Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Technische Staf & Het Bestuur » De Raad van Commissarissen van Ajax
Ga
Zoeken:

Onderwerp: De Raad van Commissarissen van Ajax
Maker: BertjeBekeken: 14363
Status: InactiefBerichten: 130
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 1 jun 2011 23:15
Davids is behoorlijk intelligent, hoor. Vergis je niet.
AFCAKatwijk


Geregistreerd: 01-04-2009
Forum berichten: 1903
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Gestopt
Geplaatst: Wo 1 jun 2011 23:20
Citaat:
Davids is behoorlijk intelligent, hoor. Vergis je niet.

Nooit wat van gemerkt, maar ik geloof je.
Gestopt
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 1 jun 2011 23:23
Davids doet ook een studie dacht ik. MBA? En nog veel andere dingen. Straatvoetbal onder andere.
Romer.....ik denk dat het niet lang zal duren voordat AJAX de tv-rechten zelf gaat doen.
Olfers en Ten Have de organisatie & media.
En JC. :mrgreen:
D_skilled


Geregistreerd: 15-11-2007
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 1 jun 2011 23:26
Met Davids weet je niet welke kant het opgaat. In dit rijtje de vreemde eend in de bijt. Hij heeft nogal een berucht verleden. Hij is waarschijnlijk grotendeels vanwege z'n affiniteit met het straatvoetbal gevraagd.
Riejuh


Geregistreerd: 03-06-2008
Forum berichten: 7454
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: IJzendijke
Geplaatst: Do 2 jun 2011 00:21
Het straatvoetbal is wel iets waar spelers technischer van worden.. Ajax zou hier een mooie maatschappelijke functie in kunnen vervullen. Davids heeft een opleiding in Oxford afgerond (is nog bezig?, dat is voor mij nog een klein beetje onduidelijk)..

Ik denk dat er van elke tak die nodig is in een organisatie er mensen met know-how in de RvC zitten..
tankie


Geregistreerd: 14-05-2011
Forum berichten: 3
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 2 jun 2011 01:07
Ik denk dat er hier op dit forum veel te zwaar getild wordt aan dit bericht.

Gewoon om het feit dat we het hier hebben om de Raad van Commissarissen. Een orgaan wat toezicht cq controle houdt op de dagelijkse leiding van de directie.

Ik ben veel benieuwder naar welke poppetjes straks op de posities komen van algemeen, technisch en financieel directeur en wie er voorzitter wordt van Ajax zelf. Zij zijn immers degene die straks de dagelijkse leiding in handen krijgen en de belangrijke beslissingen zullen moeten nemen.

En daar komt ook nog bij dat de leden van de RVC waarschijnlijk toch allemaal Cruijff volgers zijn, dus dan komt het op voetbalgebied wel goed...
Bart


Geregistreerd: 30-04-2008
Forum berichten: 4810
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 2 jun 2011 09:32
Davids zal een ondersteunde rol geven aan het technische gedeelte van Ajax. Is iemand die de afgelopen jaren een mooi project heeft opgebouwd met het straatvoetbal. Waar Johan Cruijff ook een groot voorstander voor is.

Citaat:
Romer.....ik denk dat het niet lang zal duren voordat AJAX de tv-rechten zelf gaat doen.
Ajax zit nog steeds gebonden aan het contract wat nog wel even doorloopt bij Eredivisie Live. De andere rechten die Ajax heeft zitten al ondergebracht bij het bedrijf van Römer.
MichelAngelo


Geregistreerd: 25-03-2011
Forum berichten: 93
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 2 jun 2011 12:12
Citaat:
Ik denk dat er hier op dit forum veel te zwaar getild wordt aan dit bericht.

Gewoon om het feit dat we het hier hebben om de Raad van Commissarissen. Een orgaan wat toezicht cq controle houdt op de dagelijkse leiding van de directie.

Ik ben veel benieuwder naar welke poppetjes straks op de posities komen van algemeen, technisch en financieel directeur en wie er voorzitter wordt van Ajax zelf. Zij zijn immers degene die straks de dagelijkse leiding in handen krijgen en de belangrijke beslissingen zullen moeten nemen.

En daar komt ook nog bij dat de leden van de RVC waarschijnlijk toch allemaal Cruijff volgers zijn, dus dan komt het op voetbalgebied wel goed...


Ik denk niet dat je daar gelijk in hebt. Deze RvC wordt waarschijnlijk veel belangrijker dan dat hij ooit is geweest. De verdeling van talenten is namelijk zeer divers en veel meer sturend en ondersteunend naar de directie die deze RvC gaat kiezen.

Een directie die denk ik gewoon blijft bestaan uit een AD, FD en CD. Een TD zal er niet komen lijkt me. Dat gaat uit de RvC voortkomen met Cruijff en zijn uitvoerenden hoofdtrainer (Frank de Boer), Hoofd Jeugd (Bergkamp) en hoofd scouting (Jonk).
Dan zal er een voorzitter komen die het gezicht van de club moet zijn. Normaal is dat de voorzitter van de RvC, maar dat kan nu niet of is niet de bedoeling. Ik gok op Theo van Duivenbode. Een voorname man met uitstraling.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 2 jun 2011 14:28
Citaat:
Davids zal een ondersteunde rol geven aan het technische gedeelte van Ajax. Is iemand die de afgelopen jaren een mooi project heeft opgebouwd met het straatvoetbal. Waar Johan Cruijff ook een groot voorstander voor is.

Citaat:
Romer.....ik denk dat het niet lang zal duren voordat AJAX de tv-rechten zelf gaat doen.
Ajax zit nog steeds gebonden aan het contract wat nog wel even doorloopt bij Eredivisie Live. De andere rechten die Ajax heeft zitten al ondergebracht bij het bedrijf van Römer.

Tot hoe lang loopt het contract bij eredivisie live?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Eredivisie ... diarechten
Zit wel ingewikkeld in elkaar...
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 26-02-2008
Forum berichten: 2874
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 2 jun 2011 16:14
Alle secundaire rechten lopen tot 2013, de looptijd van de primaire rechten van Eredivisie Live staan er niet bij. Ze moeten maar een keer doorpakken als dat contract afloopt. Solidariteit is leuk, maar niet als het altijd van één kant moet komen.
RogerGarcia


Geregistreerd: 18-10-2009
Forum berichten: 1469
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 2 jun 2011 19:20
Het algehele niveau van de Eredivisie zal dan waarschijnlijk nog lager liggen, waardoor er minder concurrentie zal zijn, en het aanzien van de Eredivisie ook weer omlaag gaat. Ik weet niet of je er uiteindelijk zoveel aan zult hebben. Je moet uitkijken dat je op deze manier geen 2e Belgie wordt.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 2 jun 2011 19:31
Dan ligt het maar lager.
Alsof de rest van de eredivisie daar wakker van ligt.
Geen 2e belgie? Wie heeft daar de hegemonie dan?
Bart


Geregistreerd: 30-04-2008
Forum berichten: 4810
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 2 jun 2011 19:39
Deze zomer moet in België ook de nieuwe tv-rechten gaan afsluiten en word dat ook collectief geregeld. Overigs heeft België de afgelopen jaren een betere deal gehad dan Nederland.
RogerGarcia


Geregistreerd: 18-10-2009
Forum berichten: 1469
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 2 jun 2011 19:40
Citaat:
Dan ligt het maar lager.
Alsof de rest van de eredivisie daar wakker van ligt.
Geen 2e belgie? Wie heeft daar de hegemonie dan?


Volgens mij snap je mijn punt niet. Als het niveau van de Eredivisie lager komt te liggen, heeft dat als gevolg dat wij voor onze spelers uiteindelijk minder zullen vangen. Voor een Huntelaar zou je dan geen 27 miljoen meer vangen maar misschien 22 miljoen. Voor Suarez 20.5 miljoen ipv 26.5 miljoen.

De rest van de Eredivisie zal er inderdaad van wakker liggen dat zij het met minder inkomsten moeten doen. Ze zullen dus moeten saneren en spelers verkopen, waardoor er straks geen doorstroming meer plaats vindt bij clubs als Nac etc. Wij zullen daar op den duur ook last van krijgen, als wij wel inkomsten hebben en de lagere clubs niet. Wij kunnen dan naar de internationale topclubs veel minder vragen voor spelers. "Omdat wij toch maar in Nederland voetballen". We moeten daarmee uitkijken dat je niet afglijdt naar Belgie waar de maximale vraagprijs toch echt wel 15 miljoen is.

Had een Lukaku of de Bruyne nu in NL gespeeld, hadden ze het dubbele opgebracht dan nu. Dat wil ik er dus mee zeggen. We moeten dus uitkijken wat die invloed kan zijn van die 5-10 miljoen die je extra kunt pakken op tv-gelden. Rest van de Eredivisie gaat daar in ieder geval niet blij mee zijn, maar al op de 1 of andere manier kun je, als je dit een aantal jaar uitvoert, wel een statement maken naar clubs als Heerenveen en Groningen.