwacht dat hij volgend seizoen onder Marco van Basten wel een kans gaat krijgen. Dat Luque niet bij de slectie zit is natuurlijk van god los. Hij heeft nooit echt slecht gespeeld terwijl Rommedahl en Kennedy dat wel hebben gedaan en die zitten nog vaak bij de selectie.
Eto'o

Geplaatst: Za 29 maa 2008 12:55
Citaat:
Ajax niet meer te sportief

JOP VAN KEMPEN

AMSTERDAM - Als vanavond een speler van SC Heerenveen geblesseerd op de grond ligt, zal Ajax de bal niet over de zijlijn spelen voor een blessurebehandeling. ''De scheidsrechter moet bepalen wanneer verzorging is toegestaan.''

Dat zei Ajax-trainer Adrie Koster gistermiddag. ''Zo staat het in de spelregels en zo heb ik het de spelers geïnstrueerd voor de wedstrijd tegen Heerenveen.''

De specifieke instructie die Koster zijn spelers heeft gegeven, houdt verband met de vorige wedstrijd tegen FC Twente. Daarin aarzelden de Amsterdammers telkens wanneer een tegenstander niet verder kon. Ook kregen de Amsterdammers de gelijkmaker om de oren toen Leonardo op grond lag na een onschuldig tikje op zijn oog.

Verder toonde Urby Emanuelson zich in de eindfase van die wedstrijd van zijn meest sportieve en minst winstgerichte kant door de gevloerde tegenstander Romano Denneboom overeind te helpen. Zodoende kon FC Twente-spits Blaise N'kufo ongehinderd naar het doel van Ajax dribbelen. Uit de aanval die volgde, scoorde Eljero Elia de winnende treffer: 2-1.

Gisterochtend, voor de training, toonde Koster de spelers de belangrijkste videobeelden van het duel waarin Ajax zo goed als zeker afhaakte voor het landskampioenschap. Vanwege de interlandweek trainde de selectie gisteren voor het eerst samen.

''Die beelden moest ik even kwijt,'' aldus Koster, die al vaker moest vaststellen dat zijn ploeg eenvoudig doelpunten weggeeft, en dat niet alle spelers scherp genoeg aan een wedstrijd beginnen.

In Heerenveen treft Ajax een concurrent voor een plek in de play-offs. Als het team van trainer Gert-Jan Verbeek met een verschil van twee doelpunten wint, staan de Friezen op de ranglijst boven Ajax.

''Ik verwacht een spectaculaire wedstrijd,'' zei Koster. ''Wij scoren veel, maar we krijgen relatief veel goals tegen. Hetzelfde geldt voor Heerenveen. Verder verwacht ik een wedstrijd waarin de mentaliteit de doorslag gaat geven.'' Daarin zouden de Friezen wel eens sterker kunnen zijn, nu de Amsterdammers met nog vier duels op het programma zeven punten achterstaan op PSV.

Ajax heeft weer de beschikking over Maarten Stekelenburg. Vanwege een sterfgeval in zijn naaste omgeving liet hij het duel met FC Twente en de oefeninterland met Oranje tegen Oostenrijk schieten. Siem de Jong (lies) en Gabri (hamstring) zijn nog altijd niet inzetbaar.

Bij Heerenveen debuteert de Tsjech Michal Svec waarschijnlijk als linksback door blessures van Henrico Drost en Calvin Jong-a-Pin. Svec speelde dit seizoen al eerder tegen Ajax. Met Slavia Praag versloeg hij de Amsterdammers in de voorronde van de Champions League. In de winterstop kwam Svec naar Heerenveen.

Parool