Auteur
|
Bericht
|
Eto'o

Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 17 maa 2008 22:22
|
|
Excuses voor de lelijke link, maar ik weet niet hoe ik zo'n type link netjes moet neerzetten. Het filmpje komt van VI.nl:
http://spoton.webads.nl/spoton/viplayer ... =Microsoft
Ik weet dat 343 al jarenlang ontzettend betreurd dat zelfs clubs als HSV Ajax met gemak aftroeven en er voor zorgen dat Ajax naast de topspelers uit de jeugd ook spelers van het niveau De Jong al op vroege leeftijd kwijtraakt. Geloven we dat deze maatregelen daar verandering in kunnen brengen en realistisch zijn?
|
Ad

Forum berichten: 2481
|
Geplaatst: Ma 17 maa 2008 22:32
|
|
Ik ben hier altijd al een voorstander van geweest, maar dan bedoel ik natuurlijk niet het salaris van meneer Luque.... Heitinga en Huntelaar zijn bv spelers die hiervoor in aanmerking komen, maar aan de andere kant.....ik had er niet aan moeten denken dat een prutser als Nigel De Jong nu nog bij Ajax had gelopen met een minister salaris.
Al met al een goed plan, want wat daar word gezegd over clubs als Porto en Villareal is natuurlijk hardstikke waar.
|
Eto'o

|
Geplaatst: Ma 17 maa 2008 22:37
|
|
Ach, Nigel de Jong was maar een voorbeeld van mij om aan te tonen dat ook de waterdragers tegenwoordig al op te vroege leeftijd vertrekken. Volgens kan het positief uitpakken als bijvoorbeeld jongens als Heitinga tot hun 26ste bij de club zouden blijven.
Villarreal en Porto hebben de afgelopen jaren bewezen dat je niet veel geld hoeft te hebben om zo nu en dan Europees succes te hebben of je snel omhoog te werken. Ik verwacht niet dat Ajax standaard bij de top van Europa gaat horen, maar ieder jaar Champions League spelen moet gewoon mogelijk zijn. Ajax heeft ontzettend veel potentie.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 17 maa 2008 23:14
|
|
Citaat: Ik weet dat 343 al jarenlang ontzettend betreurd dat zelfs clubs als HSV Ajax met gemak aftroeven en er voor zorgen dat Ajax naast de topspelers uit de jeugd ook spelers van het niveau De Jong al op vroege leeftijd kwijtraakt. Geloven we dat deze maatregelen daar verandering in kunnen brengen en realistisch zijn?
Ik zeg al jaren dat AJAX moet zorgen dat er iets van een geraamte blijft staan, inderdaad, Thomas. Het vertrekken van de toppers hou je niet tegen (Van Basten, Bergkamp, Sneijder), maar die spelers daaronder....die moet je houden. Spelers zoals Blind, Silooy, Van 't Schip......geen bijzondere spelers voor het buitenland en geloof me...ook voor deze spelers was genoeg belangstelling, maar ze gingen niet (Silooy wel, maar had al snel spijt). Voor AJAX zijn ze echter wel belangrijk, omdat ze voor AJAX ook op belangrijke posities spelen; rechtsbuiten, rechtsback op de Nederlandse stijl, voetballende verdediger....heel moeilijk te scouten. Zelfs al heb je een goed scoutingsnetwerk. Voor AJAX is het dus belangrijker om te behouden dan om deze spelers te verkopen, want na verloop van tijd verlies je er alleen maar door. Kijk hoeveel geld AJAX uitgeeft aan rechtsbacks, linksbuitens etc.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Wo 19 maa 2008 19:34
|
|
Citaat: 'Ajax wil salarisplafond loslaten'
Bron: AJAX Netwerk
Voetbal International meldt dat Ajax het salarisplafond wil loslaten. De club wil topspelers meer gaan betalen om concurrerend te kunnen zijn met in ieder geval clubs van minder aanzien in het buitenland. Van Geel bevestigd dat in VI impliciet. 'We willen goede spelers langer aan ons binden en aantrekkelijker worden voor voetballers die we graag willen kopen. We merken tijdens onderhandelingen dat het sportieve plaatje nog steeds erg belangrijk is. maar je moet ook erkennen dat financieel perspectief bij spelers meeweegt bij het nemen van beslissingen.'
Als voorbeeld gebruikt VI Daniel de Ridder die deze zomer Birmingham City verkoos boven Ajax.
Daarnaast denkt Ajax steeds nadrukkelijker aan een loyaliteitsbonus, die een stimulans zou moeten gaan worden om langer bij de club te blijven, daar waar spelers nu juist via tekensommen gestimuleerd worden ergens anders te tekenen.
|
wwe-marijn

Forum berichten: 559
|
Geplaatst: Wo 19 maa 2008 19:48
|
|
Slimme zet. Nu kijken of het echt haalbaar is en effectief.
|
Wij zijn Ajax

Forum berichten: 2337
|
Geplaatst: Zo 23 maa 2008 12:03
|
|
Zet uit onmacht. Hij kan het sportieve plaatje niet meer aantrekkelijk maken, gaat hij het financiele plaatje aantrekkelijk maken. Mijn motie van wantrouwen in Van Geel als TD bij Ajax bij deze, Keizer TD. En dan mag MVG algemeen directeur worden, van contracten etc etc heeft hij wel verstand. Maar sportief helpt hij Ajax naar de klote!
|
Eto'o

|
Geplaatst: Zo 23 maa 2008 13:02
|
|
Het sportieve plaatje en het financiƫle plaatje zijn niet los te zien van elkaar. Betere spelers>betere prestaties>meer inkomsten>betere spelers>betere prestaties>meer inkomsten enzovoort enzovoort.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Wo 2 apr 2008 19:52
|
|
Ik vind het dom. Het probleem van het loslaten van het salarisplafond ligt namelijk dieper dan we denken. Zoals we allemaal weten is je salaris ook een deel van je status in de voetballerij. Hamburg deelt belachelijke salarissen uit wat ook niet veel clubs doen. Ja Nigel De Jong verdient daar nu 2,5 Miljoen, een belachelijk bedrag gekeken naar z'n prestaties. Natuurlijk gaf zoiets ook gedonder, Sergei Barbarez die stukken minder verdiende vond het maar vreemd en het zette de verhoudingen tussen club en andere spelers op scherp.
Stel we geven Huntelaar straks een salaris van 4 Miljoen en Suarez verdient minder dan een Miljoen, dan geeft dat ook weer spanningen. Wil je de verhoudingen dan normaliseren dan moet er dus ook geld bij bij Suarez enzo krijg je een dominoeffect.
|
Wij zijn Ajax

Forum berichten: 2337
|
Geplaatst: Do 10 apr 2008 13:17
|
|
Nouja, de jeugd spelers horen evensnel als aankopen een waardig salaris te krijgen. Maar dat dit zo wordt gebracht, lijkt het net alsof Ajax geen sportief mooi plaatje kan bieden. Spelers horen op dat vlak overtuigd te worden, dat salaris hoort niet de doorslag te geven. Hert hoort alleen aan te sluiten gedachtegang.
|
Tommie

Forum berichten: 12
|
Geplaatst: Vr 18 apr 2008 13:41
|
|
Citaat: Ik vind het dom. Het probleem van het loslaten van het salarisplafond ligt namelijk dieper dan we denken. Zoals we allemaal weten is je salaris ook een deel van je status in de voetballerij. Hamburg deelt belachelijke salarissen uit wat ook niet veel clubs doen. Ja Nigel De Jong verdient daar nu 2,5 Miljoen, een belachelijk bedrag gekeken naar z'n prestaties. Natuurlijk gaf zoiets ook gedonder, Sergei Barbarez die stukken minder verdiende vond het maar vreemd en het zette de verhoudingen tussen club en andere spelers op scherp.
Stel we geven Huntelaar straks een salaris van 4 Miljoen en Suarez verdient minder dan een Miljoen, dan geeft dat ook weer spanningen. Wil je de verhoudingen dan normaliseren dan moet er dus ook geld bij bij Suarez enzo krijg je een dominoeffect.
Dit is inderdaad waarvoor Ajax moet gaan waken.
Ik ben voorstander van mogelijk hogere salarissen, maar dit moet in verhouding staan met de kwaliteiten en het belang van de speler voor Ajax.
Het is niet de bedoeling dat de gehele selectie nu ontzettend veel meer gaat verdienen, want dat kan Ajax financieel gewoon niet permiteren. Enkel spelers die erg belangrijk zijn voor het team en eventueel echt grote aankopen, die mogen van mij meer kunnen verdienen dan het huidige plafond. Van dergelijke spelers pikt de rest van de selectie het denk ik ook wel: iedereen binnen de selectie van Ajax weet hoe belangrijk spelers als Heitinga en Huntelaar zijn voor de club en dat clubs uit het buitenland graag zulke spelers willen inlijven.
Ook betreft aankopen, Ajax had van de zomer interesse in spelers als Rieira en Motta, ik denk dat het "beperkte" salaris misschien wel de belangrijkste reden is geweest voor zulke spelers om niet naar Ajax te gaan. Ik heb natuurlijk niet op de eerste rang gezeten bij gesprekken en dergelijke, maar zoals we allemaal hebben begrepen stonden die spelers niet eens negatief tegenover een komst naar ons aller Ajax. Dus de sportieve situatie (recente prestaties Ajax landelijk en Europees zijn niet al te best, recentelijk geen CL en de aantrekkingskracht van de Nederlandse competitie) was niet kritiek, al zal bij een verbetering de aantrekkingskracht op spelers ook weer stijgen.
|
Mike_sweers

Forum berichten: 17
|
Geplaatst: Vr 18 apr 2008 14:06
|
|
Citaat: Ik vind het dom. Het probleem van het loslaten van het salarisplafond ligt namelijk dieper dan we denken. Zoals we allemaal weten is je salaris ook een deel van je status in de voetballerij. Hamburg deelt belachelijke salarissen uit wat ook niet veel clubs doen. Ja Nigel De Jong verdient daar nu 2,5 Miljoen, een belachelijk bedrag gekeken naar z'n prestaties. Natuurlijk gaf zoiets ook gedonder, Sergei Barbarez die stukken minder verdiende vond het maar vreemd en het zette de verhoudingen tussen club en andere spelers op scherp.
ik weet natuurlijk niet hoeveel suarez verdiend, maar als hij minder dan een miljoen verdiend zal hij 100% zeker binnenkort een vernieuwd en verbeterd contract krijgen
|