Auteur
|
Bericht
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
|
Geplaatst: Wo 17 feb 2010 09:33
|
|
Citaat: Het verbaasd me zelfs een beetje dat dit soort namen hier überhaupt besproken worden.
Je kan wel doen alsof Boerigter een of andere koekenbakker is, maar dat is natuurlijk onzin. Ik kan mij ook niet voorstellen dat je op basis van hele wedstrijden oordeelt. Dus dat is makkelijk roepen. Ik heb meerdere hele wedstrijden van hem gezien en ik kan je verzekeren dat hij het Ajax niveau aan kan. Ik zeg niet dat hij iemand is die over een paar jaar bij Man utd of Real Madrid speelt. Maar als invaller linksbuiten is hij een zeer welkome toevoeging.
Schaken vind ik wel veel te licht.
Ach. Begrijpend lezen gehad? Ik zeg nergens dat Boerrigter een koekenbakker is, helemaal niet zelfs. Vind Boerigter een leuke voetballer en ik heb wel degelijk hele wedstrijden van RKC gezien. Moet ook bijna wel want het halve bedrijf waar ik werk is supporter van RKC.
Ik zeg alleen dat hij (zeker in verhouding met zijn leeftijd) te licht is voor Ajax.
Je zegt zelf trouwens ook eigenlijk dat hij te licht is door te zeggen dat hij als INVALLER linksbuiten een welkome toevoeging is.
Ja leuk, als het dus aan jou zou liggen zouden we iemand als Boerigter best als breedte-aankoop kunnen doen.
Begrijpend lezen kan ik zelf erg goed. Je suggereert nl met je reactie. Boerigter is inderdaad een breedte aankoop en ik zou niet weten wat daar mis mee is. Noem mij maar eens een buitenspeler die op dit moment bij Ajax speelt en beter is dan Boerigter?
Bij breedte aankopen denkt iedereen meteen aan Kennedy en Rommedahl. Dat is alleen totaal niet van toepassing, omdat Boerigter in tegenstelling tot die 2 in het systeem past. Nu staat Emanuelson linksbuiten die daar totaal ongeschikt voor is. In de jeugd loopt er ook niemand die het niveau heeft. Zeegelaar en Ebicilio zijn ongeschikt. Jozefzoon is wel geschikt, maar is een rechtsbuiten. Dan moet je door het falen van de jeugdopleiding verder gaan kijken.
Daarnaast moet een invaller wel het niveau hebben, maar niet zeuren bij een plaats op de bank. Het is moeilijk om dit soort speler te vinden. Zeker in het geval van buitenspelers. Je wilt ook niet je systeem omgooien als er een linksbuiten niet kan spelen. Als jij kijkt naar zijn kwaliteiten heeft hij ook alles om te slagen bij Ajax. Hij is snel, sterk, heeft overzicht, een goede trap, een actie en een goede voorzet. Een wisselspeler die de potentie heeft om door te groeien (ondanks zijn leeftijd) is precies wat we zoeken. Ook heeft Ajax beperkte financiën en dan is Boerigter een voordelige optie, die wel degelijk als invaller iets toevoegt aan de selectie.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Wo 17 feb 2010 09:43
|
|
Jarilitmanen10, je geeft zelf toe dat Boerigter een breedte-aankoop is. Nu is dat geen probleem als je basiself kwalitatief voldoet en je voldoende geld over zou hebben om zo'n dergelijke aankoop te doen.
Echter voldoen onze eerste elf nog niet allemaal aan het gewenste niveau, Er is geen fatsoenlijke vleugelspits (naast Suarez), geen goede linksback en een "beer" in de defensie ontbreekt ook. Vooral de eerste twee versterkingen zijn zeer wenselijk. Hierbij kijkend dat er ook gewoon geen geld beschikbaar is om breedte-aankopen te doen, daarbij ook het feit dat we moeten korten op de salarishuishouding lijkt het mij niet slim om Boerigter aan te nemen.
Verder heeft hij nog een contract voor een jaar bij RKC dus zal ook niet transfervrij kunnen komen. Alhoewel het natuurlijk snel kan gaan bij RKC nu ze een korte termijn schuld van zo'n 5 miljoen euro hebben. Wanneer Boerrigter transfervrij gehaald kan worden zal het een ander verhaal kunnen zijn als je dan het contract van Rommedahl niet meer verlengt.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Wo 17 feb 2010 09:54
|
|
Citaat:
Maar moeten we niet eerst het niveau van het basiselftal omhoog halen voordat we aan de bankzitters gaan denken? In principe moeten de basisspelers van nu (die over het algemeen niet voldoen) de bankzitters van de toekomst worden.
Ik vind dat je meteen overal aan moet denken. Wat je zegt is in de voorhoede van toepassing op Rommedahl. Hij zou genoegen nemen met een plaats op de bank. Toch moeten we hem ook eigenlijk laten gaan, omdat Jozefzoon in potentie veel beter is. Daarnaast is Suarez het beste op rechts. Emanuelson staat vaak linksbuiten, maar ik vind hem daarvoor totaal ongeschikt. Hij zal alleen geen genoegen nemen met een plaats op de bank en zal dus willen vertrekken.
Een specifieke linksbuiten hebben we dus niet. Op de andere posities vind ik breedte aankopen niet zo nodig, maar Boerrigter is goedkoop en heeft de kwaliteiten die nodig zijn. Op de posities links of rechtsbuiten kom je dat zelden tegen. Een buitenkans dus, alleen schijnen veel anderen hier dat niet te begrijpen. Daarmee doel ik niet op jouw vraag.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Wo 17 feb 2010 10:00
|
|
Riejuh, volgens mij is hij transfervrij na dit seizoen. Anders voor een kleine transfersom op te halen. In de salarissferen zal het geen topverdiener zijn, want volgens mij is het maximum bij rkc zo'n 250.000 euro. Dat gegeven, plus zijn kwaliteiten, zijn geringe status en zijn positie, maken hem zeer interessant voor Ajax.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Wo 17 feb 2010 10:07
|
|
Citaat: Riejuh, volgens mij is hij transfervrij na dit seizoen. Anders voor een kleine transfersom op te halen. In de salarissferen zal het geen topverdiener zijn, want volgens mij is het maximum bij rkc zo'n 250.000 euro. Dat gegeven, plus zijn kwaliteiten, zijn geringe status en zijn positie, maken hem zeer interessant voor Ajax.
Net even gecheckt op rkc-waalwijk.nl en heeft een contract tot 2011 . Verder is zijn salaris minder dan b.v. een Rommedahl maakt het interessant echter liggen de prioriteiten op een andere positie. Zal eens een paar wedstrijden/samenvattingen extra op Boerrigter letten. Ik twijfel alleen echter of hij de stap kan gaan maken..
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Wo 17 feb 2010 10:33
|
|
Boerrigter halen en Rommedahl laten gaan zou inderdaad een goede zet kunnen zijn. Ik zal net als Riejuh extra op Boerrigter letten.
Hoe vaak heb jij hem zien spelen JL10? Het valt me wel op dat je met verassende namen komt, kijkend ook naar Koevermans en Kolk. Die laatsten vind ik dus echt ongeschikt, ik hoop dat Boerrigter beter is.
Verder, ik vraag me af hoe jouw voorhoede er volgend seizoen uitziet. Je wilt Boerrigter voor de bank, maar wie gaat er dan in de basis spelen?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Wo 17 feb 2010 10:40
|
|
Oké tot 2011. Nou ja, dat is ook niet onoverkomelijk qua transfersom :) Waarschijnlijk kost hij (1 jaarsalaris + transfersom) totaal hetzelfde als 1 extra seizoen Kennedy of Rommedahl. Er zijn inderdaad meerdere prioriteiten en dat Ajax een scheve selectie heeft is wel duidelijk. Maar hier valt op de bezuinigen, terwijl we er qua kwaliteiten op vooruit gaan.
In een andere topic zijn de prioriteiten wel eens besproken. In mijn ogen zijn dat vooral een buitenspeler en een centrale verdediger die ook linksback kan spelen (denk aan een type braafheid). In het geval dat Pantelic weg gaat (wat te verwachten is en wat al veel eerder duidelijk had moeten zijn) zal gezien de financiën Suarez in eerste instantie de diepe spits worden. Ik denk niet dat Ajax een spits kan betalen die er direct staat en minimaal 20 goals maakt. Castillion en Suk kan ik op dit moment moeilijk inschatten. Dan zijn er dus eigenlijk minimaal 2 buitenspelers nodig.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Wo 17 feb 2010 10:44
|
|
Citaat:
Maar moeten we niet eerst het niveau van het basiselftal omhoog halen voordat we aan de bankzitters gaan denken? In principe moeten de basisspelers van nu (die over het algemeen niet voldoen) de bankzitters van de toekomst worden.
Ik vind dat je meteen overal aan moet denken. Wat je zegt is in de voorhoede van toepassing op Rommedahl. Hij zou genoegen nemen met een plaats op de bank. Toch moeten we hem ook eigenlijk laten gaan, omdat Jozefzoon in potentie veel beter is. Daarnaast is Suarez het beste op rechts. Emanuelson staat vaak linksbuiten, maar ik vind hem daarvoor totaal ongeschikt. Hij zal alleen geen genoegen nemen met een plaats op de bank en zal dus willen vertrekken.
Een specifieke linksbuiten hebben we dus niet. Op de andere posities vind ik breedte aankopen niet zo nodig, maar Boerrigter is goedkoop en heeft de kwaliteiten die nodig zijn. Op de posities links of rechtsbuiten kom je dat zelden tegen. Een buitenkans dus, alleen schijnen veel anderen hier dat niet te begrijpen. Daarmee doel ik niet op jouw vraag.
Mocht Boerrigter op dit moment klaar zijn voor Ajax, dan is het natuurlijk niet zo'n gek idee. Ik vind Suárez ook beter op rechts. Overigens is Boerrigter destijds weggestuurd bij Ajax omdat hij er de kantjes vanaf liep. Z'n talent was bekend, maar z'n instelling was zwaar onder de maat.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Wo 17 feb 2010 11:44
|
|
Citaat: Boerrigter halen en Rommedahl laten gaan zou inderdaad een goede zet kunnen zijn. Ik zal net als Riejuh extra op Boerrigter letten.
Hoe vaak heb jij hem zien spelen JL10? Het valt me wel op dat je met verrassende namen komt, kijkend ook naar Koevermans en Kolk. Die laatsten vind ik dus echt ongeschikt, ik hoop dat Boerrigter beter is.
Verder, ik vraag me af hoe jouw voorhoede er volgend seizoen uitziet. Je wilt Boerrigter voor de bank, maar wie gaat er dan in de basis spelen?
Dit seizoen 5 wedstrijden, waarvan 1 vlak voor mijn neus, plus de samenvattingen. In het verleden heb ik hem ook in jong Ajax wel eens gezien.
Koevermans vind ik nog steeds zeer geschikt voor Ajax. Het oogt allemaal niet zo mooi, maar het is wel effectief (in de Nederlandse competitie). Daar kunnen we niet omheen. Je moet door zijn houterigheid heen kijken. Zijn rendement is hoog door zijn inzicht. Op dat moment was dat een voordelige en kwalitatief goede optie, inmiddels niet meer omdat PSV hem niet zal laten gaan. Kolk is nog steeds een goede voetballer die eigenlijk onder zijn niveau speelt. Op dit moment vind ik hem geen optie meer. Hij laat het nu 2 seizoenen achter elkaar niet zien en hij is gezien de financiele positie waar we nu in zitten te oud. Bovendien is de selectie veranderd, waardoor hij niet interessant is. Het blijft zo dat hij met betere spelers om zich heen veel beter zal functioneren, daar ben ik van overtuigd.
Het zijn inderdaad misschien opvallende namen voor de meesten. Ook omdat ze geen zekere basisplaats hebben. Het zijn ook types die andere spelers nodig hebben om optimaal te presteren. Ik houd persoonlijk meer van teamspelers dan van solisten. Terwijl solisten of opvallende verschijningen vaak opvallen bij het grote publiek. Dat betekent niet dat ze in teamverband beter zijn.
Om een voorhoede van volgend seizoen samen te stellen is op dit moment bijna niet te doen. Blijft Pantelic, blijft Suarez? Pantelic moet in principe vervangen worden, maar door wie? Ik kan Mandzukic noemen, maar dat is onhaalbaar. Wat moeten we met Sulejmani? Ik denk verkopen gezien zijn knieproblemen. Het is te onzeker om daar iets zinnigs over te zeggen. Een specifieke linksbuiten die het niveau aan kan hebben we niet. Bovendien kan hij in 4-3-3 en 4-4-2 uit de voeten. Hij voegt dus duidelijk iets toe aan de selectie. Overigens is het vreemd dat er op dit moment nog zoveel onduidelijkheid is. Dat zal met de financiën te maken hebben.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Zo 9 mei 2010 16:00
|
|
http://www.vi.nl/Nieuws-item/180112/Ver ... -schop.htm
Dat zal wel gevolgen hebben voor AJAX.
|
DIMC85
Forum berichten: 1585
|
Geplaatst: Zo 9 mei 2010 16:34
|
|
Citaat: http://www.vi.nl/Nieuws-item/180112/Verdediging-Arsenal-gaat-flink-op-de-schop.htm
Dat zal wel gevolgen hebben voor AJAX.
Arsenal wil zich versterken, Vertonghen heeft aangegeven dat hij bij Ajax blijft, Alderweireld en Anita zijn denk ik nog niet klaar voor deze stap. De enige optie voor Arsenal vind ik dan Greg.
Vind van der Wiel ook wel iemand die die kans gelijk grijpt, terwijl ik bij alderweireld en Vertonghen meer het idee heb dat ze kijken wat het beste is voor hun Carriere.
|
T020
Forum berichten: 139
|
Geplaatst: Zo 9 mei 2010 16:53
|
|
Het rare is alleen dat ze in dat bericht niks zeggen over Sagna, aangezien ze bij een vertrek van hem Van der Wiel als vervanger zien. En ook staat er dat Wenger vooral ontevreden is over het centrum. Niet zozeer de flank.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Zo 9 mei 2010 17:04
|
|
Van der Wiel is ook gewoon klaar voor dit niveau.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Zo 9 mei 2010 18:07
|
|
Sagna heeft vorig jaar gewoon 35 wedstrijden gespeeld en dat voor de brede selectie die Arsenal heeft. Ik vraag me dan ook af of Wenger daar verbetering wenst. Arsenal heeft een type Kolo Touré/Vidic/Puyol/Pique nodig naast Vermaelen. Wel deel ik de mening dat Van der Wiel het niveau Arsenal aan zou moeten kunnen.
|
Dijk
Forum berichten: 951
|
Geplaatst: Zo 9 mei 2010 18:13
|
|
Er gaan geruchten dat Juventus Sanga wil hebben, dan is van der Wiel een ideale kanidaat voor Arsenal. Al zal het nog even duren voordat de geruchtenmolen op gang komt omdat de meeste competities nog afgewerkt moeten worden.
|
DIMC85
|
Geplaatst: Zo 9 mei 2010 21:10
|
|
Citaat: Van der Wiel is ook gewoon klaar voor dit niveau.
Hij heeft dit seizoen goed gedaan en kan denk ik ook meedraaien in de Engelse competitie al denk ik dat het voor zijn ontwikkeling beter zou zijn als hij nog een seizoen bij Ajax zou blijven.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Zo 9 mei 2010 21:26
|
|
Citaat: Er gaan geruchten dat Juventus Sanga wil hebben, dan is van der Wiel een ideale kanidaat voor Arsenal. Al zal het nog even duren voordat de geruchtenmolen op gang komt omdat de meeste competities nog afgewerkt moeten worden.
Juventus is wel duidelijk op zoek naar een aanvallende rechtsback, zij hebben toch ook al interesse getoond in van der Wiel tijdens het Europese tweeluik.
|
DIMC85
|
Geplaatst: Zo 9 mei 2010 21:30
|
|
Citaat: Er gaan geruchten dat Juventus Sanga wil hebben, dan is van der Wiel een ideale kanidaat voor Arsenal. Al zal het nog even duren voordat de geruchtenmolen op gang komt omdat de meeste competities nog afgewerkt moeten worden.
Engeland en Duitsland zijn inmiddels klaar, het is inderdaad zo dat Spanje en Italië nog niet klaar zijn, maar dit duurt ook nog slechts een week.
Ik denk wel dat de echte geruchten echter nog wel even op zich laat wachten aangezien er ook een WK voor de deur staat.
|
Bertje
|
Geplaatst: Zo 9 mei 2010 21:48
|
|
Ajax zal vermoedelijk willen wachten met verkopen tot na het WK. Iedere ton kan het goed gebruiken. Hopelijk heeft men echter ook haalbare spelers op de schaduwlijst staan.
|
DIMC85
|
Geplaatst: Zo 9 mei 2010 21:50
|
|
Eerder dit seizoen zei Boog dat er een schaduwlijst is ben erg benieuwd!
|
Bertje
|
Geplaatst: Zo 9 mei 2010 21:51
|
|
Tsja, dat zei Van Geel ook altijd.
|
DIMC85
|
Geplaatst: Zo 9 mei 2010 21:56
|
|
Klopt maar het hele interview sprak een bepaalde visie uit.
Tuurlijk is het de vraag of het allemaal zo is en het geen grote praatjes zijn.
Ik geef v.d. Boog hierin de voordeel van de twijfel, ook doordat Jol hierbij een rol heeft gespeeld met de vele connecties die hij heeft.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Di 11 mei 2010 13:42
|
|
Citaat: Tsja, dat zei Van Geel ook altijd.
Om vervolgens Luque en Kuffour te halen.
Ajax gaat voor het WK vast geen basisspelers verkopen.
|
Bertje
|
Geplaatst: Di 11 mei 2010 15:15
|
|
Wellicht als er concrete interesse komt voor Emanuelson.
|
GertJan020
Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Di 11 mei 2010 18:37
|
|
Citaat: Wellicht als er concrete interesse komt voor Emanuelson.
Ik denk dat Urby eieren voor zijn geld gaat kiezen. Als er geen leuke club langs komt, en er komt geen goede linksbuiten, gaat hij nog wel een keer rond de tafel met Ajax. Hij heeft het veel te goed naar zijn zin bij Ajax.
|