Auteur
|
Bericht
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Za 15 maa 2008 12:05
|
|
Citaat: Mogelijk debuut Van Duin op Ajax-bank
bron: voetbalprimeur.nl
Marco van Duin maakt zondag tegen Willem II mogelijk zijn debuut op de reservebank van Ajax. De vierde doelman neemt, indien nodig, de plek van de licht geblesseerde Dennis Gentenaar in.
Gentenaar kampt met een rugblessure, waardoor zijn inzetbaarheid onzeker is. Later vandaag zal worden bepaald of de tweede doelman fit genoeg is. Van Duin heeft ook geen concurrentie van Erik Heijblok, die met een schouderblessure thuis zit.
De 21-jarige doelman verdedigt normaal het doel van Jong Ajax.
Leuk voor deze jongen maar laten we hopen dat hij niet nodig zal zijn. Hij mag toch vertrekken bij Ajax?
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Za 15 maa 2008 14:52
|
|
Citaat: Gentenaar fit genoeg voor Willem II
Geschreven op zaterdag, 15 maart om 15:28
bron: voetbalzone.nl
Dennis Gentenaar is fit genoeg om zondag tegen Willem II deel uit te maken van de wedstrijdselectie van Ajax. Eerder was er sprake van dat Marco van Duin, de keeper die voor Jong Ajax uitkomt, Gentenaar zou vervangen.
Gentenaar kampte met rugklachten en derde doelman Erik Heijblok had last van een schouderblessure. Hierdoor kwam Van Duin in beeld. De 21-jarige Alkmaarse doelman zit al sinds 1997 bij Ajax, maar hij heeft nog geen speelminuten gepakt in de Amsterdamse hoofdmacht.
Zaterdag bleek na een test dat Gentenaar, de vaste stand-in van Maarten Stekelenburg, voldoende hersteld is van zijn rugklachten.
Jammer voor Marco van Duin maar laten we hopen dat het toch niets uitmaakt, en er geen wissel van Stekelenburg nodig is.
|
wwe-marijn
Forum berichten: 559
|
Geplaatst: Za 15 maa 2008 14:55
|
|
Ach hij zal anders toch niet ingevallen zijn. (Mag ik hopen). Zal vast een aardig talent zijn, maar zie geen toekomst voor hem bij Ajax, want als je op je 21e nog neit de doorbraak hebt gemaakt...
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Zo 30 maa 2008 11:09
|
|
Citaat: Ach hij zal anders toch niet ingevallen zijn. (Mag ik hopen). Zal vast een aardig talent zijn, maar zie geen toekomst voor hem bij Ajax, want als je op je 21e nog neit de doorbraak hebt gemaakt...
Die leeftijd interesseert me niet zo, zeker wanneer het om keepers gaat. Het is voor Van Duin moeilijk doorbreken als je zowel Gentenaar als Stekelenburg voor je hebt. Persoonlijk heb ik Van Duin hoger zitten dan de overschatte Vermeer om maar een voorbeeld te noemen.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Zo 30 maa 2008 15:21
|
|
Van Duin krijgt toch geen contractverlenging bij Ajax? Voor hem is de beslissing dus al gemaakt, daar waar het voor Vermeer zelf kiezen of delen wordt. Van nog een jaar op de bank zitten bij Ajax wordt hij niets beter. En reken er maar op dat hij gewoon op de bank blijft zitten met Stekelenburg voor zich.
|
Chivu 05
Forum berichten: 796
|
Geplaatst: Zo 30 maa 2008 22:05
|
|
Citaat: Van Duin krijgt toch geen contractverlenging bij Ajax? Voor hem is de beslissing dus al gemaakt, daar waar het voor Vermeer zelf kiezen of delen wordt. Van nog een jaar op de bank zitten bij Ajax wordt hij niets beter. En reken er maar op dat hij gewoon op de bank blijft zitten met Stekelenburg voor zich.
Het is nog niet helemaal zeker. Of hij gaat weg of hij kan jaar bijtekenen en dan verhuur. Derde doelman zal hij sowieso niet worden denk ik.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 31 maa 2008 17:47
|
|
Ajax.nl verschaft inmiddels duidelijkheid, Chivu. Van Duin moet vertrekken bij Ajax.
|
Chivu 05
|
Geplaatst: Ma 31 maa 2008 17:55
|
|
Citaat: Ajax.nl verschaft inmiddels duidelijkheid, Chivu. Van Duin moet vertrekken bij Ajax.
Was te verwachten. Erg jammer voor een jongen met een erg goede mentaliteit, die al vanaf de D2 bij Ajax zit. Hopelijk vind hij een mooie club.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 2 apr 2008 13:20
|
|
Citaat: Na elf jaar Ajax vertrekken doet pijn...
Written by Jacques Happe
Tuesday, 01 April 2008
Hij kon de concurrentie met Maarten Stekelenburg, Dennis Gentenaar en Kenneth Vermeer niet aan. Keeper Marco van Duin kwam niet verder dan Jong Ajax en mag nog twee maanden het doel van de beloftes verdedigen. En daarna? “Als ik naar Feyenoord moet, dan ga ik gewoon.”
Marco van Duin heeft van Ajax geen nieuw contract gekregen. De doelman van Jong Ajax keept de laatste weken juist erg sterk. Beter dan daarvoor. Hij mocht zelfs als reservekeeper mee naar PSV en FC Twente. “Ja, dat is raar”, legt de Noord-Hollander uit. “Maar als het eerste een keeper nodig heeft, dan halen ze die gewoon bij de Beloften vandaan. Dan is het jammer dat je wegmoet. Ik wist het al een paar weken dat ik wegging. ik had er al een beetje rekening mee gehouden, omdat KV ook nog onder contract staat.” Maandagavond speelde Van Duin een topwedstrijd tegen Jong AZ. “Het was een fantastische overwinning; absoluut een heel goede wedstrijd.” Jong Ajax speelde in Alkmaar, vlakbij Van Duin’s woonplaats Warmenhuizen. “Veel mensen die kwamen voor mij kijken, familie en vrienden.” Heel Warmenhuizen? “Ja, zo kan je het wel zeggen, ja.” Zijn collega aan de andere kant van het veld, ex-Ajacied Joey Didulica, moest twee tegentreffers incasseren. Marco hield zijn ploeg in de eerste helft op de been. “Ach, daar sta je natuurlijk voor”, klinkt het bescheiden. “Daar sta je voor.” Maar de doelman, die dit seizoen Jong Ajax ook wedstrijden kostte, kreeg nu de complimenten van zijn coach Aron Winter. “In de eerste helft had AZ een aantal goede kansen, maar op dat moment hield Marco, die overigens een hele goede wedstrijd speelde, ons in de race.”
En toch is het over twee maanden allemaal voorbij. Elf jaar Ajacied en dan opeens niet meer voor de club uitkomen. Dat moet pijn doen. “Pijn? Ik vind het vooral jammer en natuurlijk doet het een beetje pijn. Je weet dat het moment gaat komen als je niet bij de selectie komt. Het is ook goed om eens ergens anders te kijken, maar na 11 jaar doet het wel een beetje pijn.” Marco van Duin heeft nog geen club op het oog. “Elf jaar Ajax moet de clubs toch wel aanspreken, maar ik heb nog geen idee wat ik ga doen. Dat zal de toekomst moeten uitwijzen. In principe kan ik bij elke club spelen in het betaalde voetbal. Kijk, ik ben natuurlijk wel een Ajax-supporter, maar het gaat ook om mijn carrière.” Dus behoort die club uit Rotterdam-Zuid tot de mogelijkheden? “Als ik daarvoor naar Feyenoord moet, dan ga ik gewoon. Het steekt de supporters misschien wel, maar ik blijf altijd Ajax-supporter, maar dan speel ik wel voor Feyenoord.” Tweede Jong Ajax-keeper Koen Verhoeff krijgt ook geen nieuw contract. “Dat is het leven”, stelt de jonge doelman nuchter. “Ik heb nog geen concrete aanbiedingen. Ik merk het wel en anders is het over. Er is meer in het leven dan voetbal alleen. Ja toch?”
Highlow.nl
|
Chivu 05
|
Geplaatst: Do 10 apr 2008 22:39
|
|
Heb vernomen dat er drie Eredivisie-clubs concrete intersse hebben in Van Duin. Hij zal dus zeker een leuke club vinden. En dan op den duur hopen dat hij een kans krijgt in het eerste elftal.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Za 31 mei 2008 20:12
|
|
Citaat: Haarlem verzekert zich van diensten Ajax-doelman
31/05/2008 19:39
Marco van Duin maakt de overstap van Ajax naar Haarlem. De 21-jarige doelman had in Amsterdam geen uitzicht op speelminuten.
Ook bij Haarlem is het geen uitgemaakte zaak dat Van Duin de eerste keeper wordt. Hij zal de concurrentiestrijd met Patrick Zonneveld moeten winnen.
Vi.nl
Hopelijk komt die daar veel aan spelen toe
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Zo 1 jun 2008 22:20
|
|
Ik verwacht het wel, kan me ook bijna niet voorstellen dat hij daar niet in de basis komt, deze jongen kan goed keepen en speelt over twee jaar wel weer in de eredivisie.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 31 aug 2010 21:33
|
|
Citaat: NEC haalt Volendam-keeper Van Duin
Bron: Nusport.nl
NEC heeft doelman Marco van Duin aangetrokken. De 23-jarige sluitpost komt over van FC Volendam, dat hem in februari had overgenomen van het failliete HFC Haarlem.
Van Duin speelde geen officile wedstrijden voor Volendam. NEC heeft de doelman voor een jaar vastgelegd. NEC wilde nog een keeper vastleggen na het vertrek van Jrmy de Vriendt.
De Belg zou dit seizoen eigenlijk op huurbasis in Nijmegen spelen, maar raakte al snel ernstig geblesseerd aan zijn rug. De Vriendt keerde daarom terug naar KV Mechelen.
De Nijmegenaren maakten dinsdag tevens de huur van Adnan Secerovic bekend. De 18-jarige middenvelder komt tijdelijk over van Roda JC.
|